Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Oficiálně: 320GB Radeon RX se bude jmenovat 90700.05XTXT Max

Není na Apríl trochu brzo?

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Azore, lehni!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

'' možná nepůjde o definitivní jméno, neboť v něm chybí „AI“ ''

((:

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Jako zavádějící nadpisy jsou, ale tohle už je malinko přes čáru :)))
Asi by to chtělo opravit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jo vypadá to, že už si z toho mega (pseudo)informačního / spekulačního přetlaku dělají srandu fakt všichni.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jsem jediný komu tam přebývá nula u množství VRAM?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Pritom stačí pozrieť originál zdroj na konci článku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi to nemáš premium, že?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Nie nechyba, hned nato to potvrdil spotrebou a novym konektorom. Citujem: "1.21 gigawatts PSU required. Features new 96 pin power connectors."
A este dodal, ze len v rastri.

Suska sa, ze na Slovensku, po uspechu so superpocitacom Aurelom, ktory po drahom hardverovom ugprade museli vypnut z dovodov nedostatku financii na elektrinu, si chcu objednat tuto kartu. Konecne by sa mohli raz do roka pozriet, co drastickeho Aurel vypocital pocas nocneho prudu.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Leakeři by už zas asi potřebovali trochu studené sprchy, ať se trochu uklidní a přestanou fantazírovat, co jiného na todle napsat, když je někdo zas skálopevně přesvědčen, že to určitě vyjde, ofiko se to vyvrátí a oni si stejně jedou furt svoje... prostě demence, přitom takovej nesmysl a přesto se tomu věří.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je velka skoda ze AMD nema pre RDNA4 high-end. Ak by sa zmensil vyrobny proces natolko, ze by mohli vydat GPU rozumenj velkosti a frekvencie a spotreby, zo tri modely RX 9080X(T)(X) ako 6144-6656-7168 SP (20-24 GiB VRAM) a aj po dva RX 9090X(TX) 7680-8192 SP (24-32 GiB VRAM), bolo by to super.

To taka vlajkova lod imaginarna RX 9090XTX s 32 GiB VRAM, 8192 SP RDNA4 o 100-150 MHz viac jak pri RX 7900XTX a TDP 500W (3x150W 8pin + 1x 75W PCIe), by mala 3 TFLOPs v FP64 a 90 TFLOPs v FP32 a 180 TFLOP v FP16. Proste delo iba kusok pod RTX 5090 v hrach (este viac popracovat na RT) a absolutny king medzi hracskymi grafikami pre GPGPU vypocty.

Ale asi to nebolo tak jednoducho mozne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Technicky je možno udělat spoustu věcí.
Ale nemá to finanční smysl.

Je potřeba vtchytat mušky v aplikaci jednotek pro rychlé maticové počty a jiné AI úkoly.
Vychytat mušky čipletového dizajnu.
A sladit HW a SW.

Pak, možná už v druhé generaci UDNA, vypustí i něco většího.
To už budou lidi zvyklí platit $2000 za GPU.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jsem velmi rád, že v premium se dozvím více informací, než jen strohá informace že karta dorazí. Děkuji redakci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jsi prostě prémiový člověk, já ani nevím, že nějaké premium je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To přesně AMD potřebuje, dělat si legraci ze zoufalých zájemců o GK. GTH.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

u nVidie to leta funguje skvele, tak se asi inspirovali..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Vy neděláte. Tak AMD má svého Karáše no :D

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

FAKE! Toto jméno si nedávno zaregistroval Elon Musk pro svoje další dítě...

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Oukej, tak tohle strčilo do kapsy můj legendární skoro 23 let starý článek o tom, jak se opravují vadné sektory na pevných discích :).

Záchrana HDD s vadnými sektory | Diit.cz

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Počkej, to byl vtip? Já ten návod už 20 let úspěšně používám.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A co třeba Download more RAM?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Johny Mnemonic ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na aliexpressu prodávají smartphone s parametry Snapdragon 8 gen 4, 64GB RAM, 2TB úložiště a Android 15 za 1.600 Kč.
Doufám že ta karta bude podobně levná.

