Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia kritizuje Bidena, na poslední chvíli v tichosti vydal 200 stran regulací

Lets go Brandon! :D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Fuck Joe Biden!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jakej Brandon? Herrera? :D Abrams do každé rodiny! MiniAR15 (.22) do každého hračkářství!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S tímhle jménem (Biden, aka Big Man) to "lets go..." opravdu neznamená pozitivní provolání. Ale obdivuji vaši izolaci od celosvětových internetových trendů. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Keby nebola nvidia nenazrany moloch, tak sa vobec nic nedeje. :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

bidet bol odjakživa sviniarom a skape ako sviniar nevediac sebe! a jeho "podarený" skurvysyn to isté!

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

jo, Voloda to tak povedal, musi to tak byt !

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Biden je stejně jen loutka, úplně stejně jako by byla Harisová. Bát se musíme loutkařů. A je úplně jedno, co si o tom "Voloďa" myslí. Uvidíme, jestli se Trumpovi podaří ten bordel aspoň trochu uklidit.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Biden (jako priklad) byl skvely v tom, ze tam to loutkohorectvi dosahlo az "fyzicke" podoby, kdy chudak deda nevedel ani jak se jmenuje. Fascinujici na tom ale je, ze presto ho tam 4 roky nechali..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

>> presto << ho tam 4 roky nechali

Konspirační teoretici by tvrdili, že >> právě proto <<

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Krásný MAGA blábol. Trump spasitel, to by jeden nevymyslel. Hlavně že se smál Bidenovi, že je starý, když nastupoval do funkce. Nyní on nastupuje ještě starší....

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Trump s Muskem importují miliony H1B Indů a dají ještě více peněz Izraeli a sami sobě si sníží daně! :DDDD MAGA fell for it again

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ktereho "Volodu" myslis? ;)
Dnes tu mame dva a kazdy ma sva "specifika" :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Chápu že titulek má omezenou délku.
V textu to je správně.
Biden rozhodně nemohl vydat 200 stran čehokoliv. Ten člověk je úplně mimo.
Celý svět řídí "Administrativa kolem Bidena"
Nebo alespoň snaží se řídit.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

zdochýnajúci kôň kope nohami kde sa dá a je jedno, či sa volá dement bidet, či libtard-lgbtshit či "adminstratíva"

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za dávku jadrné Slovenštiny.
Je to krásný jazyk.

Mám mezi blízkými člověka s podobným postižením jako Biden. Označení "dement" v tomto případě není urážka ale pravda.
Příznaky má velmi podobné.
Ale komolit mu jméno nemusíte.
Ten člověk je vážně nemocný.

Jsou to hnusný hyeny, nemocného člověka takto zneužít.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Takhle, Biden byl hajzl odjakživa a teď je to senilní hajzl. O zneužití starého senilního člověka teda nemůže být řeč.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To ti pověděla zaručeně nezávislá média z Kremlu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S tím nesouhlasím.
Senilni hajzl existuje.
Těch znám spoustu.
Ale dementní hajzl to jaksi být nemůže.
Nebo tedy ten můj známý byl v některých směrech hajzl. A už není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napsal bych něco o Slovácích a beranech, ale je mi jich vlastně líto po tom, co Fico a spol provádí. Nicméně někteří do toho Ruska chtějí.... Není slovák, jako slovák!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mne je Fico ukradeny, stejne jako drtiva vetsina dalsich politkiku. Nicmene je dobre rozlisovat. Fico nema duvod jit do "ruska". To jsou nesmysly. Cele Slovensko je vazano na zapad, podobne jako my. Fico je ale pragmatik a chape, narozdil od jinych (co si na tom buduji politickou karieru), ze ta valka jednou skonci (at tak nebo onak) a ze Evropa jako takova, potrebuje mit levne zdroje, aby byla ekonomicky konkurenceschopna. Coz je z pohledu ekonoma spravne.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Coz je z pohledu ekonoma spravne."
To je i vražda kvůli penězům. Otázka je, zda je to i morální a lidské...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ano, pokud bycho zili v idealnim svete, platilo by to, co pises..nicmene nezijeme...
Zeptam se te a odpovim si zaroven..co se stane, kdyz ten plyn neodebere EU?
..odebere ho nekdo jiny. On Rusku nezustane. Tudiz ten ekonomicky dopad, ktery to ma mit v prve rade na Rusko, tam nebude, nebo nebude takovy, aby to Rusko neustalo, cili mji se ucinkem. Coz ostatne vidime uz 3 roky, kdy sankce EU nepomohli Rusko zastavit a naopak, Rusko pridava "plyn na fronte". Vysledek je, ze budes mit vyssi cenu jedne ze zakladnich surovin pro fungovani prumyslu=>vyssi vstupni naklady=>nizsi konkurence na svetovych trzich=>problemy v ekonomice (samzorejme to neni cely obrazek, ale pro jednoduchost to staci).
A ted ti dam druhou otazku a zaroven si odpovim, jak se dari ekonomicky EU? Nemecku?
..blbe, nejhure od dob hypotecni krize a mozna i jeste hur.
A ted posledni otazku..co myslis, pokud chces ekonomicky a vojensky podporovat Ukrajinu a to zejmena dlohodobe, potrebujes mit sam ekonomiku v dobre kondici. Tudiz cim lepe na tom bude EU, tim lepe na tom s podporou bude Ukrajina a naopak. Bohuzel tahle uvaha je na spousty politiku prilis "komplikovana" a jednodussi je mavat jak male deti emocionalne vlajeckama a vykrikovat jednoducha hesla bez rozumu..
Jinak jak nemusim Fialu, tak on pro jednou nelhal, kdzy odpovidal na dotaz, jak to, ze bereme rusky plyn, kdyz "je na nem krev".. rekl, ze mas moznost voby. Ta moznost volby je to co potrebujes, alespon pokud neni tvuj cil ,ze EU bude ekonomicky klesat a tim padem i zivotni uroven lidi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jen mi není jasný, proč je poprvé v historii Gazprom v minusu a musí propouštět lidi, když Rusko plyn stále vyváží, jen jinam, nebo ho překupníci jen přebalí a dovezou jako LNG do EU ... asi náhoda. Souvislost se sankcemi v tom určitě není.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mne zase neni jasne, jak souvisi propousteni lidi v Gazpromu (o cemz si myslim, ze je to v kontextu o cem se bavime jedno) s tim, ze to Rusove prodaji jinde?
Oni propustili 10 milionu lidi, aby to melo zasadni vliv na ruskou ekonomiku?
Oni ten plyn jinde (treba levneji, draze ja nevim) neprodaji?
Ty jsi nekde videl, ze by sankce dohnali Rusko k tomu, ze prestalo valcit?
Ty jsi nekdy videl, aby sankce, ktere se daji obejit a v tomto pripade nejen obejit, ale jsou totoalne ignorovany a naopak posiluji jjeich obchodni spolupraci s obrovskymi zememi a ekonomikami jako je Cina a Indie, fungovali?
Chapes, ze ten konflikt je tema a halvne politikum jen v EU (USA) a jinde ve svete je jim to jedno?
Kdyby se ty snakce podarilo prosadit celosvetove, tak mohli fungovat v tom jak byly zamysleny. Ale to se nepodarilo a proto nefunguji (tak jak by meli), nemuzou, logicky to neni mozne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Naivní jsi ty. Rusko nemůže ten plyn v takovém množství jako tekl trubkama prodat jinde. To by muselo mít stejně tak velké kapacity na zkapalňování nebo vybudované záložní plynovody jinam. Jenže to by byla ekonomická hovadina pro čas bez sankcí, protože ty kapacity by ležely ladem.
Sankce nedohnaly ani SSSR ke změně režimu, ale postupně přispěly k jeho pádu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

