Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia zaplatí uživatelům GeForce GTX 970 $30 jako odškodné

Obrázek uživatele Rafan

Když se na netu strhla polemika zda NV podvedla (podvádí) zákazníka, tak mnoho Frantů co fandí NV tvrdilo že vlastně o nic nejde a celkově bagatelizovala problém. Připomnělo mi to kauzu Intel versus AMD, tam také Intel fandové tvrdily že se Intel ničeho špatného vlastně nedopustil a AMD se snaží obchodní neúspěchy svést na konkurenci. Oba případy mají však společné soudní vyrovnání a tedy vlastně přiznání obou protagonistů (v prohlášeních sice tvrdí že se ničeho nedopustily), že nemají čisté svědomí a bojí se, že to u soudu projedou s mnohem většími náklady. V případě Intelu se sice vypořádal s AMD a však pro úřady to uzavřené není, to jsou totiž dvě oddělené kauzy které mají společný základ v jednomu prohřešku. Stejně tak to ještě může dopadnout s NV.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

"soudní vyrovnání a tedy vlastně přiznání"

Zřejmě nevíte, jak to ve spojených státech funguje. Základní problém v USA je, že mají porotu složenou z normálních lidí (tzn lidi, kteří problematice nerozumí a jsou manipulovatelní) a v mnoha státech ještě volené soudce (zní to krásně, ale takto vznikl mj. problém zvaný "east texas district"). Soudní vyrovnání není ani přiznání ani odmítnutí - je to prostě hodnota, kterou je společnost ochotna zaplatit proti ŠANCI, že prohraje.
Takže pokud by při prohře museli zaplatit řekněme 100USD a je 50% šance že prohrají, tak společnost bude ochotna zaplatit 50USD už jen proto, že jen samotná právní obrana stojí hodně.
Ostatně na podobném principu stojí i patentoví trollové - proti neuvěřitelně drahé právní obraně, která ještě nemusí skončit úspěchem jsou zejména malé firmy v drtivé většině ochotny zaplatit "poplatek", aby nemuseli nést náklady náročného soudního procesu a případný likvidační výrok poroty.

Pro nvidii je to nepochybně prohra (=musí zaplatit), ale nepleťte si to s přiznáním.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Nikdy jste u soudu nebyl ani v ČR ani v USA a proto tady šíříte bludy.
Pokud zaplatíte odškodné, přiznáte tím "nepřímo" vinu. Akorát vás soud už nebude dále soudit, pokud to druhé straně stačí ke stáhnutí žaloby.
Tečka. nic víc v tom není.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Nepatřím ani do "zeleného" ani do "červeného teamu", ale přijde mi, že z toho lidi dělají velký flamewar. Postižený touto řekněme nekalou praktikou či švindlem ze strany NV může být pouze ten, kdo kupoval GTX 970 okamžitě, možná ani ten né, protože kauza se v ČR již dávno řešila a ti kteří nechtěli 3.5GB kartu se jí prostě vyhnuli, protože to na popud medializace měnili i eshopy ve svých specifikacích... Můj obecný názor je ten, že výrobci GK nám nové technologie dávkují, tak postupně, až to přestává být zajímavé... Jakožto příležitostný hráč mi pořád v počítači hnije R5770... Určitě do konce roku novou grafiku kupovat budu... ale že by mě nějak při výběru ovlivnilo, že jeden nebo druhý podvádí/ěl ...to asi néé...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ta HD 5770 kterou se ohanite ma 7 let pricem pisete ze vyrobci cipu uvadeji sve technologie pomalu ale kdybyste aktivne cetl tak uz jenom HD 7970 je rozdilnejsi nez vase karta(VLIW5 > CGN). Pisete ze u GTX 970 ceske obchody psali ze ma delenou pamet na 3.5 + 0.5GB, kde prosim? nevim o tom. Sou i takovy lide ktery si GTX 970 koupili a az pak se dozvedeli o klamu v roli deleni pametoveho radice na 224+32 bitu a ta posledni veta vami napsana cituji: "ale že by mě nějak při výběru ovlivnilo, že jeden nebo druhý podvádí/ěl ...to asi néé..." - tak vam radost prodavat padelky.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