V recenzích pod produktem je spousta nadšených ohlasů a pouze jeden rozčílený člověk, že to koupil, projel testovacím softwarem a vyšlo mu, že to je Mediatek Helio, 4 GB RAM, 16 GB úložiště a Android 8. Tak doufám, že i u SUPER karty od AMD bude prudičů podobně málo.

:-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, jo, u Aliku se da najit v nabidce vedle normalniho i opravdu uzasne zbozi. Treba se tam prodavaji 18650 li-ion clanky s kapacitou 9900 mAh, coz je skoro 3x vic, nez maji nejlepsi clanky od sony a samsungu.

Schvalne jsem 3 kousky po 45kc koupil a strcil je do nabijecky otestovat. A je to opravdu bomba. Pri prvnim cyklu nabit a vybit mely pri vybijecim proudu 700mA kapacitu asi 830 mAh. Pri druhem cyklu 750mh. Pri tretim jsem vybijel proudem jen 200mA a stejne daly jen kolem 700mAh. S vnitrni odpor maji vic nez 10x vetsi , nez maji nove standardni 18659 clanky.

Mozna jeste aspon jeden rozparam, abych videl, co je uvnitr. Zneji totiz na poklep trochu dute a maji vahu jen 28g. Clanky 18650 od samsungu s kapacitou 2400mAh vyndane z leta mrtve noutbukove baterky maji 45g s dva ze sesti maji po nabiti 1200mAh, coz je podstatne vic, nez tyhle nove superkapacitni baterky.

Kdyz jsem s fotkami vybijeci kapacity zobrazene na nabijecce reklamoval, ze realna kapacita je jen 8% deklarovane, ohradil se prodejce, ze je z meho obrazku videt, ze to merim spatne, a ze jemu baterky funguji dobre. Nevim jak z fotky odvodil spatne mereni, ale ma castecne pravdu. Kapacita se standardne udava pri proudu 0.1C. Te desetine kapacity odpovida u baterky 9900mAh vybijeci proud 990mA a tech 700mA bylo tedy malo. Realna kapacita pri vyssim vybijecim proudu je nizsi, takze mnou namerene hodnoty kapacity jsou vyssi, nez ty realne.Tak jsem zvedav, jak alik tu reklamaci vyresi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

320GB...??🤔🤣🤣🤣

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je samozřejmě nadsázka. Stačí si přečíst celé vlákno Franka Azora na síti X.com. Nevím jestli takovéto hoaxy patří do seriózního technického plátku. Pokud by se zde měly publikovat všechny vtipy manažerů čipového průmyslu, které prohodí na síti X.com, stane se z diit.cz obyčejný bulvární plátek.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

... bych si tipnul, že tento článek tady vznikl jako past na trolíky a vrtáky. A hle.... :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

32GB 9070 XTX by pořád dávala smysl, dalo by se na ní zase na několika hrách demonstrovat, jak je RTX 5080 nefuture proof a dead on arrival, protože má jenom 16 GB paměti, a jak je v nich RX 9070 XT výkonnější než RTX 5080.

Akorát je teda problém, že by tím zároveň tvrdili, že nebude stačit ani 9070 XT, no. Takže radši půjdou se 16 GB po dvanáctigigovkách.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Lidi, kterým doma nezůstane grafika poté co napíšou recenzi, obvykle nemění grafiku každý rok.
Zhoršení výkonu u her, které již vyšly, pro ně asi nebude mezi klady pro $1000+ grafiku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak se zase uklidníme, pět let stará grafika s 24 GB paměti je k prdu asi tak stejně jako pět let stará grafika se 16 GB paměti, protože na nové hry na max. už stejně nestačí výkon čipu.

A při stažení detailů a zapnutí upscalingu zase stačí obě.

