Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia a Tesla společně o automobilech na GTC 2015

"Jen-Hsun Huang" je ten smesny cinsky ocas, co furt chodi v te kozene bunde a snazi se budovat image ala steve jobs?:)

Jinak se vyslovene tech "chytrych" palubnich desek bojim .... onehda jsem videl zabavni system (nebo proste ten stredovy centralni panel) v novem mercedesu za 4 mice a byl to fakt narez .... deset submenu, lagujici animacky jak ze ZX Spectra, trosku bych se bal do toho sednout, ze mi to v zatacce dupne omylem na brzdy .... proste UX zhruba jak na palube zlutych autobusu (zkusenost asi pred 3ma rokama). A jestli potrebuji nejaky superextrarulez procesor, aby dokazali zobrazili plynule rozbalovaci menu, tak je neco krute spatne ...... pak bych jim radeji doporucil dos 6.22 a 386ku SX, jiste by to bezelo mnohem rychleji a v dnesni dobe i bezpecneji ....

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

"pak bych jim radeji doporucil dos 6.22 a 386ku SX"

Aha. Takže s 386 by si sa cítil bezpečnejšie ako s Tegrou. :-) Keby tam bolo AMD tak by si sa dupnutiu na brzdy nebál hej?

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

386 je výrobek Intelu, AMD má kopii Am386DX ;) A tyto procesory jsou určitě spolehlivější protože nemají parametry dohnané na okraj použité technologie.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Novější generace a sice 486 řídí naši největší atomovou elektrárnu Temelín. Tam se Tegra 100% nedostane!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

rizeni jakehokoliv takto dulezitehpo faktoru jako je jaderna elektrarna se nikdy nestavi na nejnovejsich produktech, tam se stavi na necem co je mnoho let overene a tolikrat jistene, ze celej ten ekosystem jen okolo celkem snadnych ridicich operaci je velkej asi jako bezna lednicka s mrazakem, ne tam opravdu nikoho ani nenapdne ze by tam cpal nejnovejsi kus kremiku ktery by jim tam byl stejne totalne k prdu, protoze jeho funkci neni bezchybne ridit a fungovat desitky let, ale bejt masovou zalezitosti co zvlada hlavne vizualni stranku multimedii ;) v temelinu si proste nepotrebujou hrat hry, ale potrebujou ridit elektrarnu, takze ano Tegra se tam 100% nedostane, stejne jako jakykoliv jiny CPu z dnesni doby (pokud pomineme jednotliva PC, tablety, a telefony v kancelarich u lidi, ktere nijak s ridicima funkcema elektrarny nesouvisej)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Akurát, že to nie je o tom aký je tam HW. Ale hlavne SW. Ten ti môž "dupnúť na brzdy". Ale to by bez tvojho vedomia len tak urobiť nemohol. Neviem kto by niečo také schválil do produkcie. Preto tá moja reakcia. A samozrejme ani 386 a ani dos niečo také neovplyvňujú. To mlôže urobiť akurát špecializovaný SW, ktorý ale neprogramujú, netestujú a neschvalújú hlúpi ľudia.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak pokud je ten system pripojeny na CAN, tak ti muze bouchnout i airbagy. A jelikoz pomoci toho systemu ovladas klimu, vysku podvozku atd, tak jiste na CAN napojeny je ... a pokud v pozadi bude nejaky deravy system, idealne jeste s wifi a BT, tak bych se do toho snad fakt bal i sednout. Vzdyt nekde byl nedavno clanek, jak takhle otvirali auta ne? Ze ten system hackli (asi neni treba hadat, co za system tam byl) a protunelovali se az k CANu a odemkli, odblokli imobilizer (to je nejvetsi fasismus, ze to vubec jde offline!) a diky keyless i odjeli:) Dovedu si predstavit chodit po parkovisti s tabletem v kapse a jen by se automaticky odemykaly auta a ty bys sedl, ktere by se ti nejvic libilo:o)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No toto je pravda. neuvedomil som si to hneď. Ak je možnosť, že mi niekto na diaľku cez BT počas jazdy nechá vystreliť airbagy tak ďakujem pekne. Myslel som si, že to nemá externé rozhrania ale iba interné...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Nechci se hadat, ale ja pevne doufam, ze na brzdu dupne, pokud treba detekuje chodce/ auto v protismeru atd.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

To je aj podľa mňa rozumný dôvod kedy by mohol taký systém zareagovať. Nie som akurát za to, aby tieto zariadenia mali externé rozhrania, ktoré by sa mohli dať ovládať mimo auta.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A co pak převod práv systému na nmového majitele, čož např. MS nedovoluje prodat dál op. systém!... To jaskože bych prodal nepojízdné auto a řekl novému majiteli, ať si dokoupí orig systém :-)), že nechci porušit licenční ujednání??? ;-)

