Pořád lepší než letecky. Na přepravu jedné osoby letadlem je potřeba přibližně destkrát víc energie než vlakem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan https://diit.cz/profil/jnd
26. 9. 2011 - 11:54https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskusePořád lepší než letecky. Na přepravu jedné osoby letadlem je potřeba přibližně destkrát víc energie než vlakem.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599729
+
I naftová lokomotiva je k životnímu prostředí šetrnější než zaoceánský kolos pálící ten odpad z rafinérií, co už skoro ani není tekutý, takže je to vlastně šetření životního prostředí :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Max Power https://diit.cz/profil/zee
26. 9. 2011 - 11:57https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseI naftová lokomotiva je k životnímu prostředí šetrnější než zaoceánský kolos pálící ten odpad z rafinérií, co už skoro ani není tekutý, takže je to vlastně šetření životního prostředí :)https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599730
+
Někde jsem četl, že 10 tady těch největších naftových "parníků" prý vytvoří více splodin, než všechna auta na světě. Nevím, jestli je to pravda...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
26. 9. 2011 - 12:02https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseNěkde jsem četl, že 10 tady těch největších naftových "parníků" prý vytvoří více splodin, než všechna auta na světě. Nevím, jestli je to pravda...https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599731
+
Klidně bych tomu věřil. Možná taky převezou podobný objem zboží ;)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
26. 9. 2011 - 12:07https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseKlidně bych tomu věřil. Možná taky převezou podobný objem zboží ;)https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599733
+
27. 9. 2011 - 10:40https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseMyslím, že toho prevezú viacej.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599986
+
Jj, prý to tak je. Ale rozhodně nejde o nějaké parníky převážející notebooky - jedná se o deset největších tankerů světa (převážejících ropu).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Mer Ewien https://diit.cz/profil/merewien
26. 9. 2011 - 12:25https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseJj, prý to tak je. Ale rozhodně nejde o nějaké parníky převážející notebooky - jedná se o deset největších tankerů světa (převážejících ropu).https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599734
+
Jinými slovy, nebýt těch tankerů, tak auta stejně nebudou jezdit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pety https://diit.cz/profil/petyy
26. 9. 2011 - 12:52https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseJinými slovy, nebýt těch tankerů, tak auta stejně nebudou jezdit.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599752
+
Takže konečný efekt je vlastně dvojnásobné znečištění, protože ten náklad se komplet spálí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan https://diit.cz/profil/jnd
26. 9. 2011 - 13:15https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseTakže konečný efekt je vlastně dvojnásobné znečištění, protože ten náklad se komplet spálí.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599756
+
Samozřejmě, je tu jiná možnost: Samozásobitelské farmy nebo statky, v 16. století to fungovalo.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pety https://diit.cz/profil/petyy
26. 9. 2011 - 17:48https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseSamozřejmě, je tu jiná možnost: Samozásobitelské farmy nebo statky, v 16. století to fungovalo.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599861
+
no a jedna uhelna elektrarna, krom jineho, vyprodukuje rocne tolik CO2 jako veskera automobilova doprava vcetne kamionu v CR....
