Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Podle Sony je Playstation 4 na konci životního cyklu, PS5 je však daleko

Nějak nechápu jak autor dospěl k "Podle Sony je Playstation 4 na konci životního cyklu" na základě "Šéf konzolové divize Sony prohlásil, že Playstation 4 se dostala do konečné fáze životního cyklu."

Zkuste se zamyslet, co mohou být ty fáze životního cyklu a jak mohou být dlouhé...
Ale to by ten objevný článek byl asi ..... nebyl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vašemu příspěvku nerozumím. Zejména právě proto, že jsem se pokusil zamyslet, jak dlouhé mohou být fáze životního cyklu. Wikipedie uvádí vydání posledního Playstation 4 PRO k 10. listopadu roku 2016. To znamená, že jde o 1,5 roku starý produkt. Spíše 1,5 roku nový produkt. Pokud se nástupce očekává na konci roku 2020, pak budeme čekat ještě 2,5 roku. Cyklus produktu by tedy byl 4 roky. Je-li 2,5 roku nějakým presidentem konzolové divize nazváno konečnou fází životního cyklu, když celý cyklus má mít 4 rok, pak v tom na rozdíl od Vás vidím silně nestandardní situaci a tedy zajímavost, o které lze informovat. Nicméně o tom, jaké články zde vzniknou, nerozhodujete ani Vy ani já. Na nás je buďto je číst nebo nechat být.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Vašemu příspěvku nerozumím. Zejména právě proto, že jsem se pokusil zamyslet, jak dlouhé mohou být fáze životního cyklu. Wikipedie uvádí vydání posledního Playstation 4 PRO k 10. listopadu roku 2016. To znamená, že jde o 1,5 roku starý produkt. Spíše 1,5 roku nový produkt. Pokud se nástupce očekává na konci roku 2020, pak budeme čekat ještě 2,5 roku. Cyklus produktu by tedy byl 4 roky."

Přesně a to znamená že do konce životního cyklu chybí řádově roky. Ovšem autor to interpretuje jako "Podle Sony je Playstation 4 na konci životního cyklu".

"Nicméně o tom, jaké články zde vzniknou, nerozhodujete ani Vy ani já. Na nás je buďto je číst nebo nechat být."
Ano to je pravda. Také jsem se čtením přestal poté, co jsem objevil zásadní rozpor článku s jeho titulkem. Přišlo mi vhodné autora o jeho chybě informovat...
(Nicméně o tom, jestli zde budu číst články a vyjadřovat svůj názor, vy nerozhodujete. Je na vás tyto názory číst či nechat být :-)

P.S. Je mi jasné, že jsem svojí reakcí přesně naplnil účel článku, ale ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja si dovolim spekulaci, ze Sony ceka na novou generaci AMD grafik, protoze nedava smysl postavit zbrusu novou generaci PS na stavajici graficke CGN architekture, ktera konci a jejiz refreshe (viz PS4 Pro), by uz pravdepodobne neprinesly pozadovane zlepseni parametry/vykonu.
Ryzen2 by mohli pouzit ihned, tam je tak obrovsky skok oproti jaguaru, ze jim na par let vystaci s prehledem..
Takze za zpozdeni muze AMD :)) .. mrk mrk ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ted jsem to dopsal take, chybi jim vykonna grafika a protoze se s NVidii asi nedohodli, tak nezbyva nez cekat, az ji AMD vyvine.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Platforma Playstation je jiste famozni a vladne po mnoho let, ovsem problemek pro Sony je hardware. Vlastni totiz nemaji a musi se spolehat na jine. Prechod Playstationu k NVidii povazuji za silne nepravedopodobny. Prechod k Intelu by asi mozny byl, ale nevidim k nemu duvod. Sony nema problem s procesorovym vykonem ale s grafickym a u Intelu by stejne museli spolehat na upravenou smeckovou RX Vega od AMD.

Takze mi celkem jasne vychazi, ze i PS5 bude od AMD. S tim se ale poji problem, ze je vcelku jedno, jestli bude procesorove jadro Zen+ nebo Zen2 nebo Zen2+. To dulezite je grafika. Tezko se Sony pozene do failu jmenem Vega a teda musi Sony cekat. Zatim jsou uvahy predcasne, nemame nejmensi tuseni zda se Navi povede a bude realne jeji nasazeni na PS5 nebo zda se bude cekat az na novou po Navi grafiku.

