Proc by mela byt graficka rada GCN kompatibilnejsi nez neco jineho, co pobezi na tom upravenem FreeBSD, na kterem bezi konzole?
"Bylo by zajímavé, pokud by v roce 2020 vyšla Playstation 5 s Navi a zároveň PC grafická karta s Navi 20, přičemž první by raytracing podporovala bez specializovaných jednotek a druhá s nimi."
Jakoze v pocitacich AMD prizna medialni prohru a nabidne specializovane jednotky na raytracing, kdyz i u konkurence se 2/3 raytracingu pocitaji na standardnich jednotkach a cele to RT Cores je jen marketingovym tahem NVidie, ktery ma primet zakazniky k nakupu novych grafik?
Potom tam jeste pises o raytracingu na profi kartach, ale nevim o tom, ze by nejaka libovolna profi grafika libovolneho profi vyrobce zvladala raytracing v realnem case. Zvladaji par raytracingovym paprsku podobne jako ty pseudoraytracingove herni karty NVidie.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Proc by mela byt graficka
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
23. 4. 2019 - 05:37https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuseProc by mela byt graficka rada GCN kompatibilnejsi nez neco jineho, co pobezi na tom upravenem FreeBSD, na kterem bezi konzole?
"Bylo by zajímavé, pokud by v roce 2020 vyšla Playstation 5 s Navi a zároveň PC grafická karta s Navi 20, přičemž první by raytracing podporovala bez specializovaných jednotek a druhá s nimi."
Jakoze v pocitacich AMD prizna medialni prohru a nabidne specializovane jednotky na raytracing, kdyz i u konkurence se 2/3 raytracingu pocitaji na standardnich jednotkach a cele to RT Cores je jen marketingovym tahem NVidie, ktery ma primet zakazniky k nakupu novych grafik?
Potom tam jeste pises o raytracingu na profi kartach, ale nevim o tom, ze by nejaka libovolna profi grafika libovolneho profi vyrobce zvladala raytracing v realnem case. Zvladaji par raytracingovym paprsku podobne jako ty pseudoraytracingove herni karty NVidie.https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250285
+
No karta která by realtime zvládala raytracing neexistuje, to co je tomu nejblíže, tak se tomu superpočítače a mají desítky tisíc procesorů, aspoň na takových kouscích se běžně počítají filmy a jeden sníme se renderuje i několik hodin a zpracovávají se petabyty dat.
Hybridní raytracing tu máme, funguje a k nějaké té použitelnosti chtě nechtě potřebuje HW akceleraci, bez ní to sice funguje ale výkon je mizerný
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
No karta která by realtime
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
23. 4. 2019 - 07:08https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuseNo karta která by realtime zvládala raytracing neexistuje, to co je tomu nejblíže, tak se tomu superpočítače a mají desítky tisíc procesorů, aspoň na takových kouscích se běžně počítají filmy a jeden sníme se renderuje i několik hodin a zpracovávají se petabyty dat.
Hybridní raytracing tu máme, funguje a k nějaké té použitelnosti chtě nechtě potřebuje HW akceleraci, bez ní to sice funguje ale výkon je mizernýhttps://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250294
+
No a pak jste se probudil s rukou v nočníku. Schválně vyberu hodně vykopávkové železo na kterém se reálně počítal film pro kinoprodukci a to čemu v Hollywoodu říkají komplexní scéna pro Raytracking bylo při ní na snímku počítáno cca se 160M paprsků za použití 200M RAM na vlákno a s Apple G5 na 2GHz se takový typický snímek na tomto 15 let starém železe počítál 106minut. Celý film pak počítali na farmě z řadově stovek těchto počítačů. Čili nikde žádné superpočítače s desítkami tisíc procesorů a už vůbec en hodiny stojového času takových oblud na spočítání jednoho snímku.
Osobně používám Keyshot což je čistě procesorem počítaným Raytracking a i velké a složité součástky s hodně chromem mi to na i7 vykreslí za max jednotky desítek minut při nejvyšší složitosti. scény které vypadají velmi realisticky z toho dostanete i za minuty.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
No a pak jste se probudil s
Sheldoniq https://diit.cz/profil/sheldon-cooper
23. 4. 2019 - 07:55https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuseNo a pak jste se probudil s rukou v nočníku. Schválně vyberu hodně vykopávkové železo na kterém se reálně počítal film pro kinoprodukci a to čemu v Hollywoodu říkají komplexní scéna pro Raytracking bylo při ní na snímku počítáno cca se 160M paprsků za použití 200M RAM na vlákno a s Apple G5 na 2GHz se takový typický snímek na tomto 15 let starém železe počítál 106minut. Celý film pak počítali na farmě z řadově stovek těchto počítačů. Čili nikde žádné superpočítače s desítkami tisíc procesorů a už vůbec en hodiny stojového času takových oblud na spočítání jednoho snímku.
