Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k PhysX připraven k vypuštění na trh

no a aka bude teda asi cena? ...neviete niekto?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano , připomíná mi to tu dobu , kdy u PC her zemřela hratelnost a vše se zvrhlo do orgií nepořirozených barev a grafických experimentů , které trvají po dnes.
:( nevím proč , ale tuším, že celé herní odvětví se s tímhle chipem paradoxně opět odvrátí od kvality .....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cena bude rozumná pro lidi co si můžou koupit grafickou kartu za 15 000.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jules> Cena pry do 300 dolaru, u nas bych pocital tak 9 000.

Uz aby to bylo venku a mohlo se to zacit slevnovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu je v planu PCIe 4x? Pokud tomu staci obycejna PCI tak PCIe 1x vic nez dostacujici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zase další akcelerátor podporuje nějakej jinej akcelerátor. Vůdůčko narvali do současnejch grf. karet a vymejšlí další koprocesory na nesmyslný věci. Zlatá Amiga a Turrican. Nebo Didaktik a Driller.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to Nalim: pytal som sa prave preto, lebo sme sa tu nedavno o tom bavili :-) ...tak to je docela palka, inak som o tom este potom rozmyslal ako sme sa bavili o tej funkcnosti a potrebnej grafike ... mozno som si to ja cele nedobre alebo len plocho vylozil ... ono asi nejde o to aby tam len kolidovalo trebars 100 objektov naraz (aj ked moze), ale ak by to proste ratalo vsetku fyziku namiesto procesora, tak by to mohol byt prinos bez ohladu na to aku mam VGA - trebars v AI ako uz tiez niekto v diskusiach spominal, napr.mrtvoly by sa nemuseli stracat, vacsia miera poskodenia objedtok atd. a celkove by scena mohla byt realnejsia ... ak by to ozaj tak dokonale fungovalo a bolo by to tak obprogramovane, tak to moze byt zaujimave ... no som zvedavy na nejake dema a co z toho nakoniec bude

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

s prichodom takehoto akceleratora sa nutne musia zacat hry delit na 2 druhy - 1.tie , ktore PhysXvyuzivaju len na efekty, ktore nemaju spatnu vazbu na hernu interakciu (efekty na pocitacoch bez physx sa proste vypnu - podobne ako uroven detailov) 2. hry ktore budu naozaj vyuzivat physx na hernu interakciu, tie sa bez neho neyaobidu, lebo zdokonalena fyzika je priamou sucastou herneho systemu, ktory by sa absenciou physxu podstatne zmenil. CPU ho rozhodne emulovat nemoze, to isto kazdy uzna.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K té možnosti nemizejících (nejen teba zabitéch potvor, ale i rozbitéch věcí) ... to znamená, že save hry nejspíš půjde do stovek megabytů.....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No cim dal jasneji to vidim, ze tohle "zbrojeni" PC super-ultra-mega kartami asi vzdam, protoze na to nemam a radeji poridim nekterou z nove generace konzoli. A mozna, ze k podobnemu zaveru dojde i dost dalsich lidi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jules> Nemyslim si, ze to pomuze zrovna tak, ze nebudou mizet mrtvoly - ty IMHO budou mizet i nadale.
Spise to pomuze tim, ze nez tu mrtvolu vyrobite, tak se jejich casti budou chovat realisticteji - treba ustrelena hlava nepritele narazi do jineho a ten proto spadne pekne ze schodu - a pritom mu bude obleceni pekne vlat podobne jako ve skutecnosti - a ne dneska, kdy maji vsichni na sobe kombinezy co ani faldik neudelaji. :-) Jo a taky krev by mohla krasne realne proudit po tech schodech a ostatnich mrtvolach.

Kdyz uz budou oba dole lezet, tak by uz bylo plytvani vykonem dale ty mrtvoly simulovat.

Pokud nekdo udela do stavajici hry nejaky patch, treba do Halflife2, kde uz fyzika celkem dobre funguje, tak to:
1. snad ulehci CPU praci a ten pak bude mit vice casu treba na vypocty UI, nebo bude stihat dodavat data do GPU rychleji a vzroste FPS (pokud vam uz ted nebrzdi grafika ale procesor).
2. fyzika by mohla byt presnejsi - HW to muze spocitat presneji.

Videl jsem nejaka dema z Level DVD nebo neco takoveho, vypadalo to docela presvedcive - byly tam prave sceny kamenne laviny s CPU (par desitek kaminku) a s tim PhysX (stovky kaminku) - rozdil vizualne znacny. A taky zajimava scena s narazem bombarderu do skladiste plneho krabic - docela hukot, jak to vsechno letalo vzduchem - taky tam sly videt omezeni te technologie - treba nejaka bomba, nebo barel tam narazil do kovoveho zabradli - sice se pekne narazem roztocil, ale zabradli i ten barel zustaly neposkozene. Uz vidim neco jako PhysX II (pripadne PhysX II ve SLI), kde uz pujde simulovat i deformace objektu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nalim> ja se priklanim k predchozimu prispevku, poridim si ps3. taky jsem videl demo. killzone 2. neuveritelny.

