Sakra, to už mi rve vlasy!!! Ikdyž 4GB nepotřebuju, tak je to snad povinnost si to za ty prachy koupit! Jenže má to háček, Win XP Home si se 4GB RAM neporadí, Vistu od přírody nechci ani vidět (a navíc 4GB pod Vistou se rovná 2GB pod XP :D) a když bych konečně přešel na GNU/Linux, tak mi budou 4GB RAM tuplem na nic. Poslední možností je tedy Win XP x64 - neví nějaký odborník na licenční politiku M$ jestli se dá nějak levně, legálně a hladce přejít na tento OS?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cc dd https://diit.cz/profil/happymaster23
30. 11. 2007 - 16:46https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseSakra, to už mi rve vlasy!!! Ikdyž 4GB nepotřebuju, tak je to snad povinnost si to za ty prachy koupit! Jenže má to háček, Win XP Home si se 4GB RAM neporadí, Vistu od přírody nechci ani vidět (a navíc 4GB pod Vistou se rovná 2GB pod XP :D) a když bych konečně přešel na GNU/Linux, tak mi budou 4GB RAM tuplem na nic. Poslední možností je tedy Win XP x64 - neví nějaký odborník na licenční politiku M$ jestli se dá nějak levně, legálně a hladce přejít na tento OS?https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372693
+
Zbytecne z toho delas vedu. 8GB si do PC nedas, ale ty 4GB nejsou problem. Ja to tak mam a beru to takhle - WXP dokazou adresovat 3,75 GB pameti. Z toho 512 MB jde na videopamet, takze z RAM vyuziju 3,25 GB. Sice mi lezi ladem 750 MB, ale pri tech cenach je to porad lepsi nez mit nejake mrzke 2 GB:-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Erkil Poirot https://diit.cz/profil/erkil1452
30. 11. 2007 - 17:27https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseZbytecne z toho delas vedu. 8GB si do PC nedas, ale ty 4GB nejsou problem. Ja to tak mam a beru to takhle - WXP dokazou adresovat 3,75 GB pameti. Z toho 512 MB jde na videopamet, takze z RAM vyuziju 3,25 GB. Sice mi lezi ladem 750 MB, ale pri tech cenach je to porad lepsi nez mit nejake mrzke 2 GB:-Dhttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372700
+
1) XP využijí kolem 3,5 GB, takže se investice i tak vyplatí
2) Vista "nesežere" 2GB RAM - jen s pamětí dokáže podstatně líp hospodařit, než XP - konečně zhruba jako Linux ;o)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
John Nagger https://diit.cz/profil/nagger
30. 11. 2007 - 17:30https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse1) XP využijí kolem 3,5 GB, takže se investice i tak vyplatí
2) Vista "nesežere" 2GB RAM - jen s pamětí dokáže podstatně líp hospodařit, než XP - konečně zhruba jako Linux ;o)https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372701
+
Já jsem myslel, že je to pevně dané na 3GB a víc ne. Ale pokud máte pravdu, stejně bych se s 640MB VRAM dostal stejně jenom lehce nad 3GB... Ale 2GB RAM za 1500Kč... No nekup to!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cc dd https://diit.cz/profil/happymaster23
30. 11. 2007 - 17:48https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseJá jsem myslel, že je to pevně dané na 3GB a víc ne. Ale pokud máte pravdu, stejně bych se s 640MB VRAM dostal stejně jenom lehce nad 3GB... Ale 2GB RAM za 1500Kč... No nekup to!https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372713
+
Jinak tu to mate i s vysvetlenim, proc v zadnem 32bit OS nemuze byt za normalnich okolnosti celych 4GB, ale da se to vyresit pomoci PAE prepinace jadra, nicmene desktopove systemy to maji omezene na 4GB, takze minimalne W2003 by to chtelo, ten umi v 32bitovem modu snad az 128GB a nebo prejit na 64bit, coz by pri 8GB RAM uz bylo asi i nanejvys vhodne:). http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEdrv.mspx http://support.microsoft.com/kb/929605/en-us
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
BTJ https://diit.cz/profil/btj
30. 11. 2007 - 18:03https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseJinak tu to mate i s vysvetlenim, proc v zadnem 32bit OS nemuze byt za normalnich okolnosti celych 4GB, ale da se to vyresit pomoci PAE prepinace jadra, nicmene desktopove systemy to maji omezene na 4GB, takze minimalne W2003 by to chtelo, ten umi v 32bitovem modu snad az 128GB a nebo prejit na 64bit, coz by pri 8GB RAM uz bylo asi i nanejvys vhodne:).
