Ojro posílilo proti $$$
Oficiální MSRP v € dostane na stránkách nVidia nižší číslo.
Prodejní cena v ČR ... stoupne
Specifické podmínky trhu
+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Ojro posílilo proti $$$
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 08:05https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseOjro posílilo proti $$$
Oficiální MSRP v € dostane na stránkách nVidia nižší číslo.
Prodejní cena v ČR ... stoupne
Specifické podmínky trhuhttps://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497887
+
Jo no, vyšly Radeony a z 5070 (ehm vlastně 4070s) je zase relativně cenově použitelná karta..
Levné to není, ale už to není nesmysl.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jo no, vyšly Radeony a z 5070
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 08:11https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseJo no, vyšly Radeony a z 5070 (ehm vlastně 4070s) je zase relativně cenově použitelná karta..
Levné to není, ale už to není nesmysl.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497888
+
5070 s 12GB je zcela k ničemu, je to málo paměti. Dobrá je 5070Ti se 16GB, do té bych šel, kdyby nebyla za nesmyslnou cenu a kdyby ji NVidia konečně začala vyrábět. Vypadá to totiž, že tyhle čipy se dostaly ven jen jako vzorek a dál už nejsou.
Ono ale ani AMD nic moc, sice karet narozdíl od NVidie prodávají hodně, ale slíbené uspokojení poptávky se také nekoná a karty se spíš sehnat nedají.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
5070 s 12GB je zcela k ničemu
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 3. 2025 - 08:40https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse5070 s 12GB je zcela k ničemu, je to málo paměti. Dobrá je 5070Ti se 16GB, do té bych šel, kdyby nebyla za nesmyslnou cenu a kdyby ji NVidia konečně začala vyrábět. Vypadá to totiž, že tyhle čipy se dostaly ven jen jako vzorek a dál už nejsou.
Ono ale ani AMD nic moc, sice karet narozdíl od NVidie prodávají hodně, ale slíbené uspokojení poptávky se také nekoná a karty se spíš sehnat nedají.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497900
+
TObě k ničemu, pro mě parádní karta s výkonem stejným nebo o trošku lepší, s výrazně nižší spotřebou, o trošku lepší cenou, lepší vizuální kvalitou výsledku a lepší podporou herních titulů než 9070XT. Takže pozor, nesuď podle své potřeby všechny.
12GB tu kartu v ničem nelimituje, jo vlastně jo, limituje ji u Alan Awake 2 při použit Path Tracingu a framegenu v maximálních nastaveních, kdy některé 16GB karty drží krásných 18-20FPS, takže spoustu karet nespasí ani těch 16GB protože nemají výkon, stejně jako ta 5070. Tu hru prostě v 4k s PT hrát na takové kartě nebudeš. PT můžeš zapnout v QHD rozlišení, tam s DLSS vytlačíš už relativně slušný základ na zapnutí FG/MFG a tam už i v téhle hře bohatě stačí 12GB.
V jiných 4k heavy RT titulech stačí i těch 12GB, dokonce to v některých případech docela slušně překoná výkon nejen 9070 ale i 9070XT které k tomu potřebují jak 4GB paměti navíc, tak i nějaké ty Watty energie navíc při stejné nebo vyšší ceně.
Karet od AMD i NV je u nás hodně všude, ale u nás přeci jen i MSRP je pořád dost vysoká částka, v bohatších zemích ten trh vypadá trošku jinak, buď nic není a když je tak je to hodně drahé a je pak jedno zda AMD nebo NV, nadsazené ceny jsou poměrově stejné.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
TObě k ničemu, pro mě parádní
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 3. 2025 - 10:10https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseTObě k ničemu, pro mě parádní karta s výkonem stejným nebo o trošku lepší, s výrazně nižší spotřebou, o trošku lepší cenou, lepší vizuální kvalitou výsledku a lepší podporou herních titulů než 9070XT. Takže pozor, nesuď podle své potřeby všechny.
12GB tu kartu v ničem nelimituje, jo vlastně jo, limituje ji u Alan Awake 2 při použit Path Tracingu a framegenu v maximálních nastaveních, kdy některé 16GB karty drží krásných 18-20FPS, takže spoustu karet nespasí ani těch 16GB protože nemají výkon, stejně jako ta 5070. Tu hru prostě v 4k s PT hrát na takové kartě nebudeš. PT můžeš zapnout v QHD rozlišení, tam s DLSS vytlačíš už relativně slušný základ na zapnutí FG/MFG a tam už i v téhle hře bohatě stačí 12GB.
V jiných 4k heavy RT titulech stačí i těch 12GB, dokonce to v některých případech docela slušně překoná výkon nejen 9070 ale i 9070XT které k tomu potřebují jak 4GB paměti navíc, tak i nějaké ty Watty energie navíc při stejné nebo vyšší ceně.
Karet od AMD i NV je u nás hodně všude, ale u nás přeci jen i MSRP je pořád dost vysoká částka, v bohatších zemích ten trh vypadá trošku jinak, buď nic není a když je tak je to hodně drahé a je pak jedno zda AMD nebo NV, nadsazené ceny jsou poměrově stejné.
https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497911
+
Už Wolfenstein 2 nešel pořádně hladce na QHD a 10GB kartě, takže když na QHD potřebuješ nutně 12GB, na 4K potřebuješ 16GB a takových her přibývá a já si navíc nekupuju grafiku na jednu sezónu, takže logicky chci rezervu i pro příští tituly.
RTX 5070Ti jsou, akorát jsou za 28K a víc, takže ani náhodou.
RX 9070 XT nejsou vůbec.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Už Wolfenstein 2 nešel
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 3. 2025 - 10:47https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseUž Wolfenstein 2 nešel pořádně hladce na QHD a 10GB kartě, takže když na QHD potřebuješ nutně 12GB, na 4K potřebuješ 16GB a takových her přibývá a já si navíc nekupuju grafiku na jednu sezónu, takže logicky chci rezervu i pro příští tituly.
RTX 5070Ti jsou, akorát jsou za 28K a víc, takže ani náhodou.
RX 9070 XT nejsou vůbec.
https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497919
+
NewColossus, stejně jako i třeba Indy proto mají těch presetů snad 6...
A textury jsou u čtvrté volby z šesti naprosto kvalitní..
Stačí je prostě posunout z "insane" na "ultra" :)))
a zase, spotřeba VRAM NENÍ přímo úměrná rozlišení.. (je to jen jedna proměnná) Jakože na QHD potřebuješ tolik a tolik. A na 4k paušálně tolik a tolik. Je to různé hra od hry.
A hlavně - Stejně máš DLSS, které to rozlišení zase srazí do hodnot z roku 2010-2015
Pokud chceš opravdu rezervu (jako já třeba), vezmeš prostě 16GB kartu, jenže i 4060ti stojí 13tis, cokoli výkonného pak 30..
Otázka zní, na jak dlouho kartu chceš, jestli není lepší koupit na 2roky 12GB...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
NewColossus, stejně jako i
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 11:13https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseNewColossus, stejně jako i třeba Indy proto mají těch presetů snad 6...
A textury jsou u čtvrté volby z šesti naprosto kvalitní..
Stačí je prostě posunout z "insane" na "ultra" :)))
a zase, spotřeba VRAM NENÍ přímo úměrná rozlišení.. (je to jen jedna proměnná) Jakože na QHD potřebuješ tolik a tolik. A na 4k paušálně tolik a tolik. Je to různé hra od hry.
A hlavně - Stejně máš DLSS, které to rozlišení zase srazí do hodnot z roku 2010-2015
Pokud chceš opravdu rezervu (jako já třeba), vezmeš prostě 16GB kartu, jenže i 4060ti stojí 13tis, cokoli výkonného pak 30..
Otázka zní, na jak dlouho kartu chceš, jestli není lepší koupit na 2roky 12GB...https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497929
+
Rozlišení do té spotřeby VRAM zas tak moc nekecá.
8k, 10-bit HDR, triple buffer ... asi tak půl Giga
Indiana Jones and Great circle
Karta s 8 GB VRAM už má výkonostní propady proti 12 GB kartě už v 1440p a 4k nerozjede.
Karta s 12 GB VRAM sice ve 4k nespadne na hubu, ale těch 5 fps za tu námahu nestojí.
Zákazníka je potřeba motivovat k dalšímu nákupu.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Rozlišení do té spotřeby VRAM
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 11:27https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseRozlišení do té spotřeby VRAM zas tak moc nekecá.
8k, 10-bit HDR, triple buffer ... asi tak půl Giga
Indiana Jones and Great circle
Karta s 8 GB VRAM už má výkonostní propady proti 12 GB kartě už v 1440p a 4k nerozjede.
Karta s 12 GB VRAM sice ve 4k nespadne na hubu, ale těch 5 fps za tu námahu nestojí.
Zákazníka je potřeba motivovat k dalšímu nákupu.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497934
+
1) Rozlišení do toho kecá, ale je to jen jedna z položek jako je i FG, RT nebo kvalita textur a stínů.. Není to dogma.
2) 8k 10bit HDR to je jako co? Dneska se (už zase) díky DLSS hraje v "1080p nebo i 720p".
3) GreatCircle je (jakožto bude i Doom) velmi žravý a i díky němu mám 16GB kartu víme.
Nicméně, 12GB karta není nepoužitelná (na rozdíl od třeba 6GB 1660ti) , jen je potřeba nevymaxovat všechno nadoraz.
Mimochodem, pokud to uděláš, nestačí ani 16GB VRAM :)
Takže asi tak.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
.)))
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 12:10https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse.)))
1) Rozlišení do toho kecá, ale je to jen jedna z položek jako je i FG, RT nebo kvalita textur a stínů.. Není to dogma.
2) 8k 10bit HDR to je jako co? Dneska se (už zase) díky DLSS hraje v "1080p nebo i 720p".
3) GreatCircle je (jakožto bude i Doom) velmi žravý a i díky němu mám 16GB kartu víme.
Nicméně, 12GB karta není nepoužitelná (na rozdíl od třeba 6GB 1660ti) , jen je potřeba nevymaxovat všechno nadoraz.
Mimochodem, pokud to uděláš, nestačí ani 16GB VRAM :)
Takže asi tak.
https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497949
+
>> Dneska se (už zase) díky DLSS hraje v "1080p nebo i 720p"
Někde se musí držet ten výsledný frame, co se posílá ven.
Triple buffer v 8k s 10-bit barvami jsem použil čistě pro zdůraznění toho, že to opravdu není to hlavní, co žere paměť.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
>> Dneska se (už zase) díky
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 16:50https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse>> Dneska se (už zase) díky DLSS hraje v "1080p nebo i 720p"
Někde se musí držet ten výsledný frame, co se posílá ven.