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tom27 https://diit.cz/profil/tom27
26. 9. 2011 - 12:29https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseno a jedna uhelna elektrarna, krom jineho, vyprodukuje rocne tolik CO2 jako veskera automobilova doprava vcetne kamionu v CR.... https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599742
+
A co mate prosim proti CO2 ? Dychaji to kyticky. Pokud by se zvysila koncentrace CO2 na prehistorickou uroven, tak tu opet budou rust desetimetrove preslicky. Me uprimne vadi spousta jinych jedovatych svinstev, ktere vznikaji spalovanim.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stealth Ftelf https://diit.cz/profil/stealth
27. 9. 2011 - 08:55https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseA co mate prosim proti CO2 ? Dychaji to kyticky. Pokud by se zvysila koncentrace CO2 na prehistorickou uroven, tak tu opet budou rust desetimetrove preslicky. Me uprimne vadi spousta jinych jedovatych svinstev, ktere vznikaji spalovanim.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599950
+
Tady clovek vidi ze ty emisni limity nejsou az tak spatny napad ... muzeme debatovat o hodnotach ale kdyz limity uplne vypustite tak je vypusti i vyrobce ...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
26. 9. 2011 - 16:26https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseTady clovek vidi ze ty emisni limity nejsou az tak spatny napad ... muzeme debatovat o hodnotach ale kdyz limity uplne vypustite tak je vypusti i vyrobce ...https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599833
+
vzhladom k tomu, ze tie najvacsie lode pouzivaju dieselove dvojtakty, tak to je kludne mozne... ;)
kazdopadne objem resp. hmotnost nakladu ktory prevezu to silne kompenzuje - co sa tyka spalovacich motorov, tak lodna doprava je najekologickejsia
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
heh https://diit.cz/profil/heh
26. 9. 2011 - 12:58https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskusevzhladom k tomu, ze tie najvacsie lode pouzivaju dieselove dvojtakty, tak to je kludne mozne... ;)
kazdopadne objem resp. hmotnost nakladu ktory prevezu to silne kompenzuje - co sa tyka spalovacich motorov, tak lodna doprava je najekologickejsiahttps://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599755
+
No, pokud použiju čísla z předchího odkazu, tak Emma Maersk vyprudukuje ročně asi 5000t oxidů síry. Pokud jede rychlostí 47km/h 280 dní v roce, ujede cca 315 840 km / rok, tedy produkuje cca 16kg oxidů síry na km.
Kamion "žere" cca 4x více, než osobní auto, takže předpokládejme, že má 4x vyšší emise oxidů síry, tzn. pokud vezmeme zase čísla v článku, dostanu 0,027g / km.
Emma Maersk uveze cca tolik, co 6500 kamionů, tzn. 0,027 * 6500 = 175 g oxidů síry na km pro kamiony o stejném "výtlaku", takže loď produkuje 91krát (!) více.
Mám tam někde chybu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
26. 9. 2011 - 14:00https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseNo, pokud použiju čísla z předchího odkazu, tak Emma Maersk vyprudukuje ročně asi 5000t oxidů síry. Pokud jede rychlostí 47km/h 280 dní v roce, ujede cca 315 840 km / rok, tedy produkuje cca 16kg oxidů síry na km.
Kamion "žere" cca 4x více, než osobní auto, takže předpokládejme, že má 4x vyšší emise oxidů síry, tzn. pokud vezmeme zase čísla v článku, dostanu 0,027g / km.
Emma Maersk uveze cca tolik, co 6500 kamionů, tzn. 0,027 * 6500 = 175 g oxidů síry na km pro kamiony o stejném "výtlaku", takže loď produkuje 91krát (!) více.
Mám tam někde chybu?https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599782
+
skuste k tomu priratat este emisie pri vyrobe pneumatik (316000 km zodpoveda cca 2 sadam, 10pneu tahac, 6 pneu naves - tj. 2x6500x16 = cca 200000), uz nehovoriac u udrzbe cestnej infrastruktury, a odrazu sme na uplne inych cislach, ze ano!? a to uz radsej ani nespominam, ze zivotnost jednej lode sa rata na desatrocia, kdezto kamiony sa obmienaju kazdych niekolko rokov (tj. opat dalsie emisie pri vyrobe)...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
heh https://diit.cz/profil/heh
