No pekny :-D hned vim ze si mam jit rovnou koupit novou desku s NVkartou ;))) ted si muzou ty fandove ATI nekam sednout ;))
Jen se bojim aby v tom zase nebyli nejaky cheaty .... horsi kvalita obrazu a tak podobne ... zname to.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
22. 7. 2004 - 15:19https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseNo pekny :-D hned vim ze si mam jit rovnou koupit novou desku s NVkartou ;))) ted si muzou ty fandove ATI nekam sednout ;))
Jen se bojim aby v tom zase nebyli nejaky cheaty .... horsi kvalita obrazu a tak podobne ... zname to.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-74918
+
Sednout? preco? Ak dobre vidim, tak X800XT a 6800GT/ultra su porovnatelne, rozdiel dake percento-dve, cert to ber. Podstatnejsia informacia je, ze ani nadupane P4 s 1-2GB ram a kartou starsej generacie (9800/5950) nemusi stacit na hranie v plnych detailoch a rozumnejsom rozliseni (1024x768 povazujem za dost malo)...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Teddy (neověřeno) https://diit.cz
22. 7. 2004 - 16:07https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseSednout? preco? Ak dobre vidim, tak X800XT a 6800GT/ultra su porovnatelne, rozdiel dake percento-dve, cert to ber. Podstatnejsia informacia je, ze ani nadupane P4 s 1-2GB ram a kartou starsej generacie (9800/5950) nemusi stacit na hranie v plnych detailoch a rozumnejsom rozliseni (1024x768 povazujem za dost malo)...https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-74930
+
Jestli jesou tyhle výsledky reálné, tak to si tu hru koupí fakt mizivé procento hráčů. Ty nároky jsou prostě brutální :roll:
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Millisx (neověřeno) https://diit.cz
22. 7. 2004 - 16:21https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseJestli jesou tyhle výsledky reálné, tak to si tu hru koupí fakt mizivé procento hráčů. Ty nároky jsou prostě brutální :roll:https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-74932
+
proc neudelaj test na nejakejch normálních kartách (8500, G4ti4200)
prostě neco má doma většina lidí.Odpovím si sám, to by si to nikdo nekoupil, když zjistí, že by mu to jelo 3fps
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
killerGBU (neověřeno) https://diit.cz
22. 7. 2004 - 16:44https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseproc neudelaj test na nejakejch normálních kartách (8500, G4ti4200)
prostě neco má doma většina lidí.Odpovím si sám, to by si to nikdo nekoupil, když zjistí, že by mu to jelo 3fpshttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-74934
+
Co ATI fandové :) D3 je optimalizován pro NVIDIA karty u HL2 to bude s výkonem zase naopak...
Ono to nějak poběží i na GF4 zvášť když se výkonem vyrovnají některým FX (např. GF4 Ti4200 = FX5700) a krom toho hrát to se zapnutým antialiasingem rozhodně nebudu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Commando (neověřeno) https://diit.cz
22. 7. 2004 - 17:15https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseCo ATI fandové :) D3 je optimalizován pro NVIDIA karty u HL2 to bude s výkonem zase naopak...
Ono to nějak poběží i na GF4 zvášť když se výkonem vyrovnají některým FX (např. GF4 Ti4200 = FX5700) a krom toho hrát to se zapnutým antialiasingem rozhodně nebudu.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-74984
+
Spravne, Doom3 je optimalizovanej pro nvidii, proto ma naskok 14%, ale HL2 neni optimalizovanej pro ATI, proste jen hodne pouziva SM 2.0 a proto tam ATI vede o 100%
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Emilek (neověřeno) https://diit.cz
22. 7. 2004 - 18:34https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseSpravne, Doom3 je optimalizovanej pro nvidii, proto ma naskok 14%, ale HL2 neni optimalizovanej pro ATI, proste jen hodne pouziva SM 2.0 a proto tam ATI vede o 100% https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75000
+
killerGBU: Doom nam prijde (na testy kopirovani ochran), takze ti dam vedet, kdyz se v srpnu ozves. G4Ti4200 totiz sidli v mem PC ;-) Mozna nam to ale poslou az s HL2.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Martin Bartoň https://diit.cz/profil/martin2
22. 7. 2004 - 20:12https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskusekillerGBU: Doom nam prijde (na testy kopirovani ochran), takze ti dam vedet, kdyz se v srpnu ozves. G4Ti4200 totiz sidli v mem PC ;-) Mozna nam to ale poslou az s HL2.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75035
+
Doom je optimalizovan pro VSECHNY karty. Faktem ale je, ze pro karty od nVIDIE se da optimalizovat mnohem vice nez pro karty ATI. A kdyz se podivate na cely test, tak rozdil vykonu neni 14%, ale mnohem vice. V jednom z nejnarocnejsich testu je X800 Pro asi o 80 procent pomalejsi nez 6800 Ultra ( a asi o 50 nez GT, ale cisla si presne nepamatuji)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 02:16https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseDoom je optimalizovan pro VSECHNY karty. Faktem ale je, ze pro karty od nVIDIE se da optimalizovat mnohem vice nez pro karty ATI. A kdyz se podivate na cely test, tak rozdil vykonu neni 14%, ale mnohem vice. V jednom z nejnarocnejsich testu je X800 Pro asi o 80 procent pomalejsi nez 6800 Ultra ( a asi o 50 nez GT, ale cisla si presne nepamatuji)https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75085
+
Doom 3 a náročnost hardware - nevím, jestli si někdo vzpomene, ale při vydání Dooma 1 požadoval, aby PC mělo 16MB RAM. V té době to taky nikdo neměl. V dobe 386 a 486. Takže klídek, časem to poběží OK :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ivoch (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 06:32https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseDoom 3 a náročnost hardware - nevím, jestli si někdo vzpomene, ale při vydání Dooma 1 požadoval, aby PC mělo 16MB RAM. V té době to taky nikdo neměl. V dobe 386 a 486. Takže klídek, časem to poběží OK :-Dhttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75086
+
ptipi srovnávej X800XT s 6800GT/ultra a ne X800Pro s 6800GT/ultra, srovna telný kerty mají srovnatelný výkon.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
666 (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 06:56https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse ptipi srovnávej X800XT s 6800GT/ultra a ne X800Pro s 6800GT/ultra, srovna telný kerty mají srovnatelný výkon.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75087
+
Jo na DOOM 1,2 je dobry to ze bezi i na PC ktery maj lidi bezne v praci ... to se asi u noveho DOOMu dit nebude co myslite :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 06:58https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseJo na DOOM 1,2 je dobry to ze bezi i na PC ktery maj lidi bezne v praci ... to se asi u noveho DOOMu dit nebude co myslite :-Dhttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75088
+
Jo na DOOM 1,2 je dobry to ze bezi i na PC ktery maj lidi bezne v praci ... to se asi u noveho DOOMu dit nebude co myslite :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 06:58https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseJo na DOOM 1,2 je dobry to ze bezi i na PC ktery maj lidi bezne v praci ... to se asi u noveho DOOMu dit nebude co myslite :-Dhttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75089
+
2Commando
Moc by mne zajimalo jak si dosel k tomu srovnani?!
