Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k PCI Express verze X-Fi bude v říjnu

Tak to budou zvukovky, teď ještě nějáký síťovky TV karty, řadiče disků do PCIe už jsou a už bude jenom jedna sběrnice na karty, to bude radosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mno TV už je jakou dobu do PCIe radiče taky a sítovky asi nejspíš taky ale tady jsem je neviděl (ani jsem nekoukal)už jen ta zvukovka kvalitni scházela

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomu se říká "ochrana investic". Spoustu majitelů zvukových karet do PCI si bude muset koupit novou kartu s tou samou funkčností i kvalitou výstupu jenom proto, že se změnila sběrnice. Inu, i tak se dá vydělávat. Za další absurdnost považuji HDCP pro zvuk, když se dají audio data nešifrovaně posílat v digitální podobě přes SPDIF. Nebo snad brzo bude SPDIF opuštěn s nějakým marketingově pěkným důvodem a uživatelé budou nadšeně vítat šifrované kanály? Kam ta spotřební elektronika spěje...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dost by me zajimalo, kdo takove karty kupuje .... jsem se dival, ze stoji snad skoro 5 litru:) Ovladace samozrejme placene, coz je vysmech:) .... ale co je nepredstavitelne, tak to jsou 4 jacky ... tudiz na 7.1 audio dostacujici, ale kde jsou sakra jacky na mikrofon a audio vstup??? To i vyrobci desek s integrovanyma zvukovkama davno pochopili, ze kdyz 7.1 zvuk, tak ALESPON 6 jacku!!! ... navic za tu cenu bych cekal (krom samozrejme dostatku konektoru), aby byla zvukovka odstinena (nejlip samozrejme externi zesilovac), ale jak tam vidim na obrazku te zvykovky ty obnazene jacky (opet na integrovanych zvukovkach reseno profesionalnej), tak je vicemene jasne, ze se tyhle pouzivat nebudou .... a pouzivat se bude nejaky digitalni vystup .... pak je uz jen otazka, proc nepouzit integrovanou nebo jakoukoliv zvukovku za dve kila s digitalnim vystupem, protoze kvalita zvuku bude (celkem logicky, kdyz je to digitalni vystup) nachlup stejna ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ritchie: asi tam kam spejou zrcatka v podobe lesklych displeju a mega ultra stylove klavesnice s absenci delete, zato dvojnasobnym insertem postavenym na vysku, entrem vlevo a podobne "vychytavky" ...... zjednodusene receno - "do prdele"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

xxx2: tak muzu te obezpecit ze kvalita zvuk. vystupu je nesrovnatelna (mam na mysli integrovane reseni vs. x-fi) zejmena pokud pouzivas nejake lepsi repro typu logitech 5500 apod. dalsi vec je eax, ktery pokud vim tak v posledni verzi umi pouze cipy od CL...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sak ja nepopiram, ze kvalita zvuku na tom koncovem zesilovaci XFI bude lepsi nez u integrovane ..... ale nebude to zadna slava, protoze tam bude hafo ruseni z compu => nejlepsi reseni je externi zesilovac ...... a to je to o cem jsem mluvil, ze kdyz se pouzije digitalni vystup, tak ten je nachlup stejny u zvukovky za 100litru, tak u zvukovky za 100Kc! ...... nejsem schopen posoudit, jestli ma v dnesni dobe EAX nejaky vyznam ... DX urcite dokaze delat prostorove efekty, cimz mozna dokaze plne EAX nahradit, ale na ukor CPU .... coz je v dnesni dobe 4jadrovych procesoru uz hodne irelevantni ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, jo ale aby udělali pořádné drivery, tak to ne. Bestie. Dal jsem tři a půl tisíce za jejich Creative CA20K1 X-Fi Xtreme Fidelity a ovladač na 64b Vistu na úrovni W95 :-(((((

