No konečně, na toto jsme čekal, beru hned 3 ks. :-)
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
No konečně, na toto jsme
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
8. 1. 2020 - 08:38https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNo konečně, na toto jsme čekal, beru hned 3 ks. :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280539
+
Dokážeš si představit tak krásně hladkej pohyb kurozu myši? (kolik games asi tak reálně pojede na 360+ fps v minimu, aby to mělo cenu).
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Dokážeš si představit tak
Artael https://diit.cz/profil/artael
8. 1. 2020 - 08:49https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseDokážeš si představit tak krásně hladkej pohyb kurozu myši? (kolik games asi tak reálně pojede na 360+ fps v minimu, aby to mělo cenu).https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280545
+
8. 1. 2020 - 09:07https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseCS:GO, 2080ti, 1080p a střední detaily. A to je asi tak vše.
Ale přepokládám, že půjde o frekvenční upscaling. G-sync to jednoduše odhadne a plácne to na monitor v intervalech 1/360 sekundy.
[https://www.fpsbenchmark.com/csgo]https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280552
+
Jinak je to 1080p monitor, cílovou skupinou jsou profesionální hráči, kteří se snaží vytěžit jakoukoli potenciální výhodu. Ale i tam to bude dost závislé na G-sync. Ale upřímně, profesionální herní sféra je vzhledem k ceně G-sync technologie jediná cílová skupina, u které to má podle mě skutečně trochu smysl.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Jinak je to 1080p monitor,
VŠK https://diit.cz/profil/v-ch
8. 1. 2020 - 09:19https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseJinak je to 1080p monitor, cílovou skupinou jsou profesionální hráči, kteří se snaží vytěžit jakoukoli potenciální výhodu. Ale i tam to bude dost závislé na G-sync. Ale upřímně, profesionální herní sféra je vzhledem k ceně G-sync technologie jediná cílová skupina, u které to má podle mě skutečně trochu smysl.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280558
+
A to profíkům stačí lowendové 1080p? Vyšší rozlišení - vidíš větší část prostředí- velká výhoda.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A to profíkům stačí lowendové
Palomino https://diit.cz/profil/miroslav-brabec
8. 1. 2020 - 10:16https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseA to profíkům stačí lowendové 1080p? Vyšší rozlišení - vidíš větší část prostředí- velká výhoda.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280574
+
Tak to ale nefunguje, na FHD vidíš stejnou část prostředí jako na 4K, jen to je méně "zubaté". Na střílečky typu CS, pubg ap. je právě lepší co nejméně detailů a co nejvíce fps.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak to ale nefunguje, na FHD
FiskusCZ https://diit.cz/profil/jan-hankus
8. 1. 2020 - 10:49https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTak to ale nefunguje, na FHD vidíš stejnou část prostředí jako na 4K, jen to je méně "zubaté". Na střílečky typu CS, pubg ap. je právě lepší co nejméně detailů a co nejvíce fps. https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280585
+
4k je lepší i s nízkými detaily prostě vidíš lépe a dříve >> tady už jde jen o výkon grafik a nutný kompromis kvůli plynulosti se musí spokojit s FHD rozslišením :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
4k je lepší i s nízkými
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
8. 1. 2020 - 12:40https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse4k je lepší i s nízkými detaily prostě vidíš lépe a dříve >> tady už jde jen o výkon grafik a nutný kompromis kvůli plynulosti se musí spokojit s FHD rozslišením :)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280615
+
To není vůbec pravda. Třeba CSGO hráči nehrají ani na 1080p ale hrávají na FHD monitoru i s rozlišením 4:3 1280x1024 a někteří i méně. A spostu profi her se hraje na taková rozlišení a nemá to co dělat s výkonem. Prostě menší rozliśení jsou na profi hraní lepší a třeba konkrétně 4:3 na FHD monitoru uděla to, že vám jakoby obraz roztáhne do šířky a máte díky tomu postavy širší = lépe se na ně míří
Právě naopak čím menší rozlišení, tím "větší" je pixel hráče a líp se na něho míří, než na velkém rolišení, kde je spousta detailů a přesně nevidíte na jaký pixel míříte
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To není vůbec pravda. Třeba
d0p3 https://diit.cz/profil/ondrej-nevrela
8. 1. 2020 - 13:29https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTo není vůbec pravda. Třeba CSGO hráči nehrají ani na 1080p ale hrávají na FHD monitoru i s rozlišením 4:3 1280x1024 a někteří i méně. A spostu profi her se hraje na taková rozlišení a nemá to co dělat s výkonem. Prostě menší rozliśení jsou na profi hraní lepší a třeba konkrétně 4:3 na FHD monitoru uděla to, že vám jakoby obraz roztáhne do šířky a máte díky tomu postavy širší = lépe se na ně míří
Právě naopak čím menší rozlišení, tím "větší" je pixel hráče a líp se na něho míří, než na velkém rolišení, kde je spousta detailů a přesně nevidíte na jaký pixel mířítehttps://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280629
+
Na to je snad v menu šířka pozorovaného úhlu / výsek scény ne? To ta hra nemá v nastavení? To seš zase obětí nějaké kampaně. Nehledě na to, že největší výhodu má někdo s třemi monitory nebo s 32:9 monitorem. Ale tak pokud má někdo 17 dioptrií, tak 320 na 200.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Na to je snad v menu šířka
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
8. 1. 2020 - 14:27https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNa to je snad v menu šířka pozorovaného úhlu / výsek scény ne? To ta hra nemá v nastavení? To seš zase obětí nějaké kampaně. Nehledě na to, že největší výhodu má někdo s třemi monitory nebo s 32:9 monitorem. Ale tak pokud má někdo 17 dioptrií, tak 320 na 200.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280646
+
To s tím vůbec nesouvisí a 32:9 monitor není výhoda, vidíš sice širokoúhleji ale k čemu ti to je když pak prd trefíš? Oni ti profíci asi ví co dělaj, na rozdíl od zdejších kecálistů :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To s tím vůbec nesouvisí a 32
FiskusCZ https://diit.cz/profil/jan-hankus
8. 1. 2020 - 14:31https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTo s tím vůbec nesouvisí a 32:9 monitor není výhoda, vidíš sice širokoúhleji ale k čemu ti to je když pak prd trefíš? Oni ti profíci asi ví co dělaj, na rozdíl od zdejších kecálistů :)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280647
+
Profíci ví prd, jsou to kidové na Monsteru. Potřebuješ mít pokrytý zorný úhel očí, aby na tebe někdo nebafl ze zadu a velikost panáka je daná velikostí úhlopříčky displeje. Tak asi malej displej, že. Ale 4:3??? Nenech se vysmát.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Profíci ví prd, jsou to
Hrdina https://diit.cz/profil/david-baranek
8. 1. 2020 - 14:35https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseProfíci ví prd, jsou to kidové na Monsteru. Potřebuješ mít pokrytý zorný úhel očí, aby na tebe někdo nebafl ze zadu a velikost panáka je daná velikostí úhlopříčky displeje. Tak asi malej displej, že. Ale 4:3??? Nenech se vysmát.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280648
+
No na vysmání jsi tady ty Hrdino. Tvrdit že všichni to dělají blbě jenom já jsem letadlo, bravo. Sorry máš pravdu, jenom ty máš pravdu, ti co si kupují na e-sport fhd a ještě malé s vysokým fps to jsou všechno tupci protože Hrdina zdejší to napsal :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No na vysmání jsi tady ty
FiskusCZ https://diit.cz/profil/jan-hankus
8. 1. 2020 - 14:39https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNo na vysmání jsi tady ty Hrdino. Tvrdit že všichni to dělají blbě jenom já jsem letadlo, bravo. Sorry máš pravdu, jenom ty máš pravdu, ti co si kupují na e-sport fhd a ještě malé s vysokým fps to jsou všechno tupci protože Hrdina zdejší to napsal :)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280652
+
Tak to jsem zvědavý, jak bude vypadat budoucnost dopravy. ;)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak to jsem zvědavý, jak bude
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
8. 1. 2020 - 23:36https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTak to jsem zvědavý, jak bude vypadat budoucnost dopravy. ;)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280732
+
Tady jde hlavne o input/output lag a latence =mensi rozliseni lepsi, ale jelikoz kopetetetivni hry hraji od nepameti a jeden cas na vysoke urovni, tak ti rovnou reknu, ze vyssi rozliseni prinasi neuveritelnou vyhodu, protoze jsi schopen drive reagovat na vetsi vzdalenosti(malych "arenach" to samozrejme neplati), ale jestli chces hraj si klidne na QVGA;) kdyby profi gamerum nabidl stejne parametry jako maji ted s vyssim rozlisenim a sirokouhle , tak po tom hrabnou ani nemrknou..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tady jde hlavne o input
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 1. 2020 - 07:02https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTady jde hlavne o input/output lag a latence =mensi rozliseni lepsi, ale jelikoz kopetetetivni hry hraji od nepameti a jeden cas na vysoke urovni, tak ti rovnou reknu, ze vyssi rozliseni prinasi neuveritelnou vyhodu, protoze jsi schopen drive reagovat na vetsi vzdalenosti(malych "arenach" to samozrejme neplati), ale jestli chces hraj si klidne na QVGA;) kdyby profi gamerum nabidl stejne parametry jako maji ted s vyssim rozlisenim a sirokouhle , tak po tom hrabnou ani nemrknou..https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280737
+
Ano preferují 24" FHD. Větši monitory jim často nesvědčí a rozlišení? Na co... Na detaily se v competitive gamingu nehraje.
A i ten refresh rate je pro ně zajímavý, však nedávno přišla NV s reklamou že 240Hz udělá z člověka lepšího hráče.
A je to pravda, pěkný test se dá najít na LTT. Pozvali nějaké pro hráče tak naprosté casual, nechali je hrát na různých konfiguracích. Paradoxně pro hráči měli z 240Hz menší benefit než casual hráč a to z toho důvodu že pro hráči zvládají lépe kompenzovat nižší refresh rate a mají kratší reakční dobu.
Přesnost či vůbec šance to zda zasáhnou se u 240Hz proti 60Hz monitoru zvyšovala i o stovky procent. Rozdíl mezi 144Hz a 240Hz už byl výrazně menší, ale pořád těžili z vyššího refresh rate. Takže si dokážu představit že z 360Hz stále mohou těžit, i když přínos už bude velice malý.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ano preferují 24" FHD. Větši
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
8. 1. 2020 - 11:47https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseAno preferují 24" FHD. Větši monitory jim často nesvědčí a rozlišení? Na co... Na detaily se v competitive gamingu nehraje.
A i ten refresh rate je pro ně zajímavý, však nedávno přišla NV s reklamou že 240Hz udělá z člověka lepšího hráče.
A je to pravda, pěkný test se dá najít na LTT. Pozvali nějaké pro hráče tak naprosté casual, nechali je hrát na různých konfiguracích. Paradoxně pro hráči měli z 240Hz menší benefit než casual hráč a to z toho důvodu že pro hráči zvládají lépe kompenzovat nižší refresh rate a mají kratší reakční dobu.
