Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Origin PC nenabídne PC se SteamOS, Falcon Northwest zvažuje totéž

Takze to vyzera ze to dopadlo tak ako vecsina ludi odhadovala. Steam OS alebo teda modifikovany Debian, na hry stoji za prd a je to fail. Ani velka spolocnost ako Valve,ktora ma zaujem aby to fungovalo, asi, po dvoch alebo viac rokoch vyvoju to neposunula vyraznejsie dalej. A zasa sa bude fnukat ako za to mozu vsetci ostatny a zly vyvojari hier, velky MS a vobec.
Mimochodom trochu nechapem preco vobec Valve riesi nejake GUI a X server alebo Wayland. Ved by na tom mal bezat iba Steam a rovno hry a tie nepotrebuju nejaky komplexny X server alebo Wayland.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

A hry budou spouštět s příkazový řádky a obraz pošlou kam ?

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Load ""

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Samotne hry fakt nepotrebuju desktopove GUI. Vecsina z nich ma moznosti nastaveni priamo v hre a tych zopar co ma na to externu utilitu by bud malo moznost nastavenia cez Steam alebo by vyvojari museli v ramci portovania na linux aj upravit sposob nastavovania. To nieje taky problem.
Co sa tyka samotneho "OS" tak aj tak sa ma hned spustit Steam. To ze ty chumaji pouzili na generovanie obsahu web a vlastne je to zaobaleny browser, to je choroba dnesnej doby ked desktopova aplikacia sa len tak tvari ale v skutocnosti je to browser. Ale aj tu by sa to dalo osefovat. Samotnych lightweght kniznic na generovanie gui je mrte, staci pouzit napriklad tu z Blenderu alebo pripadne pouzit rovno QT (co je sice uz tazsia vaha ale zasa kopec veci je hotovych) a vystup rovno renderovat do framebufferu (co je slow) alebo pouzit OGL overlay a potom je to aj akcelerovane. Na to fakt netreba ani X server ani rozne komopozitory a window managery. Pripadne mozu rovno pouzit napriklad komercny Scaleform od Autodesku prave pre herne enginy. Jedine co by bolo treba znasilnit je aby Steam a jeho webbrowser isiel cez taku kniznicu, co by pre Valve tiez nemuselo byt problem.
Jedina nevyhoda tohto pristupu je ze by sa odstrihli komplet od vsetkych beznych Linux GUI aplikacii pokial by ich pre tento os nemodifikovali.
V podstate to iste je Android. Google sa vykaslal komplet na GUI a vsetko co je nad kernelom a nahradil to vlastnou implementacio + Java VM (predtym dalvik teraz art).
Takto budu donekonecna cakat na dokoncenie Waylandu, nehovoriac ze je tu zasa dalsi prud s Mirom a bude to stale rozsypane.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A co samotný steam client? Předpokládám že ho nepoužíváte jinak než jako launcher a možná obchod, ale je zde komunitní centrum, jsou zde steam overlays, je zde plně integrovaný internetový prohlížeč... tohle už ale podporu v systému potřebuje.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To by to museli celé překopat, má to nepřehlednou strukturu, špatně se tam něco hledá, blbě se to ovládá a hlavně to je brutálně pomalý (reakce, načítání stránek), někam se proklikat je peklo. Navíc tam ještě teda chybí základní funkce co se týče třeba prohlížeče.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

přesně, ALL-in-ONE řešení Steam není moc dobré: (zatím) je to pomalé a výkon dost zaostává za Windows a externími programi (internetový prohlížeč, atd.)

no osobně považuji SteamOS za běh na dlouho trať. Však Microsoft taky hned nevydával rychlé a chytré systémy. Na vypilování měl skoro 30 let práce. Takže bych SteamOS nehodnotil ne dřív než za 2-3roky, kdy Valve stihne vychytat ty největší problémy.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No ano, tu je zakladom Linux na ktorom je "iba" 24 rokov prace. Sakra zasa nas ten MS predbehol...

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Predstav si ze mas jen DOS a Steam hru. Jak ji pustis, kdyz hra vyzaduje DirectX a Windows?