26. 9. 2011 - 15:11https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseskuste k tomu priratat este emisie pri vyrobe pneumatik (316000 km zodpoveda cca 2 sadam, 10pneu tahac, 6 pneu naves - tj. 2x6500x16 = cca 200000), uz nehovoriac u udrzbe cestnej infrastruktury, a odrazu sme na uplne inych cislach, ze ano!? a to uz radsej ani nespominam, ze zivotnost jednej lode sa rata na desatrocia, kdezto kamiony sa obmienaju kazdych niekolko rokov (tj. opat dalsie emisie pri vyrobe)...https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599797
+
A nebylo by nahodou lepsi misto hadani se o to kdo je horsi snazit se aby byly oba lepsi?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
26. 9. 2011 - 16:28https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseA nebylo by nahodou lepsi misto hadani se o to kdo je horsi snazit se aby byly oba lepsi?https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599835
+
Kéž by se kamiony obměňovaly každých několik roků...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
26. 9. 2011 - 16:32https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseKéž by se kamiony obměňovaly každých několik roků...https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599836
+
To ani ne, ony tam ty kamiony nejezdí jenom pro zábavu truckerů, ale většinou taky něco vezou. Moderní kamion na běžné silnici ani moc nevadí, jede si svých 90 a nikomu moc nepřekáží, na dálnici zase jezdí většinou vpravo a taky nikomu neškodí. Chvilky, kdy se začnou na dálnici do kopce předjíždět staré Liazky s polskými značkami nejsou IMHO důvodem k nějaké represi celého odvětví, stačilo by, kdyby dostali výtržníci patřičně za uši.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
27. 9. 2011 - 08:48https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseTo ani ne, ony tam ty kamiony nejezdí jenom pro zábavu truckerů, ale většinou taky něco vezou. Moderní kamion na běžné silnici ani moc nevadí, jede si svých 90 a nikomu moc nepřekáží, na dálnici zase jezdí většinou vpravo a taky nikomu neškodí. Chvilky, kdy se začnou na dálnici do kopce předjíždět staré Liazky s polskými značkami nejsou IMHO důvodem k nějaké represi celého odvětví, stačilo by, kdyby dostali výtržníci patřičně za uši.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599949
+
27. 9. 2011 - 13:21https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskusePravdepodobne tam mate opravdu chybu. Zde celkova srovnavaci tabulka. http://www.maerskline.com/globalimage/?path=/about_us/table_of_comparisonhttps://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-600016
+
"průměrný nezaměstnaný našinec by za tamní mzdu ani nevylezl z pelechu :-)"
Buďto kritizujete Čínu za to, že jsou tam mizerné mzdy za otrockou práci (pak nechápu to rýpnutí do našich nezaměstnaných, já zaměstnaný jsem, ale za tamní peníze bych taky nepracoval) nebo naopak Čínu chválíte a dáváte za příklad evropě, ve smyslu, že bychom se jí my evropané měli vyrovnat v nákladech - tedy snížit svou životní úroveň na tu jejich, což je zvrhlost kterou velmi rádi pronášejí současní politici
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
26. 9. 2011 - 14:01https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse"průměrný nezaměstnaný našinec by za tamní mzdu ani nevylezl z pelechu :-)"
Buďto kritizujete Čínu za to, že jsou tam mizerné mzdy za otrockou práci (pak nechápu to rýpnutí do našich nezaměstnaných, já zaměstnaný jsem, ale za tamní peníze bych taky nepracoval) nebo naopak Čínu chválíte a dáváte za příklad evropě, ve smyslu, že bychom se jí my evropané měli vyrovnat v nákladech - tedy snížit svou životní úroveň na tu jejich, což je zvrhlost kterou velmi rádi pronášejí současní politicihttps://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599783
+
Ale pak se čím dál tím hůř bude hledat něco, co se vyplatí u "nás" vyrábět ;)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
26. 9. 2011 - 14:26https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseAle pak se čím dál tím hůř bude hledat něco, co se vyplatí u "nás" vyrábět ;)https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599788
+
