Tak jako tak nedava raytracing smysl pro stare grafiky, ktere na to vykonove nemaji a je jedno budeme-li mluvit o Pascalu nebo o Polarisu.
Za prve dobre provedeny raytracing muze hru po graficke strance posunout dal, ale mnohem vic je stranka hratelnosti, zatim jsou s podporou raytracingu venku jen same blbosti, co se hrat poradne nedaji.
Za druhe nez budou dostupne hry s raytracingem, pokud nepocitame nejake rychlokvasky, tak to bude trvat. Tudiz je naprosto ok, ze pobezi raytracing na Turingu a novejsich a na Vega grafikach a novejsich.
Hlavni problem raytracingu spis je, ze se NVidii implementace prilis nepovedla s ohledem na vyslednou nekvalitu. Snad to v dalsi generaci grafik napravi.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tak jako tak nedava
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 3. 2019 - 08:54https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseTak jako tak nedava raytracing smysl pro stare grafiky, ktere na to vykonove nemaji a je jedno budeme-li mluvit o Pascalu nebo o Polarisu.
Za prve dobre provedeny raytracing muze hru po graficke strance posunout dal, ale mnohem vic je stranka hratelnosti, zatim jsou s podporou raytracingu venku jen same blbosti, co se hrat poradne nedaji.
Za druhe nez budou dostupne hry s raytracingem, pokud nepocitame nejake rychlokvasky, tak to bude trvat. Tudiz je naprosto ok, ze pobezi raytracing na Turingu a novejsich a na Vega grafikach a novejsich.
Hlavni problem raytracingu spis je, ze se NVidii implementace prilis nepovedla s ohledem na vyslednou nekvalitu. Snad to v dalsi generaci grafik napravi.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242431
+
RTX je něco jako otevřená betaverze. Drahá plocha GPU navíc, kterou zatím nikdo neumí efektivně využít. Snaha se počítá, ale říkat, že je to prostě fungující a hotová technologie, si mohli odpustit.
Po mediálnám RTX bullshi*ingu je 1660 (ti) konečně trochu čestný výrobek (po technologické stránce). Tam aspoň vím co tam je, k čemu to slouží a co od toho mám očekávat.
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
RTX je něco jako otevřená
VŠK https://diit.cz/profil/v-ch
20. 3. 2019 - 09:15https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseRTX je něco jako otevřená betaverze. Drahá plocha GPU navíc, kterou zatím nikdo neumí efektivně využít. Snaha se počítá, ale říkat, že je to prostě fungující a hotová technologie, si mohli odpustit.
Po mediálnám RTX bullshi*ingu je 1660 (ti) konečně trochu čestný výrobek (po technologické stránce). Tam aspoň vím co tam je, k čemu to slouží a co od toho mám očekávat.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242440
+
to ano, ale na cílové rozlišení - fHD 6GB stačí a ještě nějaký čas pohodlně postačí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
to ano, ale na cílové
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
20. 3. 2019 - 22:51https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseto ano, ale na cílové rozlišení - fHD 6GB stačí a ještě nějaký čas pohodlně postačí.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242725
+
Jinými slovy, stačit to bude pořád, pokud nezačnou vývojáři dělat ještě více zabugovaný kód než je teď.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jinými slovy, stačit to bude
Petik https://diit.cz/profil/petik
21. 3. 2019 - 08:04https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseJinými slovy, stačit to bude pořád, pokud nezačnou vývojáři dělat ještě více zabugovaný kód než je teď.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242746
+
Hlavní problém raytracingu je že to byla sprostá lež / mlžení ze strany nVidie. Najednou to oficiálně zvládne Pascal a Volta jak mávnutim kouzelného proutku. A aby nebylo vidět že tam je zanedbatelný posun a každá z generací zvládne nějaký odraz o pár zubatých pixelech tak tam najebou k RTX řadě zapnutý DLSS kde Turing mezi slepými jednookým králem. Gg nVidia
Doufám že ti chytřejší to po právu nvidii oplatí přechodem ke konkurenci a nebude slyšet tolik zeleného autistického hýkání blahem
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Hlavní problém raytracingu je
SudetChobot https://diit.cz/profil/salam-aveku
20. 3. 2019 - 21:51https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseHlavní problém raytracingu je že to byla sprostá lež / mlžení ze strany nVidie. Najednou to oficiálně zvládne Pascal a Volta jak mávnutim kouzelného proutku. A aby nebylo vidět že tam je zanedbatelný posun a každá z generací zvládne nějaký odraz o pár zubatých pixelech tak tam najebou k RTX řadě zapnutý DLSS kde Turing mezi slepými jednookým králem. Gg nVidia
Doufám že ti chytřejší to po právu nvidii oplatí přechodem ke konkurenci a nebude slyšet tolik zeleného autistického hýkání blahemhttps://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242710
+
Ale že RTX zvládá i Pascal se vědělo, však v keynote bylop srovnání výkonu Pascal - Volta - Turing. Co ale padlo je že ty karty bez RTX jednotek nemají výkon a to potvrzuje aktuální prezentace výkonu, 1.6-3x niží výkon a uvidíme jak to bude v Shadow of the Tomb Raider, který už RTX také dostal a ten impact je tam až 50% oproti RTX off s RTX kartou.