Přesnost či vůbec šance to zda zasáhnou se u 240Hz proti 60Hz monitoru zvyšovala i o stovky procent. Rozdíl mezi 144Hz a 240Hz už byl výrazně menší, ale pořád těžili z vyššího refresh rate. Takže si dokážu představit že z 360Hz stále mohou těžit, i když přínos už bude velice malý.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280599
+
Proč mícháš detaily s rozlišením, když to vůbec nesouvisí? Když budu mít nejnižší detaily ve 4K, tak uvidím víc, než s plnými detaily ve fullhd. Když budu mít nejnižší detaily ve 4k, tak uvidím víc, než s nejnižšími detaily ve fullhd. Tím „více" nemyslím větší počet listů na stromě, ale více stromů.
A argumentovat reklamou nebo přiblblým testem je pavědecké, pro případ reklamy dokonce idiotské. .
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proč mícháš detaily s
Palomino https://diit.cz/profil/miroslav-brabec
8. 1. 2020 - 13:21https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseProč mícháš detaily s rozlišením, když to vůbec nesouvisí? Když budu mít nejnižší detaily ve 4K, tak uvidím víc, než s plnými detaily ve fullhd. Když budu mít nejnižší detaily ve 4k, tak uvidím víc, než s nejnižšími detaily ve fullhd. Tím „více" nemyslím větší počet listů na stromě, ale více stromů.
A argumentovat reklamou nebo přiblblým testem je pavědecké, pro případ reklamy dokonce idiotské. .https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280621
+
A teď si uvědom co zaměříš lépe, nepřítele mezi více stromy nebo mezi méně stromy? Mnohem lépe se hraje na monitoru jehož celou plochu máš v zorném poli a nemusíš na něm mžourat na titěrné nepřátele. Imho si nejsem jistý jestli CS:GO dovoluje úpravu zorného úhlu, mám pocit že uvidíš úplně to samé na jakémkoli rozlišení. Pochopte že esport je někde jinde než takové to domácí hraní.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A teď si uvědom co zaměříš
FiskusCZ https://diit.cz/profil/jan-hankus
8. 1. 2020 - 14:37https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseA teď si uvědom co zaměříš lépe, nepřítele mezi více stromy nebo mezi méně stromy? Mnohem lépe se hraje na monitoru jehož celou plochu máš v zorném poli a nemusíš na něm mžourat na titěrné nepřátele. Imho si nejsem jistý jestli CS:GO dovoluje úpravu zorného úhlu, mám pocit že uvidíš úplně to samé na jakémkoli rozlišení. Pochopte že esport je někde jinde než takové to domácí hraní.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280650
+
Uvidím ho dříve, pokud nebudu hrát v rozlišení 1280x1024, ale ve 4K. Ale chápu, že profíci oceňují spíše to lepší míření na pixely. Esport je exoťárna, tak ať si to užijí to hraní v 1280x1024 v roce 2019. Dobré retro, taky retro.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Uvidím ho dříve, pokud nebudu
Palomino https://diit.cz/profil/miroslav-brabec
8. 1. 2020 - 16:05https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseUvidím ho dříve, pokud nebudu hrát v rozlišení 1280x1024, ale ve 4K. Ale chápu, že profíci oceňují spíše to lepší míření na pixely. Esport je exoťárna, tak ať si to užijí to hraní v 1280x1024 v roce 2019. Dobré retro, taky retro.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280663
+
Ve 4k nedosahnou stejne "rychlosti", protoze HW stale nestaci :) a rychlost je pro ne vic nez videt lepe a driv na vetsi vzdalenosti .. imho to bude nejen nedostacujicim HW, ale i tim ze mozek musi zpracovat vice informaci ...v malych "arenach" je nizke rozliseni dosfacujici ve vetsich 4k i pres sve nedostatky musi prinaset nemale vyhody, ale kolik lidi hrajici kompetetivni hry ma spickovy HW, aby i u prehistorickych her dosahli uspokojiveho vykonu (malokdo si koupi set GPU+monitor za +-60-100 tisic >> to si radeji zahraje v nizsim rozliseni a bude to do krve obhajovat, ze je to nejlepsi mozna varianta :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ve 4k nedosahnou stejne
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 1. 2020 - 07:12https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseVe 4k nedosahnou stejne "rychlosti", protoze HW stale nestaci :) a rychlost je pro ne vic nez videt lepe a driv na vetsi vzdalenosti .. imho to bude nejen nedostacujicim HW, ale i tim ze mozek musi zpracovat vice informaci ...v malych "arenach" je nizke rozliseni dosfacujici ve vetsich 4k i pres sve nedostatky musi prinaset nemale vyhody, ale kolik lidi hrajici kompetetivni hry ma spickovy HW, aby i u prehistorickych her dosahli uspokojiveho vykonu (malokdo si koupi set GPU+monitor za +-60-100 tisic >> to si radeji zahraje v nizsim rozliseni a bude to do krve obhajovat, ze je to nejlepsi mozna varianta :)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280738
+
Genialní tah nVidie. bude mít odbyt na RTX 3080 Ti do SLi a ještě na G-sync moduly.
Takže vlastně prodá 3 grafiky lidem naraz, kteri maji budoucnost v profi hrani!
Checkmate AMD!
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Genialní tah nVidie. bude mít
SudetChobot https://diit.cz/profil/salam-aveku
8. 1. 2020 - 09:06https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseGenialní tah nVidie. bude mít odbyt na RTX 3080 Ti do SLi a ještě na G-sync moduly.
Takže vlastně prodá 3 grafiky lidem naraz, kteri maji budoucnost v profi hrani!
Checkmate AMD!https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280550
+
Ako jasne, pár gamerov counerstriku čo to hrá o prachy to kúpi, inak debilita ako megapixle vo foťákoch. Čím viav pixlov, tým viac adidas. Pozor, nehovorím že rozlíšenie a technológie netreba. Ale nie do každého debilného fonu kde 99% užívateľov hneď oploaduje svoje výtvory na fb ap... Ale zákazníka treba podojiť, je doba hojnosti, prečo nie.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Ako jasne, pár gamerov
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
8. 1. 2020 - 09:11https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseAko jasne, pár gamerov counerstriku čo to hrá o prachy to kúpi, inak debilita ako megapixle vo foťákoch. Čím viav pixlov, tým viac adidas. Pozor, nehovorím že rozlíšenie a technológie netreba. Ale nie do každého debilného fonu kde 99% užívateľov hneď oploaduje svoje výtvory na fb ap... Ale zákazníka treba podojiť, je doba hojnosti, prečo nie.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280553
+
Jenže třeba z 240Hz displeje bude těžit daleko víc casual hráč než profesionální hráč, který má výrazně rychlejší/vytrénované reflexy. šance něco trefit je daleko vyšší na vyšších Hz. Dokonce budou těžit z přechodu z 144Hz na 240Hz. Je to samo výrazně nižší benefit než přechod z 60 na 144, ael stále tam je, dokážu si představit že i z přechodu na 360Hz budou stále hráči těžit. Reakční doba, latence ovládacích zařízení, latence monitoru, latence grafiky... když se vše z toho snaží všichni tlačit na minima možné, tak snížit zpoždění se kterým bude vykreslený nový snímek smysl má.
Sám hraju v 60FPS, vesměs signl hry, takže no problém, ale po shlédnutí LTT videa zvažuji že aspoň pro Destiny bych si ten minimálně 144, lépe 240Hz monitor mohl pořídit. 2070S mi ve FHD 144 nakrní v pohodě, 240 to zvládá taky ale hodně záleží na scéně. Problém je že 27" což je pro mě minimální přípustná uhlopříčka stojí už docela dost, a větší uhlopříčky už chtějí 1440p, na to zas není výkon a i kvalitní monitor stojí skoro to samé co 2080Ti.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jenže třeba z 240Hz displeje
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
8. 1. 2020 - 11:55https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseJenže třeba z 240Hz displeje bude těžit daleko víc casual hráč než profesionální hráč, který má výrazně rychlejší/vytrénované reflexy. šance něco trefit je daleko vyšší na vyšších Hz. Dokonce budou těžit z přechodu z 144Hz na 240Hz. Je to samo výrazně nižší benefit než přechod z 60 na 144, ael stále tam je, dokážu si představit že i z přechodu na 360Hz budou stále hráči těžit. Reakční doba, latence ovládacích zařízení, latence monitoru, latence grafiky... když se vše z toho snaží všichni tlačit na minima možné, tak snížit zpoždění se kterým bude vykreslený nový snímek smysl má.
Sám hraju v 60FPS, vesměs signl hry, takže no problém, ale po shlédnutí LTT videa zvažuji že aspoň pro Destiny bych si ten minimálně 144, lépe 240Hz monitor mohl pořídit. 2070S mi ve FHD 144 nakrní v pohodě, 240 to zvládá taky ale hodně záleží na scéně. Problém je že 27" což je pro mě minimální přípustná uhlopříčka stojí už docela dost, a větší uhlopříčky už chtějí 1440p, na to zas není výkon a i kvalitní monitor stojí skoro to samé co 2080Ti.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280600
+
8. 1. 2020 - 20:26https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNo a causal hráč si to právě nekoupí.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280717
+
Je to v poradku, po nastupu GSync Compatible musi NVidia dat nejaky smysl i GSyncu a tohle je urcite cesta. Jiste bude to pro minimum zakazniku highendu, ale to GSync byl vzdycky.
Navic se to hodi jako takova vata pro obdobi, kdy je do predstavovani novych grafik jeste daleko a nebylo by co prezentovat. Tudiz ac zakaznik tohohle nebudu, tak rikam NVidii bravo, stale je co vylepsovat, parada.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Je to v poradku, po nastupu
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 1. 2020 - 09:19https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseJe to v poradku, po nastupu GSync Compatible musi NVidia dat nejaky smysl i GSyncu a tohle je urcite cesta. Jiste bude to pro minimum zakazniku highendu, ale to GSync byl vzdycky.
Navic se to hodi jako takova vata pro obdobi, kdy je do predstavovani novych grafik jeste daleko a nebylo by co prezentovat. Tudiz ac zakaznik tohohle nebudu, tak rikam NVidii bravo, stale je co vylepsovat, parada.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280559
+
Vylepšovat se má smysluplně. Tohle není ten příklad, je to kravina. Opak je třeba LFC u freesyncu - to má větší smysl.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Vylepšovat se má smysluplně.
Palomino https://diit.cz/profil/miroslav-brabec
8. 1. 2020 - 09:59https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseVylepšovat se má smysluplně. Tohle není ten příklad, je to kravina. Opak je třeba LFC u freesyncu - to má větší smysl.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280561
+
No v dnešní době je důležitější vydělat na každé kravině. Je jedno jestli to má smysl, důležitější je, jestli je dost hlupáků, kteří to koupí i když to nepotřebujou. Takový Apple by bez toho asi nepřežil (netvrdím, že Apple je až tak zlý, ale těží z lenosti a nevědomosti uživatelů a jejich pocitu falešné exkluzivity) .