ano, ale je třeba si uvědomit, že cesta snižování nákladů je pro Evropu nesmyslná. Nevybudovali jsme si v Evropě naše životní úrovně, kulturu atd pro to, abychom posléze soupeřili s Čínany v tom, kolik nakrmíme lidí jednou miskou rýže. Musíme jít cestou služeb, služeb s přidanou hodnotou, takže podpora vzdělanosti atd. Musel jsem to napsat, protože z toho co napsal autor článku jde jasnět cítit "elitní vymývárna" současné vládnoucí garnitury, přitom se stačí trochu zamyslet jak je celá tahle cesta "konkurenceschopnosti Číňanům" pro Evropany nesmyslná
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
26. 9. 2011 - 16:19https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseano, ale je třeba si uvědomit, že cesta snižování nákladů je pro Evropu nesmyslná. Nevybudovali jsme si v Evropě naše životní úrovně, kulturu atd pro to, abychom posléze soupeřili s Čínany v tom, kolik nakrmíme lidí jednou miskou rýže. Musíme jít cestou služeb, služeb s přidanou hodnotou, takže podpora vzdělanosti atd. Musel jsem to napsat, protože z toho co napsal autor článku jde jasnět cítit "elitní vymývárna" současné vládnoucí garnitury, přitom se stačí trochu zamyslet jak je celá tahle cesta "konkurenceschopnosti Číňanům" pro Evropany nesmyslnáhttps://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599818
+
Europa nepada na hubu koli zivotnej urovni, ale koli socialnej politike. Ved aj Japonsci produkuju lacnejsie ako vedsina europskych statov. Nebyt cla, tak taka Toyota nema v Europe jediny zavod. Ale toto nie je dlhodobo udrzatelne riesenie. A ani platy v Cine uz dlho nie su take ako sa o nich hovori. Ved technicke smery tam platmi kludne predcia SR a CR a stale rychlo rastu. Ale je lepsie sirit minutus ako tam ludia ziju v biede, lebo je to jednoduchsie ako skusit prekopat hnijuci system.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ASD_SK https://diit.cz/profil/asdsk
27. 9. 2011 - 07:32https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseEuropa nepada na hubu koli zivotnej urovni, ale koli socialnej politike. Ved aj Japonsci produkuju lacnejsie ako vedsina europskych statov. Nebyt cla, tak taka Toyota nema v Europe jediny zavod. Ale toto nie je dlhodobo udrzatelne riesenie. A ani platy v Cine uz dlho nie su take ako sa o nich hovori. Ved technicke smery tam platmi kludne predcia SR a CR a stale rychlo rastu. Ale je lepsie sirit minutus ako tam ludia ziju v biede, lebo je to jednoduchsie ako skusit prekopat hnijuci system.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599939
+
Probuďte se a zamyslete se ještě jednou nad tím, jaký že systém to chválíte/dáváte za příklad
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
27. 9. 2011 - 09:20https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseProbuďte se a zamyslete se ještě jednou nad tím, jaký že systém to chválíte/dáváte za příkladhttps://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599966
+
Zda sa Vam Japonsko ako zly priklad? Alebo Juzna Korea? A nebyt clo na dovoz Aut do EU, tak Vam mozem zarucit, ze v CR ziadny Hyundai nevyraba. To su krajiny s vysokou zivotnou urovnou a dokazu vyrabat za podobne ceny ako rozvojeve krajiny v EU o tych vyspelych ani nehovorim. Tak potom naozaj vystava otazka, kde robime chybu. Ale to, ze Europa nevie konkurovat nie je otazkov platov. Azia nas bude valcova aj ked nas platmi prerastu. Nehovoriac o tom, ze plat 4k v Cine nie je 4k u nas, jeho realna mzda je vyssia, lebo vedsina tovaru je tam lacnejsia. Europa upada, ale hrdost nam nedovoli priznat si to, tak poukazujme na chyby druhych namiesto hladania riesenia.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ASD_SK https://diit.cz/profil/asdsk
27. 9. 2011 - 09:47https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseZda sa Vam Japonsko ako zly priklad? Alebo Juzna Korea? A nebyt clo na dovoz Aut do EU, tak Vam mozem zarucit, ze v CR ziadny Hyundai nevyraba. To su krajiny s vysokou zivotnou urovnou a dokazu vyrabat za podobne ceny ako rozvojeve krajiny v EU o tych vyspelych ani nehovorim. Tak potom naozaj vystava otazka, kde robime chybu. Ale to, ze Europa nevie konkurovat nie je otazkov platov. Azia nas bude valcova aj ked nas platmi prerastu. Nehovoriac o tom, ze plat 4k v Cine nie je 4k u nas, jeho realna mzda je vyssia, lebo vedsina tovaru je tam lacnejsia. Europa upada, ale hrdost nam nedovoli priznat si to, tak poukazujme na chyby druhych namiesto hladania riesenia.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-599977
