Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia uvádí Resizable Bar /Smart Access Memory jen pro 8 her a GeForce RTX 3060

nVidia ví co je pro Vás dobré, a ten zbytek nepotřebujete.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

"Uživatel samozřejmě má právo rozhodnout se, co je pro něj dobré.
Toto právo využil svým rozhodnutím pořídit si výrobek nVidia.
Další rozhodování ze strany uživatele není potřeba."
-- Jen Jsem Lhal Huang

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Neshoduje se ten seznam náhodou s hrami nejčastěji používanými v recenzích? Pak dává smysl to takhle uspěchat aby nový produkt v testech vypadal lépe. Za dva měsíce to už nikoho nebude zajímat.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ano, víceméně se to shoduje s tituly, ve kterých to dobře funguje na Radeonech. :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ked s tym prislo AMD, tak ake reci, ze oni to vedia tiez, ze vsak ide o standard a ze to nie je novinka... a zrazu to tak lahko nejde :-D

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

jj, taky cekam kdy se k tomu vyjadri tyhle odbornici co tvrdili, jak je to primitivni.. to je tak primitivni ze ze softwarovy spolecnosti nVidie po trech mesicich vypadla podpora na jedny grafice v osmi hrach.. ((:

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

clovek nemusi byt odbornik, aby videl zasadni chybu ve vasem argumentu: to toho ze z Nvidie vypadla podpora v jedne grafice a 8 hrach, nijak nevyplyva ze udelat to je tezke. Klidne to muze byt marketingova vec. Proste tech 8 her jsou hry v kterych to otestovali, a dalsi na 99% funguji ale dokud to neotestuji tak to nebudou vytrubovat.

AMD / Radeon nijak neomezuje pouziti SAM na nejakou podmnozinu her, nebo ano ?

Co se tyce toho jak je to primitivni, to si lze dohledat. V linuxu to fungovalo (s jistym setupem) uz v 2015tem. Je k tomu potreba souhra nekolika veci, zadna z nich neni extra slozita. Takze ja bych zase chtel slyset od odborniku co tvrdi ze je to prace na tisic let, co je tak extra k*rva sloziteho v tom, namapovat kus fyzicke pameti do 64bit virtualniho pametoveho prostoru. Jedinej problem muze byt, ze proste ma Nvidia v GPU nejake hardwarove omezeni ktere se jim ted vymstilo, ostatne s tim jak dlouhodobe ojebavaji "consumer GPU" (treba FP64 vykon) bych se nedivil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no jasne, za tri mesice nestihli vic nez otestovat 8 her.. (: to rozhodne dokazuje, ze je ta implementace uplne primitivni.. ((:

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jj, taky jsem se zasmál... A jak tady někteří tvrdili, že si chce AMD namastit kapsu... :D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

já byl jeden z nich, kteří tvrdili, že to nemůže být tak složité :)
dost mě překvapilo, že musí optimalizovat každý titul zvlášť, možná to platí i pro amd. Proto, některé i velké hry vykazují záporná čísla, ale nikde se s tím nechlubí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Musí přeci zkontrolovat jestli s tím SMA někde náhodou nekolidují jejich oje... ehm .. optimalizace.

A to přeci zabere čas.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

jj, je to dost mozne.
Vela mainstream hier maju optimalizovanych (ci uz priamo alebo cez "workaround"), kedze nVidia investuje (prostriedky) aj do tejto oblasti.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je ojebavka ze strany nvidie. Z pohledu hw a ovladace se namapuje cela pamet a tim to konci. Je to jednoduchy a pokud nvidie nekde musi neco resit nebo optimalizovat tak maji neco spatne. A kdo chce videt detaily jak to realne funguje, jak malo radku kodu to je a jak je to primitivni, tak se koukne do linuxu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

len to asi vyzaduje sucinnost vsetkych "stran": CPU, GPU, SW a aj ochota nVidie :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak neviete, tak pripomínam, že celé hry sú súčasťou ovládačov. čim je tam toho menej, tý menej vecí treba opraviť

GN/Linux vyžaduje kvalitu kódu her , a preto ich je pre GNU/Linux menej

ex-inženýr Nvidie: Každou hru vydávají rozbitou, opravujeme to v driverech
11. 3. 2015

éměř každá hra je vydána rozbitá. Řeč je o významných AAA titulech od výrobců, kteří patří k nejznámějším v branži. Někdy řešíme i donebevolající porušení pravidel APU - jedna D3D9 hra se ani neobtěžovala s voláním BeginFrame/EndFrame. Leccos jsou chyby nebo přehlédnutí - jeden titul byl vydaný s chybnými shadery, které silně snížily výkon našich ovladačů. Takové záležitosti jsou na denním programu bug-trackeru. Pak se na to někdo podívá, zjistí, co je v té hře zvorané a vytvoří záplatu, aby si s tím ovladač poradil. V ovladači už existuje dlouhá řada volitelných záplat, které prostě pro jednotlivé hry zapínáme nebo vypínáme - a pak jsou tam hacky specifičtějšího rázu - až po kompletní náhradu původních shaderů za verzi připravenou našim softwarovým týmem
https://diit.cz/clanek/bugy-ve-hrach-resi-ovladace-graficke-karty

Taký Valve presunul H4D2 z DirectX pre Windows na openGL na Linuxe a mal 2 fps, Opravil všetky chyby mal 315fps.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTE0Njc
Backportom z Linuxu na Windows dostali 300fps,pričom pred portom na Linux mali 270fps
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTE0Njc