Triple buffer v 8k s 10-bit barvami jsem použil čistě pro zdůraznění toho, že to opravdu není to hlavní, co žere paměť.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498009
+
Ano https://www.youtube.com/watch?v=hyRMPB1djTY&t=145s
5070 4k Supreme s DLSS nedá, bez DLSS mu to i nepadlo... 45 FPS avg ale 24 1% low, prostě tomu nestačí pamět. A to ještě není zapnutý FullRT = Path Tracing. Ten test, tuším tech power up, kde naměřili těch 5FPS bylo i s Path Tracingem. Tam bez DLSS a FG ani 5090 neudrží 30 FPS avg.
Ve videu pak máš hned za 4K 1440p Supreme preset a šup, 5070 běhá 97 FPS avg, 86 1% low i bez DLSS. Pro člověka co hejtuje PT, upscaling a FG je to při 1440p super hratelné včetně nevypnutelného ray tracingu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ano https://www.youtube.com
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 3. 2025 - 12:37https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseAno https://www.youtube.com/watch?v=hyRMPB1djTY&t=145s
5070 4k Supreme s DLSS nedá, bez DLSS mu to i nepadlo... 45 FPS avg ale 24 1% low, prostě tomu nestačí pamět. A to ještě není zapnutý FullRT = Path Tracing. Ten test, tuším tech power up, kde naměřili těch 5FPS bylo i s Path Tracingem. Tam bez DLSS a FG ani 5090 neudrží 30 FPS avg.
Ve videu pak máš hned za 4K 1440p Supreme preset a šup, 5070 běhá 97 FPS avg, 86 1% low i bez DLSS. Pro člověka co hejtuje PT, upscaling a FG je to při 1440p super hratelné včetně nevypnutelného ray tracingu.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497959
+
Nesleduju každou hru, sorry, ale mám za to že v tom WF tam byl nějaký problém při použití nějakého "nightmare" texture presetu který do té hry dodatečně přidali a proti nižšímu si reálně nedokázal identifikovat rozdíl v kvalitě.
A to je přesně o čem píšu, nemá smysl koukat na testy nějakých nerealistických scénářů. Pokud to bořilo 10GB karty, tak prostě lidi to nastavení nezapli a byli v cajku. Stejně tak si v cajku s 12GB kartou, s 16GB kartou nebo klidně s 512GB kartou. Prostě na tom nebudeš provozovat něco na co karta nemá.
Mě tady leckdo vyčítá, když si stěžuji na nízký výkon karet, že mám ubrat detaily a nehrát na maximu.
Ti samí lidé se opřou do 12GB že to nestačí, ale už při tom zapomenou na ten argument "tak uber detaily". Proč to je pro ně v jednom případně platný argument a v druhém ne, to si můžeme domýšlet.
Tak jak tak 12GB je pořád o minimálně o 4GB víc než je průměrná paměť grafických karet. A opravdu neznám žádnou hru, kterou bych si na 12GB ba dokonce 8GB kartě nemohl zahrát (vím o jedné, resp dvou kde ale není důvod paměť, viz dále). Však spousta nejnovějších AAA titulů se dá hrát i na 4 a 6GB grafikách. Samozřejmě už budeš muset stáhnout rozlišení a/nebo detaily.
Větším limitem do budoucna je absence HW akcelerace RT, za chvílí vychází, shodou okolností je to Doom, který už ke spuštění vyžaduje přítomnost HW akcelerace RT, stejně jako Indiana Jones. To odstaví nejen ty 4 a 6GB karty, ale dokonce 8GB karty (všechny NVIDIA Pascaly včetně 1080Ti a Titanu s 11 resp 12GB) a mám za to že to odstaví i 16GB grafiky - Radeon Vega VII, oprav mě pokud se pletu a má HW akceleraci RT? 16GB VRAM neznamená že si zahraješ všechny nejnovější hry a to i kdybys nastavil 720p a lowest possible preset :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nesleduju každou hru, sorry,
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 3. 2025 - 12:26https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseNesleduju každou hru, sorry, ale mám za to že v tom WF tam byl nějaký problém při použití nějakého "nightmare" texture presetu který do té hry dodatečně přidali a proti nižšímu si reálně nedokázal identifikovat rozdíl v kvalitě.
A to je přesně o čem píšu, nemá smysl koukat na testy nějakých nerealistických scénářů. Pokud to bořilo 10GB karty, tak prostě lidi to nastavení nezapli a byli v cajku. Stejně tak si v cajku s 12GB kartou, s 16GB kartou nebo klidně s 512GB kartou. Prostě na tom nebudeš provozovat něco na co karta nemá.
Mě tady leckdo vyčítá, když si stěžuji na nízký výkon karet, že mám ubrat detaily a nehrát na maximu.
Ti samí lidé se opřou do 12GB že to nestačí, ale už při tom zapomenou na ten argument "tak uber detaily". Proč to je pro ně v jednom případně platný argument a v druhém ne, to si můžeme domýšlet.
Tak jak tak 12GB je pořád o minimálně o 4GB víc než je průměrná paměť grafických karet. A opravdu neznám žádnou hru, kterou bych si na 12GB ba dokonce 8GB kartě nemohl zahrát (vím o jedné, resp dvou kde ale není důvod paměť, viz dále). Však spousta nejnovějších AAA titulů se dá hrát i na 4 a 6GB grafikách. Samozřejmě už budeš muset stáhnout rozlišení a/nebo detaily.
Větším limitem do budoucna je absence HW akcelerace RT, za chvílí vychází, shodou okolností je to Doom, který už ke spuštění vyžaduje přítomnost HW akcelerace RT, stejně jako Indiana Jones. To odstaví nejen ty 4 a 6GB karty, ale dokonce 8GB karty (všechny NVIDIA Pascaly včetně 1080Ti a Titanu s 11 resp 12GB) a mám za to že to odstaví i 16GB grafiky - Radeon Vega VII, oprav mě pokud se pletu a má HW akceleraci RT? 16GB VRAM neznamená že si zahraješ všechny nejnovější hry a to i kdybys nastavil 720p a lowest possible preset :)https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497953
+
Jo Jiří v tomhle máš pravdu.
Hry se testují na "ULTRA UBER" nastavení a tím značně deformují použitelnost "běžných" karet.
Dobře víš, že jsem značným odpůrcem 8GB NOVÝCH karet, protože tahle hodnota je tu opravdu už od roku 2015 a v mainstreamu !!! (RX470)..
12GB na kartě střední třídy echt problém není. A pokud to nějaké hře nestačí, je to asi tím, že tvůrce hry se snaží pokrýt CELÝ rozsah nabídky karet.
Pokud někdo chce vše "vymaxovat" doprava - protože je na to prostě zvyklý, musí si koupit 4090/5090-
Protože ani 16GB nestačí.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Jo Jiří v tomhle máš pravdu.
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 12:47https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseJo Jiří v tomhle máš pravdu.
Hry se testují na "ULTRA UBER" nastavení a tím značně deformují použitelnost "běžných" karet.
Dobře víš, že jsem značným odpůrcem 8GB NOVÝCH karet, protože tahle hodnota je tu opravdu už od roku 2015 a v mainstreamu !!! (RX470)..
12GB na kartě střední třídy echt problém není. A pokud to nějaké hře nestačí, je to asi tím, že tvůrce hry se snaží pokrýt CELÝ rozsah nabídky karet.
Pokud někdo chce vše "vymaxovat" doprava - protože je na to prostě zvyklý, musí si koupit 4090/5090-
Protože ani 16GB nestačí.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497964
+
Zase ani těch 8GB nemusí být limitem u slabších karet. I když ty karty stojí docela ranec, proti době pře 7-8 lety, ale v zásadě se jedná o low end, kde to nebude cílovkou pro ty, kteří budou hrát nejnovější pecky s očekáváním max detailů a vysokého výkonu. Třeba já, kdybych neujel na First Descendantovi, tak jsem dál vesele používal 3060Ti. Před TFD jsem hrával hry které to důstojně tahalo na UWQHD a další hromadu podobně náročných mám v záloze ještě na 5-10 let :) A i když nebudu případ nejtypičtějšího hráče co do výběru titulů, tak lidí, kteří to mají nastaveno podobně a mají k odherání hromady starších či i novějších, méně náročných her je pořád velké množství a taky jednou za čas potřebují ten HW ugradovat nebo zcela vyměnit, když se to podělá. Taky je dost hráčů, kteří hrají třeba jen jeden/dva esport tituly na kterých mohou donekonečna ujíždět a tam se v pohodě vejdeš i do 4GB a s trochou snahy si vystačíš i s iGPU.
Long story short, karty s menší pamětí mají na trhu pořád své místo, je však třeba aby požadavky stačily možnostem a limitům takových karet.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
JJ tady se určitě shodneme.
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 3. 2025 - 16:09https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseJJ tady se určitě shodneme.
Zase ani těch 8GB nemusí být limitem u slabších karet. I když ty karty stojí docela ranec, proti době pře 7-8 lety, ale v zásadě se jedná o low end, kde to nebude cílovkou pro ty, kteří budou hrát nejnovější pecky s očekáváním max detailů a vysokého výkonu. Třeba já, kdybych neujel na First Descendantovi, tak jsem dál vesele používal 3060Ti. Před TFD jsem hrával hry které to důstojně tahalo na UWQHD a další hromadu podobně náročných mám v záloze ještě na 5-10 let :) A i když nebudu případ nejtypičtějšího hráče co do výběru titulů, tak lidí, kteří to mají nastaveno podobně a mají k odherání hromady starších či i novějších, méně náročných her je pořád velké množství a taky jednou za čas potřebují ten HW ugradovat nebo zcela vyměnit, když se to podělá. Taky je dost hráčů, kteří hrají třeba jen jeden/dva esport tituly na kterých mohou donekonečna ujíždět a tam se v pohodě vejdeš i do 4GB a s trochou snahy si vystačíš i s iGPU.
Long story short, karty s menší pamětí mají na trhu pořád své místo, je však třeba aby požadavky stačily možnostem a limitům takových karet.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498003
+
>> Zase ani těch 8GB nemusí být limitem u slabších karet.
Indy, 1440p, stejná nastavení ... výrazná limitace výkonu nedostatkem paměti
306012G ... 12.74 TFlops ... 56 avg /52 min
3070 Ti ...... 21.75 TFlops ... 49 avg /43 min
Jestli si myslíš, že to s řadou rtx 40xx, nebo rtx 50xx dopadne jinak ... měl by sis najít jiného koníčka. Myšlení ti moc nejde.