Osobně používám Keyshot což je čistě procesorem počítaným Raytracking a i velké a složité součástky s hodně chromem mi to na i7 vykreslí za max jednotky desítek minut při nejvyšší složitosti. scény které vypadají velmi realisticky z toho dostanete i za minuty. https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250297
+
Máte na mysli snímek*, snimek+ , nebo snímek#? A co počítáte za realistiskou scénu a při jakém rozlišení? A taky si zkuste spočítat, kolik takových i7 by bylo potřeba, aby to dalo 60 snímků za sekundu v reálném čase.
* 1/24, 1/60 či 1/120 sekundy
+ krátká scéna
# celý film
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Máte na mysli snímek*, snimek
VŠK https://diit.cz/profil/v-ch
23. 4. 2019 - 09:24https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuseMáte na mysli snímek*, snimek+ , nebo snímek#? A co počítáte za realistiskou scénu a při jakém rozlišení? A taky si zkuste spočítat, kolik takových i7 by bylo potřeba, aby to dalo 60 snímků za sekundu v reálném čase.
* 1/24, 1/60 či 1/120 sekundy
+ krátká scéna
# celý filmhttps://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250315
+
„No karta která by realtime zvládala raytracing neexistuje“
To je nesmyslný výrok, přece záleží na parametrech.
Třeba Intel v rámci svého projektu RT karty (Larrabee) nechal přepsat několik her do RT už někdy v roce 2009 a i tehdy to běželo realtime, byť z pohledu běžného hraní byly HW nároky brutální.
Nicméně z dnešního pohledu by ty nároky měl dát i běžný HW.
Problém není v tom, že by HW nezvládl realtime ratracing jako takový.
Spíš je problém v tom, že RT vyžaduje hromadu výkonu navíc a jakmile ji máte, můžete díky tomu posunout vizuální výkon i bez RT, tím se zvedne laťka a na tu novou RT vyžaduje další hromadu výkonu navíc, takže jste zase na začátku.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
„No karta která by realtime
IT Joker https://diit.cz/profil/it-joker
23. 4. 2019 - 09:42https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse„No karta která by realtime zvládala raytracing neexistuje“
To je nesmyslný výrok, přece záleží na parametrech.
Třeba Intel v rámci svého projektu RT karty (Larrabee) nechal přepsat několik her do RT už někdy v roce 2009 a i tehdy to běželo realtime, byť z pohledu běžného hraní byly HW nároky brutální.
Nicméně z dnešního pohledu by ty nároky měl dát i běžný HW.
Problém není v tom, že by HW nezvládl realtime ratracing jako takový.
Spíš je problém v tom, že RT vyžaduje hromadu výkonu navíc a jakmile ji máte, můžete díky tomu posunout vizuální výkon i bez RT, tím se zvedne laťka a na tu novou RT vyžaduje další hromadu výkonu navíc, takže jste zase na začátku.https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250321
+
Ty farmy urcite nepocitaji jeden snimek ale xx scen naraz kvuli limitaci paralelizace a pameti....
GPU rendering nebo hybridni rendering je cim dal tim beznejsi uz nekolit let a problem neni tak v specialnich RT jednotkach(ty jsou zatim vhodne spis jen na rychly nahled) ale opet v VRAM ....Radeon Pro SSG a NVLINK tu nejsou jen tak pro srandu ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ty farmy urcite nepocitaji
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
23. 4. 2019 - 10:08https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuseTy farmy urcite nepocitaji jeden snimek ale xx scen naraz kvuli limitaci paralelizace a pameti....
GPU rendering nebo hybridni rendering je cim dal tim beznejsi uz nekolit let a problem neni tak v specialnich RT jednotkach(ty jsou zatim vhodne spis jen na rychly nahled) ale opet v VRAM ....Radeon Pro SSG a NVLINK tu nejsou jen tak pro srandu ;)https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250339
+
ano a filmové studia určitě platí výkon superpočítačů aby týdny počítaly master filmu proč? Protože potřebujou utratit peníze když by to šlo daleko levněji jak tady píšeš nebo kolegové výše?
Trvalo to přes měsíc, a to je starý film, dnešní nároky jsou násobně vyšší..
