Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nový pevný disk s osobními daty

Pěkně ... :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a uplne nejpravdepodobnejsi je, ze ve wd proste pouzili plotny z reklamace do noveho/reklamovaneho disku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem ke kapacitě 20 GB, a do PC (tedy asi 3.5" disk), to musí být už pěkně fousatá historka. Nebo šlo o bazar kde je výskyt recyklovaných HD velmi pravděpodobný.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Moc pekne. Zvlast kdyz disk vracim ve stavu, kdy uz ani data smazat nemuzu. V kazdem pripade je vina na WD

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hmm: Obávám se že cena za demontáž, opětnou montáž, kalibraci a low level formát, by se velmi přiblížila ceně nového sériového HD, ne-li ji přesáhla. Podle mě by si to nikdo nedovolil, tím spíš sám WD, už jen s ohledem na větší pravděpodobnost poruchy takového bastlu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No WD si to klidne dovoli. Dostali se mi do rukou dva WD disky, ktere byly v puvodnim obalu, ovsem po otevreni byl disk z boku poskrabany nasledkem montaze. Jedine cim se lisil od noveho bylo male sluvko Recertified na originalni samolepce od WD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vadí vám takováto "recyklace"? Berte to z druhé strany. Lidi ničí disky těsně před zárukou, aby dostali lepší, protože ten jejich starý už nedělají. A že jsem takových názorů v diskuzích na netu četl :(
 
Mě osobně by takový disk nevadil, pokud by neztratil na výkonu a odsloužil si své...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Krozyk: no jo, ale to dopredu nemuzes vedet, ze bude slouzit stejne dobre jako novy... pravda, nemuzes to vedet ani u noveho, ale ta pravdepodobnost je vyssi. Osobne bych byl skepticky, dostat ho do rukou, zvlast za cenu noveho.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodom nie je problem rovnako "originalne" zabalit HDD aj doma pomocou zvaracky na folie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WD dela disky s označením REFURBISHED i RECERTIFIED. Oba ale jen vrací z reklamací a jsou čisté.
Ty Recertified jsou skoro jak nové a ty Refurbished mají asi obal z vadných použitývh, viděl jsem i hodně poškrábaná (ale nově zabroušený).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to zase takova senzace neni, ne? mne osobne se to stalo taky - koupil jsem disk u mistni firmy a na disku byla nejaka data. pravdepodobne nekdo ze zamestnancu "laboroval" a neopatrne disk nepromazal...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neco podobneho se mi stalo taky, ale s compactflash kartou do fotaku. Obal neporuseny, karta jsem kupoval jako novou a ejhle co nevidim, fotky cloveka, ktery mi ji prodal. Prodejci prodavaji plno veci jako nove, ale zamestnanci to jen trochu ojedou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle se ale u nás může stát nejen při prodeji počítačových komponent. Rádio, svetr, auto...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Náhodou, my mám zákoše, kterej si koupí je hardware, kterej jsme u nás 2-3 měsíce používali. Je mu jasné, že když se to za dva měsíce krásně zahořelo, nejspíš nebude mít problémy s nějakou reklamací. Za ty roky, co je naším zákazníkem ještě žádnou reklamaci neměl... A myslím, že nikdy neměl pocit, že kupuje použitý zboží... Tedy klávesnice, myši a další periférie si braj "nezahořený" :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to jasné:

Ak bol obal FAKT originál + neporušený, zodpovednosť leží na WesternDigital - pravdepodobnosť cca.30-35%
Ak bol obal neporušený len PODLA PREDAJCU, na vine je prepravca, resp. on (predajca) - pravdepodobnosť 65-70%
Co sa tyka mojich skusenosti z praxe (poznám zopár velkoskladov), nerobím si ilúzie o "ojetosti" alebo "neojetosti" ponúkaného tovaru. Väčšinou sa to však dá pomerne ľahko odhaliť pozornejším okom (originálny obal sa zväčša nedá "len tak" otvoriť bez stopy). Na druhej strane, zažil som už, že "stav obalu nemôže tvoriť predmet reklamácie"... - takže čo už(?).
Pokial to vsak funguje podla specifikacie a vydrzi zarucnu dobu, tak je to OK - aj tak s tým nikto nic neurobí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak k tomu může dojít? - něco podobného se mi stalo při záruční reklamaci HDD v jednom známém pražském velkoobchodě u Rajské zahrady.
Co se týče vráceného disku (rychlá smrt), na kterém byla data - nikdo mi nechtěl garantovat, že data nebudou zneužita a budou vymazána, a dokonce servis na gen. zastoupení IBM pro ČR mi striktně oznámil, že jestli chci nový disk, ať se rozloučím s myšlenkou likvidace dat, protože celý disk se musí fyzicky nepoškozen odeslat k výrobci do Nizozemí - a co se tam s ním děje, to bůh suď...
Výměnou jsem dostal "nový" originál zabalený IBM-Hitachi s nálepkou, která označovala, že při montáži byly použity servisované díly - zde je odpověď na otázku, jestli se disky repasují... Prodejce mi nechtěl dát záruku jako na nový disk, a názor změnil až půlhodině dohadování a po vytočení čísla ČOI na mém mobilu. Protože disk po půl roce opět odešel, chystám se na reklamaci a nyní študuju paragrafy, aby mě nemohli odbýt jako ubohého študentíka.
Když jsem si přečetl reklamační podmínky onoho prodejce, nechtěl jsem věřit vlastním očím - "při výměně reklamovaného zboží za nové se záruka neprodlužuje ani neobnovuje" !!! - to je přeci v rozporu s platnými zákony!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jura: Ne, to není v rozporu. To je v pořídku a ani se tomu nené co divit. Toho by spousta vykuků naprosto nechutně zneužívala.
ČOI bych nevolal ale ohledně dat bych se obrátil na Úřad pro ochranu osobních udajů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na poradenském čísle ČOI mi skutečně potvrdili, že NOVÉ ZBOŽÍ = NOVÁ ZÁRUKA.
Při výměně v rámci reklamace má zákazník právo na odstranění závady na původním výrobku, nebo zrušení kupní smlouvy (vrácení peněz) anebo výměnu za nové zboží. NEMUSÍ přistoupit na výměnu za repas s kratší zárukou, a už vůbec nelze přesunout záruční lhůtu z reklamovaného na fyzicky jiný kus zboží.
Samozřejmě pokud člověk z nevědomosti nebo blbosti nepodepíše souhlas s něčím podobným například na příjemce k reklamaci... ale za blbost se platí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

martin: nevyznam sa v ceskej legislative, ale myslim, ze zaruku by ti mal aspon predlzit o dobu, pocas ktorej bol vyrobok (v tomto pripade disk) v reklamacii - pocas tejto doby si ho nemohol pouzivat. Na Slovensku je to lepsie - ked ti nieco chcipne a opravi sa to - predlzi sa zaruka o dobu trvania reklamacie. Ak sa riesi reklamacia vymenou za druhy kus, je to ako keby zakaznik kupil novu vec a tym padom ma aj novu zaruku. Viem, rozni vychcankovia to budu zneuzivat, ale co narobis.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ian: I v Čechách to tak platí, nejen na Slovensku. ..... Jen na Moravě bych si tím nebyl úplně jist. :o)) Má reklamace se sice netýkala PC ani jeho části, ale mixéru. Prodavačka mne odpálkovala, že jsem zkoušel mlít něco co není výslovně uvedeno v návodu a tak není divu že to nemele. Po té co jsem pobavil všechny přítomné v obchodě pěknou scénkou mi jej vzala do opravy. (donesl jsem tam 3 suroviny ze čtyřech uvedených v návodu v uvedeném množství a požádal jsem prodavaču ať mi ukáže jak se to dá pomlít.......) Běs ! Už si v tom obchodě nekoupím ani monočlánek.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jura: Pokud si´koupil ve velkoobchodě, nemusí se na něj vztahovat zákonem stanovaná 2letá záruka (občanský zákoník), tím žes podepsal převzetí souhlasíš s jejich podmínkami záruky,která může být 6 měsíců, podle obchodního zákoníku. Tak uvidíš, jak moc budou solidní, výrobce obvykle dává 3 roky na IDE a 5 na SCSI a distributoři to dodržují. Taky jsem si užil své r reklamací VD. Disk byl IDE v SW poli v nepracovním (testovacím) serveru, takže si hned nikdo nevšim, že se nějak zbláznil. Když jsme si všimli a stroj vypli, disk byl rozpálenej do červena. vesterny měli kolem takovou tenkou pásku jako ochranu proti prachu. Ta jak se rozpálila, tak se přivařila k case. Když jsme disk odlepili, byla v něm prostě díra. Distributor mi řekl, že je disk mechanicky poškozen a odmítl mi jej vyměnit. Po dlouhých tahanicích jsem disk hodil do koše a od té doby (je to 6 let) jsme žádného Westerna nekoupili. navíc tenkrát jsme jich měnili asi šet, WD neměl dobré období... Nemám nic proti westernům, jen tohle je má zkušenost s distributorem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No přátelé, ale jak mi vysvětlíte tohle:
Je tu už pár let, ale kamarád tehdy přišel, že by ode mě chtěl nahrát jednu kazetu. Nu dobrá, řekl jsem si a vzal jsem zcela novou kazetu z obchodu v neporušeném balení, na níž jsem nahrál co bylo potřeba. Na konci strany B pak zůstalo asi půl hodiny volného místa. Hned poté, co jsem kazetu nahrál, jsem ji vyndal z mechaniky, zavřel do obalu a položil na poličku. Celou dobu si jí nikdo nevšímal, až přišel večer kamarád, který si ji vzal. Za chvíli se opět vrátil a nesl kazetu zpět. Světe div se, ale na konci strany B bylo několik písniček Lucie Bílé, které jsem já ani kamarád nenatáčeli. Kde se tey na té kazetě sakra vzali? Nebo že by tehdy měla Lucka propagaci na prázdných kazetách :-)???
No vysvětlí mi to někdo...? Díky.
PS: Fakt to není fór

