Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia: Je nepravděpodobné, že budeme podporovat FreeSync, nikoli nemožné

Jeden z důvodů, proč mi je AMD o něco sympatičtější než Nvidia.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

AMD je takový underdog. Vždycky bude sympatičtější, než korporátní "hajzl", který je na tom líp, a tak se nemusí s takovýma věcma, jako je velkorysost, srát.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Korporátní "hajzl" na rozdíl od AMD velkoryse podporuje v ovladačích i XP a Vistu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mne stacilo 50 sekund, preklikal som sa na stranku amd a zistil som, ze pises bludy..a teraz premyslam si blby, alebo troll

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

A podíval ses taky na datum vydání? Jaksi leží v době, kdy ty novější z aktuálních grafických karet ještě nebyly vydané. Pro XP je to 14.4 z 25.4.2014, pro Vistu dokonce 13.12 z 18.12.2013.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

a to znamená co? Že to nefunguje?

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Jak to mám vědět, jestli starý ovladač pozná o půl roku novější grafiku? Pokud budu něco kupovat do staršího počítače, tak se budu řídit tím co je podporováno a nebudu experimentovat. To se týká i koupě mírně starší grafiky z druhé ruky, protože ani na ní už nejsou na tyhle OS aktuální ovladače, na rozdíl od Nvidie.

+1
-34
-1
Je komentář přínosný?

na amd si hladas driver sposobom:
Desktop grafiky - seria: napr R9 - hodnota : napr 2xx - operacny system: ...

nechapem tvoj koment, evidentne su na os aktualne ovladace :)
co sa od 25.4.2014 v XP zmenilo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teoreticky by to nemuselo umět R9 285. Chlapec ale spíš řeší ten zásadní problém, že mu na 13 let starém operačním systému nevydávají aktualizace každý měsíc, s optimalizacema pro nejnovější herní pecky....nebo co...

+1
+37
-1
Je komentář přínosný?

nj, pri vsetkej ucte k nvidii, a k typkovi hore r9 285 vysla niekedy v lete ci na jesen, XP skoncilo v aprili, nevidim dovod, preco by oficialne ta karta mala na XP slapat(hoci na 99% asi funguje)

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Tipuji to tak na AMD AthlonXP 1,7Ghz, 3GB DDR1, Pci-e ver.1, Win XP 32bit, do kterého naroubuješ R9 285 a jdeš hledat ovladače. :D
Pardon, ale proč???!!!

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tipuješ špatně. Z doby kdy nic lepšího než vista nebylo, může být třeba intel nehalem i5. Nebo legendární core2 duo E8400, na tom mohly strašit ještě ty XP, jelikož vista v té době bez servicepacků stála ještě víc za pendrek Snad uznáš že takový procesor se ani dnes rozhodně nehodí do šrotu a že na tom 4jádru dokonce i ty hry použitelné jsou. No a kdo nesbírá warez, linux upotřebit nemůže, ani nekupuje nový OS pokaždé když vyjde, až mu odejde stará grafika, bude mít rozhodování AMD - Nvidia celkem jasné.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Souhlavím že sestavy s C2D ještě mají co říct ale není potřeba používat top modely. Myslím, že R7-265 bude dostačující a na tu jsou ovladače vyladěné.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Na vyladěnost navěky bych nespoléhal... Mně samotného kdysi vypekli tím, že po pouhých dvou letech od koupě přestali v ovladačích podporovat X1950. Shodou okolností v té době přišla hardwarová akcelerace do webových prohlížečů, webgl a tak, zjistilo se že spousta funkcí v ovladačích do té doby nepoužívaných byla implementovaná špatně. V novějších, ale už nepodporovaných ovladačích to opravili. No a mně ta grafika byla na dvě věci i na to čumění na web... kdejaký novější lowend byl použitelnější, jak se začaly rozmáhat weby přeplácané html5 animacemi.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

