Tak se snad ozve někdo kdo má PSP s hacknutým firmwarem a řekne nám jak dlouho mu vydrží baterie.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Janke https://diit.cz/profil/janke
25. 6. 2007 - 16:44https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseTak se snad ozve někdo kdo má PSP s hacknutým firmwarem a řekne nám jak dlouho mu vydrží baterie.https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340776
+
Ja bych vsem vyvojarum uz davno rad zakazal pouzivat stroje rychlejsi nez P166. Vite jak rychle by pak vsechno behalo? Takhle kazdy vyvojarsky dement (a tech je vetsina) ma na stole multiprocesorovy stroj se 4 GB RAM a tvari se, ze tohle delo je minimum pro to jeho trapny veledilo. Navic vyviji stylem pokus/omyl/hotovo/20 a pak kdyz se zmeni rosny bod, tak nic v tom jeho softu nefunguje. Vyvojare zastrelit ! :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
calvera (neověřeno) https://diit.cz
25. 6. 2007 - 17:03https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseJa bych vsem vyvojarum uz davno rad zakazal pouzivat stroje rychlejsi nez P166. Vite jak rychle by pak vsechno behalo? Takhle kazdy vyvojarsky dement (a tech je vetsina) ma na stole multiprocesorovy stroj se 4 GB RAM a tvari se, ze tohle delo je minimum pro to jeho trapny veledilo. Navic vyviji stylem pokus/omyl/hotovo/20 a pak kdyz se zmeni rosny bod, tak nic v tom jeho softu nefunguje. Vyvojare zastrelit ! :)https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340780
+
Na prenos dat by meli pouzivat POUZE diskety, aby si vazili kazdyho usetrenyho MB.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nox (neověřeno) https://diit.cz
25. 6. 2007 - 19:46https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseCalvera: NAPROSTY souhlas a jeste doplnim:
Na prenos dat by meli pouzivat POUZE diskety, aby si vazili kazdyho usetrenyho MB.https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340804
+
2 Calvera. Mluvis mi z duse. To same jsem si rikal v dobach, kdy jsem vlastnil Playstation 1. Programatori proste zdimali z te krasky co se dalo a ona, svete div se, mela mnohonasobnou zivotnost.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Khali (neověřeno) https://diit.cz
25. 6. 2007 - 19:47https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse2 Calvera. Mluvis mi z duse. To same jsem si rikal v dobach, kdy jsem vlastnil Playstation 1. Programatori proste zdimali z te krasky co se dalo a ona, svete div se, mela mnohonasobnou zivotnost.https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340805
+
Hm, zajimave je ze v urcitych programech toto lze nastavit uz dlouho, bez podopory firmwaru. Hry si pro silnejsi taktovani taky uz snad sahali :/ takze nevim co tam zlepsili.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Josef Fiala https://diit.cz/profil/gta-007
25. 6. 2007 - 20:43https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseHm, zajimave je ze v urcitych programech toto lze nastavit uz dlouho, bez podopory firmwaru. Hry si pro silnejsi taktovani taky uz snad sahali :/ takze nevim co tam zlepsili.https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340813
+
nj, niekde som davno cital, ze to nie je vina vyvojarov ale hnusnych marketing-boys. cca znenie textu >>
V.Pan manazer, pan manazer, mam to, mam to. Mam novy herny engine, bezi s najvyssimi efektami na PIII-1000/256MB RAM. Mozeme hned vydat novu pecku, ktora pojde vsetkym.
M.Tak pockaj, pockaj, ukaz, hmm. Tak synu, az tam zapracujes nejake prazdne cykly a pouzijes vacsie texutury, tak sa mi ozvi, inak mi je to na nic.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
NOX (neověřeno) https://diit.cz
25. 6. 2007 - 20:47https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskusenj, niekde som davno cital, ze to nie je vina vyvojarov ale hnusnych marketing-boys. cca znenie textu >>
V.Pan manazer, pan manazer, mam to, mam to. Mam novy herny engine, bezi s najvyssimi efektami na PIII-1000/256MB RAM. Mozeme hned vydat novu pecku, ktora pojde vsetkym.