Cirou nahodou mam obe karty ted doma FX5700 bohuzel jen pujcenou:)
a ta je o100% rychlejsi nez moje Ti4200. Asi to nesmis poustet na jiz zminenem DOOM 1,2 tam rozdil vazne nebude :)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
DeX (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 07:26https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse2Commando
Moc by mne zajimalo jak si dosel k tomu srovnani?!
Cirou nahodou mam obe karty ted doma FX5700 bohuzel jen pujcenou:)
a ta je o100% rychlejsi nez moje Ti4200. Asi to nesmis poustet na jiz zminenem DOOM 1,2 tam rozdil vazne nebude :) https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75092
+
2 Ivoch:
Nevim kolik pameti doporucilo Id pro Doom 1, ale bohate stacila nejaka 486 s 4 nebo 6 MB pameti.
A ty HW naroky D3 bych nevideltak cerne, doom3 bude prece pouzivat i optimalizovany kod pro R200, NV20 a NV10, takze su klidne ze si to s R8500 aspon trochu zahraju.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Cert https://diit.cz/profil/cert
23. 7. 2004 - 07:39https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse2 Ivoch:
Nevim kolik pameti doporucilo Id pro Doom 1, ale bohate stacila nejaka 486 s 4 nebo 6 MB pameti.
A ty HW naroky D3 bych nevideltak cerne, doom3 bude prece pouzivat i optimalizovany kod pro R200, NV20 a NV10, takze su klidne ze si to s R8500 aspon trochu zahraju.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75093
+
2 ivoch:
doom1 pouzival vlastni XMS extender, ktery si pro nej vyhranil neco pres 3 MB pameti, zbytek byla konvenční paměť pod 640 kB, bylo to sice kumst ji uvolnit, ale slo to. dyt jsem ho paril na notasu s tema 4ma MB. ( i kdyz pres F5 se snizenym rozlisenim na 160x200 tusim :-)))) )
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Cert https://diit.cz/profil/cert
23. 7. 2004 - 07:58https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse2 ivoch:
doom1 pouzival vlastni XMS extender, ktery si pro nej vyhranil neco pres 3 MB pameti, zbytek byla konvenční paměť pod 640 kB, bylo to sice kumst ji uvolnit, ale slo to. dyt jsem ho paril na notasu s tema 4ma MB. ( i kdyz pres F5 se snizenym rozlisenim na 160x200 tusim :-)))) )https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75107
+
Lidičky, některé z vás nechápu. Teď tu vidíte u jedné hry že jedna karta lepší než druhá a už křičíte si koupíte právě ji a smějete se oponentům. Ale co budete dělat, až vyjde jiná hra, která bude rychlejší na té druhé kartě ... a těch bude většina, protože DOOM3 je napsán v OpenGL a v tom byly ATI vždy o něco pomalejší (jenže titulů v OpenGL je minimálně). Dnes je 99% všech her napsáno pro DirectX a tam je král jasně danej, takže nechápu emoce některých z vás. Doom 3 je pěkná hra a pokud jste četli dobře HardOCP, tak jste mohli zjistit, že se v normálním rozlišení 1024x768 nebo 800x600 dá hrát v high detailech i na běžnějších kartách z produkce posledních 2-3 let (v low detailech si to samozřejmě zahrají v pohodě i lidé s kartami více jak 3 roky starými), takže není co řešit a nezbývá než se těšit.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Macros (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 08:41https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseLidičky, některé z vás nechápu. Teď tu vidíte u jedné hry že jedna karta lepší než druhá a už křičíte si koupíte právě ji a smějete se oponentům. Ale co budete dělat, až vyjde jiná hra, která bude rychlejší na té druhé kartě ... a těch bude většina, protože DOOM3 je napsán v OpenGL a v tom byly ATI vždy o něco pomalejší (jenže titulů v OpenGL je minimálně). Dnes je 99% všech her napsáno pro DirectX a tam je král jasně danej, takže nechápu emoce některých z vás. Doom 3 je pěkná hra a pokud jste četli dobře HardOCP, tak jste mohli zjistit, že se v normálním rozlišení 1024x768 nebo 800x600 dá hrát v high detailech i na běžnějších kartách z produkce posledních 2-3 let (v low detailech si to samozřejmě zahrají v pohodě i lidé s kartami více jak 3 roky starými), takže není co řešit a nezbývá než se těšit.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75159
+
DOOM I šel spustit se 4 MB RAM, ale pouze z DOS řádku. Z Norton Comanderu to nešlo, málo paměti. Navíc i se 4MB a 0,5 MB grafickou kartou běhal bez problémů a bez cukání v default nastavení.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
fotr (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 09:44https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseDOOM I šel spustit se 4 MB RAM, ale pouze z DOS řádku. Z Norton Comanderu to nešlo, málo paměti. Navíc i se 4MB a 0,5 MB grafickou kartou běhal bez problémů a bez cukání v default nastavení.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75177
+
DOOM 1 jsem hrál na 386DX + FPU387, 4MB RAM. Bylo maso mu uvolnit dost paměti, ale člověk se aspoň brutálně naučil dělat s DOSem. Jó to byly časy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
23. 7. 2004 - 09:58https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseDOOM 1 jsem hrál na 386DX + FPU387, 4MB RAM. Bylo maso mu uvolnit dost paměti, ale člověk se aspoň brutálně naučil dělat s DOSem. Jó to byly časy.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75179
+
Tak že bych se spletl? :-D Možný to je. No ale mezi náme - ono i těch 4MB v té době bylo něco. To zase hned tak někdo neměl :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ivoch (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 10:32https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseTak že bych se spletl? :-D Možný to je. No ale mezi náme - ono i těch 4MB v té době bylo něco. To zase hned tak někdo neměl :-Dhttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75198
+
Ja sem jen zvedavej jestli to opravdu vyjde .... nebod vim kdyz se na trhu objevili GF4 jak si vsichni myseli ze kdyz si ji koupej ze jim DOOM3 pojede na maximalni detaily :o))) proste ze sou za vodou ... a ono ejhle ... ted budou radi kdyz to pustej :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 11:47https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseJa sem jen zvedavej jestli to opravdu vyjde .... nebod vim kdyz se na trhu objevili GF4 jak si vsichni myseli ze kdyz si ji koupej ze jim DOOM3 pojede na maximalni detaily :o))) proste ze sou za vodou ... a ono ejhle ... ted budou radi kdyz to pustej :-Dhttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75238
+
Jinak me by se moooc libilo kdyby na ty nej karte ta hra sla v nejnizsich detailech ... nebot tomu bylo tak i driv :-)))) no co aspon by se lidi meli na co tesit hehe
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 11:50https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseJinak me by se moooc libilo kdyby na ty nej karte ta hra sla v nejnizsich detailech ... nebot tomu bylo tak i driv :-)))) no co aspon by se lidi meli na co tesit hehehttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75241
+
@ll: nezdá se vám, že ty hry ti šmejdi jaxi brzděj? Dyť se výpočetní výkony a vím já co ještě všeho pohybují už teď v šílených šíslech a pořád je to málo. :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ivoch (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 12:22https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse@ll: nezdá se vám, že ty hry ti šmejdi jaxi brzděj? Dyť se výpočetní výkony a vím já co ještě všeho pohybují už teď v šílených šíslech a pořád je to málo. :-Dhttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75244
+
Nojo, pamatuju jak jsme Dooma hráli po síti na nějakých 486kách s 32mb paměti, s normální grafickou kartou. Asi je brzděj mrkvosofti, už tenkrát šla každá hra pod win pomalejc.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 12:46https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseNojo, pamatuju jak jsme Dooma hráli po síti na nějakých 486kách s 32mb paměti, s normální grafickou kartou. Asi je brzděj mrkvosofti, už tenkrát šla každá hra pod win pomalejc.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75271
+
23. 7. 2004 - 14:40https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseTo Vikomt: Ale, ale, kdepak jste přišel na takovou hloupost?! Johnovi Carmackovi by se z vás udělalo špatně! On programuje výhradně OpenGL!!!