"Sankce nedohnaly ani SSSR ke změně režimu, ale postupně přispěly k jeho pádu."
.. tak tech "50 let" bych ukrajine i pri soucasnem tempu, ztraty uzemi, rychlosti opotrebovani obyvatelstva a armady, fakt nedaval..
Pokud chces se mnou racionalne diskutovat, odpovez prosim otazku po otazce. Jinak to za mne nema zadny smysl.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nedávej si podmínky, trolle. A nestav se zas do role jediného racionálního, když ve finále jen omíláš nekonkrétní hovadiny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem rad, ze jsi zpatky ve svem zivlu Jiricku. Nevim, co by jsi chtel "vic" konkretniho? Tak navrhni, co konkretniho chces? Treba kolik se palti za americke LNG misto potrubniho ruskeho plynu? Nebo kolik denne postupuji rusove? Co by jsi se rad bavil "konkretne"?
Mavani vlajeckou, vykrikovani na vsechny strany, samzorejme urazky (bez tech to u tebe nejde) a pak tradicni "internetove vytacky".

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

A je to tu zase Tombomínku. Žvásty, otázky zcela mimo původní téma a podobné trollí výkruty. Trhni si. Už chybí jen psychobláboly a máš splněno :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Muzes napsat, co je kde za "vykrut"?
Ja jsem se te konkretne ptal, o cem se chces bavit?
O cem se chces konkretne bavit?

a zkus aspon jednou odpovedet a to normalne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Výkruty:
"Gazprom v minusu a musí propouštět lidi..."
Ty: "Oni propustili 10 milionu lidi, aby to melo zasadni vliv na ruskou ekonomiku?"
Aneb naprostý nesmysl a snaha odsunout pozornost jinam, protože moc dobře víš, že Gazprom nemá tolik zaměstnanců a tak účelově sankce na plyn rozšiřuješ na celé Rusko.
Následně dostaneš odpověď na ty 4 otázky, co jsi položil, a to se ti zjevně nehodí, tak ji shodíš tímhle kecem:
"Prosim te, zkus nejprve cist a zkusit chapat, co se tim psanym mysli, ne jen "myslet", usetris si sposusty zbytecneho psani."
Takže trollínku, tvé postupy už jsou známé, ohrané, tak se ani nesnaž.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Aneb naprostý nesmysl a snaha odsunout pozornost jinam, protože moc dobře víš, že Gazprom nemá tolik zaměstnanců a tak účelově sankce na plyn rozšiřuješ na celé Rusko."
.. ono to chce chapat, ne jen mavat vlajeckou Jiricku a neustale kricet. Ja samozrejme vim, ze Gazprom nema 10mil lidi, ale to byl jen primer k propousteni. To ze Gazprom propousti samo o sobe nic neznamena. Ano je to blamaz pro Rusko, ano ukazuje to na nejaky problem, ale Rusky stat, pokud je to klicovy podnik, pro jeho fungovani, ho stejne podrzi. Co je klicove je, jsou nejaka cisla, jak se to projevi na fronte treba? O kolik Rusky stat prisel? Jaky to bude mit efekt treba na vyjednavani primeri? atd.
"Následně dostaneš odpověď na ty 4 otázky, "
.. muzes mi je napsat? Jeslt myslis ty od Lazara, tak se fakt nemusis namahat..a zkus radeji vyplodit neco sam
Zkus byt konkretni.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ne hlupáčku, pokud je debata o exportu plynu, tak se údaje týkají firmy exportující plyn. Tvá snaha při tom mluvit o celém Rusku je typická metoda vyvracet něco odpovědí na něco jiného! Takže Tombomínku, stále jedeš to samé.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Tvá snaha při tom mluvit o celém Rusku je typická metoda vyvracet něco odpovědí na něco jiného! "
.. ja nekde mluvim o "celem rusku", muzes mi vysvetlit, o cem se bavis? :)
"Ne hlupáčku, pokud je debata o exportu plynu, tak se údaje týkají firmy exportující plyn."
.. ja snad nekde nepisu o "exportu plynu" a o smyslu uvaleni sankci na nej?
Jsi vubec na stejne planete, nebo jsi mezi tim stacil vyhulit 3 jointy..
Ja ti preci nemuzu za to, ze ty komentare nechapes. Rovnez ti nemohu za to, ze nejsi sam schopen napsat sam neco kloudneho, misto odkazovani se na odpovedi nekoho jinheo, na kterem jsem i tak odpovedel.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě, že se snažíš mluvit o celém Rusku, když plkáš o 10 milionech propuštěných. Takže zas nedělej chytráka, je moc dobře vidět, co jsi tvrdil. Nebo chceš říct, že těch 10 milionů mělo být zaměstnanců Gazpromu? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jiricku, zkus prosim te pouzit rozum. Uz jsem ti vysvetloval, ze 10 milionu byla nadsazka. Pro tve chapani, ta nadsazka byla v tom, ze 10 milionu lidi nezamestnaych z Gazpromu je problem pro stat jako Rusko, nejakych par tisic nebo desitek lidi, problem pro stat neni. Nic jineho v tom nehledej.
Ja vim, to nebyla uvaha a nadsazka pro tebe..proto jsem asi mluvil "o celem Rusku" :) I kdyz mne neustale uchazi pointa toho, kde je RUsko cele a kdy neni, kdyz strejda Putajz stejne Gazprom podrzi. Z toho pohledu je to uplne jedno, kolik lidi tam propusti a jestli ma Gazprom nejaky problem. Strejda Putajz to stejne zacaluje tak, aby mohl dal fungovat..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Aha, blbost je nyní nadsázkou...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne to je blbost pro tebe, protoze to nechapes..
proste nechapes..jsi takovy pomalejsi, s kamaradem Putajzem od ktereho mas info, co by delal a bude delat :))

