Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Brad Wardell: Playstation 4 by měla podporovat Vulkan, jenže Sony nechce

Sony ma na takove jednani plne pravo. Je to jeji platforma, do ktere investuje, a proto je jedina kdo muze takove rozhodnuti udelat. Asi neexistuje spravne/spatne rozhodnuti a podpora vulkanu mozna prijde casem. Sony zrejme vidi vice vyhod nez nevyhod v takovem rozhodnuti.
Pro ostatni platformy je to skoda, protoze port bude o to slozitejsi, ale sony tu neni kvuli ostatnim platformam.
Kez by i PC mela nekoho, kdo bude cinit tezka rozhodnuti platna pro celou platformu.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

One je reakce Sony takova klasicky Japonska. Pokud existuje stavajici reseni na miru problemu, tak nevidi zadne vyhody ve vecech jako jsou standardy. Konzervativni a Japonske reseni vzdy az na prvnim miste. Spatna, dobra ... hlavne nemenit vizi 100 let mrtveho zakladatele firmy co puvodne prodavala bento krabicky.

Americka firma by rekla, ze analyzuje problem a casem jiste vybere tu pro zakaznika nejlepsi variantu. Nasledovalo by zalozeni Vulcan fast response and flexible aproach teamu a sefovala by mu vyherkyne souteze talent z Facebooku.

Evropska firma by na Vulcanu primo spolupracovala a pak by zapomnela odpovedet, protoze koho zajima zakaznik, my delame technologii. Nebo by PR oddeleni odpovedelo nerelevantni nesmysl a nasledne by se nekdo ve firma vydal hledat programatora aby zjistili co je to ten Vulcan. Jenze nejblizsi programator ve firme je od 1.5.2014 v Indii a nikdo nevi jak jeho najit v kontaktech outlooku.

Nemel jsem to puvodne v umyslu, ale vznikla tak trochu aprilova reakce :).

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Oni japonsky "herny" casto existuju vo svojom vlastnom svete a ak su uspesny na ich ostrovceku, nic ine im ku stastiu nechyba. A Sony je v Japonsku absolutny king...

Len by ma zaujimalo, jak moc si nad tym zufa Sony of America :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:-D

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Vy ale vycházíte z toho že Vulkan je lepší API než to co se na PS4 teď používá, což na 99% neni. Tam je API přímo na míru konkrétnímu HW, Vulkan je nové generace OGL, je méně efektivní.

Ihmo tohle je reakce na to že MS vypustil blaf o tom že s DX12 pojede Xbox one lépe, a že stávající API neumožňovalo efektivně využít EDram. To je ihmo marketingovej blaf jak na sebe strhnout pozornost, jednak je tam 8 jádrovej jaguar, což na DX11 znamená tragédii, to by nikdy nešlo, takže toto API se tam nepoužívalo, konzole vždy měly API šité na míru, a světe div se, i původní Xbox 360 s Edram neměl sebemenší problémy a to byl v dobách mnohem starších API. V tom prosblém prostě neni, MS se snaží vymluvit že se to časem zlepší, ale nezlepší, ten čip má málo ROPS a obecně malej HW výkon, něco jako DX12 for Xbox nebude vůbec existovat, resp ne realisticky, marketingově možná ano, protože tak už to tam dávno funguje. Vždyť i samotnej Mantle byl navrženej dle inspirace konzolemi a jak API funguje tam, a DX12 bylo navržené po vzoru Mantle.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Ano má na to právo. Problém Sony je že vždy bojuje proti novinkám, příkladem byla nepodpora MP3 na jejich hudebních věžích. Sám jsem jednu takovou za 25 000 v roce 2007 koupil. Nebo dlouhá nepodpora AVI souborů v přehrávačích DVD. Proto je Sony na trhu s elektronikou tam kde je. Sony vždy bojovala s větrnými mlýny a vždy nakonec prohrála.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

To je omyl. Sony nebojuje proti novinkam, ale prosazuje svoje "standardy". Nekdy se mu to nepovede (Betamax,Minidisc) a nekdy jo (Blu-ray). To ze nepodporovali mp3 a avi je ale jinej problem. Sony je totiz zaroven producent hudby a filmu a tak logicky mu tyhle dva formaty hodne vadej...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A že se mu to s Blu-ray opět vede :) .... díky uzavřenosti už dneska mrtvý formát . Náhodou jsem si s notebookem donesl i blu-ray mechaniku , nakoupil zkušební filmy a .... monitor nepodporuje šifrování , nekompatibilní kodeky , stahování aktualizace ... sračka jako v dobách když DVD decrypter ještě neumravnil DVD konsorcium . Všechny negativa byla zpátky ! Tohle jsem doufal že už nikdy nezažiju :((( .