A nevím, jaké máte představy o tom, jak to tady funguje u recenzování grafik, ale samply za třicet tisíc fakt výrobci nerozdávají na potkání. Lidí, co to chtějí testovat, je obvykle několikanásobně víc než karet, které mají. Není to herní myš za pětistovku nebo sluchátka za litr, aby to recenzentům nechávali za test.

Speciálně člověk, který nemá na to měnit grafiku každé dva roky, je osel, pokud si připlatí u karty za třicet tisíc jen kvůli paměti s tím, že mu na tom za pět let poběží líp deset her náročných na paměť. V takovém případě je už lepší koupit kartu za dvacet, za čtyři roky to prodat a koupit novou za patnáct, a po těch čtyřech pěti letech na tom bude s výkonem líp ve všem a cenově ho to vyjde nastejno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Někdy by to chtělo naučit se porozumnět psanému textu.

Nikde jsem nepsal, že více (V)RAM něco zrychlí.
Jen a pouze, že málo (V)RAM to spolehlivě zabije.
Už teď.
Ne za dva roky, až vyjde další model.

Sledujte levý horní roh
https://www.youtube.com/watch?v=onKe-VK0mA0

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tahle teze má jednu drobnou vadu. U her, co se dají takhle modovat, se dá zaflákat jakákoliv kapacita paměti.

Pochopitelně se zase objeví pár výjimek, na kterých se bude na detailech vyšťavených nadoraz názorně demonstrovat, že 16 GB paměti nebude stačit na nové hry a jestli je budete chtít hrát, tak si už teď musíte připlatit na karty s větší pamětí.

Dokud nebudou mainstream herní konzole se 32 GB paměti a konzole se 16 GB sdílené(!) paměti nebudou druh na vyhynutí, nebudou mít karty se 16 GB VRAM problém. A na to si, tuším, ještě nějaký ten pátek počkáme.

Za mě zabití neznamená, že člověk musí u nastavení nejnáročnějších na paměť snížit detaily z maxima na vysoké nebo střední. Zabití znamená, že se to nedá hrát ani na snížených detailech.

Asi by bylo nejlepší, aby se vyjádřili majitelé 8GB karet, nakolik jsou jejich karty mrtvé a zabité a co všechno si na tom už dnes nezahrají, jak se před třemi čtyřmi lety predikovalo.

Já nevím, že na to furt skáčete. Na tohle „zabití“ karet s malou pamětí z roku na rok došlo v podstatě jednou – když prišla nová generace konzolí s podporou 4K a herní assety se začaly optimalizovat pro 4K. Skokově narostly velikosti her z jednotek gigabajtů na desítky gigabajtů a s tím skokově stouply nároky na VRAM.

A jelikož má 8K do běžného nasazení pořád hodně daleko a nějaká podobná skoková změna v náročnosti her je v nedohlednu, něco takového znovu jen tak nehrozí. Půjde to tak postupně, že si toho ani nevšimnete.

Ještě dnes se dá většina nových her ještě nastavit tak, aby se to dalo hrát na 4GB kartách a problém na nich není ani tak kapacita pamětí, jako spíš výkon GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

TL;DR ... to sis povolal na pomoc nějakého AI kecálka. Příště ho požádej, ať ti z těch blábolů udělá závěr na 2 věty.

>> Pochopitelně se zase objeví pár výjimek, na kterých se bude na detailech vyšťavených nadoraz názorně demonstrovat, že 16 GB paměti nebude stačit na nové hry a jestli je budete chtít hrát, tak si už
teď musíte připlatit na karty s větší pamětí.

16GB zatím, zdůrazním ještě jednou, Zatím, stačí. Na většinu her.

rtx 5070 má (dle proslovu velkého vůdce na CES) dát výkon rtx 4090. Takže má výkon i pro využití více než 12GB paměti. MFG, které k tomu potřebuje, taky zabere nějakou paměť.
Uvidíme jak zbytečné je vetší množství VRAM pro čip GB205 až vyjde řada Super s 3Gbit DDR7.