M.Tak pockaj, pockaj, ukaz, hmm. Tak synu, az tam zapracujes nejake prazdne cykly a pouzijes vacsie texutury, tak sa mi ozvi, inak mi je to na nic.https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340814
+
calvera: Jasně, já bych zase zastřelil všechny přispěvatele do diskuzí. Ničemu nerozumí a mají jenom blbý kecy :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Alex_ (neověřeno) https://diit.cz
25. 6. 2007 - 21:11https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskusecalvera: Jasně, já bych zase zastřelil všechny přispěvatele do diskuzí. Ničemu nerozumí a mají jenom blbý kecy :-)https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340818
+
Toto je mozne s hacknutim fw. fakt davno, dokonca GTA:LC stiahnuty z netu si velakrat vyzaduje inak sa seka. Kazdy kto ma psp uz asi pozna pspzone.sk
Je to vsak vec ktora nie je velmi bezpecna kedze vam moze pri zmene fw. psp dostat brick.
Custom fw. maju vyhodu hlavne v homebrew aplikaciach ktore ste si doteraz nemohli do psp naloadovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
exo (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 00:43https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseToto je mozne s hacknutim fw. fakt davno, dokonca GTA:LC stiahnuty z netu si velakrat vyzaduje inak sa seka. Kazdy kto ma psp uz asi pozna pspzone.sk
Je to vsak vec ktora nie je velmi bezpecna kedze vam moze pri zmene fw. psp dostat brick.
Custom fw. maju vyhodu hlavne v homebrew aplikaciach ktore ste si doteraz nemohli do psp naloadovat. https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340829
+
Jo, jo PlayStation 1, ta snad, měla, procesor, na Frekvenci 33 MHz, a docela, jsem koukal, co umněla, za úžasné hry, v pohodě, proti, mému počítači, s procesorem PC 386 SX 33 MHz, kdysi, to bylo, trochu jiných, 33 MHz, nebo trochu jiný, procesor, prostě no!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ladik 45 (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 00:48https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseJo, jo PlayStation 1, ta snad, měla, procesor, na Frekvenci 33 MHz, a docela, jsem koukal, co umněla, za úžasné hry, v pohodě, proti, mému počítači, s procesorem PC 386 SX 33 MHz, kdysi, to bylo, trochu jiných, 33 MHz, nebo trochu jiný, procesor, prostě no!https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340830
+
To nebyl jiný procesor nebo jiných 33MHz, to byla prostě optimalizace a je fakt, že bylo úžasné, co se časem z takového HW podařilo vymáčknout...kdeže ty časy jsou...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Millisx (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 08:58https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseTo nebyl jiný procesor nebo jiných 33MHz, to byla prostě optimalizace a je fakt, že bylo úžasné, co se časem z takového HW podařilo vymáčknout...kdeže ty časy jsou...https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340845
+
2 Calvera a další: No to je fakt blbost, to se nevidí. Můžeš si takovou firmu založit - plnou expertů na optimalizaci a vyvýjet na superextrarychlé a optimalizované aplikace na P166 a určitě vyděláš balík! Škoda, že pak jedna hra bude stát 20kkč, he :) Je to díra na trhu, kterou ještě nikdo neobjevil - tak tu nebrečte a vrhněte se na to! :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
radekX (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 09:32https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse2 Calvera a další: No to je fakt blbost, to se nevidí. Můžeš si takovou firmu založit - plnou expertů na optimalizaci a vyvýjet na superextrarychlé a optimalizované aplikace na P166 a určitě vyděláš balík! Škoda, že pak jedna hra bude stát 20kkč, he :) Je to díra na trhu, kterou ještě nikdo neobjevil - tak tu nebrečte a vrhněte se na to! :)https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340848
+
2radekX: z jedné strany máš docela pravdu, ze strany druhé, na PSX to šlo, a máš pocit, že PSX bylo prodělečné? Zas tak jednoznačně, jak píšeš bych to neviděl ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Millisx (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 09:56https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse2radekX: z jedné strany máš docela pravdu, ze strany druhé, na PSX to šlo, a máš pocit, že PSX bylo prodělečné? Zas tak jednoznačně, jak píšeš bych to neviděl ;-)https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340854
+
calvera: Akorát blbý, že soft je potom daleko dražší a jeho vývoj trvá daleko déle, no.