A kdyby nVidie na té technologii prodělávala, asi by to už dávno zařízla. Evidentně trh existuje a tak to jen přiživuje. Navíc jde o "ego" - nemůžeme přiznat, že jsme vymysleli něco co teď zahodíme.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
No v dnešní době je
R-M-X https://diit.cz/profil/r-m-x
8. 1. 2020 - 10:08https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNo v dnešní době je důležitější vydělat na každé kravině. Je jedno jestli to má smysl, důležitější je, jestli je dost hlupáků, kteří to koupí i když to nepotřebujou. Takový Apple by bez toho asi nepřežil (netvrdím, že Apple je až tak zlý, ale těží z lenosti a nevědomosti uživatelů a jejich pocitu falešné exkluzivity) .
A kdyby nVidie na té technologii prodělávala, asi by to už dávno zařízla. Evidentně trh existuje a tak to jen přiživuje. Navíc jde o "ego" - nemůžeme přiznat, že jsme vymysleli něco co teď zahodíme.
https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280569
+
Kravina to samozrejme neni, jen to ma omezenou pouzitelnost u minima zakazniku, ale jak uz tu pise jiny diskuter, asi na tom neprodelavaji a sve zakazniky to ma, takze proc to nerozvijet dal.
To ze si to nekoupis ty, neznamena ze to je kravina. Stejne je to jen pro GeForce karty, takze zakaznici AMD maji smulu, ti mohou vyuzit obycejny FreeSync.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Kravina to samozrejme neni,
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 1. 2020 - 10:15https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseKravina to samozrejme neni, jen to ma omezenou pouzitelnost u minima zakazniku, ale jak uz tu pise jiny diskuter, asi na tom neprodelavaji a sve zakazniky to ma, takze proc to nerozvijet dal.
To ze si to nekoupis ty, neznamena ze to je kravina. Stejne je to jen pro GeForce karty, takze zakaznici AMD maji smulu, ti mohou vyuzit obycejny FreeSync.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280573
+
tak jak jinak prodat paskvil jmenem G-sync modul, nez ze mu udelas reklamu, ze je v necem top :D
Aneb ze sracky udelam neco co lidi musi chtit a jeste je oskubu.
FreeSync, ktery je "zadarmo", je akorat pro socky.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
tak jak jinak prodat paskvil
SudetChobot https://diit.cz/profil/salam-aveku
8. 1. 2020 - 10:21https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusetak jak jinak prodat paskvil jmenem G-sync modul, nez ze mu udelas reklamu, ze je v necem top :D
Aneb ze sracky udelam neco co lidi musi chtit a jeste je oskubu.
FreeSync, ktery je "zadarmo", je akorat pro socky.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280576
+
Smysl víc jak 75 hz je velice pochybný. OK, pro fajnšmekry tedy 144 hz, ale víc fakt ne.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Smysl víc jak 75 hz je velice
Palomino https://diit.cz/profil/miroslav-brabec
8. 1. 2020 - 09:42https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseSmysl víc jak 75 hz je velice pochybný. OK, pro fajnšmekry tedy 144 hz, ale víc fakt ne.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280560
+
8. 1. 2020 - 09:46https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusei 200+ má smysl :)
a pro VR i víc :) https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280563
+
Nepleteš si hz/fps s nějakými těmi odezvami/lagy a já nevím čím vším? Těmi všemi věcmi, které se zvyšují, když přejdeš z drátu na bezdrát, což je zrovna pro VR mrzuté?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nepleteš si hz/fps s nějakými
Palomino https://diit.cz/profil/miroslav-brabec
8. 1. 2020 - 09:58https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNepleteš si hz/fps s nějakými těmi odezvami/lagy a já nevím čím vším? Těmi všemi věcmi, které se zvyšují, když přejdeš z drátu na bezdrát, což je zrovna pro VR mrzuté?https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280567
+
Oni už se dělaj VR helmy s Gsyncem? :O Jinak osobně považuju i 60Hz za zbytečnej přepych a když mi hry běží na 20+ jsem spokojenej. Asi holt nejsem ta správná cílofka...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Oni už se dělaj VR helmy s
Ondar https://diit.cz/profil/ondar007
8. 1. 2020 - 10:42https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseOni už se dělaj VR helmy s Gsyncem? :O Jinak osobně považuju i 60Hz za zbytečnej přepych a když mi hry běží na 20+ jsem spokojenej. Asi holt nejsem ta správná cílofka...https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280583
+
nooo, mal som 75, prešiel som na 144, fakt lepšie. Ale môže to byť hrou. Jazdím rFactor a pri vysokých rýchlostiach kár a pohybu okolia to cítiť. Pri pohybe 5 km/h pešo a kochaním sa krajinou to nemusí mať taký dopad. Čakám na pád ceny planet zoo, uvidím potom ako je to s kochaním....
Tiež strávim množstvo hodín v psd, včera v kuse cca 6 hodín. Oči bez únavy, paráda. Akurát pri 49" monitore bolí časom krk....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nooo, mal som 75, prešiel som
Dudo https://diit.cz/profil/emil-gersak
8. 1. 2020 - 10:12https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusenooo, mal som 75, prešiel som na 144, fakt lepšie. Ale môže to byť hrou. Jazdím rFactor a pri vysokých rýchlostiach kár a pohybu okolia to cítiť. Pri pohybe 5 km/h pešo a kochaním sa krajinou to nemusí mať taký dopad. Čakám na pád ceny planet zoo, uvidím potom ako je to s kochaním....
Tiež strávim množstvo hodín v psd, včera v kuse cca 6 hodín. Oči bez únavy, paráda. Akurát pri 49" monitore bolí časom krk....https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280571
+
Uz to tu nakousli, pro VR klidne 120Hz, tam je totiz 60Hz na jedno oko. Kamos ale jezdi zmineny rFaktor ve VR na 90Hz (2x45Hz) a rika, ze je to paradni a vic nepotrebuje. Jinak se na tohle tema delali testy a zjistilo se, ze profesionalni hrac nemel problem rozeznat zablesk a teda tezit z frekvence monitoru az do 240Hz. Takze pro omezeny okruh zakazniku vysoke frekvence smysl maji. Mne samotnemu staci 60Hz a nemam zadny zajem mit vic, ale netvrdim, ze vic je blbost, kdyz je dokazane, ze neni, jen nejsem cilova skupina pro vyssi frekvence. S vekem slabne zrak a tech 240Hz vyuziji jen mladi lide nekde do a okolo 25 let. Pak to postupne prestava mit smysl a je to jen placebo.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Uz to tu nakousli, pro VR
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 1. 2020 - 10:24https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseUz to tu nakousli, pro VR klidne 120Hz, tam je totiz 60Hz na jedno oko. Kamos ale jezdi zmineny rFaktor ve VR na 90Hz (2x45Hz) a rika, ze je to paradni a vic nepotrebuje. Jinak se na tohle tema delali testy a zjistilo se, ze profesionalni hrac nemel problem rozeznat zablesk a teda tezit z frekvence monitoru az do 240Hz. Takze pro omezeny okruh zakazniku vysoke frekvence smysl maji. Mne samotnemu staci 60Hz a nemam zadny zajem mit vic, ale netvrdim, ze vic je blbost, kdyz je dokazane, ze neni, jen nejsem cilova skupina pro vyssi frekvence. S vekem slabne zrak a tech 240Hz vyuziji jen mladi lide nekde do a okolo 25 let. Pak to postupne prestava mit smysl a je to jen placebo.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280578
+
„profesionalni hrac nemel problem rozeznat zablesk a teda tezit z frekvence monitoru az do 240Hz"
Tak proč tady bojuješ za smysluplnost nesmyslných 360Hz?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
„tezit z frekvence monitoru
Palomino https://diit.cz/profil/miroslav-brabec
8. 1. 2020 - 10:51https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse„profesionalni hrac nemel problem rozeznat zablesk a teda tezit z frekvence monitoru az do 240Hz"
Tak proč tady bojuješ za smysluplnost nesmyslných 360Hz?https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280586
+
Nesmyslnych veci je na svete hafo, s tim nic nenadelas. Jestli je GSync 240Hz nebo 360Hz je to nejmensi. Mnohem vic nastve, kdyz si koupis procesor od AMD a dostanes k nemu zdarma pul kilovy chladic, ktery nedokazes vyuzit, pokud mas PC na vezovy chladic nebo na vodnika a nic s tim udelat nejde, to je pak teprve plytvani. Nejaky herze u GSyncu jsou to nejmensi, ver mi.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Nesmyslnych veci je na svete
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
8. 1. 2020 - 11:24https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNesmyslnych veci je na svete hafo, s tim nic nenadelas. Jestli je GSync 240Hz nebo 360Hz je to nejmensi. Mnohem vic nastve, kdyz si koupis procesor od AMD a dostanes k nemu zdarma pul kilovy chladic, ktery nedokazes vyuzit, pokud mas PC na vezovy chladic nebo na vodnika a nic s tim udelat nejde, to je pak teprve plytvani. Nejaky herze u GSyncu jsou to nejmensi, ver mi.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280594
+
tady to vypadá tak že 240Hz je super i pro totální casual hráče.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
https://www.youtube.com/watch
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
8. 1. 2020 - 11:59https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusehttps://www.youtube.com/watch?v=OX31kZbAXsA
tady to vypadá tak že 240Hz je super i pro totální casual hráče.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280602
+
I kdyby to byla zbytečnost, což není, tak přece pokud je technologicky možné dělat 360HZ monitory, tak proč by je neměli dělat jenom proto, že si myslíš že je to hloupost? Tak když si myslíš, že to hloupost je, tak to nekupuj a když to nebude kupovat nikdo, tak to ani oni vyrábět nebudou. Jenže je plno lidí, co si tohle koupí, tudíž to asi taková blbost nebude, nemyslíš?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
I kdyby to byla zbytečnost,
d0p3 https://diit.cz/profil/ondrej-nevrela
8. 1. 2020 - 13:37https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseI kdyby to byla zbytečnost, což není, tak přece pokud je technologicky možné dělat 360HZ monitory, tak proč by je neměli dělat jenom proto, že si myslíš že je to hloupost? Tak když si myslíš, že to hloupost je, tak to nekupuj a když to nebude kupovat nikdo, tak to ani oni vyrábět nebudou. Jenže je plno lidí, co si tohle koupí, tudíž to asi taková blbost nebude, nemyslíš?https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280632
+
Tak si oficiálně hlupák a to je fakt a né jen můj názor
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak si oficiálně hlupák a to
d0p3 https://diit.cz/profil/ondrej-nevrela
8. 1. 2020 - 17:25https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTak si oficiálně hlupák a to je fakt a né jen můj názorhttps://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280683
+
Nevydávejte jen svůj(!) názor za fakt... :-( A prosím - jen slušně! Děkuji :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nevydávejte jen svůj(!) názor
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
8. 1. 2020 - 17:53https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNevydávejte jen svůj(!) názor za fakt... :-( A prosím - jen slušně! Děkuji :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280690
+
Plno lidí? Kolik % myslíte, že to bude mít v prodejích napříč monitory?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Plno lidí? Kolik % myslíte,
rathanuviel https://diit.cz/profil/rathanuviel
8. 1. 2020 - 20:32https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusePlno lidí? Kolik % myslíte, že to bude mít v prodejích napříč monitory?https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280718
+
" Roku 2013 ohlásila podporu až 120Hz obnovovací frekvence"
nebyl strop na 144Hz a 3D vision měl 100/120 Hz ? :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
" Roku 2013 ohlásila podporu
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
8. 1. 2020 - 09:43https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse" Roku 2013 ohlásila podporu až 120Hz obnovovací frekvence"
nebyl strop na 144Hz a 3D vision měl 100/120 Hz ? :) https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280562
+
V podstatě to bylo ještě jinak, oni tehdy tvrdili, že jde o limity monitorů a ne G-Sync, ale nyní to prezentovali jako vývoj G-Sync 120Hz->240Hz->360Hz - asi aby jim vycházely pěkné násobky. Je ale pravda, že už v první vlně ale byly modely s až 144Hz panely.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
V podstatě to bylo ještě
no-X https://diit.cz/autor/no-x
8. 1. 2020 - 10:46https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseV podstatě to bylo ještě jinak, oni tehdy tvrdili, že jde o limity monitorů a ne G-Sync, ale nyní to prezentovali jako vývoj G-Sync 120Hz->240Hz->360Hz - asi aby jim vycházely pěkné násobky. Je ale pravda, že už v první vlně ale byly modely s až 144Hz panely.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280584
+
Matně si pamatuji že se psalo o tom, že G-Sync modul pro takovýhle fičák bude stát až 500 USD + cena monitoru. Nakonec to asi nebude tak horké, že?