AMD je historicky firma, ktera s velmi omezenymi prostredky dokazala casto velke veci. Casto technologie, ktere pomohli celemu PC/IT prumyslu. Nahrazeni FSB, 64-bit a nasli bysme zcela jiste mnohe dalsi, ktere posleze adotovali jini. pritom se jedna o cca. 14* mensi firmu nez je intel (otazkou je jestli intel je 14* lepsi, pomaha PC platforme 14* vic?).
Freesync jde zcela v tomto duchu (podobne jako MANTLE, Radeon SDK, vyvoj a podpora openCL atd.) a dost nevidim jake negativou bychom na tom mohli najit.
Negativum naopak vidim v proprietarnich technologiich a zvlast pokud fragmentuji PC jako platformu a ta diky tomu ztraci vliv, coz ve vysledku ublizi te platforme jako celku. Zvlast pokud takova platforma nema majitele, nekoho kdo by do ni investoval.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

proc OpenCL prispisujes AMD?, za OpenCL stpoji KG kde clenem je i dalsich asi 10-12 firem a co do KG prispivaji stejne jako AMD a nekdy i vice, u OpenCL byl nejvetsim prispevatelem Apple, mimochodem prvotni implementace OpenCL mela lepe zvladnutou Nvidia a prvotni GPU-RT dokonce na OpenCL bezeli, as na zadost fanousku/uzivatelu kdy na kartach AMD nefungovali spravne se u vetsiny preslo na CUDU a ty co zustali na OpenCL dodnes maji lepsi visledky prave na kartach Nvidie, zrovna OpenCL bylo pro AMD spise dalsi nezdarena kapitola

kdys us vyzdvihujes neco u AMD, a ze toho je hodne a o hodne se AMD zaslouzila, tak pis jen otom za cim opravdu AMD stoji a da se mu pripisovat, jinak mu jen ublizujes a hazis na nej negativum

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

AMD drzi i jine rekordy :-)

Treba ma x86 kompatibilni procesor s nejvetsi spotrebou v historii :-) Prvenstvi v desktopech drzi stale IBM se svoji dvoujadrovou G5 s TDP 350W.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

G-sync vyzera byt do buducnnosti bez sance, ked neponukne nic navyse oproti otvorenemu standardu. Zda sa mi, ze AMD ma v poslednej dobe relevantnejsie technologie - Mantle vyzera pouzitelne, exkluzivny PhysX pomaly zapada. Asi zase po troch Nvidiach v rade dam sancu novej AMDcke, uvidime co prinesie oproti GTX960, ktora sa moc nepredviedla.

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

covece nevim s tim upadkem physx, ohlasenych physx titulu je vic jak s mantle:
http://physxinfo.com/index.php?p=gam&f=indev

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

- pouzitelnost physx sa rovna nule kedze to budu vzdy nake hlupucke doplnujuce efekty, na ktorich nesedi cela hratelonst, lebo to musi fungovat vsetkym
- ake stare je physx a ake stareje mantle
- physx uz davno zdochol, ani sa nikdy nenarodil, koli bodu jedna

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty si asi o sebe myslíš, že si reprezentant celého ľudstva. To, že PhysX pre teba nikdy ako keby neexistoval alebo je pre teba o ničom neznamená, že to tak musí byť u ostatných. Freesync tak isto neovplyvňuje hrateľnosť v smere akom to požaduješ od PhysX, takže to bude asi tiež mŕtvola, že? A ešte jedna informácia - PhysX nerovná sa GPU PhysX. To o čom sa bavíme je len malá podmnožina toho čo PhysX obsahuje a zvyšok je akcelerovaný cez CPU a je pre všetkých. Ja neviem čo vlastne ľudia ak ty chcú. Vadí ti u Mantle, že funguje momentálne iba s určitými grafikami od AMD? Ak nie tak nepíš hlúposti o fungovaní pre všetkých u PhysX (ktoreho väčšinová časť sa tohto ani netýka). Pre mňa je stále GPU PhysX niečo kvôli čomu by som nemenil GeForce za Radeona (to samozrejme neznamená, že Radeony sú zlé GPU). Primitívnu tretiu odrážku ani nebudem komentovať.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Generalizace neni argument! Stejne tak neni argument vkladani slov do ust jinych. Hodne to vypovi o nas samych, ale jako argument se to skutecne pouzit neda.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Ešte raz si prečítaj príspevok na ktorý som reagoval. Ak si jeden z tých čo mu dali plusko tak radšej ani nepíš. Ide o jeden primitívny príspevok a nie je tam ani jeden argument. Ale chápem, že vzhľadom na to aký si AMD fanúšik sa ti môže zdať v poriadku a že si musel upozorňovať práve mňa.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

dobre pouziti PhysX se podle tebe rovna nule, a na jakem cisle je tedy Mantle?