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A opět další várka trollích žvástů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak se nestyd, ze jsi s nim kamos..kdo muze rict, ze chodi s Putajzem na kafe?
:))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Pokud chces se mnou racionalne diskutovat, odpovez prosim otazku po otazce."
Dyť sis na všechny odpověděl sám hned za tou otázkou.... :D
Btw Orkové na severu nechávají plyn z vrtů volně unikat, protože zavřít ho není jen tak otočit kohoutem. A jak už tu někdo zmínil, je ho tolik, že opravdu nejde ho jen tak přepravit a prodat někomu jinému.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ale jo, ale tady nejde o to, ze tim nekoho neposkodis. Tady jde o to, jestli to poskozeni ma ve vysledku smysl a jestli prinasi to, co by melo prinaset. A zaroven musis evaluovat i dopady u sebe..
Mluvit o nekom jako o orcich sice vypada hrozne cool, ale ve vysledku je to jen hloupe. Ti lidi jsou uplne stejni jako jsi ty. Jen se narodili v jine zemi a poslouchaji jinou propagandu nez ty.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To je holt Melda. Když sem mu dával odkaz o rostoucích prodejích aut v Rusku, tak byl pořád dál stejně natvrdlý a ptal se, jestli mají Rusové peníze na notebooky. S něčím takovým se těžko diskutuje.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš tím čínských aut :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je holt Mirda....
Když se ho na něco ptáš, tak se točí na tom, jak se prodává Lada ve zasněžené Nigérii, ale odpověď na otázku nedostaneš. Pro něj je Rusko země zaslíbená a lze jen doporučit www.chcidoruska.cz
Prostě naše pátá kolona a z***

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mne zase neni jasne, jak souvisi propousteni lidi v Gazpromu (o cemz si myslim, ze je to v kontextu o cem se bavime jedno) s tim, ze to Rusove prodaji jinde?
Plyn mohou ze země dostat plynovodem, nebo jako zkapalněný. Kontrakty na stavbu šesti LNQ tankerů v Koreji byly zrušeny.

Oni ten plyn jinde (treba levneji, draze ja nevim) neprodaji?
Stavba plynovodu Síla Sibiře dvě zamrzla na mrtvém bodě, ČLR chtěla cenu stejnou jako domácnosti v RF (tj. s minimální marží).

Oni propustili 10 milionu lidi, aby to melo zasadni vliv na ruskou ekonomiku?
Nevím odkud tento údaj pochází, v RF je nedostatek pracovní síly související s odchodem stovek tisíc odborníků do zahraničí a ztrátami(alokací) kvůli válce v Ukrajinou (fronta, zbrojní průmysl).

Ty jsi nekde videl, ze by sankce dohnali Rusko k tomu, ze prestalo valcit?
Nejde o zastavení válčení, ale ztížení podmínek pro válčení (zdroje, finance, technologie, ...). Jde o opak vojenské pomoci, kterou obdržel Sovětský svaz během WWII ve válce s nacismem. Ta tehdy pomohla Sovětskému svazu válku vyhrát, naproti tomu dnešní sankce by jim k vítězství pomoci neměly.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kon_o_p%C5%AFj%C4%8Dce_a_pron%C3%A1jmu

Ty jsi nekdy videl, aby sankce, ktere se daji obejit a v tomto pripade nejen obejit, ale jsou totoalne ignorovany a naopak posiluji jjeich obchodni spolupraci s obrovskymi zememi a ekonomikami jako je Cina a Indie, fungovali?
Byly to sankce COCOOM, které přispěly k pádu komunistických režimů na konci 80-tých let. Komunistické země nebyly schopny držet technologicky krok a v případě realizace Reganovy SDI se báli že přijdou i o prvek jaderného odstrašení(odvety).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Strategick%C3%A1_obrann%C3%A1_iniciativa

Chapes, ze ten konflikt je tema a halvne politikum jen v EU (USA) a jinde ve svete je jim to jedno?
To si mohou sice myslet, ale ve skutečnosti to na ně dopadne. Celosvětové zvyšování cen související s tímto konfliktem na ně dopadne patrně více než na populaci západních zemí (k omezeným zdrojům se dostanou ti schopni zaplatit, zvýšení ceny nečiní takový podíl na HDP zemí).

Kdyby se ty snakce podarilo prosadit celosvetove, tak mohli fungovat v tom jak byly zamysleny. Ale to se nepodarilo a proto nefunguji (tak jak by meli), nemuzou, logicky to neni mozne.
Sankce samozřejmě fungují, RF vyváží méně svých energetických zdrojů s podstatně většími náklady (přes prostředníky) a to na cenově citlivější trhy. V kombinaci s vyššími náklady na získání těchto zdrojů to přináší menší zisk, tj. méně peněz k vedení války(uspokojení potřeb obyvatelstva).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prosim te, zkus nejprve cist a zkusit chapat, co se tim psanym mysli, ne jen "myslet", usetris si sposusty zbytecneho psani.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud na rozdíl od ostatních věci chápete ještě před tím než nad nimi začnete přemýšlet, dost to vysvětluje.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nikoliv, ale vase odpovedi nedavaji temer nikde smysl, protoze nectete co je psane a domyslite si.
Kdyz by jste si precetl a chapal napriklad .. ze sankce nefunguji, tak aby ukoncili ruskou agresi na ukrajine (coz je jejich primarni ucel), tak jste si mohl pulku toho textu usetrit, kde mi davate priklady "sankci". Uplne zbytecne.
"To si mohou sice myslet, ale ve skutečnosti to na ně dopadne. Celosvětové zvyšování cen související s tímto konfliktem na ně dopadne patrně více než na populaci západních zemí (k omezeným zdrojům se dostanou ti schopni zaplatit, zvýšení ceny nečiní takový podíl na HDP zemí)."
.. jak to dopadne na Cinu a Indii? Cina odebiura historicky nejvice ruskeho plynu. Indie se stala vyznamnym importerem ruske ropy. Nejak mi vase paralely, krome obecnych frazi, nesedi. Nebo mi chcete rict, ze treba Brazilie nejak vyznamne pociti konflikt na Ukrajine? Nebo co treba Ayustralie, Indonezie, Jizni Afrika? Kdzy bych si vzal paralelu, k jinym konfliktum, zajima Vas treba obcanska valka v Myamaru? Nebo konflikt v Sudanu?
"Nevím odkud tento údaj pochází, v RF je nedostatek pracovní síly související s odchodem stovek tisíc odborníků do zahraničí a ztrátami(alokací) kvůli válce v Ukrajinou (fronta, zbrojní průmysl)."
.. opet, zkuste cist a chapat psany text. Vase odpoved je uplne mimo kontext.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Chcete naznačit, že ČLR a Indie dohromady odebírájí více ropy/plynu z RF než EU a to dokonce za vyšší cenu a při nižších nákladech než když masivně obchodovali s EU? Pokud ne, sankce plní svůj účel tj. omezit příjmy RF. Můžete mi citovat kde kdo kdy prohlásil, že sankce zastaví válku (zajistí vítězství Ukrajiny), určitě to máte někde po ruce když s tím pravidelně operujete?