Ona zas přehnaná optimalizace na výkon taky není dobrá. Většina optimalizací totiž znamená "Oželíme nějakou vlastnost, ale nebude to tak náročné na výkon". Viz asi nejznámější příklad, Y2k- "zaznamenáme rok jen jako dvě čísla a ušetříme dva bajty paměti".
Samozřejmě nejrychlejší kód by byl napsaný v assembleru, se zařízeními by komunikoval přímo pomocí přesouvání dat v paměti atd.
Sice by to pak fungovalo jen na jedné konkrétní konfiguraci počítačů, trvalo by strašně dlouho to napsat a vznikly by tam (kvůli ohromnému objemu kódu) spousty chyb, takže by ještě déle trvalo to odladit, ale bylo by to rychlé.
Otázkou je, pokud bych mohl vydat hned hru, která vyžaduje alespoň 1,5GHz procesor s 512MB RAM a DX8 grafikou anebo bych mohl vydání odložit o rok, investovat o polovinu víc peněz a mít hru, která poběží na 800MHz procesoru s 256MB RAM a libovolnou 3D akcelerovanou grafikou... co si vybrat?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Joker_ (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 10:57https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskusecalvera: Akorát blbý, že soft je potom daleko dražší a jeho vývoj trvá daleko déle, no.
Ona zas přehnaná optimalizace na výkon taky není dobrá. Většina optimalizací totiž znamená "Oželíme nějakou vlastnost, ale nebude to tak náročné na výkon". Viz asi nejznámější příklad, Y2k- "zaznamenáme rok jen jako dvě čísla a ušetříme dva bajty paměti".
Samozřejmě nejrychlejší kód by byl napsaný v assembleru, se zařízeními by komunikoval přímo pomocí přesouvání dat v paměti atd.
Sice by to pak fungovalo jen na jedné konkrétní konfiguraci počítačů, trvalo by strašně dlouho to napsat a vznikly by tam (kvůli ohromnému objemu kódu) spousty chyb, takže by ještě déle trvalo to odladit, ale bylo by to rychlé.
Otázkou je, pokud bych mohl vydat hned hru, která vyžaduje alespoň 1,5GHz procesor s 512MB RAM a DX8 grafikou anebo bych mohl vydání odložit o rok, investovat o polovinu víc peněz a mít hru, která poběží na 800MHz procesoru s 256MB RAM a libovolnou 3D akcelerovanou grafikou... co si vybrat?https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340866
+
Joker_ napsal: zaznamenáme rok jen jako dvě čísla a ušetříme dva bajty paměti
Chtěl jsi spíš napsat jeden bajt, že (BCD)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mem https://diit.cz/profil/mem
26. 6. 2007 - 12:50https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseJoker_ napsal: zaznamenáme rok jen jako dvě čísla a ušetříme dva bajty paměti
Chtěl jsi spíš napsat jeden bajt, že (BCD)https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340900
+
NOX: Kdepak, to je proste takhle:
Prijde manager k programatorum: "Tak co, uz to mate ?"
Programatori: "No uz to zhruba funguje, zbyva jen vychytat par chyb a trochu to zoptimalizovat ... tak za mesic by to mohlo byt."
Manager: "Tak fajn, zitra zacneme prodavat."
Joker_: Presouvanim dat v pameti toho se zarizenima moc nenakomunikujes, memory-mapped IO maji jen graficke karty a drahe serverove sitovky. A hra komunikujici primo s hardware ti nepojede ani pod XP, natoz pod Vistama nebo Linuxem. Jenze se to nesmi prehanet ani na druhou stranu - dneska se na vsechno pouziva 10 levelu indirekce i kdyz by totez slo s jednim nebo dvema (jeden k kernelu a jeden v programovacim jazyku), jenze to by holt ten vyvoj trval o neco dele ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
hkmaly (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 12:58https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseNOX: Kdepak, to je proste takhle:
Prijde manager k programatorum: "Tak co, uz to mate ?"
Programatori: "No uz to zhruba funguje, zbyva jen vychytat par chyb a trochu to zoptimalizovat ... tak za mesic by to mohlo byt."