a jen dopnim ze PhysX ma pod sebou firma ktera ma stoupajici prodeje jejich produktu, kdesto Mantle ma podsebou firma kde prodeje produktu klesaji, jiz v minulem Q3 2014 kvartale mela Nvidia temer stejne prodeje kusu GPU jako mela AMD dohromady prodeje GPU a APU, z je predpoklad ze v Q4 2014 jiz bude mit Nvidia prodeje GPU previsujici soucet u AMD v podobe GPU+ APU, v ciste dedikovanych VGA je to zhruba cca 2/3 NVidia 1/3 AMD, a v zbou tech faktorech ma jak za Q4 2014 dale klesat, no a myslim ze zde umi asi kazdy malou nasobilku aby si spocetl jak si tedy stoji ta ktera moznost

bylo by asi zajimave sledovat jak by o PhysX psali fanousci AMD, kdyby ho tenkrat AMD koupilo, ano AMD melo kupovat PhysX, ale nemelo nanej dostatek prostredku, Nvidia byla as druha v rade

+1
-34
-1
Je komentář přínosný?

no v Q4/2014 AMD ziadne nove karty nevydala, je samozrejme ze bude mat nizsie predaje ako bezne :)
bolo by asi zaujimave sledovat ako by o Mantle pisali fanusikovia nVIdie, keby ho nasadila nVidia :)

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Nevšimol som si že by o Mantle písali fanušikovia NVIDIe nejak zle. Ani zďaleka nie v takom pomere ako riešia PhysX fanúšikovia AMD, ktorí o ňom v podstate podľa vyjadrení ani veľa nevedia. Len že je od NVIDIE a že (tým pádom) je zlý.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

ty nepises o Mantle zle, vacsina fanusikov nvidie pise, ze je to zbytocne API, ziadne hry na to niesu, a nic to neprinasa(samozrejme bude stacit DX12, ktore ma riesit podobne problemy)

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

o Mantle tu zle nepise vic lidi, sak si projet komentare s Mantle par mesicu zpet, uvidis ze i spousta fanousku Nvidie Mantle vitalo, a nekteri z nas ho dokonce chteli na Nvidiich ;)

Marek ma v tomto velkou pravdu

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Porovnaj si ako veľmi vadil a aj vadí fanúšikom AMD PhysX a ako píšu NV fanúšikovia o Mantle. Je to obrovský rozdiel a hlavne nejak pri Mantle nevidím iba hate ako to bolo a aj je pri PhysXe. A práve ten hate mi vadí. Napísať že sa mi niečo nepáči je jedna vec, ale hlúpe reči o mŕtvolách a podobne je proste už moc. To platí aj o G-Sync. Kľudne môže fungovať paralelne s AdaptiveSync. Bude to mať sice NVIDIA ťažké ak nebudú mať navyše nejakú prídavnú hodnotu, ale vôbec nemusí G-Sync zaniknúť. To isté platí aj o Mantle. Kľudne môže koexistovať aj pri DX12. To sa ešte len ukáže.

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

kdyby byl PhysX standart jako třeba DX11/DX12 respektive byl jeho integrovanou součástí, tak se tu ted nemusíte dohadovat... asi chápeš kam tím mířím.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Ja osobne nemám problém s tým, že časť PhysXu nie je pre všetkých. Tak isto mi nevadí ani to, že Mantle tiež nie je pre všetkých a zrejme ani nebude (neverím tomu, že ho bude NVIDIA podporovať). A nemám dôvod sa kvôli tomu s niekým dohadovať alebo kvôli tomu písať niečo o mŕtvolách a pod. Veď to predsa vôbec nie je na škodu. Obe tieto API predsa môžu vo svojom poli pôsobnosti posúvať vývoj vpred. Mantle rozhýbalo Microsoft, aby zefektívnil DX pre Windows. PhysX sa postupom času tiež sprístupňuje vo väčšej a väčšej miere. Exkluzivita niektorých features je pre NV očividne hlavne časová. Prichádzajú nové features, ktoré sú exkluzívne a tie staršie sa sprístupňujú. To je podľa mňa lepšia cesta. Stať sa štandardom by v konečnom dôsledku znamenalo akurát stagnáciu vývoja. Akú motiváciu by mala NVIDIA na vývoj PhysXu ak by jej to neprinieslo výhodu nad konkurenciou? Veľa ľudí si podľa mňa naivne myslí, že by AMD riešilo podporu PhysXu ak by im to NVIDIA nejakým spôsobom ponúkla. Podľa mňa by to neurobili z rovnakého dôvodu ako NVIDIA nechce riešiť Mantle. Z pohľadu oboch ide o API ktorého vývoj je pod kontrolou priamej konkurencie. T.j. vždy si ponechajú výhodu. Aký zmysel by mala pre NV podpora povedzme Mantle 1.0 po roku a pol s tým, že AMD už by pracovalo na Mantle 2.0 a opäť by ju sprístupnila po roku či dvoch? Nuikdy by neboli aktuálny. Čo sa týka PhysXu, tu sú zasa aj iné aspekty. Predpokladám, že vytvorenie či štúdia metód nových features (analýza, matematický model, implementácia) sú časovo náročné a zďaleka nie triviálne záležitosti. To nie je ovládač pre grafickú kartu. Tým nechcem povedať, že písať ovládače je niečo jednoduché, ale to robia obaja. Mantle sa nevymyka od toho čo riešia obaja návrhári GPU už dlho. Preto nevidím dôvod prečo by mala NVIDIA svoje výsledky ohľadom PhysXu niekomu sprístupňovať. A už vôbec ne priamej konkurencii.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