http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEdrv.mspx
http://support.microsoft.com/kb/929605/en-ushttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372714
+
ano hranici to s obzerstvim... a do toho vas tlaci MS
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
-nf- (neověřeno) https://diit.cz
30. 11. 2007 - 18:03https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseano hranici to s obzerstvim... a do toho vas tlaci MShttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372715
+
Já jsem z toho stále jelen. Budu uvažovat Win XP SP2, desku s chipsetem P35 pro Intel a 2x2GB DDR2 800MHz. Když to zapojím, bude mi vše fungovat nebo mi bude systém padat/zamrzávat/nenaběhne..? Pokud se mi bude někde válet 500MB nevyužitelné RAM, to mě netrápí.. Kvůli tomuto na Vistu přecházet nebudu. A na 64bitové Win XP také ne, protože bych si na tom moc her asi nezahrál (rád hraji, novější i starší hry..)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Adamantium (neověřeno) https://diit.cz
30. 11. 2007 - 19:26https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseJá jsem z toho stále jelen. Budu uvažovat Win XP SP2, desku s chipsetem P35 pro Intel a 2x2GB DDR2 800MHz. Když to zapojím, bude mi vše fungovat nebo mi bude systém padat/zamrzávat/nenaběhne..? Pokud se mi bude někde válet 500MB nevyužitelné RAM, to mě netrápí.. Kvůli tomuto na Vistu přecházet nebudu. A na 64bitové Win XP také ne, protože bych si na tom moc her asi nezahrál (rád hraji, novější i starší hry..)https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372725
+
pojede to ok, jen se ti, jak píšeš, bude pár set MB RAM "flákat"
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
John Nagger https://diit.cz/profil/nagger
30. 11. 2007 - 19:35https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskusepojede to ok, jen se ti, jak píšeš, bude pár set MB RAM "flákat"https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372726
+
A nebo to rozjede pres ten PAE a nebude se mi flakat nic, ale je mozne, ze to nepojede diky nekompatibilnimu HW, tot vse. Jinak 64bitova verze je snad az na ovladace kompatibilni a valilo mi tam vsecko vcetne her
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
BTJ https://diit.cz/profil/btj
30. 11. 2007 - 19:38https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseA nebo to rozjede pres ten PAE a nebude se mi flakat nic, ale je mozne, ze to nepojede diky nekompatibilnimu HW, tot vse. Jinak 64bitova verze je snad az na ovladace kompatibilni a valilo mi tam vsecko vcetne herhttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372727
+
30. 11. 2007 - 20:10https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseVista i XP x86 samozřejmě podporují adresaci 4GB RAM. Více a podrobně zde:
http://myego.cz/item/je-64-bitu-vista-x64-lepsi-nez-32-bitu-vista-x86https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372731
+
W_XP_64 vie obslúžiť 4Giga pamäti a hry bez problémov idú zatiaľ všetky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zapa https://diit.cz/profil/zapa
30. 11. 2007 - 20:38https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseW_XP_64 vie obslúžiť 4Giga pamäti a hry bez problémov idú zatiaľ všetky.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372735
+
to Happymaster23: 1500Kč? 2GB moduly jsou už kolem 850Kč s DPH.
to Hulán: Kolik jsi dal za těch tvých 8GB? Doufám, že jsi na tom prodělal co nejvíc, přeju ti to.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ukulele (neověřeno) https://diit.cz
30. 11. 2007 - 22:00https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseto Happymaster23: 1500Kč? 2GB moduly jsou už kolem 850Kč s DPH.
to Hulán: Kolik jsi dal za těch tvých 8GB? Doufám, že jsi na tom prodělal co nejvíc, přeju ti to.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372759
+
Peter Fodreknickfotob https://diit.cz/profil/fotoba
30. 11. 2007 - 22:35https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseze som tak smely nie su to AMD only pamate?
o ktorych s apisu tu:
http://www.gadgetop.com/2007/11/30/only-support-amd-am2-ocz-8gb-single-package-memory-launched/
ak je ro tak
http://www.maximumpc.com/article/new_ram_in_town_seeks_ltr_with_am2https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372760
+
30. 11. 2007 - 22:42https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseukulele: Tak já samozřejmě myslím kvalitní 800MHz paměti s krapet lepším časováním - http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=36801, protože tyhle už mám, takže aby byli stejný... Když si vzpomenu kolik jsem za ně dal v lednu tak teď nebudu sockovat s A-DATA apod...
Silně uvažuju, že když k tomu přidám http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=41185 a http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?ppath=Zdroje%5CCorsair tak bych si za 5kKč mohl slušně vylepšit počítač, protože s takovým chlazením si myslím, že FSB 444 (krát 9) mohlo jít... ;)https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372763
+
ale pameti jsou to hoooodne slusny, to se musi uznat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jamoko (neověřeno) https://diit.cz
30. 11. 2007 - 22:56https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseale pameti jsou to hoooodne slusny, to se musi uznat.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372767
+
jamoko: Parametrově jsou ale stejný s těma co odkazuju - kde je mají za tu cenu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cc dd https://diit.cz/profil/happymaster23
30. 11. 2007 - 23:19https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskusejamoko: Parametrově jsou ale stejný s těma co odkazuju - kde je mají za tu cenu?https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372789
+
jen aby si tu někteří neznalí nemysleli.... to, že přejdete na visty vám nepomůže... musíte přejít na 64bit visty... 32bit visty umí adresovat naprosto stejně paměti jako winXP... btw... vista sux... a Hulán je může propagovat donekonečna... možná po SP1 to bude systém k něčemu... do té doby... sux...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Kovalský https://diit.cz/profil/balrog
30. 11. 2007 - 23:48https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskusejen aby si tu někteří neznalí nemysleli.... to, že přejdete na visty vám nepomůže... musíte přejít na 64bit visty... 32bit visty umí adresovat naprosto stejně paměti jako winXP... btw... vista sux... a Hulán je může propagovat donekonečna... možná po SP1 to bude systém k něčemu... do té doby... sux...https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372790
+
Neustále narážím na netu lidi co tvrdí, že Visty nežerou paměť, jen využívají RAMku stejně jako linux. Znamená to, že jdou rozběhat na 128 MB s problémy a na 256 MB hladce? (tolik zhruba chtějí běžné lidské distra) : )
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pavelll (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 00:24https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseNeustále narážím na netu lidi co tvrdí, že Visty nežerou paměť, jen využívají RAMku stejně jako linux. Znamená to, že jdou rozběhat na 128 MB s problémy a na 256 MB hladce? (tolik zhruba chtějí běžné lidské distra) : )https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372793
+
Ne znamena to ze to rozbehnes na 640kB, vic snad ani nikdo od majkrosoftu nemuze chtit, ne ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
EE (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 02:44https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseNe znamena to ze to rozbehnes na 640kB, vic snad ani nikdo od majkrosoftu nemuze chtit, ne ? https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372799
+
happymaster23:
Sockovat s A-DATA nemusíš, ale ony i levný paměti zvládají CL4 na 800 MHz, viz test na Světě hardware, který jsi zajisté četl :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mastodont (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 07:17https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskusehappymaster23:
Sockovat s A-DATA nemusíš, ale ony i levný paměti zvládají CL4 na 800 MHz, viz test na Světě hardware, který jsi zajisté četl :)https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372801
+
1. 12. 2007 - 07:19https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseTřeba Kingmaxy vypadají solidně a u Intelu se na CL stejně nehraje, že jo ...
