5. 9. 2006 - 01:23https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseja mel za to, ze X1900 ma 48 shaderu...https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288464
+
Uzasny clanok pane autore.
Velmi by ma potesilo keby ste podobne vycerpavaju clanko napisal aj o nedavno vydabom OpenGL 2.1, ktory je nejakou odpovedou na DX10, pretoze taktiez prinasa unfikovane shadery.
A mala ceresnicka. Aero Glass beha sviznejsie na OGL nez na DX, z toho bolo kopec ludi vyhukanych :)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
uzivatel (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 01:47https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseUzasny clanok pane autore.
Velmi by ma potesilo keby ste podobne vycerpavaju clanko napisal aj o nedavno vydabom OpenGL 2.1, ktory je nejakou odpovedou na DX10, pretoze taktiez prinasa unfikovane shadery.
A mala ceresnicka. Aero Glass beha sviznejsie na OGL nez na DX, z toho bolo kopec ludi vyhukanych :)https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288468
+
Teda jsem zvědavý jak to všechno dopadne. Nvidia je z pohledu tohoto článku trošku pozadu ne?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
HalenTech (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 06:21https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseTeda jsem zvědavý jak to všechno dopadne. Nvidia je z pohledu tohoto článku trošku pozadu ne? https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288477
+
halentech: pokud jsem dobře četl, šlo o článek připravený na základě nějaké presentace od ATi. nicméně nvidia je v novinkách opravdu mírně pozadu, implementují docela opatrně...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
doomcz https://diit.cz/profil/doomhammer
5. 9. 2006 - 07:53https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskusehalentech: pokud jsem dobře četl, šlo o článek připravený na základě nějaké presentace od ATi. nicméně nvidia je v novinkách opravdu mírně pozadu, implementují docela opatrně...https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288481
+
5. 9. 2006 - 08:50https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseA co DirectX 10 pod Windows XP ?https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288486
+
uzivatel: ono se to da nejak ve Viste prepnout, zda bude pouzivat OGL ci DX?MildaIV: no, pokud jsem to pochopil, tak nebude
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Petr Mirovský https://diit.cz/profil/prtik
5. 9. 2006 - 09:25https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseuzivatel: ono se to da nejak ve Viste prepnout, zda bude pouzivat OGL ci DX?MildaIV: no, pokud jsem to pochopil, tak nebudehttps://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288492
+
jj,omezit trochu vatu...
jinak DX10 by podle tech obrazku o ovladacich v XP vs. Viste imho sly nejak sbastlit, vzdyt ted v XP beha OGL taky pres user ovladac, tak by se to same udelalo s DX ovladacem aby se to priblizilo obrazku ve viste. co je tam ale vsechno za uskali, netusim...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
DTSmaniac (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 11:08https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskusejj,omezit trochu vatu...
jinak DX10 by podle tech obrazku o ovladacich v XP vs. Viste imho sly nejak sbastlit, vzdyt ted v XP beha OGL taky pres user ovladac, tak by se to same udelalo s DX ovladacem aby se to priblizilo obrazku ve viste. co je tam ale vsechno za uskali, netusim...https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288528
+
Já bych zase požadoval nějaké optimalizace ohledně spotřeby.
Kde není potřeba plný výkon GK, byly zapnuty jen 4 jednotky,
a další se zapínaly 12 - 16 - xx jenotek při požadavku na výkon (hry atd).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dream (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 11:56https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseJá bych zase požadoval nějaké optimalizace ohledně spotřeby.
Kde není potřeba plný výkon GK, byly zapnuty jen 4 jednotky,
a další se zapínaly 12 - 16 - xx jenotek při požadavku na výkon (hry atd).
https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288535
+
Pěkný článek a také se přimlouvám za informace o OpenGL 2.1
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
corwin78 https://diit.cz/profil/corwin78
5. 9. 2006 - 12:02https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskusePěkný článek a také se přimlouvám za informace o OpenGL 2.1https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288543
+
Do XP ten driver nepujde... Presne kvuli tomu ze tam neni jak oddelit user mode a kernel mode casti. Je to oznameno uplne od zacatku, ze DX 10 na XP nepujdou. Proste prilis mnoho prestaveb.
A myslenky typu dispatcher - lidi myslete. Budete mit v XP nejakou prastarou karticku typu X800 ktera ani nahodou neumi rozkladat vykon nebo udelat ty pokrocile vypocty primo. Takze dispatcher tam nacpat muzete, jenze vykon pujde jeste o hodne hodne hodne dolu. Vysledkem bude to ze GPU ktere by ani nativne nespocitalo nic bude jeste pripojeno zpusobem ktery mu sezere velkou cast toho mala co chudak umi...
