nVidia RSX bude mít na starosti i audio
Grafický procesor z chystané „herní konzole“ Playstation 3, „Reality Synthesiser“ kalifornské nVidie, známější pod zkratkou RSX, bude mít kromě obligátní grafické stránky tohoto stroje podle všeho na starosti i zpracování zvuku. Takto aspoň celou záležitost prezentovala samotná Sony na nedávné konferenci pro herní vývojáře. RSX by tak měl dostat na starosti celý proces „tvorby“ 7.1 prostorového zvuku, jež bude Playstation 3 vyluzovat. Dřívější zprávy o zpracování zvuku Cell procesorem tak padají.
Ono to není nic překvapivého, to že je schopna zpracovávat zvuk na slušné úrovni prokázala nVidia již v nForce 2 čipsetu pomocí technologie SoundStorm, kdy byla schopna v reálném čase mixovat výstup do Dolby Digital 5.1. Ono samotná konzole bude schopna po HDMI výstupu posílat obraz i v rozlišení 1920×1080p a 7.1 zvuk. Asi stěží si lze představit ideálnější řešení než to, že o oboje se postará RSX. Samo to pak naznačuje, že technicky nebude ani ve světě PC problém svěřit zvukovou stránku grafické kartě (byť kvalit a schopností X-Fi asi toto řešení nedosáhne) a vše posílat do monitoru/receiveru po HDMI/HDCP výstupu.