Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia chystá mobilní GeForce RTX 2080 Max-Q

Prosim vas je pravda co se povida, ze kdyz se s tou RTX2080Ti vracime k fullHD na 60FPS, tak v notebucich se s uspornejsi Max-Q vracime k 1366x768? :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Když je tu hra co v poho s RTX běží 90-120 FPS v 4k tak nevím kde je těch 60FPS.

Nicméně i když se vývojář rozhodne s RTX optimalizovat pro FHD rozlišení, tak bez něj to může být naprosto něco jiného. A ano, v noteboku to bude dostačující výkon.

mimochodem 720p je asi nejrozšířenější herní rozlišení, velice populární je i 1650x1050, výhoda je že tam funguje obstojně i starší/slabší hw

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz je tu hra ktera ve FHD bezi 40fps a vyvojari se rozhodli snizit uroven raytracingu tak aby to behalo aspon na 60fps...

Problem je ze RTX mnoho lidi zamenuje za RT ...takze ano kdyz vypneme nebo redukujeme raytracing hlavni tahak nove generace tak lze ve 4k dosahnout vysokych fps protoze RT je ocividne bottleneck

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

"Kdyz je tu hra ktera ve FHD bezi 40fps a vyvojari se rozhodli snizit uroven raytracingu tak aby to behalo aspon na 60fps"

Túto informáciu vieme odkiaľ? Či to si ludia ako obvykle domýšľajú niečo, čo vôbec nemusí byť? Pokiaľ viem, tak vývojári BF V mali rock solid 60FPS, t.j. hranicu pod ktorú neklesali. Nie 40 FPS. Okrem toho tu žiadne hry s RTX ešte nie sú. Informácie vychádzajú z ešte nevydaných hier, kde sa nasadenie tejto technológie stále tuní. Ale je mi jasné, že keďže sa jedná o NV, tak to musí byť zaručene k horšiemu.

"takze ano kdyz vypneme nebo redukujeme raytracing hlavni tahak nove generace tak lze ve 4k dosahnout vysokych fps protoze RT je ocividne bottleneck"

Tak isto ako je bottleneck každá iná náročná grafická funkcionalita. Len u iných sa to explicitne takto nepíše. Hlavne nie u tých na ktorých sa podiela AMD. Tam to znamená pokrok, ktorý za to stojí. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Marku, Marku.. ;) ta informace je uz ze vcerejska a je z rozhovoru z vyvojari DICE.
A tady mas jeste ofiko vyjdreni DICE
"What I think that we will do is take a pass on the levels and see if there is something that sticks out. Because the materials are not tweaked for ray tracing, but sometimes they may show off something that’s too strong or something that was not directly intended. But otherwise we won’t change the levels – they’ll be as they are. And then we might need to change some parameters in the ray tracing engine itself to maybe tone something down a little bit.
So, what we have done with our DXR implementation is we go very wide with a lot of cores to offload that work. So we’re likely going to require a higher minimum spec and recommended spec for using RT, and that was the idea from the start. It won’t affect the gameplay performance, but we might need to increase the hardware requirements a little bit.
Christian Holmquist, Technical Director of DICE"

Vyhodi nektere objekty z RT, snizi RT "kvalitu", celkove se budou snazit zmensit narocnost RT

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dík za info. Čo v tom čítam je, že potrebujú vytuniť materiály, nie objekty ako také. Tie by vyhadzovať pre RT nemali.

"But otherwise we won’t change the levels – they’ll be as they are"

Úroveň materiálov by sa ale meniť nemala. Len ich prispôsobia tak, aby pri RT nespôsobovali artefakty (they may show off something that’s too strong or something that was not directly intended).

