Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GeForce 417.71 Driver podporuje AdaptiveSync a GeForce RTX 2060

Diletanství by Nvidia, na stránkách Nvidia zde:
https://www.geforce.com/hardware/technology/adaptive-vsync
pouze seznam "supported GPUs"
na stránkách AMD dlouhý support list monitorů včetně parametrů zde:
https://www.amd.com/en/products/freesync-monitors

- proč na stránkách NV není seznam supportovaných monitorů? AMD s tím nemá problém
- proč, když tvrdí, že testovali stovky FS monitorů neexistuje testovací záznam - včetně těch monitorů které neprošly? S informací co na tom konkretním monitoru nevyhovovalo. To si to má případný zákazník Nvidie otestovat se svým FS monitorem sám? A když mu to nepůjde kartu reklamovat? Tohle má být dobrý zákaznický servis? Co je vlastně špatně na monitoru kde adaptive sync funguje s AMD kartou korektně a s Nvidia nekorektně? Je to snad chyba monitoru? :-D

Závěr: Nvidia lhala v tom, že otestovala stovky monitorů. Neotestovala, protože o tom neexistuje test report. Podpora adaptive sync je u Nvidie v plenkách, do CESu to zvládli rozchodit na 12 monitorech. Doufám, že se jim podaří za rok, dva dostat podporu alespoň na úroveň AMD, do té doby nelze mluvit o nějakém úspěchu

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Co si budeme povídat, AMD ten seznam dlouho neaktualizovala a až v posledních týdnech tam postupně doplnila monitory vydané za téměř celý minulý rok.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

pořád je to cca 50x lepší než u Nvidie. AMD otestuje každý monitor, který jim výrobce pošle, stačí si přečíst. Když výrobce nepošle, není tam. To je ale chyba výrobce, nikoliv AMD. Co těch 12 monitorů od Nvidie, že by jim jich nikdo nechtěl poslat více? Tomu snad sám nevěříte, problém bude jinde. Můj názor jsem napsal - je to v plenkách a do CESu toho více nestihli. Dokud nepřijdete s lepším vysvětlením, budu si na svém trvat, je to nejjednodušší vysvětlení a já jsem vyznavač occamovy břitvy, takže teorie o mimozemšťanech fakt ne

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ale zase třeba ark od intelu mi přijde o hodně lepší :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Me jako jednoduzsi brotvovite vysvetleni prijde, ze nelhali, ale proste ty monitory nezverelnili:
a) bud to jeste nestihli, a tym starajici se o drivery je vydal rychleji nez tym starajici se o web stranky - vite jak dlou trva protlacit najekou zmenu ve velkem korporatu? (ja jako record zazil asi 5 mesicu na vytvoreni DB uzivatele v exitujici databazi (bez naroku na zvyseni prostoru pro data), je to prakticky jen 5-6 prikazu a je to hotovo. Ale ty ruzna schvalovasci kolecka, nekonecne remindery, vypseni maximalni platnosti zadosti, podani nove zadosti ....... 5 mesicu.
Proste jako u Vogonu.

b) nebo na to prdi. Proc by se meli starat o zakazniky, kdyz maji 85% (nebo kolik) procet trhu a zakaznici jim trhaji zbozi i s rukama?

c) Samo lhat o testech mohli, aspon o tom poctu 400 monitoru. Nicmene aspon tech 12 monitoru otestovat museli, na cecem to vyvijet museli.

Takze aspon tech 12 fungujicich zverejnit meli - ale treba se do 3 dni na webu objevi.

