Nová integrovaná grafika u Intelu
Parametry by měly být následující:
- jádro běžící na 333MHz
- 4 pixel pipeline
- 1,3Gpixelů/s pixel fill rate
- 0,13mikronový výrobní proces
- podpora DirectX 9.0 Pixel Shaderů 2.0 v hardware
- výpomoc při dekódování MPEG2: konverze barevného prostoru a kompenzace pohybu (inverzní diskrétní kosinova transformace se bude počítat stále v procesoru)
- podpora pro HD rozlišení (720p a 1080i)
- integrovaný 400MHz RAMDAC
- Dynamic Video Memory Technology schopna alokovat až 224 MB paměti pro frame buffer (na systému s minimálně 512 MB paměti)
- podpora dvou monitorů a televizního výstupu
Jak je ze specifikace vidět, bude nové grafické jádro Intelu podporovat Pixel Shadery 2.0 z DirectX 9.0 přímo v hardware, avšak podpora Vertex Shaderů 2.0 v chipu zabudována není. Intel zde volí podobnou taktiku jako dříve SiS se svou Xabre, kdy Vertex Shadery bude počítat přímo procesor počítače. Ve výsledku se tak bude jednat o první chipset s integrovanou grafickou kartou, která bude vyhovovat specifikacím DirectX 9.0. Intel se zřejmě snažil seč mohl, aby byl schopen nabídnout platformu, která bude bez omezení použitelná i v připravovaném grafickém rozhraní operačního systému od Microsoftu známého zajím jako Longhorn.
Zajímavé je také srovnání Intel Extreme Graphics 2 s novým grafickým jádrem. Nové jádro má více než čtyřikrát větší pixel fill rate, ale skutečný výkon bohužel nelze očekávat čtyřnásobný. Na vině je samozřejmě datový tok z pamětí, který je schopen dodávat 3,2 GB/s a to jak pro potřeby procesoru, tak integrované grafické karty. Přitom sama grafická karta by potřebovala 5,2 GB/s a Pentia 4 (včetně od nich odvozených Celeronů) jsou také známy svou potřebou velkého datového toku z pamětí. Jak se tedy nové integrované grafické kartě bude vést, to ukáží až nezávislé recenze a také nové hry jako Half-Life 2 a Doom 3.