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> xxx2: I digitální zvuk nemusí být nachlup stejný, pokud zvuková karta umí natvrdo pracovat jen s některými vzorkovacími frekvencemi a ostatní tudíž musí převzorkovávat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ritchie,xxx2: Co se vam nezda na tom ze konecne budou zvukovky i do PCI-e, to neznamena ze nebudou uz vyrabet PCI ani ze zadne nove decky nebudou podporovat PCI.
Alespon pro pristich 10 let se PCI slot z desek zcela urcite neztrati.
Pokud nekdo jiz ma PCI zvukovku tak si ji necha a pokud bude kupovat novou a nebo bude potrebovat PCI slot pro neco jineho konecne bude reseni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

babacho: places na spatnem hrobe, M$ je ten co nehledi na nikoho a dela si co se mu zlibi, pak to dopada tak ze sou lidi nasrani na vyrobce HW isto toho co dela SW.
Diky bohu creative alespon nouzove udelalo aplikaci ktera opet povolila proctorovy zvuk ve hrach (alespon nekterych zatim).
Abych zase na M$ jenom nenadaval, ta moznost ovladani hlasitosti pro jednotlive aplikace je supr ale za zruseni podpory prostoroveho zbuku jako EAX atd bych je nejradsi *****, stejne jako za par dalsich veci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Rodney: "Alespon pro pristich 10 let se PCI slot z desek zcela urcite neztrati." Jen dodám, doufejme. Sběrnice ISA rozhodně nevydržela v main-stremu základních desek do loňského roku, což by mělo odpovídat předpovězeným deseti letům pro PCI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ritchie: pokial viem tak 8 bit ISA prisla 1980-81 16 bit 83-84 (nepamatam presne) tak ako ratam nech ratam (posledne novo predavane dosky s ISA slotom boli niekde 2001 - 2003) je to viac ako 10 rokov ... co tu bola s nami ISA zbernica no a PCI uz je tu tiez hadam dobrych 15 rokov ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Vulk: PCI-E je zde již 3 roky, takže je předpoklad, že PCI by měla vydržet 13 let po uvedení PCI-E. To se ISA sběrnici po uvedení PCI nepodařilo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ritchie: SPDIF podporuje max. stereo LPCM, kdezto HDMI 7.1 LPCM, co je urcite velky rozdiel na to, aby sa s HDMI pocitalo. A aby sa dal takyto zvuk z PC digitalne dostat, musi byt sifrovany - poziadavka filmovych studii