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

ona Sony je takova divna firma vubec:-)
Bojuje proti novinkam, ale ne proti vlastnim (casto kvalitnejsim nez konkurence)... - jenze ty zabije nesmyslnou licencni politikou, malou nebo omezenou rozsirenosti, neda free nebo starsi alternativy (takze ano mate super vec...ale nekompatibilni )...

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

vulkan do kazde domacnosti !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že pokud se nechce Sony zabít, časem Vulkan nebo Mantle "přehodnotí". Exkluzivita her je jedna věc, ale nevím, zda bude Sony schopná finančně takovou exkluzivitu utáhnout.
On si každý vývojář dobře spočítá, zda je výhodnější něco za podpory Sony zbastlit pro PS4 s tím, že se hra pravděpodobně bez dalšího nemalýho snažení a již vlastních investic jinde neprodá, nebo to udělá pro Vulkan a prodá to na "malém" Windows trhu kde se do Windows Store dostane kdejaká šitka, ještě menším Xbox One trhu a jako bonus bude moc přidat i to promile hladových Linuxáků/Steamboxáků.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Když to po sobě tak čtu, uvědomil jsem si, že Sony páchá jednu takovou táhnlou a bolestnou sepukku už asi 20let. Nejsem si jistý co by bylo se Sony nyní, kdyby jí nevyšel tah s Playstation 1. Zdá se my, že je to to jediné, co teď Sony živí.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Podle me si kazdy vyvojar dobre spocita, jak velkej je ps4 trh a svoji hru tam bude chtit dostat at uz budou u sony pouzivat jakekoliv api. Sony muze mit nejakej vulkan zcela u zadele. Ja si tipnu, ze se bude predevsim vyuzivat DX12 (xbox/windows) a ps4 api. Tim pokrejou valnou vetsinu trhu. Kdo bude chtit, prihodi vulkan.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Sony postavila marketing PS4 (alespoň v západním světě) na tom, že před vydáním vypouštěla zprávy o velmi restriktivním konceptu a když na stejnou kolej najel i Microsoft s Xbox One a došlo k vydání, tak Sony všechno odvolala a začala se tvářit jako uživatelsky přátelštější a otevřenější než Microsoft. Na to spousta lidí i recenzentů slyšela a i když Microsoft řadu restriktivních opatření také odvolal, už mu v očích hráčů, kteří sledují svět konzolí, zůstal cejch toho zlého (nebo alespoň zlejšího :-).

V poslední době se ale obě firmy chovají docela opačně, než jim bylo přisouzeno. Microsoft se snaží o podporu nových API, řeší výkonnostní limity a rozšiřuje kompatibilitu - naproti tomu Sony nemá o API a změny zájem a snaží se udržet status quo. Zákazník na tohle nezareaguje okamžitě, ale po určité době, až dojde ke kumulaci několika podobných událostí, se to zlomí a najednou bude jako ta špatná vnímaná zase Sony. Na firmu, pro kterou jsou konzole jednou z již jen dvou divizí, které prosperují a společnost živí, je to docela riskantní chování.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

PS4 je dnes nejvykonejsi konzole. Sony nepotrebuje resit vykonostnimi limity a ruzne API, protoze to ma na rozdil od Microsoftu dobre navrzeny od zacatku. To ze neni problem pro PS4 vyvijet hry ukazuje nejlip zaplava indie her, ktery sou pro PS4 dostupny. Ostatne dnes malokterej herni vyvojar vubec naky graficky API resi. Proste vyuzijou herni enginy od zavadenych hracu, ktery sou na vsechny dulezity platformy naportovany...
Otazka je jestli se situace nezmeni koncem roku, az zacnou konecne vychazet Steamboxy...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Microsoft se snaží o podporu nových API, řeší výkonnostní limity a rozšiřuje kompatibilitu - naproti tomu Sony nemá o API a změny zájem a snaží se udržet status quo."

Kdybych veril microsoftim pr kecum (neverim), tak si z toho vyvodim, ze jsou to uplni idioti, kteri si udelali konzoli a k ni dali na hovno api. Ted se s tim konecne rozhodli neco udelat a za to je mame oslavovat. Kdezto sony, ktere si do sve konzole dalo od zacatku normalni, na miru site api je spatne. Kdyby si tam sony puvodne dalo taky api na hovno a ted tam teda mohli dat nejake lepsi, tak by bylo vse v poradku? To mi pripada padle na hlavu. A navic si myslim, ze majoritniho konzolistu absolutne nezajima co ma v konzoli za api.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

No jasne vzdyt kazdymu prece staci 720p a 30fps a je jedno jestli to tvrdi Sony nebo Microsoft ci Gates (640kB staci kazdymu)

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.