http://www.svethardware.cz/art_doc-CC77292AC9B0E8F8C1257370000817CE.htmlhttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372804
+
to Pavelll: ne, neznamená to, že Visty svižně běží na 256MB RAM - ale je rok 2007 a nevím jak tobě, já se samotným systémem (asi jako většina lidí) nepracuju - občas je taky "potřeba" spustit nějakou aplikaci - a pracovat s většími obrázky - x vrstev....není problém zaplácnout klidně 4GB ;o) to asi na linuxu s 256MB RAM svižně (ani jakkoliv jinak) nerozchodím - takže historii už dnes neobhajuj- zvláš't při dnešních cenách RAM
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
John Nagger https://diit.cz/profil/nagger
1. 12. 2007 - 10:41https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseto Pavelll: ne, neznamená to, že Visty svižně běží na 256MB RAM - ale je rok 2007 a nevím jak tobě, já se samotným systémem (asi jako většina lidí) nepracuju - občas je taky "potřeba" spustit nějakou aplikaci - a pracovat s většími obrázky - x vrstev....není problém zaplácnout klidně 4GB ;o) to asi na linuxu s 256MB RAM svižně (ani jakkoliv jinak) nerozchodím - takže historii už dnes neobhajuj- zvláš't při dnešních cenách RAMhttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372808
+
Příklad patologického sobce který pohrdá lidmi kteří s ním nesouhlasí a zneužívá ty kteří k němu mají byť i špetku dúvěry je zde <A href="http://myego.cz/extra/cv">nanutit někomu koupit Microsoft Windows dvakrát je morálně v pořádku pokud to nese zisky</A>
Ostatně, sílu poškození prostaty si dovedete odvodit z <A href="http://myego.cz/extra/cv"> fotografie </A> kde je vidět, že postiženému muži rapidně ubývá vlasový porost.
A chce-li generovat traffic na svou stránku, má ho mít! Připojte se taky. Webové vyhledávače berou každý link v ohled.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Microsoft Windows Vista 64-bit (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 11:06https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskusePříklad patologického sobce který pohrdá lidmi kteří s ním nesouhlasí a zneužívá ty kteří k němu mají byť i špetku dúvěry je zde <A href="http://myego.cz/extra/cv">nanutit někomu koupit Microsoft Windows dvakrát je morálně v pořádku pokud to nese zisky</A>
Ostatně, sílu poškození prostaty si dovedete odvodit z <A href="http://myego.cz/extra/cv"> fotografie </A> kde je vidět, že postiženému muži rapidně ubývá vlasový porost.
A chce-li generovat traffic na svou stránku, má ho mít! Připojte se taky. Webové vyhledávače berou každý link v ohled.
https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372819
+
Nevím, proč si cdr.cz nechá takto špinit fóra od modroprostatika (rozuměj PROČ SEM NECHÁVÁ LÉZT TAKOVEJ PÓVL)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr222 (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 11:47https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseNevím, proč si cdr.cz nechá takto špinit fóra od modroprostatika (rozuměj PROČ SEM NECHÁVÁ LÉZT TAKOVEJ PÓVL)https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372820
+
Připojuji se k dotazu proč tomu píchači mladých kusů aspoň nemažete linky?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ace645 (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 12:00https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskusePřipojuji se k dotazu proč tomu píchači mladých kusů aspoň nemažete linky?https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372831
+
Petr222, Ace645:
Na rozdil od Vas panove alespon poslal link k tematu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Shafa https://diit.cz/profil/shafa
1. 12. 2007 - 13:38https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskusePetr222, Ace645:
Na rozdil od Vas panove alespon poslal link k tematu.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372844
+
Aby se snizili na stejne praktiky co kRade ulHan na svem webu?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ho (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 13:41https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseAby se snizili na stejne praktiky co kRade ulHan na svem webu?https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372845
+
2"fotoba ? 89.173.23.xxx - včera, 30. listopadu 2007, 22:35": Díky za linky na info o kterém jsem dosud neměl ani tušení. Mimochodem, využiji vaší evidentní znalosti AMD technologií. - Nevíte jestli je funkční násl kombinace hardware? Board GA-MA790FX-DQ6 + 2x grafika 3870 zapojená v CrossFireX (v konektorech PCIE_16_A a PCIE_16_B) + PCIe x4 RAID řadič Promise FastTrak EX4350 zapojený v konektoru PCIE_8_B.
Domnímám se, že by to mohlo jet následovně: CorssFireX - (PCIe1 16x, PCIe2 8x) a RAID řadič by využil 4 z dalších zbývajících 8 linek PCIe2. Je to takhle realizovatelné, nebo PCIe2 nemůže rozdělit linky mezi druhou grafiku a RAID řadič? Nejen vám děkuji předem za případné odpovědi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ma (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 14:20https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse2"fotoba ? 89.173.23.xxx - včera, 30. listopadu 2007, 22:35": Díky za linky na info o kterém jsem dosud neměl ani tušení. Mimochodem, využiji vaší evidentní znalosti AMD technologií. - Nevíte jestli je funkční násl kombinace hardware? Board GA-MA790FX-DQ6 + 2x grafika 3870 zapojená v CrossFireX (v konektorech PCIE_16_A a PCIE_16_B) + PCIe x4 RAID řadič Promise FastTrak EX4350 zapojený v konektoru PCIE_8_B.