Kde jsou ty doby kdy tu kdekdo ukazoval prstem jak hry s RTX běhají na 2080Ti ve FHD 30-40FPS s RTX, najednou chtějí od o polovinu slabších karet bez RTX jednotek aby to na nich běhalo...
RT ve hrách je správná cesta, RT umí počítat každá grafika, ale ne každá grafika má na to dostatek výkonu, grafika s RT jádry má kus křemíku, který tomu pomáhá a to ne o pár procent.
A přechod ke konkurenci? Možní majitel 1050Ti může přejít na RX570, ale jinak se AMD karty nevyplatí kupovat protože NVIDIA drží lepší poměr cena/výkon, v případě 2080 pak víc hraje spotřeba a u 2080Ti nemá AMD co nabídnout vůbec
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ale že RTX zvládá i Pascal se
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
21. 3. 2019 - 08:42https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseAle že RTX zvládá i Pascal se vědělo, však v keynote bylop srovnání výkonu Pascal - Volta - Turing. Co ale padlo je že ty karty bez RTX jednotek nemají výkon a to potvrzuje aktuální prezentace výkonu, 1.6-3x niží výkon a uvidíme jak to bude v Shadow of the Tomb Raider, který už RTX také dostal a ten impact je tam až 50% oproti RTX off s RTX kartou.
Kde jsou ty doby kdy tu kdekdo ukazoval prstem jak hry s RTX běhají na 2080Ti ve FHD 30-40FPS s RTX, najednou chtějí od o polovinu slabších karet bez RTX jednotek aby to na nich běhalo...
RT ve hrách je správná cesta, RT umí počítat každá grafika, ale ne každá grafika má na to dostatek výkonu, grafika s RT jádry má kus křemíku, který tomu pomáhá a to ne o pár procent.
A přechod ke konkurenci? Možní majitel 1050Ti může přejít na RX570, ale jinak se AMD karty nevyplatí kupovat protože NVIDIA drží lepší poměr cena/výkon, v případě 2080 pak víc hraje spotřeba a u 2080Ti nemá AMD co nabídnout vůbechttps://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242764
+
Chápu že řada lidí není schopna vidět dál než ke hrám ,ale i tak svět nejsou jen hry . Ray tracking se používá i při modelování scén a tam podpora ze strany grafiky výpočty urychlí a urychlí je i starší grafiky plus hlavně podpora existujících grafik donutí programátory rychleji implementovat podporu pro grafiky do SW.
Příkladem budiž Keyshot, využívá pro RT CPU a pokud bude podpora pro RT výpočty u NVIDIA udělaná dobře není důvod proč by vývojáři neměli umožnit pro výpočty použít grafiku a hned tu máte velký skok ve výkonu využitelný i na starších grafikách.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Chápu že řada lidí není
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
20. 3. 2019 - 10:17https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseChápu že řada lidí není schopna vidět dál než ke hrám ,ale i tak svět nejsou jen hry . Ray tracking se používá i při modelování scén a tam podpora ze strany grafiky výpočty urychlí a urychlí je i starší grafiky plus hlavně podpora existujících grafik donutí programátory rychleji implementovat podporu pro grafiky do SW.
Příkladem budiž Keyshot, využívá pro RT CPU a pokud bude podpora pro RT výpočty u NVIDIA udělaná dobře není důvod proč by vývojáři neměli umožnit pro výpočty použít grafiku a hned tu máte velký skok ve výkonu využitelný i na starších grafikách.
https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242482
+
Možná si to jen špatně vykládám, ale asi úplně nechápu argument. Tady je řeč o DXR. Profesionální aplikace nejsou závislé na DXR, tam se raytracing používal dávno před jeho ohlášením.
+1
+13
-1
Je komentář přínosný?
