Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Pentax uvedl 36Mpix full-frame K-1

Tělo je to pěkné, o tom žádná, ale pokud to myslí aspoň trochu vážně, měli by velmi rychle najít číslo do Sigmy nebo Tamronu a podstatně rozšířit nabídku ve sklenářství. Toto se obávám bude minimálně ze začátku dost problém, pokud vezmeme v úvahu, že musí vlastně přetáhnout uživatele od konkurence, aby to mělo trochu komerční význam. Hodně jim fandím, ale nevím nevím, kolik Nikonistů / Canonistů hodí na Aukro svou výbavu a půjde koupit Pentax... Každopádně good luck.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tamroních objektivů pro pentax je dost ... seťáky jako 28-105, 28-70/2.8 ale i některý ty apsc, jsou tamron. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No já nevím, podle mě to bude boj. Kdybych si to tělo čistě hypoteticky koupil, tak asi nebudu mít nějakou extra jistotu, že ty kombinace budou funkční. On ten Pentaxí bajonet je prý nejvíc "open source", takže možná jenom maluju čerta na zeď, ale v podstatě jsou to kombinace, které nikdo nezkoušel - FF Pentax tělo doteď nebylo. Když se podívám, jaký odlesk kde kdo řeší, tak co já vím, co ten Tamron udělá v Pentax verzi na okrajích...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pěkný pokus. Jediné co by mi asi vadilo, a na FF obzvlášť, jsou ty AF body pokrývající sotva 1/4 plochy snímače. Otázkou také je, jak si ty pěkné skladné objektivy z edice Limited (např. 43/1.9, 77/1.8) poradí s 36MPx (kresebně).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jsou lidi, co honí grupy AF bodů, případně jednotlivé AF body po téměř celé ploše obrazu. Ti kupují třeba Canon. A pak jsou lidi, co jedou středový bod a po namáčknutí rekomponují. Ti tohle neřeší. (a pak jsou samozřejmě i ti, co ostří ručně...)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jo to rekni nejakemu zvireti az ho budes fotit

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Používám vše, ručně si (ho) honím ten bod ;-) i skupinový (sex) používám. i rukou "to" (ostření) dělám.

Když mám ale foťák na stativu!!! a točím video, např. hudební vystoupení a potřebuji aby se zaostřoval nejbližší muzikant co stojí kdesi až na kraji obrazu, co ale nepostojí a neustále chodí dopředu a zpět, na to abych nechal manuálně staticky zostřeno, používám posunutí bodu nebo skupiny ke kraji kde účinkující stojí. Pak nemusím nic hlídat a do přístrojě drbat aby nebyly záběry roztřesené a můži si jít chodit po place točit detaily druhým přístrojem.

Ale jináč u focení a z ruky!!! nejčastěji používám jeden bod a nejčastěji ten uprostřed a po zaostření a nabrání ostrosti i expozice posunu kompozici jinam i výrazně - jak jsi to odporně, pardon odborně nazval - rekomponuji :-)

Naposledy jsem dělal toto: https://www.youtube.com/watch?v=-TOayayoL38 instruktážní video jaknabíjet elektromobil na veřejné stanici a zde je třeba nedovolit automatice přeostřovat, jak u kamer co furt "pumpují"..., na nechtěný objekty co leží více uprostřed ale těsně vedle objektu mého zájmu.

Mám to trochu neklidný z ruky, byla docela kosa na točení venku... Ale o to nyní nejde, jde o to, že bez možnosti volby místa otření bych nestíhal zoomovat i ostřit ručně a u tak dynamiských scén, na rozdíl od statické fotky a ze stativu a čas na rekomponaci, se bez posunu bodů ostření neobejdu. (zejména aby automatika nepřeostřila např. u záběru na dva displeje, na displej nabíjecího stojanu, když chci otrý jen displej mobilu, kterým se figurant přihlašuje. Body mohu "honit" i během záznamu. Canony donedávna při videu ani neostřily průběžně... I proto mám SONY ;-) )

U videa jaksi nende rekomponovat, to by asi diváci nepochopili takový "smyky" v obraze :-))

Technická - nezvolíteli na YT alespoň 720p nebude video v 50p jak je i původně, a navíc nebudeli váš monitor nastaven na 50Hz ale na 60Hz, leda by byl s G-Sync nebo s Free Sync, bude obraz trhaný vlivem polovičního fps nebo interference mezi 50fps a 60Hz, trhaný a zdánlivě roztřesenější, poskakující, prostě neklidnější mnohem víc... :-(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kedysi som sa rozhodoval do akeho systemu pojdem, proti Pentaxu hovoril nedostatok kvalitnych teleobjektivov nad 200mm.