Doporučit pořízení něčeho o čem víš, že to neplní už existující požadavky je ... asi tak na úrovni tvých příspěvků.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
>> Zase ani těch 8GB nemusí
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 17:12https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse>> Zase ani těch 8GB nemusí být limitem u slabších karet.
Indy, 1440p, stejná nastavení ... výrazná limitace výkonu nedostatkem paměti
306012G ... 12.74 TFlops ... 56 avg /52 min
3070 Ti ...... 21.75 TFlops ... 49 avg /43 min
Jestli si myslíš, že to s řadou rtx 40xx, nebo rtx 50xx dopadne jinak ... měl by sis najít jiného koníčka. Myšlení ti moc nejde.
Doporučit pořízení něčeho o čem víš, že to neplní už existující požadavky je ... asi tak na úrovni tvých příspěvků.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498015
+
tak Pascal karty jsou legenda ale vše jednou končí. Není to o paměti ale o souboru technologií které podporuje takže stejně jsou na odpal karty *coin éry typu RX 6400/500 stejně jako Polaris. Ale i levný Intel A380 6GB jako základ postačí, obsahuje celý balík technologií který jen tak nezastará. Proto si ji nechám v šuplíku než prodat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tak Pascal karty jsou legenda
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
20. 3. 2025 - 23:53https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskusetak Pascal karty jsou legenda ale vše jednou končí. Není to o paměti ale o souboru technologií které podporuje takže stejně jsou na odpal karty *coin éry typu RX 6400/500 stejně jako Polaris. Ale i levný Intel A380 6GB jako základ postačí, obsahuje celý balík technologií který jen tak nezastará. Proto si ji nechám v šuplíku než prodat.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498045
+
Určitě bych neřekl že je zcela k ničemu :))
4070S ten problém neměla??
Přitom je to totožná karta..
A 80% všech i dnes jede na 8GB - a dobrá polovina to furt ještě obhajuje jako by to naprosto dostačovalo.
Je to blbost, 12GB prostě není hodnota "na rozhazování", ale není to tak, že je to k ničemu.
Zmíněná 4070S je tu už rok, a nikdo nemá problém.
Další argument je PCIE5 s 16x linkami. Není to náhrada za VRAM, ale furt ta karta bude nedostatek VRAM snášet nesrovnatelně lépe, než taková 4060 zapíchnutá do PCIE3 desky. (běžná praxe)
EDIT: naopak mám pocit, že 5070ti je karta k ničemu - s ohledem na cenu / to co za to dostanu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Určitě bych neřekl že je
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 10:17https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseUrčitě bych neřekl že je zcela k ničemu :))
4070S ten problém neměla??
Přitom je to totožná karta..
A 80% všech i dnes jede na 8GB - a dobrá polovina to furt ještě obhajuje jako by to naprosto dostačovalo.
Je to blbost, 12GB prostě není hodnota "na rozhazování", ale není to tak, že je to k ničemu.
Zmíněná 4070S je tu už rok, a nikdo nemá problém.
Další argument je PCIE5 s 16x linkami. Není to náhrada za VRAM, ale furt ta karta bude nedostatek VRAM snášet nesrovnatelně lépe, než taková 4060 zapíchnutá do PCIE3 desky. (běžná praxe)
EDIT: naopak mám pocit, že 5070ti je karta k ničemu - s ohledem na cenu / to co za to dostanu.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497912
+
Mám RTX 3080 10 GB a RTX 4070 12 GB, vím, že to ani u jedné karty nestačí. Nepřipadá v úvahu, že bych šel pod 16GB.
Jestli někdo hraje na fullHD a stačí mu 8GB, ok, já mu to neberu, ale já už na fullHD hrát nebudu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mám RTX 3080 10 GB a RTX 4070
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 3. 2025 - 10:50https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseMám RTX 3080 10 GB a RTX 4070 12 GB, vím, že to ani u jedné karty nestačí. Nepřipadá v úvahu, že bych šel pod 16GB.
Jestli někdo hraje na fullHD a stačí mu 8GB, ok, já mu to neberu, ale já už na fullHD hrát nebudu.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497920
+
Jestli máš už teď 3080 a 4070 a nestačí, pak je samozřejmě potřeba koupit 16 a víc.
U 3080 je o mně známo, že to považuji za "nešťastnou" kartu a 4070 je podle mě naprosto v klidu.
Ideálně vyvážená.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jestli máš už teď 3080 a 4070
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 11:17https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseJestli máš už teď 3080 a 4070 a nestačí, pak je samozřejmě potřeba koupit 16 a víc.
U 3080 je o mně známo, že to považuji za "nešťastnou" kartu a 4070 je podle mě naprosto v klidu.
Ideálně vyvážená. https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497930
+
4070 nestačí ale musí, mám ji na chatě. 3080 mám doma a tu chci vyměnit za RX 9070XT nebo RTX 5070Ti, podle toho, která bude do podzimu levnější.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
4070 nestačí ale musí, mám ji
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 3. 2025 - 18:58https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse4070 nestačí ale musí, mám ji na chatě. 3080 mám doma a tu chci vyměnit za RX 9070XT nebo RTX 5070Ti, podle toho, která bude do podzimu levnější.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498025
+
Stačí ale nemusí… to přesné, když budeš za každou cenu chtít aby nestačíla, tak v pár hrách stačit nebude.
Obecně je to ale udeální poměr mezi vykonem a množstvím VRAM, není tak zásadní limit.
(Jako třeba u 3080)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stačí ale nemusí… to přesné,
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 21:59https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseStačí ale nemusí… to přesné, když budeš za každou cenu chtít aby nestačíla, tak v pár hrách stačit nebude.
Obecně je to ale udeální poměr mezi vykonem a množstvím VRAM, není tak zásadní limit.
(Jako třeba u 3080)https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498039
+
> Další argument je PCIE5 s 16x linkami. Není to náhrada za VRAM, ale furt ta karta bude nedostatek VRAM snášet nesrovnatelně lépe, než taková 4060 zapíchnutá do PCIE3 desky. (běžná praxe)
Pozor, u moderních low level API to musí vývojář naprogramovat, aby se využívala i systémová paměť (správa paměti se přesunula z driveru do aplikace). Spousta her pak jednoduše spadne a v následném patchi detekuje málo VRAM a nastaví horší preset, např. textury.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
> Další argument je PCIE5 s
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
20. 3. 2025 - 18:39https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse> Další argument je PCIE5 s 16x linkami. Není to náhrada za VRAM, ale furt ta karta bude nedostatek VRAM snášet nesrovnatelně lépe, než taková 4060 zapíchnutá do PCIE3 desky. (běžná praxe)
Pozor, u moderních low level API to musí vývojář naprogramovat, aby se využívala i systémová paměť (správa paměti se přesunula z driveru do aplikace). Spousta her pak jednoduše spadne a v následném patchi detekuje málo VRAM a nastaví horší preset, např. textury.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498024
+
20. 3. 2025 - 08:17https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseMáte RTX 5070 za 619 €? A mohla bych ji vidět?https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497891
+
20. 3. 2025 - 08:22https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseasi tak.. nemeckej amazon je ma za 800-900 e..https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497895
+
Musíš hleda a být trpělivý, tento týden sis mohl 5070 koupit za 16449. vyprodalo se to. Pořád těm základních provedení karet není na thru tolik aby to pokrylo poptávku protože AiB preferují své prémiové edice, tak jako vždy při uvedení nové generace, jelikož ale u NV není souběžně starší generace a AMD nekonkuruje výš než 5070, tak vyšší segment mohou nacenit daleko výš a dokonce si mohou dovolit zdražovat, Když ASUS prodal všechy Astraly za 3100 dolarů, tedy s 1100 dolarovou přirážkou nad MSRP tak už to zkouší za 1300+ přirážku... Evidentně zákazníci ochotni to platit jsou, což v high endu byli vždy, byť jsem netušil že to bude až tolik
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Musíš hleda a být trpělivý,
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 3. 2025 - 10:18https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseMusíš hleda a být trpělivý, tento týden sis mohl 5070 koupit za 16449. vyprodalo se to. Pořád těm základních provedení karet není na thru tolik aby to pokrylo poptávku protože AiB preferují své prémiové edice, tak jako vždy při uvedení nové generace, jelikož ale u NV není souběžně starší generace a AMD nekonkuruje výš než 5070, tak vyšší segment mohou nacenit daleko výš a dokonce si mohou dovolit zdražovat, Když ASUS prodal všechy Astraly za 3100 dolarů, tedy s 1100 dolarovou přirážkou nad MSRP tak už to zkouší za 1300+ přirážku... Evidentně zákazníci ochotni to platit jsou, což v high endu byli vždy, byť jsem netušil že to bude až tolikhttps://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497914
+
RX 9070XT má v některých hrách výkon nad RTX 5070Ti, takže AMD konkuruje i této grafice od NVidie.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
RX 9070XT má v některých
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 3. 2025 - 10:51https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseRX 9070XT má v některých hrách výkon nad RTX 5070Ti, takže AMD konkuruje i této grafice od NVidie.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497921
+
Přesně tak.
V některých hrách.
(Třeba v Cyberpunk 2077 i lepší než 4080 a 5080. Dokud se nezapne PT)
Většina vydavatelů se ani nenamáhá přidat podporu pro FSR.
Velmi vtipné pokud je kombinovaná s nějakým Cheap-Anti.
Dokud se nezmění poměr grafik mezi lidmi, tak na to kašlat budou i nadále. Kobzole a handheldy užívající čipy od AMD to nevytrhnou.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak.
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 11:33https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskusePřesně tak.
V některých hrách.
(Třeba v Cyberpunk 2077 i lepší než 4080 a 5080. Dokud se nezapne PT)
Většina vydavatelů se ani nenamáhá přidat podporu pro FSR.
Velmi vtipné pokud je kombinovaná s nějakým Cheap-Anti.
Dokud se nezmění poměr grafik mezi lidmi, tak na to kašlat budou i nadále. Kobzole a handheldy užívající čipy od AMD to nevytrhnou.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497936
+
Nicméně U těchto silných nových grafik význam ten výkon porovnávat hlavně v pokročilých funkcionalitách jako je RT/PT.
Protože jestli mám na 9070TX vs 5070ti v rastru 260 nebo třeba 275fps je přeci jedno..
To číslo přeci když překročí určitou hodnotu, je už docela nepodstatné (ne na měření vocasů, ale pro hraní samotné).