Viz. linky:
http://www.planetdoom.com/doom3/faq/ (cca. uprostřed obsahu) nebo http://doomworld.com/lordflathead/zaldron.htmlhttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75352
+
Ono se dá dokonce říci, že nebýt Carmacka, tak bychom tedy rozhodně neměli OpenGL ovladače na takové úrovni, jako jsou dnes. Mimo něj (resp. id Software) totiž do OpenGL (co se týče her) nikdo až tak moc nedělá. Drtivá většina OpenGL her je postavena na nějakém engine od id.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petr Murmak https://diit.cz/autor/petr
23. 7. 2004 - 15:19https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseOno se dá dokonce říci, že nebýt Carmacka, tak bychom tedy rozhodně neměli OpenGL ovladače na takové úrovni, jako jsou dnes. Mimo něj (resp. id Software) totiž do OpenGL (co se týče her) nikdo až tak moc nedělá. Drtivá většina OpenGL her je postavena na nějakém engine od id.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75367
+
To Petr: Přesně tak! A je to škoda, protože kdyby bylo více engine v OpenGL, tak by se hry lépe portovali na Linux a MaxOS. Např. DOOM 3 je díky OpenGL engine již ohlášen pro MacOS i Linux! A to je paráda!. DirectX je již dnes také kvalitní, ale bohužel je jenom pro Win platformu a to se mi nelíbí (nemám rád monopol).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Macros (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 15:29https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseTo Petr: Přesně tak! A je to škoda, protože kdyby bylo více engine v OpenGL, tak by se hry lépe portovali na Linux a MaxOS. Např. DOOM 3 je díky OpenGL engine již ohlášen pro MacOS i Linux! A to je paráda!. DirectX je již dnes také kvalitní, ale bohužel je jenom pro Win platformu a to se mi nelíbí (nemám rád monopol).https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75393
+
to>ptipi asi ti unika pojem optimalizace, to ze hra podporuje beh i v rezimu s PS1,1 pro starsi karty nic neznamena, to je kompatibilita. Optimalizovat se neda pro vsechno, to by nebyla optimalizace, optimalizovat se da prave pouze pro jednu architekturu, a to razenim kodu aplikace pro jeho nejefektivnejsi zpracovavani ovladacem a cipem, a optimalizovan je DOOM prave pro nvidii. A hra je samozrejme v OGL, tak jako vsechny hry postavene na predchozich generacich engine - doom quake RTKW ST-EF 1a2 a desitky a stovky dalsich.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Emilek (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 15:48https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseto>ptipi asi ti unika pojem optimalizace, to ze hra podporuje beh i v rezimu s PS1,1 pro starsi karty nic neznamena, to je kompatibilita. Optimalizovat se neda pro vsechno, to by nebyla optimalizace, optimalizovat se da prave pouze pro jednu architekturu, a to razenim kodu aplikace pro jeho nejefektivnejsi zpracovavani ovladacem a cipem, a optimalizovan je DOOM prave pro nvidii. A hra je samozrejme v OGL, tak jako vsechny hry postavene na predchozich generacich engine - doom quake RTKW ST-EF 1a2 a desitky a stovky dalsich.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75408
+
to 666 : 6800GT JE SROVNATELNA S X800 Pro - maji stejne ceny relativne podobny vykon (nV je o neco vykonnejsi v prumeru v tomto segmentu), takze pokud ma v teto hre v nejnarocnejsim testu o 50% navrch, tak je to jednoznacne vitezstvi
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 18:12https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseto 666 : 6800GT JE SROVNATELNA S X800 Pro - maji stejne ceny relativne podobny vykon (nV je o neco vykonnejsi v prumeru v tomto segmentu), takze pokud ma v teto hre v nejnarocnejsim testu o 50% navrch, tak je to jednoznacne vitezstvihttps://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75477
+
to emilek : Jestli to nahodou nevis, tak tato hra ma nekolik ruznych cest - jsou tu ruzne cesty pro karty s prvni generaci T&L, jine pro GF3,4, jine pro Radeon 8500 a jine pro karty nove. Tato hra je optimalizovana pro drtivou vetsinu dnesnich karet. Problem karet ATi je hlavne v tom, ze jejich beh pod OpenGL je mnohem pomalejsi nez pod DirectX. Taky v jednom z prohlaseni Carmacka bylo, ze to optimalizovaly pro vetsinu dnesnich karet (tzn od ATi i nVidie, asi ne pro XGI ci S3).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 18:20https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseto emilek : Jestli to nahodou nevis, tak tato hra ma nekolik ruznych cest - jsou tu ruzne cesty pro karty s prvni generaci T&L, jine pro GF3,4, jine pro Radeon 8500 a jine pro karty nove. Tato hra je optimalizovana pro drtivou vetsinu dnesnich karet. Problem karet ATi je hlavne v tom, ze jejich beh pod OpenGL je mnohem pomalejsi nez pod DirectX. Taky v jednom z prohlaseni Carmacka bylo, ze to optimalizovaly pro vetsinu dnesnich karet (tzn od ATi i nVidie, asi ne pro XGI ci S3).https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75480
+
to ptipi 6800GT je o 10% drazsi nez X800Pro A to o cem mluvis (to cemu rikas cesty) je ruzne nastaveni grafiky - snizeni detailu pro karty nv - snizeni presnosti PS 2.0 na 16 bit FPU (cili vlastne uz nejde o PS2.0) protoze by hra jinak vubec nebezela (jen na 6800) ale to neni optimalizace, to by se cela hra musela programovat/kompilovat pro kazdou VGA zvlast, posloupnost kodu graficke casti engine je nemenna, a je optimalizovana pro karty nVidia.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Emilek (neověřeno) https://diit.cz
23. 7. 2004 - 18:35https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseto ptipi 6800GT je o 10% drazsi nez X800Pro A to o cem mluvis (to cemu rikas cesty) je ruzne nastaveni grafiky - snizeni detailu pro karty nv - snizeni presnosti PS 2.0 na 16 bit FPU (cili vlastne uz nejde o PS2.0) protoze by hra jinak vubec nebezela (jen na 6800) ale to neni optimalizace, to by se cela hra musela programovat/kompilovat pro kazdou VGA zvlast, posloupnost kodu graficke casti engine je nemenna, a je optimalizovana pro karty nVidia.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75482
+
to emilek : Karty X800 Pro a 6800 GT se srovnatelnym bundlem jsou STEJNE drahe. Krasnym prikladem jsou napriklad karty od MSI - stejny bundl a cena je naprosto shodna ( rozdil jednotek korun). Navic kdyz uz je neco drazsi, tak je to X800 Pro a to o 10 dolaru - tato informace j z anandtechu.