Možná si to jen špatně
no-X https://diit.cz/autor/no-x
20. 3. 2019 - 10:48https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseMožná si to jen špatně vykládám, ale asi úplně nechápu argument. Tady je řeč o DXR. Profesionální aplikace nejsou závislé na DXR, tam se raytracing používal dávno před jeho ohlášením.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242512
+
Zrovna u Keyshot se nepoužívá a min neoficiálně se o výpočtech na grafice hovoří až pro RTX a pokud ta samá technologie poběží i na nižších kartách tak nejspíš i tam. Taková je realita.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zrovna u Keyshot se nepoužívá
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
20. 3. 2019 - 22:47https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseZrovna u Keyshot se nepoužívá a min neoficiálně se o výpočtech na grafice hovoří až pro RTX a pokud ta samá technologie poběží i na nižších kartách tak nejspíš i tam. Taková je realita.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242722
+
Keyshot mám rád, bez velkých nastavovacích buzerací dává pěkné výsledky. Co se týče podpory RTX, je zmíněna v RTX adoption listu (https://nvidianews.nvidia.com/internal_redirect/cms.ipressroom.com.s3.am...) a má se objevit ve verzi 9 ještě tento rok (viz str. 16 odkazu). Ani mne nepřekvapuje, že ke zcela pragmatickému příspěvku ti tu nasází tunu mínusů a nechápavé komentáře ;)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Keyshot mám rád, bez velkých
mike https://diit.cz/profil/mike
21. 3. 2019 - 07:28https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseKeyshot mám rád, bez velkých nastavovacích buzerací dává pěkné výsledky. Co se týče podpory RTX, je zmíněna v RTX adoption listu (https://nvidianews.nvidia.com/internal_redirect/cms.ipressroom.com.s3.amazonaws.com/219/files/20192/RTX%20Supporting%20Quotes.pdf) a má se objevit ve verzi 9 ještě tento rok (viz str. 16 odkazu). Ani mne nepřekvapuje, že ke zcela pragmatickému příspěvku ti tu nasází tunu mínusů a nechápavé komentáře ;)https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242737
+
Pragmaticky prispevek? Vzdyt je to jedna blbost za druhou...
"Ray tracking" snad Ray Tracing
"při modelování scén" k cemu Ray Tracing pri modelovani? Modeluje se vyhradne s OpenGL, az kdyz resis lighting, materialy a rendering pouzivas RT.
A to ze vyvojari Keyshot zaspali nekolik let za konkurenci neznamena, ze potrebuji na implementaci RT pres GPU RTX kartu. Vsechny poradne 3D programy GPU rendering maji jiz spoustu let, nebo moznost pouzit externi GPU render. Keyshot je akorat hracka pro lidi co jsou lini se poradne naucit lighting a dalsi dulzeite veci v 3D grafice, takze zminovat v teto souvislosti profesinalni pouziti je taky blbost, mozna za par let az aspon castecne dozenou konkurenci.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Pragmaticky prispevek? Vzdyt
Psycho1000 https://diit.cz/profil/radim-cajka
21. 3. 2019 - 17:26https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskusePragmaticky prispevek? Vzdyt je to jedna blbost za druhou...
"Ray tracking" snad Ray Tracing
"při modelování scén" k cemu Ray Tracing pri modelovani? Modeluje se vyhradne s OpenGL, az kdyz resis lighting, materialy a rendering pouzivas RT.
A to ze vyvojari Keyshot zaspali nekolik let za konkurenci neznamena, ze potrebuji na implementaci RT pres GPU RTX kartu. Vsechny poradne 3D programy GPU rendering maji jiz spoustu let, nebo moznost pouzit externi GPU render. Keyshot je akorat hracka pro lidi co jsou lini se poradne naucit lighting a dalsi dulzeite veci v 3D grafice, takze zminovat v teto souvislosti profesinalni pouziti je taky blbost, mozna za par let az aspon castecne dozenou konkurenci.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242926
+
Vyvojari muzou pouzit grafiku na vypocet cehokoli (tzn. i raytracingu) uz pres deset let... Od toho je tu CUDA a OpenCL.
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Vyvojari muzou pouzit grafiku
BlackRider https://diit.cz/profil/petr-ketner
20. 3. 2019 - 11:18https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseVyvojari muzou pouzit grafiku na vypocet cehokoli (tzn. i raytracingu) uz pres deset let... Od toho je tu CUDA a OpenCL.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242527
+
To je furt řečí, že prej nebylo napsáno dost o HW funkci RT-Cores. Vždyť je všechno naprosto jasné: Odněkud z pipeline nějak vezmou nějaká data, provedou s nimi nějaké výpočty, a pak je někam na tu pipeline zase nějak vrátí.