Opravdu pouzitelna myslenka :)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Ariael https://diit.cz/profil/ariael
5. 9. 2006 - 13:03https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseDo XP ten driver nepujde... Presne kvuli tomu ze tam neni jak oddelit user mode a kernel mode casti. Je to oznameno uplne od zacatku, ze DX 10 na XP nepujdou. Proste prilis mnoho prestaveb.
A myslenky typu dispatcher - lidi myslete. Budete mit v XP nejakou prastarou karticku typu X800 ktera ani nahodou neumi rozkladat vykon nebo udelat ty pokrocile vypocty primo. Takze dispatcher tam nacpat muzete, jenze vykon pujde jeste o hodne hodne hodne dolu. Vysledkem bude to ze GPU ktere by ani nativne nespocitalo nic bude jeste pripojeno zpusobem ktery mu sezere velkou cast toho mala co chudak umi...
Opravdu pouzitelna myslenka :)https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288574
+
Prtik:
Ano bude sa dat prepinat. http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3760
Oplatia sa citat aj komentare.
Takze dufam, ze ziadosti niektorych citatelov buchnu trochu do hlavy autorovi clanku a vyda podobne kvalitne napisanu recenziu aj na OpenGL 2.1, co by som velmi rad, pretoze na tento uzasny engine sa nejako zabuda.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
uzivatel (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 14:50https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskusePrtik:
Ano bude sa dat prepinat. http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3760
Oplatia sa citat aj komentare.
Takze dufam, ze ziadosti niektorych citatelov buchnu trochu do hlavy autorovi clanku a vyda podobne kvalitne napisanu recenziu aj na OpenGL 2.1, co by som velmi rad, pretoze na tento uzasny engine sa nejako zabuda.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288597
+
1.Aero pochopitelne nevyuziva OpenGL, ale vyhradne DX. Tu informaci o OpenGL jsem cetl taky, ale slo pouze o spatny preklad. Tam se mluvilo o programech pro OpenGL bezicich v prostredi Aero.
2.OpenGL neni zadny engine, ale pouze sada specifikaci. Jednotlive funkce jsou implementovane primo v driverech. A verze 2.1 neprinasi nic moc noveho. Vice zde: http://www.opengl.org/documentation/current_version/
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xR (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 15:40https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse2 uzivatel:
1.Aero pochopitelne nevyuziva OpenGL, ale vyhradne DX. Tu informaci o OpenGL jsem cetl taky, ale slo pouze o spatny preklad. Tam se mluvilo o programech pro OpenGL bezicich v prostredi Aero.
2.OpenGL neni zadny engine, ale pouze sada specifikaci. Jednotlive funkce jsou implementovane primo v driverech. A verze 2.1 neprinasi nic moc noveho. Vice zde: http://www.opengl.org/documentation/current_version/https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288613
+
Ach jo, ten Microsoft, me fakt stve. Vsechny lidi donuti pouzivat jejich novy produkt diky DX10, kdyby tak slo se na ten DX vykaslat a udelat neco podobneho bez MS. Ze by se vyrobci dohodli ( :-))) ) a udelali by si vlastni podporu pro hry nezavisle napr na OS, nebo aspon by bylo nekolik druhu. Pro Linux a pak pro Win. Kdyby existoval plne funkcni DX pro linux, tak nepouzivam nic jineho. Nebude dlouho trvat a zacnou delat hry, ktere pobezi pouze pod DX10 a to znamena koupit si Vistu. Sakra. kolik vlastne budou stat?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
VITACZ https://diit.cz/profil/vitacz
5. 9. 2006 - 15:46https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseAch jo, ten Microsoft, me fakt stve. Vsechny lidi donuti pouzivat jejich novy produkt diky DX10, kdyby tak slo se na ten DX vykaslat a udelat neco podobneho bez MS. Ze by se vyrobci dohodli ( :-))) ) a udelali by si vlastni podporu pro hry nezavisle napr na OS, nebo aspon by bylo nekolik druhu. Pro Linux a pak pro Win. Kdyby existoval plne funkcni DX pro linux, tak nepouzivam nic jineho. Nebude dlouho trvat a zacnou delat hry, ktere pobezi pouze pod DX10 a to znamena koupit si Vistu. Sakra. kolik vlastne budou stat?https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288616
+
5. 9. 2006 - 16:08https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseA ta R600 bude uz podporovat i DirectX 10.1 ?https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288625
+
xR :
Oooo velky, odpust mi to, ze som si pomylil slova engine a specifikacia. Dufam, ze ma za to neznicis.
