Nintendo opravuje vypadávající ovladač kostičkou pěny
Téměř od vydání Nintendo Switch se objevovaly stížnosti na na výpadky levého herního ovladače JoyCon. Podle různých zdrojů se objevovaly několikrát za den, téměř nepřetržitě, případně se neobjevovaly vůbec. Někteří pozorovatelé tvrdili, že potíž nastala, pokud se mezi ovladač a konzoli dostal nějaký objekt, podle jiných to nesouviselo.
Jako první ilustroval možné řešení problému uživatel YouTube kanálu Spawn Wave. Zjistil, že zatímco pravý ovladač se složitější infrastrukturou disponuje drátovou anténou, pro levý ji výrobce integroval do plochy PCB. Spawn Wave vyrobil jednoduchou anténu z drátu a k integrované anténě jí připájel. Ovladač poté fungoval bezproblémově.
Redakce webu CNET se rozhodla svůj ovladač poslat na reklamaci. Před odesláním nafotila jeho interiér a netrpělivě čekala na návrat. Když se ovladač vrátil, očekával jeho majitel, že po otevření najde drátovou anténu připájenou k PCB. To se ale nestalo - vše, co se změnilo, byla přítomnost kostičky pěny:
V první řadě je třeba říct, že toto řešení funguje. S kostičkou ovladač pracuje jak má, bez kostičky dochází k výpadkům. Otázkou ovšem je, jak tato kostička funguje. Objevily se dvě teorie. První předpokládá, že jde o vodivou pěnu, která slouží jako stínění - stínit by měla rušení, které působí výpadky. Druhá teorie předpokládá pěnu, ale nevodivou - jejím účelem by bylo zabránit plochým kabelům, aby se přitiskly na PCB a stínily integrované anténě. CNET už neprováděl další testy, aby odhalil, zda je pěna vodivá nebo nevodivá - s jistotou lze říct jen to, že pěnové řešení funguje.