přesně tak, kdyby tam bylo napsáno 3,5Gb+xxGb tak nemůže říct nikdo nic, ale oni to zkusili vychcávkou, že tam dali 4Gb a 0,5Gb jede ve zpomaleném režimu, což je dost těžké rozseknout, protože tam ty 4Gb jsou, a jsou použitelné, to že se vám propadne FPS je věc používaného software a to už balancujeme na hraně, protože je těžké určit co je a co není vhodný software.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A preto sa robia benchmarky, aby sa vedel realny vykon karty, ktory bol ok za tu cenu a plne jej zodpovedal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele cheech chong

Nepatřím ani do "zeleného" ani do "červeného teamu" to je tu u ... jedno tu dostanes minusku lebo vravis pravdu)))). keby tu to +/- nebolo tak by sme sa ani nedozvedeli pravdu o zmyslani a pochodch v hlave podporovatelov amd ati. takze som vlastne rad ze tu ich schyzu to odhalilo.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Meli by povinne odkoupit vsechny ty zmetky od zakazniku jak to naridil americky soud nemeckemu Volkswagenu!!!, jedna sa totiz o primy vojeb zakaznika, lidi by si urcite radsi koupili ted za ty penize a jeste by jim par dolaru na hry zostalo RX 480.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Väčšina zákazníkov by si kúpila skôr GTX1060, pretože tá má aspoň nižšiu spotrebu, narozdiel od 480.

Alebo ak by ten zákazník aspoň trocha uvažoval, tak by si priplatil za GTX1070, pretože čokoľvek podtým nieje veľmi zmysluplný upgrade zo súčasnej GTX970.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Vetsina zakazniku GTX 970 by si nekoupila zastaralou GTX 1060 protoze je to jenom cisty refresh architektury Maxwellu ze 28nm na 16, zadne nove technologie, proste nic pozitivniho, GTX 1060 je proste zastaralej produkt kterej RX 480 porazi na hlavu a ta skutecne prodrazena GTX 1070 kterou odporoucis je jenom o par % vykonnejsi jak RX 480, Vulkan api to jiz jasne dokazalo/ukazalo v novem Doom-u, takze kdyz dojde masivneji k nastupu Vulkanu, a ze dojde nakolik Playstation 4 tak Xbox One + dalsi revize/>verze techle konzoli budou nadale uzivat a prochazet na modernejsi AMD cipy CGN 3 az 4 generace, pricem prave herni konzole tvori vic jak polovicni trh herni zabavy a DirectX 12 je zas umelo omezovano na sprosty Windows 10, pak NVIDIA se svymi zastaralymi produkty bude vykonem ukazkove padat a majitele i k prikladu Radeonu HD 7970 budou jasat. Dnes RX 480 je bliz GTX 1070, RX 490(Vega) porazí GTX 1080 na hlavu a podle meho osobniho nazoru pride z Vegy i vykonnejsi varianta ktera ukaze prdel prodrazenemu Titanu X. Duo Vegy budou nejvykonnejsim resenim presne jak to v CGN3 vydani ukazal Radeon Pro Duo. NVIDIA se prosto dnes nechyta, a ze ma RX 480 vyssi spotrebu? jo ma o par wattu, jenze tenhle cip ma neporovnatelne lepsi algoritmy pro samotne rizeni spotreby, takove kde se NVIDIA ani se svymi GTX 1000 kartami nechyta, jenze to chce cist a ne jenom tlachat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"majitele i k prikladu Radeonu HD 7970 budou jasat"

7970 mám tak to snáď budem môcť posúdiť. :D

Čo som si všimol zatiaľ je to, že nové ovládače od AMD čoraz horšie. Možno sa tým inšpirovali u Nvidie.