A kde sa hovori o aplikaciach v tej sprave ? Ja tam vidim toto:
"OpenGL will be fully accelerated and be fully compatible with Windows Vista's Aeroglass UI"
OpenGL 2.1 prinasa najma novy Shader model. To iste mozes povedat o DX x.1, ved aj tak neprinasaju nic nove, a presto boli pouzivane predstav si. Nepracujes v marketingovom oddeleni ? Namotavat ludi ti celkom ide.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
uzivatel (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 16:26https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskusexR :
Oooo velky, odpust mi to, ze som si pomylil slova engine a specifikacia. Dufam, ze ma za to neznicis.
A kde sa hovori o aplikaciach v tej sprave ? Ja tam vidim toto:
"OpenGL will be fully accelerated and be fully compatible with Windows Vista's Aeroglass UI"
OpenGL 2.1 prinasa najma novy Shader model. To iste mozes povedat o DX x.1, ved aj tak neprinasaju nic nove, a presto boli pouzivane predstav si. Nepracujes v marketingovom oddeleni ? Namotavat ludi ti celkom ide.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288629
+
1. Mluvil jsem o nejake starsi zprave a mozna i na jinem webu. To, co se zrejme v tom clanku (necetl jsem cely) rika (volne receno), je ze aplikace vyuzivajici OpenGL pobezi v okne, aniz by se muselo vypinat Aero. Podle drivejsich prohlaseni M$ tohle mozne nebylo. Kdyz se spustila okenni OpenGL aplikace, Areo se vypnulo, nebo se OpenGL emulovalo pres DX.
2. V OpenGL zadne shader modely nejsou :). Byl pouze updatovan GLSL jazyk (jazyk vyssi urovne - tedy neco jako C) na vyssi verzi. Zmeny jsou spise kosmetickeho charakteru.
3.Nepracuju v zadnem marketingovem oddeleni, ale ve vyvojovem oddeleni jedne nejmenovane zahranicni firmy, co ma neco spolecneho s grafikou :).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
xR (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 16:53https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse1. Mluvil jsem o nejake starsi zprave a mozna i na jinem webu. To, co se zrejme v tom clanku (necetl jsem cely) rika (volne receno), je ze aplikace vyuzivajici OpenGL pobezi v okne, aniz by se muselo vypinat Aero. Podle drivejsich prohlaseni M$ tohle mozne nebylo. Kdyz se spustila okenni OpenGL aplikace, Areo se vypnulo, nebo se OpenGL emulovalo pres DX.
2. V OpenGL zadne shader modely nejsou :). Byl pouze updatovan GLSL jazyk (jazyk vyssi urovne - tedy neco jako C) na vyssi verzi. Zmeny jsou spise kosmetickeho charakteru.
3.Nepracuju v zadnem marketingovem oddeleni, ale ve vyvojovem oddeleni jedne nejmenovane zahranicni firmy, co ma neco spolecneho s grafikou :).https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288663
+
CDR Server: Ahoj. Mohli byste prosím zveřejnit nějaký článek nebo odkaz, kde bych se jednoduše dočetl, co to vlastně je a kčemu slouží? Pixel Shader, ALU, Vertex Shader, Pixel Pipeline, Anisotropní filtrování, Antialiasing, FSAA, AF, bump mapping, bilinearní filtrofání, trilineární filtrování, ...? Co to ty shadery vůbec jsou, ...? Díky moc.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jouda (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 17:17https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseCDR Server: Ahoj. Mohli byste prosím zveřejnit nějaký článek nebo odkaz, kde bych se jednoduše dočetl, co to vlastně je a kčemu slouží? Pixel Shader, ALU, Vertex Shader, Pixel Pipeline, Anisotropní filtrování, Antialiasing, FSAA, AF, bump mapping, bilinearní filtrofání, trilineární filtrování, ...? Co to ty shadery vůbec jsou, ...? Díky moc.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288673
+
holota: V některých ohledech ano, ale je to v podstatě jedno, v době vydání DX10.1 bude generace G80/R600 morálně zastaralá.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 19:08https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseholota: V některých ohledech ano, ale je to v podstatě jedno, v době vydání DX10.1 bude generace G80/R600 morálně zastaralá.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288682
+
Pokud to chapu dobre, je DirectX i OpenGL je dalsi vrstva mezi OS a grafickou kartou, tzn. ze pokud graficka karta bude umet vyse popsane veci, staci v OpenGL toto definovat a naprogramovat a dat k dispozici programatoru her. Je to tak?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Julda (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 19:12https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskusePokud to chapu dobre, je DirectX i OpenGL je dalsi vrstva mezi OS a grafickou kartou, tzn. ze pokud graficka karta bude umet vyse popsane veci, staci v OpenGL toto definovat a naprogramovat a dat k dispozici programatoru her. Je to tak?https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288686
+
xR:
1. Tu veru co som citoval si zamerne prehliadol ? Mozno si ju vysvetlujes inak.
2. Ano to suhlasim, ale tiez sa niekde musia tie graficke veci prepocitavat :)
3. Robite na DX ?
Julda:
Presne tak nejak to je. Vsetky doplnky ohladom OpenGL budu ulozene v ovladaci ku grafickej karte, ktora ich bude predavat hardwaru. Ak tento ovladac nebude existovat tak vsetky OpenGL instrukcie sa budu prevadzat cez DX, co je rapidne znizenie vykonu.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
uzivatel (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 20:22https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskusexR:
1. Tu veru co som citoval si zamerne prehliadol ? Mozno si ju vysvetlujes inak.
2. Ano to suhlasim, ale tiez sa niekde musia tie graficke veci prepocitavat :)
3. Robite na DX ?
Julda:
Presne tak nejak to je. Vsetky doplnky ohladom OpenGL budu ulozene v ovladaci ku grafickej karte, ktora ich bude predavat hardwaru. Ak tento ovladac nebude existovat tak vsetky OpenGL instrukcie sa budu prevadzat cez DX, co je rapidne znizenie vykonu.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288701
+
Tak tomu se rika dobra reklama na ATI :) (chapu ze to je clanek vychazejici z ATI prezentace, ale i se mi zda moc jednostranny). Cely ten clanek mi prijde psany tak, ze nejaka NVIDIA vlastne ani neexistuje a ze jedine ATI se svym USA bude spravnou volbou. Nejvic me ale stve to ze se zde mluvi o unifikovanych shaderech v souvislosti s DX10 a pravda je pritom ta, ze USA a DX10 nemaji spolecne vubec nic - staci se podivat do predbezneho DX10 SDK a o unifikovanych shaderech tam neni ani zminka. DX10 je proste jen SW API, ktere urcuje vyrobcum, jak maji psat ovladace a programatorum dava jednotny pristup k ruznym grafickym kartam.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tom (neověřeno) https://diit.cz
5. 9. 2006 - 22:27https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseTak tomu se rika dobra reklama na ATI :) (chapu ze to je clanek vychazejici z ATI prezentace, ale i se mi zda moc jednostranny). Cely ten clanek mi prijde psany tak, ze nejaka NVIDIA vlastne ani neexistuje a ze jedine ATI se svym USA bude spravnou volbou. Nejvic me ale stve to ze se zde mluvi o unifikovanych shaderech v souvislosti s DX10 a pravda je pritom ta, ze USA a DX10 nemaji spolecne vubec nic - staci se podivat do predbezneho DX10 SDK a o unifikovanych shaderech tam neni ani zminka. DX10 je proste jen SW API, ktere urcuje vyrobcum, jak maji psat ovladace a programatorum dava jednotny pristup k ruznym grafickym kartam.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288726
+
Ale Tom ma vlastne pravdu. V DX10 samozrejme dale existuji vertex- pixel- a geometry- shadery. A jestli jsou provedeny na unifikovanem HW nebo ne je z pohledu API sumafuk. Unifikace na SW urovni se tyka pouze jednotne instrukcni sady a features (texturovani apod.).
BTW: Reseni NVIDIE vubec nemusi byt spatne. Usetrene tranzistory na dispatch procesoru mohou byt investovany do ALUs. A taky zde plati zname heslo If it ain't broken, don't fix it !
2 uzivatel: 3. OpenGL
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xR (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2006 - 00:07https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseAle Tom ma vlastne pravdu. V DX10 samozrejme dale existuji vertex- pixel- a geometry- shadery. A jestli jsou provedeny na unifikovanem HW nebo ne je z pohledu API sumafuk. Unifikace na SW urovni se tyka pouze jednotne instrukcni sady a features (texturovani apod.).