V roce 2024 bylo vydány hry, kterým už nestačí 8GB VRAM. A ukázalo se i několik, kterým nestačí ani 12GB. Ne pro 2160. Ale pro 1440 nebo 1080. A jako perlička hra, která si žádá více než 8GB VRAM pro 1080 v Low nastavení.

Mobilní grafiky dostanou v první vlně 12GB (5070Ti), 16GB (5080), 24GB (5090). Cokoliv slabšího bude rádo za 8GB. A GPU v ntb si lidi už moc nemění.

Přeji příjemnou zábavu v 640x360.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A směl bych znát jména těch her z roku 2024, které se na 8GB kartách nedají nastavit tak, aby šly normálně hrát a čtyři z pěti lidí nepoznali při zaslepeném testu žádný rozdíl v nastavení detailů? A ještě víc bych toužil po těch 12GB.

16 GB bude stačit i za čtyři roky na hraní bez path tracingu. A na hraní s path tracingem za čtyři roky nebudou mít aktuální grafiky stejně dost výkonu.

Vy furt žijete v nějakém bludu, že když to nejede na maximálních detailech v nativním rozlišení, tak se nedá hrát. Lidi normálně hrají na konzolích s integrovaným GPU a sdílenými 16 GB paměti. Sdílenými, to znamená kus pro herní engine, kus pro grafiku. Ve 4K.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> A směl bych znát jména těch her
Libovolná hra, kde nějak nezbyl čas, prostředky nebo obojí na optimalizace. Zato bylo hodně času a prostředků použito na Hi-Res textury i pro věci, které na obrazovce zaberou 2x2 body.
Zeptej se kolegů z redakce.

>> čtyři z pěti lidí nepoznali při zaslepeném testu žádný rozdíl v nastavení detailů?
7 z 9 uživatelů se zeleným zákalem prohlašovalo, že upscaling má lepší obraz než nativ ... než dorazila nová verze upscalingu, která už zaručeně lepší je. ;)

>> Na hraní s path tracingem za čtyři roky nebudou mít aktuální grafiky stejně dost výkonu.
V tomhle souhlasím

>> 16 GB bude stačit i za čtyři roky na hraní bez path tracingu.
Modeři a uživatelé modů na to mohou mít jiný názor. I těch pár lidí s VR.
Už teď.

>> Vy furt žijete v nějakém bludu, že když to nejede na maximálních detailech v nativním rozlišení
LCD, OLED, AmoLED, microLED, QD-whatever ... nejsou CRT a cokoliv, co není zobrazeno 1:1 není tak úplně ono. Jakeš-takeš jsou jeětš překousnout celočíselné násobky (1:2, 1:3), ale cokoliv jiného je .. meh :(

>> s integrovaným GPU a sdílenými 16 GB paměti
Pro záznam: podle tachometru na Steam mám na jisté hře natočeno téměř 10.000 hodin. Compaq nx7400 s 1.5 GB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ooooukej, takže kvůli tomu, že někdo nestíhá launch a patch, co fixne memory leaky čtrnáct dní po vydání nebo optimalizuje až měsíc po něm, budeme pro sichr připlácet na karty s o třetinu větší pamětí.

Já jsem za to počkat si těch čtrnáct dní na patch.

Upscaling má hlavně jiný obraz. Temporální, stabilnější v čase, a v případě DLSS i FSR často méně mázlý obraz než TAA v nativním.

Super, modeři, kteří chtějí narvat do hry textury, co sežerou 25 giga, si na ty 32GB karty můžou koupit, nic jim nebrání. Kvůli nim za to nemusí připlácet všichni.

Třeba UE5.x už má jednu takovou nepříjemnou vlastnost – jak jeho vývojáři, tak vývojáři her předpokládají, že v něm lidi budou používat TSR, FSR, DLSS nebo XeSS a podle toho to optimalizují. A nativu se tam říká 100 % scaling, ale v principu funguje prakticky stejně jako to TSR, FSR, DLSS nebo XeSS, jenom s vyšším počtem samplů na pixel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.