a to jsem zapomel napsat ze Mantle bude mit nejvetsi problem ve chvili kdy mu vyjde konkurence, aneb konkuremnce kterou bude podporovat i AMD, a to konkurence v podobe DX12 a casem zrejme i OpenGL Next, v tu chvili se stane mantle vpodstate minoritnim APi a vubec bych se nedivil kdyby skoncilo a bylo maximalne drzeno jen pri zivote bez vetsich investic

ostatne AMD je na takove investice expert, aneb chytnou se neceho uzitecneho, ale bud natom nakonec vydela konkurence, nebo to zajde v zapomeni

mimochodem jsem fanousek Nvidie, a o Mantle jesm psal tak, ze jsem se nanej tesil, a ano Mantle udelalo presne to co melo, rozhybalo stojate vody Microsoftem zanedbavaneho APi DirectX, a zanedbavane zrejmne zamerne, protoze verze DX pouzivana na konzoli Xbox je na lepsi urovni nez DX pouzivane na PC v podobe DX11.2 a 11.3 a DX 12 z nej budou neco pouzivat

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pre mna osobne by mal mantle prinos teraz, ked kupim novu kartu k slabsiemu cpu, nie za 2-3 roky kedy zacnu hry pouzivat dx12. napr. keby gta 5 zmysluplne podporovalo mantle tak nevaham a idem do toho.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

podekuj vsem tem jedincum co o AMD pisi jako necem uzasnem a zlatem, ti vsichni totiz AMD ubijej tim jak onem pisou jaka je to uzasna firma a zaroven hatuji Nvidii, ktere tim vlastne delaji obrovskou sluzbu

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, ze DirectX 12 i OpenGL Next budou nejspis zalozene na Mantle, je slusna sance, ze to pujde zkompatibilnit softwarove. Dokonce je mozne, ze pujde napsat ovladac, ktery nabidne plne Mantle na libovolne OpenGL Next grafice, vcetne nVidiackych :-) ... samozrejme oficialne stahnout nepujde ...

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Povedzme, že OpenGL Next by mohol z Mantle vychádzať, ale DirectX asi ťažko. Microsoft si napíše svoje vlastné riešenie. Neverím tomu, že by implementovali nadstavbu nad iným SW. Osobne si myslím, že aj to o OpenGL Next bude vychádzať z Mantle je len kačica a žesa prekope od vlastných základov a nie iných.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

kam na ty nesmysly lidi chodite :D DX12 urcite nebude zalozene na Mantle, a o OpenGL Next otom taky silne pochybuju, mas nejake verohodne info ze tomu tak bude, nebo jen vychazis ze sprav kde se zminovalo ze AMD poskytla KG Mantle k prostudovani? i Apple jim poskytl svuj Metal a nikdo snad neceka ze NextGL bude okopcenej Metal, mimochodem soucasti toho konsorcia je jiz i Microsoft

ne psani APi ani psani ovladacu opravdu neni takove lego jak si to zrejme nekteri predstavuji

kdybych mel bejt hnusnej, tak AMD zustava ve vsem vpodstate samo a i v konsorciich kde se snazi bojovat, viz KG, tak proti ni stoji ti, ktere spise nasira tim jak se snazi vse davat zadarmo, a to se v miliardovich businessech opravdu nenosi :D