A to vše z nějakého důvodu.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
To je furt řečí, že prej
Benjamin https://diit.cz/profil/benjamin
20. 3. 2019 - 19:18https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseTo je furt řečí, že prej nebylo napsáno dost o HW funkci RT-Cores. Vždyť je všechno naprosto jasné: Odněkud z pipeline nějak vezmou nějaká data, provedou s nimi nějaké výpočty, a pak je někam na tu pipeline zase nějak vrátí.
A to vše z nějakého důvodu.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242680
+
V jake fazy se ty data cpou do RT-Cores, odkud presne. A kam se presne zase nacpou? Vypada to podle vykonostich srovnani, ze to prave neni moc efektivni, coz by pri dedikovanem HW melo byt. O tom ty otazky jsou. Jestli mas link nahod ho.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No jezne o tom to prave je.
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
22. 3. 2019 - 12:09https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseNo jezne o tom to prave je.
V jake fazy se ty data cpou do RT-Cores, odkud presne. A kam se presne zase nacpou? Vypada to podle vykonostich srovnani, ze to prave neni moc efektivni, coz by pri dedikovanem HW melo byt. O tom ty otazky jsou. Jestli mas link nahod ho.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1243040
+
Aha. Takže napřed si nakoupíme nové grafiky kvuli Raytracingu a ten nakonec bude fungovat i na starých generacích ? Jako jo,já to vítam. Stejně hraju jen ve FullHD. A když přepnu na projektor tak dokonce jen 1280x800. Tedy na monitoru budu hrát jako dosud a na projektoru si zapnu Raytracing. Proč ne.Tedy pokud GTX 1060 bude umět RT taky...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Aha. Takže napřed si
GeorgeZeman https://diit.cz/profil/george-zeman
20. 3. 2019 - 21:43https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseAha. Takže napřed si nakoupíme nové grafiky kvuli Raytracingu a ten nakonec bude fungovat i na starých generacích ? Jako jo,já to vítam. Stejně hraju jen ve FullHD. A když přepnu na projektor tak dokonce jen 1280x800. Tedy na monitoru budu hrát jako dosud a na projektoru si zapnu Raytracing. Proč ne.Tedy pokud GTX 1060 bude umět RT taky...
https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242707
+
to že to funguje víme už dávno, řekl bych od stejné chvíle kdy RTX představila NV, ale ty grafiky nemají výkon.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
"bude fungovat i na starých
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
21. 3. 2019 - 08:44https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse"bude fungovat i na starých generacích"
to že to funguje víme už dávno, řekl bych od stejné chvíle kdy RTX představila NV, ale ty grafiky nemají výkon.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242767
+
Jak nemají výkon? GTX1080Ti > RTX2080. Když může na 2080, která je srovnatelná/o malinko horší jak 1080Ti, "(ne)fungovat" RayTracing tak proč by nemohl "(ne)fungovat" na 1080Ti? Když má NV odvahu dávat RTcores do 2060, tak tu snad není potřeba ohánět se nedostatečným výkonem u Pascalu..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jak nemají výkon? GTX1080Ti >
Vills https://diit.cz/profil/tom-s
21. 3. 2019 - 10:06https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseJak nemají výkon? GTX1080Ti > RTX2080. Když může na 2080, která je srovnatelná/o malinko horší jak 1080Ti, "(ne)fungovat" RayTracing tak proč by nemohl "(ne)fungovat" na 1080Ti? Když má NV odvahu dávat RTcores do 2060, tak tu snad není potřeba ohánět se nedostatečným výkonem u Pascalu..https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242785
+
Minimálne podľa toho čo uviedla NV je výkon v RT a bez RT cores u Pascalov polovičný až tretinový oproti Turingom s použitím RT cores. Takže áno, RT bude fungovať aj na GTX 1080 Ti ale budeš mať 18 FPS v 2K. Zatiaľčo s RTX 2080 pri použití RT cores ich v rovnakom nastavení budeš mať 2krát toľko. By som si s kľudným svedomím tipol aj to, že RTX 2060 bude v tomto scenári výkonnejšia ako GTX 1080 Ti. Samozrejme overiť si to budeme môcť až keď NV vydá daný ovládač s podporou RT aj u nie RTX grafík. AMD by mohlo urobiť to isté aby sme vedeli porovnávať.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Minimálne podľa toho čo
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 3. 2019 - 10:51https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseMinimálne podľa toho čo uviedla NV je výkon v RT a bez RT cores u Pascalov polovičný až tretinový oproti Turingom s použitím RT cores. Takže áno, RT bude fungovať aj na GTX 1080 Ti ale budeš mať 18 FPS v 2K. Zatiaľčo s RTX 2080 pri použití RT cores ich v rovnakom nastavení budeš mať 2krát toľko. By som si s kľudným svedomím tipol aj to, že RTX 2060 bude v tomto scenári výkonnejšia ako GTX 1080 Ti. Samozrejme overiť si to budeme môcť až keď NV vydá daný ovládač s podporou RT aj u nie RTX grafík. AMD by mohlo urobiť to isté aby sme vedeli porovnávať.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242806
+
Ano protoze motivace firmy je urcite rict, ze novy HW nema co nabidnout :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Minimálne podľa toho čo
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
22. 3. 2019 - 12:11https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse"Minimálne podľa toho čo uviedla NV"
Ano protoze motivace firmy je urcite rict, ze novy HW nema co nabidnout :Dhttps://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1243043
+
Určite nie. Zatiaľ ale nemáme iné porovnanie kým nevíde nový ovládač s avizovanou podporou RT. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Určite nie. Zatiaľ ale nemáme
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
22. 3. 2019 - 12:19https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseUrčite nie. Zatiaľ ale nemáme iné porovnanie kým nevíde nový ovládač s avizovanou podporou RT. :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1243046
+
GTX1080Ti třeba v Metru lehce pod 20FPS, RTX2080 v Metru blízko k 50 FPS když používá RT cores, přes 60 FPS když používá RT i Tensor pro DLSS. Pokud nic z toho RTX2080 nepoužije je tam jen lehce přes 20 FPS.