Jednoduse pro Sony je zakopany pes v graficke karte, ktera proste neni a do 2020 nejspis nebude k dispozici.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„Tezko se Sony pozene do failu jmenem Vega“

Zajímavé, že na míru upravený „fail jménem Vega“ si vybrala pro PS4Pro.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To bych tipnul spíš proto, že prostě jiná možnost není, nVidia by se do stejné míry kompatibility, která je pro konzole vyžadována, nikdy nedostala. Což není hejt na nVidii, přechod opačným směrem by byl podobně složitý / nemožný.

Každopádně k původní otázce - konzole jsou po stránce výkonu úplně jiný svět. I kdyby PS5 vyšla s dnešním IGP od Intelu, tak by se sice vývojáři mohli pomalu po**at, aby z toho vymáčkli co potřebují, ale nakonec by to fungovalo a holt by hry vypadaly prostě jinak, ale málokomu by to reálně vadilo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Zajímavé, že na míru upravený „fail jménem Vega“ si vybrala pro PS4Pro."

v PS4 PRO rozhodně není Vega architektura, ale GCN4.0 :o)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Odkdy GCN4 podporuje RPM? :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2 x FP16 je prvek, který sice má i Vega, ale Vega (GCN 5th generation) není přece jen RPM :-)
A pokud Marek Cerny napíše že v PS4 PRO je GCN 4th generation , tak budu s odpuštěním více věřit jemu než tobě. Bez urážky .-)

""Finally, there's better support of variables such as half-floats. To date, with the AMD architectures, a half-float would take the same internal space as a full 32-bit float. There hasn't been much advantage to using them. With Polaris though, it's possible to place two half-floats side by side in a register, which means if you're willing to mark which variables in a shader program are fine with 16-bits of storage, you can use twice as many. Annotate your shader program, say which variables are 16-bit, then you'll use fewer vector registers.""

http://www.redgamingtech.com/playstation-4-pro-mark-cerny-reveals-the-co...

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-inside-playstatio...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Elegantně ses vyhnul pasážím:

„Cerny also hinted Sony took advantage of technology ‘several generations’ ahead of Polaris“

„Cerny indicates that the PS4 Pro’s GPU is considerably more advanced than the original PS4 GPU, and indeed even more advanced than the current Polaris architecture from AMD.“

On především nemohl explicitně zmínit Vegu, která ještě v té době nebyla ani vydaná. Proto jádro popsal tak, jak ho popsal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já se ničemu nevyhýbal. To říkáš ty :-D

Proč by nemohl zmínit Vegu o které se už v té době vedělo a v článku ji dokonce i několikrát zmiňují ?? Ty si jen upravuješ realitu tak aby to sedělo těm tvým teoriím :-)

"During the PlayStation 4’s announcement, Mark Cerny went on record and confirmed that the system was indeed using AMD’s ‘Polaris’ (using AMD’s GCN 4.0), but Cerny also hinted Sony took advantage of technology ‘several generations’ ahead of Polaris too."

Mumak ti tady už nekolikrát napsal, že vnitřně se Polaris a Vega výrazně liší, není to jen o RPM, ale je to i jiné uspořádání ROPS, velikosti cache, HBCC, podpoře DX 12.1, DSBR, etc. Hlavně je potřeba si uvědomit, že 2xFP16 nedělá z GCN4.0 automaticky Vegu (GCN 5.0) Ten čip pro PS4 Pro je ze semicustom divize a Sony IMHO jen využila možnost jak zvýšit výkon své konzole ve 4K a v článku dost detailně vysvětluje důvody proč k této změně došlo .-) Navíc semicustom divize je schopná kombinovat různé IP nebo vytvářet specifické konfigurace čipu podobně jako třeba Kaby Lake G s 64 ROPs :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sony je uz z PS4 po*rata, lebo uz im to hackli, tak zacinaju panikarit a spekulovat o novom systeme. Ale pokial budu stale bezat na tom systeme, na akom bezia, stale bude niekto, kto sa tam bude chciet dostat, komunita Linuxu je velka. A aj ked do nej nezapadam, fandim im, lebo takej arogantnej firme, aka je Sony, ani nic ine neprajem, len aby mali hackerov za zadkom ustavicne ;-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.