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

djsnail: To je přece jasný! Nikdo si ten brak nekupoval, tak udělali repas a prodali to jako "refurbished" novou kazetu :-))))))))))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2Pacho - Obchodní zákoník:
 
                           Část třetí                    Obchodní závazkové vztahy
                             Hlava I                        Obecná ustanovení
                              Díl I               Předmět právní úpravy a její povaha
                              § 261
     (1) Tato   část   zákona   upravuje   závazkové  vztahy  mezipodnikateli, jestliže  při jejich vzniku je  zřejmé s přihlédnutímke všem okolnostem, že se týkají jejich podnikatelské činnosti.
...
                              § 262
     (1)  Strany si  mohou dohodnout,  že jejich  závazkový vztah,který nespadá pod  vztahy uvedené v § 261,  se řídí tímto zákonem.Jestliže  taková  dohoda  směřuje  ke  zhoršení právního postaveníúčastníka smlouvy, který není podnikatelem, je neplatná.
     (2) Dohoda podle odstavce 1 vyžaduje písemnou formu.
...
     (4)  Ve  vztazích  podle  §  261  nebo podřízených obchodnímuzákoníku  dohodou  podle  odstavce   1  se  použijí,  nevyplývá-liz tohoto zákona nebo ze  zvláštních právních předpisů něco jiného,ustanovení  této  části  na   obě  strany;  ustanovení  občanskéhozákoníku  nebo  zvláštních  právních  předpisů  o spotřebitelskýchsmlouvách, adhezních  smlouvách, zneužívajících klauzulích  a jináustanovení směřující  k ochraně spotřebitele je  však třeba použítvždy,   je-li  to   ve   prospěch   smluvní  strany,   která  nenípodnikatelem.  Smluvní  strana,   která  není  podnikatelem,  neseodpovědnost   za  porušení   povinností  z   těchto  vztahů  podleobčanského  zákoníku  a  na   její  společné  závazky  se  použijíustanovení občanského zákoníku.
------------------------------------------------------------------Takže pokud někdo má kdesi v obchodních podmínkách vystaveno, že smluvní vztah se řídí obchodním zákoníkem, je to sice jeho hezké přání, ovšem neplatné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Jura
Pletes se. Pordejce ti je povinen v zarucni lhute bezplatne udrzovat vyrobek ve funkcnim stavu. Je jedno jak. Zda opravou ci vymenou za jiny (vetsinou novy) identicky vyrobek. Ale zarucni doba se nerestartuje pri takove vymene ci reklamaci. Pouze se prodluzuje o cas, ktery jsi vyrobek nemohl pouzivat. Prodejce mel pravdu. A Ty si nejdrive over neco nez se zacnes s nekym hadat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>Jura
Jinak, stalo se mi presne totez a presne v tomtez velkoobchode co Tobe. Slo o disk IBM DTLA-307030 (nechvalne znama problemova serie IBM). Odesel mi tyden pred koncem zaruky. Taky jsem dostal nahradni (a taky mi po dalsim roce a pul odesel), ale to ted neni podstatne.
Jinak ta oranzova nalepka neznamena ze je to kus z repasovanych dilu. Ale to, ze je to kus, jenz IBM vyrobila uplne na konci produkce, prave jako nahradni kus na pripadne reklamace. Tyto kusy jsou tak oznaceny proto, aby je distributori drzely na skladech a nemohli je zpenezit, ponevadz by tim mohli IBM poskodit, protoze pozdeji, kdyz uz se neco nevyrabi, by pak nemeli pro sve zakazniky kusy na vymenu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak přesně tento HDD mám teď K.O. a přemýšlím, jestli toho arogantního prodejce vytrestat tím, že se na něj vykašlu, anebo tím, že budu uplatňovat opakovanou reklamaci.
Při reklamaci platí smluvní a reklamační podmínky z doby uzavření kupní smlouvy, takže já jako zákazník nemusím brát ohled na jednostranné prohlášení prodejce v podobě reklamačního řádu, který byl vydán nebo modifikován až později. A pokud prodejce prokazatelně nedoloží, že "znevýhodňující" pravidla zákazník odsouhlasil, řídí se vše zákonem.
 