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

PhysX je jedno velky nestesti. Bohuzel nestesti pro hrace predevsim! Typicka ukazka, kde nvidia nepochopila, ze PC je platforma jako celek a neni mozne ji jednoduse rozdelit a tezit z toho.
Kazda platforma v obecne rovine je pouze tak silna, jak je jednotna. Pokud ji rozdelite na vetsi mnozstvi mensich casti, tak tim cela platforma oslabi a samozrejme tim budou trpet vsechny ty mensi casti.
To je v obecne rovine.
U PC a PhysX se tim prodlouzi vyvoj, zvysi pocet nedodelku, nikdy ten efekt nemuzete plne zapojit do hratelnosti a samozrejme porad budete mit obrovskou cast, ktera tohle nestandartni reseni proste nepouzije.
PhysX, jinak skvely engine (pomineme-li strasnou CPU optimalizaci u 2.8.x, ci nepodporu vsech APEX v nove v3 atd), timhle bohuzel trpi uplne stejne jako CUDA (pouzita ve dvou hrach) a stejne budou trpet i ostatni GameWorks efekty (ktere ac HW nezavisle tak black-boxovane), pokud NVidia svoji politiku nezmeni.
Dotovat proste nemuzete donekonecna, stejne jako nemuzete donekonecna zvysovat ceny, aby na ty dotace jaksi bylo kde brat.
FLEX (v3.4) by mohl tohle zmenit za predpokladu, ze DirectCompute verze bude stejne rychla jako CUDA verze, a ze tedy opet nebude urcity HW (ne pouze konkurencni Radeony ale napriklad i starsi Geforce), ktery by byl vazne znevyhodnen.
Proprietarni technologie a zvlast v IT jsou na ustupu.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

hned prvni veta je ukazka toho ze ty bys podnikat ve velkem asi nemel, ano ano, nVidia to nepochopila a proto vydelava :D zato AMD tezi a nevydelava ;)

celek jako ty je ukazka toho jak AMD faaaakt nepomahat, deje se presny opak

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

On tieto hlúposti píše všade. Na DSOgaming toho popísal ešte viac a je už ako Stratos. Chodí pod každý článok o NVIDIi písať aká je to zlá firma čo nič nechápe a robí všetko zle zatiaľčo AMD je modré z neba.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

"Proprietarni technologie a zvlast v IT jsou na ustupu."

Je zaujímavé, že práve proprietárne riešenia a riešenia na ktorých chce niekto zarábať bývajú zväčša profesionálne a s minimom chýb. Zatiaľčo opensource nielenže trpí väčšinou nedostatkami, ale jeho vývoj je neporovnateľne pomalší pretože ho nikto tak netlačí a má na svoj vývoj menej prostriedkov. K PhysX nemáš momentálne alternatívu takej kvality. Nie je o nič horší ani v CPU vetve oproti Havoku a má navyše podporu pre GPU akcelerovanú fyziku (teda v rámci vlastných možností, nie ako celku). Asi sa ti to zdá málo alebo nešťastné iba preto, lebo to nie je od AMD. To sa sem tam stáva.

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

"Proprietarni technologie a zvlast v IT jsou na ustupu."

Windows - 91%
Apple OS X - 8%
Ostatni - 1%

Co ze je na ustupu?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesně jak píše dajan. G-sync bude stejná mrtvola jako je PhysX. Všeobecně NVidia je takový zdatný marketingový tlachal a to je přesně to, co AMD chybí.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Už ľudia prestante s tými hlúposťami o mŕtvolách. Je to primitívne a hodné akurát nejakého zarytého fanúšika AMD alebo NV hatera. Konkurenciou k PhysXu sú Havok a Bulet. Ročne vychádza hier s PhysXom viac ako týchto dvoch dokopy a PhysX je súčsťou 2 veľkých herných engine-ov, tak už sa s tým zmierte. PhysX nerovná sa GPU PhysX a to ani GPU PhysX nie je žiadna mŕtvola. Áno ide o vetvu, ktorá je marketingovo najviac vidieť pretože je to funkcionalita, ktorou sa NV grafiky odlišujú od konkurencie. Ale tak isto funguje teraz predsa aj Mantle. Myslím principiálne. V inom smere sa tieto 2 API ani nedajú porovnávať. Tu je zaujímavé akurát to, že u PhysX stále čítam že už má prísť niečo čo ho nahradí (GPU Havok, DirectCompute či OpenCL pričom posledne menované sú úplne o niečom inom), a nič z toho sa nedeje. Mantle na druhej strane bude mať priamu konkurenciu v podobe nového DX čo je istota. A keďže ťažko bude NVIDIA Mantle podporovať, bude to iba exkluzivita pre časť grafík od AMD (a je jedno či to bude uzavreté alebo určitým spôsobom sprístupnené). A nikto nepovie ani slovo o tom, že ide o mŕtvolu. Ja si to samozrejme nemyslím tiež, ale paralela ako vyšitá. A to dokonca Mantle na rozdiel od PhysXu neponúka nič čo je pre všetkých. Celá fukcionalita je a zrejme aj bude exkluzívna pre AMD (Intel nepočítam, bavíme sa o herných grafikách). Všetko sa dá zhodiť a zosmiešniť keď sa chce. Len by to malo byť aspoň niečím podložené a nestáť iba na vtalstných želaniach.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