Na Linuxu proste ten Xserver potrebujes abys tu hru vubec spustil. K cemu ti bude nainstalovany Steam client, a zadne GUI ktere nutne potrebuje i ten Steam klient?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

xServer ke spuštění opengl nepotřebuješ ;) jediný co brání spustit opengl hru bez xserveru jsou DRIVERY :-) linux ma framebuffer (případně alternativy), který by měl zvládnout opengl s trochou práce, kdyby ale byla podpora od AMD a NVIDIE.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

dost málo her má implementovaný OpenGL... takže tohle nic moc neřeší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ehm, eee ? A podla Vas ako pod akym API tie hry na Linuxe bezia? Zvlast ked Linux nic ine ako OpenGL nepozna ? Bud su tie hry nativne prekompilovane a pouzivaju OpenGL alebo sa pouzije Wine ktore aj tak tie volania z DX prelozi a vola OpenGL.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zřejmě bylo myšleno to, že stejně na tom poběží jen malý počet her, jelikož nejsou napsány pro OpenGL

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No paradoxne pri spustani windows hier na linuxe cez wine tiez v zasde ziadne windows gui nemate. Jedine co robi wine ze volania GDI api namapuje na aktualny window manager a x server ktory vykresli dane okno. Nahrady aktualneho X server , ci uz Wayland alebo Mir musia riesit aj kompatiblitu aj podporu pre existujuce aplikacie ale Valve toto riesit nemusi. Im staci aby fungoval Steam klient a na fullscreene bola schopna bezat hra, co uz zasa riesi OGL a driver.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Podle komentáře soudím, že nemáš reálné zkušenosti. Což je v pořádku, ne každého Linux zajímá. Je zcela neoddiskutovatelné, že se z pohledu hráče Linux posunul o pořádný kus dopředu. Sice je to zcela nepřesné, protože o systému jako takovém není řeč. Mluvíme o věcech, které se týkají "herního výkonu", tedy grafických ovladačů od výrobců, zvukového systému, SDL atd. Toto se posunulo o velký kus dopředu a nemalou měrou k tomu přispělo právě Valve. Leč je ještě kus práce čeká a to nejen Valve. Ne nadarmo je SteamOS pořád ve fázi beta. A jako takový ho Valve nemůže cpát mezi lidi. Tím, že to dělá, si pouze uškodí, protože soud, který si dnes vynesl a neuděláš to zdaleka jen ty, je v této fázi zcela oprávněný. Byť na mylných základech.

Není ale úplně fér označovat konstatování reality za fňukání. Jediné možné vysvětlení toho, že některé hry mají stejné výsledky ve Windows i Linuxu a většina ne, je opravdu jen a pouze tom, že se optimalizaci hry pro Linux vývojáři věnují podstatně méně. Kdyby měly všechny hry výsledky v Linuxu horší a neměl bych povědomí o tom, co píši, uznal bych, že je Linux pro vývoj her horší. Ale to pravda prostě není.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Linux patri na servery.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No já bych spíš řekl, že Linux je excelentní na servery, ale patří úplně do všeho, co má nějaké CPU, protože neexistuje jiný tak univerzální systém.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Presne, je tak univerzalni ze ho nikdo nechce pouzivat, protoze od vseho existuje asi 70 ruznych moznosti co pouzit a nikdo se nedoaze dohodnout co se bude pouzivat, binarku skompilovanou pred 3 rokama uz dneska nespustis, potrebujes aktualizovanou verzi.

Vyjimkou je Google, ktery udelal s Androidem to co je pro prosazeni Linuxu naprosto nutne - udelat jednu vyvojovou vetev, kterou ridi sam a nikdo dalsi do toho nesmi kecat, tudiz to co urci Google standard. Tudiz vyvojari vedi, ze co napisou pro Android urcite verze, bude fungovat vsem.

Kdezto kdyz udewlam hru pro Linux, za tri roky zjistim ze zvukovy system ktery jsem pouzil uz je davno pase a chybi halda knihoven, protoze se kdosi kdesi rozhodl ze druhy projekt je lepsi a s vydanim nove verze distribuce preklopil polovinu API takze je zpetne nekomaptibilni.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

> kterou ridi sam a nikdo dalsi do toho nesmi kecat, tudiz to co urci Google standard. Tudiz vyvojari vedi, ze co napisou pro Android urcite verze, bude fungovat vsem.