"jenze tenhle cip ma neporovnatelne lepsi algoritmy pro samotne rizeni spotreby, takove kde se NVIDIA ani se svymi GTX 1000 kartami nechyta,"

Takže kvôli neporovnateľne lepším algoritmom na riadenie spotreby ju má Polaris vyššiu ako Pascal? No to sa teda len tak niekde nedočítam. :D

A či 14nm Vega porazí GP102... s tým by som nepredbiehal.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Spíš mi přijde, že ji má vyšší, protože si AMD nemůže dovolit dělat samostatné výpočetní karty a musejí všechno nacpat do jednoho návrhu. Takže to pak žere o něco víc, než by to zrovna při hraní her nezbytně muselo.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Lžete. Nevím jestli schválně nebo pro pobavení ale lžete.

Btw musel jsem teď nouzově zapojit GTX 1070 do 360W zdroje a šlape to. V zátěži si sestava bere 230W ze zdi. Ukažte mi AMD kartu která to dá a v žádné AAA hře na ultra detaily nespadne pod 60 FPS.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Waffer47 je AMD troll takže nič iné ako nafukovanie každej (aj vymyslenej) kauzy a písanie hlúpostí smerom na NV sa od neho čakať nedá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nějak v tom nevidím ten rozpor, on snad někde tvrdí, že 360W zdroj neutáhne mainstreamovou kartu? To by musel být hodně špatný 360W zdroj, aby to nezvládl.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele cheech chong

tu sa klame v prospech amd uz vela rokov. ak neklames mas minusku u pripevkov. s tym sa vlastne odhalili)))

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Většina zákazníků s 970 si koupila, kupuje a nebo si koupí 1070. Spousta lidí okolo mne ji doporučuje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, pár dolarů navíc a byla by výkonnější 1070.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jste si jistý?
Např. DirectX 12, Rust: "...GTX 1070 experiences severe frame rate drops, from around 80 to 35 at identical settings." zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_support
...a to není jediný případ.
Jestli alespoň trochu sledujete vývoj architektur obou táborů, víte, proč tomu tak je.

Kdekdo řeší parametry GTX970, jiní zase architekturu 1000 řady atd. Já před xx lety řešil GeForce 4 MX440 kvůli shaderům -- nemohl jsem hrát snad každou 3. hru, co se ke mně dostala. Hry to měly uvedené i na krabicích v požadavcích na systém (i tehdy můj oblíbený Battlefield 2) -- něco jako že celá série GeForce 4 je podporovaná, kromě modelu MX440; což byla dost rozšířená karta. A nechci se až tak moc rozepisovat do historie, ale s RIVA TNT2 jsem si také užil...
Co tím vlastně chci říct? Že nerozumím tomu, jak je možné, že má NVIDIA takovou zaslepenou základnu ovcí, kteří ji budou obhajovat do krve, i když byla několikrát a různými zdroji usvědčena. Ta NVIDIA, která se i přes tolik faktů a i přes tolik klacků, které za ty roky úmyslně naházela pod nohy.
Netvrdím, že konkurence (v tomto případě AMD) je svatější, bez problémů apod. Každý nějakou tu svou mouchu má nebo měl. Zaráží mě hlavně krátkozrakost: "ale že by mě nějak při výběru ovlivnilo, že jeden nebo druhý podvádí/ěl ...to asi néé..." Doufám, že člověk, který toto napsal nebo i lidé, kteří jsou tohoto názoru, si dají souvislosti dohromady a zamyslí se nad pronesenou větou pořádně a nemusím tady vysvětlovat naivitu dané věty.
Takové smýšlení se totiž odráží nejen na trhu grafickém, ale na jakémkoli.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"a to není jediný případ"

Vybral si si jednu hru a teda jeden prípad. U ostatných nie sú také problémy evidované a to skôr vypovedá o niečom inom ako o všeobecnom probléme 1070tky kvôli jej architektúre. Ale b udem rád, ak budeš špecifický a povieš presne kde je problém a nie iba obligátne "Jestli alespoň trochu sledujete vývoj architektur obou táborů, víte, proč tomu tak je." Dúfam, že to nebude niečo o AS.