Domnímám se, že by to mohlo jet následovně: CorssFireX - (PCIe1 16x, PCIe2 8x) a RAID řadič by využil 4 z dalších zbývajících 8 linek PCIe2. Je to takhle realizovatelné, nebo PCIe2 nemůže rozdělit linky mezi druhou grafiku a RAID řadič? Nejen vám děkuji předem za případné odpovědi.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372847
+
Shafa: Jen si tu zvyšuje návštěvnost svýho EmO BloGískU.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ace3554 (neověřeno) https://diit.cz
1. 12. 2007 - 15:05https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseShafa: Jen si tu zvyšuje návštěvnost svýho EmO BloGískU.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372849
+
Mastodont: To se sice na CL u Intelu nehraje, ale pokud ho dám na standardních 5 místo povolených 4, tak bych mohl dostat víš frekvenci pamětí samotných. Navíc těch pár korun mě už nezabije, aby ty paměti byli stejný, ale na ten test se určitě podívám.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cc dd https://diit.cz/profil/happymaster23
1. 12. 2007 - 17:16https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseMastodont: To se sice na CL u Intelu nehraje, ale pokud ho dám na standardních 5 místo povolených 4, tak bych mohl dostat víš frekvenci pamětí samotných. Navíc těch pár korun mě už nezabije, aby ty paměti byli stejný, ale na ten test se určitě podívám.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372850
+
BTJ: Tak např. Nejnvější Medal Of Honor: Airborne, si člověk na 64bit Windows nezahraje. Pokud to nepodporují nejnovější pecky, tak na starší hry mohu zapomenout. Kdepak, zůstanu tedy u 32bit. XP s nějakou tou nevyužitou RAMkou..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Adamantium (neověřeno) https://diit.cz
2. 12. 2007 - 20:05https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseBTJ: Tak např. Nejnvější Medal Of Honor: Airborne, si člověk na 64bit Windows nezahraje. Pokud to nepodporují nejnovější pecky, tak na starší hry mohu zapomenout. Kdepak, zůstanu tedy u 32bit. XP s nějakou tou nevyužitou RAMkou..https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372923
+
Me by zajimalo, když ani Vista neumí adresovat víc než 4G (a od toho se vám odpočítává i - a nejen - třeba grafická paměť v GFX kartě, takže 2xSLI 512MB grafiky a máte 3G max ramky...!) tak k čemu by domácímu uživateli byly tyhle ramky? :)
To je super kup na server, ale domů tedy ne. Alespoň dokud nebude nejaký update na Widle aby se naučila adresovat víc než 4G fyzická ram. Trapas, trapas...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
trodas https://diit.cz/profil/trodas
2. 12. 2007 - 22:56https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseMe by zajimalo, když ani Vista neumí adresovat víc než 4G (a od toho se vám odpočítává i - a nejen - třeba grafická paměť v GFX kartě, takže 2xSLI 512MB grafiky a máte 3G max ramky...!) tak k čemu by domácímu uživateli byly tyhle ramky? :)
To je super kup na server, ale domů tedy ne. Alespoň dokud nebude nejaký update na Widle aby se naučila adresovat víc než 4G fyzická ram. Trapas, trapas...https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372928
+
trodas: A jaks přišel na to, že Vista dokáže adresovat max 4GB? Možná nějaká ta nejnižší verze, ale jinak je to 64b (teda její 64b verze) a tady nic nebrání tomu, aby adresovali "neomezeně"...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cc dd https://diit.cz/profil/happymaster23
2. 12. 2007 - 23:53https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskusetrodas: A jaks přišel na to, že Vista dokáže adresovat max 4GB? Možná nějaká ta nejnižší verze, ale jinak je to 64b (teda její 64b verze) a tady nic nebrání tomu, aby adresovali "neomezeně"...https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372930
+
Mam taku blbu otazku...ked su na MB 4 sloty na ddr2...dam tam 2 dvojkanalove kity 2x1GB, t. j . spolu 4GB...bude to stale ako dualchannel??? Alebo by bolo nutne dat tam 2x2GB??? Diky
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 13:25https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseMam taku blbu otazku...ked su na MB 4 sloty na ddr2...dam tam 2 dvojkanalove kity 2x1GB, t. j . spolu 4GB...bude to stale ako dualchannel??? Alebo by bolo nutne dat tam 2x2GB??? Dikyhttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372986
+
2 Happymaster23....zdar...utiahne c2d6750 s chladicom Noctua, ked nastavim fsb z 333MHz na 400MHz...cital som niekde, ze hej..len si chcem byt isty, ci sa to uchladi..ta Noctua to je ta mensia s 92mm vetrakom..dik
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 13:27https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse2 Happymaster23....zdar...utiahne c2d6750 s chladicom Noctua, ked nastavim fsb z 333MHz na 400MHz...cital som niekde, ze hej..len si chcem byt isty, ci sa to uchladi..ta Noctua to je ta mensia s 92mm vetrakom..dikhttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372987
+
Co se týče toho chlazení, tak Noctua NH-U9F by to měla zvládnout a ještě si přitom zpívat... ;) Základ FSB je 333 * 8 = 2,66GHz =>400 * 8 = 3,2GHz, což je frekvence, která je defacto možná i s BOX chladičem. Každopádně Noctua NH-U12F je jenom o 100Kč dražší, takže bych vzal tuto a pravděpodobnost, že se dostaneš přes FSB 450 * 8 = 3,6GHz bude hoodně vysoká. Což ti z CPU udělá naprostou raketu, kterou těžko překoná i Nehalem a nebo Q6600, protože teorie praví, že 2x3,6GHz dá mnohem lepší výkon jak 4x2,4GHz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cc dd https://diit.cz/profil/happymaster23