A 9070XT je supr karta, nicméně v PT je furt v pytli. Je to prostě karta s luxusním poměrem cena / výkon.
HL2 RTX se na tom nehýbe. (Němci to ani nezanesli do testů, že prej to nemá cenu) Alan2 s PT se na tom nehýbe, to samé IDtech7...
A jak sám píšeš, ta podpora je prostě malá.. FSR4 podporují jednotky her.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Nicméně U těchto silných
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 12:29https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseNicméně U těchto silných nových grafik význam ten výkon porovnávat hlavně v pokročilých funkcionalitách jako je RT/PT.
Protože jestli mám na 9070TX vs 5070ti v rastru 260 nebo třeba 275fps je přeci jedno..
To číslo přeci když překročí určitou hodnotu, je už docela nepodstatné (ne na měření vocasů, ale pro hraní samotné).
A 9070XT je supr karta, nicméně v PT je furt v pytli. Je to prostě karta s luxusním poměrem cena / výkon.
HL2 RTX se na tom nehýbe. (Němci to ani nezanesli do testů, že prej to nemá cenu) Alan2 s PT se na tom nehýbe, to samé IDtech7...
A jak sám píšeš, ta podpora je prostě malá.. FSR4 podporují jednotky her.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497955
+
PT je v pytli aj s rtx5090
na PT si pockame tak dlho, ako sme cakali na RT
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
PT je v pytli aj s rtx5090
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
20. 3. 2025 - 21:04https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskusePT je v pytli aj s rtx5090
na PT si pockame tak dlho, ako sme cakali na RThttps://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498037
+
Není, není v pytli ani na 4080,4070s, 5070ti blabla.
Jen to neumíš vyladit, nebo požaduješ v PT nesmyslný počet fps.
Tam ti jasně koženka naznačuje co je jediná cesta - MFG.
Počet PT fps, který dosáhneš dnes v MFG dnes, dosáhneš “klasicky” za 10let. Jenže to už ty dnešní PT hry budou 10let staré
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Není, není v pytli ani na
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 22:06https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseNení, není v pytli ani na 4080,4070s, 5070ti blabla.
Jen to neumíš vyladit, nebo požaduješ v PT nesmyslný počet fps.
Tam ti jasně koženka naznačuje co je jediná cesta - MFG.
Počet PT fps, který dosáhneš dnes v MFG dnes, dosáhneš “klasicky” za 10let. Jenže to už ty dnešní PT hry budou 10let staréhttps://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498040
+
Stejně tak má 5070 v některých hrách vyšší výkon než RX 9070XT, takže konkuruje i této grafice od AMD.
Vidíš, oba máme pravdu. Ten kdo jde po 5070Ti ví proč po ní jde a ví že 9070XT není konkurence. Ale to ty jistě taky víš. V heavy RT a hlavně PT zátěži 5070Ti 9070XT deklasuje a i non Ti 5070 ji umí předběhnout. 9070XT deklasuje 5070 v rasterizaci a 5070Ti není o tolik pomalejší napříč širokým spektrem titulů, vesměs je průměrný rozdíl v jednotkách procent = stejný průměrný herní zážitek. Jednomu jde líp to, druhému ono.
jenže pak přijde na další, proč se kupují NV karty. Kvalita upscalingu Na 9000 řadě AMD skvěle posunulo. FSR4 na úroveňi DLSS3, je to už konečně použitelné dokonce i na FHD rozlišení. Ale. FSR4 musí hra podporovat nativně nebo musí podporovat FSR3 a AMD muselo u té hry povolit override v driverech na FSR4. Spousta her s podporou FSR ale podporuje jen FSR2 nebo dokonce i jen FSR1. Tam není možné vynutit FSR4.
Naopak u DLSS můžeš nejnovější DLSS4 model zapnout v úplně každé hře, která DLSS podporuje nehledě na verzi (DLSS od začatku počítalo s možností změny API). No a to DLSS4 má navíc lepší obrazovou kvalitu nebo z mého pozorování můžu s DLSS4 místo quality použít balanced, kdy to produkuje obraz srovnatelný s DLSS3 quality/FSR4 ale při vyšším výkonu.
Stejně tak je to s podporou framegenu, u NV navíc můžeš použít mfg a získat tak ještě vyšší FPS. A jelikož jsou na trhu rychlé 240Hz 4k OLED displeje a lidi si je kupují, tak je asi také chtěji využívat naplno a MFG je pro ně u náročných titulů jediná možnost. A disclaimer, neptej se mě k čemu je 240Hz 4k monitor dobrý... Ptej se těch co si to kupují. Já ti řeknu že FG je pro mě dobrý tam, kde bez něj nedosáhnu výkonu, jaký bych chtěl, a je jedno zda je to kvůli výkonu grafiky nebo CPU. Případně v TFD mi to pomohlo ke konzistentnímu framerate bez dropování. To že jsem v té hře s 5070 mohl zapnout ultra detaily, ultra rt a ray reconstruction nebylo zdalaka tak dobré jako zapnutí framegenu který mi dává konzistentní fixnuté FPS:
Ale jak už jsem i v jiných místech psal, vždy záleží co konkrétní hráč preferuje. Ten kdo se může podělat z čehokoli co není rastr a native má na výběr úžasné AMD karty. Kdo naopak chce využívat všech možností co dnešní karty nabízí, vybírá NV. Těžké rozhodování mají jen ti, kteří jsou někde mezi, ti musí vážit, zda je pro ně lepší raw perfromance nebo lepší technologický stack.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stejně tak má 5070 v
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
20. 3. 2025 - 16:20https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseStejně tak má 5070 v některých hrách vyšší výkon než RX 9070XT, takže konkuruje i této grafice od AMD.
Vidíš, oba máme pravdu. Ten kdo jde po 5070Ti ví proč po ní jde a ví že 9070XT není konkurence. Ale to ty jistě taky víš. V heavy RT a hlavně PT zátěži 5070Ti 9070XT deklasuje a i non Ti 5070 ji umí předběhnout. 9070XT deklasuje 5070 v rasterizaci a 5070Ti není o tolik pomalejší napříč širokým spektrem titulů, vesměs je průměrný rozdíl v jednotkách procent = stejný průměrný herní zážitek. Jednomu jde líp to, druhému ono.
jenže pak přijde na další, proč se kupují NV karty. Kvalita upscalingu Na 9000 řadě AMD skvěle posunulo. FSR4 na úroveňi DLSS3, je to už konečně použitelné dokonce i na FHD rozlišení. Ale. FSR4 musí hra podporovat nativně nebo musí podporovat FSR3 a AMD muselo u té hry povolit override v driverech na FSR4. Spousta her s podporou FSR ale podporuje jen FSR2 nebo dokonce i jen FSR1. Tam není možné vynutit FSR4.
Naopak u DLSS můžeš nejnovější DLSS4 model zapnout v úplně každé hře, která DLSS podporuje nehledě na verzi (DLSS od začatku počítalo s možností změny API). No a to DLSS4 má navíc lepší obrazovou kvalitu nebo z mého pozorování můžu s DLSS4 místo quality použít balanced, kdy to produkuje obraz srovnatelný s DLSS3 quality/FSR4 ale při vyšším výkonu.
Stejně tak je to s podporou framegenu, u NV navíc můžeš použít mfg a získat tak ještě vyšší FPS. A jelikož jsou na trhu rychlé 240Hz 4k OLED displeje a lidi si je kupují, tak je asi také chtěji využívat naplno a MFG je pro ně u náročných titulů jediná možnost. A disclaimer, neptej se mě k čemu je 240Hz 4k monitor dobrý... Ptej se těch co si to kupují. Já ti řeknu že FG je pro mě dobrý tam, kde bez něj nedosáhnu výkonu, jaký bych chtěl, a je jedno zda je to kvůli výkonu grafiky nebo CPU. Případně v TFD mi to pomohlo ke konzistentnímu framerate bez dropování. To že jsem v té hře s 5070 mohl zapnout ultra detaily, ultra rt a ray reconstruction nebylo zdalaka tak dobré jako zapnutí framegenu který mi dává konzistentní fixnuté FPS:
Ale jak už jsem i v jiných místech psal, vždy záleží co konkrétní hráč preferuje. Ten kdo se může podělat z čehokoli co není rastr a native má na výběr úžasné AMD karty. Kdo naopak chce využívat všech možností co dnešní karty nabízí, vybírá NV. Těžké rozhodování mají jen ti, kteří jsou někde mezi, ti musí vážit, zda je pro ně lepší raw perfromance nebo lepší technologický stack.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498005
+
Jo a já jsem někde mezi, RT řešim, DLSS ne. Co jsem koukal na tituly, které mě zajímají, tak je to tam cca 50 na 50 ve výkonu, kde mezi sebou soupeří RTX 5070Ti a RX 9070XT. A protože mám omezený rozpočet ... / která karta to asi vyhraje? :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jo a já jsem někde mezi, RT
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 3. 2025 - 19:05https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseJo a já jsem někde mezi, RT řešim, DLSS ne. Co jsem koukal na tituly, které mě zajímají, tak je to tam cca 50 na 50 ve výkonu, kde mezi sebou soupeří RTX 5070Ti a RX 9070XT. A protože mám omezený rozpočet ... / která karta to asi vyhraje? :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498027
+
Tak to je hezký, ale v tuhle chvíli je to jako prase krmit perlama nebo být v psích dečkách u táboráku.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Tak to je hezký, ale v tuhle
He3lix https://diit.cz/profil/jan-vlasak
20. 3. 2025 - 11:24https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseTak to je hezký, ale v tuhle chvíli je to jako prase krmit perlama nebo být v psích dečkách u táboráku.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497932
+
S tema grafika je to za poslednich par let uplne tragedie. Prakticky od te crypromanie. Chvili to pak bylo lepsi, ale ted zase prej diky A.I. takze ja jsem si do ted vystacil se svou GTX1070 co jsem mel za 7700Kc diky mylne cene na czc, a ted kupuju Asus TUF RTX3080 10GB OC V2 za 10400Kc z Alzy. Myslim si,ze diky te smesne cene je to obstojna karta. Stejne hraju jenom WoWS a nic jineho,takze asi zatim nejrozumnejsi investice. Premyslel jsem nad RX7800 XT 16GB, ale XFX nechci (je to sunt) a Sapphire Nitro uz je za 14500Kc,takze porad 4tis k dobru a vykon cca stejny. A ty 4tis spalim na elektrine stova tak za 5 let a to uz snad budou grafiky,co budou a budou skutecne vykonnejsi (realne) a ne diky smyslenejm snimkum a zmenou rozliseni. Vzdyt ja musim mit i vypnute vyhlazovani,protoze mi vadi ten rozmazany obraz. Radeji zuby, nez silhat po rozmazanym obrazu. Tak snad s tou RTX3080 neprohloupim. A cekat az bude RTX5070 za 12tis? Se nedockam,kdyz stoji pres 20tis a jeste ani neni dostupna a vykon navic jen cca 20% oproti RTX3080 a spotreba o 50W mene? No to nema cenu cekat.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
S tema grafika je to za
FlashCV https://diit.cz/profil/flashcv
20. 3. 2025 - 11:27https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseS tema grafika je to za poslednich par let uplne tragedie. Prakticky od te crypromanie. Chvili to pak bylo lepsi, ale ted zase prej diky A.I. takze ja jsem si do ted vystacil se svou GTX1070 co jsem mel za 7700Kc diky mylne cene na czc, a ted kupuju Asus TUF RTX3080 10GB OC V2 za 10400Kc z Alzy. Myslim si,ze diky te smesne cene je to obstojna karta. Stejne hraju jenom WoWS a nic jineho,takze asi zatim nejrozumnejsi investice. Premyslel jsem nad RX7800 XT 16GB, ale XFX nechci (je to sunt) a Sapphire Nitro uz je za 14500Kc,takze porad 4tis k dobru a vykon cca stejny. A ty 4tis spalim na elektrine stova tak za 5 let a to uz snad budou grafiky,co budou a budou skutecne vykonnejsi (realne) a ne diky smyslenejm snimkum a zmenou rozliseni. Vzdyt ja musim mit i vypnute vyhlazovani,protoze mi vadi ten rozmazany obraz. Radeji zuby, nez silhat po rozmazanym obrazu. Tak snad s tou RTX3080 neprohloupim. A cekat az bude RTX5070 za 12tis? Se nedockam,kdyz stoji pres 20tis a jeste ani neni dostupna a vykon navic jen cca 20% oproti RTX3080 a spotreba o 50W mene? No to nema cenu cekat.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497933
+
Tak ty máš tu nabídku celkově značně omezenou, protože bys jen Radeon - ani nevíš proč vlastně.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Tak ty máš tu nabídku celkově
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 12:14https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseTak ty máš tu nabídku celkově značně omezenou, protože bys jen Radeon - ani nevíš proč vlastně.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497950
+
Jak můžeš nečíst komentář, na který reaguješ.?