Poznámka trochu mimo i když!: např. u novších Renaultů ač na naftu/benzín, když skončí akumulátor a nebo se jej pokusíte vyměnit sami doma za nový, se resetuje nejen kodované rádio..., ale i počítač řídící chod motoru!... Muste do značkové prodejny aby vám systém nahráli znova :-)) ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co je to za blbost, kdyz si koupis OEM pocitac s predinstalovanym systemem, tak ho snad muzes klidne prodat ...... dokonce treba ve windows k tomu mas dokonce polozku v menu.
Jo a s tim renaultem je to fakt otravna mizernost ... jak se rika, lepsi jizda ve vlaku, nez-li s 3.14ou ve znaku:)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mám BMW 530d , sice to není auto za 4M, v konfiguraci jakou mám já se katalogová cena blíží 3M.
530d je vyrábí již bezmála 17 let. Za tu dobu jsou patrné dva trendy, v autě přibývá plastových čudlíku a obecně ušlechtilé materiály nahrazuje levný plast, v autě přibývají nepotřebná kurvítka a design vozu je čím dál tím horší. Původní BMW šlo poznat a identifikovat vždy na první pohled, pozdější kusy v řadě případů nerozeznáte od ostatního šrotu , třeba od Peugeot. Pokud jde o kvalitu, .původní verze měla více méně dvě výrobní "vady" tedy něco u čeho měl člověk jistotu že se do 5 let pose...Dnes má člověk jedinou jistotu a to pos,,, se může cokoliv a celé to je to to co dříve.
No ale v autě jsou čínské plastové čudlíky a barevně blikající obrazovky . Pokrok nezastavíš, co ale budu dělat až budu potřebovat nové auto, netuším.
A to se bavíme o drahých autech s 3l motory, u té dnešní produkce s tříválci z dětských hraček musí být situace řádově horší.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Me nejvic serou ty PWM rizene ledky na nizke frekvenci ..... je to 10 minut co jsem kroutil hlavou za jednim BMW, jak mu blikaly obrysovky .... proste ja to vidim ... a uz takove mizerne odpadni LED rizeni rvou i do prednich svetlometu, v tom bych jezdit nemohl ..... a neverim, ze uvnitr ty ledky jsou lepsi ....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale to blikani je schvalne ;)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Proč? (fakt mě to zajímá)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Dela si srandu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nedělá si srandu. Je to jen levnější varianta, jak „snížit jas LEDky“. A taky mě to sere, protože mi přijde fakt dost nepříjemné na to koukat.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Já to také vidím, hlavně periferně když, jedu za autem a pohnu hlavou do strany tak ikoncová diodová světla je děs blikající :-( Kdo to nepostřehne, tak to uvidí často v záběrech ve videích, kdy amatéři používaj automat a ten často za slunce zvolí velmi krátký čas závěrky..., jak to strobuje...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Dneska jsem zrovna četl článek, že průměrné stáří aut v ČR je nějakých 15 let. Myslíte, že tento zábavní systém bude po 15ti letech ještě funkční, když současné mobily mají problém přežít svoji záruku?

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Zda systém netuším, ale 1l až 1,2l http a podobné brutální motory rozhodně 15 let přežít nemohou.
Ale kecám ani ten zábavní systém nemůže když nic jiného tak se smaže Flash a bude po žížalkách.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

I podle německých nezávislých organizací oproti roku 2000 klesla kvalita aut 3x, ale kupodivu stoupla spotřeba, vlastně jaké kupodivu může za to horší palivo znečištěné BIO svinstvy a nesmysl ohledně CO2, konstruktéři řeší CO2 a ne životnost + spotřebu.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

elektroauta jsou budoucnost, a automobilky se toho desi, prove proto, ze na elektroaute se muze pokazit z pohonneho systemu jen velice malo veci a navic snadno zjistitelnych, automobilky dnes nevydelavaj na prodejich novejch aut, tam jsou zisky daserict "male" ale na naslednem servisu a prodeji nahradnich dilu

v spalovaciho a zazehoveho motoru, prevodovkach a spojkach je strasne moc slozite techniky a pohyblivich casti kde je proste jistota ze starnou s najezdem, pri nespravnem zachazeni a je celkem snadne tam zabudovat "kurvitka" v podobe ruznych vsriku, cerpadylek, zapalovacu, filtru a kde ceho, na cem se da proste krasne vydelavat, .......... u elektroauta jsou baterky a elektromotor a tim to hasne, u baterk si moc kapsu nenamasti protoze cena klesa a tak nejak +- celosvetove jednotna, tam si jen stezi muzou nauctovat prirazku za znacku a logo, a elektromotor je vcelku levna zalezitost co se zrovna moc nekazi (elektroinstalace a ruzne komfortni systemy jsou u obeho a budou trpet uplne stejne)

takze petrolheadi (v EU poslednich par desetileti spise naftoheadi) proste casem ostrouhaj a stale vice se budou objevovat hybridy, pak plug-in hybridy, pak EV s extenderem as to skonci u ciste elektrickych aut, a jen doplacu, ja mam auto s atmosferickym benzinem V6 a vzdy jsem tihl prave k benzinovim atmosferam at jiz v normalnich tak i sportovnich autech, mimojine jsem vlastnil treba druhou generaci Clia RS (ac jako RS to byla prvni pofaceliftova generace), takze se celkem hrde hlasim k petrolheadum

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.