3. 12. 2007 - 14:02https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseSnejk: Bude to pořád Dual Channel. Podmínka pro Dual Channel je mít v obou kanálech stejné paměti. Více tady http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture
Co se týče toho chlazení, tak Noctua NH-U9F by to měla zvládnout a ještě si přitom zpívat... ;) Základ FSB je 333 * 8 = 2,66GHz =>400 * 8 = 3,2GHz, což je frekvence, která je defacto možná i s BOX chladičem. Každopádně Noctua NH-U12F je jenom o 100Kč dražší, takže bych vzal tuto a pravděpodobnost, že se dostaneš přes FSB 450 * 8 = 3,6GHz bude hoodně vysoká. Což ti z CPU udělá naprostou raketu, kterou těžko překoná i Nehalem a nebo Q6600, protože teorie praví, že 2x3,6GHz dá mnohem lepší výkon jak 4x2,4GHz.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-372998
+
2 Happymaster23....viem, ze ta vacsia noctua je len o nieco drahsia...ale je aj vacsia...bal som sa, aby sa mi zmestila do skrine...aj tak by som siel max na tych 400MHz fsb...nechcem to moc prehanat... Diky za radu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 14:05https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse2 Happymaster23....viem, ze ta vacsia noctua je len o nieco drahsia...ale je aj vacsia...bal som sa, aby sa mi zmestila do skrine...aj tak by som siel max na tych 400MHz fsb...nechcem to moc prehanat... Diky za raduhttps://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373001
+
2 Happymaster23...este jednu vec...mam k tomu ddr2-1150MHz, ktore chcem, aby chodili na 1066MHz...aka bude v tomto pripade delicka fsb:dram (Teda ak bude fsb 333MHz, resp. 400MHz)? mne vychadza 5:8 resp. 3:4...je to tak dobre?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 14:11https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse2 Happymaster23...este jednu vec...mam k tomu ddr2-1150MHz, ktore chcem, aby chodili na 1066MHz...aka bude v tomto pripade delicka fsb:dram (Teda ak bude fsb 333MHz, resp. 400MHz)? mne vychadza 5:8 resp. 3:4...je to tak dobre?https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373006
+
2 happymaster...teraz si ma zblbol..uz som aj tak dost...budem taketo nieco robit prvy krat...tak preto tolko otazok...ako si to presne s tou trojkou...? to ako fsb:dram 2:3 teda 400MHz:600MHz?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 14:25https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse2 happymaster...teraz si ma zblbol..uz som aj tak dost...budem taketo nieco robit prvy krat...tak preto tolko otazok...ako si to presne s tou trojkou...? to ako fsb:dram 2:3 teda 400MHz:600MHz?https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373009
+
Dělička pamětí se (aspoň na mé desce) vyjadřuje jako desetinné číslo, tzn. když je 3, tak 3 (dělička) * 400(FSB) = 1200 (takt pamětí). Když by byla 2,5, tak to mám 2,5 * 400 = 1000
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
cc dd https://diit.cz/profil/happymaster23
3. 12. 2007 - 14:34https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseDělička pamětí se (aspoň na mé desce) vyjadřuje jako desetinné číslo, tzn. když je 3, tak 3 (dělička) * 400(FSB) = 1200 (takt pamětí). Když by byla 2,5, tak to mám 2,5 * 400 = 1000https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373013
+
2 Happymaster23...ach soooo.....no ja budem mat dosku Asus P5E X38...tak snad to tam nastavim dobre...diky za pomoc...:)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
3. 12. 2007 - 14:36https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse2 Happymaster23...ach soooo.....no ja budem mat dosku Asus P5E X38...tak snad to tam nastavim dobre...diky za pomoc...:)https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373014
+
Slušelo by se v článku podotknout, že klasický 32 bitový systém neumožňuje efektivně využít více, jak 3 GB RAM (1GB na OS, zbytek pro proces). Můžete ji sice mít více, ale množství paměti na 1 proces se už nezvýší. Aby se více paměti využilo, nastupuje segmentace paměti pomocí PAE, která podle typu spuštěné úlohy sežere kolem 6% výkonu (více v případě, že úloha intenzivně provozuje I/O, např. čtení z disku, použití sítě a podobně).
Kdo tedy chce více, než 4GB RAM smysluplně využít, potřebuje 64 bitový systém. To však s sebou hlavně u Microsoft produktů nese těžkosti v podobě užšího okruhu dostupných ovladačů a hlavně potřebou práce se 64 bitovými aplikacemi (hry, Office atd), protože jinak nastupuje opět limit 32 bitové architektury 4GB.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Milan Keršláger (neověřeno) https://diit.cz
4. 12. 2007 - 09:19https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseSlušelo by se v článku podotknout, že klasický 32 bitový systém neumožňuje efektivně využít více, jak 3 GB RAM (1GB na OS, zbytek pro proces). Můžete ji sice mít více, ale množství paměti na 1 proces se už nezvýší. Aby se více paměti využilo, nastupuje segmentace paměti pomocí PAE, která podle typu spuštěné úlohy sežere kolem 6% výkonu (více v případě, že úloha intenzivně provozuje I/O, např. čtení z disku, použití sítě a podobně).