Manager: "Tak fajn, zitra zacneme prodavat."
Joker_: Presouvanim dat v pameti toho se zarizenima moc nenakomunikujes, memory-mapped IO maji jen graficke karty a drahe serverove sitovky. A hra komunikujici primo s hardware ti nepojede ani pod XP, natoz pod Vistama nebo Linuxem. Jenze se to nesmi prehanet ani na druhou stranu - dneska se na vsechno pouziva 10 levelu indirekce i kdyz by totez slo s jednim nebo dvema (jeden k kernelu a jeden v programovacim jazyku), jenze to by holt ten vyvoj trval o neco dele ...https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340902
+
Jasne, ze jsem to prehnal, aby byla sranda (dva-tri vyvojare bych nechal:) Ale tem, co tady vyrukovali s narocnosti optimalizaci pripominam, ze vsichni ti sapove, oraclove, mrkvosofti a podobne maji v license agreement napsano: "Jsi jen dalsi kreten, co si od nas koupil CDecko, na ktere nejde nic nahrat, tak si moc nevyskakuj, debile". A pritom nevedi, co s prachama. Jen mrkvosoft ma vice nez 50 MILIARD dolaru na uctech a nevi, co tim ma delat (muze si treba koupit nuklearni ponorku:). Je to podobna nerovnovaha jako u prodejcu hudby.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
calvera (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 14:43https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseJasne, ze jsem to prehnal, aby byla sranda (dva-tri vyvojare bych nechal:) Ale tem, co tady vyrukovali s narocnosti optimalizaci pripominam, ze vsichni ti sapove, oraclove, mrkvosofti a podobne maji v license agreement napsano: "Jsi jen dalsi kreten, co si od nas koupil CDecko, na ktere nejde nic nahrat, tak si moc nevyskakuj, debile". A pritom nevedi, co s prachama. Jen mrkvosoft ma vice nez 50 MILIARD dolaru na uctech a nevi, co tim ma delat (muze si treba koupit nuklearni ponorku:). Je to podobna nerovnovaha jako u prodejcu hudby.https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340923
+
Pokud udelam soft treba o milion $ drazsi s tim, ze diky rychlejsi odezve uzivatele budou vsichni co tento soft pouzivaji o 10% produktivnejsi, kolik se v celospolecensky usetri? Miliardy. Bohuzel dnesni trend je prenaset co nejvic nakladu na zakaznika, ktery za sve penize dostane jen povinnost platit dalsi a dalsi ucty.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nox (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 17:55https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseJeste k te cene optimalizace:
Pokud udelam soft treba o milion $ drazsi s tim, ze diky rychlejsi odezve uzivatele budou vsichni co tento soft pouzivaji o 10% produktivnejsi, kolik se v celospolecensky usetri? Miliardy. Bohuzel dnesni trend je prenaset co nejvic nakladu na zakaznika, ktery za sve penize dostane jen povinnost platit dalsi a dalsi ucty.https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-340966
+
Calvera: Trosku OT, ale neda mi to. Predpokladam, ze si nikdy nevidel SAP ani z rychliku, natoz aby si vedel o tom, jak je reseny a optimalizovany. Byt tebou, radsi dal hraju hry a nemluvim o tom, cemu nerozumim.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MartinB (neověřeno) https://diit.cz
26. 6. 2007 - 22:17https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseCalvera: Trosku OT, ale neda mi to. Predpokladam, ze si nikdy nevidel SAP ani z rychliku, natoz aby si vedel o tom, jak je reseny a optimalizovany. Byt tebou, radsi dal hraju hry a nemluvim o tom, cemu nerozumim.https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-341008
+
MartinB: nejenze jsem videl ten bozsky vysavac penez zvany SAP, ale dokonce i vim, jak zhoubne pro dynamicky podnik zamestnavajici mene nez 3,5*10^6 lidi jeho nasazeni je. Ses snad jeden z tech SAPeru, co tak skvele umeji na zitra slibit neco, co bylo treba rozchodit uz vcera ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
calvera (neověřeno) https://diit.cz
27. 6. 2007 - 00:09https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuseMartinB: nejenze jsem videl ten bozsky vysavac penez zvany SAP, ale dokonce i vim, jak zhoubne pro dynamicky podnik zamestnavajici mene nez 3,5*10^6 lidi jeho nasazeni je. Ses snad jeden z tech SAPeru, co tak skvele umeji na zitra slibit neco, co bylo treba rozchodit uz vcera ?https://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskuse#comment-341016
+
Diskuse k Nový firmware zrychluje procesor v PSPhttps://diit.cz/clanek/novy-firmware-zrychluje-procesor-v-psp/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Tak se snad ozve někdo kdo má PSP s hacknutým firmwarem a řekne nám jak dlouho mu vydrží baterie.
