Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia předvedla GeForce GTX 580 v akci

Nač nová technologická dema, když karta žádné nové technologie nemá?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

technologicke demo je potrebne kvuli jednomu typu vykonu - triangle throughput

mozna vam to jeste nedoslo, ale to, ze nvidia zvlada teselaci optimalne i pri 8px/triangle (misto 16px/triangle u amd) znamena mimo jine take to, ze dokaze zpracovat dvakrat vic trojuhelniku za vterinu, nez amd ve svych resenich. to se da pouzit dvema zpusoby: zaprve vetsi detaily existujicich objektu ve scene (ten samy pocet objektu, vetsi detaily), ale take muzou tenhle potencial vyuzit ke zdvojnasobeni komplexity sceny (stejne detaily, dvakrat vice objektu)

proto tam bylo to technology demo endless city a ten pruchod zobrazujici geometrii. neco takoveho amd v soucasne dobe rozhodne neumi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Amen", nic jiného se na to říct nedá, ve hrách to totiž není žádná reálná nevýhoda

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ted to jiste zadna nevyhoda neni, to mas pravdu. nevyhoda to pro amd bude ve chvili, kdy vyvojari zacnou vytvaret hry s tak komplexnimi scenami. to je duvod toho technology dema - ukazat jim co si ted budou moct dovolit. je cilene na vyvojare spis nez na koncove uzivatele

az takovy titul vyjde, tak na gtx580 ho budes moct hrat na geometry detail high, na hd6970 na geometry detail medium

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Až taký bude, čo tak skoro zase nebude, lebo je to veľa práce pre vývojárov, tak AMD bude mať aj dostatočne výkonné grafiky. Okrem toho stačí znížiť niektorý z iných nepodstatných parametrov a hra pôjde plynule. Alebo mi to dá iný herný zážitok, keď nVidia dá na high nastavení 80 fps a AMD "len" 40 fps? To sú len finty, ako vytiahnúť od zákazníka viacej peňazí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

preci tam byla i ukazka ocekavane hry - call of duty back ops

jinak co se tyce tech detailu, tak takhle to opravdu nefunguje. snizenim parametru, ktery ovlivnuje fragmenty (pixely) opravdu nepridas vykonu ve zpracovani geometrie. pokud ma karta A vykon 1M triangles/s a karta B 0.5M triangles/s a mas scenu s 1M trianglu, tak A ji vyrenderuje za 1s a B za 2s. to je jednoducha matika. aby si s kartou B dosahl frameratu karty A, musis snizit detaily sceny z 1M trojuhelniku na 0.5M trojuhelniku

to samozrejme bude spouste lidi stacit. ale takovi si nekupuji high-end. kdyz si koupis high-end (gtx580/hd6900), tak bys ocekaval, ze muset vse hrat na full, ne? ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, co jsi napsal, je nesmysl. Vzal jsi pár faktů, které jsou sice pravdivé, ale zbytek už je jen pohádka.

"znamena mimo jine take to, ze dokaze zpracovat dvakrat vic trojuhelniku za vterinu, nez amd ve svych resenich"

to platí v jediné teoretické situaci a to tehdy, když všechny polygony ve scéně budou mít přesně 8 polygonů... neznám takovou hru, ani demo :-) pokud totiž polygonů bude například 7, tak už se výhoda dvojnásobku rozplývá... rasterizace není jediný limit a omezení na celkem 32 pixelů za takt taky dělá své...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"když všechny polygony ve scéně budou mít přesně 8 polygonů" vis vubec o cem mluvis? asi ne

jasne, ze dvojnasobna propustnost geometrie je jen teoreticka, ale ty o tom mluvis, jak kdyby meli problem ji vyuzit sotva z 50%, i kdyz je to spis tak 90%. vis co znamena, ze teselacni engine dokaze optimalne delit trojuhelniky az 8px/tr misto 16px/tr? to znamena, ze ty trojuhelniky jsou dvakrat mensi. protoze ale oba typy vznikly z plochy stejne velke, vyprodukuje teselacni engine tech 8px trojuhelniku 2x vic. ale to nestaci. zbytek grafiky musi byt schopen ty trojuhelniky zpracovat. tim padem musi mit dostatecnou propustnost pro trojuhelniky

ve scene muzem mit 10 trojuhelniku ale taky 10 milionu trojuhelniku. oproti tomu rasterizace je spis konstantni. obrazovka ma totiz konstantni pocet pixelu. v dobrem enginu, ktery spravne vyuziva depth test a renderuje ve spravnem poradi (co je blize renderuje drive), se moc slozitosti oproti dnesnimu stavu pridat neda, snad krom nejakych fancy shaderu

ty si asi opengl/direct3d grafiku nikdy nedelal, vid? nebo jen okrajove ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hmm, -2 za pravdu? holt pravda boli a nebo to je udel diit underdoga