S tim poctem her je to sice pravda ale je tam jedno velke ALE!
PhysX je sice zadarmo a proto je pouzity v mnoha hrach, ale tam pouzita jeho zcela zakladni verze jedouci pres CPU, velmi casto tak minimalisticka, ze to nema s moderni fyzikou nic spolecneho (ja bych to tedy rozhodne nenazyval moderni fyzikou, kterou pres CPU umi HAVOK). Tim bych se tedy rozhodne nechlubil!
Jestli bude MANTLE nedko podporovat nebo ne je opet naprosto irelevantni. MANTLE splnilo svuj cil v dobe kdy dokazalo jak funguje (a funguje skvele) a kdy vyprovokovalo DX i OpenGL k reakci. Nezavisle na tom, jestli bude v novych hrach pouzito to nebo to API, je mise splnena. PC dostava po deseti letech konecne API schopne efektivne vyuzit vicejadrove CPU a ktomu jeste odpada omezeni v poctu draw calls na smesnych 10 000. Bylo na case, smutne je opet, ze stim muselo prijit chude a male AMD! Ani microsoft ani intel, prestoze vydelavaji na PC ohromne castky, tak macesky berou PC jako jistotu, do ktere neni treba cokoliv investovat zpet.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

kdys tedy zakladni PhysX nema s moderni fyzikou nic spolecneho, muzes tedy napsat nejakou jinou moderni fyziku? a prosil bych konkretne rozbor potvrzujici tvuj text, nejlepe od nekoho kdo se virtualni fyzikou zivi :)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia vytvoří Trabant, její marketing ho naleští a prodá jako Ferrari.
&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp VS.
AMD vytvoří Ferrari, její marketing udělá prezentaci, nikdo nepochopí k čemu to je, prodá ho jako Trabant.

+1
+31
-1
Je komentář přínosný?

Ano, a miliony hracu nepoznaji rozdil mezi trabosem a ferrari. Jen tady na tydiitu je par poslednich pravych skautu.

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

No samozřejmě. že nepoznají. Drtoivá většina lidí, když si něco koupí, tak věří, že koupili dobře (až nejlépe), takže je žádnými důkazi nepřesvedčíš.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pardon ale marketing Nvidie je luxusní a prodá všechno
Toto Nvidia vytvořila a prodávala s největší marží na trhu.

1994 - EDGE 3D - kompatibilita s SEGA, od vydání Direct 3d(bez podpory) mrtvá karta
1998 - Dva texely v taktu = soud s 3dfx
1999 - Vadný návrh a nemožnost filtrovat textury, neopraveno! používalo se trilin...
2001 - vydaní karty Gf3 - nevydali k ní ovldače(až za 6měsíců) O.o
2002 - GF4 menší výkon než minulá generace O.o
2002 - GF4Ti - větší výkon ale studené spoje, nikdy nevyřešeno
2003 -Serie FX - jádro od 3dfx O.o, drahá a výrazně slabší než konkurence prodáno jen 100k kusů
2004 - návrat k geforce - konečně uspěch
2004 - SLI - nedořešená technologie (problémy dodnes)
2008 - PhysX koupené od Ageia, nepronajala patent pro AMD, dnes upadá
2012 - Nedostala další zakázku na konzole
2013 - Gsync - drahá technologie, dá se řešit bez dodatečných modulů

Kdo si ještě vzpomene na 3D brýle od Nvidie? Nebo na akceleraci H264? :)

ATI nebyl zázrak ale tomu odpovídaly prodeje, Nvidia naopak prodala i docela problémové kusy díky image značky stejně jako to dělá dnešní Apple.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Väčšinu spred roka 2008 si nepamätám takže sa vyjdarím len k PhysX a 3D.

Hier z PhysX vychádza ročne viac ako u ostatných middleware API pre fyziku. Hier s GPU PhysX vychádza viac ako predtý. NVIDIA ho prekopala od základov a stal sa súčasťou dvoch významných herných engine-ov. Unreal Engine-u (verzia 3 a 4) a Unity (verzie 5 a viac). O úpdaku nemôže byť ani reč. Veľa z ľudí ako ty vidí PhysX iba ako GPU PhysX a ani o ňom a jeho používaní nevedia skoro nič. Mimochodom veľký posun vpred čo je NVIDIA Flex by mal byť imlementovaný cez DirectCompute. Aspoň sa to hovorí a snáď sa to potvrdí.