Ano výsledky kombinované rasterizace a raytracingu jsou úžasné, zatím ale jen ve formě tech dem a relativně "nízké" kvality
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
ano a filmové studia určitě
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
23. 4. 2019 - 16:06https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuseano a filmové studia určitě platí výkon superpočítačů aby týdny počítaly master filmu proč? Protože potřebujou utratit peníze když by to šlo daleko levněji jak tady píšeš nebo kolegové výše?
https://www.geek.com/chips/the-computing-power-that-created-avatar-1031232/
Trvalo to přes měsíc, a to je starý film, dnešní nároky jsou násobně vyšší..
Ano výsledky kombinované rasterizace a raytracingu jsou úžasné, zatím ale jen ve formě tech dem a relativně "nízké" kvalityhttps://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250468
+
- kdo tu řeší cenu ?
- kdyby to bylo jak říkáš(jeden snímek hodiny) tak by výroba jednoho filmu trvala roky (jen samotný hrubý render)
- a to že vytáhneš "sto" let starý článek, který už není ani aktualní mělo jaký smysl ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
- kdo tu řeší cenu ?
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
23. 4. 2019 - 18:33https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse- kdo tu řeší cenu ?
- kdyby to bylo jak říkáš(jeden snímek hodiny) tak by výroba jednoho filmu trvala roky (jen samotný hrubý render)
- a to že vytáhneš "sto" let starý článek, který už není ani aktualní mělo jaký smysl ? https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250501
+
"Navi a podpora pro raytracing"
Nema to i primou souvislost s 3D audiem/TrueAudio ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"Navi a podpora pro
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
23. 4. 2019 - 10:16https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse"Navi a podpora pro raytracing"
Nema to i primou souvislost s 3D audiem/TrueAudio ?https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250345
+
Kdyz jsme u toho 3D audia - jak je to ted vlastne na Windows 10, prosim? Chapu to spravne, ze nic "univerzalniho" jako EAX neni a engine hry to musi podporovat primo (a pocita se to pres CPU)?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kdyz jsme u toho 3D audia -
Cichas https://diit.cz/profil/cichas
23. 4. 2019 - 16:35https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuseKdyz jsme u toho 3D audia - jak je to ted vlastne na Windows 10, prosim? Chapu to spravne, ze nic "univerzalniho" jako EAX neni a engine hry to musi podporovat primo (a pocita se to pres CPU)?https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250474
+
Kdyz si clovek uvedomi ze treba filmovy efekty v Terminator (nevim jestli i ve 2) pocitala Amiga ktera se da dneska solidne emulovat na mobilu. Docela pokrok kuwa
Ale zase nechapu proc Rise of Tomb Raider vypada lip nez Shadow of TR. Shadow ma s Raytracingem lepsi nasviceni nez Rise. Ale s vypnutym RT je Rise hezci a stiny a svetla tam ma taky...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kdyz si clovek uvedomi ze
GeorgeZeman https://diit.cz/profil/george-zeman
24. 4. 2019 - 15:51https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuseKdyz si clovek uvedomi ze treba filmovy efekty v Terminator (nevim jestli i ve 2) pocitala Amiga ktera se da dneska solidne emulovat na mobilu. Docela pokrok kuwa
Ale zase nechapu proc Rise of Tomb Raider vypada lip nez Shadow of TR. Shadow ma s Raytracingem lepsi nasviceni nez Rise. Ale s vypnutym RT je Rise hezci a stiny a svetla tam ma taky...https://diit.cz/clanek/playstation-5-zen-2-navi-podpora-pro-raytracing/diskuse#comment-1250795
+
Proc by mela byt graficka rada GCN kompatibilnejsi nez neco jineho, co pobezi na tom upravenem FreeBSD, na kterem bezi konzole?
"Bylo by zajímavé, pokud by v roce 2020 vyšla Playstation 5 s Navi a zároveň PC grafická karta s Navi 20, přičemž první by raytracing podporovala bez specializovaných jednotek a druhá s nimi."
Jakoze v pocitacich AMD prizna medialni prohru a nabidne specializovane jednotky na raytracing, kdyz i u konkurence se 2/3 raytracingu pocitaji na standardnich jednotkach a cele to RT Cores je jen marketingovym tahem NVidie, ktery ma primet zakazniky k nakupu novych grafik?
Potom tam jeste pises o raytracingu na profi kartach, ale nevim o tom, ze by nejaka libovolna profi grafika libovolneho profi vyrobce zvladala raytracing v realnem case. Zvladaji par raytracingovym paprsku podobne jako ty pseudoraytracingove herni karty NVidie.