+
Nezlobte se, ale s diskutéry jako vy se nebavím. Mluvilo se o Číně, vy jste to převedl na Japonsko a Jižní Koreu a v zápětí pokládáte otázku "zda sa Vam Japonsko ako zly priklad?" Až přestanete být takto vulgární, tak se můžeme bavit. Stále se zastáváte Číny a bagatelizujete její problémy, takže nemá smysl se o ničem bavit. Odjeďte tam, běžte tam pracovat na rok do fabriky a pak se vraťte a promluvíme si. Absolutně totiž ignorujete fakta a vzhledem k tomu jaké používáte metody diskuze mi nestojíte ani za to, abych vám tu dával linky na nějaká fakta ohledně této "skvělé" země.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
27. 9. 2011 - 12:27https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseNezlobte se, ale s diskutéry jako vy se nebavím. Mluvilo se o Číně, vy jste to převedl na Japonsko a Jižní Koreu a v zápětí pokládáte otázku "zda sa Vam Japonsko ako zly priklad?" Až přestanete být takto vulgární, tak se můžeme bavit. Stále se zastáváte Číny a bagatelizujete její problémy, takže nemá smysl se o ničem bavit. Odjeďte tam, běžte tam pracovat na rok do fabriky a pak se vraťte a promluvíme si. Absolutně totiž ignorujete fakta a vzhledem k tomu jaké používáte metody diskuze mi nestojíte ani za to, abych vám tu dával linky na nějaká fakta ohledně této "skvělé" země.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-600010
+
Obcas je dobre precitat si prispevok na ktory reagujete.
Skuste sa pozret ako som zacal moj prvy prispevok a najdite mi v prvych troch vetach nieco o Cine. Pisal som o problemoch unie. Platy v Cine som spomenul len tak pomimo, lebo je to vasa vdacna tema. To len Vy sa potrebujete zaslepene navazat do statu o ktorom viete len to, za maju cenzuru internetu. A napadnut ma za to, ze obhajujem ich fungovanie aj ked som o tom nenapisal ani slovo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ASD_SK https://diit.cz/profil/asdsk
27. 9. 2011 - 13:03https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseObcas je dobre precitat si prispevok na ktory reagujete.
Skuste sa pozret ako som zacal moj prvy prispevok a najdite mi v prvych troch vetach nieco o Cine. Pisal som o problemoch unie. Platy v Cine som spomenul len tak pomimo, lebo je to vasa vdacna tema. To len Vy sa potrebujete zaslepene navazat do statu o ktorom viete len to, za maju cenzuru internetu. A napadnut ma za to, ze obhajujem ich fungovanie aj ked som o tom nenapisal ani slovo.https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-600013
+
No k těm kamiónům... Někde jsem četl že ČR vyveze ročně na Slovensko 15 miliónů tun kuřat. A Slovensko ročně vyveze do ČR taky 15 miliónů tun kuřat... Tohle mi přijde minimálně perverzní :-///
Takže je sice hezké, že kamióny něco vozí ale není to jen o tom...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Merzin https://diit.cz/profil/merzin
29. 9. 2011 - 11:27https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuseNo k těm kamiónům... Někde jsem četl že ČR vyveze ročně na Slovensko 15 miliónů tun kuřat. A Slovensko ročně vyveze do ČR taky 15 miliónů tun kuřat... Tohle mi přijde minimálně perverzní :-///
Takže je sice hezké, že kamióny něco vozí ale není to jen o tom...https://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskuse#comment-600292
+
Diskuse k Notebooky Acer do Evropy i po železnicihttps://diit.cz/clanek/notebooky-acer-do-evropy-i-po-zeleznici/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Pořád lepší než letecky. Na přepravu jedné osoby letadlem je potřeba přibližně destkrát víc energie než vlakem.
I naftová lokomotiva je k životnímu prostředí šetrnější než zaoceánský kolos pálící ten odpad z rafinérií, co už skoro ani není tekutý, takže je to vlastně šetření životního prostředí :)
Někde jsem četl, že 10 tady těch největších naftových "parníků" prý vytvoří více splodin, než všechna auta na světě. Nevím, jestli je to pravda...
Klidně bych tomu věřil. Možná taky převezou podobný objem zboží ;)
Myslím, že toho prevezú viacej.