Len z hlavy ma napadaju 4 *hodne* popularne distribucie androidu - AOSP (a.k.a cisty Android), Android (to co vychadza z Google), CyanogenMod a MiUI. Osobne preferujem tu poslednu.

Kompatibilita medzi nimi je na presne rovnakej urovni ako kompatibilita medzi linuxovimi distrami. Funguje to bez problemov, kym vyvojar nieje idiot. Aplikacie idiotov sa na MiUI odmietnu spustit napriklad s hlaskou "unknown device, exiting"

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

AOSP + "motiv" má většina lidí co na tom nebastlí, CyanogenMod nejrazantnější změnu co dělá je, že mění CPU governor a řeší nějaké domělé bezpečnostní mezery, MiUI tedy neznám. Každopádně cokoli chce spouštět Android aplikace by mělo splňovat Android Compatibility Definition Document a projít Compatibility Test Suitem.

Samozřejmě na Linux taky není takový problém !programovat! použitím multiplatformních knihoven. Problém je myslím v tom, že nikdo nechce pro tuhle platformu investovat do testování, jestli to pak skutečně funguje. A nikdo se pak nechce vystavovat kritice, že to nefunguje nebo funguje pomalu.

Co znám, tak Red Thread zkusili Dreamfall Chapters multiplatformně a podle mě se za to pak bili do hlavy. Pak taky Broken Age od Double Fine a jestli si dobře pamatuju, tak si v dokumentáži taky postěžovali a to ta hra vypadá na první pohled jednoduše.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na spouste pripadu uz bylo dokazane, ze kdyz neco napisete rozumne a pak otestujete treba jen na Ubuntu, tak to ostatni distribuce zvladnou prepsat na sebe. Otazkou muze byt ta kritika, jenze zrovna Valve se Steam OS to ma poresene, protoze kdyz nebudes mit Steam OS tak ti reknou at se nedivis.

Posledni zmena audia skutecne neproblehla v poradku, PulseAudio bylo protlaceno silou misto toho aby se pockalo az bude skutecne lepsi a az bez problemu bude fungovat kompatibilita. Nemyslim ale ze hrozi, ze by nekdo podobnou pitomost delal znova (s audiem ; systemd je uplne jina a o hodne vetsi pitomost). V tehle souvislosti je ale nutne uznat, ze pockat az se doladi nastupce X-serveru ma smysl.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dreamfall Chapters je postavene nad Unity, takze ak sa tlkly do hlavy, tak jedine pre to, ze im dutina pekne rezonovala. Je velmi malo veci, ktorymi clovek dokaze rozbit multiplatformovu podporu v Unity a ziadnu z nich neurobi programator nahodou.

Double Fine pouziva tusim Unreal 3, co si mozno naozaj portovali sami. Na druhej strane, je to ich dvanasta hra pre Linux, uz si snad museli zvyknut... Ale ak by bol link na to stazovenie, som same ucho, rad sa nieco priucim.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Byl by nějaký příklad? Na jedno notebooku s Kubuntu 14.04 mi běží ovladač z roku 2010 a na Archu jsem nedavno hrál hru z roku 2007. Obojí této teorii odporuje. Předem díky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz delas hru (a to nejen pro linux), tak mas pouzit http://libsdl.org/
Za tri roky zjistis ze nic nechybi a vsechno je porad kompatibilni..

S tema binarkama je to taky lez, protoze uplne ten samy problem existuje i na Windows (DLL Hell)... Spis bych rekl ze je to uplne obracene.. Binarka skompilovana dnes, bude mit problem behat na starych verzich kernelu a Cckovyh knihoven.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ocividne zvanis o vecech, o kterych nemas ani paru. Z hlediska globalniho zastoupeni OS jsou widle zcela minoritni system, protoze jedina platforma na ktery existujou je PC. Linux je ve vsem ostatnim - v autech, televizich, telefonech, proste v uplne vsem co denne pouzivas.