No karta která by realtime zvládala raytracing neexistuje, to co je tomu nejblíže, tak se tomu superpočítače a mají desítky tisíc procesorů, aspoň na takových kouscích se běžně počítají filmy a jeden sníme se renderuje i několik hodin a zpracovávají se petabyty dat.
Hybridní raytracing tu máme, funguje a k nějaké té použitelnosti chtě nechtě potřebuje HW akceleraci, bez ní to sice funguje ale výkon je mizerný
No a pak jste se probudil s rukou v nočníku. Schválně vyberu hodně vykopávkové železo na kterém se reálně počítal film pro kinoprodukci a to čemu v Hollywoodu říkají komplexní scéna pro Raytracking bylo při ní na snímku počítáno cca se 160M paprsků za použití 200M RAM na vlákno a s Apple G5 na 2GHz se takový typický snímek na tomto 15 let starém železe počítál 106minut. Celý film pak počítali na farmě z řadově stovek těchto počítačů. Čili nikde žádné superpočítače s desítkami tisíc procesorů a už vůbec en hodiny stojového času takových oblud na spočítání jednoho snímku.
Osobně používám Keyshot což je čistě procesorem počítaným Raytracking a i velké a složité součástky s hodně chromem mi to na i7 vykreslí za max jednotky desítek minut při nejvyšší složitosti. scény které vypadají velmi realisticky z toho dostanete i za minuty.
Máte na mysli snímek*, snimek+ , nebo snímek#? A co počítáte za realistiskou scénu a při jakém rozlišení? A taky si zkuste spočítat, kolik takových i7 by bylo potřeba, aby to dalo 60 snímků za sekundu v reálném čase.
* 1/24, 1/60 či 1/120 sekundy
+ krátká scéna
# celý film
„No karta která by realtime zvládala raytracing neexistuje“
To je nesmyslný výrok, přece záleží na parametrech.
Třeba Intel v rámci svého projektu RT karty (Larrabee) nechal přepsat několik her do RT už někdy v roce 2009 a i tehdy to běželo realtime, byť z pohledu běžného hraní byly HW nároky brutální.
Nicméně z dnešního pohledu by ty nároky měl dát i běžný HW.
Problém není v tom, že by HW nezvládl realtime ratracing jako takový.
Spíš je problém v tom, že RT vyžaduje hromadu výkonu navíc a jakmile ji máte, můžete díky tomu posunout vizuální výkon i bez RT, tím se zvedne laťka a na tu novou RT vyžaduje další hromadu výkonu navíc, takže jste zase na začátku.
Ty farmy urcite nepocitaji jeden snimek ale xx scen naraz kvuli limitaci paralelizace a pameti....
GPU rendering nebo hybridni rendering je cim dal tim beznejsi uz nekolit let a problem neni tak v specialnich RT jednotkach(ty jsou zatim vhodne spis jen na rychly nahled) ale opet v VRAM ....Radeon Pro SSG a NVLINK tu nejsou jen tak pro srandu ;)
ano a filmové studia určitě platí výkon superpočítačů aby týdny počítaly master filmu proč? Protože potřebujou utratit peníze když by to šlo daleko levněji jak tady píšeš nebo kolegové výše?
https://www.geek.com/chips/the-computing-power-that-created-avatar-1031232/
Trvalo to přes měsíc, a to je starý film, dnešní nároky jsou násobně vyšší..
Ano výsledky kombinované rasterizace a raytracingu jsou úžasné, zatím ale jen ve formě tech dem a relativně "nízké" kvality
- kdo tu řeší cenu ?
- kdyby to bylo jak říkáš(jeden snímek hodiny) tak by výroba jednoho filmu trvala roky (jen samotný hrubý render)
- a to že vytáhneš "sto" let starý článek, který už není ani aktualní mělo jaký smysl ?
"Navi a podpora pro raytracing"
Nema to i primou souvislost s 3D audiem/TrueAudio ?
Kdyz jsme u toho 3D audia - jak je to ted vlastne na Windows 10, prosim? Chapu to spravne, ze nic "univerzalniho" jako EAX neni a engine hry to musi podporovat primo (a pocita se to pres CPU)?
Kdyz si clovek uvedomi ze treba filmovy efekty v Terminator (nevim jestli i ve 2) pocitala Amiga ktera se da dneska solidne emulovat na mobilu. Docela pokrok kuwa
Ale zase nechapu proc Rise of Tomb Raider vypada lip nez Shadow of TR. Shadow ma s Raytracingem lepsi nasviceni nez Rise. Ale s vypnutym RT je Rise hezci a stiny a svetla tam ma taky...
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.