"And then we might need to change some parameters in the ray tracing engine itself to maybe tone something down a little bit"

Zaujímalo by ma, čo je to "something" a aký to bude mať vplyv na konečný výsledok. Určite budú porovnania s prezentáciami v auguste a konečným výsledkom. Som na ne dosť zvedavý.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem ti hodil 'jen' ofiko vyjadreni. Jeste existuje rozhovor s vyvojari, tam se doctes dalsi veci.
"nie objekty ako také"..to padlo v rozhovoru s vyvojari, ze nektere objekty, ktere se doted s RT pocitali a 'byli prilis narocne nebo zbytecne pro scenu', tak je vyradi. Je to dohledatelne v ruznych clancich na webech.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

OK. Dohľadám si to a prečítam. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vsadim boty, ze byt podobna situace s AMD, tak vsichni ti soucasni kritici se prevteli v obhajce a pisi, ze to neni vydane, nejsou optimalizovane ovladace, AMD a vyvojari to vyladi, protoze je to nova technologie a budoucnost :-)

No budis jsou to fanousci, ale ze se k tomu snizi i redakce...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Přesně. Například ty zázračné technologie ladí AMD už pěkně dlouho a kde nic tu nic.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

..akorat v tomto konretnim pripade zamenujes pricinu a nasledek. Pricina je JirkaK a jeho ruzve zelene videni skutecnosti. Takze tohle vyvolava zpetnou reakci, coz v tomto konkretnim pripade je spravne.
A jinak je jasny, ze je to nedoladeny a kazdy si na tom prihriva polivcicku. Nicmene tyhle informace vzbuzuji realne otazky o tom, jak a v jake mire bude RT opravdu v tehle prvni generaci pouzitelne a kolik z celeho RT vlastne slouzi jen pro ucely NV marketinogvych tamtamu..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja si myslím presne to isté. Teraz sa v tom títo ludia snažia nájsť iba všetko negatívne.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

'' Vsadim boty, ze byt podobna situace s AMD bla bla ''

no a pointa je v tom, ze u amd podobny situace nenastavaj, protoze nevydava technologie, dokud nema hardware s architekturou, ktera je zvlada bez ztraty kyticky.. dx9 na radeonech 9000 (vs dx9 na geforce fx), sm3 a hdr na radeonech x1000 (vs geforce 6000/7000), dx12 na radeonech hd7000 vs kepler..

hele, jmenuj jeden pripad, kdy amd prisla s technologii, se kterou musela snizit rozliseni 4x aby jela aspon pro 40-60 fps.. pak muzes spekulovat a navazet se do kritiku.. (:

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Takže je náhoda, že kritici sú tí istí ludia, ktorí preferujú AMD? :-) Som zvedavý kde boli pri primitive shaders. A vlastne už viem. Glorifikovali technológiu, ktorá doteraz nie je rozbehaná a zrejme minimálne pre Vegy zostane nevyužitá. Ale to sme tu čítali články o tom aký super nárast výkonu to prinesie a nikto sa ani nepozastavil nad tým, že je to stále nepoužitelné. U AMD sa proste nemá problém čakať, kým niečo "dozreje". Ale hlavne že technológiu na konkurenčných GPU, ktorá už je použitelná a aplikovaná do hier, treba zvoziť pod zem. Ani náznak uznania, že NV urobila prvý krok k ďalšiemu zlepšeniu grafiky. Ale zasa zodpovedá to minulosti, kedy každá pokročilá grafická funkconalita od NV, ktorá zlepšovala vizuál hier, bola zadupávaná rovnakými luďmi, ktorí teraz kritizujú RTX. Ako píšem na začiatku, náhoda to asi nebude.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1. Prosím o odkazy na místní články, které tvrdily, že Primitive Shaders přinesou super nárůst výkonu. Nebo víš co? Trochu ti to usnadním. Protože jsem tu naopak psal, že ve hrách nelze v důsledku Primitive Shaders čekat nárůsty větší než v jednotkách procent, protože Vega není limitovaná geometrickým výkonem. Čekám tedy odkazy na ty články, v opačném případě omluvu ;-)

2. Srovnávat interní prvek architektury, který může mírně zvýšit výkon oproti podpoře nové technologie mající zlepšit vizuální stránku, která je ale implementovaná tak, že snižuje výkon přinejlepším na čtvrtinu, postrádá logiku. Spíš to připomíná argumentaci ve stylu „a vy zase bijete černochy“.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

1. Máš pravdu. V článkoch to nemáš a za to sa ospravedlňujem. Mal som si to preveriť kým som danú vetu napísal. Každopádne v diskusiách tu viacerí (nie všetci) kritici RTX golirikovali nové technológie Vegy bez absolútneho náznaku nejakej kritiky a súčasného stavu. To je to, na čo som narážal.