pro pc stejne nikdo nikdy neudela hry jako monkey island nebo broken sword pripadne simon the sorecer, darkseed, elvira, nebo kterakoliv jina dobra adventura. a nejak mam dojem ze 90% dnesnich her jsou 3d akce. nerikam ze si to rad nezahraju ale takova dobra adventura ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

david_lister> Jojo demo to je suprove, az na to, ze to renderovane video - neboli neni to realtime z konzole! Sice ten realtime ma vypadat podobne, ale .... dokud clovek neuvidi, tak neuveri.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nečekejte, že vývojáři budou dělat patch a výsledek bude uspokojivý. Nebude. A stejně si myslím, že vynakládat prostředky na patch nebudou vůbec. Leda symbolicky, aby mohli napsat, že to podporuje. Kdyby to měli předělávat na PhysiX, tak by vlastně vyvíjeli novou hru. Zůstaly by pouze databáze textur neměnné. Hry se vyvíjejí několik let, než se rozjetý vlak zabrzdí, tak to trvá. Několik let ještě budou vycházet tituly bez této podpory. Btw: Pokud to bude mít takový úspěch, tak na tom Ageia hodně vydělá a do dvou let tu máme jak již kolega psal "PhysiX II".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kazdopadne at se to zrovna ve hrach ujme nebo ne, tak nejakej poradnej cluster takovejhle karet by mohly docela slusne pouzit nejruznejsi simulacni systemy a AI aplikace.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mac: dost vývojářů už teď používá API NovodeX (AGEIA physX SDK), který PhysX podporuje, ale nevyžaduje. Takže těmto hrám, postačí zapojení PhysXu do PCI(E), instalace driverů a víc už třeba nebude; co bude podporováno, poběží hardwarově.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dokud to nebude integrováno v grafické kartě, tak to nemá smysl

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem opravdu jediný, komu vadí, že zatím nebyly zveřejněny vůbec žádné informace o tom, jak vlastně ten PhysX funguje ? Mám na mysli HW, ne API. Jen tak mimochodem pro různé speciální účely existuje mnoho speciálních procesorů, které mají výkon ve floatu i 100x větší než normální CPU. Jejich cena tomu většinou taky odpovídá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MildaIV: PhysX PPU má architekturu velice podobnou s cellem. Pokud chceš vědět víc, mrkni se na tuhle stránku a pročti všechny odkazy ;-) http://personal.inet.fi/atk/kjh2348fs/ageia_physx.html

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hehe, takze ted se bude muset u poradneho herniho PC vzdy po pul roce upgradovat nejen procesor a graficka karta (a s tim vetsinou vse ostatni :D ), ted i procesor na fyziku.

Este ze uz mam PC na hrani jen starsich titulu (adventury, rpg) a na novejsi hry mam PS2 a za chvilku (zase na nekolik let) PS3.

Clovek se ani nemuze divit, ze hracum, co chteji na PC hrat novejsi hry, uz na ne nezbyvaji penize. Oni totiz musi vsechny narvat do chrtanu Ati, Nvidie a podobnych chrlicu noveho zeleza. Takze pak uz jim na nakup legalnich her nezbudou tolarky a uz se to smazi ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsem rád za každý vývoj v oblasti grafiky. Nejsem si sice jist, zda zrovna tohle je správná cesta, ale proč to nezkusit.

Jen je mi líto, že ten vývoj nejde rychleji. Když se podívám z okna, vidím stromy. Každý z nich má desítky tisíc listů nebo stovky tisíc jehliček. Zatím jsem ještě v žádné hře neviděl slušně vypadající strom. Nedej bože kdybych tak chtěl strom ve větru. A přece jich je kolem mne spousta a občas i ten vítr zafouká :-)

Prostě rozdíl mezi realitou a nějakým zjednodušeným modelem v 3D hrách je zatím obrovský. Buďme rádi za každý nový HW, který ten rozdíl sníží. Pár nadšenců zaplatí jeho vývoj a za pár let to bude čip za stovku, který se bude dávat na každou 3D kartu.

BTW, já osobně mám stále low-end grafiku ATI 9200 - nějak jsem mezi současnými hrami nenašel nic, proč bych měl koupit něco lepšího :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak taky neco nazoru:

Myslim ze pokud se to ujme, zlevni nejen toto, ale predevsim ostatni drahe komponenty => grafarny. Nemyslim ze by cena herniho PC vzrostla, jelikoz by se tim znacna cast trhu presunula na konzole a to si zajiste vyrobci HW nepreji.

Pro srovnani, muj prvni PC stal 50kKc (P100, 1,6GB - jeste se me ptali, na co ze potrebuji tak obrovsky disk ;), 8MB RAM, ADI4V, bedna, KB ...). Tenkrat to byl dejme tomu solidni nadprumer. Dnes bych za 50kKc koupil vpodstate to nejlepsi co je na trhu, naprumerny PC lze postavit o min 30% levneji.

Urcite to jeste hodne dlouho nebude zadna hra vyzadovat. Jediny rozdil bude podle me v tom, ze pokud bude pritomen, budou sceny daleko podrobneji generovany (trebas po zasahu strelbou bez postava "normalne" spadne, kdezto s bude videt efekt narazu strely, pripadne nejaka deformace).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:( Stejně si myslím, že jako další kus HW se v běžných PC neprosadí. Pokud tenhle chip funguje na nepatrně upraveném plošném spoji od Nvidie , tak jediný smysl tohohle chipu do budoucna vidím přímo v integraci na grafickou kartu a zachování ceny high end topítek, které už potom nebude kriticky omezovat vlastní fyzický strop.

Stejně čekám, kdy budeme připojovat ústřední topení k našemu home entertainment systému , podle ageie ta doba přijde asi brzy :DDD

(A vůbec , nerušte mne s takovými ..... , když mi zbývá porazit těch pár obálek a rusko je moje !!!)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Vrana: To ja jsem hry uz davno vzdal. Za ty prachy to nestoji. Taky se mi libi, jak vypadaj stromy - proto mezi ne radsi vyrazim fyzicky. Pocitace jsou stejne zlo ;o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To Vrana: To ja jsem hry uz davno vzdal. Za ty ztraceny prachy a hlavne cas mi to uz proste nestoji. Taky se mi libi, jak vypadaj stromy - proto mezi ne radsi vyrazim fyzicky. Pocitace jsou stejne zlo ;o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.