"Ta NVIDIA, která se i přes tolik faktů a i přes tolik klacků, které za ty roky úmyslně naházela pod nohy."

Toto záleží od subjektívneho vnímania toho čo to tie klacky sú. Niektorí ľudia považujú za klacky čokoľvek čo NVIDIA vytvorila. A teda napríklad aj PhysX či Gameworks a pod. To ja zasa nie. Ja mám pocit, že niektorí fandovia AMD alebo proste len hateri NVIDIe zbytočne prudia u všetkého čo sa okolo NV šustne. Hlavne, že majú na čo nadávať. A či to dáva zmysel alebo nie, je už v konečnom dôsledku jedno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejediným případem a narážkou na architekturu jsem měl na mysli výkon NVIDIE pod novými API, rozumějte: neúměrnost výkonu k ceně oproti konkurenci (to už tu ale bylo probrané víckrát a Vy jako pravidelný čtenář o tom jistě víte). Reagoval jsem na komentář Dolana: "Väčšina zákazníkov by si kúpila skôr GTX1060, pretože tá má aspoň nižšiu spotrebu, narozdiel od 480.
Alebo ak by ten zákazník aspoň trocha uvažoval, tak by si priplatil za GTX1070, pretože čokoľvek podtým nieje veľmi zmysluplný upgrade zo súčasnej GTX970."
Jeho argumentace je zkrátka prostoduchá.

Co se subjektivního vnímání týče:
-vědomě lhát o parametrech svého produktu, poté zatloukat, zatloukat a zase zatloukat, když se na to přijde? Výsměšné odškodnění v podobě několik procent jen někomu? (alespoň že evropská legislativa umožňuje navrácení produktu)
-úmyslně snižovat výkon konkurence a tvářit se, že výsledný produkt je dobře optimalizován (např. tesselace ve Witcherovi)
-Gameworks apod. nemusí být nutně open, ale pokud to nemá být "klacek", měl by se na jakémkoli hardwaru chovat ~stejně
-softwarově odstranit funkce zakoupeného produktu? (pak je zase vrátit, ale až na velký popud zákazníka)
-...

Pokud Vám připadají tyto body jako pozitivní, přesvědčovat o opaku Vás nebudu. Jak totiž píšete, je to o subjektivitě.
Já si zase subjektivně myslím, že pokud se mi někdo snaží vyjít vstříc, a i když se mu nedaří, snaží se zlepšovat a jednat fér (nejen s mou osobou), potom mu rád dám "něco navíc" (nejedná se nutně jen o peníze) i přes to, že konkurence by byla možná lepší.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme nedá sa popierať, že nové API idú AMD lepšie. Na druhej strane si treba všímať aj to z akých základov sa nárasty výkonu počítajú. Často majú AMD grafiky o dosť horší výkon v starých API ako konkurencia (DX11 v AoS či OpenGL v DOOM). To sa potom nárasty pekne počítajú do závratných výšin. Takže síce sú AMD grafiky lepšie v DX12 či Vulkán, ale tie nárasty nie sú až také obrovské oproti konkurencii ako sa môže zdať. 3D Mark tomu nastavil tvár čo niektorí ľudia nevedia skúsnuť a radšej veria, že ide o lobbing či podvod. Potom sú aj veci, ktoré sa na prvý pohľad neukazujú. Iní používateľ písal na fóre, že síce mu priemerné FPS v RotR nevyskočili o veľa, tie minimálne sa ale v DX12 značne priblížili priemerným a teda žiadne prepady výkonuod 60 FPS ku 35, ale pekne stálych 60 FPS. To, že 1070tka má problém s udržaním stabilných FPS v jednej hre teda nič nehovorí. Maximálne tak to vypovedá buď o hre samotnej alebo o ovládačoch GPU. Čo to naozaj je my ťažko vyhodnotíme reálne keďže sa na to dívame iba z povrchu na výsledky. A to je teda dosť málo.