NVIDIA sa pekne zviezla na vlne 3D. Ale nielen marketingovo. Vyrábala vlastný 3D systém a implementovala podporu 3D do viac ako 600 hier. Prečo vidíte iba ten marketing ale nie prácu za ním? Snáď si nemyslíte že marketing je jediné čo u NVIDIi funguje. A čo je ďalšia zaujímavá vec - vďaka dlhoročnej podproe 3D, môže toto NVIDIA využiť aj v rozbiehajúcej sa virtuálnej realite. Hrať hru na veľkom virtuálnom plátne a s podporou 3D bude výborná vec. Už teraz má NVIDIA položené základy (z predchádzajúcich ovládačov) a jej dobrá práca z minulosti sa jej pekne vracia späť. V ovládačoch sa dá ako 3D zobrazovadlo nastaviť Oculus Rift. Má to síce celé ešte veľa múch, je by som povedal v alfa fáze, ale dajú sa už pustiť hry na veľkom virtuálnom plátne a tie, ktoré podporujú 3D Vision sú zobrazené v 3D.

Je zaujímavé ako si fanúšikovia AMD selektujú informácie. U AMD vidia iba prácu a u NV iba marketing. Pričom za 3D aj pri Physx bolo odvedenej veľa dobrej práce, ktorú z nejakého dôvodu viacerí ignorujete.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem hráč AAA titulů, spíš harcore strategií, výkonnou GPU nepotřebuji. Beru realitu jak vidím vývoj trhu.

Kdyby Nvidia dala podporu PhysX volně přístupnou pro konkurenci, mohlo se jet čistě na jejím enginu.
Poplatky za tuto technologii jsou tak vysoké že si to můžou dovolit jen dva nejpoužívanější enginy na světě.

Na druhé straně je AMD s Mantle které přistupuje k GPU na úrovni HW, sjednocuje vykreslování a fyziku do jednoho. Dalo celé Mantle volně přístupné vývojářům i výrobcům.
Například Intel se svojí grafikou určitě raději využije Mantle, uleví CPU a zvýší výkon díky low api přístupu k jádru.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

PhysX vo veľkej časti je pre všetkých - je akcelerovaný cez CPU. A ako som písal je šuškanda, že NVIDIA Flex je implementovaný v Direct Compute a teda by mal byť príštupný všetkým tiež. A to nehovorím o tom, že CPU PhysX časť je free. Za tú sa neplatí.

Zaujíma ma toto o AMD: "sjednocuje vykreslování a fyziku do jednoho". Čo pod týmto vidíš? AMD fyziku takmer vôbec nerieši. Myslíš pod tým HSA? Pretože to je niečo úplne iné a mám pocit že si niečo zamieňaš podobne ako keď si niektorí ľudia mysleli, že DirectCompute alebo OpenCL majú PhysX nahradiť. Pričom išlo o úplne odlišné veci.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

jake poplatky? a jake dva nejpouzivanejsi enginy na svete? za PhysX zadne poplatky ze strany tvurcu enginu nejsou a tenhle nesmysl s poplatkama siri jen hateri, a Unity je as tretim enginem

AMD Mantle rozhodne nikde nezpristupnilo, kde jsi na takovou blbost prisel? navic Intel chce a i prezentoval vyuziti Mantle jinak nez popisujes, aneb zachovani vykonu ale snizeni spotreby ;)

co to je sjednoceni vykreslovani a fyziky? to je nejaky dalsi vymysl hateru Nvidie?

jsi presne ten typ uzivatele co hatuje Nvidii, a tim vlastne ublizuje AMD ;)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Je otazka co tenhle fakt vypovida o nas, jak moc jsme ovlivneni medii a reklamou.
A to jste nezminil zasterku licence, pod kterou za zavrenymi dvermi vydira cely ARM trh. To sice neni prodej (i kdyz je tam ta licence) ale penez by z toho mohlo kapnout dost, ostatni jako z kadeho soudniho sporu.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Prosím o akom vydieraní to zasa hovoríš? Mala by ťa zaujímať hlavne realita a nie tboje vlastné predstavy. Žasnem čo sa dá všetko vymyslieť. Tento tvoj boj proti NVIDII a za AMD je pre teba niečo ako boj dobra proti zlu? A poprosím ešte vysvetliť čo si myslel tým ovplyvnením médiami a reklamou. To čo som napísal o PhysX a 3D mám všetko z vlastných skúseností. Doma odskúšané. V tom to naozaj na rozdiel od teba nepotrebujem teoretizovať a vymýšlať konšpiračné teórie na nejakú firmu.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Je otazka co tenhle fakt vypovida o nas, jak moc jsme ovlivneni medii a reklamou.
A to jste nezminil zasterku licence, pod kterou za zavrenymi dvermi vydira cely ARM trh. To sice neni prodej (i kdyz je tam ta licence) ale penez by z toho mohlo kapnout dost, ostatni jako z kazdeho soudniho sporu.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