A k te optimalizaci pro nVidie - stale plati ma posledni veta a to o tom, ze sam Carmack rekl, ze to optimalizoval pro VSECHNY karty.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2004 - 17:54https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseto emilek : Karty X800 Pro a 6800 GT se srovnatelnym bundlem jsou STEJNE drahe. Krasnym prikladem jsou napriklad karty od MSI - stejny bundl a cena je naprosto shodna ( rozdil jednotek korun). Navic kdyz uz je neco drazsi, tak je to X800 Pro a to o 10 dolaru - tato informace j z anandtechu.
A k te optimalizaci pro nVidie - stale plati ma posledni veta a to o tom, ze sam Carmack rekl, ze to optimalizoval pro VSECHNY karty.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75658
+
to ptipi
Tak to zdima nVidia lidi v chudych zemich jako je nase, stav tam nas ale stejne zajimat nemusi, ostatne je to rozdil tam ve prospech nvidie o 250kc a tady ve prospech ati o 1500Kc. Navic platy tam se pohybujou na uplne jinych urovnich.
Asi si necetl to co jsem psal o optimalizaci, optimalizovat se neda! pro vsechno, to je jako kdybys tvrdil ze mas idealni pneumatiky vhodny pro bagr i formuli, to je uplny nesmysl, a kod grafickeho engine hry se neumi menit, to by nezvladla ani pokrocila umela inteligence, a uz vubec ne za behu. To o cem mluvis je pouze podpora techto vsech karet s moznosti behu v DX8 (mozna i DX7) a ruzne nastavenym mnozstvim detailu a efektu podle podporovanych funkci jednotlivych karet jako bump mapping, komprese textur o barevnem rozliseni 10bit atd, ale to neni optimalizace!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Emilek (neověřeno) https://diit.cz
25. 7. 2004 - 17:15https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseto ptipi
Tak to zdima nVidia lidi v chudych zemich jako je nase, stav tam nas ale stejne zajimat nemusi, ostatne je to rozdil tam ve prospech nvidie o 250kc a tady ve prospech ati o 1500Kc. Navic platy tam se pohybujou na uplne jinych urovnich.
Asi si necetl to co jsem psal o optimalizaci, optimalizovat se neda! pro vsechno, to je jako kdybys tvrdil ze mas idealni pneumatiky vhodny pro bagr i formuli, to je uplny nesmysl, a kod grafickeho engine hry se neumi menit, to by nezvladla ani pokrocila umela inteligence, a uz vubec ne za behu. To o cem mluvis je pouze podpora techto vsech karet s moznosti behu v DX8 (mozna i DX7) a ruzne nastavenym mnozstvim detailu a efektu podle podporovanych funkci jednotlivych karet jako bump mapping, komprese textur o barevnem rozliseni 10bit atd, ale to neni optimalizace! https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75732
+
to emilek : 1. nVidia nema ZADNY vliv na rozdil cen karet u nas a v zahranici. Cenu si urcuji vyrobci karet. Pravdepodobne narazis na to, ze karta od Sapphire je asi o tech 1500 Kc levnejsi, ale je jen otazkou casu, kdy se i u nas objevi karty s cipem od nV a bez bundlu. 2. Jak uz jsem napsal, ceny karet se stejnym bundlem, kde jediny rozdil je cip (x800 pro a 6800 GT) jsou STEJNE (zase priklad MSI). 3.Kdyz mas pomaly kod, a ten vylepsis tak, ze pobezi rychleji na procesorech intelu i AMD, nenazves to optimalizaci kodu? 4. Ten kod nemusi byt optimalizovany realtime. Vezmi si takovy FarCry(beru tento priklad, protoze se tu nemuzes hadat, jelikoz to najdes na spouste websajtech). Je tam ruzna cesta pro karty nVidie a pro karty ATi. Nevim kde presne to bylo, ale vyzkouseli pouzit cestu od R9800 na GF6800 a vysledkem bylo vyrazne spomaleni teto karty - z toho plyne, ze tato hra je optimalizovana jak pro ATi, tak pro nV. Takze me prestan presvedcovat, ze nelze optimalizovat pro vice ruznych karet, protoze to jednoduse NENI PRAVDA.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
25. 7. 2004 - 23:18https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseto emilek : 1. nVidia nema ZADNY vliv na rozdil cen karet u nas a v zahranici. Cenu si urcuji vyrobci karet. Pravdepodobne narazis na to, ze karta od Sapphire je asi o tech 1500 Kc levnejsi, ale je jen otazkou casu, kdy se i u nas objevi karty s cipem od nV a bez bundlu. 2. Jak uz jsem napsal, ceny karet se stejnym bundlem, kde jediny rozdil je cip (x800 pro a 6800 GT) jsou STEJNE (zase priklad MSI). 3.Kdyz mas pomaly kod, a ten vylepsis tak, ze pobezi rychleji na procesorech intelu i AMD, nenazves to optimalizaci kodu? 4. Ten kod nemusi byt optimalizovany realtime. Vezmi si takovy FarCry(beru tento priklad, protoze se tu nemuzes hadat, jelikoz to najdes na spouste websajtech). Je tam ruzna cesta pro karty nVidie a pro karty ATi. Nevim kde presne to bylo, ale vyzkouseli pouzit cestu od R9800 na GF6800 a vysledkem bylo vyrazne spomaleni teto karty - z toho plyne, ze tato hra je optimalizovana jak pro ATi, tak pro nV. Takze me prestan presvedcovat, ze nelze optimalizovat pro vice ruznych karet, protoze to jednoduse NENI PRAVDA.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-75842
+
ta hra ma asi podporit PC priemysel :) to je divne, robit hru na high-end kartu... 1% ludi to bude schopne hrat a zvysnych 5% si to pozrie trhane :) ale mozno si ludia naozaj kvoli tomu kupia nove karty.. vyrobcovia sa potesia :)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
DoG (neověřeno) https://diit.cz
27. 7. 2004 - 19:05https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseta hra ma asi podporit PC priemysel :) to je divne, robit hru na high-end kartu... 1% ludi to bude schopne hrat a zvysnych 5% si to pozrie trhane :) ale mozno si ludia naozaj kvoli tomu kupia nove karty.. vyrobcovia sa potesia :)https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-76493
+
To o cem mluvis v souvislosti CPU je obecna optimalizace, to je optimalicace kodu, ne optimaliazce kodu pro urcite cpu, to je neco jineho.
Optimalizace v realtime zatim pouzila pouze ATI, a to neni opet vec hry, ale ovladace VGA ktery meni posloupnost kodu Shaderu vyslaneho hrou k ovladaci tak aby poradi instrukci odpovidalo zpracovavani ve vypocetnich jednotkach GPU.