Jj, prý to tak je. Ale rozhodně nejde o nějaké parníky převážející notebooky - jedná se o deset největších tankerů světa (převážejících ropu).
Jinými slovy, nebýt těch tankerů, tak auta stejně nebudou jezdit.
Takže konečný efekt je vlastně dvojnásobné znečištění, protože ten náklad se komplet spálí.
Samozřejmě, je tu jiná možnost: Samozásobitelské farmy nebo statky, v 16. století to fungovalo.
no a jedna uhelna elektrarna, krom jineho, vyprodukuje rocne tolik CO2 jako veskera automobilova doprava vcetne kamionu v CR....
A co mate prosim proti CO2 ? Dychaji to kyticky. Pokud by se zvysila koncentrace CO2 na prehistorickou uroven, tak tu opet budou rust desetimetrove preslicky. Me uprimne vadi spousta jinych jedovatych svinstev, ktere vznikaji spalovanim.
http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-...
Tady clovek vidi ze ty emisni limity nejsou az tak spatny napad ... muzeme debatovat o hodnotach ale kdyz limity uplne vypustite tak je vypusti i vyrobce ...
vzhladom k tomu, ze tie najvacsie lode pouzivaju dieselove dvojtakty, tak to je kludne mozne... ;)
kazdopadne objem resp. hmotnost nakladu ktory prevezu to silne kompenzuje - co sa tyka spalovacich motorov, tak lodna doprava je najekologickejsia
No, pokud použiju čísla z předchího odkazu, tak Emma Maersk vyprudukuje ročně asi 5000t oxidů síry. Pokud jede rychlostí 47km/h 280 dní v roce, ujede cca 315 840 km / rok, tedy produkuje cca 16kg oxidů síry na km.
Kamion "žere" cca 4x více, než osobní auto, takže předpokládejme, že má 4x vyšší emise oxidů síry, tzn. pokud vezmeme zase čísla v článku, dostanu 0,027g / km.
Emma Maersk uveze cca tolik, co 6500 kamionů, tzn. 0,027 * 6500 = 175 g oxidů síry na km pro kamiony o stejném "výtlaku", takže loď produkuje 91krát (!) více.
Mám tam někde chybu?
skuste k tomu priratat este emisie pri vyrobe pneumatik (316000 km zodpoveda cca 2 sadam, 10pneu tahac, 6 pneu naves - tj. 2x6500x16 = cca 200000), uz nehovoriac u udrzbe cestnej infrastruktury, a odrazu sme na uplne inych cislach, ze ano!? a to uz radsej ani nespominam, ze zivotnost jednej lode sa rata na desatrocia, kdezto kamiony sa obmienaju kazdych niekolko rokov (tj. opat dalsie emisie pri vyrobe)...
A nebylo by nahodou lepsi misto hadani se o to kdo je horsi snazit se aby byly oba lepsi?
Kéž by se kamiony obměňovaly každých několik roků...
Já bych spíš preferoval, kdyby zmizely ze silnic (aspoň z podstatné části).
To ani ne, ony tam ty kamiony nejezdí jenom pro zábavu truckerů, ale většinou taky něco vezou. Moderní kamion na běžné silnici ani moc nevadí, jede si svých 90 a nikomu moc nepřekáží, na dálnici zase jezdí většinou vpravo a taky nikomu neškodí. Chvilky, kdy se začnou na dálnici do kopce předjíždět staré Liazky s polskými značkami nejsou IMHO důvodem k nějaké represi celého odvětví, stačilo by, kdyby dostali výtržníci patřičně za uši.