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> mikeyko: Více kanálů můžu přes SPDIF protlačit třeba jako AC-3 či DTS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Umí některý Sound Blaster nebo jiná ZK kódovat zvuk do 5.1 (7.1) AC-3 nebo DTS, aby se vícekanálový zvuk nemusel propojovat analogově prostřednictvím mnoha samostatných kabelů a na zvuk by stačil pouze jeden digitální kabel? Tento zvuk by rozkódoval AVreceiver jako zvuk u filmu z DVD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, jo, to mě, taky na Operačním systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, štve, že nepodporuje, nativně EAX, a ještě taky, nativně nepodporuje, herní rozhraní OpenGl, asi nějaká verze 2.0, což je škoda, přitom, Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, asi za poloviční cenu, tedy, asi za 7 000 Kč vč. DPH, co stojí ten Operační systém Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, která stojí, asi tak 14 000 Kč. vč. DPH, ho nepodporuje, což je trochu, prasárna, přitom, to herní, rozhraní OpenGl, asi nějaká verze 2.0, která je v Operačním systému Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, za asi tak, pouhých 7 000 Kč. vč. DPH, tak to umí, to samé, to rozhraní OpenGL 2.0. , co rozhraní DirectX10, asi nějaká verze CZ, takže, kdyby, se výrobci, her naštvali, že je, rozhraní DirectX10, asi nějaká verze CZ, jen v Operačním systému Microsoft WINDOWS Vista Ultimate, asi nějaká verze CZ, tak by klidně, nové hry, na ty Grafické Karty NVIDIA GeForce 8. Generace, které podporují to rozhraní DirectX10, asi nějaká verze CZ, tak by na ně, mohli, klidně, začít, dělat, hry na rozhraní OpenGL, asi nějaká verze 2.0, pod Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, a Firma Microsoft, by ostrouhala, a třeba, by ji, to nakonec, donutilo, udělat, rozhraní, i pod, ten Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, což by bylo, super, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teda, v těch posledních, asi třech řádcích, mělo, být asi, tohleto, třeba, by ji, to nakonec, donutilo, udělat, to rozhraní, DirectX10, asi nějaká verze CZ, i pod, ten Operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2, asi nějaká verze CZ, což by bylo, super, prostě no!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rab> jj, cas od casu tuhle logickou otazku nekdo polozi. Netusim proc se s tim vyrobci desek dostatecne nechlubi, mnohdy je opravdu prace zjistit, jestli je na desce DDL schopny chip a potom, zda je tato fce vubec povolena. Po odchodu SoundStormu bylo dlouho smutno, ale dnes mnoho lepsich desek Dolby Digital Live umi, mnohdy dokonce rovnou DTS connect (ne ze bych kdy u PC videl bedny, na kterych by ten rozdil byl znat). U me je to napr. Gigabyte P35-DQ6 a prave zmineny DTSc spokojene vyuzivam..Jde o Realtek ALC889A, dockas se i u starsich ALC882D, ALC888DD a ALC888H, ale ne vzdy je vyrobce desky te dobroty a fci povoli (kvuli licenci, ktera pak desku pochopitelne o nejaky ten dolar prodrazi). Pokud z nejakeho duvodu touzis po PCI karte, dockas se u Turtle Beach Montego 7.1, Sondigo Inferno nebo HDA X-Mystique 7.1, pomuze eBay, vsechny C-Media based. Dnes je to jediny zpusob, jak po digitalu dostat vicekanalovy zvuk i ve hrach, nejen v multimediich. Tem, kteri placou nad absenci HAL ve Vista a tim padem nefunkcnosti EAX muzu jen doporucit, at si o tom neco prectou, bylo to za posledni rok pretrasano vice nez vydatne a mozna zmeni nazor na to, ze je to spatny krok. Ale spis asi ne, tomu se mi u lidi, co Creative dobrovolne dali 5k verit nechce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To: Ren
Já mám 7.1 SBAudigy 2 Platinum Ex s externím panelem. Zvládá kódování do DD nebo DTS i i tato ZK. Jestli ano, kde se to nastavuje, zapíná.
Jaký je přesný název pro to kódování, ten DTS connect? Audigy 2 má HW pro rozkódování DD 5.1EX i DTS-ES Discrete, funguje to s AVreceiverem jako s DVD, ale jestli umí zvuk kódovat, to nevím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To: Ren
Přes ten digitál jde prospustit zvuk jen max. ve stereu, multikanál ne, jen přes analog. Já si myslím, že to je jenom otázka ovladačů, na které Creative také sere.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