myslím že je to dost patrný rozdíl ve výkonu který přidávají právě ty RT jádra
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
četli jsme stejný článek
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
21. 3. 2019 - 12:48https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskusečetli jsme stejný článek?
GTX1080Ti třeba v Metru lehce pod 20FPS, RTX2080 v Metru blízko k 50 FPS když používá RT cores, přes 60 FPS když používá RT i Tensor pro DLSS. Pokud nic z toho RTX2080 nepoužije je tam jen lehce přes 20 FPS.
myslím že je to dost patrný rozdíl ve výkonu který přidávají právě ty RT jádrahttps://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242833
+
Takže můžu říkat, že mám RTX1050Ti ? :D :D *rofl unicode smiley* ( udělejte s tím unicode v komentech něco plz )
Nekoupit ji za dva tisíce, tak by moje poslední "zelená" byla 750Ti, nevím co bych měl koupit dál. Buď rx590 nebo v56, až to bude dvě generace starý a padne cena
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Takže můžu říkat, že mám
НКВД https://diit.cz/profil/neni-potreba
20. 3. 2019 - 22:12https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseTakže můžu říkat, že mám RTX1050Ti ? :D :D *rofl unicode smiley* ( udělejte s tím unicode v komentech něco plz )
Nekoupit ji za dva tisíce, tak by moje poslední "zelená" byla 750Ti, nevím co bych měl koupit dál. Buď rx590 nebo v56, až to bude dvě generace starý a padne cenahttps://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242719
+
21. 3. 2019 - 08:44https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskusePokud tam jsou RTX a Tensor jádra, tak anohttps://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242770
+
Ty jsi skutečně koupil RTX1050Ti? TWL, asi nějaká chyba v Matrixu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ty jsi skutečně koupil
Petik https://diit.cz/profil/petik
21. 3. 2019 - 13:28https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseTy jsi skutečně koupil RTX1050Ti? TWL, asi nějaká chyba v Matrixu.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242842
+
Koupil jsem normalni 1050Ti, ale tak, kdyz uz pry na tom taky pojede ten "RT hype", tak proc ne? :D Osobne mi staci u pocitace seriovy vystup nebo PCI grafika, ale tak ted frci to RTX :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Koupil jsem normalni 1050Ti,
НКВД https://diit.cz/profil/neni-potreba
21. 3. 2019 - 13:32https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseKoupil jsem normalni 1050Ti, ale tak, kdyz uz pry na tom taky pojede ten "RT hype", tak proc ne? :D Osobne mi staci u pocitace seriovy vystup nebo PCI grafika, ale tak ted frci to RTX :D https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242845
+
Na tom ti RT nepôjde. Podľa oficiálnych informácií tento update spadá u Pascalov iba pre GTX 1060 6GB a silnejších. GTX 1060 3GB a GTX 1050 či 1050 Ti nebudú mať podporu RT.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na tom ti RT nepôjde. Podľa
Marek Moravčík https://diit.cz/profil/mareknr
21. 3. 2019 - 14:24https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseNa tom ti RT nepôjde. Podľa oficiálnych informácií tento update spadá u Pascalov iba pre GTX 1060 6GB a silnejších. GTX 1060 3GB a GTX 1050 či 1050 Ti nebudú mať podporu RT. https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242875
+
Dík za upřesnění, aspoň se mi tahle zbytečnost vyhne.
