Nvidia vydává ovladač zvyšující DX12 výkon GeForce RTX 3000 až o 24 %
Výkon navíc by měl pocházet především z optimalizací kompilace shaderů, snížené režie procesoru a doplnění podpory pro Resizable Bar u her Forta Horizon a F1 22. Podstatná část výkonu navíc tedy půjde na vrub snížení limitace ze strany procesoru, což koresponduje s faktem, že nejvyšší nárůsty uvádí Nvidia u výkonnějších karet v kombinaci s nižším rozlišením:
Shora: Assassin’s Creed Valhalla, Cyberpunk 2077 a Forza Horizon 5;
zleva: 1080p, 1440p, 2160p
Nvidia uvádí rozsáhlejší výčet výkonnostních posunů, který dosahuje až:
- Assassin’s Creed Valhalla: až 24% (1080p)
- Battlefield 2042: až 7% (1080p)
- Borderlands 3: až 8% (1080p)
- Call of Duty: Vanguard: až 12% (4K)
- Control: až 6% (4K)
- Cyberpunk 2077: až 20% (1080p)
- F1 22: až 17% (4K)
- Far Cry 6: až 5% (1440p)
- Forza Horizon 5: až 8% (1080P)
- Horizon Zero Dawn: Complete Edition: až 8% (4k)
- Red Dead Redemption 2: až 7% (1080p)
- Shadow of the Tomb Raider: až 5% (1080p)
- Tom Clancy’s The Division 2: až 5% (1080p)
- Watch Dogs: Legion: až 9% (1440p)
Protože Nvidia uvádí tyto nárůsty pouze pro GeForce RTX 3000, je pravděpodobné, že jmenované optimalizace byly zahrnuté již v tiskovém ovladači pro vydání GeForce RTX 4090 (521.90), přičemž výsledky GeForce RTX 3000 v recenzích pocházely ze starších ovladačů. S novými ovladači 522.25, které podporují jak GeForce RTX 4090, tak GeForce RTX 3000, jimž zvyšují výkon, lze očekávat menší výkonnostní rozdíl mezi novinkou a současnou generací.
Ovladače NVIDIA GeForce Game Ready 522.25 WHQL stáhnete zde (přímý odkaz).