Osobně však raději zůstanu u Free Sync a integrované grafiky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Matně si pamatuji že se psalo
Kert https://diit.cz/profil/kert
8. 1. 2020 - 14:00https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseMatně si pamatuji že se psalo o tom, že G-Sync modul pro takovýhle fičák bude stát až 500 USD + cena monitoru. Nakonec to asi nebude tak horké, že?
Osobně však raději zůstanu u Free Sync a integrované grafiky. https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280639
+
Neni jeden GSync modul. Ta verze pro HDR monitory 4K+ tech cca 500 dolaru stoji.Tyhle monitory maji i aktivni chlazeni a spotrebu kolem 150W+.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Neni jeden GSync modul. Ta
Bespi https://diit.cz/profil/bespi
9. 1. 2020 - 01:21https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNeni jeden GSync modul. Ta verze pro HDR monitory 4K+ tech cca 500 dolaru stoji.Tyhle monitory maji i aktivni chlazeni a spotrebu kolem 150W+.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280734
+
Paráda, konečně mi ten chess master poběží plynule :-)))
+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Paráda, konečně mi ten chess
maruširi https://diit.cz/profil/marusiri
8. 1. 2020 - 10:08https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseParáda, konečně mi ten chess master poběží plynule :-)))https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280568
+
A co teprve simulace zrychleně, to budeš stíhat sledovat i ty zrychlené pohyby, jestli ti teda oči taky snímkujou 360× za vteřinu a nějak si to syncneš :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A co teprve simulace
Artael https://diit.cz/profil/artael
8. 1. 2020 - 10:21https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseA co teprve simulace zrychleně, to budeš stíhat sledovat i ty zrychlené pohyby, jestli ti teda oči taky snímkujou 360× za vteřinu a nějak si to syncneš :Dhttps://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280577
+
Oči nesnímkují ale vyhodnocují informace průběžně. To že nezachytí jednotlivé snímky neznamená že nezachytí plynulejší animaci pohybu. Oko dostane při vyšších FPS a refersh rate informace o změně rychleji a vícekrát.
Na monitor bude promítán čerstvější obraz, tzn reakce na nějakou událost může přijít o pár ms rychleji a těch pár ms může znamenat rozdíl mezi výhrou a prohrou. Pro běžného člověka s větší reakční dobou to bude ještě větší benefit než pro někoho kdo má reflexy vytrénované a reakční dobu má výrazně kratší.
Samo předpokládám že frametimes jsou konzistentní, i při 1000 FPS může být obraz neplynulý, když 999 snímků vykresním za 0.9s a poslendí snímek bude trval 0.1s.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Oči nesnímkují ale
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
8. 1. 2020 - 12:05https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseOči nesnímkují ale vyhodnocují informace průběžně. To že nezachytí jednotlivé snímky neznamená že nezachytí plynulejší animaci pohybu. Oko dostane při vyšších FPS a refersh rate informace o změně rychleji a vícekrát.
Na monitor bude promítán čerstvější obraz, tzn reakce na nějakou událost může přijít o pár ms rychleji a těch pár ms může znamenat rozdíl mezi výhrou a prohrou. Pro běžného člověka s větší reakční dobou to bude ještě větší benefit než pro někoho kdo má reflexy vytrénované a reakční dobu má výrazně kratší.
Samo předpokládám že frametimes jsou konzistentní, i při 1000 FPS může být obraz neplynulý, když 999 snímků vykresním za 0.9s a poslendí snímek bude trval 0.1s.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280603
+
takze dyz si nekdo tohle poridi misto 60hz panelu tak se mu obraz bude cukat 360x za sekundu namisto 60x za sekundu.. takze se bude cukat 6x vic.. diky, nechci.. ;)
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
takze dyz si nekdo tohle
Tom Buri https://diit.cz/profil/t-b
8. 1. 2020 - 11:43https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusetakze dyz si nekdo tohle poridi misto 60hz panelu tak se mu obraz bude cukat 360x za sekundu namisto 60x za sekundu.. takze se bude cukat 6x vic.. diky, nechci.. ;)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280598
+
8. 1. 2020 - 12:07https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusePro oko to bude 6x plynulejší cukáníhttps://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280604
+
Táááák. Tedy se to bude blížit ne-cukání = plynulosti, čili vnímání pohybu bude zase o kus reálnější :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Táááák. Tedy se to bude
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
8. 1. 2020 - 16:11https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTáááák. Tedy se to bude blížit ne-cukání = plynulosti, čili vnímání pohybu bude zase o kus reálnější :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280669
+
No nevim, ale mas v tom bordel. Pokud pohnu mysi 1x za casovou jednotku a nebo 10x..je to porad 1x a 10x. To ze se to pro oko jevi plynuleji je jina vec a na tom, ze se to pohnulo 10xvic to nic nemeni. To stejne plati pro obraz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No nevim, ale mas v tom
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
8. 1. 2020 - 16:54https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseNo nevim, ale mas v tom bordel. Pokud pohnu mysi 1x za casovou jednotku a nebo 10x..je to porad 1x a 10x. To ze se to pro oko jevi plynuleji je jina vec a na tom, ze se to pohnulo 10xvic to nic nemeni. To stejne plati pro obraz.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280674
+
1x za časovou jednotku??? Nerozumím :-( Já pohybuji myší né za čas, ale určitou dráhu(!!!) za čas! Ryche, nebo pomalu, o kus nebo o kousek. Tedy jde o rychlost(!) pohybu objektu (šipky) a množství vykreslených snímků na té dráze a tak díky většímu fps na stejné dráze než u méně fps, o věrnější dojem plynulosti. Bordelářu :-))
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
1x za časovou jednotku???
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
8. 1. 2020 - 17:45https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse1x za časovou jednotku??? Nerozumím :-( Já pohybuji myší né za čas, ale určitou dráhu(!!!) za čas! Ryche, nebo pomalu, o kus nebo o kousek. Tedy jde o rychlost(!) pohybu objektu (šipky) a množství vykreslených snímků na té dráze a tak díky většímu fps na stejné dráze než u méně fps, o věrnější dojem plynulosti. Bordelářu :-))https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280686
+
Koukam, ze jsi nepochopil ani jeden prispevek, ale tak kazdy jsme nejaky :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Koukam, ze jsi nepochopil ani
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 1. 2020 - 07:32https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseKoukam, ze jsi nepochopil ani jeden prispevek, ale tak kazdy jsme nejaky :)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280741
+
Mě by spíš zajímaly reálné schopnosti toho PANELU. Ten by totiž měl mít tak 1ms u G2G aby dávalo alesoň nějakej smysl z něj "tlačit" 360Hz.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Mě by spíš zajímaly reálné
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
8. 1. 2020 - 13:27https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseMě by spíš zajímaly reálné schopnosti toho PANELU. Ten by totiž měl mít tak 1ms u G2G aby dávalo alesoň nějakej smysl z něj "tlačit" 360Hz.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280630
+
Přesně tak. Je rozdíl fps zdroje obrazu (výstup u grafiky) a Hz výstupu z obrazovky, kdy elektronika i pixely obrazovky - fyziská hmotná věc, má jistou setrvačnost při překlápění kor z extrému do extrému (z G to Black) a jisté limity :-(
Ale znáte to - marketing... Čím více Hz tím více Adidddddddas, ne? ;-) ... To jako 4k na pididispleju na moblech :-))
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak. Je rozdíl fps
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
8. 1. 2020 - 17:51https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusePřesně tak. Je rozdíl fps zdroje obrazu (výstup u grafiky) a Hz výstupu z obrazovky, kdy elektronika i pixely obrazovky - fyziská hmotná věc, má jistou setrvačnost při překlápění kor z extrému do extrému (z G to Black) a jisté limity :-(
Ale znáte to - marketing... Čím více Hz tím více Adidddddddas, ne? ;-) ... To jako 4k na pididispleju na moblech :-))https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280688
+
Jaké Hz - výstup z grafiky, nebo z elektroniky monitoru? A jak u zádele???, upřesněte.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jaké Hz - výstup z grafiky,
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
9. 1. 2020 - 17:59https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseJaké Hz - výstup z grafiky, nebo z elektroniky monitoru? A jak u zádele???, upřesněte.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280878
+
jasněji to napsat nešlo :) nehledejte za tím nic komplikovaného a už vůbec ne výstup z grafiky :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jasněji to napsat nešlo :)
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 1. 2020 - 20:08https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusejasněji to napsat nešlo :) nehledejte za tím nic komplikovaného a už vůbec ne výstup z grafiky :) https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280889
+
Hele a opravdu si myslite, ze ten rozdil 1,3ms zvladne telo zpracovat??? Nemyslim si.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hele a opravdu si myslite, ze
Petr Novobilsky https://diit.cz/profil/petr-novobilsky
8. 1. 2020 - 17:33https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseHele a opravdu si myslite, ze ten rozdil 1,3ms zvladne telo zpracovat??? Nemyslim si.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280684
+
Tělo? Myslíte jako: oko + mozek + ruka co zareaguje pohnutím myši třeba? Oko určitě! Tedy jak koho oko ;-) S mozkem (s postřehem) natož s reakcí, je to horší :-( Někteří řidiči reagují i víc jak 5s :-( ... Někteří dokonce vůbec....................... A narazí... Např: https://www.youtube.com/watch?v=7ydIPtpaBI8
Toto je lepčí ne-reagování na D1: https://www.youtube.com/watch?v=EkPpf4W4zrE&t=2s
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tělo? Myslíte jako: oko +
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
8. 1. 2020 - 18:00https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTělo? Myslíte jako: oko + mozek + ruka co zareaguje pohnutím myši třeba? Oko určitě! Tedy jak koho oko ;-) S mozkem (s postřehem) natož s reakcí, je to horší :-( Někteří řidiči reagují i víc jak 5s :-( ... Někteří dokonce vůbec....................... A narazí... Např: https://www.youtube.com/watch?v=7ydIPtpaBI8
Toto je lepčí ne-reagování na D1: https://www.youtube.com/watch?v=EkPpf4W4zrE&t=2shttps://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280691
+
Podle toho co sem nasel, to oko muze dokazat za specifickych podminek, ale tim to konci. Tim padem tohle nahaneni frekvenci zacina pripominat MPix war ve fotacich a mobilech (pokud neberu v uvahu sdruzovani pixelu a jine featury).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Podle toho co sem nasel, to
Petr Novobilsky https://diit.cz/profil/petr-novobilsky
8. 1. 2020 - 18:01https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusePodle toho co sem nasel, to oko muze dokazat za specifickych podminek, ale tim to konci. Tim padem tohle nahaneni frekvenci zacina pripominat MPix war ve fotacich a mobilech (pokud neberu v uvahu sdruzovani pixelu a jine featury). https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280692
+
Cim vice za hranici schopnosti lidskeho vnimani tim lepe (netvrdim, ze je to nezbytne potreba, ale jen ze je to lepsi >> to plati o zvuku i obrazu)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Cim vice za hranici
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 1. 2020 - 07:22https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseCim vice za hranici schopnosti lidskeho vnimani tim lepe (netvrdim, ze je to nezbytne potreba, ale jen ze je to lepsi >> to plati o zvuku i obrazu)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280740
+
To může i nemusí být pravda, je tam mnoho proměnných. Lze tím něco nahnat, ale je to řekněme (minimálně v oblasti zvuku) rovnák na vohejbák. Dělám v elektronice, vzorkování je můj skoro denní chleba a samozřejmě mám rád i hudbu, takže shannon-nyquist teorém se minimálně dodržovat musí.