BTW: Reseni NVIDIE vubec nemusi byt spatne. Usetrene tranzistory na dispatch procesoru mohou byt investovany do ALUs. A taky zde plati zname heslo If it ain't broken, don't fix it !
2 uzivatel: 3. OpenGLhttps://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288740
+
To xR: S tim heslem je to vystizne :) Navic bych rekl ze NVIDIA mozna zvolila chytrejsi (nechci tvrdit lepsi) taktiku v tom, ze G80 nebude mit plne unifikovane shadery (pokud vim tak unifikace by mela byt mozna mezi VS a GS, ale zas sem to tak moc nezkoumal, ani nevim kde presne bych to mohl vlastne zjistit :)) Podle me je ta konzervativni taktika chytrejsi v tom, ze jak tvrdis spousta tranzistoru se usetri (a muze to byt opravdu velke mnozstvi), a hlavne existuje nejaka jistota zaruceni vykonu minimalne v takovem pomeru jako v drivejsich implementacich. Naopak ATI nese kuzi na trh a nevi jiste co od toho muze cekat, teoreticky je samozrejme USA vyhodnejsi, ale teorie je jen teorie, praxe muze ukazovat jine vysledky (napr. vlivem zpozdeni pri predavani vysledku, nekolikanasobnem dispatchingu apod.) Rozhodne je jiste ze pokud se ukaze ze USA ma vetsi narust vykonu nez par % oproti non-USA pak ATI ziska nejake to procento trhu navic a pristi serie NVIDIA bude take plne USA s tim, ze NVIDIA uz takove riziko neponese. Pokud by se ale stalo ze aktualni reseni ATI nedopadne dobre (tj. v realnych aplikacich bude pomalejsi nez G80), pak je docela mozne ze ATI se u nekterych GPU (u nekterych se to hodi pro GPGPU jako napr. vypocty fyziky apod.) vrati zpatky k normalni architekture, ale to je opravdu jen spekulace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2006 - 00:26https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseTo xR: S tim heslem je to vystizne :) Navic bych rekl ze NVIDIA mozna zvolila chytrejsi (nechci tvrdit lepsi) taktiku v tom, ze G80 nebude mit plne unifikovane shadery (pokud vim tak unifikace by mela byt mozna mezi VS a GS, ale zas sem to tak moc nezkoumal, ani nevim kde presne bych to mohl vlastne zjistit :)) Podle me je ta konzervativni taktika chytrejsi v tom, ze jak tvrdis spousta tranzistoru se usetri (a muze to byt opravdu velke mnozstvi), a hlavne existuje nejaka jistota zaruceni vykonu minimalne v takovem pomeru jako v drivejsich implementacich. Naopak ATI nese kuzi na trh a nevi jiste co od toho muze cekat, teoreticky je samozrejme USA vyhodnejsi, ale teorie je jen teorie, praxe muze ukazovat jine vysledky (napr. vlivem zpozdeni pri predavani vysledku, nekolikanasobnem dispatchingu apod.) Rozhodne je jiste ze pokud se ukaze ze USA ma vetsi narust vykonu nez par % oproti non-USA pak ATI ziska nejake to procento trhu navic a pristi serie NVIDIA bude take plne USA s tim, ze NVIDIA uz takove riziko neponese. Pokud by se ale stalo ze aktualni reseni ATI nedopadne dobre (tj. v realnych aplikacich bude pomalejsi nez G80), pak je docela mozne ze ATI se u nekterych GPU (u nekterych se to hodi pro GPGPU jako napr. vypocty fyziky apod.) vrati zpatky k normalni architekture, ale to je opravdu jen spekulace.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288750
+
6. 9. 2006 - 12:38https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse Tom: Co je to nVidia ? ;-)https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288865
+
iLAMA: Podle slovniku je to firma, ktera nerada inovace a pokud uz jo tak "nedodelane" ;-) .