To o cem uz po tolikate mluvis - "cesty" NEJSOU optimalizace, to je jen ruzne nastaveni grafickych detailu a funkci pro jednotlive karty dle jejich detekce hrou (uz jsem psal nize o snizene presnosti PS u GFFX a funkcich ruznych karet) jde o to ze kdyz spustis hru na radeonu 8500 ci GF4 tak pobezi v grafickem rozhrani DX8 (SM1.0) prestoze je hra DX9 (SM2.0) ci u karet s nizkym maximalnim rozlisenim pouzitych textur pouzije nizsi kvalitu textur protoze by jinak nebyly vyobrazeny vubec, to neni optimalizace, ostatne to i odporuje definici slova optimalizce, optimalizovat se da vzdy a pouze pro jednu jedinou vec! Jinak by to byl pravy opak - Univerzalnost, cili ze to beha spatne, ale zato na vsem stejne jako u tech pneumatik co jsem psal niz.
Optimalizace je zavisla na architekture, takze neni mozny optimalizovat pro kartu jine firmy a dokonce ani jine generace, kdyz ma jedna karta 2 texturovaci jednotky na kazde ze 4 pipeline a 2 vertex shadery, zatimco druha 8 pipeline 1 texturovaci jednotku na kazde a 4 vertex shadery, neni mozne aby byl kod optimalizovan pro obe, protoze jeho vykonavani bude v kazde probihat uplne jinak, a bud bude v obou probihat neefektivne, nebo v jedne efektivneji nez v druhe, to proste jinak nejde, to by se hra musela programovat pro kazdy graficky cip zvlast.
To ze pouzitim jine "cesty" (predvolby nastaveni grafickeho prostredi) nevyhovuje jine karte je samozrejme, ale to neni optimalizace, napriklad radeon X800 ma 6 vertex shaderu, zatimco GF 6800 ma "pouze" 4 takze pokud pouzijes "cestu" z radeonu na GF, tak bude engine hry od vga pozadovat o 50% vice polygonu za stejnou jednotku casu, ale tim nedojde na zpomaleni o 50% ale k rozdeleni instrukci do dvou taktu, protoze to proste s architekturou GF jinak zpracovat nejde, takze dojde ke zpomaleni na polovinu, to neni tim ze by byla GF pomala, ale proste jinou "cestou" ale to neni optimalizace, to je jen vyuziti vlastnosti ruznych cipu, to by se dalo srovnavat s nastavenim kvality grafiky ve hre, ale hra je proste pevne naprogramovany program, a jeho kod zmenit nelze, a neni mozne aby vyhovoval veskeremu HW, to je proste nesmysl, predstavte si to jako VGA=zamek a program=klic VGA nezmenite, to je Hardware, pevna hmota, ale program zmenit muzete, proste ho naprogramujete tak aby dokonale zapadnul do zamku, ale jen do tohoto jednoho jedineho zapadne ze 100%, do jineho zamku pak uz zapadne pouze z 90% nebo mene.
Cesta neni optimalizace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Emilek (neověřeno) https://diit.cz
27. 7. 2004 - 19:33https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseTo o cem mluvis v souvislosti CPU je obecna optimalizace, to je optimalicace kodu, ne optimaliazce kodu pro urcite cpu, to je neco jineho.
Optimalizace v realtime zatim pouzila pouze ATI, a to neni opet vec hry, ale ovladace VGA ktery meni posloupnost kodu Shaderu vyslaneho hrou k ovladaci tak aby poradi instrukci odpovidalo zpracovavani ve vypocetnich jednotkach GPU.
To o cem uz po tolikate mluvis - "cesty" NEJSOU optimalizace, to je jen ruzne nastaveni grafickych detailu a funkci pro jednotlive karty dle jejich detekce hrou (uz jsem psal nize o snizene presnosti PS u GFFX a funkcich ruznych karet) jde o to ze kdyz spustis hru na radeonu 8500 ci GF4 tak pobezi v grafickem rozhrani DX8 (SM1.0) prestoze je hra DX9 (SM2.0) ci u karet s nizkym maximalnim rozlisenim pouzitych textur pouzije nizsi kvalitu textur protoze by jinak nebyly vyobrazeny vubec, to neni optimalizace, ostatne to i odporuje definici slova optimalizce, optimalizovat se da vzdy a pouze pro jednu jedinou vec! Jinak by to byl pravy opak - Univerzalnost, cili ze to beha spatne, ale zato na vsem stejne jako u tech pneumatik co jsem psal niz.
Optimalizace je zavisla na architekture, takze neni mozny optimalizovat pro kartu jine firmy a dokonce ani jine generace, kdyz ma jedna karta 2 texturovaci jednotky na kazde ze 4 pipeline a 2 vertex shadery, zatimco druha 8 pipeline 1 texturovaci jednotku na kazde a 4 vertex shadery, neni mozne aby byl kod optimalizovan pro obe, protoze jeho vykonavani bude v kazde probihat uplne jinak, a bud bude v obou probihat neefektivne, nebo v jedne efektivneji nez v druhe, to proste jinak nejde, to by se hra musela programovat pro kazdy graficky cip zvlast.
To ze pouzitim jine "cesty" (predvolby nastaveni grafickeho prostredi) nevyhovuje jine karte je samozrejme, ale to neni optimalizace, napriklad radeon X800 ma 6 vertex shaderu, zatimco GF 6800 ma "pouze" 4 takze pokud pouzijes "cestu" z radeonu na GF, tak bude engine hry od vga pozadovat o 50% vice polygonu za stejnou jednotku casu, ale tim nedojde na zpomaleni o 50% ale k rozdeleni instrukci do dvou taktu, protoze to proste s architekturou GF jinak zpracovat nejde, takze dojde ke zpomaleni na polovinu, to neni tim ze by byla GF pomala, ale proste jinou "cestou" ale to neni optimalizace, to je jen vyuziti vlastnosti ruznych cipu, to by se dalo srovnavat s nastavenim kvality grafiky ve hre, ale hra je proste pevne naprogramovany program, a jeho kod zmenit nelze, a neni mozne aby vyhovoval veskeremu HW, to je proste nesmysl, predstavte si to jako VGA=zamek a program=klic VGA nezmenite, to je Hardware, pevna hmota, ale program zmenit muzete, proste ho naprogramujete tak aby dokonale zapadnul do zamku, ale jen do tohoto jednoho jedineho zapadne ze 100%, do jineho zamku pak uz zapadne pouze z 90% nebo mene.
Cesta neni optimalizace.https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-76506
+
Hehe to ze si to zahrajou ty co maj X800 bez trhu je blbost ... mam s tim zkusenosti a to mam 768 RAM.... nevim jestli u NV je to jiny ale proste ta mistnost kdyz se cashuje tak se to trha .... pak uz je to celkem v pohode pri rozliseni 1024 * 768 ;) cekal sem teda vyzsi vykon za ty prachy .... jinak mam Bartona 2500+ asi to bude ta slabina....