Úřadující prezident Brazílie vnímá negativní vliv konfliktu na celosvětovou ekonomiku. Přeje si její ukončení patrně klidně i na úkor Ukrajiny a vadí mu podpora Ukrajiny ze strany Západu. Nakonec Brazílie byla mezi zeměmi jež v minulosti akceptovaly a odmítly vydat válečné zločince, takže jejich postoj zase tolik asi nepřekvapuje.
https://www.france24.com/en/live-news/20230426-brazil-s-lula-says-no-use...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ne, ja nic naznacit nechci. Ja chci, aby jste si prestal domyslet veci, ktere nikde napsany nebyly a zbytecne mi odepisoval, coz bere cas jak Vam tak mne.
Aby jste to chapal, tak polopate.. Plyn a Ropa jsou jen casti baliku restriktivnich opatreni EU a to zcasti jeste i vyjmute ze sankci. Cina odebira podle dal z leta cca 38 miliard metrů krychlovych plynu. EU, pokud jsem to nasel spravne odebiralo asi 33 miliard. Kolik kdo odebira pres LNG v EU nevim. Takze pokud bychom se bavili principem, tak Rusko naslo odberatele, ktery mu odebira stejne nebo vetsi mnozstvi nez EU (bez LNG). Ano, mozna ze po uzavreni kohoutku cast plynu rusku zbyde, kolik ho bude, kdyz stale bude mit do EU i "tureckou" cestu a stale se dovazi LNG? Kolik si najde dalsich odberatelu treba na LNG?
A mne jde o to, co ma zasadni vliv na ukonceni valky, ne o to, co a jake "sankce" vyprodukovali za 50 let, protoze tu Vy ani ja uz nebudeme.
K rope si muzete najit data sam, tam se mi hledat uz nechce, ncimene neverim, ze tu ropu od nich nekdo nekoupi. A opet je stezejni, jak zasadni vlvi to ma na ruskouy kapacitu vest valku v horizontu mesicu max. 2-3 let (3 roky uz bezi). Ne 50 let..
Tu druhou cast nebudu komentovat, se nezlobte, to je zase mimo.
Jinak pokud chcete vedet, jak maji vyssi ceny plynu efekt u nas a jak se i promitli (jeden z halvnich faktoru) do zvyseni cen zakladnich komodit, tak treba tady.. cena tepla +73% od roku 2021, Plyn +99%, elektrina +80%
https://www.tzb-info.cz/ceny-paliv-a-energii/27374-zhodnoceni-rustu-cen-...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A zase argument mimo. Čína odebírala dost i před sankcemi, takže tvrdit že Rusko našlo odběratele, který odebírá víc a tím tu EU nahradil, je mimo. Nejdřív odečti jejich odběr před válkou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Nejdřív odečti jejich odběr před válkou."
.. ty ho vis?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ne v roce 2021 importovala cina cca 10 miliard.
" In 2021, Russia supplied 10.4 bcm of gas through Power of Siberia"
https://www.iiss.org/publications/strategic-comments/2023/the-state-of-c...
to znamena, dneska importuje Cina 3,7x vic plynu nez pred valkou

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslíte si, že plynovod se stavil před válkou, aby v něm plyn neproudil? Navýšení odběrů je cca pouhá 1/6 původních odběrů EU a cena bude patrně nižší (zisk asi o to horší).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja si nic nemyslm a prestante mi prosim neco podbizet a zkuste chvili premyslet sam, o cem ta diskuse je.
To ze rusko melo nejaky plan navyseni neceho a to ze diky tomu je vlastne i schopno kompenzovat napr ztratu financi, diky sankcim, se v nicem nevylucuje. Kdyz mate 3 prijmy v domacnosti a za 2 roky jste myslel, ze budete mit 5 prijmu, ale misto z puvodnich 3 vam zbyde 1 a pribudou ony dalsi 2, tak mate ve vysledku stale 3. Neni to sice tech 5, coz byl plan, ale aspon jste zustal na tom co jste mel a nemate jen jeden.
To je samozrejme jen prirovnani, nicmene neco co vystihuje v metafore realitu, plus minus autobus.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste vyjádřit čísly jak dosažením 1/5 navic kompenzujete ztratu 1/1, klidně za optimistického předpokladu stejné ceny. Ono nejde ani tak o počet příjmů jako jejich souhrnnou výši.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tak zase.. pokud by rusko ztratilo treba 33Miliard (coz neztrati) z EU a ziskalo 28 miliard v Cine, to vam neprijde jako "dostatecna" kompenzace?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Těch 150 mld m3 ročně byl EU odběr plynu z RF v roce 2021. Jak to nahradí 30mld m3 navíc do ČLR?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ok, tady moje srovnani evidentne pokulhava. Import plynu ze 150mld pred valkou na 30-40 ted, je jina liga, coz jen cina nevyrovna. Takze mate pravdu.
Rusko si s tim ale nejak poradilo, protoze se ekonomicky nezhroutilo.
Nicmene u nas sla cena plynu o 100% nahoru a moje uvodni konstrukce o tom, jestli maji sankce smsyl, pokud neprinutili rusko invazi zastavit.. tim padem je to jeste horsi, nez jsem puvodne myslel.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Chyba je právě v té tvojí konstrukci, kterou tady předkládáš jako fakt. Ne, sankce nemají zastavit Rusko, tak naivní nikdo není. Ale sankce jsou součástí opatření, která oslabují Rusko. A tvrdit, že nefungují, protože na ně některé státy kašlou, je stejné, jako tvrdit, že nefungovalo něco na Německo, protože Itálie ho podporovala. Ano, státy diktátorů rády spolupracují proti západu (viz Kim), to ale neznamená, že se podle nich máme řídit.
A jinak se moc bavím, jak když jsi zjistil, že máš špatná čísla, tak jsi opět přešel na argument "ale stejně to nefunguje".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