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Bespi (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2006 - 13:36https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseiLAMA: Podle slovniku je to firma, ktera nerada inovace a pokud uz jo tak "nedodelane" ;-) .https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288882
+
nova verze neceho od ms bude rychlejsi nez ta stara ?! :-D a ted tu dalsi pohadku :-D:-D:-D:-D
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
www (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2006 - 14:45https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskusenova verze neceho od ms bude rychlejsi nez ta stara ?! :-D a ted tu dalsi pohadku :-D:-D:-D:-Dhttps://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288915
+
TOM: Taktiku nV bych nazval "vychcanejsi" ;-). Btw kdes prisel na tohle tvrzeni: "ATI nese kuzi na trh a nevi jiste co od toho muze cekat", dyt pouziva USA uz vic jak rok v Xenosu. Navic podle me nejde ani tak u USA o narust vykonu, ale o celkove vyuziti - efektivitu toho hardwaru. Problem je, ze nV je konzervativni az moc, viz jejich sice prvni, ale neuplna implementace SM3.0 A v navrat k puvodni architekture je uplny sci-fi :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
paja666 (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2006 - 16:20https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseTOM: Taktiku nV bych nazval "vychcanejsi" ;-). Btw kdes prisel na tohle tvrzeni: "ATI nese kuzi na trh a nevi jiste co od toho muze cekat", dyt pouziva USA uz vic jak rok v Xenosu. Navic podle me nejde ani tak u USA o narust vykonu, ale o celkove vyuziti - efektivitu toho hardwaru. Problem je, ze nV je konzervativni az moc, viz jejich sice prvni, ale neuplna implementace SM3.0 A v navrat k puvodni architekture je uplny sci-fi :-)https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288947
+
Myslim ze je to cele ptakovina, od dlouhe pipeline se u CPU zacina upoustet a optimalizace procesu spracovani dat mnoha procesory se postupne prenechava na systemu a u GPU by to melo byt naopak ? Pro me jako programatora by bylo mnohem zajimavetsi moci si primo ridit "rucne" co ktera jednotka bude pocitat,strojove automatiky jsou neefektivni, vzdycky to tak bylo a bude.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
m (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2006 - 20:19https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseMyslim ze je to cele ptakovina, od dlouhe pipeline se u CPU zacina upoustet a optimalizace procesu spracovani dat mnoha procesory se postupne prenechava na systemu a u GPU by to melo byt naopak ? Pro me jako programatora by bylo mnohem zajimavetsi moci si primo ridit "rucne" co ktera jednotka bude pocitat,strojove automatiky jsou neefektivni, vzdycky to tak bylo a bude.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-288981
+
2 Paja666: ATI pouziva USA v Xenosu? Ano mas pravdu, ale nesmis zapomenout ze Xenos nema DX10 (tj. GS, texturova pole, apod.) a tedy nikde nemaji vyzkouseno, ze tak slozita architektura jako DX10, pujde snadno implementovat. USA ma samozrejme budoucnost v GPGPU (tedy vyssi efektivitu), ale rozhodne neni nikde zaruceno ze pro ciste graficke aplikace to bude lepsi. To ze je NVIDIA konzervativni bych tak moc netvrdil, kdybys to sledoval tak bys prisel na to ze je to NVIDIA ktera hodne tahne graficky prumysl dopredu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom (neověřeno) https://diit.cz
6. 9. 2006 - 21:20https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse2 Paja666: ATI pouziva USA v Xenosu? Ano mas pravdu, ale nesmis zapomenout ze Xenos nema DX10 (tj. GS, texturova pole, apod.) a tedy nikde nemaji vyzkouseno, ze tak slozita architektura jako DX10, pujde snadno implementovat. USA ma samozrejme budoucnost v GPGPU (tedy vyssi efektivitu), ale rozhodne neni nikde zaruceno ze pro ciste graficke aplikace to bude lepsi. To ze je NVIDIA konzervativni bych tak moc netvrdil, kdybys to sledoval tak bys prisel na to ze je to NVIDIA ktera hodne tahne graficky prumysl dopredu.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-289013
+
Zajímalo by mě kde budou "lidé konzumentní třídy" brát prachy na GK co budou zvládat DX 10. To co si MicroShit vymyslel je jen o tom, že chce zvýšit prodej svých produktů. Jde čistě o tom, jak vyždímat z lidí víc peněz.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dragonfly_james (neověřeno) https://diit.cz
8. 4. 2007 - 11:22https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuseZajímalo by mě kde budou "lidé konzumentní třídy" brát prachy na GK co budou zvládat DX 10. To co si MicroShit vymyslel je jen o tom, že chce zvýšit prodej svých produktů. Jde čistě o tom, jak vyždímat z lidí víc peněz.https://diit.cz/clanek/pod-poklickou-unifikovanych-shaderu-directx-10101-a-wddm-2021/diskuse#comment-328005
+
ja mel za to, ze X1900 ma 48 shaderu...