Hezkého dne ))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dík za upřesnění, aspoň se mi
НКВД https://diit.cz/profil/neni-potreba
21. 3. 2019 - 14:29https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseDík za upřesnění, aspoň se mi tahle zbytečnost vyhne.
Hezkého dne ))https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242878
+
23. 3. 2019 - 19:40https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseZa dva litry? Proč by ne? :)https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1243295
+
Fakt, za dva litry ze Zlina z bazose, je to 4GB, bohuzel bez 6-pinu, pci-e power only (75w limit), od Asusu tusim expedition, dvouvetrak. Neni to tak zly za ty penize, zvlast kdyz nehraju a 4K pro mne znamena 4096bajtu :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fakt, za dva litry ze Zlina z
НКВД https://diit.cz/profil/neni-potreba
23. 3. 2019 - 19:44https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseFakt, za dva litry ze Zlina z bazose, je to 4GB, bohuzel bez 6-pinu, pci-e power only (75w limit), od Asusu tusim expedition, dvouvetrak. Neni to tak zly za ty penize, zvlast kdyz nehraju a 4K pro mne znamena 4096bajtu :Dhttps://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1243298
+
Vzhledem k tomu že RTX označení mají jen grafiky s RT cores, tak ne.
Pokud se nepletu tak 1660 se taky označuje GTX, právě kvůli absenci těchto jednotek, i když RT nějak zvládá :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vzhledem k tomu že RTX
Doležal Petr https://diit.cz/profil/petr-dolezal
21. 3. 2019 - 14:59https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseVzhledem k tomu že RTX označení mají jen grafiky s RT cores, tak ne.
Pokud se nepletu tak 1660 se taky označuje GTX, právě kvůli absenci těchto jednotek, i když RT nějak zvládá :Dhttps://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242887
+
Myslím, že kolega НКВД měl komentář řádně označit pro takové, jako ty, čili <sarkasmus></sarkasmus>.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Myslím, že kolega НКВД měl
Deiv https://diit.cz/profil/david-vypuk
21. 3. 2019 - 17:13https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseMyslím, že kolega НКВД měl komentář řádně označit pro takové, jako ty, čili .https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242923
+
Jojo, přesně tak. Divím se, že zůstal nezpozorován, asi Crha příliš snížil diskuzní laťku, že to lidé berou vážně.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jojo, přesně tak. Divím se,
НКВД https://diit.cz/profil/neni-potreba
21. 3. 2019 - 20:44https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuseJojo, přesně tak. Divím se, že zůstal nezpozorován, asi Crha příliš snížil diskuzní laťku, že to lidé berou vážně.https://diit.cz/clanek/nvidia-prinasi-podporu-pro-raytracing-i-pro-pasca/diskuse#comment-1242962
+
Tak jako tak nedava raytracing smysl pro stare grafiky, ktere na to vykonove nemaji a je jedno budeme-li mluvit o Pascalu nebo o Polarisu.
Za prve dobre provedeny raytracing muze hru po graficke strance posunout dal, ale mnohem vic je stranka hratelnosti, zatim jsou s podporou raytracingu venku jen same blbosti, co se hrat poradne nedaji.
Za druhe nez budou dostupne hry s raytracingem, pokud nepocitame nejake rychlokvasky, tak to bude trvat. Tudiz je naprosto ok, ze pobezi raytracing na Turingu a novejsich a na Vega grafikach a novejsich.
Hlavni problem raytracingu spis je, ze se NVidii implementace prilis nepovedla s ohledem na vyslednou nekvalitu. Snad to v dalsi generaci grafik napravi.
RTX je něco jako otevřená betaverze. Drahá plocha GPU navíc, kterou zatím nikdo neumí efektivně využít. Snaha se počítá, ale říkat, že je to prostě fungující a hotová technologie, si mohli odpustit.
Po mediálnám RTX bullshi*ingu je 1660 (ti) konečně trochu čestný výrobek (po technologické stránce). Tam aspoň vím co tam je, k čemu to slouží a co od toho mám očekávat.
jen skoda,ze neni verze 1660ti s 8gb
to ano, ale na cílové rozlišení - fHD 6GB stačí a ještě nějaký čas pohodlně postačí.
Jinými slovy, stačit to bude pořád, pokud nezačnou vývojáři dělat ještě více zabugovaný kód než je teď.