Edit: Aha, teprve ted jsem cetl zbytek debaty - tech 12 zverejneno je, jen v privnim prispevku to byl spatny odkaz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som sa priklonila k myslienke, ze bud este len zacali testovat, alebo na keynote dorucili narychlo pozbierane data zo zaciatku testovania. Zober si ze vsetky monitory su od vyrobcov od uplneho zaciatku abecedy. Neverim ze medzi monitormi inych znaciek zacinajucich na dalsie pismenka abecedy sa nenajde taky, ktory by nepresiel aspon minimalnymi poziadavkami s 2.4-nasobkom frekvencii a LFC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm ano, i na tom neco muze byt. S tou abecedou to odpovida tomu jejich seznamu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hele ty diletante. Vždyť ani nevíš jak se to jmenuje a co je Adaptive VSync.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/g-sync-monitors/specs/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji za link. Takže těch 12 podporovaných FS monitorů na stránkách skutečně mají, zbytek jsou monitory s GS modulem.
Na to ostatní co jsem psal jste pochopitelně neodpověděl. Není co, test reporty "nevyhovujících" monitorů chybí. Proč? Jak mám zjistit jestli mi to na mém monitoru pojede jinak než si naslepo pořizovat či půjčovat NV kartu? Tohle má být dobrý zákaznický servis od té "nejlepší" firmy na grafiky?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Adaptive V-Sync je něco jiného než Adaptive-Sync....bohužel. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jo, spletl jsem to, kdo se má v tom vyznat, uznejte, že Nvidia pojmenovala to svoje SW šidítko skutečného adaptive syncu takto podobně záměrně, aby získala čas, než to budou podporovat skutečně. No a fungovalo to, projděte diskuze bezmozků, kteří neviděli na vlastní oči fungující Gsync nebo FS a přesto tvrdili, že ho nepotřebují, protože mají nějaké Nv sw šidítko Fast sync (mimochodem zkratka také FS), které je prý "to samé"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale jo, to ti neberu. Celý G-Sync je jeden velký ojeb Nvidie. Mimochodem Huang se vyjádřil, že oni vymysleli adaptivní synchronizaci mimo další bludy a tak nějak jsem si byl jistý, že to byla přeci jen VESA. Chvíly jsem pátral a ano. VESA ji přes eDP(v průmyslu) má jako standard už od 2009. Pak to v roce 2014 Nvidia vzala do svých rukou, udělala to po svém a nazvala to G-Sync. Ještě tentýž rok AMD kontrovala FreeSync, což není nic jiného než adaptive sync VESA v normálním(rozumněj "neprůmyslovým") monitoru, který má nadstandardní výběrové specifikace (především rozsah Hz). V roce 2016 VESA adaptivesync zařadila do specifikace DP1.2a jako volitelnou položku. Dál už to snad znáte.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jste si opravdu jistý, že VESA měla ve standardu variabilní obnovovací frekvenci, teda to, že obnovovací frekvence monitoru bude kopírovat framerate na grafické kartě s každým framem?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je nahodou docela zajimava uvaha :) myslim ze do standardu zapracovali dynamicke rizeni vsech parametru vc. vynucenych vstupu atd. davno pred GS/FS...teoreticky by bez toho nemohl Gsync vzniknou protoze by porusoval standardy :) (NV si jen vybrala vlastni cestu v ten moment asi schudnejsi)
V podstate dlouho chodili kolem horke kase ale spise kvuli uspore energie .... a bylo to tam tak volne napsane ze kdyby jakykoliv vyrobce chtel mohl takovy zpusob implementovat uz tenkrat :) (kdyby tomu tak nebylo nemohla by byt reakce AMD i VESA tak rychla ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Text jsem pochopil tak, že to bylo skokově. Tedy ne frame-by-frame. Tam to rozšířil až G-Sync.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem pochopil tak to navrhli dost univerzalne(hlavne kvuli uspore energie), ale urcite to nebyla prvotni myslenka i kdyz by to tam slo nasroubovat..i v ramci operovani s jednim snimkem ... AMD to pak priohlo k obrazu svemu z donuceni kvuli Gsync .. kdyby nebyl VESA standart implementovany spravne tak demo FS sesite horkou jehlou nejspis nepredvedou ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je taky klasicky hejtersky zaver "Závěr: Nvidia lhala v tom, že otestovala stovky monitorů. Neotestovala, protože o tom neexistuje test report.". To z toho fakt nevyplyva.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když nelhala, jedná se minimálně o diletanství. Venku je spousta lidí co FS monitor mají a chtějí upgradovat grafiku. Ujištění, ze strany Nvide o tom, že to na jejich monitoru určitě bude fungovat, by jistě lidem pomohlo s klidným srdcem sáhnout po Nv kartě. O to víc nesmyslnější to je, pokud věříte, že nelhali, otestované to mají, jen si ty své úspěchy nechali pro sebe, proč? Firmy se rády chlubí vším (i tím co nemají). Proč se nechlubí podporou na 200 monitorech, ale jen na 12, to prostě nedává smysl -> tedy má teorie zůstává pravděpodobnější.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tohle mi přijde jako klasický symptom wafferitýdy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No a co ten micro-stuttering? Řeší to?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jako ze by tam lidem zadarmo prepajeli pameti z 6 giga na 12? (:

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jestli se to da vyresit. Treba COD WWII zere v 1080p uz 5,5GB, v 1440p celych 6GB v ultra nastaveni... je to limit pameti tak jako tak i kdyby nejak vyladili driver.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja som mal bug v tej hre alebo čo, do 10 min. 1080p ultra + upscaling (1070) celá VRAM + celá RAM postupne až do full potom BSOD, dumal som nad tým a nakoniec som zistil, ze mi to robi vypnute page file, dal som system managed a problem solved, divne