Ještě na škole jsme si hráli s navzorkováním a následnou rekostrukcí signálu, čistej sinus na vstupu, na výstupu taky, čili takové laboratorní podmínky, kdy se výstupní filtr naladil tak, aby to sedělo. Jenže v reálném zvuku nic takového nehrozí, přesto, navyšování vzorkovačky zas takovej rozdíl nepřináší, nemluvě o zvednutí počtu kvantizačních hladin (tam prakticky vůbec).
Pointa je taková, že dneska je spousta nahrávek tak zprasených, že i když to vypustí na vynilu, nebo v hi-resu a pak to člověk prožene konverzí na flac do 44.1-48k/16b, tak si ničeho nevšimne. Ovšem existují i kvalitní nahrávky, které mají prostor a ten prostor je citelný i právě v těch 44k/16b, na vyšší úrovni to vynikne zase o něco více, ale už to není tak brutální šok, jako kvalitně zmastrovaná nahrávka vs. typická prasárna (95% produkce minimálně).
Jinak shannon-nyquist je dle mého nejnutnější minimum, u toho audia je nejvíc informací pro lidské ucho v oblasti 200Hz-8kHz, takže při těch řekněme 8kHz to při vzorkovačce 44k1 stihneme zachytit 5,5×, což vypadá mnohem lépe než jen dva body. Jinak zanedbávám ještě další jevy, které se pojí se zvýšením/snížením vzorkovačky, ale podstatné je, že to, co zabijí nejvíc užitečné hodnoty nahrávky, je právě kvalita masteru, nikoli technika samotná.
U obrazu to bude podobné, tam je zejména problém s 6 a 8bit panely. Dneska je spousta panelů stále 8bit s FRC, takže "fake" 10bit, stejně jako "průměrnej" panel je dneska 6bit+FRC, čili "fake" 8bit. Rozdíl proti starému nativnímu 8bitu drastickej. Pak toho začne kecat samotná kvalita panelu, zorné úhly, rovnoměrnost podsvitu, odezva. U toho frameratu, freesync ani gsync nepoužívám, neb mám ZR24W a ten monitor mě nestál málo, stále funguje jak má a z toho všeho co jsem měl možnost potkat mi sedí nejvíc.
Tu a tam si něco o víkendu nebo volnu zahraju a samozřejmě vím, co dělá microstutter, nebo "nesyncnutej" obraz. Ani mě moc framerate nezajímá, pokud to nepadá k hodnotám kolem 20, to už je fakt velký špatný, ale podstatné je, aby výsledná scéna působila plynule, což je často problém (a přijde mi, že pokud běží na pozadí něco dalšího, co GK musí akcelerovat, zejména internetové browsidlo), tak se to celé zhorší. Ono to smysl má, tyhle sync záležitosti, ale nechci jít dolů s kvalitou obrazu, protože pak se dostaví zase jiné neduhy, zejména při použití toho FRC, které se mnohdy eliminovat nedá. To už raději koukat na tu "cukatůru" při 60 snímcích, než mít synclých 40, které sice jsou plynulé, ale výsledný obraz je taková mazanice, protože panel stojí za prd (nemluvě o únavě očí z tohohle).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To může i nemusí být pravda,
Artael https://diit.cz/profil/artael
9. 1. 2020 - 08:00https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseTo může i nemusí být pravda, je tam mnoho proměnných. Lze tím něco nahnat, ale je to řekněme (minimálně v oblasti zvuku) rovnák na vohejbák. Dělám v elektronice, vzorkování je můj skoro denní chleba a samozřejmě mám rád i hudbu, takže shannon-nyquist teorém se minimálně dodržovat musí.
Ještě na škole jsme si hráli s navzorkováním a následnou rekostrukcí signálu, čistej sinus na vstupu, na výstupu taky, čili takové laboratorní podmínky, kdy se výstupní filtr naladil tak, aby to sedělo. Jenže v reálném zvuku nic takového nehrozí, přesto, navyšování vzorkovačky zas takovej rozdíl nepřináší, nemluvě o zvednutí počtu kvantizačních hladin (tam prakticky vůbec).
Pointa je taková, že dneska je spousta nahrávek tak zprasených, že i když to vypustí na vynilu, nebo v hi-resu a pak to člověk prožene konverzí na flac do 44.1-48k/16b, tak si ničeho nevšimne. Ovšem existují i kvalitní nahrávky, které mají prostor a ten prostor je citelný i právě v těch 44k/16b, na vyšší úrovni to vynikne zase o něco více, ale už to není tak brutální šok, jako kvalitně zmastrovaná nahrávka vs. typická prasárna (95% produkce minimálně).
Jinak shannon-nyquist je dle mého nejnutnější minimum, u toho audia je nejvíc informací pro lidské ucho v oblasti 200Hz-8kHz, takže při těch řekněme 8kHz to při vzorkovačce 44k1 stihneme zachytit 5,5×, což vypadá mnohem lépe než jen dva body. Jinak zanedbávám ještě další jevy, které se pojí se zvýšením/snížením vzorkovačky, ale podstatné je, že to, co zabijí nejvíc užitečné hodnoty nahrávky, je právě kvalita masteru, nikoli technika samotná.
U obrazu to bude podobné, tam je zejména problém s 6 a 8bit panely. Dneska je spousta panelů stále 8bit s FRC, takže "fake" 10bit, stejně jako "průměrnej" panel je dneska 6bit+FRC, čili "fake" 8bit. Rozdíl proti starému nativnímu 8bitu drastickej. Pak toho začne kecat samotná kvalita panelu, zorné úhly, rovnoměrnost podsvitu, odezva. U toho frameratu, freesync ani gsync nepoužívám, neb mám ZR24W a ten monitor mě nestál málo, stále funguje jak má a z toho všeho co jsem měl možnost potkat mi sedí nejvíc.
Tu a tam si něco o víkendu nebo volnu zahraju a samozřejmě vím, co dělá microstutter, nebo "nesyncnutej" obraz. Ani mě moc framerate nezajímá, pokud to nepadá k hodnotám kolem 20, to už je fakt velký špatný, ale podstatné je, aby výsledná scéna působila plynule, což je často problém (a přijde mi, že pokud běží na pozadí něco dalšího, co GK musí akcelerovat, zejména internetové browsidlo), tak se to celé zhorší. Ono to smysl má, tyhle sync záležitosti, ale nechci jít dolů s kvalitou obrazu, protože pak se dostaví zase jiné neduhy, zejména při použití toho FRC, které se mnohdy eliminovat nedá. To už raději koukat na tu "cukatůru" při 60 snímcích, než mít synclých 40, které sice jsou plynulé, ale výsledný obraz je taková mazanice, protože panel stojí za prd (nemluvě o únavě očí z tohohle).https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280746
+
však říkám více je lépe a na člověka má vliv i to co nevnímá/nerozliší zrakem, sluchem >> u zvuku jsme se sice dostali docela daleko(když jsou na to peníze), ale u obrazu to stále dost vázne, i když by bylo peněz dost a dostali jsme se v relativně malých úhlopříčkách na 8k rozlišení (však nezvládneme ani nedokonalý REC.2020 a plno panelů je rádo za 100% sRGB :) ) a to do toho ani nemusíme tahat loudness war a 6-bit+FRC vydávané za 8bit panely :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
však říkám více je lépe a na
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 1. 2020 - 13:22https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusevšak říkám více je lépe a na člověka má vliv i to co nevnímá/nerozliší zrakem, sluchem >> u zvuku jsme se sice dostali docela daleko(když jsou na to peníze), ale u obrazu to stále dost vázne, i když by bylo peněz dost a dostali jsme se v relativně malých úhlopříčkách na 8k rozlišení (však nezvládneme ani nedokonalý REC.2020 a plno panelů je rádo za 100% sRGB :) ) a to do toho ani nemusíme tahat loudness war a 6-bit+FRC vydávané za 8bit panely :) https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280832
+
Má to vliv, ale u toho zvuku je kritický master, který je v drtivé většině velmi špatný. U toho obrazu je trend jasnej, komprimovanej stream na "8K" televizi za pár šlupek od LG.
U audia jsem se honil roky za kvalitou, technickou kvalitou, ale nakonec tohle snažení zabije nahrávka a ve finále rozhodne především to, pokud to teda člověk neposlouchá na asijském laciném radiomagnetofonu značky sencor a podobně, to by byl zase jinej extrém :)
O tom, že to na člověka vliv má, nepochybuji. Ovšem nad čím už pochybuji, je smysl produkce zvuku v DSD128 a podobně. Na master, proč ne, než se to celé prožene filtry, kompresí a následně finálním zpracováním. Nicméně při vzorkovačce 5MHz už fakt není technicky možné rozlišit sebemenší detail lidským uchem. To už je 227 vzorků na 22kHz signál. Pro editaci je to důležité, resp. pro post-proces, ale při poslechu, resp. reprodukci tohle nedokáže reflektovat ani zdaleka reproduktor, tak jemné rozdíly (a hlavně rychlé děje).
pozn: beru zpět, vyšší DSD dle mého nemají moc velkej smysl, ono to nekvantizuje, není to PCM, ale spíš PWM ale vzorkovaná. Čili funguje to trochu jinak, ale řekněme že tak vysoká vzorkovačka ala 25MHz je docela úchylnost.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Má to vliv, ale u toho zvuku
Artael https://diit.cz/profil/artael
9. 1. 2020 - 13:50https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseMá to vliv, ale u toho zvuku je kritický master, který je v drtivé většině velmi špatný. U toho obrazu je trend jasnej, komprimovanej stream na "8K" televizi za pár šlupek od LG.