2. To o čom som písal bol príklad prístupu a nie priame porovnanie PS s RTX. A už len to, že ide o vizuál tak by sa malo brať ako samozrejmé, že bude mať dopady na výkon. A to, že ide o čiastočnú implementáciu RT, tak je jasné, že tieto dopady budú veľké. Celá táto kritika je ale hlavne postavená na dohadoch a výsledkoch z ešte nevydaných hier, na ktorých sa implementácia RTX stále ladí. Nevieme aký bude výsledok a ani ako bude vyzerať obraz s RTX či už vo FHD alebo upscalenutý do 4K. Preto je vtipné na tom to, ako majú niektorí ludia už teraz jasno (nemusel by som ani pred uvedením RTX dlho hádať, ktorí to s určitosťou budú). Možno máte všetci pravdu a nebude to žiadne terno, ale tvrdiť to tak naisto teraz...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tak zabit vykon kariet, ako sa podarilo teraz nvidii, som este nezazil. konecne sa dostavali na 4K60+ a zhodia to na 1080p60Hz, a to kvoli par odrazkom na nehybnych mlackach(samozrejme odrazkom aj inde, je to velmi dolezite pri multiplayer hre)...
radsej mali tlacit este vykon na 4K 120Hz, ked konecne zacali vydavat gsync monitory(alebo su v priprave?) na 4K144Hz

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

kdo zabil výkon? někdo někoho nutí zapínat RT? Někdo nutí vývojáře implementovat RT na takové úrovni že brzdí rasterizaci?

NV poskytla tech a HW, vývojář rozhodne o tom jak poladí výkon a uživatel zda bude akceptovat vývojářem poladěný výkon.

Tak to bylo doteď a bude tomu stejně i s RTX. Spousta lidí si dnes ve hře taky nezapne všechny detaily protože, kupodivu to vyžaduje výkon navíc a výsledek už pro něj nemusí být akceptovatelný.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Někdo nutí vývojáře implementovat RT na takové úrovni že brzdí rasterizaci?" .. v tomto pripade se bojim, ze pokud nekdo chce soucasnou generaci RT vyuzivat, tak ano, protoze RT je "vicemene soucast" vysledne 'kombo' rasterizace, ktera prinasi dalsi efekty do sceny.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mna nie, ja si RTX nekupim.
"Někdo nutí vývojáře implementovat RT na takové úrovni že brzdí rasterizaci?"
to ti neviem, nvidia podpisuje s vyrobcami hier tajne dohody. ty to vies?
Ale je zaujimave, ze sa posledny tyzden sa objavuju nazor vlastnikov ultrahighendu nvidie o znizovani detailov. Doteraz to bolo len, zapnut Utra detaily, lebo tiene a tak. Vsetci vlastnici videli doteraz vsetky detaily na Ultra

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2) Ta implementace snizujici vykon na "citovanou" ctvrtinu je otazka konkretni hry a nikoli hardwaru. Pokud ma byt RT budoucnost musi se na necem vyvinout a vyzkouset.