Ja bych vsem vyvojarum uz davno rad zakazal pouzivat stroje rychlejsi nez P166. Vite jak rychle by pak vsechno behalo? Takhle kazdy vyvojarsky dement (a tech je vetsina) ma na stole multiprocesorovy stroj se 4 GB RAM a tvari se, ze tohle delo je minimum pro to jeho trapny veledilo. Navic vyviji stylem pokus/omyl/hotovo/20 a pak kdyz se zmeni rosny bod, tak nic v tom jeho softu nefunguje. Vyvojare zastrelit ! :)
to calvera: super prispevek :)))
Calvera: NAPROSTY souhlas a jeste doplnim:
Na prenos dat by meli pouzivat POUZE diskety, aby si vazili kazdyho usetrenyho MB.
2 Calvera. Mluvis mi z duse. To same jsem si rikal v dobach, kdy jsem vlastnil Playstation 1. Programatori proste zdimali z te krasky co se dalo a ona, svete div se, mela mnohonasobnou zivotnost.
Hm, zajimave je ze v urcitych programech toto lze nastavit uz dlouho, bez podopory firmwaru. Hry si pro silnejsi taktovani taky uz snad sahali :/ takze nevim co tam zlepsili.
nj, niekde som davno cital, ze to nie je vina vyvojarov ale hnusnych marketing-boys. cca znenie textu >>
V.Pan manazer, pan manazer, mam to, mam to. Mam novy herny engine, bezi s najvyssimi efektami na PIII-1000/256MB RAM. Mozeme hned vydat novu pecku, ktora pojde vsetkym.
M.Tak pockaj, pockaj, ukaz, hmm. Tak synu, az tam zapracujes nejake prazdne cykly a pouzijes vacsie texutury, tak sa mi ozvi, inak mi je to na nic.
calvera: Jasně, já bych zase zastřelil všechny přispěvatele do diskuzí. Ničemu nerozumí a mají jenom blbý kecy :-)
Toto je mozne s hacknutim fw. fakt davno, dokonca GTA:LC stiahnuty z netu si velakrat vyzaduje inak sa seka. Kazdy kto ma psp uz asi pozna pspzone.sk
Je to vsak vec ktora nie je velmi bezpecna kedze vam moze pri zmene fw. psp dostat brick.
Custom fw. maju vyhodu hlavne v homebrew aplikaciach ktore ste si doteraz nemohli do psp naloadovat.
Jo, jo PlayStation 1, ta snad, měla, procesor, na Frekvenci 33 MHz, a docela, jsem koukal, co umněla, za úžasné hry, v pohodě, proti, mému počítači, s procesorem PC 386 SX 33 MHz, kdysi, to bylo, trochu jiných, 33 MHz, nebo trochu jiný, procesor, prostě no!
To nebyl jiný procesor nebo jiných 33MHz, to byla prostě optimalizace a je fakt, že bylo úžasné, co se časem z takového HW podařilo vymáčknout...kdeže ty časy jsou...
2 Calvera a další: No to je fakt blbost, to se nevidí. Můžeš si takovou firmu založit - plnou expertů na optimalizaci a vyvýjet na superextrarychlé a optimalizované aplikace na P166 a určitě vyděláš balík! Škoda, že pak jedna hra bude stát 20kkč, he :) Je to díra na trhu, kterou ještě nikdo neobjevil - tak tu nebrečte a vrhněte se na to! :)
2radekX: z jedné strany máš docela pravdu, ze strany druhé, na PSX to šlo, a máš pocit, že PSX bylo prodělečné? Zas tak jednoznačně, jak píšeš bych to neviděl ;-)
calvera: Akorát blbý, že soft je potom daleko dražší a jeho vývoj trvá daleko déle, no.