Čo sa týka spomenutých bodov, tak prvé 2 a štvrtý sú jasné a boli právom kritizované. Aj keď mi osobne nevadí vyšší stupeň teselácie pre lepší detail ako býva zvykom, malo by to byť ale nastaviteľné a to hneď od začiatku.
Gameworks ako celok si ale vysvetluješ zle. Vie sa z časti zneužiť konfiguráciou, to ale že by sa mal správať rovnako na akomkoľvek HW nie je pravda. NVIDIA očividne implementuje GW tak, aby využíval silné stránky jej HW. Čo je úplne normálna vec. Nemá prečo optimalizovať jej SW na konkurenčný HW. Na tom nie je nič zlé a samotný GW dosť zlepšuje grafickú stránku hier. A že je to za cenu výkonu je snáď jasné už z podstaty toho, že ide o pokročilé grafické efekty, ktoré proste výkon stoja. Konkurenciu síce stoja viac, ale stále je to v pekných FPS (ak sa nepoloží kvôli teselácii čo je v minime prípadov). Mne skôr vadí, že kopec tzv. káuz okolo GW bolo umelo vytvorených a to často krát z nevedomosti ľudí, ktorí nemajú ani základnú predstavu ako funguje počítačová grafika a ako sa dané efekty implementujú. A takýchto tzv. káuz je viac ako dosť. Viď nižšie ako tu zasa niekto operuje so snehom v AoTS, čo bola chyba v ovládačoch, ktorá bola v ich produkčnej verzii odstránená. Alebo GPU PhysX v Project Cars, ktorý v hre jednoducho nie je. A aj tak niektorí ľudia veria, že tam je a že vývojári hier a aj ľudia čo to vyskúšali klamú. Písal som to už veľakrát, kritizovať sa dajú len niektoré prípady ale nie Gameworks či PhysX ako celok. Obe tieto technológie sú jednoducho prínosom. Keby si si mohol vyskúšať NVIDIA VR Funhouse, videl by si kam to NV dotiahla a je to fakt super. GW vo viacerých hrách je tiež prínosom a zlepšuje viditeľne ich grafickú stránku. Ono tá cielená kritika všetkého má nakoniec negatívny dopad v tom, že keď sa neprávom kritizuje veľa vecí, tak tie právom kritizované sú brané s menšou váhou a nedôverou. A ľudia čo k tomuto prispievajú robia pre AMD akurát medvediu službu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"...mi osobne nevadí vyšší stupeň teselácie pre lepší detail ako býva zvykom..." Pokud ty trojúhelníčky vidíte, potom smekám klobouk před Vaší bystrozrakostí. "There's some people who really like to tessellate and tessellate and tessellate. That can create lots of traingles that don't really contribute to the scene.” zdroj: http://www.gamersnexus.net/hwreviews/2496-amd-rx-480-8gb-review-and-benc... Ve slajdech AMD k RX480 bylo vyjádření ve smyslu, že vytvořili algoritmus, který se efektivně vypořádává se zbytečnou tesselací, kterou právě NVIDIA tlačí/la v např. již zmiňovaném Witcherovi, ale nechce se mi to hledat, myslím, že jsem to četl někde tady na DIIT po padnutí NDA na RX480.
Čímž se vlastně potvrzuje zneužitelnost GameWorks. Netvrdím, že by NVIDIA měla optimalizovat něco pro AMD, tvrdím, že by neměla záměrně škodit. V optimálním případě vytvořit možnost si alespoň nějak optimalizovat HW pro SW NVIDIE, v tomto případě GameWorks (potom by to byla win-win situace). Avšak respektuji Váš názor, že se Vám to líbí. Můj názor je takový, že preferuji open source a celkově transparentnost.
A až tak bych ty procenta nebagatelizoval, dá se z toho vyčíst několik přínosných informací, jako je overhead, potenciální možnosti vývoje apod.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Prečo hneď myslieť na teselačný faktor 64? Ja len tvrdím, že vyšší teselačný factor nie je problém. ak je možné ho ovládať. BTW AMD má v ovládačoch priamo na to posuvník takže fakt to nie je pre jej zákazníkov problém. Vtip je v tom, že na to doplatili iba majitelia NV grafík, ktorý si teselačný faktor nemohli nastaviť. Ale nervózni z toho boli ľudia, pre ktorých to skutočný problém nebol.