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Klidek, dokud se NV nedostane na prodejni uroven AMD v dobach G92 (rozumej levnejsi nez konkurence), tak tady neprorazis. Jiste, dema se nehraji, jak s oblibou hodne lidi pise, ale ti lidickove uz, bohuzel, vubec nevidi dopredu. Presne jak jsi psal - ta dema jsou ukazkou schopnosti te ci one technologie pro vyvojare. A jestli nekdo napise, ze je to k nicemu, potom si nevidi na spicku nosu a v soucasne dobe bychom byli nekde u DX9. A opravdu nejlepsi je, ze pri prichodu DX11 (tzn. tessellace, vyssi vykon, lepsi efekty) bylo na jedne strane barikady slyset oslavne pisne na takovy pokrok a kdyz druha strana barikady vyda technologicke previe, ktere prave vyuziva DX11 beze zbytku, tak je to spatne. Opravdu nechapu - ja vidim technologicky krok kupredu, ale nekdo je opravdu schopen to vse jen "prevest" na "pritrouble" fps v te ci one gamese. Skoda

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já ti to tedy vysvětlím. HD5000 vyšli v době kdy nvidia neměla ani pořádné DX10.1 grafiky a jejich teselační výkon je perfektní.
http://extrahardware.cnews.cz/test-geforce-gtx-480-fermi-i-%E2%80%93-dir...

Na to kolik žerou, je to výkon dokonce perfektní(i když nepočítám NEJVÝKONNĚJŠÍ KARTU PRO TESELACI HD5970, ale jen HD5870), ale nikdo nečeká, že až tohle bude místo v benchmarcích, v reálných hrách, tak že na tom nvidia bude nějak líp - GTX480 má sotva 30 fps:). HD6000 zase o dost poskočily/poskočí. Technologická dema jsou k prdu, pokud jedou jen na nvidii a nedá se objektivně porovnat výkon. FPS jsou z logických důvodů základním kritériem. Já zas nechápu, proč je z tvého příspěvku cítit nějaká technologická nadřazenost nvidie, když ji evidentně nemá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"NEJVÝKONNĚJŠÍ KARTU PRO TESELACI HD5970" zkus si najit nejaky test, kde neni teselace nastavena na low nebo normal ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten už jsem si našel a v příspěvku na něj odkazuji. Já vím, nvidia zlepšila ovladače blablabla, a AMD je určitě nezlepšilo blablabla.

EXTREME teselace
GTX480 27,7 fps
HD5970 29 fps
+ jasná dominance HD5970 v DX11 hrách. Já vím, nvidia zlepšila ovladače blablabla, a AMD je určitě nezlepšilo blablabla.

Min fps, díky svým nízkým hodnotám i na vyjímečně výkonnější GTX480, nemají smysl. Stone Giant má divné výsledky(zřejmě neumí/neuměl crossfire).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://www.diit.cz/clanek/test-geforce-gtx-460-1gb-directx-11-nastupce-l...

extreme teselace
gtx480 25,1 fps
hd5970 19,4 fps

nuff said

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když už jsme čistě u teselace, porovnáváš neporovnatelné, určitě si dnes nikdo GTX 480 ani 5970 kupovat nebude. Porovnatelné jsou GTX 580 vs HD 69xx. A protože jejich výkonny neznáme je třeba porovnávat to co je venku tj. GTX 460 vs HD 6850 a GTX 470 vs 6870. Já totiž nechápu proč tedy o tolik v teselaci lepší Nv GTX 470 je poražena HD 6870 v titulu Civilization 5, který používající značnou teselaci, viz článek:
http://techgage.com/article/amd_radeon_hd_6870_hd_6850/9
Ono to totiž v praxi (hře) vypadá přesně obráceně

