Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Playstation 5: Zen 2, Navi a podpora pro raytracing

Proc by mela byt graficka rada GCN kompatibilnejsi nez neco jineho, co pobezi na tom upravenem FreeBSD, na kterem bezi konzole?

"Bylo by zajímavé, pokud by v roce 2020 vyšla Playstation 5 s Navi a zároveň PC grafická karta s Navi 20, přičemž první by raytracing podporovala bez specializovaných jednotek a druhá s nimi."

Jakoze v pocitacich AMD prizna medialni prohru a nabidne specializovane jednotky na raytracing, kdyz i u konkurence se 2/3 raytracingu pocitaji na standardnich jednotkach a cele to RT Cores je jen marketingovym tahem NVidie, ktery ma primet zakazniky k nakupu novych grafik?

Potom tam jeste pises o raytracingu na profi kartach, ale nevim o tom, ze by nejaka libovolna profi grafika libovolneho profi vyrobce zvladala raytracing v realnem case. Zvladaji par raytracingovym paprsku podobne jako ty pseudoraytracingove herni karty NVidie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No karta která by realtime zvládala raytracing neexistuje, to co je tomu nejblíže, tak se tomu superpočítače a mají desítky tisíc procesorů, aspoň na takových kouscích se běžně počítají filmy a jeden sníme se renderuje i několik hodin a zpracovávají se petabyty dat.

Hybridní raytracing tu máme, funguje a k nějaké té použitelnosti chtě nechtě potřebuje HW akceleraci, bez ní to sice funguje ale výkon je mizerný

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No a pak jste se probudil s rukou v nočníku. Schválně vyberu hodně vykopávkové železo na kterém se reálně počítal film pro kinoprodukci a to čemu v Hollywoodu říkají komplexní scéna pro Raytracking bylo při ní na snímku počítáno cca se 160M paprsků za použití 200M RAM na vlákno a s Apple G5 na 2GHz se takový typický snímek na tomto 15 let starém železe počítál 106minut. Celý film pak počítali na farmě z řadově stovek těchto počítačů. Čili nikde žádné superpočítače s desítkami tisíc procesorů a už vůbec en hodiny stojového času takových oblud na spočítání jednoho snímku.
Osobně používám Keyshot což je čistě procesorem počítaným Raytracking a i velké a složité součástky s hodně chromem mi to na i7 vykreslí za max jednotky desítek minut při nejvyšší složitosti. scény které vypadají velmi realisticky z toho dostanete i za minuty.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Máte na mysli snímek*, snimek+ , nebo snímek#? A co počítáte za realistiskou scénu a při jakém rozlišení? A taky si zkuste spočítat, kolik takových i7 by bylo potřeba, aby to dalo 60 snímků za sekundu v reálném čase.

* 1/24, 1/60 či 1/120 sekundy
+ krátká scéna
# celý film

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„No karta která by realtime zvládala raytracing neexistuje“

To je nesmyslný výrok, přece záleží na parametrech.
Třeba Intel v rámci svého projektu RT karty (Larrabee) nechal přepsat několik her do RT už někdy v roce 2009 a i tehdy to běželo realtime, byť z pohledu běžného hraní byly HW nároky brutální.
Nicméně z dnešního pohledu by ty nároky měl dát i běžný HW.

Problém není v tom, že by HW nezvládl realtime ratracing jako takový.
Spíš je problém v tom, že RT vyžaduje hromadu výkonu navíc a jakmile ji máte, můžete díky tomu posunout vizuální výkon i bez RT, tím se zvedne laťka a na tu novou RT vyžaduje další hromadu výkonu navíc, takže jste zase na začátku.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty farmy urcite nepocitaji jeden snimek ale xx scen naraz kvuli limitaci paralelizace a pameti....
GPU rendering nebo hybridni rendering je cim dal tim beznejsi uz nekolit let a problem neni tak v specialnich RT jednotkach(ty jsou zatim vhodne spis jen na rychly nahled) ale opet v VRAM ....Radeon Pro SSG a NVLINK tu nejsou jen tak pro srandu ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano a filmové studia určitě platí výkon superpočítačů aby týdny počítaly master filmu proč? Protože potřebujou utratit peníze když by to šlo daleko levněji jak tady píšeš nebo kolegové výše?

https://www.geek.com/chips/the-computing-power-that-created-avatar-1031232/

Trvalo to přes měsíc, a to je starý film, dnešní nároky jsou násobně vyšší..

Ano výsledky kombinované rasterizace a raytracingu jsou úžasné, zatím ale jen ve formě tech dem a relativně "nízké" kvality

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

- kdo tu řeší cenu ?
- kdyby to bylo jak říkáš(jeden snímek hodiny) tak by výroba jednoho filmu trvala roky (jen samotný hrubý render)
- a to že vytáhneš "sto" let starý článek, který už není ani aktualní mělo jaký smysl ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Navi a podpora pro raytracing"
Nema to i primou souvislost s 3D audiem/TrueAudio ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz jsme u toho 3D audia - jak je to ted vlastne na Windows 10, prosim? Chapu to spravne, ze nic "univerzalniho" jako EAX neni a engine hry to musi podporovat primo (a pocita se to pres CPU)?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz si clovek uvedomi ze treba filmovy efekty v Terminator (nevim jestli i ve 2) pocitala Amiga ktera se da dneska solidne emulovat na mobilu. Docela pokrok kuwa
Ale zase nechapu proc Rise of Tomb Raider vypada lip nez Shadow of TR. Shadow ma s Raytracingem lepsi nasviceni nez Rise. Ale s vypnutym RT je Rise hezci a stiny a svetla tam ma taky...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.