Pak ta reakci i vypadá.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Jak můžeš nečíst komentář, na
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 12:48https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseJak můžeš nečíst komentář, na který reaguješ.?
Pak ta reakci i vypadá.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497965
+
Ušetřte nás nadbytečných expresivních výrazů
a sobě nervy a čas
Tampermokey + script
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ušetřte nás nadbytečných
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 16:57https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseUšetřte nás nadbytečných expresivních výrazů
a sobě nervy a čas
Tampermokey + scripthttps://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498010
+
No ja nevim, ta RX7800XT ma prave o cca 50W mene (270W), coz pri 4h denne spalim za 5 let ten cenovy rozdil. A to ani nehraju denne 4h, tak mozna 2x do tydne,ale zase kdyz omarodim, coz se taky nestava,tak proparim treba 8h denne tyden nebo 2, ale zase pak mam nocni a ranni a to si mezahraju vubec,mozna tak pred odpoledni a to jen v zime,protoze v lete bude zase co delat na baraku a na zahrade. Mam dilema no,premyslel jsem nad tou RX7800XT, ale WoWS mi zabiraj jen 3GB graficke pameti kdyz hraju na stredni az vysoky detaily 1440p. Mam ji ted na krame,premyslim jestli ji vyzvednout. Navic by se mi ta TUF hodila k desce TUF Z790 a ke zdroji TUF... Dilema 🤣😂 Tu spotrebu asi neresim,kdyby zrala 2x vic,ale 50W rozdil fakt nic neni. Tedy mezi RX7800XT a RTX3080 myslim. Pochopitelne ta ma GTX1070 mela snad jen nejakych 170W, takze to znat bude. Na stesti zdroj mam predimenzovanej, taky z nejaky vyhodny akce na czc nebo alze,jinak bych ho nemel,protoze jsem cely zivot mivaj jen FSP.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No ja nevim, ta RX7800XT ma
FlashCV https://diit.cz/profil/flashcv
20. 3. 2025 - 15:56https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseNo ja nevim, ta RX7800XT ma prave o cca 50W mene (270W), coz pri 4h denne spalim za 5 let ten cenovy rozdil. A to ani nehraju denne 4h, tak mozna 2x do tydne,ale zase kdyz omarodim, coz se taky nestava,tak proparim treba 8h denne tyden nebo 2, ale zase pak mam nocni a ranni a to si mezahraju vubec,mozna tak pred odpoledni a to jen v zime,protoze v lete bude zase co delat na baraku a na zahrade. Mam dilema no,premyslel jsem nad tou RX7800XT, ale WoWS mi zabiraj jen 3GB graficke pameti kdyz hraju na stredni az vysoky detaily 1440p. Mam ji ted na krame,premyslim jestli ji vyzvednout. Navic by se mi ta TUF hodila k desce TUF Z790 a ke zdroji TUF... Dilema 🤣😂 Tu spotrebu asi neresim,kdyby zrala 2x vic,ale 50W rozdil fakt nic neni. Tedy mezi RX7800XT a RTX3080 myslim. Pochopitelne ta ma GTX1070 mela snad jen nejakych 170W, takze to znat bude. Na stesti zdroj mam predimenzovanej, taky z nejaky vyhodny akce na czc nebo alze,jinak bych ho nemel,protoze jsem cely zivot mivaj jen FSP.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498001
+
dalsi pohlad je, ze 50W je jedna silna ziarovka v skrinke...ten radeon ti pc vyhreje o trosku menej (a ide leto...) :)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
dalsi pohlad je, ze 50W je
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
20. 3. 2025 - 17:01https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskusedalsi pohlad je, ze 50W je jedna silna ziarovka v skrinke...ten radeon ti pc vyhreje o trosku menej (a ide leto...) :)
https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498012
+
Mimochodem, na dost světlech je upozornění ... max 40W
PS: Těch 50 W nedají ani všechna světla v mém bytě spolu.
Asi mám malý byt :(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proč dávat 50W do skřínky?
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 17:19https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseProč dávat 50W do skřínky?
Potřebujete vyhořet?
Mimochodem, na dost světlech je upozornění ... max 40W
PS: Těch 50 W nedají ani všechna světla v mém bytě spolu.
Asi mám malý byt :(https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498017
+
Ono to může znít jako kravina, ale není.
Měl jsem v bytě nájemníka, který to upozornění ignoroval a dal do svítidla klasickou 60W "tepelnou kouli".
Musel jsem vyměnit to svítidlo a opravit okolí.
Sádra sice nehoří (tak snadno), ale ta papírová vrstva s tím nemá problém.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ono to může znít jako kravina
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 21:53https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseOno to může znít jako kravina, ale není.
Měl jsem v bytě nájemníka, který to upozornění ignoroval a dal do svítidla klasickou 60W "tepelnou kouli".
Musel jsem vyměnit to svítidlo a opravit okolí.
Sádra sice nehoří (tak snadno), ale ta papírová vrstva s tím nemá problém.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498038
+
stare dobre ziarovky :)
napriklad sa pouzivali na vyhrievanie kuriatok na farmach. pche, 4,7W ktore svietia ako 50W, ale nehreju...nova doba :(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
stare dobre ziarovky :)
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
20. 3. 2025 - 22:27https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskusestare dobre ziarovky :)
napriklad sa pouzivali na vyhrievanie kuriatok na farmach. pche, 4,7W ktore svietia ako 50W, ale nehreju...nova doba :(
https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498041
+
v zlate -bude cena grafik zaiste klesat ;)
v ecb fiat toaletakoch moze byt kludne 5090 aj za 4000 ;) ale viac uz naozaj nedam :)))
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
v zlate -bude cena grafik
Exhumanizator https://diit.cz/profil/fero77ke
20. 3. 2025 - 11:55https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskusev zlate -bude cena grafik zaiste klesat ;)
v ecb fiat toaletakoch moze byt kludne 5090 aj za 4000 ;) ale viac uz naozaj nedam :)))https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497941
+
Další "dobrá" zpráva ze světa ... Hledá se Nemo .. vlastně čipy bez chybějících ROP.
V důsledku toho se posouvá uvedení 5060Ti na polovinu Dubna a 5060 na Květen
20. 3. 2025 - 12:01https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseDalší "dobrá" zpráva ze světa ... Hledá se Nemo .. vlastně čipy bez chybějících ROP.
V důsledku toho se posouvá uvedení 5060Ti na polovinu Dubna a 5060 na Květen
https://www.techpowerup.com/334402/nvidia-pushes-geforce-rtx-5060-ti-launch-to-mid-april-rtx-5060-to-may
Notebooky?
Někdy příště™https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497944
+
Tak na 5060ti už nikdo nějak netrpělivě nečeká, je to jemná korekce 4060ti s výkonem 5-10% vyšším a spotřebou --- 5-10% vyšší kupodivu..
Prostě "refresh" aby bylo co prodávat až se vyprodá 4060ti. Pokud někdo podobnou kartu chce, může směle koupit 4060ti.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak na 5060ti už nikdo nějak
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 16:06https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseTak na 5060ti už nikdo nějak netrpělivě nečeká, je to jemná korekce 4060ti s výkonem 5-10% vyšším a spotřebou --- 5-10% vyšší kupodivu..
Prostě "refresh" aby bylo co prodávat až se vyprodá 4060ti. Pokud někdo podobnou kartu chce, může směle koupit 4060ti. https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498002
+
Několik lidí se vyjádřilo v tom smyslu, že vyšší řady jim nevyhovují z důvodu ceny, spotřeby, velikosti, nebo z nějakého jiného důvodu. A rtx 4050 (pro desktop) vydána nebyla.
Zvážit pořízení 4060/4060Ti by ovšem mohli.
Dokud ještě jsou ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Několik lidí se vyjádřilo v
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
20. 3. 2025 - 17:03https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseNěkolik lidí se vyjádřilo v tom smyslu, že vyšší řady jim nevyhovují z důvodu ceny, spotřeby, velikosti, nebo z nějakého jiného důvodu. A rtx 4050 (pro desktop) vydána nebyla.
Zvážit pořízení 4060/4060Ti by ovšem mohli.
Dokud ještě jsou ;)https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498013
+
Moje 5070 Ti mě stála $893. Koupil jsem jí bez DPH. Dražší než co prezentuje NV, ale v mezích tolerance.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Moje 5070 Ti mě stála $893.