Obchoduji s technickou komoditou s obratem asi 1mld. Kč, a přesto se chovám k zákazníkovi slušně. Přístup některých prodejců VT k zákazníkovi považuji nejenom za podvodný, ale až neetický. Celá řada z nich si neuvědomuje, že nad zákazníkem nelze zvítězit - a takoví v tvrdé konkurenci EU nemají místo. Už se těším, jak se to vytříbí, až sem vlezou pořádní prodejci. Ti co nabízí pouze nízkou cenu a nic jiného, jistě brzy skončí.
Jako příklad seriózního a přitom profesionálního přístupu k zákazníkovi nechť poslouží "maloobchod" Czech Computer, kde nakupuji, konzultuji (a reklamuji) už asi 2 roky, a neměnil bych je za žádný nabubřelý velkoobchod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pri vymene vadneho zbozi za nove bezi nova zarucni doba od zacatku, a to v plne delce. Jedna se o novou kupni smlouvu. Tento nazor mam potvrzen pravomocnym soudnim rozsudkem. Pokud prodejce tvrdi neco jineho, tak ma dost smulu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neviem kto si v dnesnej dobe kupi 20 GB HD (a este k tomu v Anglicku) !?!?!?!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co se týče oranžových samolepek, tak z praxe u "starého" HP vím, že tak označovaly kdysy hlavní servisy vadné kusy. Mnohokrát se stalo, že se ty samé vadné díly dostaly do rukou technikům zpět jako nové (nebo-li nebyly ani označeny jako repasované díly). A když se vrátily označené jako repasované tak stejně ta závada, pro kterou byly reklamovány odstraněna korektně nebyla :). V tomto směru jsem velice litoval zákazníky HP, protože do svého fungl nově koupeného notebooku dostali "použité" a nekvalitně repasované díly. Na reklamacích a re-repairech to bylo vidět :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Existuji novinarske viry -tedy viry ktere fakticky neexistuji, ale podle pisicich odborniku jsu schopny napadnout i Nokii 5110. tuhle story bych poslal do stejne oblasti - kde chcete dneska sehnat 20GB disk??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo s tím HP to je pravda, pracoval jsem kdysi u "autoriozovaného servisního partnera HP" a byl jsem svědkem toho, jak HP místo zánovní reklamované vypalovačky poslalo zaprášenou evidentně dlouho používanou s nálepkou "Remanufactured unit", sice byla funkční, ale nechtěl bych být tím zákazníkem.

Ostatně to je taky důvod, proč jsem se zabýval opravou té své SureStore 6020 - viz. http://www.cdr.cz/a/134 (btw. uvedený mail už leta neplatí).

Ad. obchodní zákoník. Docela by mne zajímalo, jak to je v případě, kdy sice zákazník dostane zcela jiný kus, ale opravený z reklamace jiného zákazníka, což je právě zcela běžný případ těch HDD. Naši dodavatelé (my z pozice maloobchodu nedovážíme, ale kupujeme od přímých dovozců) zásadně řeší reklamace opravenými kusy, které dostávají průběžně, ale které nikdy nemohou být přímou reakcí na ten právě vyreklamovaný, protože si nedovade představit jak by to třeba za 14 dnů z Taiwanu stihli (nejenom dopravu, ale veškerou byrokracii a samotnou opravu).

Tj. závada byla odstraněna výměnou za kus, kde byla odstraněna jiná závada. Nejedná se o nový výrobek, ale ani tentýž opravený ... chce to právníka, nebo jsme je všechny už vyvezli na neznámou vzdálenou planetu, kde se místní slunce chystá změnit v supernovu (dlouho očekávaná spása lidstva)?

Na druhou stranu bazary musí taky na veškeré zboží poskytovat dvouletou záruku, vyjma závad výslovně = písemně uvedených třeba na nákupním dokladu. Co vy na to?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.