U audia jsem se honil roky za kvalitou, technickou kvalitou, ale nakonec tohle snažení zabije nahrávka a ve finále rozhodne především to, pokud to teda člověk neposlouchá na asijském laciném radiomagnetofonu značky sencor a podobně, to by byl zase jinej extrém :)
O tom, že to na člověka vliv má, nepochybuji. Ovšem nad čím už pochybuji, je smysl produkce zvuku v DSD128 a podobně. Na master, proč ne, než se to celé prožene filtry, kompresí a následně finálním zpracováním. Nicméně při vzorkovačce 5MHz už fakt není technicky možné rozlišit sebemenší detail lidským uchem. To už je 227 vzorků na 22kHz signál. Pro editaci je to důležité, resp. pro post-proces, ale při poslechu, resp. reprodukci tohle nedokáže reflektovat ani zdaleka reproduktor, tak jemné rozdíly (a hlavně rychlé děje).
pozn: beru zpět, vyšší DSD dle mého nemají moc velkej smysl, ono to nekvantizuje, není to PCM, ale spíš PWM ale vzorkovaná. Čili funguje to trochu jinak, ale řekněme že tak vysoká vzorkovačka ala 25MHz je docela úchylnost.https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280836
+
Souhlas! Někteří(!!!) vnímáme i podvědomě i extrémy - např. ultrazvul! Já su takovej netopejr... a kupříkladu jsem často slyšel pískat VN trafo v CRT TV puštěné ve vedlejší místnosti za zavřenýma dveřma ;-) Děs, trpěl jsem dycky :-(
Slyším i v 55letech pískot turba i než se rozmotá naplno, ač v novém moderním autě zatlumené - zabalené ve skelné vatě obalená Al plechem a se silným polstrováním čela a kapoty.
Sluchátka Sony co mám umí kupodivu tuším dokonce od 5Hz! (do 24kHz) Pročpak asi ;-) Tomu se nic nevyrovná! Tedýý za předpokladu dobrého zdroje zvuku (nahrávám kulturní akce, koncerty i na externí recorder do PCM 96kHz 24bit, neb HD kamery zaznamenávaj jen komprimát :-/ ...)
U onrazu to dle mě platí taky analogicky - někdo se lekne co se to kolem něj mihlo a někdo to zaregistruje se slovy: hele mičuda a červená , kožená. prošívaná a s bílým nápisem balblabla :-)
Tedy jak pro koho to má smysl ;-) Pro slepce a hlušce moc ne :-( A mnozí dnes stejnak čučí a poslouchaj jen z mobilu...................
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Souhlas! Někteří(!!!) vnímáme
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
9. 1. 2020 - 18:14https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuseSouhlas! Někteří(!!!) vnímáme i podvědomě i extrémy - např. ultrazvul! Já su takovej netopejr... a kupříkladu jsem často slyšel pískat VN trafo v CRT TV puštěné ve vedlejší místnosti za zavřenýma dveřma ;-) Děs, trpěl jsem dycky :-(
Slyším i v 55letech pískot turba i než se rozmotá naplno, ač v novém moderním autě zatlumené - zabalené ve skelné vatě obalená Al plechem a se silným polstrováním čela a kapoty.
I ultrazvuk nesnáším, hlavně brum 50Hz natož nižší - takové to vrnění a chvění nohavic, neb slyším (nebo spíše vnímám(!) - i tělem!?) do cca 25Hz a repro mám do 22Hz ( https://www.soselectronic.cz/products/tvm/arn-312-00-8-8704 )a
Sluchátka Sony co mám umí kupodivu tuším dokonce od 5Hz! (do 24kHz) Pročpak asi ;-) Tomu se nic nevyrovná! Tedýý za předpokladu dobrého zdroje zvuku (nahrávám kulturní akce, koncerty i na externí recorder do PCM 96kHz 24bit, neb HD kamery zaznamenávaj jen komprimát :-/ ...)
U onrazu to dle mě platí taky analogicky - někdo se lekne co se to kolem něj mihlo a někdo to zaregistruje se slovy: hele mičuda a červená , kožená. prošívaná a s bílým nápisem balblabla :-)
Tedy jak pro koho to má smysl ;-) Pro slepce a hlušce moc ne :-( A mnozí dnes stejnak čučí a poslouchaj jen z mobilu...................https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1280882
+
PLAZMA RULEZ aj v roku 2020 :))) na 50'' 60hz/fps FullHD plazme mam lepsi herny zazitok, ako na 100'' DLP projector, 32'' 144hz/fps 1ms LCD alebo 120hz/fps 1ms LCD so strobelight efektom, netusim ako je na tom OLED, 360hz/fps znie dobre, lenze LCD nutne potrebuje strobelight, LCD je zla technologia na pohyb -ciste LCD hoci aj 360hz by som nikdy nekupil :) predpokladam ze to bude mat ULMB :) inak to nema vyznam :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
PLAZMA RULEZ aj v roku 2020 :
Exhumanizator https://diit.cz/profil/fero77ke
14. 1. 2020 - 12:08https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskusePLAZMA RULEZ aj v roku 2020 :))) na 50'' 60hz/fps FullHD plazme mam lepsi herny zazitok, ako na 100'' DLP projector, 32'' 144hz/fps 1ms LCD alebo 120hz/fps 1ms LCD so strobelight efektom, netusim ako je na tom OLED, 360hz/fps znie dobre, lenze LCD nutne potrebuje strobelight, LCD je zla technologia na pohyb -ciste LCD hoci aj 360hz by som nikdy nekupil :) predpokladam ze to bude mat ULMB :) inak to nema vyznam :)https://diit.cz/clanek/nvidia-si-na-ces-pripravila-uvedeni-360hz-g-sync/diskuse#comment-1281338
+
No konečně, na toto jsme čekal, beru hned 3 ks. :-)
Dokážeš si představit tak krásně hladkej pohyb kurozu myši? (kolik games asi tak reálně pojede na 360+ fps v minimu, aby to mělo cenu).
CS:GO, 2080ti, 1080p a střední detaily. A to je asi tak vše.
Ale přepokládám, že půjde o frekvenční upscaling. G-sync to jednoduše odhadne a plácne to na monitor v intervalech 1/360 sekundy.
[https://www.fpsbenchmark.com/csgo]
Jinak je to 1080p monitor, cílovou skupinou jsou profesionální hráči, kteří se snaží vytěžit jakoukoli potenciální výhodu. Ale i tam to bude dost závislé na G-sync. Ale upřímně, profesionální herní sféra je vzhledem k ceně G-sync technologie jediná cílová skupina, u které to má podle mě skutečně trochu smysl.
A to profíkům stačí lowendové 1080p? Vyšší rozlišení - vidíš větší část prostředí- velká výhoda.
Tak to ale nefunguje, na FHD vidíš stejnou část prostředí jako na 4K, jen to je méně "zubaté". Na střílečky typu CS, pubg ap. je právě lepší co nejméně detailů a co nejvíce fps.
4k je lepší i s nízkými detaily prostě vidíš lépe a dříve >> tady už jde jen o výkon grafik a nutný kompromis kvůli plynulosti se musí spokojit s FHD rozslišením :)
To není vůbec pravda. Třeba CSGO hráči nehrají ani na 1080p ale hrávají na FHD monitoru i s rozlišením 4:3 1280x1024 a někteří i méně. A spostu profi her se hraje na taková rozlišení a nemá to co dělat s výkonem. Prostě menší rozliśení jsou na profi hraní lepší a třeba konkrétně 4:3 na FHD monitoru uděla to, že vám jakoby obraz roztáhne do šířky a máte díky tomu postavy širší = lépe se na ně míří
Právě naopak čím menší rozlišení, tím "větší" je pixel hráče a líp se na něho míří, než na velkém rolišení, kde je spousta detailů a přesně nevidíte na jaký pixel míříte
Na to je snad v menu šířka pozorovaného úhlu / výsek scény ne? To ta hra nemá v nastavení? To seš zase obětí nějaké kampaně. Nehledě na to, že největší výhodu má někdo s třemi monitory nebo s 32:9 monitorem. Ale tak pokud má někdo 17 dioptrií, tak 320 na 200.
To s tím vůbec nesouvisí a 32:9 monitor není výhoda, vidíš sice širokoúhleji ale k čemu ti to je když pak prd trefíš? Oni ti profíci asi ví co dělaj, na rozdíl od zdejších kecálistů :)
Profíci ví prd, jsou to kidové na Monsteru. Potřebuješ mít pokrytý zorný úhel očí, aby na tebe někdo nebafl ze zadu a velikost panáka je daná velikostí úhlopříčky displeje. Tak asi malej displej, že. Ale 4:3??? Nenech se vysmát.
No na vysmání jsi tady ty Hrdino. Tvrdit že všichni to dělají blbě jenom já jsem letadlo, bravo. Sorry máš pravdu, jenom ty máš pravdu, ti co si kupují na e-sport fhd a ještě malé s vysokým fps to jsou všechno tupci protože Hrdina zdejší to napsal :)
Ano, jsou. Protože budoucnost vypadá minimálně takto:
https://www.cnews.cz/samsung-herni-monitory-odyssey-g9-g7-240hz-hdr-extr...
Tak to jsem zvědavý, jak bude vypadat budoucnost dopravy. ;)
https://www.zive.cz/Client.Gallery/show.aspx?id_file=340792585&article=2...
Tady jde hlavne o input/output lag a latence =mensi rozliseni lepsi, ale jelikoz kopetetetivni hry hraji od nepameti a jeden cas na vysoke urovni, tak ti rovnou reknu, ze vyssi rozliseni prinasi neuveritelnou vyhodu, protoze jsi schopen drive reagovat na vetsi vzdalenosti(malych "arenach" to samozrejme neplati), ale jestli chces hraj si klidne na QVGA;) kdyby profi gamerum nabidl stejne parametry jako maji ted s vyssim rozlisenim a sirokouhle , tak po tom hrabnou ani nemrknou..
Ano preferují 24" FHD. Větši monitory jim často nesvědčí a rozlišení? Na co... Na detaily se v competitive gamingu nehraje.
A i ten refresh rate je pro ně zajímavý, však nedávno přišla NV s reklamou že 240Hz udělá z člověka lepšího hráče.
A je to pravda, pěkný test se dá najít na LTT. Pozvali nějaké pro hráče tak naprosté casual, nechali je hrát na různých konfiguracích. Paradoxně pro hráči měli z 240Hz menší benefit než casual hráč a to z toho důvodu že pro hráči zvládají lépe kompenzovat nižší refresh rate a mají kratší reakční dobu.
Přesnost či vůbec šance to zda zasáhnou se u 240Hz proti 60Hz monitoru zvyšovala i o stovky procent. Rozdíl mezi 144Hz a 240Hz už byl výrazně menší, ale pořád těžili z vyššího refresh rate. Takže si dokážu představit že z 360Hz stále mohou těžit, i když přínos už bude velice malý.