Ona zas přehnaná optimalizace na výkon taky není dobrá. Většina optimalizací totiž znamená "Oželíme nějakou vlastnost, ale nebude to tak náročné na výkon". Viz asi nejznámější příklad, Y2k- "zaznamenáme rok jen jako dvě čísla a ušetříme dva bajty paměti".
Samozřejmě nejrychlejší kód by byl napsaný v assembleru, se zařízeními by komunikoval přímo pomocí přesouvání dat v paměti atd.
Sice by to pak fungovalo jen na jedné konkrétní konfiguraci počítačů, trvalo by strašně dlouho to napsat a vznikly by tam (kvůli ohromnému objemu kódu) spousty chyb, takže by ještě déle trvalo to odladit, ale bylo by to rychlé.
Otázkou je, pokud bych mohl vydat hned hru, která vyžaduje alespoň 1,5GHz procesor s 512MB RAM a DX8 grafikou anebo bych mohl vydání odložit o rok, investovat o polovinu víc peněz a mít hru, která poběží na 800MHz procesoru s 256MB RAM a libovolnou 3D akcelerovanou grafikou... co si vybrat?
Joker_ napsal: zaznamenáme rok jen jako dvě čísla a ušetříme dva bajty paměti
Chtěl jsi spíš napsat jeden bajt, že (BCD)
NOX: Kdepak, to je proste takhle:
Prijde manager k programatorum: "Tak co, uz to mate ?"
Programatori: "No uz to zhruba funguje, zbyva jen vychytat par chyb a trochu to zoptimalizovat ... tak za mesic by to mohlo byt."
Manager: "Tak fajn, zitra zacneme prodavat."
Joker_: Presouvanim dat v pameti toho se zarizenima moc nenakomunikujes, memory-mapped IO maji jen graficke karty a drahe serverove sitovky. A hra komunikujici primo s hardware ti nepojede ani pod XP, natoz pod Vistama nebo Linuxem. Jenze se to nesmi prehanet ani na druhou stranu - dneska se na vsechno pouziva 10 levelu indirekce i kdyz by totez slo s jednim nebo dvema (jeden k kernelu a jeden v programovacim jazyku), jenze to by holt ten vyvoj trval o neco dele ...
Jasne, ze jsem to prehnal, aby byla sranda (dva-tri vyvojare bych nechal:) Ale tem, co tady vyrukovali s narocnosti optimalizaci pripominam, ze vsichni ti sapove, oraclove, mrkvosofti a podobne maji v license agreement napsano: "Jsi jen dalsi kreten, co si od nas koupil CDecko, na ktere nejde nic nahrat, tak si moc nevyskakuj, debile". A pritom nevedi, co s prachama. Jen mrkvosoft ma vice nez 50 MILIARD dolaru na uctech a nevi, co tim ma delat (muze si treba koupit nuklearni ponorku:). Je to podobna nerovnovaha jako u prodejcu hudby.
Jeste k te cene optimalizace:
Pokud udelam soft treba o milion $ drazsi s tim, ze diky rychlejsi odezve uzivatele budou vsichni co tento soft pouzivaji o 10% produktivnejsi, kolik se v celospolecensky usetri? Miliardy. Bohuzel dnesni trend je prenaset co nejvic nakladu na zakaznika, ktery za sve penize dostane jen povinnost platit dalsi a dalsi ucty.
Calvera: Trosku OT, ale neda mi to. Predpokladam, ze si nikdy nevidel SAP ani z rychliku, natoz aby si vedel o tom, jak je reseny a optimalizovany. Byt tebou, radsi dal hraju hry a nemluvim o tom, cemu nerozumim.
MartinB: nejenze jsem videl ten bozsky vysavac penez zvany SAP, ale dokonce i vim, jak zhoubne pro dynamicky podnik zamestnavajici mene nez 3,5*10^6 lidi jeho nasazeni je. Ses snad jeden z tech SAPeru, co tak skvele umeji na zitra slibit neco, co bylo treba rozchodit uz vcera ?
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.