A vis ty proc? No protoze widle jsou pro ty ucely zcela nepouzitelny. Chci te videt, jak ti pobezej widle na jednochipu s par MB RAM ... a linux na tom vpohode bezi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ukaž mi jak poběží linux na jednochipu s pár MB ;) to chcu fakt vidět.

V autech- začali spekulovat nad tím, ale moc výrobců se do linuxu či androidu nehrne a navíc by to bylo jen jako GPS či přehrávač (nespolehlivost oproti RTOS).
Televize - ano, ale je jich jen pár, v 90% android
Telefon - považuješ android za linux? :-) o tomto byla hluboká debata a většina lidi říká že android není linux :-) ano, je postaveno na linuxovém jádře, ale to je tak vše.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím s tím, že pro některá nasazení jsou lepší specializované systémy, jako třeba různé RTOS, i když Linux umí také fungovat jako RTOS, nicméně ve zbytku tvého příspěvku se mýlíš, respektive zřejmě neovládáš názvosloví, což je problém, pokud chceš vést diskuzi na odborném, nebo aspoň technickém serveru.

Linux je právě pouze jádro, takže Android je distribucí postavenou nad jádrem Linux.
Co se týká televizí, tam je Linux nyní zastoupen řekl bych majoritně, ať už v rámci Tizenu (Samsung), WebOS (LG), Panasonic (FirefoxOS) atd. - vše specializované distribuce postavené nad jádrem Linux. A nakonec v tom automobilovém průmyslu se Linux právě rozjíždí, např. díky Google, ale i dalším.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://jeffhoogland.blogspot.cz/2011/07/six-signs-android-really-isnt-li...

k těm televizím - já neříkám, že nejsou, já jen říkám, že jich je minimum. A druhá věc - kolik lidí reálně využije v tom ten android či např webos?

A v autech se to rozjíždí- to jsem taky řekl, ale furt jde o naprostou minoritu, protože v autě to nemá takové využití a nenahradí to RTOS, už jen proto, že linux orpoti těm os v autě je nehorázně komplikovaná záležitost a nebylo by příjemné, kdyby ve 140km/h se vypl motor a tudíž posilovač proto, že v systému vznikla nějaká chyba :-)

upřímně nevidím jediný důvod, proč mít v autě android :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si docela jistý, že samotnou řídící jednotku auta bude vždy obsluhovat nějaký specializovaný OS, s Androidem, nebo jinými OS postavenými na Linuxu se zřejmě bude počítat na ty ostatní věci, jako multimediální centrum atd.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mno ked som zacul prve zvesti o Steam OS tak som cakal nieco na sposobm spustacieho SW v Playstation. Proste sa to nainstaluje na bezny PC HW a zrazu bude z problemoveho PC bezproblemova herna konzola.
Proste clovek tam bude len pchat DVD/ BL/ virtual image hier a ono to nejak pojde same bez potreby riesenia problemov uzivatelom.
Ale ono sa z toho casom vyklulo len x-te polo(ne)funkcne distro Linuxu.What a shame.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebudem si nic nalhávat, hry pro linux sice za poslední řekněme rok urazily obrovský kus cesty, ale stále platí, že v herní oblasti Linux na Windows nemá.
Jednak řada tříáčkových pecek na linux není portována - např. Far Cry, Fallout, GTA....
A dále také, ten samý hardware pod Win má zpravidla (čest vyjímkám) vyšší herní výkon než když běží s Linuxem. V případě nVidia je ten rozdíl menší, AMD je úplná tragédie. Samozřejmě mám na mysli proprietární drivery.
Takže závěr - situace s hrama v Linuxu se sice raketovým tempem zlepšuje, ale bohužel stále Win jsou v tomto směru lepší volbou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hry na Linux za posledni rok urazily obrovsky kus cesty, jejich zasttoupeni se z 0,79% zvedla na 0,81% :-)

Ackova hra pro Linux - videl to uz nekdy nekdo? Existuje to vubec? Funguje hra vydana pred rokem aniz by byla stale aktualizovana?