1994 - tehdy D3D vubec nebylo, resp urcite ne v pouzitelne verzi (vsak nebyl ani OS s jejich podporou). Stejne tak do prichodu Voodoo Graphics (1996) trh s 3D grafikami/akceleratory prakticky neexistoval... cili no problem.
1998 - ano, a stejne tak multitexturing pouzivalo ATI, S3, Matrox, powerVR, proste vsichni. A meli ho snad od 3dfx licencovany? Pochybuju.
2001 - to jsou mi veci... a k cemu by asi tak byla grafika bez ovladacu? To spis ATI dodala pouzitelne ovladace k pre-R300 Radeonum (zejmena pak R7000/7200) az s odstupem nekolika let.
2002 - vsak to byl lowend / mainstream, jak ostatne napovidal nazev MX. Radeon 7500 taky byl pomalejsi nez 8500, ackoliv byl uveden az pozdeji. Nikdo se nad tim nepozastavoval.
2002 - vetsina GF4 Ti funguje dodnes, zadnej problem nebyl.
2003 - pouze cast 2D jadra od 3dfx. Vykon byl slabsi jen za pouziti PS 2.0 (hry s nima by se tehdy daly pocitat na prstech). 100k bylo jen FX5800, dalsich variant se vyrobilo mraky a FX5700 / 5900 rozhodne nebyly mene uspesne nez R9800...
2004 - SLI je ve stejnem stavu jako CF - cili nepouzitelne za celou dobu sve existence, az dodnes
2008 - porad upada mene, nez jakakoliv fyzika@GPU o kterou se pokouselo v prubehu let AMD/ATI. Jen pro pripomenuti - blize nespecifikovany fyzikalni engine na Radeonech X1900 (ani jedna hra). GPU-akcelerovany Havok/ Bullet - pokud vim, nepouziva se nikde.
2012 - Sony a M$ chteli laciny a pomaly HW... tak ho maji. Brzdeni pokroku konzolemi pokracuje stejne jako na predchozi generaci.
2013 - uz rok je tady masivni hype, jak jde udelat adaptivni synchronizace bez pridavneho HW, presto neni na trhu ani jeden monitor, co by to podporoval..

Takze asi tak - ve skutecnosti je to uplne jinak. Ale proc informace trochu neprekroutit ve svuj prospech... mistni AMDD fanATici to jiste oceni, plusy naklikaji, takze mise splnena. Jak to bylo ve skutecnosti moc lidi nevi. Klikacum tyhle polopravdy staci.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

já jen doplním k tomu multitexturingu: ne že by to ostatní čipy neuměly, ale 3dfx dokázalo realizovat multitexturing při jednom cyklu (a to měli patentováno) zatímco ostatní čipy té doby potřebovaly minimálně cykly dva (a to ubíralo výkon) ....

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

U starsich karet ano, ale Rage 128, Matrox G400, Savage 2000 a Kyro (mozna i Neon 250, to si nevzpominam) urcite single-pass multitexturing zvladaji. Jak to meli po pravni stracne poreseno nevim, ale tipnul bych si, ze kdyz videli jak to nvidii s TNT "proslo".... tak to neresili a do svych GPU implementovali vic pipeline a uz se jelo.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

XD tak Nvidia sa potřebuje zase napakovat na zelenych ovečkách čekal snad nekdo něco ineho?

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

No vidíš... ty to vieš, tak sa oblbnúť nedáš a zelené ovečky to kúpia a budú ešte aj spokojné. Kto chce a može kúpi, kto nemože alebo nechce nekúpi.

Toto cajchovanie na ovečky ma dojíma, či už ide o grafiky, procaky, iFony, Win... ...keď jedinec A si myslí, ááá pardon on to vie že jedinec B je ovečka lebo... ...kúpil ten predražený IPhone, používa ten hnusný Win 8, kúpil monitor s G-Synch. Ach...

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.