Je mozne, ze teraz je to uz lepsie, uz to tak nesledujem. Pre klasicky dokument alebo portret mi pride Pentax ako dobra volba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobne mi nejvice vadi pritomnost "crippled" KAF2 bajonetu. Pote co jsem loni vyvolal posledni mrazakovy Kodachrome tak volba byla sice jasna, ale bohuzel na tele opravdu poradne funguji az KA objektivy (mam tri Kckove, jeden M42 a pouze jeden KA; plus setak co byl k telu). Zajimalo by me jak to bude resene u K-1 zda opet pres tlacitko jako u K3 nebo to bude nejak vymakanejsi, aby to bylo uzivatelky privetivejsi.
Za me jsem nikdy nelitoval toho, ze jsem sel do Pentaxe (zacal jsem na MZ-6 a pote jsem upgradoval na ME-Super). Zpetna kompatibilita v podstate se vsemi objektivy, na ktere se da najit redukce na KAF bajonet, je urcite super. Mam zavitovou 200/4, ktera stala tasku hrusek, takze mi vubec neni lito, ze ji vytahnu jednou za rok a neco s ni vyfotim.
Co se tyce AF tak sam jsem z AF tela s automatem presel na manualni telo a byl daleko spokojenejsi. Je to paradox, ale AF neni zas az tak nezbytna vec. Urcite je to dobry pomocnik (ale to je i matnice s mericim klinem), ale ne nezbytny. Male kompaktni telo je podle me lepsi nez velka zruda se spoustou funkci ze kterych jsem nakonec vyuzil v 99% pripadu prioritu clony nebo zaverky. Myslim si, ze navratem ke starym malym telum dela Pentax jen dobre a hraje na spravnou notu svych priznivcu.
Jsem zvedav jak to bude u tohoto modelu s vymenou matnic a zda to pujde a budou kdyz tak delat i nejake klasicke.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

" AF neni zas az tak nezbytna vec" - jak pro koho a hlavne jak na co!!!

"zruda se spoustou funkci, ze kterych jsem vyuzil ...... jen prioritu clony nebo zaverky" :-)) Toto nejsou fce ale poloautomaticke rezimy! expozice. A to ze jsi ty!!! nevyuzil fce, dnes i hodne pokrocile a suprovni v nekterych situacich, je jen tvuj!!! "problem" a nelze zobecnit ze fce jsou zbytecne stejne jako AF...

Ja!!! preferuji AF u akci a momentek, kde ani neni cas rucne nejen ostrit , u sportu primo nemozne! bez AF.
A radeji velkou "zrudu" posetou tlacitkama fci, abych nemusel do menu zdlouhave hledat..., nez hlavne male telo...

Inu jak kdo a jak na co! Nekdo rad vdolky a jiny holky a nekdo i kluky ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajimalo by me kolik jsi toho nafotil s analogovym telem a co jsi mel za telo posete cudliky.

MZ-6 byla z nouze cnost s rozumnym pomerem cena/vykon kde se jedna o kompromis na vsech frontach. V podstate 1 otocny volic rezimu expozice, at te to neurazi, a k nemu par tlacitek. MZ-6 je velky mamlas a pokud jsi nechtel pouzivat cr123 baterky, tak byl potreba battery pack, ktery mu pridal na velikosti. Prechodem na ME Super (na LX jsem proste nemel) jsem z tveho pohledu "hodne" ztratil, ale ziskal jsem kompaktni telo s dobrym hledackem 0.95 zvetseni pri 0.92% pokryti.

Me spis mrzi ze na novych telech maji hledacky male zvetseni. Perlicka na objektivu neni pri jeho nasazovani naproti tlacku pro uvolneni bajonetu (alespon na K3, ale zde to vypada stejne). Popruh ke K3 nema kapsicku na krytku hledacku a je obecne horsi (vyresil jsem vymenou z MZ-6). Crippled KAF bajonet, kde nefunguje prenos clonoveho cisla z objektivu a foceni se starymi objektivy je pak kompromis. Az na ten bajonet (pouziva se od Pentax ist serie) jsem na ty drobne detaily prisel az s koupi noveho tela. Nataceni videa fotakem je zajimava funkce, ale AF pri nem nefunguje (K-3).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je dotaz na koho?