Proč mícháš detaily s rozlišením, když to vůbec nesouvisí? Když budu mít nejnižší detaily ve 4K, tak uvidím víc, než s plnými detaily ve fullhd. Když budu mít nejnižší detaily ve 4k, tak uvidím víc, než s nejnižšími detaily ve fullhd. Tím „více" nemyslím větší počet listů na stromě, ale více stromů.
A argumentovat reklamou nebo přiblblým testem je pavědecké, pro případ reklamy dokonce idiotské. .
A teď si uvědom co zaměříš lépe, nepřítele mezi více stromy nebo mezi méně stromy? Mnohem lépe se hraje na monitoru jehož celou plochu máš v zorném poli a nemusíš na něm mžourat na titěrné nepřátele. Imho si nejsem jistý jestli CS:GO dovoluje úpravu zorného úhlu, mám pocit že uvidíš úplně to samé na jakémkoli rozlišení. Pochopte že esport je někde jinde než takové to domácí hraní.
Uvidím ho dříve, pokud nebudu hrát v rozlišení 1280x1024, ale ve 4K. Ale chápu, že profíci oceňují spíše to lepší míření na pixely. Esport je exoťárna, tak ať si to užijí to hraní v 1280x1024 v roce 2019. Dobré retro, taky retro.
Ve 4k nedosahnou stejne "rychlosti", protoze HW stale nestaci :) a rychlost je pro ne vic nez videt lepe a driv na vetsi vzdalenosti .. imho to bude nejen nedostacujicim HW, ale i tim ze mozek musi zpracovat vice informaci ...v malych "arenach" je nizke rozliseni dosfacujici ve vetsich 4k i pres sve nedostatky musi prinaset nemale vyhody, ale kolik lidi hrajici kompetetivni hry ma spickovy HW, aby i u prehistorickych her dosahli uspokojiveho vykonu (malokdo si koupi set GPU+monitor za +-60-100 tisic >> to si radeji zahraje v nizsim rozliseni a bude to do krve obhajovat, ze je to nejlepsi mozna varianta :)
Genialní tah nVidie. bude mít odbyt na RTX 3080 Ti do SLi a ještě na G-sync moduly.
Takže vlastně prodá 3 grafiky lidem naraz, kteri maji budoucnost v profi hrani!
Checkmate AMD!
Ako jasne, pár gamerov counerstriku čo to hrá o prachy to kúpi, inak debilita ako megapixle vo foťákoch. Čím viav pixlov, tým viac adidas. Pozor, nehovorím že rozlíšenie a technológie netreba. Ale nie do každého debilného fonu kde 99% užívateľov hneď oploaduje svoje výtvory na fb ap... Ale zákazníka treba podojiť, je doba hojnosti, prečo nie.
Jenže třeba z 240Hz displeje bude těžit daleko víc casual hráč než profesionální hráč, který má výrazně rychlejší/vytrénované reflexy. šance něco trefit je daleko vyšší na vyšších Hz. Dokonce budou těžit z přechodu z 144Hz na 240Hz. Je to samo výrazně nižší benefit než přechod z 60 na 144, ael stále tam je, dokážu si představit že i z přechodu na 360Hz budou stále hráči těžit. Reakční doba, latence ovládacích zařízení, latence monitoru, latence grafiky... když se vše z toho snaží všichni tlačit na minima možné, tak snížit zpoždění se kterým bude vykreslený nový snímek smysl má.
Sám hraju v 60FPS, vesměs signl hry, takže no problém, ale po shlédnutí LTT videa zvažuji že aspoň pro Destiny bych si ten minimálně 144, lépe 240Hz monitor mohl pořídit. 2070S mi ve FHD 144 nakrní v pohodě, 240 to zvládá taky ale hodně záleží na scéně. Problém je že 27" což je pro mě minimální přípustná uhlopříčka stojí už docela dost, a větší uhlopříčky už chtějí 1440p, na to zas není výkon a i kvalitní monitor stojí skoro to samé co 2080Ti.
No a causal hráč si to právě nekoupí.
Je to v poradku, po nastupu GSync Compatible musi NVidia dat nejaky smysl i GSyncu a tohle je urcite cesta. Jiste bude to pro minimum zakazniku highendu, ale to GSync byl vzdycky.
Navic se to hodi jako takova vata pro obdobi, kdy je do predstavovani novych grafik jeste daleko a nebylo by co prezentovat. Tudiz ac zakaznik tohohle nebudu, tak rikam NVidii bravo, stale je co vylepsovat, parada.
Vylepšovat se má smysluplně. Tohle není ten příklad, je to kravina. Opak je třeba LFC u freesyncu - to má větší smysl.
No v dnešní době je důležitější vydělat na každé kravině. Je jedno jestli to má smysl, důležitější je, jestli je dost hlupáků, kteří to koupí i když to nepotřebujou. Takový Apple by bez toho asi nepřežil (netvrdím, že Apple je až tak zlý, ale těží z lenosti a nevědomosti uživatelů a jejich pocitu falešné exkluzivity) .
A kdyby nVidie na té technologii prodělávala, asi by to už dávno zařízla. Evidentně trh existuje a tak to jen přiživuje. Navíc jde o "ego" - nemůžeme přiznat, že jsme vymysleli něco co teď zahodíme.
Kravina to samozrejme neni, jen to ma omezenou pouzitelnost u minima zakazniku, ale jak uz tu pise jiny diskuter, asi na tom neprodelavaji a sve zakazniky to ma, takze proc to nerozvijet dal.
To ze si to nekoupis ty, neznamena ze to je kravina. Stejne je to jen pro GeForce karty, takze zakaznici AMD maji smulu, ti mohou vyuzit obycejny FreeSync.
tak jak jinak prodat paskvil jmenem G-sync modul, nez ze mu udelas reklamu, ze je v necem top :D
Aneb ze sracky udelam neco co lidi musi chtit a jeste je oskubu.
FreeSync, ktery je "zadarmo", je akorat pro socky.
Smysl víc jak 75 hz je velice pochybný. OK, pro fajnšmekry tedy 144 hz, ale víc fakt ne.
i 200+ má smysl :)
a pro VR i víc :)
Nepleteš si hz/fps s nějakými těmi odezvami/lagy a já nevím čím vším? Těmi všemi věcmi, které se zvyšují, když přejdeš z drátu na bezdrát, což je zrovna pro VR mrzuté?
Oni už se dělaj VR helmy s Gsyncem? :O Jinak osobně považuju i 60Hz za zbytečnej přepych a když mi hry běží na 20+ jsem spokojenej. Asi holt nejsem ta správná cílofka...
nooo, mal som 75, prešiel som na 144, fakt lepšie. Ale môže to byť hrou. Jazdím rFactor a pri vysokých rýchlostiach kár a pohybu okolia to cítiť. Pri pohybe 5 km/h pešo a kochaním sa krajinou to nemusí mať taký dopad. Čakám na pád ceny planet zoo, uvidím potom ako je to s kochaním....
Tiež strávim množstvo hodín v psd, včera v kuse cca 6 hodín. Oči bez únavy, paráda. Akurát pri 49" monitore bolí časom krk....
Uz to tu nakousli, pro VR klidne 120Hz, tam je totiz 60Hz na jedno oko. Kamos ale jezdi zmineny rFaktor ve VR na 90Hz (2x45Hz) a rika, ze je to paradni a vic nepotrebuje. Jinak se na tohle tema delali testy a zjistilo se, ze profesionalni hrac nemel problem rozeznat zablesk a teda tezit z frekvence monitoru az do 240Hz. Takze pro omezeny okruh zakazniku vysoke frekvence smysl maji. Mne samotnemu staci 60Hz a nemam zadny zajem mit vic, ale netvrdim, ze vic je blbost, kdyz je dokazane, ze neni, jen nejsem cilova skupina pro vyssi frekvence. S vekem slabne zrak a tech 240Hz vyuziji jen mladi lide nekde do a okolo 25 let. Pak to postupne prestava mit smysl a je to jen placebo.
„profesionalni hrac nemel problem rozeznat zablesk a teda tezit z frekvence monitoru az do 240Hz"
Tak proč tady bojuješ za smysluplnost nesmyslných 360Hz?
Nesmyslnych veci je na svete hafo, s tim nic nenadelas. Jestli je GSync 240Hz nebo 360Hz je to nejmensi. Mnohem vic nastve, kdyz si koupis procesor od AMD a dostanes k nemu zdarma pul kilovy chladic, ktery nedokazes vyuzit, pokud mas PC na vezovy chladic nebo na vodnika a nic s tim udelat nejde, to je pak teprve plytvani. Nejaky herze u GSyncu jsou to nejmensi, ver mi.
https://www.youtube.com/watch?v=OX31kZbAXsA
tady to vypadá tak že 240Hz je super i pro totální casual hráče.
I kdyby to byla zbytečnost, což není, tak přece pokud je technologicky možné dělat 360HZ monitory, tak proč by je neměli dělat jenom proto, že si myslíš že je to hloupost? Tak když si myslíš, že to hloupost je, tak to nekupuj a když to nebude kupovat nikdo, tak to ani oni vyrábět nebudou. Jenže je plno lidí, co si tohle koupí, tudíž to asi taková blbost nebude, nemyslíš?
Ne.
Tak si oficiálně hlupák a to je fakt a né jen můj názor
Nevydávejte jen svůj(!) názor za fakt... :-( A prosím - jen slušně! Děkuji :-)
Plno lidí? Kolik % myslíte, že to bude mít v prodejích napříč monitory?
" Roku 2013 ohlásila podporu až 120Hz obnovovací frekvence"
nebyl strop na 144Hz a 3D vision měl 100/120 Hz ? :)
V podstatě to bylo ještě jinak, oni tehdy tvrdili, že jde o limity monitorů a ne G-Sync, ale nyní to prezentovali jako vývoj G-Sync 120Hz->240Hz->360Hz - asi aby jim vycházely pěkné násobky. Je ale pravda, že už v první vlně ale byly modely s až 144Hz panely.
Matně si pamatuji že se psalo o tom, že G-Sync modul pro takovýhle fičák bude stát až 500 USD + cena monitoru. Nakonec to asi nebude tak horké, že?
Osobně však raději zůstanu u Free Sync a integrované grafiky.
Neni jeden GSync modul. Ta verze pro HDR monitory 4K+ tech cca 500 dolaru stoji.Tyhle monitory maji i aktivni chlazeni a spotrebu kolem 150W+.
Paráda, konečně mi ten chess master poběží plynule :-)))
A což teprv Battle Chess.
A co teprve simulace zrychleně, to budeš stíhat sledovat i ty zrychlené pohyby, jestli ti teda oči taky snímkujou 360× za vteřinu a nějak si to syncneš :D
Oči nesnímkují ale vyhodnocují informace průběžně. To že nezachytí jednotlivé snímky neznamená že nezachytí plynulejší animaci pohybu. Oko dostane při vyšších FPS a refersh rate informace o změně rychleji a vícekrát.
Na monitor bude promítán čerstvější obraz, tzn reakce na nějakou událost může přijít o pár ms rychleji a těch pár ms může znamenat rozdíl mezi výhrou a prohrou. Pro běžného člověka s větší reakční dobou to bude ještě větší benefit než pro někoho kdo má reflexy vytrénované a reakční dobu má výrazně kratší.