Osobne nechapu tu zast k necemu co si nekoupim a hrani si na vestce. Je to alespon nejaky pokrok a muzeme byt radi, ze jsme u toho, at uz to dopadne jakkoli.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Vidím to úplne rovnako.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tobe to asi pripominat nemusim, ale dam to sem jako zamysleni pro ty "zpatecniky":
Byli byste snad radeji, kdyby se v oblasti GPU opakovala situace u CPU z doby pred RYZENEM? Tj. zadny pokrok jen mirny narust vykonu, proste nuda, nuda, sed, sed.
Vzdyt kvuli takovymto novinkam chodime cist HW servery, ne?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja to chapu docela dobre a neni to o tom, ze by RT nebylo zajimave.. Vetsina lidi nekririzuje RT jako takovy, ale vykon se kterym se zda byt prezentovan. Tudiz jeho pouziti zakonite klade otazky nad jeho aktualni smyslupnosti. Ale jinak bude fajn, kdyz to koupi co nejvic lidi, at se to rozsiri a pak si to bude moci koupit zbytek za levny :))
Early adopteri vzhuru na karty ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podobna situace neznamena stejna.
Kdyz se AMD pochlubila napr. freesync, Mantle ci Trueaudio, take to byla pouze hudba budoucnosti, coz jejim fanouskum nevadilo, ba naopak si pochvalovali, jak je karta vybavena na budoucnost(az bude Mantle vsude).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

len Mantle vykon (fps) zvysoval :)
a div sa svete, freesync "funguje" na 100% vydanych hrach uz par rokov :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Srovnavas jabka s hruskama...
Mantle alias Vulkan, slouzi k lepsimu vyuziti prostredku CPU a GPU..tudiz ve vyskedku by mela slouzit k vyzdimani vice vykonu ze stejneho HW. Aktualni generace RT dela pravy opak.
Freesync je ekvivalent GSyncu.. tvuj prispevek v tomto kontextu je zcela mimo.
TrueAudio..zvysuje 3daudio 'kvalitu' pro hrani, nezpusobuje ale degradaci vykonu, jako pouziti RT..
Tvuj prispevek, je mirne receno o nicem :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Mantle slouzi...", " Freesync je...", "3daudio zvysuje" u vseho jste pouzil pritomny cas, cili jste nepochopil ci nezazil, ze tomu tak nebylo vzdy a o tom prave pisi.

Polopate: podobnost vidim v predstaveni nejake technologie, ktera v dobe sveho uvedeni na trh neni zcela implementovana ci vyuzivana.

A fanousci zareaguji presne podle svych preferenci. Bud ji vynaseji do nebes jako hudbu budoucnosti, co tu jeste nebylo nebo ji zatracuji jako nepouzitelnou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Cece, zkuste si po sobe ten prispevek napred precist..protoze pisete fakt hoveziny, ktere nadavaji smysl (tedy mimo Vas) ..
Jak muze prosim Vas FreeSync z podstaty veci snizovat vykon? Vzdyt je to preci technologie, ktera slouzi k tomu, aby jste i pres nizsi vykon, mel plynulejsi obraz.
3daudio..Vy mate nekde nejaky dukaz toho, ze Trueaudio nekdy nejaky vykon snizovalo?
Mantle..je to presne naopak nez pisete, Mantle prave kdyz vyslo oprve, tak jeho implementace prave AMD vykon oproti DX11 zvysovalo.
Takze podle mne (s vyjimkou TrueAudia, kde mi to prijde absurdni zminovat) jste napsal opravdu hoveziny

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste se zamyslet nad tim co pisu. O vykonu to totiz neni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co jste tim chtel rict asi chapete stejne jenom Vy ;) Mne to prislo ze michate veci dohromady jak se vam to zrovna hodi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Anebo to jen Vy nechapete. Kdo vi...