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Honza (neověřeno) https://diit.cz
13. 8. 2004 - 10:49https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseHehe to ze si to zahrajou ty co maj X800 bez trhu je blbost ... mam s tim zkusenosti a to mam 768 RAM.... nevim jestli u NV je to jiny ale proste ta mistnost kdyz se cashuje tak se to trha .... pak uz je to celkem v pohode pri rozliseni 1024 * 768 ;) cekal sem teda vyzsi vykon za ty prachy .... jinak mam Bartona 2500+ asi to bude ta slabina....https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-80916
+
Jen, klid, já to hraju, na Grafické Kartě NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, tedy, na poměrně Low-End, Grafické Kartě, a procesoru AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), tedy taky, žádné velké dělo, a ta hra, Doom 3, asi nějaká verze CZ, díky, novým ovladačům ForceWare, asi nějaká Verze 162.18, asi nějaká verze EN, tak už mi ta hra, díky, těmhle, novým ovladačům ForceWare, asi nějaká verze 162.18, asi nějaká verze EN, běhá až na rozlišení 640x480, při středních detailech, asi na takových průměrných 42 snímcích za vteřinu, což bych, řekl, že je docela, slušné, s těmi starými ovladači, ForceWare, asi nějaká verze 160.03 CZ, mi ta hra, DOOM 3, asi nějaká verze CZ, běhala, na tom počítači s procesorem AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), a s Grafickou Kartou NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, a se 128 MegaBajty Operační paměti DDR-RAMky, na Frekvenci 333 MHz (Efektivně), asi jen tak, na rozlišení 640x480, při středních detailech, a asi jen tak na 40 snímcích za vteřinu, což bylo, trochu horší, ale i tak, to šlo, no já jsem, s touhle, Grafickou Kartou NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, celkem, spokojený, prostě no!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ladik 45 (neověřeno) https://diit.cz
22. 7. 2007 - 11:31https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseJen, klid, já to hraju, na Grafické Kartě NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, tedy, na poměrně Low-End, Grafické Kartě, a procesoru AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), tedy taky, žádné velké dělo, a ta hra, Doom 3, asi nějaká verze CZ, díky, novým ovladačům ForceWare, asi nějaká Verze 162.18, asi nějaká verze EN, tak už mi ta hra, díky, těmhle, novým ovladačům ForceWare, asi nějaká verze 162.18, asi nějaká verze EN, běhá až na rozlišení 640x480, při středních detailech, asi na takových průměrných 42 snímcích za vteřinu, což bych, řekl, že je docela, slušné, s těmi starými ovladači, ForceWare, asi nějaká verze 160.03 CZ, mi ta hra, DOOM 3, asi nějaká verze CZ, běhala, na tom počítači s procesorem AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), a s Grafickou Kartou NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, a se 128 MegaBajty Operační paměti DDR-RAMky, na Frekvenci 333 MHz (Efektivně), asi jen tak, na rozlišení 640x480, při středních detailech, a asi jen tak na 40 snímcích za vteřinu, což bylo, trochu horší, ale i tak, to šlo, no já jsem, s touhle, Grafickou Kartou NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, celkem, spokojený, prostě no!https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-345500
+
JAK HRAT DOMM3 PO SITI PORAD TO CHCE PO MNME NEJAKE HESLO A A JA NEVIM KDE HO VZIT
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TONI (neověřeno) https://diit.cz
10. 12. 2008 - 17:40https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuseJAK HRAT DOMM3 PO SITI PORAD TO CHCE PO MNME NEJAKE HESLO A A JA NEVIM KDE HO VZIT
https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskuse#comment-455760
+
Diskuse k Oficiální benchmarky s hrou DOOM3https://diit.cz/clanek/oficialni-benchmarky-s-hrou-doom3/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
No pekny :-D hned vim ze si mam jit rovnou koupit novou desku s NVkartou ;))) ted si muzou ty fandove ATI nekam sednout ;))
Jen se bojim aby v tom zase nebyli nejaky cheaty .... horsi kvalita obrazu a tak podobne ... zname to.
Sednout? preco? Ak dobre vidim, tak X800XT a 6800GT/ultra su porovnatelne, rozdiel dake percento-dve, cert to ber. Podstatnejsia informacia je, ze ani nadupane P4 s 1-2GB ram a kartou starsej generacie (9800/5950) nemusi stacit na hranie v plnych detailoch a rozumnejsom rozliseni (1024x768 povazujem za dost malo)...
Jestli jesou tyhle výsledky reálné, tak to si tu hru koupí fakt mizivé procento hráčů. Ty nároky jsou prostě brutální :roll:
proc neudelaj test na nejakejch normálních kartách (8500, G4ti4200)
prostě neco má doma většina lidí.Odpovím si sám, to by si to nikdo nekoupil, když zjistí, že by mu to jelo 3fps
Co ATI fandové :) D3 je optimalizován pro NVIDIA karty u HL2 to bude s výkonem zase naopak...
Ono to nějak poběží i na GF4 zvášť když se výkonem vyrovnají některým FX (např. GF4 Ti4200 = FX5700) a krom toho hrát to se zapnutým antialiasingem rozhodně nebudu.
Spravne, Doom3 je optimalizovanej pro nvidii, proto ma naskok 14%, ale HL2 neni optimalizovanej pro ATI, proste jen hodne pouziva SM 2.0 a proto tam ATI vede o 100%
killerGBU: Doom nam prijde (na testy kopirovani ochran), takze ti dam vedet, kdyz se v srpnu ozves. G4Ti4200 totiz sidli v mem PC ;-) Mozna nam to ale poslou az s HL2.
Doom je optimalizovan pro VSECHNY karty. Faktem ale je, ze pro karty od nVIDIE se da optimalizovat mnohem vice nez pro karty ATI. A kdyz se podivate na cely test, tak rozdil vykonu neni 14%, ale mnohem vice. V jednom z nejnarocnejsich testu je X800 Pro asi o 80 procent pomalejsi nez 6800 Ultra ( a asi o 50 nez GT, ale cisla si presne nepamatuji)
Doom 3 a náročnost hardware - nevím, jestli si někdo vzpomene, ale při vydání Dooma 1 požadoval, aby PC mělo 16MB RAM. V té době to taky nikdo neměl. V dobe 386 a 486. Takže klídek, časem to poběží OK :-D
ptipi srovnávej X800XT s 6800GT/ultra a ne X800Pro s 6800GT/ultra, srovna telný kerty mají srovnatelný výkon.
Jo na DOOM 1,2 je dobry to ze bezi i na PC ktery maj lidi bezne v praci ... to se asi u noveho DOOMu dit nebude co myslite :-D
Jo na DOOM 1,2 je dobry to ze bezi i na PC ktery maj lidi bezne v praci ... to se asi u noveho DOOMu dit nebude co myslite :-D
2Commando
Moc by mne zajimalo jak si dosel k tomu srovnani?!
Cirou nahodou mam obe karty ted doma FX5700 bohuzel jen pujcenou:)
a ta je o100% rychlejsi nez moje Ti4200. Asi to nesmis poustet na jiz zminenem DOOM 1,2 tam rozdil vazne nebude :)
2 Ivoch:
Nevim kolik pameti doporucilo Id pro Doom 1, ale bohate stacila nejaka 486 s 4 nebo 6 MB pameti.
A ty HW naroky D3 bych nevideltak cerne, doom3 bude prece pouzivat i optimalizovany kod pro R200, NV20 a NV10, takze su klidne ze si to s R8500 aspon trochu zahraju.
to Cert:
Hmmm - Doom 1 ti na 4MB nejel....