OK, nicmene ja bych si dovolil jeden velmi zasadni parametr, podle ktereho se pomeruje, ktera strana vyhrava a prohrava valku.. tou jsou uzemni zisky. Rusko po cely rok 2024 postupovalo na Ukrajine a to i pres tyhle cisla, ktera mela Rusko oslabit natolik, ze toho nebudou schopni (klidne mne nazyvej naivnim). Vojensky vyhled na rok 2025 neni jiny, je naopak pro Ukrajinu o dost horsi, nez 2024. Mluvi se i o potencionalnim kolapsu ukrajinske armady.
Kde mas jistotu, ze treba tenhle rok sankce opravdu zaberou? Jestli to nezabere, ukrajinu valku prohraje, bude muset pristoupit na podminky Ruska, Evropa bude oslabena jeste vic ekonomicky a k cemu cely tenhle tyatr pak byl?
Valka s Ruskem je nejvetsi hloupost, ze k ni politici zapadu dopustili. Cina je obecne daleko vetsi globalni nebezpeci v dlouhodobem meritku a Rusko se Zapadem se z toho pohledu potrebuji. Misto toho nahnala Evropa Rusko do Ciny.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Válka s Ruskem je prostě Putinovo dílo. Zatahovat do toho evropské politiky a kecat, že ji připustili, je uplně mimo. Jak by ji asi mohli zabránit?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro tebe je spousta veci mimo, s tim jsem se tak nejak smiril. Jedna navic, rozdil nedela.
Jenom, by jsi mohl byt aspon elementarne slusny.
:)
" Jak by ji asi mohli zabránit?"
.. na to existuje spousta webcastu chytrejsich lidi, byvalych politiku, diplomatu, vojenskych analytiku, atd, nez jsem ja, co se mezinarodni politikou zabyvaji.S jitotou nikdo samzorejme nic tvrdit nemuze, protoze minulost se uz neda zmenit. Nicmen pro rozsireni obzoru, staci trochu chtit a zabrousit malinko mimo mainstream. Pokud ti to budu vysvetlovat ja, dockam se tvych tradicnich odpovedi, coz nikam nepovede. Zaroven necitm anonnatolik zbehly, abych tak komplexni problem dostayecne vysvetlil.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A tohle mě fascinuje na trollech tvého typu nejvíc. Jiné urážíš, nadáváš jim do hlupáků, útočíš na ně vymýšlením vlastních lží, které podsouváš, vymýšlíš zdrobnělinky a jiné bláboly a pak argumentuješ "elementární slušností". Můžeš být slušný, trolle a nebo nekvič, že je ti odpovězeno po zásluze.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Musíte vzít v úvahu kolik rezerv vzniklých před válkou bylo rozpuštěno ve výdajích RF během tří let války. Tyto finančně odpovídají ztrátě příjmů z obchodů s energiemi s EU, takže očekávat drastický dopad ve daném období nešlo očekávat. Do budoucna by se měl přetrvávající výpadek příjmů projevit významněji, asi to nebude mít formu krachu (to u energeticky/potravinově nezávislé země nelze očekávat), spíše půjde o prohlubující se stagnaci (podobnou té která vedla ke zhroucení Sovětského svazu, vyčerpaného mimo jiné válkou v Avganistánu).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja tohle beru, ale pokud ty sankce nevezmou rusku silu Ukrajinu pretlacit, tak nemaji vyznam. Pokud i pres takto obrovske vypady v prijmech, jsou to rusove schopni nejak kompenzovat, pak cely ten koncept neni v realite funkcni. V teorii se to hezky posloucha, ale re3alita je stav na bojisti.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale význam samozřejmě mají. Bez nich by Rusko už dávno ohrožovalo další země. Ale to ty nechceš vidět.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a to ty vis podle tech clanku v tech ruskych novinach ze? tam to psali..kdyz to psali v novinach a jeste ruskych..no to musi bejt preci pravda..na co vubec mame politiky a politicka jednani, staci si precist noviny a tam clanek nejakyho Jiricka redaktora :))
Ja vim Jiricku, ja si vzpominam na tve velke odhaleni..
;)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Takže zas standardní blbé kecy a popírání toho, co Rusák vcelku veřejně tvrdí už roky. Politická jednání fungují jen, když chtějí výsledek obě strany. Ty bys politicky jednal i s Hitlerem, jen nevím, co bys vyjednal. Ale jo, teoretizovat o tom bys mohl dlouho, což by ti vystačilo na zasvinění mnoha debat podobnejma plkama.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"akže zas standardní blbé kecy a popírání toho"
.. nikoliv, ja pouze cekam, cim to dolozis a jak. Vzpominam si pozue na tve detinske odkazy na nejaky rusky propagandisticky clanek. Jestli mas neco jineho, tak to dej do placu, ok?
"co Rusák vcelku veřejně tvrdí už roky."
.. ktery Rusak, kde to tvrdi?
"Ty bys politicky jednal i s Hitlerem, jen nevím, co bys vyjednal."
.. ja bych zkousel si zachovat aspon elementarni rozum Jiricku, uz ti zase zacina hrabat...pozor. A jen pro tvou informaci.. Trump, jakoz to zvoleny predstavitel "Meky zapadu" chce s Putinem jednat. Nevim, nechces si tu svoji pionyrskou retoriku trochu upravit a zkusit se dostat aspon do puberty? :))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, opět standardní postup. Co tvrdíš ty, je vždycky doloženo. Co tvrdí jiní, na to chceš naopak odkazy, i když jsou to obecně známá tvrzení. Ne, takhle to nefunguje, Tombomínku, ty neurčuješ, jak a o čem se bude debatovat a kdo a co smí v diskusi říkat a jak.
A zase psychobláboly nakonec. Stále stejný scénář diskusního trolla.
A mimochodem, ta tvá "doložená" čísla byla blbě :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Co tvrdíš ty, je vždycky doloženo."
.. nikoliv Jiricku, zase si to pletes. ja jsem tady sva tvrzeni co se tyce "plynu a Ciny" snazil dolozit na cislech. V momente, kdy jsem byl preargumentovan druhou stranou, tak jsem svoji chybu uznal.
"Co tvrdí jiní, na to chceš naopak odkazy, i když jsou to obecně známá tvrzení."
.. no samzorejme, protoze pokud tvrdis neco, co nikdo nevi, protoze nikdo neni s Putajzem kamard jako ty (coz je jedina moznost) , tak je potreba ta tvrzeni dokladat. Mimochodem, ja jsem se te ptal tady X krat at neco dolozis, nedolozil jsi nic. Celou dobu jsi schovaval za nekho jineho..
"ty neurčuješ, jak a o čem se bude debatovat a kdo a co smí v diskusi říkat a jak."
.. ja myslel, ze jsi to ty, ktery tady lidem diktuje, co maji rikat, kdo je hovado, tupec, dezolat, fasista, nacista atd..Kdo jede podle "noticek Kremlu", "kdo jede ruskou propagandu" a dalsi a dalsi hezke veci, ktere tady v diskusich bezne pouzivas.. ty mas Jiricku hodne kratkou pamet.
"Stále stejný scénář diskusního trolla."
.. v pohode, jen si ulev Jiricku :))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, ostatní možnosti dopravy plynu jsi vymazal, tak se to dělá. Přitom ani tehdy ani dnes Čína neimportuje plyn jen tím plynovodem. A mimochodem, je to z jiných ložisek než jsou ta, odkud vedou plynovody do Evropy. Tahle jsou dál na východě Sibiře a žádný spojovací plynovod mezi nimi stále není.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ja jsem nic nevymazal. Nicmene misto tech prazdnych kecu, by jsi tady mohl dat konecne nejaka data i ty a nejen mlatit dokola na prazdno pantem. Cisla prosim.
"A mimochodem, je to z jiných ložisek než jsou ta, odkud vedou plynovody do Evropy. Tahle jsou dál na východě Sibiře a žádný spojovací plynovod mezi nimi stále není."
.. a co to ma spolecneho s tim o cem se bavime???
"Přitom ani tehdy ani dnes Čína neimportuje plyn jen tím plynovodem."
.. no tak tady konecne ze sebe neco vyprodukuj a napis to nejake argumenty oprene o cisla. Jinak to jsou prazdne fraze.
Jednu vec ale musim uznat, uz dlouho ti uplne necvaklo, jako driv, tak aspon v necem je tahle prazdna diskuse pozitivni.
Cisla Jiricku, cisla...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ty tady argumentuješ "číslama", tak je dolož kompletní a nevytahuj si rozinky. A když tě někdo upozorní, tak nechtěj, aby za tebe dělal tvou odfláklou práci.
A s tím cvaknutím opět přesně dokazuješ to, co dlouhodobě tvrdím. Jsi tupý diskusní troll bavící se plácáním nesmyslů do diskuse, neboť přesně takovéhle příspěvky jsou toho jednoznačným důkazem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja ti opravdu nemuzu za to, ze jsi hlupak, ktery neni sam schopen dat dohromady jednu kloudnou vetu. Prilezitosti jsi mel dost. Misto toho se schovavas za komentare nekoho jineho. Hrdina :)
Popisujes se hezky, aniz o tom sam vis.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A je to tady zase. Už zas nemáš argumenty, tak nazýváš ostatní hlupákem. A co je kloudná věta posoudíš samozřejmě sám, podle toho, jak se ti to hodí. Přesně podle scénáře pro blbé, otravné trolly.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no je to tady Jiricku..ale tobe se to nelibi, ze..
Jaky ma Putajz dalsi plany, nevis? Neudela treba invazi do Ciny? :))
Ty mas preci info z prvni ruky..i tady ve vsech komentarich mas vecne pripominky s cislama..