Samo předpokládám že frametimes jsou konzistentní, i při 1000 FPS může být obraz neplynulý, když 999 snímků vykresním za 0.9s a poslendí snímek bude trval 0.1s.
takze dyz si nekdo tohle poridi misto 60hz panelu tak se mu obraz bude cukat 360x za sekundu namisto 60x za sekundu.. takze se bude cukat 6x vic.. diky, nechci.. ;)
Pro oko to bude 6x plynulejší cukání
Táááák. Tedy se to bude blížit ne-cukání = plynulosti, čili vnímání pohybu bude zase o kus reálnější :-)
Ale notak, demagogu... :-)), naopak - 6x míň! ;-) Musíš čas podělit né naopak! Né naopak!...
No nevim, ale mas v tom bordel. Pokud pohnu mysi 1x za casovou jednotku a nebo 10x..je to porad 1x a 10x. To ze se to pro oko jevi plynuleji je jina vec a na tom, ze se to pohnulo 10xvic to nic nemeni. To stejne plati pro obraz.
1x za časovou jednotku??? Nerozumím :-( Já pohybuji myší né za čas, ale určitou dráhu(!!!) za čas! Ryche, nebo pomalu, o kus nebo o kousek. Tedy jde o rychlost(!) pohybu objektu (šipky) a množství vykreslených snímků na té dráze a tak díky většímu fps na stejné dráze než u méně fps, o věrnější dojem plynulosti. Bordelářu :-))
Koukam, ze jsi nepochopil ani jeden prispevek, ale tak kazdy jsme nejaky :)
Mě by spíš zajímaly reálné schopnosti toho PANELU. Ten by totiž měl mít tak 1ms u G2G aby dávalo alesoň nějakej smysl z něj "tlačit" 360Hz.
Přesně tak. Je rozdíl fps zdroje obrazu (výstup u grafiky) a Hz výstupu z obrazovky, kdy elektronika i pixely obrazovky - fyziská hmotná věc, má jistou setrvačnost při překlápění kor z extrému do extrému (z G to Black) a jisté limity :-(
Ale znáte to - marketing... Čím více Hz tím více Adidddddddas, ne? ;-) ... To jako 4k na pididispleju na moblech :-))
Tekutemu krystalu jsou nejake Hz tezce u "zadele" :)
Jaké Hz - výstup z grafiky, nebo z elektroniky monitoru? A jak u zádele???, upřesněte.
jasněji to napsat nešlo :) nehledejte za tím nic komplikovaného a už vůbec ne výstup z grafiky :)
Hele a opravdu si myslite, ze ten rozdil 1,3ms zvladne telo zpracovat??? Nemyslim si.
Tělo? Myslíte jako: oko + mozek + ruka co zareaguje pohnutím myši třeba? Oko určitě! Tedy jak koho oko ;-) S mozkem (s postřehem) natož s reakcí, je to horší :-( Někteří řidiči reagují i víc jak 5s :-( ... Někteří dokonce vůbec....................... A narazí... Např: https://www.youtube.com/watch?v=7ydIPtpaBI8
Toto je lepčí ne-reagování na D1: https://www.youtube.com/watch?v=EkPpf4W4zrE&t=2s
Podle toho co sem nasel, to oko muze dokazat za specifickych podminek, ale tim to konci. Tim padem tohle nahaneni frekvenci zacina pripominat MPix war ve fotacich a mobilech (pokud neberu v uvahu sdruzovani pixelu a jine featury).
Cim vice za hranici schopnosti lidskeho vnimani tim lepe (netvrdim, ze je to nezbytne potreba, ale jen ze je to lepsi >> to plati o zvuku i obrazu)
To může i nemusí být pravda, je tam mnoho proměnných. Lze tím něco nahnat, ale je to řekněme (minimálně v oblasti zvuku) rovnák na vohejbák. Dělám v elektronice, vzorkování je můj skoro denní chleba a samozřejmě mám rád i hudbu, takže shannon-nyquist teorém se minimálně dodržovat musí.
Ještě na škole jsme si hráli s navzorkováním a následnou rekostrukcí signálu, čistej sinus na vstupu, na výstupu taky, čili takové laboratorní podmínky, kdy se výstupní filtr naladil tak, aby to sedělo. Jenže v reálném zvuku nic takového nehrozí, přesto, navyšování vzorkovačky zas takovej rozdíl nepřináší, nemluvě o zvednutí počtu kvantizačních hladin (tam prakticky vůbec).
Pointa je taková, že dneska je spousta nahrávek tak zprasených, že i když to vypustí na vynilu, nebo v hi-resu a pak to člověk prožene konverzí na flac do 44.1-48k/16b, tak si ničeho nevšimne. Ovšem existují i kvalitní nahrávky, které mají prostor a ten prostor je citelný i právě v těch 44k/16b, na vyšší úrovni to vynikne zase o něco více, ale už to není tak brutální šok, jako kvalitně zmastrovaná nahrávka vs. typická prasárna (95% produkce minimálně).
Jinak shannon-nyquist je dle mého nejnutnější minimum, u toho audia je nejvíc informací pro lidské ucho v oblasti 200Hz-8kHz, takže při těch řekněme 8kHz to při vzorkovačce 44k1 stihneme zachytit 5,5×, což vypadá mnohem lépe než jen dva body. Jinak zanedbávám ještě další jevy, které se pojí se zvýšením/snížením vzorkovačky, ale podstatné je, že to, co zabijí nejvíc užitečné hodnoty nahrávky, je právě kvalita masteru, nikoli technika samotná.
U obrazu to bude podobné, tam je zejména problém s 6 a 8bit panely. Dneska je spousta panelů stále 8bit s FRC, takže "fake" 10bit, stejně jako "průměrnej" panel je dneska 6bit+FRC, čili "fake" 8bit. Rozdíl proti starému nativnímu 8bitu drastickej. Pak toho začne kecat samotná kvalita panelu, zorné úhly, rovnoměrnost podsvitu, odezva. U toho frameratu, freesync ani gsync nepoužívám, neb mám ZR24W a ten monitor mě nestál málo, stále funguje jak má a z toho všeho co jsem měl možnost potkat mi sedí nejvíc.
Tu a tam si něco o víkendu nebo volnu zahraju a samozřejmě vím, co dělá microstutter, nebo "nesyncnutej" obraz. Ani mě moc framerate nezajímá, pokud to nepadá k hodnotám kolem 20, to už je fakt velký špatný, ale podstatné je, aby výsledná scéna působila plynule, což je často problém (a přijde mi, že pokud běží na pozadí něco dalšího, co GK musí akcelerovat, zejména internetové browsidlo), tak se to celé zhorší. Ono to smysl má, tyhle sync záležitosti, ale nechci jít dolů s kvalitou obrazu, protože pak se dostaví zase jiné neduhy, zejména při použití toho FRC, které se mnohdy eliminovat nedá. To už raději koukat na tu "cukatůru" při 60 snímcích, než mít synclých 40, které sice jsou plynulé, ale výsledný obraz je taková mazanice, protože panel stojí za prd (nemluvě o únavě očí z tohohle).
však říkám více je lépe a na člověka má vliv i to co nevnímá/nerozliší zrakem, sluchem >> u zvuku jsme se sice dostali docela daleko(když jsou na to peníze), ale u obrazu to stále dost vázne, i když by bylo peněz dost a dostali jsme se v relativně malých úhlopříčkách na 8k rozlišení (však nezvládneme ani nedokonalý REC.2020 a plno panelů je rádo za 100% sRGB :) ) a to do toho ani nemusíme tahat loudness war a 6-bit+FRC vydávané za 8bit panely :)
Má to vliv, ale u toho zvuku je kritický master, který je v drtivé většině velmi špatný. U toho obrazu je trend jasnej, komprimovanej stream na "8K" televizi za pár šlupek od LG.
U audia jsem se honil roky za kvalitou, technickou kvalitou, ale nakonec tohle snažení zabije nahrávka a ve finále rozhodne především to, pokud to teda člověk neposlouchá na asijském laciném radiomagnetofonu značky sencor a podobně, to by byl zase jinej extrém :)
O tom, že to na člověka vliv má, nepochybuji. Ovšem nad čím už pochybuji, je smysl produkce zvuku v DSD128 a podobně. Na master, proč ne, než se to celé prožene filtry, kompresí a následně finálním zpracováním. Nicméně při vzorkovačce 5MHz už fakt není technicky možné rozlišit sebemenší detail lidským uchem. To už je 227 vzorků na 22kHz signál. Pro editaci je to důležité, resp. pro post-proces, ale při poslechu, resp. reprodukci tohle nedokáže reflektovat ani zdaleka reproduktor, tak jemné rozdíly (a hlavně rychlé děje).
pozn: beru zpět, vyšší DSD dle mého nemají moc velkej smysl, ono to nekvantizuje, není to PCM, ale spíš PWM ale vzorkovaná. Čili funguje to trochu jinak, ale řekněme že tak vysoká vzorkovačka ala 25MHz je docela úchylnost.
Souhlas! Někteří(!!!) vnímáme i podvědomě i extrémy - např. ultrazvul! Já su takovej netopejr... a kupříkladu jsem často slyšel pískat VN trafo v CRT TV puštěné ve vedlejší místnosti za zavřenýma dveřma ;-) Děs, trpěl jsem dycky :-(
Slyším i v 55letech pískot turba i než se rozmotá naplno, ač v novém moderním autě zatlumené - zabalené ve skelné vatě obalená Al plechem a se silným polstrováním čela a kapoty.
I ultrazvuk nesnáším, hlavně brum 50Hz natož nižší - takové to vrnění a chvění nohavic, neb slyším (nebo spíše vnímám(!) - i tělem!?) do cca 25Hz a repro mám do 22Hz ( https://www.soselectronic.cz/products/tvm/arn-312-00-8-8704 )a
Sluchátka Sony co mám umí kupodivu tuším dokonce od 5Hz! (do 24kHz) Pročpak asi ;-) Tomu se nic nevyrovná! Tedýý za předpokladu dobrého zdroje zvuku (nahrávám kulturní akce, koncerty i na externí recorder do PCM 96kHz 24bit, neb HD kamery zaznamenávaj jen komprimát :-/ ...)
U onrazu to dle mě platí taky analogicky - někdo se lekne co se to kolem něj mihlo a někdo to zaregistruje se slovy: hele mičuda a červená , kožená. prošívaná a s bílým nápisem balblabla :-)
Tedy jak pro koho to má smysl ;-) Pro slepce a hlušce moc ne :-( A mnozí dnes stejnak čučí a poslouchaj jen z mobilu...................
PLAZMA RULEZ aj v roku 2020 :))) na 50'' 60hz/fps FullHD plazme mam lepsi herny zazitok, ako na 100'' DLP projector, 32'' 144hz/fps 1ms LCD alebo 120hz/fps 1ms LCD so strobelight efektom, netusim ako je na tom OLED, 360hz/fps znie dobre, lenze LCD nutne potrebuje strobelight, LCD je zla technologia na pohyb -ciste LCD hoci aj 360hz by som nikdy nekupil :) predpokladam ze to bude mat ULMB :) inak to nema vyznam :)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.