Jestli na mě, tak cca 15-20 let kinofilmový Zenit TTL + 50mm Helios. A ten posetej čudlíky jaksi nebyl, neb u analogu jaksi nejsou možné žádné! funkce :-)) (krom standardních voleb - čas, clona, ale již citlivost jaksi šla "nastavit" pouze výměnou filmu ;-) a ještě tak namáčnutím spoště se spouštěl integrovaný expozimetr měřicí intenzitu světla přes objektiv u TéTéeLka :-) a ještě tak páčkas natahování samospoště)

A krom Sony již od 1. od SLT, natož bezzrcadlovek, následovaný Panasonice-em, AF nefungoval u všech ostatních digitálních zrcadlovek všech ostatních značek a zprvu ani u kompaktů (u DLSR je navíc v hledáčku tma při záznamu videa...), neb šlo zprvu spíše o vysokorychlostní sekvenční focení (ve videorozlišení) a tak se zaostřilo jen na 1. jakoby fotku (1. záznam byl totiž dokonce jen v MJPEG!, později na 1. - klíčový snímek u komprimátů) :-(

Sony má krom AF přes kontakty a SSM motory i mechanickou hřídel!!! pro starší objektivy A-mount :-) A díky průhlednému "zrcátku" (je to jen folie!) může průběžně ostřit u videa fázově! = je to nejrychlejší a nejpřesnější, o čemž se kamerám může jen zdát a proto neustále "pumpují" neb hledaj 2 krajní polohy kontrastu... Díky tomu Alphy zaostřují i u fotosekvencí jednak nejrychleji a maj nejvyšší fps, i (volitelně!) na každý! snímek i v rychlé sekvenci až 12fps! a né jen na 1. ...

Sony a Panasonic v tom byli pionýři :-) a jen Sony to uměl i u APS-C i FullFrame s výměnými objektivy :-) Pokrytí u EVF je 100% a zvětšení je jak v kině v 1. řadě, nebo na cca 30" LCD PC monitoru z blízka :-)

Zajímavá funkce (natáčení videa) je foťákem především pro velký čip a snáze docílitelnou menší hloubku ostorsti proti kamerám tradičně s 1/3" snímačem... i pro výměné a světelnější objektivy - často s více lamelamy clony a lepší bokehem než jen 6-8 lamel objektivů většiny kamerových..., kdy FullHD kamery takové obrazové kvality jako DSLR se snímači nejen velkými, ale i s barevně větším rozsahem, s výměným objektivem, by stály tehdy naví víc jak 500.000,-Kč!

Mám A65 a A77 a ty poseté čudlíky a A77 Rollery (kolečky), jsou :-) Nemusíš je ale využít (i ty funkce) a když jej dám babě do ruky (fotoaparát!) , vždy může fotit na automat ;-) Tedy kritizovat funkce a složitost aparátu je hodné spíše nefotografa...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"neb u analogu jaksi nejsou možné žádné! funkce :-)) (krom standardních voleb - čas, clona, ale již citlivost jaksi šla "nastavit" pouze výměnou filmu ;-)" ... s tímhle se nemohu ztotožnit. podívej se třeba na Dynax7, ať se bavíme konkrétně, ono i s tou změnou ISO je to sporné, neboť pružnost některých materiálů v kombinaci s vyrovnávacím / semi-stand voláním byla použitelná. a to píšu jako někdo,kdo považuje všechny funkce krom posuvu filmu (pokud člověk nefotí na listovej) za zbytečný hovadiny.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nevím co je: " vyrovnávací / semi-stand volání" ??? :-() ...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

mínus jen za pouhý upřímný dotaz a přiznání, že něco z historie fotoaparátů, nevím??? :-() ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

stand = hodíš film do vývojky a za hoďku(-dvě-tři-...) vyzvedneš. semistand = jednou za delší dobu s tím míchneš (já obvykle tohle volám stylem 1 hod volání v hodně ředěném rodinalu s 1 překlopením po cca 15 minutách). "vyrovnávací" = nelineární průběh překlápení a časů (osvědčilo se mi mj u pushovaných filmů první třetinu doby dělat 3 překlopení každou minutu, druhou třetinu 2 překlopení každých 90s a poslední třetinu 1 překlopení každé 3 minuty).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No jooo..., ale nenastavíš to (změnu ISO) na analogovém (na film) přístroji :-)) Ale jinak dík za vysvětlení :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Safra, to nemohli přihodit už FullHD 60p i použitelné 4K video, aby byla větší motivace k přechodu ?!
WiFi a GPS jsou samo fajn, jenže jenže, když člověk nemění těla jako ponožky (zrovna o víkendu jsem s "hrůzou" zjistil, že ojíždím Fuji S3 Pro starou deset let ), tak se mu to nechce kupovat, že až bude potřebovat, něco co už je u kompaktů standartem, že bude muset zase upgradovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.