Pravdepodobne tam mate opravdu chybu. Zde celkova srovnavaci tabulka. http://www.maerskline.com/globalimage/?path=/about_us/table_of_comparison
"průměrný nezaměstnaný našinec by za tamní mzdu ani nevylezl z pelechu :-)"
Buďto kritizujete Čínu za to, že jsou tam mizerné mzdy za otrockou práci (pak nechápu to rýpnutí do našich nezaměstnaných, já zaměstnaný jsem, ale za tamní peníze bych taky nepracoval) nebo naopak Čínu chválíte a dáváte za příklad evropě, ve smyslu, že bychom se jí my evropané měli vyrovnat v nákladech - tedy snížit svou životní úroveň na tu jejich, což je zvrhlost kterou velmi rádi pronášejí současní politici
Ale pak se čím dál tím hůř bude hledat něco, co se vyplatí u "nás" vyrábět ;)
ano, ale je třeba si uvědomit, že cesta snižování nákladů je pro Evropu nesmyslná. Nevybudovali jsme si v Evropě naše životní úrovně, kulturu atd pro to, abychom posléze soupeřili s Čínany v tom, kolik nakrmíme lidí jednou miskou rýže. Musíme jít cestou služeb, služeb s přidanou hodnotou, takže podpora vzdělanosti atd. Musel jsem to napsat, protože z toho co napsal autor článku jde jasnět cítit "elitní vymývárna" současné vládnoucí garnitury, přitom se stačí trochu zamyslet jak je celá tahle cesta "konkurenceschopnosti Číňanům" pro Evropany nesmyslná
Europa nepada na hubu koli zivotnej urovni, ale koli socialnej politike. Ved aj Japonsci produkuju lacnejsie ako vedsina europskych statov. Nebyt cla, tak taka Toyota nema v Europe jediny zavod. Ale toto nie je dlhodobo udrzatelne riesenie. A ani platy v Cine uz dlho nie su take ako sa o nich hovori. Ved technicke smery tam platmi kludne predcia SR a CR a stale rychlo rastu. Ale je lepsie sirit minutus ako tam ludia ziju v biede, lebo je to jednoduchsie ako skusit prekopat hnijuci system.
Probuďte se a zamyslete se ještě jednou nad tím, jaký že systém to chválíte/dáváte za příklad
Zda sa Vam Japonsko ako zly priklad? Alebo Juzna Korea? A nebyt clo na dovoz Aut do EU, tak Vam mozem zarucit, ze v CR ziadny Hyundai nevyraba. To su krajiny s vysokou zivotnou urovnou a dokazu vyrabat za podobne ceny ako rozvojeve krajiny v EU o tych vyspelych ani nehovorim. Tak potom naozaj vystava otazka, kde robime chybu. Ale to, ze Europa nevie konkurovat nie je otazkov platov. Azia nas bude valcova aj ked nas platmi prerastu. Nehovoriac o tom, ze plat 4k v Cine nie je 4k u nas, jeho realna mzda je vyssia, lebo vedsina tovaru je tam lacnejsia. Europa upada, ale hrdost nam nedovoli priznat si to, tak poukazujme na chyby druhych namiesto hladania riesenia.
Nezlobte se, ale s diskutéry jako vy se nebavím. Mluvilo se o Číně, vy jste to převedl na Japonsko a Jižní Koreu a v zápětí pokládáte otázku "zda sa Vam Japonsko ako zly priklad?" Až přestanete být takto vulgární, tak se můžeme bavit. Stále se zastáváte Číny a bagatelizujete její problémy, takže nemá smysl se o ničem bavit. Odjeďte tam, běžte tam pracovat na rok do fabriky a pak se vraťte a promluvíme si. Absolutně totiž ignorujete fakta a vzhledem k tomu jaké používáte metody diskuze mi nestojíte ani za to, abych vám tu dával linky na nějaká fakta ohledně této "skvělé" země.
Obcas je dobre precitat si prispevok na ktory reagujete.
Skuste sa pozret ako som zacal moj prvy prispevok a najdite mi v prvych troch vetach nieco o Cine. Pisal som o problemoch unie. Platy v Cine som spomenul len tak pomimo, lebo je to vasa vdacna tema. To len Vy sa potrebujete zaslepene navazat do statu o ktorom viete len to, za maju cenzuru internetu. A napadnut ma za to, ze obhajujem ich fungovanie aj ked som o tom nenapisal ani slovo.
No k těm kamiónům... Někde jsem četl že ČR vyveze ročně na Slovensko 15 miliónů tun kuřat. A Slovensko ročně vyveze do ČR taky 15 miliónů tun kuřat... Tohle mi přijde minimálně perverzní :-///
Takže je sice hezké, že kamióny něco vozí ale není to jen o tom...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.