Hlavní problém raytracingu je že to byla sprostá lež / mlžení ze strany nVidie. Najednou to oficiálně zvládne Pascal a Volta jak mávnutim kouzelného proutku. A aby nebylo vidět že tam je zanedbatelný posun a každá z generací zvládne nějaký odraz o pár zubatých pixelech tak tam najebou k RTX řadě zapnutý DLSS kde Turing mezi slepými jednookým králem. Gg nVidia
Doufám že ti chytřejší to po právu nvidii oplatí přechodem ke konkurenci a nebude slyšet tolik zeleného autistického hýkání blahem
Ale že RTX zvládá i Pascal se vědělo, však v keynote bylop srovnání výkonu Pascal - Volta - Turing. Co ale padlo je že ty karty bez RTX jednotek nemají výkon a to potvrzuje aktuální prezentace výkonu, 1.6-3x niží výkon a uvidíme jak to bude v Shadow of the Tomb Raider, který už RTX také dostal a ten impact je tam až 50% oproti RTX off s RTX kartou.
Kde jsou ty doby kdy tu kdekdo ukazoval prstem jak hry s RTX běhají na 2080Ti ve FHD 30-40FPS s RTX, najednou chtějí od o polovinu slabších karet bez RTX jednotek aby to na nich běhalo...
RT ve hrách je správná cesta, RT umí počítat každá grafika, ale ne každá grafika má na to dostatek výkonu, grafika s RT jádry má kus křemíku, který tomu pomáhá a to ne o pár procent.
A přechod ke konkurenci? Možní majitel 1050Ti může přejít na RX570, ale jinak se AMD karty nevyplatí kupovat protože NVIDIA drží lepší poměr cena/výkon, v případě 2080 pak víc hraje spotřeba a u 2080Ti nemá AMD co nabídnout vůbec
Chápu že řada lidí není schopna vidět dál než ke hrám ,ale i tak svět nejsou jen hry . Ray tracking se používá i při modelování scén a tam podpora ze strany grafiky výpočty urychlí a urychlí je i starší grafiky plus hlavně podpora existujících grafik donutí programátory rychleji implementovat podporu pro grafiky do SW.
Příkladem budiž Keyshot, využívá pro RT CPU a pokud bude podpora pro RT výpočty u NVIDIA udělaná dobře není důvod proč by vývojáři neměli umožnit pro výpočty použít grafiku a hned tu máte velký skok ve výkonu využitelný i na starších grafikách.
Možná si to jen špatně vykládám, ale asi úplně nechápu argument. Tady je řeč o DXR. Profesionální aplikace nejsou závislé na DXR, tam se raytracing používal dávno před jeho ohlášením.
Zrovna u Keyshot se nepoužívá a min neoficiálně se o výpočtech na grafice hovoří až pro RTX a pokud ta samá technologie poběží i na nižších kartách tak nejspíš i tam. Taková je realita.
Keyshot mám rád, bez velkých nastavovacích buzerací dává pěkné výsledky. Co se týče podpory RTX, je zmíněna v RTX adoption listu (https://nvidianews.nvidia.com/internal_redirect/cms.ipressroom.com.s3.am...) a má se objevit ve verzi 9 ještě tento rok (viz str. 16 odkazu). Ani mne nepřekvapuje, že ke zcela pragmatickému příspěvku ti tu nasází tunu mínusů a nechápavé komentáře ;)
Pragmaticky prispevek? Vzdyt je to jedna blbost za druhou...
"Ray tracking" snad Ray Tracing
"při modelování scén" k cemu Ray Tracing pri modelovani? Modeluje se vyhradne s OpenGL, az kdyz resis lighting, materialy a rendering pouzivas RT.
A to ze vyvojari Keyshot zaspali nekolik let za konkurenci neznamena, ze potrebuji na implementaci RT pres GPU RTX kartu. Vsechny poradne 3D programy GPU rendering maji jiz spoustu let, nebo moznost pouzit externi GPU render. Keyshot je akorat hracka pro lidi co jsou lini se poradne naucit lighting a dalsi dulzeite veci v 3D grafice, takze zminovat v teto souvislosti profesinalni pouziti je taky blbost, mozna za par let az aspon castecne dozenou konkurenci.
Vyvojari muzou pouzit grafiku na vypocet cehokoli (tzn. i raytracingu) uz pres deset let... Od toho je tu CUDA a OpenCL.
To je furt řečí, že prej nebylo napsáno dost o HW funkci RT-Cores. Vždyť je všechno naprosto jasné: Odněkud z pipeline nějak vezmou nějaká data, provedou s nimi nějaké výpočty, a pak je někam na tu pipeline zase nějak vrátí.
A to vše z nějakého důvodu.
To mi nějak nesedí, nezamotal jsi to nějak? :D
No jezne o tom to prave je.