Kdo tedy chce více, než 4GB RAM smysluplně využít, potřebuje 64 bitový systém. To však s sebou hlavně u Microsoft produktů nese těžkosti v podobě užšího okruhu dostupných ovladačů a hlavně potřebou práce se 64 bitovými aplikacemi (hry, Office atd), protože jinak nastupuje opět limit 32 bitové architektury 4GB.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373125
+
>> Milan Keršláger:
Re: "protože jinak nastupuje opět limit 32 bitové architektury 4GB."
no, jestli se nepletu, tak sice ano, nastupuje limit 4 GB, ale mám takový dojem, že pro každou takto spuštěnou 32bitovou aplikaci extra. Takže kdybys měl v PC 64 GB RAM, můžeš pustit hafo 32bitových aplikací a každá dostane v případě potřeby své vlastní 4 GB RAM. Ale nerad bych kecal, vyzkoušené to nemám, 8 GB RAM mi má teprve dorazit (2 GB za necelých 9 stovek vč. DPH, to jsou ceny, to by se jeden pic ;-).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
4. 12. 2007 - 10:25https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse>> Milan Keršláger:
Re: "protože jinak nastupuje opět limit 32 bitové architektury 4GB."
no, jestli se nepletu, tak sice ano, nastupuje limit 4 GB, ale mám takový dojem, že pro každou takto spuštěnou 32bitovou aplikaci extra. Takže kdybys měl v PC 64 GB RAM, můžeš pustit hafo 32bitových aplikací a každá dostane v případě potřeby své vlastní 4 GB RAM. Ale nerad bych kecal, vyzkoušené to nemám, 8 GB RAM mi má teprve dorazit (2 GB za necelých 9 stovek vč. DPH, to jsou ceny, to by se jeden pic ;-).https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373138
+
4. 12. 2007 - 10:28https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuseWIFT: Ale ty máš XP x64, ne?https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373139
+
>> happymaster23:
To ano, zatím jen na testovacím stroji (primární nemá x64 procesor) a tam teprve 8 GB RAM přijde, teď jsou tam jen 2 GB.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
4. 12. 2007 - 14:56https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse>> happymaster23:
To ano, zatím jen na testovacím stroji (primární nemá x64 procesor) a tam teprve 8 GB RAM přijde, teď jsou tam jen 2 GB.https://diit.cz/clanek/ocz-uvadi-dalsi-8gb-ddr2-kit/diskuse#comment-373187
+
Sakra, to už mi rve vlasy!!! Ikdyž 4GB nepotřebuju, tak je to snad povinnost si to za ty prachy koupit! Jenže má to háček, Win XP Home si se 4GB RAM neporadí, Vistu od přírody nechci ani vidět (a navíc 4GB pod Vistou se rovná 2GB pod XP :D) a když bych konečně přešel na GNU/Linux, tak mi budou 4GB RAM tuplem na nic. Poslední možností je tedy Win XP x64 - neví nějaký odborník na licenční politiku M$ jestli se dá nějak levně, legálně a hladce přejít na tento OS?
Zbytecne z toho delas vedu. 8GB si do PC nedas, ale ty 4GB nejsou problem. Ja to tak mam a beru to takhle - WXP dokazou adresovat 3,75 GB pameti. Z toho 512 MB jde na videopamet, takze z RAM vyuziju 3,25 GB. Sice mi lezi ladem 750 MB, ale pri tech cenach je to porad lepsi nez mit nejake mrzke 2 GB:-D
1) XP využijí kolem 3,5 GB, takže se investice i tak vyplatí
2) Vista "nesežere" 2GB RAM - jen s pamětí dokáže podstatně líp hospodařit, než XP - konečně zhruba jako Linux ;o)
Já jsem myslel, že je to pevně dané na 3GB a víc ne. Ale pokud máte pravdu, stejně bych se s 640MB VRAM dostal stejně jenom lehce nad 3GB... Ale 2GB RAM za 1500Kč... No nekup to!
Jinak tu to mate i s vysvetlenim, proc v zadnem 32bit OS nemuze byt za normalnich okolnosti celych 4GB, ale da se to vyresit pomoci PAE prepinace jadra, nicmene desktopove systemy to maji omezene na 4GB, takze minimalne W2003 by to chtelo, ten umi v 32bitovem modu snad az 128GB a nebo prejit na 64bit, coz by pri 8GB RAM uz bylo asi i nanejvys vhodne:).
http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEdrv.mspx
http://support.microsoft.com/kb/929605/en-us
ano hranici to s obzerstvim... a do toho vas tlaci MS
Já jsem z toho stále jelen. Budu uvažovat Win XP SP2, desku s chipsetem P35 pro Intel a 2x2GB DDR2 800MHz. Když to zapojím, bude mi vše fungovat nebo mi bude systém padat/zamrzávat/nenaběhne..? Pokud se mi bude někde válet 500MB nevyužitelné RAM, to mě netrápí.. Kvůli tomuto na Vistu přecházet nebudu. A na 64bitové Win XP také ne, protože bych si na tom moc her asi nezahrál (rád hraji, novější i starší hry..)
pojede to ok, jen se ti, jak píšeš, bude pár set MB RAM "flákat"
A nebo to rozjede pres ten PAE a nebude se mi flakat nic, ale je mozne, ze to nepojede diky nekompatibilnimu HW, tot vse. Jinak 64bitova verze je snad az na ovladace kompatibilni a valilo mi tam vsecko vcetne her
Vista i XP x86 samozřejmě podporují adresaci 4GB RAM. Více a podrobně zde:
http://myego.cz/item/je-64-bitu-vista-x64-lepsi-nez-32-bitu-vista-x86
W_XP_64 vie obslúžiť 4Giga pamäti a hry bez problémov idú zatiaľ všetky.