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To vypada jako bug v driverech... tohle jsem zazil taky jeste na win8 s Dell notebookem, akorat tam to nebyl problem jenom jedne hry..vyresil to az downgrade na win 7, protoze jak Intel, tak NV s MS se k nicemenu nekolik mesicu nemeli a delali, ze se jich ten problem netyka. Jak to nakonec dopadlo nevim, ve Win 7 to kupodivy fungovalo spravne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

nj vývojáři se pořád perou s 64bit a občas jim to přeteče :))) v tomhle případě zlaté 32bit app :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na stránkách nvidie je v seznam podporovaných karet vše od GTX650 do GTX980. Ale nejsou tam 10xx a 20xx karty. Nebo to mají seznam karet, co umí G-Sync se speciálním HW v monitoru, ale neumí Vesa AdaptiveSync? Moc to smysl nedává.
https://www.geforce.com/hardware/technology/adaptive-vsync/supported-gpus

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Adaptive VSync není G-SYNC Compatible

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pravda, nechal jsem se zmást výše.

V popisu vyžadují použití DisplayPortu. Snad časem dodělají podporu i přes HDMI - už se prodávají televize, co umí VRR z HDMI 2.1

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zapl jsem to na RTX2070 a neni nic znát :D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

AMD má např. windmill demo, kde to jde vidět ihned. Ani konstantních 60 snímků s Vsync nestačí na plynulost. A na testovacím patternu (jedoucí tlustá svislá čára zleva doprava) to je vidno i na 100 a více fps. Takže myth o tom, že to není potřeba když mám 60 a více fps je busted

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To demo od nvidie jsem zkoušel a adaptivesync jsem v něm prostě nerozchodil. To jen tak bytheway. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Windmill demo nebylo nikdy oficiální. Už hodně dávno mi to přestalo fungovat s nějakou novou emisí ovladačů. Ale pamatuju si, že to demo bylo udělaný tak aby buď renderovalo 55 FPS anebo počet fps měnilo. V každým případě na 60Hz monitoru s vypnutým freesync to trhalo (ne tedy že 60FPS na 60Hz monitoru nestačí) a se zapnutým se to krásně syncovalo na 55 FPS (Hz) a vše bylo naprosto plynulé. No dneska je to jedna z mála apek, co mi Desítky dostane do BSOD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

existuje G-SYNC Pendulum Demo. Da se to v tom pekne vyzkouset. https://www.nvidia.com/coolstuff/demos#!/g-sync

Moje RTX2070 a Philips 349X7FJEW funguji OK.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý, mě stále funguje jak na posledních driverech, tak na poslední verzi win10.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co máš za konfiguraci ? Já používám RX480 zapojenou přes DP+i5, Samsung 48-75Hz, poslední drivery, poslední build Desítek. Na webu jsem našel kupu komentů, co si stěžují na totéž: Crimson ok, Adrenalin trhání v demu a pády OS.
Jo a Pendulum mi sice běží a nepadá, ale nesyncuje, resp. syncuje jen na V-sync, ať s tím laboruju jak chci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asus Fiji Nano White + Acer BX340 přes DP. Adrenaliny. BTW windmill jede lidem i s NV grafikami