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A zas ten samý scéněř. Sám víš naprosto kulový, ale mně podsouváš kraviny, abys je pak vyvracel. Nauč se debatovat, nebo si trhni, manipulátore.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

az tak mam si trhnout :))
Neee..rekni Jiricku, co ma Putajz v planu, prozrad neco....
:D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Trhni si, tomu jedinému možná rozumíš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

fakt a cim?
hele, nenapinej, prozrad..Putajz, takovy tvuj kamarad...
:D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pokračuj, opakuj to ještě 100x. Jen ukazuješ, že jsi troll

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja vim Jiricku, kdyz vytrolit takovyho nadudce s mavatkama jako ty, je fakt zabava :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Když troll ostatní označuje za hlupáky a nadutce, tak to obvykle bývá přesný popis trolla.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ČLR v roce 2021 importovala plynovodem asi 7,5 mil tun NG (tj. cca 15 mld m3 NG) z RF. V současnosti jde při plném vytížení plynovodu Síla Sibiře asi o 38mld m3/rok. Takže navýšení činí 23mld m3 (vůči celkovým původním dodávkám z RF 150 mld m3 do Evropy). Cena patrně bude horší.
https://www.spglobal.com/commodity-insights/en/news-research/latest-news...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

muzes mi dat presne citace z toho linku, kde mas tech 15 miliard?
Ten zdroj u mne ukazuje neco jineho

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"China's natural gas imports from Russia rose 50.5% year on year in 2021, with pipeline gas volume surging 154.2% year on year to 7.54 million mt".

Měl jsem chybu ve výpočtu (díky Google). Mělo by to být spravne 7,54/0,829 (tj. cca 9 mld m3 ), takze navyseni 29 mld m3 za skoro 3 roky (~1/5 odberu EU pred 2022).
https://www.cbs.nl/en-gb/our-services/methods/definitions/weight-units-e....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"tj. cca 9 mld m3 "
.. takze jsme plus/minus autobus na to stejnem.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to hlavně krátkozraké. Přesně ve stylu Leninova postřehu: " Když na tom bude mít zisk, kapitalista nám rád prodá i provaz, na kterém ho pak pověsíme".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jo, takže spousta keců a pak se ukázalo, žes studoval Lenina, hezkýýý. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ty nestuduješ své nepřátele, trollíku?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve skutečnosti to řídí Britská královská rodina + kancelář ve Vatikánu.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že kdyby to řídili Britové, tak nebude brexit. Který oslabil EU i Británii.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nezapomínejte ale, že Britskou královskou rodinu a Vatikán řídí temní ještěři. Naštěstí tu máme Aštara Šerana a jeho flotilu.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

A Jirku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jirka1, JirkaK nebo Jirka Souček?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aby nedošlo k matení veřejnosti a vyvolání poplašné zprávy ...