J P https://diit.cz/profil/w0r10ck
20. 3. 2025 - 12:41https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseMoje 5070 Ti mě stála $893. Koupil jsem jí bez DPH. Dražší než co prezentuje NV, ale v mezích tolerance.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1497962
+
Bez DPH samozřejmě ok, dobrá volba, ale tuhle možnost bohužel nemám. Taky byly doby, kdy jsem měl Radeon X850XT bez DPH, ale bohužel už je to spousta let a jsem v úplně jiné situaci. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bez DPH samozřejmě ok, dobrá
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
20. 3. 2025 - 19:09https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseBez DPH samozřejmě ok, dobrá volba, ale tuhle možnost bohužel nemám. Taky byly doby, kdy jsem měl Radeon X850XT bez DPH, ale bohužel už je to spousta let a jsem v úplně jiné situaci. :-)https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498028
+
Tak samozřejmě argumentovat cenou bez dph s tim, ze pak je to super karta, je stejny nesmysl, jako argumentovat cenou z druhe ruky.
Uz jsem vicekrat psal, ze mam “rozbalenou” 4060ti-16GB za 9, nikdy ale nebudu vytrubovat, ze 4060ti-16GB je dobra karta obecne.
Stejne tak jako neni obecne dobra karta 5070ti….
Ale kdyby byla 5070ti 20tis, rázem je to super kauf…
Atd atd. Všechno jsou to furt stejné karty, jen rozdílně “namíchané” hardwarově a to, jestli jsou dobré či ne, rozhoduje cena za kterou se k nim dostanete…
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak samozřejmě argumentovat
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
20. 3. 2025 - 22:35https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseTak samozřejmě argumentovat cenou bez dph s tim, ze pak je to super karta, je stejny nesmysl, jako argumentovat cenou z druhe ruky.
Uz jsem vicekrat psal, ze mam “rozbalenou” 4060ti-16GB za 9, nikdy ale nebudu vytrubovat, ze 4060ti-16GB je dobra karta obecne.
Stejne tak jako neni obecne dobra karta 5070ti….
Ale kdyby byla 5070ti 20tis, rázem je to super kauf…
Atd atd. Všechno jsou to furt stejné karty, jen rozdílně “namíchané” hardwarově a to, jestli jsou dobré či ne, rozhoduje cena za kterou se k nim dostanete…https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498042
+
Dobře, tak jinak. Obecně platí, že původní ceny stanovené výrobcem v USD nejsou ekvivalentem koncové ceny s DPH v ČR nebo jinde. Vždy je k těmto cenám potřeba připočíst daň, clo a další marži. Vem si například Apple - není šance sehnat jejich produkty za ceny, které uvedou při představení v USD. Poslední produkt - MB Air 13" byl uvedený za $999, u nás se prodává za 29.990 CZK. Analogicky tohle platí pro všechny ostatní produkty.
To, kolik bys byl ty ochoten za produkt zaplatit ty, je absolutně irelevantní informace. Cena za 5070 Ti okolo 24K CZK s DPH je zcela adekvátní tomu, co uvádí NVIDIA v USD a co je napsáno v článku.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dobře, tak jinak. Obecně
J P https://diit.cz/profil/w0r10ck
20. 3. 2025 - 23:13https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuseDobře, tak jinak. Obecně platí, že původní ceny stanovené výrobcem v USD nejsou ekvivalentem koncové ceny s DPH v ČR nebo jinde. Vždy je k těmto cenám potřeba připočíst daň, clo a další marži. Vem si například Apple - není šance sehnat jejich produkty za ceny, které uvedou při představení v USD. Poslední produkt - MB Air 13" byl uvedený za $999, u nás se prodává za 29.990 CZK. Analogicky tohle platí pro všechny ostatní produkty.
To, kolik bys byl ty ochoten za produkt zaplatit ty, je absolutně irelevantní informace. Cena za 5070 Ti okolo 24K CZK s DPH je zcela adekvátní tomu, co uvádí NVIDIA v USD a co je napsáno v článku.https://diit.cz/clanek/nvidia-upravila-evropske-ceny-rtx-50-krom-geforce-rtx-5070-ti/diskuse#comment-1498044
+
Ojro posílilo proti $$$
Oficiální MSRP v € dostane na stránkách nVidia nižší číslo.
Prodejní cena v ČR ... stoupne
Specifické podmínky trhu
Jo no, vyšly Radeony a z 5070 (ehm vlastně 4070s) je zase relativně cenově použitelná karta..
Levné to není, ale už to není nesmysl.
5070 s 12GB je zcela k ničemu, je to málo paměti. Dobrá je 5070Ti se 16GB, do té bych šel, kdyby nebyla za nesmyslnou cenu a kdyby ji NVidia konečně začala vyrábět. Vypadá to totiž, že tyhle čipy se dostaly ven jen jako vzorek a dál už nejsou.
Ono ale ani AMD nic moc, sice karet narozdíl od NVidie prodávají hodně, ale slíbené uspokojení poptávky se také nekoná a karty se spíš sehnat nedají.
TObě k ničemu, pro mě parádní karta s výkonem stejným nebo o trošku lepší, s výrazně nižší spotřebou, o trošku lepší cenou, lepší vizuální kvalitou výsledku a lepší podporou herních titulů než 9070XT. Takže pozor, nesuď podle své potřeby všechny.
12GB tu kartu v ničem nelimituje, jo vlastně jo, limituje ji u Alan Awake 2 při použit Path Tracingu a framegenu v maximálních nastaveních, kdy některé 16GB karty drží krásných 18-20FPS, takže spoustu karet nespasí ani těch 16GB protože nemají výkon, stejně jako ta 5070. Tu hru prostě v 4k s PT hrát na takové kartě nebudeš. PT můžeš zapnout v QHD rozlišení, tam s DLSS vytlačíš už relativně slušný základ na zapnutí FG/MFG a tam už i v téhle hře bohatě stačí 12GB.
V jiných 4k heavy RT titulech stačí i těch 12GB, dokonce to v některých případech docela slušně překoná výkon nejen 9070 ale i 9070XT které k tomu potřebují jak 4GB paměti navíc, tak i nějaké ty Watty energie navíc při stejné nebo vyšší ceně.
Karet od AMD i NV je u nás hodně všude, ale u nás přeci jen i MSRP je pořád dost vysoká částka, v bohatších zemích ten trh vypadá trošku jinak, buď nic není a když je tak je to hodně drahé a je pak jedno zda AMD nebo NV, nadsazené ceny jsou poměrově stejné.
Už Wolfenstein 2 nešel pořádně hladce na QHD a 10GB kartě, takže když na QHD potřebuješ nutně 12GB, na 4K potřebuješ 16GB a takových her přibývá a já si navíc nekupuju grafiku na jednu sezónu, takže logicky chci rezervu i pro příští tituly.
RTX 5070Ti jsou, akorát jsou za 28K a víc, takže ani náhodou.
RX 9070 XT nejsou vůbec.
NewColossus, stejně jako i třeba Indy proto mají těch presetů snad 6...
A textury jsou u čtvrté volby z šesti naprosto kvalitní..
Stačí je prostě posunout z "insane" na "ultra" :)))
a zase, spotřeba VRAM NENÍ přímo úměrná rozlišení.. (je to jen jedna proměnná) Jakože na QHD potřebuješ tolik a tolik. A na 4k paušálně tolik a tolik. Je to různé hra od hry.
A hlavně - Stejně máš DLSS, které to rozlišení zase srazí do hodnot z roku 2010-2015
Pokud chceš opravdu rezervu (jako já třeba), vezmeš prostě 16GB kartu, jenže i 4060ti stojí 13tis, cokoli výkonného pak 30..
Otázka zní, na jak dlouho kartu chceš, jestli není lepší koupit na 2roky 12GB...
Rozlišení do té spotřeby VRAM zas tak moc nekecá.
8k, 10-bit HDR, triple buffer ... asi tak půl Giga
Indiana Jones and Great circle
Karta s 8 GB VRAM už má výkonostní propady proti 12 GB kartě už v 1440p a 4k nerozjede.
Karta s 12 GB VRAM sice ve 4k nespadne na hubu, ale těch 5 fps za tu námahu nestojí.
Zákazníka je potřeba motivovat k dalšímu nákupu.
.)))
1) Rozlišení do toho kecá, ale je to jen jedna z položek jako je i FG, RT nebo kvalita textur a stínů.. Není to dogma.
2) 8k 10bit HDR to je jako co? Dneska se (už zase) díky DLSS hraje v "1080p nebo i 720p".
3) GreatCircle je (jakožto bude i Doom) velmi žravý a i díky němu mám 16GB kartu víme.
Nicméně, 12GB karta není nepoužitelná (na rozdíl od třeba 6GB 1660ti) , jen je potřeba nevymaxovat všechno nadoraz.
Mimochodem, pokud to uděláš, nestačí ani 16GB VRAM :)
Takže asi tak.
>> Dneska se (už zase) díky DLSS hraje v "1080p nebo i 720p"
Někde se musí držet ten výsledný frame, co se posílá ven.
Triple buffer v 8k s 10-bit barvami jsem použil čistě pro zdůraznění toho, že to opravdu není to hlavní, co žere paměť.
Ano https://www.youtube.com/watch?v=hyRMPB1djTY&t=145s
5070 4k Supreme s DLSS nedá, bez DLSS mu to i nepadlo... 45 FPS avg ale 24 1% low, prostě tomu nestačí pamět. A to ještě není zapnutý FullRT = Path Tracing. Ten test, tuším tech power up, kde naměřili těch 5FPS bylo i s Path Tracingem. Tam bez DLSS a FG ani 5090 neudrží 30 FPS avg.
Ve videu pak máš hned za 4K 1440p Supreme preset a šup, 5070 běhá 97 FPS avg, 86 1% low i bez DLSS. Pro člověka co hejtuje PT, upscaling a FG je to při 1440p super hratelné včetně nevypnutelného ray tracingu.
https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/1je98mm/pc_gamers_spend_92_of...
si mikromensina, ktoru to zaujima :)
Nesleduju každou hru, sorry, ale mám za to že v tom WF tam byl nějaký problém při použití nějakého "nightmare" texture presetu který do té hry dodatečně přidali a proti nižšímu si reálně nedokázal identifikovat rozdíl v kvalitě.
A to je přesně o čem píšu, nemá smysl koukat na testy nějakých nerealistických scénářů. Pokud to bořilo 10GB karty, tak prostě lidi to nastavení nezapli a byli v cajku. Stejně tak si v cajku s 12GB kartou, s 16GB kartou nebo klidně s 512GB kartou. Prostě na tom nebudeš provozovat něco na co karta nemá.