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

souhlasim ze je to porovnani dneska uz trochu outdated. ale ja sem s nim nezacal :) co se tyce civ5, tak ta se chova dost divne, viz zde (doporucuju precist celou stranku):

http://www.anandtech.com/show/3987/amds-radeon-6870-6850-renewing-compet...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

chápu že se ti ten test na anandtehcu tolik líbí, když v něm 460ka poráží i 6870, což je samozřejmě nesmysl, dokazuje to jen, že hoši z tvého oblíbeného anandtechu hulí asi něco hodně luxusního když podle nich v 1680x1050 poráží GTX 460 768mb verze nejen 1gb 460ku, ale též 470ku i 480ku!!! 6870 je pomalejší než 5870 a podobné nesmysly. Celkově naměřili i menší fps u všech karet než hoši z techgage (mimochodem jejich recenze je novější)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On odkazuje vždy a pouze na Anandtech, protože jedině tam vychází testy podle jeho gusta. A to už jsem se mu mockrát snažil poukázal na to, že Anandtech je hodně nazelenalý web :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kdyby ste si tu stranku precetli, tak byste mozna pochopili, ze se jim ty vysledky moc nelibi a ze je tam zrejme neco spatne. ale mozna ze je trochu prilis po vas chtit malinko anglictiny, coz? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jeste detail: anandtech, podle vas nepritel amd, prave ted vydal novy clanek, ve kterem meli od amd unikatni moznost testovat jeste nevydane amd apu

http://www.anandtech.com/show/4003/previewing-amds-brazos-part-1-more-de...

vazne oooobrovsti nepratele amd, fakt!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No nic proti velkejm pindíkům, ale já za svou osobu bych spíš přivítal lepší hratelnost, nápad a dobré ovládání. Mě nebude vůbec vadit, že nebudu moct hledat v trávě čtyřlístky a kolegovi v boji počítat chlupy na zádech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je jasne, ale bohuzel dneska je hratelnost jeste porad na pozadi. kdyz si vezmu takovy UFO, master of orion, tie fightera, jagged alliance, .. a srovnam s dneskem, tak mi skoro ukapne slza. ale trochu se to zacina zlepsovat, protoze se sem tam zacinaji objevovat tituly, co nejsou jen same eye-candy, ale maji i dobrou hratelnost, i kdyz je porad co zlepsovat (mass effect, fallout 3, mafia 2, ...). a jak jsem psal, neni to jen o detailech objektu, ale i jejich poctu alas s gtx580 treba nebudes koukat na ctyrlistky, ale misto tri hranatejch baraku budes mit 300 detailnich baraku a misto peti a pul stromu budes mit 550 stromu ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mafia 2 a dobrá hratelnost? To asi nejsi příliš náročný :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

co se ti na mafii 2 nelibilo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na jednicku to teda zdaleka nema, co do hratelnosti a zabavy. ano je to graficky dokonalejsi, ale...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už je to tu zase - Radeon 6970 ještě ani nebyl uveden, ale pan terorista už zná i jeho výkon, fascinující schopnost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

... protože Director of Technical Marketing :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak by řekl hedonismbot z futuramy: Less reality, more fantasy...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak tam ten chlápek na začátku burcoval publikum a zvedal roztažené ruce ke stropu a nechtěl pokračovat dál dokud publikum nezačne skandovat, hned jsem myslel, že je to zasedání nějaké Jesus sekty kde slovo "Teselation" je pronášeno podobně jako "hallelujah". Nepochybuji o tom, že GTX 580 bude povinností pro "pravověrné". Všichni ostatní s nákupem hiendu počkají na příchod 69xx

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sám osobne som na HD 6970 veľmi zvedavý, lebo jej nákup je v pláne ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Všichni ostatní s nákupem hiendu počkají na příchod 69xx"

uz to tvoje presvedceni o dokonalosti neceho, co jeste nevylezlo na svetlo sveta, naznacuje ze ty sam si pravoverny amd fan

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

omyl, počkají na konkurenci a ke koupi se rozhodnou až potom, takže třeba nakonec koupí i GTX 580, jde o to že kupovat ji teď by byl Nvidiotismus, kupovat ji potom co se 69xx ukáže jako horší bude naopak pragmatické

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nerekl bych ze hd6900 se ukazi jako horsi. podle me to bude jako vzdy toe-to-toe. amd stale jeste honi vykon na vykonu shaderu. tim samozrejme dostanou super vykon v dx9/dx10 hrach, stejne jako v dx11 hrach pri nizke teselaci (s novou radou mozna o neco lepsi nez u hd5800). rozdil bude v potencialu do budoucna, ktery jak bylo na te ukazce videt, neni mozna vubec daleko (call of duty black ops, atd.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neuvedlo náhodou DX11 jako novinku compute shadery, hull shader a domain shader? Že nVidia propaguje teselaci všemi možnými príostředky, protože je to to jediné, co můžou momentálně zákazníkům nabídnout, ještě neznamená, že je to alfa a omega DX11.

