Nintendo Switch nenabídne vychytávky předchozích konzolí
Video od Nintenda, ve kterém společnost představila konzoli Switch, bylo z mnoha stran podrobeno důkladné analýze. Ve spojitosti s ostatními informacemi, které společnost představila, se začíná vykreslovat celkový obrázek možností a parametrů této novinky. Společnost tentokrát upustila od tradic a přinejmenším některé prvky, na které byli uživatelé Wii U a Wii zvyklí, vynechala.
V první řadě je minulostí sekundární obrazovka, která byla k dispozici na herním ovladači Wii U a kterou mohl využívat druhý hráč. Společnost výslovně mluví o „single screen experience“, takže žádný způsob alternativy k této funkci nechystá.
Minulostí je i zpětná kompatibilita. Například s Wii U podporovala řadu her původně vyvinutých pro starší generace (například Game Cube nebo Wii). Switch alespoň prozatím se zpětnou kompatibilitou nepočítá. I to lze považovat za oficiální informaci, kterou Nintendo potvrdilo redakci webu Polygon.
Otázkou je pohybové ovládání. Před ohlášením sice některé zdroje poukazovaly na patenty společnosti, které se pohybového ovládání týkají a na jejich základě předpokládaly, že by snímatelné ovládací prvky mohly něco v tomto směru nabízet - oficiální video ale nic podobného nepředstavilo. Ani samotný výrobce při rozhovorech o pohybovém ovládání nemluvil. Nelze sice s jistotou říct, že jej nová konzole nebude podporovat, ale některé zdroje považují naprostou absenci oficiálních zmínek o tomto fenoménu za dostatečný důkaz toho, že Switch zvolí jinou cestu.
Podobná situace je s dotykovou obrazovkou. Rovněž nebylo odhaleno nic, co by poukazovalo na její využití (byť u předchozí generace byla přítomná a její implementace není příliš nákladná záležitost). I když, podobně jako u pohybového ovládání, není situace definitivní, mohla by právě absence dotykového a pohybového ovládání být důvodem pro odstřižení zpětné kompatibility, kterou by bez těchto prvků nebylo snadné implementovat.