Mě tady leckdo vyčítá, když si stěžuji na nízký výkon karet, že mám ubrat detaily a nehrát na maximu.
Ti samí lidé se opřou do 12GB že to nestačí, ale už při tom zapomenou na ten argument "tak uber detaily". Proč to je pro ně v jednom případně platný argument a v druhém ne, to si můžeme domýšlet.
Tak jak tak 12GB je pořád o minimálně o 4GB víc než je průměrná paměť grafických karet. A opravdu neznám žádnou hru, kterou bych si na 12GB ba dokonce 8GB kartě nemohl zahrát (vím o jedné, resp dvou kde ale není důvod paměť, viz dále). Však spousta nejnovějších AAA titulů se dá hrát i na 4 a 6GB grafikách. Samozřejmě už budeš muset stáhnout rozlišení a/nebo detaily.
Větším limitem do budoucna je absence HW akcelerace RT, za chvílí vychází, shodou okolností je to Doom, který už ke spuštění vyžaduje přítomnost HW akcelerace RT, stejně jako Indiana Jones. To odstaví nejen ty 4 a 6GB karty, ale dokonce 8GB karty (všechny NVIDIA Pascaly včetně 1080Ti a Titanu s 11 resp 12GB) a mám za to že to odstaví i 16GB grafiky - Radeon Vega VII, oprav mě pokud se pletu a má HW akceleraci RT? 16GB VRAM neznamená že si zahraješ všechny nejnovější hry a to i kdybys nastavil 720p a lowest possible preset :)
Jo Jiří v tomhle máš pravdu.
Hry se testují na "ULTRA UBER" nastavení a tím značně deformují použitelnost "běžných" karet.
Dobře víš, že jsem značným odpůrcem 8GB NOVÝCH karet, protože tahle hodnota je tu opravdu už od roku 2015 a v mainstreamu !!! (RX470)..
12GB na kartě střední třídy echt problém není. A pokud to nějaké hře nestačí, je to asi tím, že tvůrce hry se snaží pokrýt CELÝ rozsah nabídky karet.
Pokud někdo chce vše "vymaxovat" doprava - protože je na to prostě zvyklý, musí si koupit 4090/5090-
Protože ani 16GB nestačí.
JJ tady se určitě shodneme.
Zase ani těch 8GB nemusí být limitem u slabších karet. I když ty karty stojí docela ranec, proti době pře 7-8 lety, ale v zásadě se jedná o low end, kde to nebude cílovkou pro ty, kteří budou hrát nejnovější pecky s očekáváním max detailů a vysokého výkonu. Třeba já, kdybych neujel na First Descendantovi, tak jsem dál vesele používal 3060Ti. Před TFD jsem hrával hry které to důstojně tahalo na UWQHD a další hromadu podobně náročných mám v záloze ještě na 5-10 let :) A i když nebudu případ nejtypičtějšího hráče co do výběru titulů, tak lidí, kteří to mají nastaveno podobně a mají k odherání hromady starších či i novějších, méně náročných her je pořád velké množství a taky jednou za čas potřebují ten HW ugradovat nebo zcela vyměnit, když se to podělá. Taky je dost hráčů, kteří hrají třeba jen jeden/dva esport tituly na kterých mohou donekonečna ujíždět a tam se v pohodě vejdeš i do 4GB a s trochou snahy si vystačíš i s iGPU.
Long story short, karty s menší pamětí mají na trhu pořád své místo, je však třeba aby požadavky stačily možnostem a limitům takových karet.
>> Zase ani těch 8GB nemusí být limitem u slabších karet.
Indy, 1440p, stejná nastavení ... výrazná limitace výkonu nedostatkem paměti
306012G ... 12.74 TFlops ... 56 avg /52 min
3070 Ti ...... 21.75 TFlops ... 49 avg /43 min
Jestli si myslíš, že to s řadou rtx 40xx, nebo rtx 50xx dopadne jinak ... měl by sis najít jiného koníčka. Myšlení ti moc nejde.
Doporučit pořízení něčeho o čem víš, že to neplní už existující požadavky je ... asi tak na úrovni tvých příspěvků.
tak Pascal karty jsou legenda ale vše jednou končí. Není to o paměti ale o souboru technologií které podporuje takže stejně jsou na odpal karty *coin éry typu RX 6400/500 stejně jako Polaris. Ale i levný Intel A380 6GB jako základ postačí, obsahuje celý balík technologií který jen tak nezastará. Proto si ji nechám v šuplíku než prodat.
Určitě bych neřekl že je zcela k ničemu :))
4070S ten problém neměla??
Přitom je to totožná karta..
A 80% všech i dnes jede na 8GB - a dobrá polovina to furt ještě obhajuje jako by to naprosto dostačovalo.
Je to blbost, 12GB prostě není hodnota "na rozhazování", ale není to tak, že je to k ničemu.
Zmíněná 4070S je tu už rok, a nikdo nemá problém.
Další argument je PCIE5 s 16x linkami. Není to náhrada za VRAM, ale furt ta karta bude nedostatek VRAM snášet nesrovnatelně lépe, než taková 4060 zapíchnutá do PCIE3 desky. (běžná praxe)
EDIT: naopak mám pocit, že 5070ti je karta k ničemu - s ohledem na cenu / to co za to dostanu.
Mám RTX 3080 10 GB a RTX 4070 12 GB, vím, že to ani u jedné karty nestačí. Nepřipadá v úvahu, že bych šel pod 16GB.
Jestli někdo hraje na fullHD a stačí mu 8GB, ok, já mu to neberu, ale já už na fullHD hrát nebudu.
Jestli máš už teď 3080 a 4070 a nestačí, pak je samozřejmě potřeba koupit 16 a víc.
U 3080 je o mně známo, že to považuji za "nešťastnou" kartu a 4070 je podle mě naprosto v klidu.
Ideálně vyvážená.
4070 nestačí ale musí, mám ji na chatě. 3080 mám doma a tu chci vyměnit za RX 9070XT nebo RTX 5070Ti, podle toho, která bude do podzimu levnější.
Stačí ale nemusí… to přesné, když budeš za každou cenu chtít aby nestačíla, tak v pár hrách stačit nebude.
Obecně je to ale udeální poměr mezi vykonem a množstvím VRAM, není tak zásadní limit.
(Jako třeba u 3080)
> Další argument je PCIE5 s 16x linkami. Není to náhrada za VRAM, ale furt ta karta bude nedostatek VRAM snášet nesrovnatelně lépe, než taková 4060 zapíchnutá do PCIE3 desky. (běžná praxe)
Pozor, u moderních low level API to musí vývojář naprogramovat, aby se využívala i systémová paměť (správa paměti se přesunula z driveru do aplikace). Spousta her pak jednoduše spadne a v následném patchi detekuje málo VRAM a nastaví horší preset, např. textury.
Nemám PCIe5 - deska je X470.
Máte RTX 5070 za 619 €? A mohla bych ji vidět?
asi tak.. nemeckej amazon je ma za 800-900 e..
Musíš hleda a být trpělivý, tento týden sis mohl 5070 koupit za 16449. vyprodalo se to. Pořád těm základních provedení karet není na thru tolik aby to pokrylo poptávku protože AiB preferují své prémiové edice, tak jako vždy při uvedení nové generace, jelikož ale u NV není souběžně starší generace a AMD nekonkuruje výš než 5070, tak vyšší segment mohou nacenit daleko výš a dokonce si mohou dovolit zdražovat, Když ASUS prodal všechy Astraly za 3100 dolarů, tedy s 1100 dolarovou přirážkou nad MSRP tak už to zkouší za 1300+ přirážku... Evidentně zákazníci ochotni to platit jsou, což v high endu byli vždy, byť jsem netušil že to bude až tolik
RX 9070XT má v některých hrách výkon nad RTX 5070Ti, takže AMD konkuruje i této grafice od NVidie.
Přesně tak.
V některých hrách.
(Třeba v Cyberpunk 2077 i lepší než 4080 a 5080. Dokud se nezapne PT)
Většina vydavatelů se ani nenamáhá přidat podporu pro FSR.
Velmi vtipné pokud je kombinovaná s nějakým Cheap-Anti.
Dokud se nezmění poměr grafik mezi lidmi, tak na to kašlat budou i nadále. Kobzole a handheldy užívající čipy od AMD to nevytrhnou.
Nicméně U těchto silných nových grafik význam ten výkon porovnávat hlavně v pokročilých funkcionalitách jako je RT/PT.
Protože jestli mám na 9070TX vs 5070ti v rastru 260 nebo třeba 275fps je přeci jedno..
To číslo přeci když překročí určitou hodnotu, je už docela nepodstatné (ne na měření vocasů, ale pro hraní samotné).
A 9070XT je supr karta, nicméně v PT je furt v pytli. Je to prostě karta s luxusním poměrem cena / výkon.
HL2 RTX se na tom nehýbe. (Němci to ani nezanesli do testů, že prej to nemá cenu) Alan2 s PT se na tom nehýbe, to samé IDtech7...
A jak sám píšeš, ta podpora je prostě malá.. FSR4 podporují jednotky her.
PT je v pytli aj s rtx5090
na PT si pockame tak dlho, ako sme cakali na RT
Není, není v pytli ani na 4080,4070s, 5070ti blabla.
Jen to neumíš vyladit, nebo požaduješ v PT nesmyslný počet fps.
Tam ti jasně koženka naznačuje co je jediná cesta - MFG.
Počet PT fps, který dosáhneš dnes v MFG dnes, dosáhneš “klasicky” za 10let. Jenže to už ty dnešní PT hry budou 10let staré
Stejně tak má 5070 v některých hrách vyšší výkon než RX 9070XT, takže konkuruje i této grafice od AMD.
Vidíš, oba máme pravdu. Ten kdo jde po 5070Ti ví proč po ní jde a ví že 9070XT není konkurence. Ale to ty jistě taky víš. V heavy RT a hlavně PT zátěži 5070Ti 9070XT deklasuje a i non Ti 5070 ji umí předběhnout. 9070XT deklasuje 5070 v rasterizaci a 5070Ti není o tolik pomalejší napříč širokým spektrem titulů, vesměs je průměrný rozdíl v jednotkách procent = stejný průměrný herní zážitek. Jednomu jde líp to, druhému ono.
jenže pak přijde na další, proč se kupují NV karty. Kvalita upscalingu Na 9000 řadě AMD skvěle posunulo. FSR4 na úroveňi DLSS3, je to už konečně použitelné dokonce i na FHD rozlišení. Ale. FSR4 musí hra podporovat nativně nebo musí podporovat FSR3 a AMD muselo u té hry povolit override v driverech na FSR4. Spousta her s podporou FSR ale podporuje jen FSR2 nebo dokonce i jen FSR1. Tam není možné vynutit FSR4.