u EAX není zvuk předem hotový jako je tomu při přehrávání audia nebo videa.
EAX je nadstavba pro Directsound3d a využívá se v něm mixáž různých prostředí, efektů za současného běhu hudby nebo zvuku na pozadí podle děje hry.
Zřejmě není tak jednoduché vyrobit tak rychlý sw enkodér/dekodér aby byl co nejméně zatížen cpu protože pokud mám ve hrách u sebe ověřeno i na silných dvoujádrech jede cpu na max. Aby ještě zvuk za něco stál a nebyl tím ovlivněn.
něco o tom vypovídá starý news jak toto řešení dopadá s EAX 1 a 2 na kterou mají onboard zvukovky volnou licenci  http://www.cdr.cz/a/18687
vasacz @ 83.252.235.172 v diskuzi poznamenal o kvalitě prostorového zvuku z x-fi vs onboard že je to značný rozdíl. Zkoušel jsem v D975XBX2 Sigmatel 9274D i v P5B Deluxe ADI AD1988B a souhlasím s ním. Enkodovat do spdifu sice umí ale je to s xfinou nesrovnatelné.
A druhý důvod je takový že kdyby někdo z Creative dokázal kvalitně udělat eax 3/4/5 - enkodér tak jim klesne prodej dalšího zboží jako levné repro ze kterých také žijí. Většinou si laik koupí repráky od Creativu protože jsou v ceníku blízko zvukovek a obchodník to má jednodušší. Až ti zkušenější si vybírají kvalitnější.
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to: Rab existuje a je to konkretne asus xonar (fidelita stala nejakych 5000 sk) takze to urcite neije ziadna lacnota ale to prevedenie stoji zato (relatka cvakajuce vnutri karty,farebne ledky na vystupoch , midi co nikdy nepouzijem, mrte vystupov a ten stit akoze na odrusenie) testy kvality d/a RMAA prevodnikov som odignoroval (pozrel som sa na to a podla man to je presvedcive dost na to aby som sa tym v porovnani z inymi zukovkami nezaoberal a povazoval to za velmi dostatocne), okrem spdifu aj tak nemam nic ine zapojene, takze ma d/a prevodniky totalne nezaujimaju

vie to dts connect (dts neo akoze z 2 kanala na 6 prekodovat) aj dolby digital live je tam mnozstvo naastaveni ktore som este celkom neobsiahol, kedze ju mam az 3 dni :-)
zatial som spokojny, predtym som ac3 komprimoval softwarovo ffdshow a tak to cez spdif posielal do dekodera, ale toto riesenie je ovela jednoduchsie a hlavne kvalitou neporovnatelne, sam som neveril a necakal take zlepsenie zvuku, predtym to stale huhnalo teraz to ta zvukovka hra rychlo s prehladom, pocujem zretelne kopec veci, ktore som tam predtym len tusil (doslo va som mal pocit ze moje repro dostali druhy dych :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro tyhle srandy už měl být dávno coprocesor v CPUčkách a všichni by se mohli na creative, problémy s ovladači Vistama EAX i se SW emulací EAX akorát vysrat, o nic jinýho stejně nejde, D/A převodníky jsou už dneska kvalitní i na levných deskách, prostě no !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neviem ci som dobre pochopoil tak eax ako take je vlastne mrtve aj samo creature povedalo ze sa pojde dalej cez openal, preto aj vo viste je to len cez nejaky wraper neije to nativne ani na creature kartach, ale mozno mam len blbe info :-), eax ma v kazdom pripade ale vobec nezaujima

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

magara @ 88.212.20.65
přesne tak budoucnost jak u Visty a následujících operáků přistupovat a využívat HW akceleraci 3s efektů přes chip creative je rozhraní openal.
Na MS v tomto ohledu už spoléhat nelze protože s Vistou skončila 3d zvuková nadstavba(y) directsound3d. viz faq creative
http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.id=Vista&amp...
 