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Pan sa ocividne zblaznil :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Aktuální Steamová nabídka her jedoucích nativně v Linuxu - 3257 her.
Áčkových titulů je mezi nima taky docela dost. Určitě Steam máš, tak se na to mrkni sám.
Ale jinak připouštím, že ve srovnání s Win je ta nabídka zatím dost chudá.
Co by se muselo změnit aby se situace dál zlepšovala ve prospěch rozšíření Linuxu, to netuším, ale jsem přesvědčen, že pouhé portování dalších her rozšíření moc nepomůže, protože nepochybně naprosté většině lidí je zcela fuk na čem jim hra jede, pokud jede dobře. Takže pouhý fakt, že hra nativně jede na Win i Linuxu určitě nikoho nepřinutí odinstalovat Win a nahradit to Linuxem. A že by někdo vyvíjel áčkovou pecku jen pro Linux, tomu nevěřím, to by neměl v hlavě v pořádku. :p
Takže rozšiřování Linuxu v dohledné době mezi hráči nejspíš nenastane.
Co se týče mě osobně, tak mě to ani náznakem nevadí. Linux považuji za špičkový systém, mám jej rád a jestli je víc, nebo méně rozšířen, to neřeším. A nabídka her je pro mě už teď víc než dostatečná.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Napsat Ackovou hru jen pro Linux je samozrejme sebevrazda, ale takova kombinace Windows 7 + Linux ma neco do sebe ... zatim hraci na Win 10 prechazi mezi prvnimi, ale s tim co Microsoft predvadi je porad moznost, ze prida neco cim je znechuti a zacnou se stejne hromadne vracet, respektive instalovat dualbooty ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dál jen dokazuješ, že o linuxovém Steamu vůbec nic nevíš. No dnes je tvůj šťastný den. Jako tester z uzavřené bety, jeden z úplně prvních 1000 lidí, ti to můžu vysvětlit.
Linux verze Steamu má v sobě integrovaný tzv. steam-runtime. To je soubor standardizovaných knihoven, které jsou obsažené v samotném Steamu, konkrétně ve ~/.steam/Steam/ nebo v ~/.local/share/steam. V tomto balíku je obsažen všechno, co je potřeba pro běh her. Hry pak používají knihovny ze steam-runtime a ze samotného systému si berou jen minimum, například libgl pro akceleraci 3D grafiky. Díky tomu se jakákoli hra spustí na jakékoli distribuci. Na Ubuntu 12.04 bude mít k dispozici to samé, co za 5 let na Ubuntu 19.04, protože to nečeprá ze samotného Ubuntu, ale ze steam-runtime. Netýká se to jen Ubuntu (to byl příklad). Protože vývojáři všech možných distribucí si samotný Steam klient přebalíčkovali a dali do oficiálních repozitářů, je tohle možné na téměř kterékoli distribuci (minimálně na všech hlavních).
Vývojáři netvoří ty hry třeba pro Ubuntu 12.04, ale pro steam-runtime. A protože steam-runtime je stejné všude, kde běží samotný Steam, je to v podstatě dokonalá zpětná komaptibilita i podpora napříč distribucemi.

Už rozumíš tomu, co tu píšeš za nesmysly?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jo podobny placy sem poslouchal pred par lety o Firefoxu ... nejspis od podobnych zvanilu jako ses ty. Vzhledem k tomu, ze hry na linuxu hraje nekolik miliard lidi, protoze android neni nic jinyho ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vzdyt Steam Machines jeste nejsou venku, tak co resite. Vse se muze 10x zmenit.
A co vic, kdyz se ohlasilo vydani napr. nove Playstation 4, bylo her tolik, ze je mohl clovek pocitat na prstech. A to se jedna o Sony. SteamOS jich ma ted stovky.
Jde jen a jen o marketing.

Podle me Valve udelalo velkou chybu v tom, ze zpristupnilo SteamOS jeste pred vydanim Steam Machines. Na druhou stranu jen takhle se to muze odladit. Podle me to meli ale udelat co nejvice uzavrene, aby lidi nemohli spekulovat a delat radoby testy, ktere o nicem nic nevypovidaji.
Az po case uvolnit vse co se da, podobne jako Android.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.