Naopak u DLSS můžeš nejnovější DLSS4 model zapnout v úplně každé hře, která DLSS podporuje nehledě na verzi (DLSS od začatku počítalo s možností změny API). No a to DLSS4 má navíc lepší obrazovou kvalitu nebo z mého pozorování můžu s DLSS4 místo quality použít balanced, kdy to produkuje obraz srovnatelný s DLSS3 quality/FSR4 ale při vyšším výkonu.
Stejně tak je to s podporou framegenu, u NV navíc můžeš použít mfg a získat tak ještě vyšší FPS. A jelikož jsou na trhu rychlé 240Hz 4k OLED displeje a lidi si je kupují, tak je asi také chtěji využívat naplno a MFG je pro ně u náročných titulů jediná možnost. A disclaimer, neptej se mě k čemu je 240Hz 4k monitor dobrý... Ptej se těch co si to kupují. Já ti řeknu že FG je pro mě dobrý tam, kde bez něj nedosáhnu výkonu, jaký bych chtěl, a je jedno zda je to kvůli výkonu grafiky nebo CPU. Případně v TFD mi to pomohlo ke konzistentnímu framerate bez dropování. To že jsem v té hře s 5070 mohl zapnout ultra detaily, ultra rt a ray reconstruction nebylo zdalaka tak dobré jako zapnutí framegenu který mi dává konzistentní fixnuté FPS:
Ale jak už jsem i v jiných místech psal, vždy záleží co konkrétní hráč preferuje. Ten kdo se může podělat z čehokoli co není rastr a native má na výběr úžasné AMD karty. Kdo naopak chce využívat všech možností co dnešní karty nabízí, vybírá NV. Těžké rozhodování mají jen ti, kteří jsou někde mezi, ti musí vážit, zda je pro ně lepší raw perfromance nebo lepší technologický stack.
Jo a já jsem někde mezi, RT řešim, DLSS ne. Co jsem koukal na tituly, které mě zajímají, tak je to tam cca 50 na 50 ve výkonu, kde mezi sebou soupeří RTX 5070Ti a RX 9070XT. A protože mám omezený rozpočet ... / která karta to asi vyhraje? :-)
Tak to je hezký, ale v tuhle chvíli je to jako prase krmit perlama nebo být v psích dečkách u táboráku.
S tema grafika je to za poslednich par let uplne tragedie. Prakticky od te crypromanie. Chvili to pak bylo lepsi, ale ted zase prej diky A.I. takze ja jsem si do ted vystacil se svou GTX1070 co jsem mel za 7700Kc diky mylne cene na czc, a ted kupuju Asus TUF RTX3080 10GB OC V2 za 10400Kc z Alzy. Myslim si,ze diky te smesne cene je to obstojna karta. Stejne hraju jenom WoWS a nic jineho,takze asi zatim nejrozumnejsi investice. Premyslel jsem nad RX7800 XT 16GB, ale XFX nechci (je to sunt) a Sapphire Nitro uz je za 14500Kc,takze porad 4tis k dobru a vykon cca stejny. A ty 4tis spalim na elektrine stova tak za 5 let a to uz snad budou grafiky,co budou a budou skutecne vykonnejsi (realne) a ne diky smyslenejm snimkum a zmenou rozliseni. Vzdyt ja musim mit i vypnute vyhlazovani,protoze mi vadi ten rozmazany obraz. Radeji zuby, nez silhat po rozmazanym obrazu. Tak snad s tou RTX3080 neprohloupim. A cekat az bude RTX5070 za 12tis? Se nedockam,kdyz stoji pres 20tis a jeste ani neni dostupna a vykon navic jen cca 20% oproti RTX3080 a spotreba o 50W mene? No to nema cenu cekat.
https://www.smarty.cz/GIGABYTE-AMD-Radeon-RX-7800-XT-GAMING-OC-16G-4p155468
-
https://www.smarty.cz/Sapphire-PULSE-AMD-Radeon-RX-7800-XT-4p155460
RX7800XT Pulse - recenze
https://www.gpureport.cz/recenze/porovnani-vykonu-gpu.aspx?article=423&p...
-
RTX 3800 10GB TDP 320W ? Když jí chceš tak si jí kup, já bych jí nechtěl, bral bych Pulse RX7800XT 16GB.
Tak ty máš tu nabídku celkově značně omezenou, protože bys jen Radeon - ani nevíš proč vlastně.
Nekomentuj laskavě moje kometáře, ano.
Jdi do hajzlu, děkuji.
Tvoje kometáře ani nečtu, nečti moje, ano.
Děkuji.
Jak můžeš nečíst komentář, na který reaguješ.?
Pak ta reakci i vypadá.
Ušetřte nás nadbytečných expresivních výrazů
a sobě nervy a čas
Tampermokey + script
No ja nevim, ta RX7800XT ma prave o cca 50W mene (270W), coz pri 4h denne spalim za 5 let ten cenovy rozdil. A to ani nehraju denne 4h, tak mozna 2x do tydne,ale zase kdyz omarodim, coz se taky nestava,tak proparim treba 8h denne tyden nebo 2, ale zase pak mam nocni a ranni a to si mezahraju vubec,mozna tak pred odpoledni a to jen v zime,protoze v lete bude zase co delat na baraku a na zahrade. Mam dilema no,premyslel jsem nad tou RX7800XT, ale WoWS mi zabiraj jen 3GB graficke pameti kdyz hraju na stredni az vysoky detaily 1440p. Mam ji ted na krame,premyslim jestli ji vyzvednout. Navic by se mi ta TUF hodila k desce TUF Z790 a ke zdroji TUF... Dilema 🤣😂 Tu spotrebu asi neresim,kdyby zrala 2x vic,ale 50W rozdil fakt nic neni. Tedy mezi RX7800XT a RTX3080 myslim. Pochopitelne ta ma GTX1070 mela snad jen nejakych 170W, takze to znat bude. Na stesti zdroj mam predimenzovanej, taky z nejaky vyhodny akce na czc nebo alze,jinak bych ho nemel,protoze jsem cely zivot mivaj jen FSP.
dalsi pohlad je, ze 50W je jedna silna ziarovka v skrinke...ten radeon ti pc vyhreje o trosku menej (a ide leto...) :)
Proč dávat 50W do skřínky?
Potřebujete vyhořet?
Mimochodem, na dost světlech je upozornění ... max 40W
PS: Těch 50 W nedají ani všechna světla v mém bytě spolu.
Asi mám malý byt :(
Ja chapu to prirovnani 👍😂🤣
Ono to může znít jako kravina, ale není.
Měl jsem v bytě nájemníka, který to upozornění ignoroval a dal do svítidla klasickou 60W "tepelnou kouli".
Musel jsem vyměnit to svítidlo a opravit okolí.
Sádra sice nehoří (tak snadno), ale ta papírová vrstva s tím nemá problém.
stare dobre ziarovky :)
napriklad sa pouzivali na vyhrievanie kuriatok na farmach. pche, 4,7W ktore svietia ako 50W, ale nehreju...nova doba :(
v zlate -bude cena grafik zaiste klesat ;)
v ecb fiat toaletakoch moze byt kludne 5090 aj za 4000 ;) ale viac uz naozaj nedam :)))
Další "dobrá" zpráva ze světa ... Hledá se Nemo .. vlastně čipy bez chybějících ROP.
V důsledku toho se posouvá uvedení 5060Ti na polovinu Dubna a 5060 na Květen
https://www.techpowerup.com/334402/nvidia-pushes-geforce-rtx-5060-ti-lau...
Notebooky?
Někdy příště™
Tak na 5060ti už nikdo nějak netrpělivě nečeká, je to jemná korekce 4060ti s výkonem 5-10% vyšším a spotřebou --- 5-10% vyšší kupodivu..
Prostě "refresh" aby bylo co prodávat až se vyprodá 4060ti. Pokud někdo podobnou kartu chce, může směle koupit 4060ti.
Několik lidí se vyjádřilo v tom smyslu, že vyšší řady jim nevyhovují z důvodu ceny, spotřeby, velikosti, nebo z nějakého jiného důvodu. A rtx 4050 (pro desktop) vydána nebyla.
Zvážit pořízení 4060/4060Ti by ovšem mohli.
Dokud ještě jsou ;)
Moje 5070 Ti mě stála $893. Koupil jsem jí bez DPH. Dražší než co prezentuje NV, ale v mezích tolerance.
Ještě link, tahle a tady: https://www.jirno.eu/gigabyte-geforce-rtx-5070-ti-windforce-sff-oc-16gb-...
Bez DPH samozřejmě ok, dobrá volba, ale tuhle možnost bohužel nemám. Taky byly doby, kdy jsem měl Radeon X850XT bez DPH, ale bohužel už je to spousta let a jsem v úplně jiné situaci. :-)
Tak samozřejmě argumentovat cenou bez dph s tim, ze pak je to super karta, je stejny nesmysl, jako argumentovat cenou z druhe ruky.
Uz jsem vicekrat psal, ze mam “rozbalenou” 4060ti-16GB za 9, nikdy ale nebudu vytrubovat, ze 4060ti-16GB je dobra karta obecne.
Stejne tak jako neni obecne dobra karta 5070ti….
Ale kdyby byla 5070ti 20tis, rázem je to super kauf…
Atd atd. Všechno jsou to furt stejné karty, jen rozdílně “namíchané” hardwarově a to, jestli jsou dobré či ne, rozhoduje cena za kterou se k nim dostanete…
Dobře, tak jinak. Obecně platí, že původní ceny stanovené výrobcem v USD nejsou ekvivalentem koncové ceny s DPH v ČR nebo jinde. Vždy je k těmto cenám potřeba připočíst daň, clo a další marži. Vem si například Apple - není šance sehnat jejich produkty za ceny, které uvedou při představení v USD. Poslední produkt - MB Air 13" byl uvedený za $999, u nás se prodává za 29.990 CZK. Analogicky tohle platí pro všechny ostatní produkty.
To, kolik bys byl ty ochoten za produkt zaplatit ty, je absolutně irelevantní informace. Cena za 5070 Ti okolo 24K CZK s DPH je zcela adekvátní tomu, co uvádí NVIDIA v USD a co je napsáno v článku.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.