P.S. Existuje takove pekne prislovi o trefene huse. Neni v tom puvod toho nepochopeni? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hele, pokud si chcete hrat na pana tajemneho, tak zkuste nekoho jineho. Bud napiste jasne a strucne, co jste temi zmatenymi prispevky zamyslel. V opacnem pripade mne tesilo zkuste utracet cas nekomu jinemu ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som to pochopil tak, že simik hovoril o prístupe k daným technológiám a nie o tom, ktorá z nich znižuje či zlepšuje výkon (vôbec nešlo o výkon). Napríklad prvotná implementácia Freesync v monitoroch bola vcelku obmedzená na frekvenciu monitorov. Trebárs od 40Hz po 60Hz (niektoré to mali ešte horšie) a nemala podporu LFC. A nikto z AMD fans sa k tomu nestaval negatívne. Hlavne, že tie monitory boli lacnejšie a ešte to prirovnávali ku GSync, ktorý vždy spĺňal toto kritérium v rovnakom rozsahu a teda od 30Hz po hornú hranicu monitora (plus mal podporu LFC) a teda sa dalo na určitú funkcionalitu vždy spolahnúť. Vôbec sa nebralo do úvahy, že GSync je robustnejší. Proste úplne iný (pozitívny) prístup k Freesync aj keď mala prvé roky svoje jasné muchy. Detto TrueAudio. V koľkých hrách sa táto technológia použila? Sa mi zdá, že hier s GPU PhysX bolo viac. A nikto o TrueAudio nehovorí, že je to mŕtva technológia na rozdiel od PhysX. Pričom TrueAudio funguje na rovnakom princípe - CPU časť pre všetkých a GPU akcelerácia pre majitelov AMD. Opäť úplne iný prístup k tejto technológii a to len preto, lebo je od AMD. Na druhej strane od tých istých ludí stále čítaš ako všetko čo NV urobí je iba marketing, je to zlé, nezmyselné, nikto to nechce a podobne. Preto si aj ja myslím presne to čo simik, že ak by to bolo opačne a s RTX v aktuálnom stave by prišlo prvé AMD, tak by sme od tých istých ludí čítali ako je super, že AMD tlačí vývoj dopredu, že je to technológia budúcnosti atď. O tomto simik podľa mňa písal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dobre, kdyz to podas takto, tak to aspon dava smysl :)
Rozdily v tom ale stejne budou..ale mne se v tom uz uprimne nebavi rypat, protoze kazdy si v tom stejne najde 'svoji' pravdu a bude se snazit presvedcit ostatni, ze jen ta jeho pravda a zadna jina :))
Ale dik za vysvetleni Marku, mozna by se Simik z tveho prispevku mohl trochu naucit formulovat myslenky do smysluplne vety :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neslo mi puvodne o nejakou konkretni situaci, ale o porovnani reakci fanousku obecne.

Pri pristi diskuzi se budu radeji snazit vyhnout abstraktnimu mysleni a drzet se konkretnich prikladu, ale bohuzel si nepamatuji tak dobre konkretni nedostatky jednotlivych technologii v prubehu casu, abych o nich mohl vecne diskutovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V pohode :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stále sa točíme okolo toho istého. Máme tu momentálne 2 silné prístupy:

1) AMD, ktoré sa vzhľadom aj na svoju CPU divíziu snaží zefektívniť prístup a ovládanie GPU. Z tejto iniciatívy vychádzajú veci ako Mantle, rýchla podpora DX12 a podobné. Keďže sú tieto funkcionality zamerané na lepšiu efektivitu, tak prinášajú zlepšovanie výkonu v prípadoch, že sa tento výkon nespotrebuje na niečo iné. No a načo sa môže taký výkon spotrebovať? Viď bod 2).

2) NVIDIA, ktorá má veľký záujem o predaj hlavne GPU, zasa tlačí na zlepšovanie grafickej stránky, aby mohli predávať stále sa zvyšujúci výkon GPU, ktorý by bol inak pre väčšinu ludí nanič. Je jasné, že nové grafické funkcionality budú výkon uberať. Bez toho to predsa nejde. Takže to nie je ich negatívum, ale niečo, čo sa dá očakávať, pretože to inak nejde. Keď si myslíte opak, dajte mi príklad nejakej funkcionality, ktorá zlepšuje vizuál a zároveň neuberá z výkonu. A to za celú jej životnosť (pretože je jasné, že to, čo je náročné na výkon dnes, už nemusí byť o pár rokov - ide o bežný cyklus).