2 ivoch:
doom1 pouzival vlastni XMS extender, ktery si pro nej vyhranil neco pres 3 MB pameti, zbytek byla konvenční paměť pod 640 kB, bylo to sice kumst ji uvolnit, ale slo to. dyt jsem ho paril na notasu s tema 4ma MB. ( i kdyz pres F5 se snizenym rozlisenim na 160x200 tusim :-)))) )
Lidičky, některé z vás nechápu. Teď tu vidíte u jedné hry že jedna karta lepší než druhá a už křičíte si koupíte právě ji a smějete se oponentům. Ale co budete dělat, až vyjde jiná hra, která bude rychlejší na té druhé kartě ... a těch bude většina, protože DOOM3 je napsán v OpenGL a v tom byly ATI vždy o něco pomalejší (jenže titulů v OpenGL je minimálně). Dnes je 99% všech her napsáno pro DirectX a tam je král jasně danej, takže nechápu emoce některých z vás. Doom 3 je pěkná hra a pokud jste četli dobře HardOCP, tak jste mohli zjistit, že se v normálním rozlišení 1024x768 nebo 800x600 dá hrát v high detailech i na běžnějších kartách z produkce posledních 2-3 let (v low detailech si to samozřejmě zahrají v pohodě i lidé s kartami více jak 3 roky starými), takže není co řešit a nezbývá než se těšit.
DOOM I šel spustit se 4 MB RAM, ale pouze z DOS řádku. Z Norton Comanderu to nešlo, málo paměti. Navíc i se 4MB a 0,5 MB grafickou kartou běhal bez problémů a bez cukání v default nastavení.
DOOM 1 jsem hrál na 386DX + FPU387, 4MB RAM. Bylo maso mu uvolnit dost paměti, ale člověk se aspoň brutálně naučil dělat s DOSem. Jó to byly časy.
Tak že bych se spletl? :-D Možný to je. No ale mezi náme - ono i těch 4MB v té době bylo něco. To zase hned tak někdo neměl :-D
Ja sem jen zvedavej jestli to opravdu vyjde .... nebod vim kdyz se na trhu objevili GF4 jak si vsichni myseli ze kdyz si ji koupej ze jim DOOM3 pojede na maximalni detaily :o))) proste ze sou za vodou ... a ono ejhle ... ted budou radi kdyz to pustej :-D
Ivoch: jo jo, Doom 1 bezel na min 4MB RAM (kdo mel QEMM386, nemel problem).
Jinak me by se moooc libilo kdyby na ty nej karte ta hra sla v nejnizsich detailech ... nebot tomu bylo tak i driv :-)))) no co aspon by se lidi meli na co tesit hehe
@ll: nezdá se vám, že ty hry ti šmejdi jaxi brzděj? Dyť se výpočetní výkony a vím já co ještě všeho pohybují už teď v šílených šíslech a pořád je to málo. :-D
Nojo, pamatuju jak jsme Dooma hráli po síti na nějakých 486kách s 32mb paměti, s normální grafickou kartou. Asi je brzděj mrkvosofti, už tenkrát šla každá hra pod win pomalejc.
macros: doom3 neni delany v opengl
To Vikomt: Ale, ale, kdepak jste přišel na takovou hloupost?! Johnovi Carmackovi by se z vás udělalo špatně! On programuje výhradně OpenGL!!!
Viz. linky:
http://www.planetdoom.com/doom3/faq/ (cca. uprostřed obsahu) nebo http://doomworld.com/lordflathead/zaldron.html
Ono se dá dokonce říci, že nebýt Carmacka, tak bychom tedy rozhodně neměli OpenGL ovladače na takové úrovni, jako jsou dnes. Mimo něj (resp. id Software) totiž do OpenGL (co se týče her) nikdo až tak moc nedělá. Drtivá většina OpenGL her je postavena na nějakém engine od id.
To Petr: Přesně tak! A je to škoda, protože kdyby bylo více engine v OpenGL, tak by se hry lépe portovali na Linux a MaxOS. Např. DOOM 3 je díky OpenGL engine již ohlášen pro MacOS i Linux! A to je paráda!. DirectX je již dnes také kvalitní, ale bohužel je jenom pro Win platformu a to se mi nelíbí (nemám rád monopol).
to>ptipi asi ti unika pojem optimalizace, to ze hra podporuje beh i v rezimu s PS1,1 pro starsi karty nic neznamena, to je kompatibilita. Optimalizovat se neda pro vsechno, to by nebyla optimalizace, optimalizovat se da prave pouze pro jednu architekturu, a to razenim kodu aplikace pro jeho nejefektivnejsi zpracovavani ovladacem a cipem, a optimalizovan je DOOM prave pro nvidii. A hra je samozrejme v OGL, tak jako vsechny hry postavene na predchozich generacich engine - doom quake RTKW ST-EF 1a2 a desitky a stovky dalsich.
to 666 : 6800GT JE SROVNATELNA S X800 Pro - maji stejne ceny relativne podobny vykon (nV je o neco vykonnejsi v prumeru v tomto segmentu), takze pokud ma v teto hre v nejnarocnejsim testu o 50% navrch, tak je to jednoznacne vitezstvi
to emilek : Jestli to nahodou nevis, tak tato hra ma nekolik ruznych cest - jsou tu ruzne cesty pro karty s prvni generaci T&L, jine pro GF3,4, jine pro Radeon 8500 a jine pro karty nove. Tato hra je optimalizovana pro drtivou vetsinu dnesnich karet. Problem karet ATi je hlavne v tom, ze jejich beh pod OpenGL je mnohem pomalejsi nez pod DirectX. Taky v jednom z prohlaseni Carmacka bylo, ze to optimalizovaly pro vetsinu dnesnich karet (tzn od ATi i nVidie, asi ne pro XGI ci S3).
to ptipi 6800GT je o 10% drazsi nez X800Pro A to o cem mluvis (to cemu rikas cesty) je ruzne nastaveni grafiky - snizeni detailu pro karty nv - snizeni presnosti PS 2.0 na 16 bit FPU (cili vlastne uz nejde o PS2.0) protoze by hra jinak vubec nebezela (jen na 6800) ale to neni optimalizace, to by se cela hra musela programovat/kompilovat pro kazdou VGA zvlast, posloupnost kodu graficke casti engine je nemenna, a je optimalizovana pro karty nVidia.
to emilek : Karty X800 Pro a 6800 GT se srovnatelnym bundlem jsou STEJNE drahe. Krasnym prikladem jsou napriklad karty od MSI - stejny bundl a cena je naprosto shodna ( rozdil jednotek korun). Navic kdyz uz je neco drazsi, tak je to X800 Pro a to o 10 dolaru - tato informace j z anandtechu.
A k te optimalizaci pro nVidie - stale plati ma posledni veta a to o tom, ze sam Carmack rekl, ze to optimalizoval pro VSECHNY karty.
to ptipi
Tak to zdima nVidia lidi v chudych zemich jako je nase, stav tam nas ale stejne zajimat nemusi, ostatne je to rozdil tam ve prospech nvidie o 250kc a tady ve prospech ati o 1500Kc. Navic platy tam se pohybujou na uplne jinych urovnich.