nVidia si z teselace udělala marketigový nástroj stejně jako z PhysX nebo z HDR. S tím rozdílem, že se už dneska nedá tolik lidí opít rohlíkem, jako dřív. Sliby nVidie o zástupu PhysX her se rozplynuly jak pára nad hrncem a jelikož GTX280 a 285 nebyly zdaleka levné, tak už si většina lidí dává pozor a nenechá se utahnout na vařený nudli. S teselací to dopadne stejně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, udelala. Jen bych pripomel, ze prvni DX11 karty (tj. schopne tessellace) prineslo ATI a, pokud me pamet neklame, tak prave tessellace byla napr. v hernim titulu (resp. pred jeho vydanim) AVP vynasena do nebe. Takze s tim marketingem je to prast jako uhod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hdr ja osobne rad nemam. kadopadne physx podporuje dnes kde co, i kdyz to funguje i bez nej (osekane) a ja ho vsude pouzivam

"S teselací to dopadne stejně."

a proc jako amd ted tak machrovala, jak teselaci posilila? hmm? :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zaujímalo by ma čo "nová" generácia 5xx prinesie oproti 4xx.

Nehovorte, že oproti výkonu nič a ide len o preznačenú 4xx ... ;-)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nV musi s 580 spechat, aby aspon 5 ks vydala pred AMD, potom uz by to vzhledem k vykonu pusobilo ponekud nepripadne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nV musi s 580 spechat, aby aspon 5 ks vydala pred AMD, potom uz by to vzhledem k vykonu pusobilo ponekud nepripadne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bojim bojim!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Re:terrorist
Mám rád lidi co si umí stát za svým ale nesmí to překročit hranici kdy obhajoba sklouzne k demagogii.Podívejte ATI(dnes AMD) má na kartách své produkce teselaci s různým stupněm technologické úrovně už mnoho let a z mnoha důvodů jí to nebylo moc platné.Myslíte že inženýři AMD jsou tak neschopní ač mají s teselací více zkušeností než NV že nedokáží udělat v čipu podporu pro výpočty 8px/triangle?Podívejte se jak pomalu se implementují nové technologie do her a každý ví proč tomu tak je.Dokud budou vydavatelé protlačovat konzole tak se s 8px/triangle nikdo(pokud to nebude platit někdo jiný)i kvůli malé penetraci hardware patlat nebude.Až bude na trhu aspoň 15 her které za to stojí a né marketingem vynášené do nebes blbosti uplynou 3 - 4 roky a za tu dobu jsou karty dneška zastaralé jak po provozní tak morální stránce a AMD i NV budou tvrdit kupte si nové železo než to co vy tu teď vychvalujete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli budou muset spěchat tak jako v dobách kdy ATI mělo DX11 a nV doprodávalo zásoby tak se bohužel moc nezapotí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak nám konečně někteří příznivci nvidie přestanou banalizovat význam vapor chamber, když už ji konečně má i jejich značka:))). Podle předběžně odtajněných plánů má být HD6900 víc odlišná od předchozí generace než je GTX 580 od 480. Snad to nejsou podvrhy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná, že ty domněnky o brutální spotřebě GTX 580 nebudou daleko od pravdy. Vapor Chamber u této karty možná nebude nice-to-have záležitost jak se to snaží na té prezentaci podat, ale spíše nutnost. Ale třeba budeme mile překvapeni

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To bol ten jeden celosvetový kus čo pôjde do predaja?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toho nvidiackeho americkeho roztleskavaca na videu by som exekuoval do marketingoveho suterenu. Ked som videl to video, prislo mi pomaly blbo. Typicki americania, ti sa budu potlapkavat po pleci za dobru pracu, aj ked im bude odchadzat kazdy druhy PC s NVIDIA kartou dnu. Ten pristup... a prezentacia. Skorej mi to dodalo pocitu, ze nemame co ponuknut ale vieme zo spendliku spravit slona. Takze vsetci Hooooooraaaay. Je to ako ked skapinajuci poslednykrat kope.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

amíkům stačí málo z jednoho příběhu... jako třeba http://www.youtube.com/watch?v=9DS3gNUDD_U&feature=related

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam se raduji a jasaji obycejni lidi, iracani ne amici

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.