Oba tieto prístupy sa predsa nevylučujú a oba tlačia vývoj a vizuál hier dopredu. Preto nevidím dôvod haniť postupy ani jednej z týchto firiem a to len z dôvodov aké opisuje simík.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono staci vyslovit TressFX a je vse jasne. Pripadne prichod Tessellace, kdy nekteri jedinci tvrdili (na zaklade toho, ze AMD uz nejakou tessellaci v minulosti melo), ze AMD v tomto rozseka Nvidii na kusy. A jak to dopadlo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. TressFX. Veď to stiahlo výkon dolu v prvom Tomb Raiderovi snáď o 30% na mojej vtedajšej GTX 780. A nepamätám si, že by tu niekto písal o tom, že si to mali nechať na budúcnosť, keď na to bude výkon a pripravené GPU. :-) A čuduj sa svete, nikto vtedy od TressFX nepožadoval ani plynulých 60FPS vo FHD. Teraz by chceli mať pri RTX 60FPS v 4K.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

bolo by srandovne vyhladat za tie roky, kto viac vyzadoval fluently gaming(60+) za tie roky
ja odkedy mam freesync(2r), mozem potvrdit, ze to pre mna nieje priorita...a pretym detto, siel som na low-mainstreame

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono požiadavka tých 60FPS za posledné roky prišla nejak sama. :-) Mne vždy stačilo 30 a viac. To, že mám teraz G-Sync je iba plus. Ludia dnes nejak ťažko znášajú, že nemôžu hrať na plné detaily vo vysokých FPS. Potom si to ospravedlňujú tým, že všetko grafické čo znižuje framerate pod možnosti, ktoré práve majú, je zlé, nezaujímavé, skoro to nie je vidieť, je to vlastne nezmysel a podobne. Pričom ich nikto nenúti mať všetky detaily zapnuté. Ale aj tak je to zlé. To, že niekto iný ich využiť môže, ich nezaujíma. :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Znám jednoho, který tvrdí, že jeho Vega64 je naprosto vyhovující pro 4K. Když mu někdo napíše, že to asi všechny hry neutáhne, tak odpoví, že sníží detaily a je to vyřešené. Jsem zvědav, zda to takto bude prezentovat i zde. Ale to bude zde určitě problém.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To mi pripomnelo jedno obdobi komentaru, kdy jiz udajne nebyly potreba tak vykonne karty, kdyz tu mame Freesync/Gsync. Myslel jsem, ze skonci az s prichodem dalsi generace od AMD, ale asi uz to nastalo :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak tak, a ještě tvrdí jak na slabém hw hrají v plných detailech když člověk ví že to nedává ani jeho silnější HW, no a pak to začne lézt jak z chlupaté deky, AA nemám zapnutý, támhle to či ono nemám zapnuté... ale hraje na max detaily nebo na ultra což u některých her zdaleka není max :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neboj sa, s turingami nebudes na utra hrat ani ty ziadnu RT hru :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je v pořádku na ultra nehraju, hraju na plné detaily kde to jde, což není ultra, ultra je v mnoha hrách výrazně ořezaný a nenabízí třeba věci které jsou závislé na HW podpoře - například některé věci z GameWorks, stejně to bude s RT, bude to option mimo jakýkoli preset protože to bude chtít specifický HW

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinak, kde beres jistotu tech "rock solid" 60fps pro 1080p to nevim, vzhledem k tomu, ze to bylo snad jedno video, na predvadecce NV predtim se jim to v realu obcas sekalo a beta je vydana pro jistotu bez RT :)
Ja bych si spis tipnul ze tech cca 60fps byl spis "target" fps, ktery zavisi od sceny, atd.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jedna věc je, co tvrdili, druhá věc je, co viděli všichni přítomní na předváděčce, kde se to viditelně sekalo a ještě byl zákaz spustit FRAPS. Pokud vývojáři tvrdí cosi o „rock solid 60 FPS“, ale výsledek na to nevypadá a ještě se bojí, že někdo použije FRAPS a vyjde najevo, při jakých FPS to skutečně běží, pak lze asi výroky jako „rock solid 60 FPS“ jen těžko brát vážně. To je možná nějaký jejich cíl, kterého by rádi dosáhli. Těžko současná realita.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pozrel som si narýchlo gameplay s RTX:

https://www.youtube.com/watch?v=8kQ3l6wN6ns

Nezdá sa mi, že by sa to sekalo. BTW bežne býva na takýchto predvádzačkách zapnutý FRAPS? A keď už sa hovorí o zákaze, požadoval to vtedy od nich niekto?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No tady konkretne nevim, ale na predvadeckach obecne, cim mene vidi potencionalni zakaznik do 'zakulisi', tim lepe pro firmu, ktery tu predvadecku provadi :))
Praxe je casto takova, ze zaucelem predvadecky existuji "specialni" verze, ve kterych vis presne, kam kliknout, kam neklikat, co predvadet, co nepredvadet, atd.. Casto je pro predvadecku vzata nejake narychlo dodelavana, vylepsena dev verze, atd. Tudiz, bych se nedivil, kdyby FRAPS byl opravdu ne-povolen :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja to vidím tak isto. Preto sa čudujem, že to No-Xa prekvapilo a že na základe nezapnutého FRAPSu robí nejaké závery. Pozeral som predvádzačku NV v priamom prenose a popravde som si spomínané zašklbávania u BF 5 nevšimol. Aj keď je pravda, že som ich vôbec nehľadal a sústredil som sa na niečo úplne iné - teda to, o čom tá prezentácia bola.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, u ty predvadecky BF.. mne prijde, treba tam kde je scena s tankem, ktery vystreli a kdyz se potom kamera posnunuje/vzdaluje..tak mne osobne to prislo jako trochu skubani obrazu. V jedne cast nekde, uz si ale nevzpominam, tak to bylo jeste markantnejsi. Mozna to souvisi s necim jinym, nevim.
Nicmene, co se tyce ted posunuti vydani BF a doladeni RT.. podle mne je to celkem pochopitelne. Oni ty RT efekty delali na Volte 8 mesicu a neznali defacto skutecny finalni vykon tech Turingovych karet, ktery bude k dispozci. Takze to nejak naskalovali, jak si mysleli, ze to pojede nejlip...a ted maji karty k dispozici a je mozne, ze ten odhad pocital s o neco vyssim vykonem, nez ty skutecne karty maji, takze dochazi k uprave a ladeni. Tohle je celkem bezny i jinde v SW a myslim i rozumne vysvetleni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Akurát sa čudujem, že po 8 mesiacoch nemali pre RT vyladené materiály, ktoré im teraz robia artefakty v obraze. Človek by povedal, že teraz budú ladiť iba výkon, ale takto je otázne ako k RT behom daného času pristupovali a či sa nerozhýbali až tesne predtým ako sa blížili termíny.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Enlisted ukazovane vyvojari behal v 4k mezi 80-120 fps s rtx. Raytraci g pouzivaji pro global illumination a budou to pouzivat u vseh svych her. Vizuaalni rozdil byl zatracene videt

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kolik fps realne hra bude mit zalezi na tom, jak moc se RTX pouzije. Treba novy battlefield (kde demo bezelo tech cca 60fps ve fullhd na rtx 2080 ti) ma vydani odlozene o mesic. A jedna z veci na ktery se bude pracovat je prave RTX... budou se omezovat efekty a snizovat kvalita, aby to behalo lip.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Tomu se rika optimalizace. Deje se tomu zcela bezne i ve hrach jen s rasterizaci a kdyz se implementuje neco extra tak to spousta hracu oznaci za zrout vykonu