Komplikátor

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Aštar Šeran se radí s ChatGPT.
Takže tuto planetu ovládá AI.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No, soustavne lezeni ceskych vlad a diplomacie Americe do prdele opet slavi "uspech": podle "jedna paní povídala" a.k.a. CTK se omezeni tyka i Ceska.
Nejen Putin, ale i US si porad rozdeluji Evropu (nejen) na sfery vlivu:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/usa-omezi-vyvoz-cipu-v-oblasti-umele...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jistě. Jednak ještě stále díky ruské klice v ODS nejsme v EU zóně a platíme stále překolkovanou CK rakouskou korunou aka Kč. A potom tu mají stále vliv russké firmy, případně firmy na russké firmy značně napojené, případně vlastněné přes různé jiné zástupné fimry. Není potom jasné, ke komu se co dostane. kdo co vykecá...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To vědí.
Tady se všechno rozkecá.

https://youtu.be/t4FfMEO52cw?t=140

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

V eurozóně nejsme především proto, že nás tam nechtějí! Proklamace Pavla a Rakušana jsou sice hezké, ale jsou to jen obyčejné lži. ČR není schopna plnit ekonomická kritéria pro vstup do eurozóny a nejblíž těm ekonomickým požadavkům na přijetí Eura jsme paradoxně byli za Babiše. Nebavíme se tu teď o politice, já na Babiše kladný názor nemám, ale fakt je, že ekonomicky nás Fiala s Rakušanem totálně rozesrali a euro se vzdálilo na neurčito.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Plácáš kraviny, ale co, to už děláš pořád.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Letos jsme kritéria po dlouhých létech splnili.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

jestli to nebude plneni kriterii jako tech 50 chybejich miliard v rozpoctu :))
drobny, ktere se "ztrati".
Ja doufam,ze Euro jeste dlouho neprijmeme a doufam, ze k tomu bude demokraticke vseobecne hlasovani..

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Nevadilo by mi referendum o euru, ale dost by mě dráždily kecy o tom, že Kč je symbolem národní identity. Jako kdyby Francouzi bez franku nebo Němci bez marky už nebyli národ nebo co.

Kdyby se ta diskuze raději vedla o tom, co to přinese ekonomice. A tím myslím v dobrém i zlém.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak treba jeden z argumentu proc mit vlastni menu je ten, ze mas nad ni kontrolu (aspon v ramci moznosti). Muzes ji posilovat/devalvovat podle potreby ekonomiky. Pokud budes mit Euro, tehle kontroly se uplne vzdas a budes totalne (jeste vic nez dnes) ve vleku velkych statu jako Nemecko, Francie, atd. bez moznosti jakeokoliv korekce, co se s Eurem bude dit.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To říkali no, že si díky tomu poradíme lépe např. s inflací. Ale pak jsme měli inflaci horší než eurozona.🤷
No ČNB se zatím moc nepředvedla.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

..no otazka je, co jde za CNB a co jde za vladou...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak za covidu se sypalo hodně peněz do ekonomiky. Ona ta inflace už před volbami proto letěla nahoru. Energetická krize to pak už jen dorazila.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ac je tenhle argument asi castecne pravdivy, stejne neobstoji v kontextu ostatnich statu, ktere inflaci meli mensi a celkove to zvladli lepe. Tudiz minimlane ten "pruserovy rozdil" oproti jinym zemim, jde a musi jit za vladou..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To není tak uplně jednoduché a myslím tím jako fakt není. Ze začátku měly některé země inflaci nižší, např. Maďarsko, protože zavedli cenové stropy na benzín, brambory.... ale pochopitelně nebyli schopni to takto držet dlouhodobě. Takže zatímco ze začátku měli inflaci nízkou a my vysokou, pak se to nejen otočilo, ale navíc ji měli déle a to jak 2023 tak i v roce 2024.

Country 2020 2021 2022 2023 2024
Hungary 3.305 5.105 14.62 17.14 3.723
CZ 3.161 3.84 15.1 10.661 2.138
SK 2.016 2.828 12.135 10.962 3.644
https://gfmag.com/data/economic-data/worlds-highest-lowest-inflation-rates/

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

no jednoduche to neni, nicmene cisla mluvi, ze to nebylo dobry. Samzorejme, kdyz se srovnas s temi nejhorsimi, tak porad muzes tvrdit, ze to bylo lepsi, ale spousta zemi mela daleko lepsi vysledky nez my.
https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/7/72/HICP_all-...
SLovensko skoro o 5% nizsi kumulovana inflace nez my. Madarsko, ano, tam bylo vyssi. Nicmene porovnej si jine zeme, Nemecko, Spanelsko, Dansko i "priblble" Bulharsko

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, celá eurozona na tom byla lépe. O to právě hůře se argumentuje zastáncům koruny, že je silným nástrojem pro ČNB jak řídit měnovou stabilitu v ČR.

Ale zde jsme na špatném webu pro tuhle diskuzi a proti euru jsou také argumenty, takže s dovolením končím s tímto vláknem.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Letos jsme kritéria samozřejmě nesplnili. Nemůžeš věřit všemu, co říká Nutella.