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To uz ses ale trosku nekde jinde nez je samotny ReBar. Ten samotny je jednoduchy a neni treba do nej tahat komplikace tam kde nejsou.
Ano o tom ze vyrobci grafik v ovladacich opravuji chyby v kodu samotnych her se vi. Ale vicemene za to si muzou sami. Nemeli na to nikdy pristoupit a tim ze to udelali si na sebe upletli bic...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lenže SAM nie je Resizable BAR, ale spôsob ako implementovať ResizableBAR, aby z toho vedeli hry ťažiť

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ctes ty vubec nekdy ty clanky co komentujes a ty komenty na jaky reagujes ? Zase si uplne mimo. Ja o SAM nic nepsal. A clanek je o Nvidii a jeji podpore Resizable bar, protoze to je to co Nvidia pridala a tak se to spravne jmenuje. Nvidia nikde marketingove pojmenovani SAM od AMD nepouziva.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vy ste potom nečítali ani nadpis
" Nvidia uvádí Resizable Bar /Smart Access Memory jen pro 8 her a GeForce RTX 3060"

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pane vy ste tak neskutecne hloupy. Nekdo vam napise chybne neco co tam nepatri a vy tomu verite. Tak si dame primo zdroj a zkuste mi tam v tom textu od Nvidie ten SAM najit https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/geforce-rtx-30-series-resizabl...
I tak to stale nemeni nic na tom, ze sem celou dobu komentoval resizable bar a vy ste na me reagoval nesmyslama mimo tema. Protoze tematu vubec nerozumite a jedinne co umite je zaplevelovat diskuze vecma co ste si vygooglil.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Určite nie .. Resizable BAR ako také nepotrebuje podporu ovládača (je to vlastnosť PCI-E) a v zdroji ku článku je, že to potrebuje, teda s nim zaobchádza nejakým spôsobom, ab to bolo vhodné pre hry. Nemusí to byť presne SAM, ale bude to SAM-like použitie resizable BAR.

Game Ready Driver Update
newest GeForce Game Ready Driver on February 25th, 2021,
https://videocardz.com/press-release/nvidia-confirms-resizable-bar-suppo...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Je potreba podpora na strane ovladace pci-e. V linuxu to tenkrat diskutovali tady a je tam videt i kod https://patchwork.kernel.org/project/linux-pci/patch/5662C61F.50303@amd....
A kdyz ma operacni system podporu na strane pci-e ovladace (mimochodem ve windows to pridali nekdy v roce 2017), tak si to muze ovladac zarizeni pak patrice namapovat svoji pamet. Konkretne ovladac od amd to na linuxu vypisuje do logu, ze pri inicializaci toto provadi. A stejne tak to dela i ovladac jakehokoliv jineho zarizeni co podporuje resizable bar.
A jelikoz ste si stale nenastudoval co ze to je SAM. SAM (Smart Access Memory) je marketingovy nazev pro implementaci resizable bar od AMD. Evidentne na vas ten marketing funguje dokonale, protoze podle vasich prispevku tam vidite neco navic co tam vubec neni.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ten patch robí jedinú vec. Zistí, či daný radič podporuje funkciu a použije ju.

A to je len kvôli tomu, že resizable BAR je až opd PCI-E 2.1, takže dnes detekcia nemusí byť, ak nechcete podoprovať muzeálny desktop PC. Niekedy musíte podporovať aj múzeum, len vtedy však potrebujte podporu v ovládači. Ak si poviete, že nepotrebujte podporovať múzeum, tak nemusí byť podpora v ovládači.

Ak pracujte s PC-104, tak ta m nemáte PCI Express

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Podpora v ovladaci zarizeni byt musi. Bez toho si operacni system na tu pamet sahnout nedokaze. Nevi kolik ji je. Ani nevi jak si ji zpristupnit. Proto ovladace existuji a jsou potreba.
A kdybyste se poradne podival na ten patch pro pci-e na linuxu. Tak by ste videl ze byla pridana funkce pci_rbar_set_size. Coz je prave ta vec, co je nutna k tomu aby si ovladac zarizeni mohl nastavit spravnou velikost pameti.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pci_rbar_set_size

je len použitím Resizable BAR

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A kdyz to v tom ovladaci neni tak co ? No tak se to nepouziva ty vole. Takze podpora v ovladaci byt musi. Dochazi to uz i tem mene inteligentnim ? Co Fodrek ? Dockvaklo ? Konecne ? Uz ? Po vsech tech nesmyslech co ste vyplodil ?
A pokud ne, tak ovladac amdgpu pro linux. Funkce kde se pouzije resizable bar ke zpristupneni cele pameti graficke karty https://github.com/torvalds/linux/blob/fdce29602f865b016012eadeaec99800d...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja viem, že je to čerstvé, ale ide to
2 March 2021 at 06:00 AM ES
The latest "Smart Access Memory" work by the open-source AMD Radeon graphics driver stack is an option for the RADV Vulkan driver to force the "SAM" behavior even if the system is not advertising all the video RAM as visible or even if using APU graphics.

With the RADV Vulkan driver optimizations around Smart Memory Access / Resizable BAR, it has been contingent on all of the vRAM being visible, having discrete/dedicated video memory, and not using the "nosam" override to disable the behavior. But new to Mesa 21.1 is a "sam" option to override into forcing the driver to enable its Smart Access Memory behavior even if the system is not advertising the support or even if not having dedicated video memory.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RADV-Option-Force-SAM

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia dokazuje kazdym dnom a kazdym svojim krokom, ze prdi na hracov. Ale svojich 5 miliard $ zisku uz maju na uctoch, takze neni problem.

Zaujimave je, ze po polroku totalneho nedostatku kariet vykazali taky masivny zisk. Karty a cipy sa tak zjavne predavali, ale nie hracom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On někdo čekal, že NV vydá technologii, která "prostě funguje" sama od sebe a všude?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=4u0NRgMyzEM - v případě nejasností opakovat 5x

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, tak to je vždy na rozdíl od konkurenčních produktů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.