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V tomhle pripade to neni optimalizace. V tomhle pripade je to osekavani pouziti novy technologie na uroven, kterou realne ten hardware vzladne. Ve vysledku se taky muze ukazat, ze vykon rtx karet staci jen na par mizernych efektu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Optimalizácie ale predsa nie sú iba SW a teda, že sa zlepšuje kód hry, aby hra bežala lepšie. Patria k nim, okrem iného, aj úpravy a ladenie grafiky a robí sa to úplne bežne celý čas (a normálne sa tomu hovorí optimalizácia). Môže sa stať to, čo píšeš, že vo finále nebude RTX dávať také vizuálne výsledky ako boli prezentované, ale takisto sa môže stať aj to, že vykonané zmeny (so zlepšeným celkovým výkonom) budú mať na vizuálny výsledok minimálne dopady a že si ich bežne ani nevšimnene. Pričom vizuálne to stále môže vyzerať výborne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale to "osekání" je právě optimalizace, optimalizace totiž není právě nic jiného než osekávání požadavků ideálně tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá, samozřejmě může být optimalizace i v tom že se zlepší kód, ale tímhle se obvykle moc neušetří a problém je v požadavku který se musí upravit aby to HW zvládal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jo, nezklamals, uzij si hry v 720p. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A proč by měl zklamat? JirkaK trollí všude možně, často je i vidět na BonusWebu, kde se stará o reklamu na nVidii :-P Ten je zelenej až běda. Večer usíná na povlečení s logem nV, a ze snů o nové RTX má mokré sny. Jsem vždy fascinován, jak někdo může ztrácet čas a věnovat se tapetováním diskuzí podobnými kravinami. Jako by na tom snad záleželo. V devadesátkách by podobně tekl nad Amigou a hanil majitele ST. Akorát že to by nemoh sedět na zadku a psát ty kecy všude možně, to by je musel muset říkat každému do očí...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Amiga bola 100x lepsia, na nu nesahaj! :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nějaký věcný argument krom urážení nebude?

Třeba že Intel grafiky dominují, stejně tak dominují ve steam survey a tam zároveň vedou 720p zobrazovadla.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Hele, premyslis nekdy nad temi svymi prispevky?
Tvuj prispevek byl podan v duchu, ze kdyz nic, tak si zahrajes aspon v 720p. Clanek je o rade grafik typu 2080. Takze si myslis, ze si nekdo koupi notebook s kartou 2080 (Max-Q) aby si pak zahral hry s RT ve 720p? :)
Pokud jsi to myslel jinak, tak by jsi se mel omluvit Ty, za irelevantni veci, ktere tady do diskuse zanasis. A pokud jsi to myslel, tak jak jsem to popsal, tak by jsi se mel mluvit, minimalne 2x ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ale prdlačky, vůbec jsem nepsal o tom jaké rozlišení preferuju nebo na jaké jsem ochoten jít dolů.

Psal jsem že 720p je nejrozšířenější rozlišení, například podle statistik steamu, Intel grafik se pak prodává dvakrát víc než AMD a NV dohromady a ty intely zvládnou rozumně to 720p, dost lidí stále používá 1680x1050 které oproti FHD nějaký výkon ušetří a dá se pak hrát v lepších fps/detailech i na starém HW (tím myslím třeba GTX660/Ti, 760, 960, 1050 a ekvivalenty u AMD).

Long story short s 720p si vystačí hodně hráčů

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no..takze nepremyslis...klidne skaces od tematu k tematu, atd..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cítím tu z těchto komentářů silnou zášť, a to není dobrý.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

daj si zeleny cajik, to ta upokoji :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Díky některým diskutujícím to tu začíná zavánět žumpou. Nějak takhle si představuju DD (byl jsem tam jednou).
Jinak k tématu rtx 2080 bude do notebooku hroznej overkill, pokud to nebude dirigovat adekvátní procesor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to jsi hrubě netrefil. Na DDžumpě to funguje úplně jinak. Tam je to čistě o AMD hype. Diskutéři mající jiný názor jsou tam vždy promptně zabanováni.
Zrovna teď, Stach tam zase vydal pamflet proti koupi RTX karet a jako novinku tam přidal, že ač je RT implementován pomocí DirectX12, tak na jiných grafikách než Nvidia to chodit nebude. A jeden se tem ptal, ať to vysvětlí, že když je to uděláno pomocí standardu DirectX12, tak jak je možné že by to nefungovalo. Odpověďel že neví jak je to děláno, ale že vývojáři to říkají. A za drzost ho rovnou zabanoval, piše to u něj, že profil byl zakázaný moderátorem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Díky??? Snad: Kvůli! Ještě takovým žumpařům děkujte... Ale i profi reportéři takto rozporuplně mluví/píší :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.