to Happymaster23: 1500Kč? 2GB moduly jsou už kolem 850Kč s DPH.
to Hulán: Kolik jsi dal za těch tvých 8GB? Doufám, že jsi na tom prodělal co nejvíc, přeju ti to.
ze som tak smely nie su to AMD only pamate?
o ktorych s apisu tu:
http://www.gadgetop.com/2007/11/30/only-support-amd-am2-ocz-8gb-single-p...
ak je ro tak
http://www.maximumpc.com/article/new_ram_in_town_seeks_ltr_with_am2
Radek Hulán: no comment
ukulele: Tak já samozřejmě myslím kvalitní 800MHz paměti s krapet lepším časováním - http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=36801, protože tyhle už mám, takže aby byli stejný... Když si vzpomenu kolik jsem za ně dal v lednu tak teď nebudu sockovat s A-DATA apod...
Silně uvažuju, že když k tomu přidám http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=41185 a http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?ppath=Zdroje%5CCorsair tak bych si za 5kKč mohl slušně vylepšit počítač, protože s takovým chlazením si myslím, že FSB 444 (krát 9) mohlo jít... ;)
hapymaster: fuj, to sou strasny ceny: GEIL RAM DDR2 2GB (2x1GB) PC6400 800MHz Ultra (4-4-4-12) za 1244 je lepsi ne?
ale pameti jsou to hoooodne slusny, to se musi uznat.
jamoko: Parametrově jsou ale stejný s těma co odkazuju - kde je mají za tu cenu?
jen aby si tu někteří neznalí nemysleli.... to, že přejdete na visty vám nepomůže... musíte přejít na 64bit visty... 32bit visty umí adresovat naprosto stejně paměti jako winXP... btw... vista sux... a Hulán je může propagovat donekonečna... možná po SP1 to bude systém k něčemu... do té doby... sux...
Neustále narážím na netu lidi co tvrdí, že Visty nežerou paměť, jen využívají RAMku stejně jako linux. Znamená to, že jdou rozběhat na 128 MB s problémy a na 256 MB hladce? (tolik zhruba chtějí běžné lidské distra) : )
Ne znamena to ze to rozbehnes na 640kB, vic snad ani nikdo od majkrosoftu nemuze chtit, ne ?
happymaster23:
Sockovat s A-DATA nemusíš, ale ony i levný paměti zvládají CL4 na 800 MHz, viz test na Světě hardware, který jsi zajisté četl :)
Třeba Kingmaxy vypadají solidně a u Intelu se na CL stejně nehraje, že jo ...
http://www.svethardware.cz/art_doc-CC77292AC9B0E8F8C1257370000817CE.html
to Pavelll: ne, neznamená to, že Visty svižně běží na 256MB RAM - ale je rok 2007 a nevím jak tobě, já se samotným systémem (asi jako většina lidí) nepracuju - občas je taky "potřeba" spustit nějakou aplikaci - a pracovat s většími obrázky - x vrstev....není problém zaplácnout klidně 4GB ;o) to asi na linuxu s 256MB RAM svižně (ani jakkoliv jinak) nerozchodím - takže historii už dnes neobhajuj- zvláš't při dnešních cenách RAM
Příklad patologického sobce který pohrdá lidmi kteří s ním nesouhlasí a zneužívá ty kteří k němu mají byť i špetku dúvěry je zde <A href="http://myego.cz/extra/cv">nanutit někomu koupit Microsoft Windows dvakrát je morálně v pořádku pokud to nese zisky</A>
Ostatně, sílu poškození prostaty si dovedete odvodit z <A href="http://myego.cz/extra/cv"> fotografie </A> kde je vidět, že postiženému muži rapidně ubývá vlasový porost.
A chce-li generovat traffic na svou stránku, má ho mít! Připojte se taky. Webové vyhledávače berou každý link v ohled.
Nevím, proč si cdr.cz nechá takto špinit fóra od modroprostatika (rozuměj PROČ SEM NECHÁVÁ LÉZT TAKOVEJ PÓVL)
Připojuji se k dotazu proč tomu píchači mladých kusů aspoň nemažete linky?
Petr222, Ace645:
Na rozdil od Vas panove alespon poslal link k tematu.
Aby se snizili na stejne praktiky co kRade ulHan na svem webu?
2"fotoba ? 89.173.23.xxx - včera, 30. listopadu 2007, 22:35": Díky za linky na info o kterém jsem dosud neměl ani tušení. Mimochodem, využiji vaší evidentní znalosti AMD technologií. - Nevíte jestli je funkční násl kombinace hardware? Board GA-MA790FX-DQ6 + 2x grafika 3870 zapojená v CrossFireX (v konektorech PCIE_16_A a PCIE_16_B) + PCIe x4 RAID řadič Promise FastTrak EX4350 zapojený v konektoru PCIE_8_B.
Domnímám se, že by to mohlo jet následovně: CorssFireX - (PCIe1 16x, PCIe2 8x) a RAID řadič by využil 4 z dalších zbývajících 8 linek PCIe2. Je to takhle realizovatelné, nebo PCIe2 nemůže rozdělit linky mezi druhou grafiku a RAID řadič? Nejen vám děkuji předem za případné odpovědi.
Shafa: Jen si tu zvyšuje návštěvnost svýho EmO BloGískU.
Mastodont: To se sice na CL u Intelu nehraje, ale pokud ho dám na standardních 5 místo povolených 4, tak bych mohl dostat víš frekvenci pamětí samotných. Navíc těch pár korun mě už nezabije, aby ty paměti byli stejný, ale na ten test se určitě podívám.