"Čímž se vlastně potvrzuje zneužitelnost GameWorks."

Asi tak ako zneužitenosť čohokoľvek, pretože teraz sa nebavíme v prípade Witchera o zdrojovom kóde ale čiste iba o konfigurácii konečného riešenia. Takže kritika, že nebola dostupná konfigurácia pre Hairworks vo Witcherovi je fajn. Ale to neznamená, že kvôli tomuto prípadu sú GW zlé ako celok. A btw mne sa páči grafická strábka Gameworks a nie to, že ho niekto zneužije. To len aby nedošlo k nedorozumeniu. :-)

"A až tak bych ty procenta nebagatelizoval, dá se z toho vyčíst několik přínosných informací, jako je overhead, potenciální možnosti vývoje apod."

3D Mark myslím tomu nastavil tvár. Okrem toho je myslím jasné, že ak má AMD v starom API 40 FPS a v novom 70 a NVIDIA v starom 60 a v novom 70, tak percentuálny nárast je na strane AMD suverénne lepší, ale to len kvôli tomu, že má menší základ. Preto ako vravíte Vy, netreba to podceňovať a ja zároveň tvrdím, že ani preceňovať a že sa treba pozerať aj na to akým spôsobom boo navýšenie dosiahnuté. Vyššie čísla sa síce marketujú lepšie, ale to neznamená, že sa nimi takto nedá manipulovať (ako cieleným nižším výkonom pod starým API v určitých hrách).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tou R5770 jsem chtěl jen naznačit, že nejsem ten typ který při uvedení nové GK okamžitě střelí tu původní. Majitelé R5770 či zmiňované 7970 mohou snad potvrdit, že kdo tehdy koupil - neprohloupil... Ale z vašich dalších komentářů zde cítím, že diskuze bude zbytečná...
Opravenou specifikaci jsem viděl u ATcomputers, ABCdata, Adart... jestli to upravili u všech produktů nevím...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A kdy to zase předělali nazpátek ?
https://www.atcomp.cz/zbozi/msi-gtx-970-gaming-4g/detail.aspx?p=z:371558
U Alzy mají taky 4GB + 256 bit...
Já to vidím tak: karta má 4GB a vyrobce nelhal, jen pomlčel o zapojení. S 256bit sběrnicí ovšem problém je. S výkonem taky a to po překročení 3,5GB. Ale výrobce neříkal, že karta bude podávat konzistentní výkon po celou dobu zatěžování karty a recenze taky nic takového nezjistily, takže...
Důležité je, že to zákazníkům (moc) neva a ikdyž někdo remcá, většina to odmávne rukou, a dále bude preferovat výrobky s čipy nVidie. A za to, okem obchodníka, tleskám. Okem konzumenta 970 nikdy nedoporučím, ani si ji nekoupím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Teď se na to taky dívám... u ostatních jmenovaných svítí u karet doprodej a popis je již jen copypasta, ale nemám jak dokázat, že v době kdy byly tyto karty aktuální,tam to oznámení bylo...
Stránky těchto prodejců zkoumám dennodenně, protože jsou to naši dodavatelé... Mám takový pocit, že v případě alzy se zákazníci zpětně snažili kartu vrátit s udáním tohoto důvodu, ale jak to dopadlo už jsem se nikde nedočetl...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

no mě by teda zajímal test 1070 vs 480 ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

dvě RX480 za cenu cca 15 tisíc překonávají jednu 1070 s cenou 12,5 tisíce.

Překonávají ji v průměru o to co je ten rozdíl ceny, ale s dvojnásobnou spotřebou a jen ve škálujících titulech.