Uzasny clanok pane autore.
Velmi by ma potesilo keby ste podobne vycerpavaju clanko napisal aj o nedavno vydabom OpenGL 2.1, ktory je nejakou odpovedou na DX10, pretoze taktiez prinasa unfikovane shadery.
A mala ceresnicka. Aero Glass beha sviznejsie na OGL nez na DX, z toho bolo kopec ludi vyhukanych :)
..toz dobre napsany ...
Teda jsem zvědavý jak to všechno dopadne. Nvidia je z pohledu tohoto článku trošku pozadu ne?
halentech: pokud jsem dobře četl, šlo o článek připravený na základě nějaké presentace od ATi. nicméně nvidia je v novinkách opravdu mírně pozadu, implementují docela opatrně...
A co DirectX 10 pod Windows XP ?
uzivatel: ono se to da nejak ve Viste prepnout, zda bude pouzivat OGL ci DX?MildaIV: no, pokud jsem to pochopil, tak nebude
Ja bych take uvital clanek o OpenGL 2.1
autor by mel omezit "vatu", jinak ok
jj,omezit trochu vatu...
jinak DX10 by podle tech obrazku o ovladacich v XP vs. Viste imho sly nejak sbastlit, vzdyt ted v XP beha OGL taky pres user ovladac, tak by se to same udelalo s DX ovladacem aby se to priblizilo obrazku ve viste. co je tam ale vsechno za uskali, netusim...
Já bych zase požadoval nějaké optimalizace ohledně spotřeby.
Kde není potřeba plný výkon GK, byly zapnuty jen 4 jednotky,
a další se zapínaly 12 - 16 - xx jenotek při požadavku na výkon (hry atd).
Pěkný článek a také se přimlouvám za informace o OpenGL 2.1
Do XP ten driver nepujde... Presne kvuli tomu ze tam neni jak oddelit user mode a kernel mode casti. Je to oznameno uplne od zacatku, ze DX 10 na XP nepujdou. Proste prilis mnoho prestaveb.
A myslenky typu dispatcher - lidi myslete. Budete mit v XP nejakou prastarou karticku typu X800 ktera ani nahodou neumi rozkladat vykon nebo udelat ty pokrocile vypocty primo. Takze dispatcher tam nacpat muzete, jenze vykon pujde jeste o hodne hodne hodne dolu. Vysledkem bude to ze GPU ktere by ani nativne nespocitalo nic bude jeste pripojeno zpusobem ktery mu sezere velkou cast toho mala co chudak umi...
Opravdu pouzitelna myslenka :)
Prtik:
Ano bude sa dat prepinat. http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3760
Oplatia sa citat aj komentare.
Takze dufam, ze ziadosti niektorych citatelov buchnu trochu do hlavy autorovi clanku a vyda podobne kvalitne napisanu recenziu aj na OpenGL 2.1, co by som velmi rad, pretoze na tento uzasny engine sa nejako zabuda.
2 uzivatel:
1.Aero pochopitelne nevyuziva OpenGL, ale vyhradne DX. Tu informaci o OpenGL jsem cetl taky, ale slo pouze o spatny preklad. Tam se mluvilo o programech pro OpenGL bezicich v prostredi Aero.
2.OpenGL neni zadny engine, ale pouze sada specifikaci. Jednotlive funkce jsou implementovane primo v driverech. A verze 2.1 neprinasi nic moc noveho. Vice zde: http://www.opengl.org/documentation/current_version/
Ach jo, ten Microsoft, me fakt stve. Vsechny lidi donuti pouzivat jejich novy produkt diky DX10, kdyby tak slo se na ten DX vykaslat a udelat neco podobneho bez MS. Ze by se vyrobci dohodli ( :-))) ) a udelali by si vlastni podporu pro hry nezavisle napr na OS, nebo aspon by bylo nekolik druhu. Pro Linux a pak pro Win. Kdyby existoval plne funkcni DX pro linux, tak nepouzivam nic jineho. Nebude dlouho trvat a zacnou delat hry, ktere pobezi pouze pod DX10 a to znamena koupit si Vistu. Sakra. kolik vlastne budou stat?
A ta R600 bude uz podporovat i DirectX 10.1 ?
xR :
Oooo velky, odpust mi to, ze som si pomylil slova engine a specifikacia. Dufam, ze ma za to neznicis.