Asi si necetl to co jsem psal o optimalizaci, optimalizovat se neda! pro vsechno, to je jako kdybys tvrdil ze mas idealni pneumatiky vhodny pro bagr i formuli, to je uplny nesmysl, a kod grafickeho engine hry se neumi menit, to by nezvladla ani pokrocila umela inteligence, a uz vubec ne za behu. To o cem mluvis je pouze podpora techto vsech karet s moznosti behu v DX8 (mozna i DX7) a ruzne nastavenym mnozstvim detailu a efektu podle podporovanych funkci jednotlivych karet jako bump mapping, komprese textur o barevnem rozliseni 10bit atd, ale to neni optimalizace!
to emilek : 1. nVidia nema ZADNY vliv na rozdil cen karet u nas a v zahranici. Cenu si urcuji vyrobci karet. Pravdepodobne narazis na to, ze karta od Sapphire je asi o tech 1500 Kc levnejsi, ale je jen otazkou casu, kdy se i u nas objevi karty s cipem od nV a bez bundlu. 2. Jak uz jsem napsal, ceny karet se stejnym bundlem, kde jediny rozdil je cip (x800 pro a 6800 GT) jsou STEJNE (zase priklad MSI). 3.Kdyz mas pomaly kod, a ten vylepsis tak, ze pobezi rychleji na procesorech intelu i AMD, nenazves to optimalizaci kodu? 4. Ten kod nemusi byt optimalizovany realtime. Vezmi si takovy FarCry(beru tento priklad, protoze se tu nemuzes hadat, jelikoz to najdes na spouste websajtech). Je tam ruzna cesta pro karty nVidie a pro karty ATi. Nevim kde presne to bylo, ale vyzkouseli pouzit cestu od R9800 na GF6800 a vysledkem bylo vyrazne spomaleni teto karty - z toho plyne, ze tato hra je optimalizovana jak pro ATi, tak pro nV. Takze me prestan presvedcovat, ze nelze optimalizovat pro vice ruznych karet, protoze to jednoduse NENI PRAVDA.
ta hra ma asi podporit PC priemysel :) to je divne, robit hru na high-end kartu... 1% ludi to bude schopne hrat a zvysnych 5% si to pozrie trhane :) ale mozno si ludia naozaj kvoli tomu kupia nove karty.. vyrobcovia sa potesia :)
To o cem mluvis v souvislosti CPU je obecna optimalizace, to je optimalicace kodu, ne optimaliazce kodu pro urcite cpu, to je neco jineho.
Optimalizace v realtime zatim pouzila pouze ATI, a to neni opet vec hry, ale ovladace VGA ktery meni posloupnost kodu Shaderu vyslaneho hrou k ovladaci tak aby poradi instrukci odpovidalo zpracovavani ve vypocetnich jednotkach GPU.
To o cem uz po tolikate mluvis - "cesty" NEJSOU optimalizace, to je jen ruzne nastaveni grafickych detailu a funkci pro jednotlive karty dle jejich detekce hrou (uz jsem psal nize o snizene presnosti PS u GFFX a funkcich ruznych karet) jde o to ze kdyz spustis hru na radeonu 8500 ci GF4 tak pobezi v grafickem rozhrani DX8 (SM1.0) prestoze je hra DX9 (SM2.0) ci u karet s nizkym maximalnim rozlisenim pouzitych textur pouzije nizsi kvalitu textur protoze by jinak nebyly vyobrazeny vubec, to neni optimalizace, ostatne to i odporuje definici slova optimalizce, optimalizovat se da vzdy a pouze pro jednu jedinou vec! Jinak by to byl pravy opak - Univerzalnost, cili ze to beha spatne, ale zato na vsem stejne jako u tech pneumatik co jsem psal niz.
Optimalizace je zavisla na architekture, takze neni mozny optimalizovat pro kartu jine firmy a dokonce ani jine generace, kdyz ma jedna karta 2 texturovaci jednotky na kazde ze 4 pipeline a 2 vertex shadery, zatimco druha 8 pipeline 1 texturovaci jednotku na kazde a 4 vertex shadery, neni mozne aby byl kod optimalizovan pro obe, protoze jeho vykonavani bude v kazde probihat uplne jinak, a bud bude v obou probihat neefektivne, nebo v jedne efektivneji nez v druhe, to proste jinak nejde, to by se hra musela programovat pro kazdy graficky cip zvlast.
To ze pouzitim jine "cesty" (predvolby nastaveni grafickeho prostredi) nevyhovuje jine karte je samozrejme, ale to neni optimalizace, napriklad radeon X800 ma 6 vertex shaderu, zatimco GF 6800 ma "pouze" 4 takze pokud pouzijes "cestu" z radeonu na GF, tak bude engine hry od vga pozadovat o 50% vice polygonu za stejnou jednotku casu, ale tim nedojde na zpomaleni o 50% ale k rozdeleni instrukci do dvou taktu, protoze to proste s architekturou GF jinak zpracovat nejde, takze dojde ke zpomaleni na polovinu, to neni tim ze by byla GF pomala, ale proste jinou "cestou" ale to neni optimalizace, to je jen vyuziti vlastnosti ruznych cipu, to by se dalo srovnavat s nastavenim kvality grafiky ve hre, ale hra je proste pevne naprogramovany program, a jeho kod zmenit nelze, a neni mozne aby vyhovoval veskeremu HW, to je proste nesmysl, predstavte si to jako VGA=zamek a program=klic VGA nezmenite, to je Hardware, pevna hmota, ale program zmenit muzete, proste ho naprogramujete tak aby dokonale zapadnul do zamku, ale jen do tohoto jednoho jedineho zapadne ze 100%, do jineho zamku pak uz zapadne pouze z 90% nebo mene.
Cesta neni optimalizace.
Hehe to ze si to zahrajou ty co maj X800 bez trhu je blbost ... mam s tim zkusenosti a to mam 768 RAM.... nevim jestli u NV je to jiny ale proste ta mistnost kdyz se cashuje tak se to trha .... pak uz je to celkem v pohode pri rozliseni 1024 * 768 ;) cekal sem teda vyzsi vykon za ty prachy .... jinak mam Bartona 2500+ asi to bude ta slabina....
Jen, klid, já to hraju, na Grafické Kartě NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, tedy, na poměrně Low-End, Grafické Kartě, a procesoru AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), tedy taky, žádné velké dělo, a ta hra, Doom 3, asi nějaká verze CZ, díky, novým ovladačům ForceWare, asi nějaká Verze 162.18, asi nějaká verze EN, tak už mi ta hra, díky, těmhle, novým ovladačům ForceWare, asi nějaká verze 162.18, asi nějaká verze EN, běhá až na rozlišení 640x480, při středních detailech, asi na takových průměrných 42 snímcích za vteřinu, což bych, řekl, že je docela, slušné, s těmi starými ovladači, ForceWare, asi nějaká verze 160.03 CZ, mi ta hra, DOOM 3, asi nějaká verze CZ, běhala, na tom počítači s procesorem AMD Sempron 2200+, v Socketu (A), a s Grafickou Kartou NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, a se 128 MegaBajty Operační paměti DDR-RAMky, na Frekvenci 333 MHz (Efektivně), asi jen tak, na rozlišení 640x480, při středních detailech, a asi jen tak na 40 snímcích za vteřinu, což bylo, trochu horší, ale i tak, to šlo, no já jsem, s touhle, Grafickou Kartou NVIDIA GeForce FX-5200 se 128-Bit. sběrnicí, celkem, spokojený, prostě no!
JAK HRAT DOMM3 PO SITI PORAD TO CHCE PO MNME NEJAKE HESLO A A JA NEVIM KDE HO VZIT
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.