Jinak, jak píše Tombo, už teď neexistuje mnoho důvodů pro existenci českého parlamentu, jen zvedá ruku pro to, co bylo schváleno v EU. Stejně tak po přijetí Eura nemá ČNB žádné využití.
Za mě teda by referendum o Euru mělo být spojeno s referendem o rozpuštění státu a přičleněním se jako další spolková země k Německu. Dosáhli bychom tak i tich slíbených německých platů!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Za mě teda by referendum o Euru mělo být spojeno s referendem o rozpuštění státu a přičleněním se jako další spolková země k Německu. Dosáhli bychom tak i tich slíbených německých platů!"
.. ty tomu davas na frak :)))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A statistickému úřadu taky nevěříš, nebo jen podle potřeby?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jakou ma vyhodu byt v EU zone? Pokud to nekomu pripada vyhodne, muze si zalozit ucet v Eurech. Pokud se pridame do EU zony, tak zacneme participovat na EU dluhu a to si myslim ze uz tak ma CR dluh vetsi nez na co staci. Jen blbec nastupuje na palubu potapejici se lode.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jeden senil končí druhý začíná...:)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Akorat ten druhy ma stale hlavu na krku, ten prvni bohzuel nevedel, jak se jmenuje.. otazka je, kdo tu ameriku pak vlastne ridil :))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

- Svobodní zednáři
- Ilumináti
- židoještěři
- Volná ruka trhu
- někdo jiný

Nehodící se škrtněte.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zapomel jsi na jednu docela racionalni moznost, rika se ji "deep state" :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Deep state je uplně stejná možnost jako ti zednáři, ještírci a podobní. Jen je to zrovna módní varianta pořád stejného blábolu. To už je mnohem lepším vysvětlením to, co bylo v Jistě pane ministře, že stát fakticky řídí ta úřednická vrstva. Ovšem to není žádná organizovaná síla, jen kombinace lenosti a prospěchářství, od běžné politiky se vlastně moc neliší.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslim, ze "urednici" zasadne podnikaji v bussinesu, ovlivnuji nebo vlastni media, vlastni financni instituce, investuji a ve velkem podnikaji na burze a v principu ridi celou spolecnost.
/konec sarkasmu/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže každý sám za sebe a kolikrát proti sobě. Čili to není žádná řídící síla. A nyní je má nahradit někdo jako Trump nebo Musk. Ti přece vůbec nepodnikají, neinvestují, neovlivňují média :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

.. a nepobírají státní subvence.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

co to zase placas? Jak souviseji tvoji "urednici" s bussinesem?
Deep state je prave kumulace bussinesove moci a spojeni bussinesu s politikou. Coz je vsude. Jde jen o to, jak silne ty struktury jsou a s urednikama jako takovyma, to nema nic spolecneho.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Trump a Musk jsou ukázkovou kumulací kšeftu a politiky. Ti to tedy rozpletou :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

opet, chce to chapat kontext Jiricku. Ja nikde nic o Trumpovy s Muskem nepisu. Pisu o obecnem principu, co to znamena "deep state", coz jsi ty rozporoval a argumentoval "nadprirozenymi uredniky ridicimi statni utvary". Ukazkovy nesmysl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, píšeš obecné nicneříkající kecy, zatímco konkrétní realizace ti uniká, hlupáčku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vypadl mi z toho seznamu
- sir Humphrey Appleby

za čož se mu hluboce omlouvám.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A máte taky deep state? A mohl bych vidět?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Volna ruka trhu to urcite nebyla

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Volná ruka trhu neexistovala ani v 19. století, to je jen ekonomická teorie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neni to teorie, to je proste fakt, ktery je overeny. Pokud se zda, ze volny trh nefunguje, tak to neni volny trh, ale je to trh zatizeny nejakou regulaci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ne, je to teorie, protože ten ideální volný trh nikdy neexistoval a z principu existovat nemůže. Je to něco jako fyzikální zjednodušení typu hmotný bod.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

"prozatímní konečné", to je krásný protimluv :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Praxe minulých let pak ukázala, že i když výrobce navrhne hardware přesně v souladu s předpisy, administrativa ad hoc předpisy změní, aby znemožnila realizaci jeho dodávek."

Tak ono jedna věc je dodržovat nějaké limity u nově vyvíjeného hw, ale druhá věc je vzít stávající věc a schválně ji trošku omezit, aby se do těch limitů vešla... a mohl tu samou věc vesele prodávat dál za stejnou cenu, bla bla bla a navíc technicky vzato to jde zase vesele zapnout na max výkon... jakože vlk se nažral (nV "splnila úkol", ale koza zůstala celá (nV pořád bude získávat prachy za to, za co nemá). Očividná snaha o dělání debilů z lidí, co ty limity zavedli.

Skoro se divím, že na to nikdo dodnes nezkusil naroubovat kolaboraci s nepřítelem nebo tak něco :D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Peníze nesmrdí."
(Pecunia non olet.)
-- Titus Flavius Vespasianus

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Protože to kolaborace není. Jen prachsprostá nenažranost a neschopnost domyslet důsledky svého chování.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to, že ho použijí k co největším škodám ve finále, to bylo snad každému jasné. Dědek plesnivej beztak neví, co se děje.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Dědek plesnivej, no jistě... jeden končí a druhý nastupuje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nv place ze im (amerikancom) regulacie + sankcie + vojny - pokakaju konkurecnu vyhodu ;)
neh sa stane, amen ;)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"bratri" ked poucate slovakov ze sme proti EU alebo proti UA, preco vy sami este stale nemate to slavne internacionalisticke ecb euro? :)

my sme vas napr nepoucali ze euro si zaviest musite aby z vas boli spravni europania

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Chytri se pouci z chyb ostatnich.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja se firmam divim, ze to respektuji, Cinsky trh je stejne lepsi nez USA, EU na USA muze kaslat a mela by kaslat z vysoka na USA a jejich sankce, Cina rada zaplati, Nvidia nema v USA jedinou fabriku ... muze si tak dodvat kde chce a at je teda v USA zakazi ;-)) LOL - to by je jak hraci, tak hlavne AI zabili, nebot by vubec nic nemeli - nexistuje jedina firma na svete, ktera by melaa AI hardware, ktery fuy opravdu fungoval, nema jej intel, nema jej AMD, ma jej jen NVIDIA a jejich Tesla s dalsimi jadry jako tesla, pascal atd. - NVIDIA by tak mohla USA ukazat fakace a na jejich rado by sankce a pokuty se z vysoka vys* at si to tam vozi ilaglne, nebo uplne odstrihnout USA od AI z ASIE - OPAKUJI Z ASIE - USA nema jedinou AI , nema nic, vse jim tam resi asiati i v tech firmach jedou indove, cinani atd. ... na rozdil od toho, Cina je schopna si AI ajak sama vyrabet, tak navrhnout ;-) sice horsi nez Nvidia, ale Cina ma co ? - nadbytekl elektriny, extremne levne a misto - tedy vybuiduje klidne 20x vetsi datacentum s 6x vyssim AI vykonem nec cokoliv v USA - pro Cinu neni problem mit 4x 1/4 vykonne AI jednotky ;-) - USA si tohle dovolit nemuze ;-) a hlavne zadne nema ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.