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Včera jsem to rozsáhleji testoval a jo, funguje to ale rozhodně nemůžu říct že by to bylo plug-n-play. Jelikož používám převážně režim borderless, je to ještě horší.
Kingdom Come, obstojně to funguje jen ve fullscreen. V borderless to podle mě nejede.
V Elite Dangerous to jede v obou režimech.
V Battletech je problém, není tam specifikováno v jakém režimu hra jede, jen "v okně" (ano/ne) a tam musím alt-tab do plochy a zpět do hry jinak to nejede a FPS oscilují mezi 64-68FPS a obraz má stutter jak sviň. Po alt-tab vyskočí na cca 88FPS a všechno se srovná, pak je to ok.
V Mechwarrior Online to jede v borderless modu s mírným(nebo žádným) blikáním v menu hry. Při hře samotné je to ok. Podobně se to občas chovalo i na AMD kartách.
Subnatica ve fullscreen jela v pohodě, ale při laborování jsem si všiml, že když se FPS (snížením powerlimitu na 50% :-D ) dostanou na hranici 62-66FPS, začne monitor mírně poblikávat, občas dokonce na frame zhasne.
Division jsem zkoušel, ale nevím zda byl problém v ovladačích nebo to způsobyl adaptive-sync. Na ulici blikalo světlo(JEDNO!) a po chvíly jsem nabyl dojmu že je rozbyté(blikající zářivka) a je to schválně. Jenže když jsem přišel k němu, začal blikat celý monitor. Odešel jsem, změnila se herní doba a už se to neopakoval. Spíš to byla haluz než problém s adaptive-sync. Ten pak očividně fungoval.
Nedá se to měřit, ale po víc jak dvouleté zkušenosti na AMD snad už umím říct, zda adaptive sync jede, či ne.
Verdikt bych prozatím nechal stranou. Je třeba to ještě doladit a ani u AMD to nefungovalo 100%. Na první pokus ale celkem slušný.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Důležitá otázka je, co máte za monitor?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Microboard M340clz. Stejný vnitřek jako Samsung a Philips. 34", 42-100Hz, 3440x1440,VA, FreeSync.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak s fullscreen window je to hit or miss, niektore hry robia problemy aj na AMD kartach. Mam RX580 a mne Forza Horizon 4 funguje bez problemov, Division je to akosi divne mam pocit ze to nefunguje; Ghost Recon Wildlands preblikavaju do ciernej obrazovky v menu, pocas hry OK. Mam pripojeny este druhy ne-freesync monitor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mechwarrior online mi na AMD FS nikdy neblikal, jedná se tedy o monitor. Jinak zbytek co popisujete (problémy v borderless režimu atd) připomíná stav, kde AMD FS byl před cca 2 lety a AMD to postupně fixnulo. To odpovídá tomu, že u Nv je to v plenkách

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Diť nic neříkám. MWO hraju cca 5 let a na třech různých FS monitorech s ruznými AMD kartami. Současný stav je takový, že to jede tak jak má(na AMD). Psal jsem že to občas problikávalo, ale v návaznosti s komentářem pod starším článkem z tohoto týdne, kdy píši že se to v různých verzích ovladačů chovalo různě. Mimochodem, borderless v MWO používám proto, že ještě tak 2 roky zpět při nastavení fullscreen MWO tvrdošíjně nastavilo monitor na 60Hz(v kombinaci s DX11) a člověk s tím nehnul. V borderless režimu to jede jak má.
Při testování FS s nvidia 1080ti a MWO v borderless režimu musím i při samotném zápase(tedy nejen v menu) přepnout atl-tab na třeba firefox a zpět. Jinak osciluje FPS. Stává se to pravidelně a opravit to jde vždy tímto způsobem.
Dále jsem také psal, že chování může ovlivňovat také jiný software. A také že ano. Nevím jestli je to standardní chování, ale musím vypnout omezování FPS v RTSS, jinak se to chová špatně. Zvláštní je, že ač by člověk čekal že v případě že na to gr.karta bude mít bude renderovat co dá(a AMD to tak standardně dělá), a tedy mimo rozsah Hz monitoru, ovladače nvidia omezí FPS na max. co stíhá monitor i když je všude vsync natvrdo vypnut.
Funguje to ale je třeba to prostě jen doladit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Praveze AMD doporucuje zapnut Vsync s Freesync, ci uz priamo Vsync alebo ten ich Enhanced Sync co je obdoba NVidiackeho Adaptive Vsyncu. Tusim na to odpovedal priamo niekto od AMD: https://community.amd.com/thread/213346

AMD sice tvrdi ze pri freesyncu nie je extra latencia so zapnutym vsyncom, ale to im zase niekto na youtube vyvratil. Navyse moze byt rozdiel ci to je zapnute priamo v hre alebo vynutene v AMD radeon ovladacoch. Ja vacsinou mam v profile hry v ovladacoch enhanced sync a nepouzivam FPS limiter - napr. vo Forze bol obraz roztrhany ked to islo nad 75 FPS aj ked v hre bol nastaveny limit. Vsync to opravil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

U KC:D mi to jede stejne. Bez ramecku je frekvence monitoru sekla na horni hranici, ve Fullscreenu to jede. Zbyle hry z vyberu nemam, ale mam cca 250 jinych, tak muzu testovat.
Monitor mam MG279Q.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pri...bana NV konecne urobila nieco rozumne pre ludi? :) idem otestovat na Iiyama G-Master G3266HS-B1, 32"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak co, kto uz ma 2060 ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Crowdsource list Freesync monitorů zkoušených s nVidia GPU - https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YI0RQcymJSY0-LkbjSRGswWpJzVRuK_4...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.