Xfiny pojedou dále pokud budou mít vývojáři her zájem zvukovou kulisu renderovat HW. Myslím si že je minimálně stejně důležitá jako pokročilé grafické efekty. Procáky sice máme dvou i čtyřjádrové ale co z toho, vývojáři jsou konzervativní, sw kodeky prozatím mají nižší kvalitu takže openal s xfi má smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rab> To je prave ten problem, s hw od Creative Tech. muzes na podobnou fci zapomenout, v jejich FAQ se jasne pise, ze podobnou fci poskytovat nebudou, protoze o ni mezi zakazniky neni zajem.
ree> Uz pred deseti lety tu byly technologie jako A3D, ktere bylo tehdy na vyssi technicke urovni, nez je dnes nejnovejsi EAX. Ovsem Creative se postaralo, aby zmizely z trhu (do jejich supliku), soudili se s Aurealem o patenty, a ac prohrali, soudni vylohy byly pro Aureal prilis vysoke a zkrachoval. Koupil ho, necekane, Creative. Obcas nekdo mluvi o tom, jak je Microsoft diky svoji silne pozici brzdou pokroku. Pro Creative to rozhodne plati, absence realne konkurence tento segment opravdu poskodila (vim, je relativne maly, pro vetsinu lidi je kvalitni zvuk az kdesi na konci zebricku dulezitosti). Jinak rozhodne nemuzu potvrdit, ze by dnesni hry vyrazne vytezovaly CPU, ani napr. BioShock nebo Call of Juarez (oboji DX10, max settings) u me CPU nijak zvlast nezamestnaji. A osobne bych si vsadil na to, ze u DDL nebo DTSc udela vetsinu prace sw, tedy CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ree: Vývojáři zájem... 1) kolik lidí má zvukovku co to využije 2) kolik lidí používá 5.1+ ? bod 1) se bude spíš zhoršovat, už dneska mají HW zvukovku jen fandové do zvuku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to rab a n
 
ano posledni leta naroky na kvalitu prostoroveho zvuku klesaji na rozdil od 3d obrazu. Zrejme vetsine lidi je jedno jestli jim to huhla nebo hraje s co mozna nejvernejsim podanim typu prostredi, materialu v mistnosti. Me to jedno neni takze pokud mam nekomu poradit mezi interni nebo xfi vzdy to udelam.
Jiste az creative skonci se zvukovkami pro hry tak se uzavre jedna kapitola a budeme u internich shitu jen vzpominat a placat se po ramenou jak nam to ve hrach pekne jede. Jestli chodim ve vode nebo v listi nebo za rohem neco funi tak vyjde nastejno. upadek. 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by me zajimalo co mate za repraky kdyz vam je kvalita Creative zvukovek slaba :D
Poslouchal jsem na par Terratec a M-audio a s beznou 2+0 soustavou kolem 5-6 tacu a na sluchatkach jsem rozdil nijak nepoznal (prostor. zvuk tedy neumim presne posoudit, vychazim z 2+0).
Od vyse uvedenych ma Creative pres vsechny sve chyby alespon celkem dobrou podporu linuxu.