KONZOLE, MOBILY, IPODY ZADARMO----NÁVOD ZDE http://souzez.chytry.cz/
BTJ: Tak např. Nejnvější Medal Of Honor: Airborne, si člověk na 64bit Windows nezahraje. Pokud to nepodporují nejnovější pecky, tak na starší hry mohu zapomenout. Kdepak, zůstanu tedy u 32bit. XP s nějakou tou nevyužitou RAMkou..
Me by zajimalo, když ani Vista neumí adresovat víc než 4G (a od toho se vám odpočítává i - a nejen - třeba grafická paměť v GFX kartě, takže 2xSLI 512MB grafiky a máte 3G max ramky...!) tak k čemu by domácímu uživateli byly tyhle ramky? :)
To je super kup na server, ale domů tedy ne. Alespoň dokud nebude nejaký update na Widle aby se naučila adresovat víc než 4G fyzická ram. Trapas, trapas...
trodas: A jaks přišel na to, že Vista dokáže adresovat max 4GB? Možná nějaká ta nejnižší verze, ale jinak je to 64b (teda její 64b verze) a tady nic nebrání tomu, aby adresovali "neomezeně"...
Mam taku blbu otazku...ked su na MB 4 sloty na ddr2...dam tam 2 dvojkanalove kity 2x1GB, t. j . spolu 4GB...bude to stale ako dualchannel??? Alebo by bolo nutne dat tam 2x2GB??? Diky
2 Happymaster23....zdar...utiahne c2d6750 s chladicom Noctua, ked nastavim fsb z 333MHz na 400MHz...cital som niekde, ze hej..len si chcem byt isty, ci sa to uchladi..ta Noctua to je ta mensia s 92mm vetrakom..dik
Snejk: Bude to pořád Dual Channel. Podmínka pro Dual Channel je mít v obou kanálech stejné paměti. Více tady http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture
Co se týče toho chlazení, tak Noctua NH-U9F by to měla zvládnout a ještě si přitom zpívat... ;) Základ FSB je 333 * 8 = 2,66GHz =>400 * 8 = 3,2GHz, což je frekvence, která je defacto možná i s BOX chladičem. Každopádně Noctua NH-U12F je jenom o 100Kč dražší, takže bych vzal tuto a pravděpodobnost, že se dostaneš přes FSB 450 * 8 = 3,6GHz bude hoodně vysoká. Což ti z CPU udělá naprostou raketu, kterou těžko překoná i Nehalem a nebo Q6600, protože teorie praví, že 2x3,6GHz dá mnohem lepší výkon jak 4x2,4GHz.
2 Happymaster23....viem, ze ta vacsia noctua je len o nieco drahsia...ale je aj vacsia...bal som sa, aby sa mi zmestila do skrine...aj tak by som siel max na tych 400MHz fsb...nechcem to moc prehanat... Diky za radu
2 Happymaster23...este jednu vec...mam k tomu ddr2-1150MHz, ktore chcem, aby chodili na 1066MHz...aka bude v tomto pripade delicka fsb:dram (Teda ak bude fsb 333MHz, resp. 400MHz)? mne vychadza 5:8 resp. 3:4...je to tak dobre?
Je, akorát nechápu proč ty paměti chceš podtaktovat, já osobně bych dal rovnou 3 => 3 * 400 = 1200
2 happymaster...teraz si ma zblbol..uz som aj tak dost...budem taketo nieco robit prvy krat...tak preto tolko otazok...ako si to presne s tou trojkou...? to ako fsb:dram 2:3 teda 400MHz:600MHz?
Dělička pamětí se (aspoň na mé desce) vyjadřuje jako desetinné číslo, tzn. když je 3, tak 3 (dělička) * 400(FSB) = 1200 (takt pamětí). Když by byla 2,5, tak to mám 2,5 * 400 = 1000
2 Happymaster23...ach soooo.....no ja budem mat dosku Asus P5E X38...tak snad to tam nastavim dobre...diky za pomoc...:)
Slušelo by se v článku podotknout, že klasický 32 bitový systém neumožňuje efektivně využít více, jak 3 GB RAM (1GB na OS, zbytek pro proces). Můžete ji sice mít více, ale množství paměti na 1 proces se už nezvýší. Aby se více paměti využilo, nastupuje segmentace paměti pomocí PAE, která podle typu spuštěné úlohy sežere kolem 6% výkonu (více v případě, že úloha intenzivně provozuje I/O, např. čtení z disku, použití sítě a podobně).
Kdo tedy chce více, než 4GB RAM smysluplně využít, potřebuje 64 bitový systém. To však s sebou hlavně u Microsoft produktů nese těžkosti v podobě užšího okruhu dostupných ovladačů a hlavně potřebou práce se 64 bitovými aplikacemi (hry, Office atd), protože jinak nastupuje opět limit 32 bitové architektury 4GB.
>> Milan Keršláger:
Re: "protože jinak nastupuje opět limit 32 bitové architektury 4GB."
no, jestli se nepletu, tak sice ano, nastupuje limit 4 GB, ale mám takový dojem, že pro každou takto spuštěnou 32bitovou aplikaci extra. Takže kdybys měl v PC 64 GB RAM, můžeš pustit hafo 32bitových aplikací a každá dostane v případě potřeby své vlastní 4 GB RAM. Ale nerad bych kecal, vyzkoušené to nemám, 8 GB RAM mi má teprve dorazit (2 GB za necelých 9 stovek vč. DPH, to jsou ceny, to by se jeden pic ;-).
WIFT: Ale ty máš XP x64, ne?
>> happymaster23:
To ano, zatím jen na testovacím stroji (primární nemá x64 procesor) a tam teprve 8 GB RAM přijde, teď jsou tam jen 2 GB.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.