V případě nereferenčních verzí pak dvě karty za 17 tisíc překonají kartu za 13 tisíc, popřípadě kartu za 19,5 tisíce jen v jednom titulu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dvě RX480 přěkonaji 1080ku a tam je těch 100 usd znát. http://videocardz.com/60860/amd-explains-image-quality-in-aots-radeon-rx...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

počkat, počkat! Chceš mi říct, že 1080sátka kašle na nějaký doplňky a zobrazí pouze texturu a radeon použije doplňky a skutečně nasype sníh tam kam patří?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Chce tím říct že byly použity reviewer drivery por 1080, které ten bug obsahovaly, produkční drivery jsou v pořádku.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

nevím jaké drivery byly použity, ale týká se to i stínů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano 2xRX480 porazí 1080 pouze a jen v jednom titulu, jinde se dívají na záda, stačí si najít recenze.

Vzhledem k cenám na našem trhu... GTX1080 se dá koupit nereferenční pod 20 tisíc, neref RX480 bude kombinace nejméně za 16 tisíc, výkon sice nebude odpovídat rozdílu ceny, ale za single gpu řešení a nižší spotřebu.. proč ne. Lépe na tom bude ale 1070, v nereferenci pod 13 tisíc, proti těm 16 a +- to pokryje rozdíl výkonu, o poloviční spotřebě ani nemluvím.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zajimavy. Behem tri hodin ti v ramci tvejch prispevku dve nereferencni rx 480 zlevnili o celou tisicovku. Jeste chvili a treba se dostanes na opravdovou cenu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Néé, to je jasné, kdo bude vítěz. Mě by zajímal test GTX1070 vs. RX460

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Juzzy

Mě se ji podařilo v lednu nebo v únoru 2015 vrátit i když jsem se chvilku hádal ale nakonec ji vzali zpět.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele cheech chong

cela kauza 970- zhodnotim- najvyhodnejsia a najpredavanejsia gf karta sa stala po tom sudnom rozhodnutii ESTE vyhodnejsou lebo dostanu naspat +30 baxov. takze radveon musi zlacniet ))))
zaujmave ako fanuskovia amd slizko manevruju ked raz im sudne rozhodnutia vadia a teraz zase dobreee))) ked to uberie z kasy konkurenta ktoreho nie a nie dohnat ))) ich umysel je jasny dominovat(kratky cas pocas prskotu pamatame)) tak ako nvidia ale nie zakonnou cestou trhu-dopytu. ale cetou FanAti zmu a prekrucania faktov. su to luzri a mali to predat aj za cenu x86 licencie. ale samsung dobre vie ze "piect" grafiky nieje take lahke ako bolo skopirovat placate dotykove fony z parodiou na bezpecny OS android od google..))
minule bol dobry clanok o apple firme ked zverejnili prepady v predajoch . ze uz neinovuju ,v macbokoch je 3 roky stary procak, atd... tak tak dobr podotkol jeden ze aspon nebude mat co samsung a cina kopirovat. lebo u nich tiez nevidim nic nove co by prinutilo zakaznikov inovovat. snad len pokemon pre mladych . za posledny rok som nekupil ziadnu apku na apple store, nic nove nevedia vymysliet . ten clanok to dobre rozanalyzoval.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Měl jste někdo úspěch s reklamací GTX 970 z těchto důvodů? Já se ptal na Alza.cz, GTX970 jsem u nich koupil měsíc předtím, než se tato aféra provalila. Odbyli mě s tím, že pro Evropu se NVidia nijak nevyjádřila, a ty 4GB které psali oni na eshopu tam jsou, takže reklamace není možná, protože oni zákazníky neklamali...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aká je tam uvedená veľkosť L2 Cache pamäte a počet ROPs? S VRAM a zbernicou si asi nepomôžeš, pretiže 970tka má fyzicky 4GB VRAM a 256bit zbernicu. Ale kameň úrazu by mala byť práve cache a počet ROPs, ktoré nesedeli. Neviem to na 100%, ale skús si toto overiť.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.