Kupovat si ale na "kvalitni" poslech 5+1 nebo 7+1 Missiony (napr.) - to uz vyzaduje poradnou investici. V tom pripade nechapu proc kupovat Creative a ne rovnou nejakou profi zvukovku, lampak zesik a zlate kabely.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2ree: Většina her má tak šitový zvuk že se divím že to nepoznáte (tuplem když máte suprovou zvukovku), ve většině her jsou ruchy uloženy na disku v něčem jako 22KHz samplrate (11kHz zvuk) stereo 16bit nebo rovnou v empétrosce při 64-128 kbit/s která se při loadingu převede na raw 44KHz aby bylo pak neustálé přehrávání ve hře už "rychlé" takže další zešitování upsamplingem, toto, zdáse, nikomu nevadí. Muzika je ve hrách taky zásadě v empétroskách, ty se přehrávají za běhu, taky většinou šitky 128-200 kbit/s bez vejšek. Kdyš se někde spletou a použijou i pro ruchy a dialogy 44100/16/stereo tak většinou zbytečně, zase to bývají nekvalitní zvukové sráče.
O co teda jde ? Na to že zvuk je falešný že zvuk sněhu není zvuk sněhu protože se zásadně vyrábí mačkáním vaty z drogerie už kašlu dávno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Preco by sa mal Microsoft zaoberat hw akceleraciou zvuku, ked jediny vyrobca, ktory robi zvukovky, co nieco akceleruju je Creative a aj ten pomaly a isto krachuje. Nech si creative plati vyvoj sam. Buducnost spracovania 3D zvuku na PC je vo viac jadrovych CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je tady spousta zajimavejch zvukovek, treba Auzentech X-Meridian, M-Audio Revolution, Terratec Aureon, Audiotrak Prodigy, bGears b-Enspirer, Sondigo Inferno, atd., ale všichni mluví pořád jen o Creative. Připomíná mi to McDonalds, v Americe restaurace pro chudé, u nás považovaná za luxus.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je tovar pro pár lidí a bude dražší a dražší až to postupně vykrachuje, zbudou dva tři nejsilnější kteří budou dodávat do studií.
Stane se to co se stalo s bednama, superlevná asijská produkce pak dlouho nic, pak profitechnika a klepší věci pak zas dlouho nic a předražený hiend. :-))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S temi samply souhlasim, vyrobci her to sidi. Nicmene tak jak jsem psal hral jsem hry i na onboardu a obcas byl problem co delat kdyz ma hra v options u eax zasedle polozky nebo v roletce s kvalitou zvuku jen medium quality. Po vlozeni Audigy nebo Xfi se daji polozky zapnout nebo prepnout na max a hraje to o poznani lepe vcetne lepsi smerove lokace jako jsem zazil treba u GRAW2.
Dalsi vec je pokud si u nekterych her dovolim zapnout zvuk na pokud mozno co nejkvalitnejsi a jsou potize s plynulosti. Pricemz mam ostatni zelezo pomerne vykonne jak cpu, ram i vga.  Po vlozeni Creative se to o dost zlepsi. To jsem zazil kdysi davno u Vietcongu a Audigy1. Rozcilovalo se tam ve foru u nich spousta lidi ze hra jede i na dobrem systemu s vykyvy a vyvojar dal tip ktery se prave dotykal kvality zvuku. Max kvalitu programovali na ZS a nizsi modely to uzivatele museli davat na nizkou.
Ja si myslim ze dokud Creative herni zvukovky nevzda tak je to porad dobra volba pro hrace a onboard zdarma bude vzdy o kompromisu. Vzdyt XP pojedou jeste dlouho tam maji podporu ok a Vista je stake beh na par let nez je vetsina prijme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ot:
Zvukovky co pises maj par nevyhod, jako spatny marketing, (drive) vyssi cena, spatna dostupnost v obchodech s PC HW, a preci jen slabsi vykon ve hrach.
Navic hrac (ve win) neoceni kvalitu vystupu, protoze na to uz jsou potreba repraky radove drazsi nez bezna chrastitka typu Genius 5+1.
Podpora pro linux casto nulova.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Shafa: Trochu te opravim ... podpora pro Linux a Windows Vista casto nulova.

ADD: DirectSound 3D a Vista. Ve Viste DirectSound 3D opravdu neni, mel ho nahradit stejny system jako je v XBOXu 360, ale nejak se to nestihlo (jen tak tak stihly dokoncit a doladit novy zakladni zvukovy system Visty ... stejne chodi divne) takze SP1.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 ree: Však už jsem psal že na tohle měl být dávno coprocessor v CPU, audio má specifický požadavky takže se to s "běžnejma" instukcemi spíš emuluje, což je pomalý, dost a taky silně energeticky nevýhodný.
PS 2 Ot: ty "profikarty" co se týče výpočetního výkonu jsou většinou pěkný sráče, kvalitní EAX na nich ani chodit nemůže nemají na to dost výkonná DSP.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

n+Shafa: To je opravdu pro tolik lidi dulezity 3D zvuk ve hrach? Ja a i vichni kamosi co mam podstatne vic poslouchaj hudbu.

Jinak ze by byly ty karty co jsem uvedl drazsi se mi nezda. Prave naopak, predrazeny se jevi Creative.