V jake fazy se ty data cpou do RT-Cores, odkud presne. A kam se presne zase nacpou? Vypada to podle vykonostich srovnani, ze to prave neni moc efektivni, coz by pri dedikovanem HW melo byt. O tom ty otazky jsou. Jestli mas link nahod ho.
Aha. Takže napřed si nakoupíme nové grafiky kvuli Raytracingu a ten nakonec bude fungovat i na starých generacích ? Jako jo,já to vítam. Stejně hraju jen ve FullHD. A když přepnu na projektor tak dokonce jen 1280x800. Tedy na monitoru budu hrát jako dosud a na projektoru si zapnu Raytracing. Proč ne.Tedy pokud GTX 1060 bude umět RT taky...
"bude fungovat i na starých generacích"
to že to funguje víme už dávno, řekl bych od stejné chvíle kdy RTX představila NV, ale ty grafiky nemají výkon.
Jak nemají výkon? GTX1080Ti > RTX2080. Když může na 2080, která je srovnatelná/o malinko horší jak 1080Ti, "(ne)fungovat" RayTracing tak proč by nemohl "(ne)fungovat" na 1080Ti? Když má NV odvahu dávat RTcores do 2060, tak tu snad není potřeba ohánět se nedostatečným výkonem u Pascalu..
Minimálne podľa toho čo uviedla NV je výkon v RT a bez RT cores u Pascalov polovičný až tretinový oproti Turingom s použitím RT cores. Takže áno, RT bude fungovať aj na GTX 1080 Ti ale budeš mať 18 FPS v 2K. Zatiaľčo s RTX 2080 pri použití RT cores ich v rovnakom nastavení budeš mať 2krát toľko. By som si s kľudným svedomím tipol aj to, že RTX 2060 bude v tomto scenári výkonnejšia ako GTX 1080 Ti. Samozrejme overiť si to budeme môcť až keď NV vydá daný ovládač s podporou RT aj u nie RTX grafík. AMD by mohlo urobiť to isté aby sme vedeli porovnávať.
"Minimálne podľa toho čo uviedla NV"
Ano protoze motivace firmy je urcite rict, ze novy HW nema co nabidnout :D
Určite nie. Zatiaľ ale nemáme iné porovnanie kým nevíde nový ovládač s avizovanou podporou RT. :-)
četli jsme stejný článek?
GTX1080Ti třeba v Metru lehce pod 20FPS, RTX2080 v Metru blízko k 50 FPS když používá RT cores, přes 60 FPS když používá RT i Tensor pro DLSS. Pokud nic z toho RTX2080 nepoužije je tam jen lehce přes 20 FPS.
myslím že je to dost patrný rozdíl ve výkonu který přidávají právě ty RT jádra
Takže můžu říkat, že mám RTX1050Ti ? :D :D *rofl unicode smiley* ( udělejte s tím unicode v komentech něco plz )
Nekoupit ji za dva tisíce, tak by moje poslední "zelená" byla 750Ti, nevím co bych měl koupit dál. Buď rx590 nebo v56, až to bude dvě generace starý a padne cena
Pokud tam jsou RTX a Tensor jádra, tak ano
Ty jsi skutečně koupil RTX1050Ti? TWL, asi nějaká chyba v Matrixu.
Koupil jsem normalni 1050Ti, ale tak, kdyz uz pry na tom taky pojede ten "RT hype", tak proc ne? :D Osobne mi staci u pocitace seriovy vystup nebo PCI grafika, ale tak ted frci to RTX :D
Na tom ti RT nepôjde. Podľa oficiálnych informácií tento update spadá u Pascalov iba pre GTX 1060 6GB a silnejších. GTX 1060 3GB a GTX 1050 či 1050 Ti nebudú mať podporu RT.
Dík za upřesnění, aspoň se mi tahle zbytečnost vyhne.
Hezkého dne ))
Za dva litry? Proč by ne? :)
Fakt, za dva litry ze Zlina z bazose, je to 4GB, bohuzel bez 6-pinu, pci-e power only (75w limit), od Asusu tusim expedition, dvouvetrak. Neni to tak zly za ty penize, zvlast kdyz nehraju a 4K pro mne znamena 4096bajtu :D
Vzhledem k tomu že RTX označení mají jen grafiky s RT cores, tak ne.
Pokud se nepletu tak 1660 se taky označuje GTX, právě kvůli absenci těchto jednotek, i když RT nějak zvládá :D
Myslím, že kolega НКВД měl komentář řádně označit pro takové, jako ty, čili <sarkasmus></sarkasmus>.
Jojo, přesně tak. Divím se, že zůstal nezpozorován, asi Crha příliš snížil diskuzní laťku, že to lidé berou vážně.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.