S podporou Linuxu nevym, ale o jiny zvukovky sem se zacal zajimat po tom, co jsem to uz nemoh vydrzet s Creative ovladacema pro Windows.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 Ot: Není, proto jdou tato i "lepšejší poloprofi" řešení do kopru, srovnají si že můžou mít celou základní desku za 1800sDPH která má i zvukárnu (dnes už kvalitní co se týče zvuku víc než dost-vhledem k tomu k čemu se to připojuje), a tímto "zbytnou" "HW" zvukárnu za 2000-4000sDPH která jim nabídne... co vlastně ? a je jasno.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

n: Proc koprocesory u CPU ? Je mnohem logictejsi aby ten koprocesor byl ve zvukove karte ... proc tim prodrazovat procesor ? Jenze to by se ty zvukovky museli delat alespon trochu poradne (vcetne ovladacu) ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

cena je problem Creative a je to jejich boj o preziti. Vsak se take snazi kdysi tak opecovavany a chraneny chip prodavat jinym vyrobcum aby vydelali alespon na tom. http://www.cdr.cz/a/21388
Bude zalezet na tech ostatnich jake pak nasadi ceny aby se jim to vyplatilo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"hkmaly @ 88.208.109.101 - dnes, 10. září 2007, 12:36
n: Proc koprocesory u CPU ? Je mnohem logictejsi aby ten koprocesor byl ve zvukove karte ... proc tim prodrazovat procesor ? Jenze to by se ty zvukovky museli delat alespon trochu poradne (vcetne ovladacu)."

Na tom logickýho není vůbec nic, nač mít zvuk na přídavné kartě když zvučit chce každý ? nějaké vypočty zvuku se musí provádět vždy i když hned nejde o složitosti typu EAX, tak proč je nemít v rámci CPU kompéletně i se silou na věci typu EAX ? zůstane výhoda energetické efektivity a alespoň se data nemusí stěhovat po externí sběrnici a zatěživat ji. IMHO V době několikajádrových CPU... procesor nějaký malý copr navíc už moc neprodraží, oproti hlavnímu jádru které je na čipu dneska i ve čtyřech exemplářích to bude mikroprcek (CPU jsou dělána na míň nanometrech než DSP zvukovek takže i ten samý obvod prostě jen přibastlený do CPU by byl mnohem menší). Houby prodraží.
Ještě by to mělo tu výhodu že by nejspíš takový copr byl mnohem častěji vylepšován, kadence inovací je u CPU značně častější než u výrobců zvukovek typu creative &spol.
Další výhoda by byla značně větší podpora v rozhraních potažmo ve hrách, když by to každý měl v CPÚčku... poté i v různých hudebních programech a jejich pluginech, strihových atd. = měnší spotřeba, větší výkon.
Prý logičtější na zvukové kartě, HAHA.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ot:
taky moc ten prostorovy zvuk nechapu. U filmu neni co resit, tam je to nadhera. A vetsina (nejen) profi hracu pouziva stejne sluchatka. Nicmene bez poradnych repro je to stejne naprd.
Na druhou stranu je fakt ze dost lidi co znam ma chrastitka 5+1 za 2 tacy, hrajou hry, koukaji na filmy a poslouchaji na tom hudbu (sic!). A navic jsou zda se spokojeni.
Je mozne ze uvedene poloprofi zvukovky jsou levnejsi nez "nove" modely od Creative - nevim, uz to nesleduju. Nove modely od Creative byly vzdy cenove nejak zcela rozumne meze.
BTW, mam Player Live! 5.1 a win 2003srv/Kubuntu. Vrazedna kombinace, pokud od toho cekas neco vic nez proste prehravani zvuku. KX drivery mi moc nesedly. Ale alespon pod linuxem mi to jede OK.,

Mimochodem, nevite nekdo jak s Live! 5.1 ripovat filmy aniz bych musel pouzit sample rate 48kHz? Do 3GP formatu je to zbytecne moc a pokud dam jiny tak se objevi stara "vychytavka" techto karet - zvuk se rozjede od videa. Nebudeto treba na PCX verzich vyreseno ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.