A kde sa hovori o aplikaciach v tej sprave ? Ja tam vidim toto:
"OpenGL will be fully accelerated and be fully compatible with Windows Vista's Aeroglass UI"
OpenGL 2.1 prinasa najma novy Shader model. To iste mozes povedat o DX x.1, ved aj tak neprinasaju nic nove, a presto boli pouzivane predstav si. Nepracujes v marketingovom oddeleni ? Namotavat ludi ti celkom ide.
1. Mluvil jsem o nejake starsi zprave a mozna i na jinem webu. To, co se zrejme v tom clanku (necetl jsem cely) rika (volne receno), je ze aplikace vyuzivajici OpenGL pobezi v okne, aniz by se muselo vypinat Aero. Podle drivejsich prohlaseni M$ tohle mozne nebylo. Kdyz se spustila okenni OpenGL aplikace, Areo se vypnulo, nebo se OpenGL emulovalo pres DX.
2. V OpenGL zadne shader modely nejsou :). Byl pouze updatovan GLSL jazyk (jazyk vyssi urovne - tedy neco jako C) na vyssi verzi. Zmeny jsou spise kosmetickeho charakteru.
3.Nepracuju v zadnem marketingovem oddeleni, ale ve vyvojovem oddeleni jedne nejmenovane zahranicni firmy, co ma neco spolecneho s grafikou :).
CDR Server: Ahoj. Mohli byste prosím zveřejnit nějaký článek nebo odkaz, kde bych se jednoduše dočetl, co to vlastně je a kčemu slouží? Pixel Shader, ALU, Vertex Shader, Pixel Pipeline, Anisotropní filtrování, Antialiasing, FSAA, AF, bump mapping, bilinearní filtrofání, trilineární filtrování, ...? Co to ty shadery vůbec jsou, ...? Díky moc.
holota: V některých ohledech ano, ale je to v podstatě jedno, v době vydání DX10.1 bude generace G80/R600 morálně zastaralá.
Pokud to chapu dobre, je DirectX i OpenGL je dalsi vrstva mezi OS a grafickou kartou, tzn. ze pokud graficka karta bude umet vyse popsane veci, staci v OpenGL toto definovat a naprogramovat a dat k dispozici programatoru her. Je to tak?
xR:
1. Tu veru co som citoval si zamerne prehliadol ? Mozno si ju vysvetlujes inak.
2. Ano to suhlasim, ale tiez sa niekde musia tie graficke veci prepocitavat :)
3. Robite na DX ?
Julda:
Presne tak nejak to je. Vsetky doplnky ohladom OpenGL budu ulozene v ovladaci ku grafickej karte, ktora ich bude predavat hardwaru. Ak tento ovladac nebude existovat tak vsetky OpenGL instrukcie sa budu prevadzat cez DX, co je rapidne znizenie vykonu.
Tak tomu se rika dobra reklama na ATI :) (chapu ze to je clanek vychazejici z ATI prezentace, ale i se mi zda moc jednostranny). Cely ten clanek mi prijde psany tak, ze nejaka NVIDIA vlastne ani neexistuje a ze jedine ATI se svym USA bude spravnou volbou. Nejvic me ale stve to ze se zde mluvi o unifikovanych shaderech v souvislosti s DX10 a pravda je pritom ta, ze USA a DX10 nemaji spolecne vubec nic - staci se podivat do predbezneho DX10 SDK a o unifikovanych shaderech tam neni ani zminka. DX10 je proste jen SW API, ktere urcuje vyrobcum, jak maji psat ovladace a programatorum dava jednotny pristup k ruznym grafickym kartam.
... podívejme tročičku podrobněji ...
co je tročičku :)
Ale Tom ma vlastne pravdu. V DX10 samozrejme dale existuji vertex- pixel- a geometry- shadery. A jestli jsou provedeny na unifikovanem HW nebo ne je z pohledu API sumafuk. Unifikace na SW urovni se tyka pouze jednotne instrukcni sady a features (texturovani apod.).
BTW: Reseni NVIDIE vubec nemusi byt spatne. Usetrene tranzistory na dispatch procesoru mohou byt investovany do ALUs. A taky zde plati zname heslo If it ain't broken, don't fix it !
2 uzivatel: 3. OpenGL
To xR: S tim heslem je to vystizne :) Navic bych rekl ze NVIDIA mozna zvolila chytrejsi (nechci tvrdit lepsi) taktiku v tom, ze G80 nebude mit plne unifikovane shadery (pokud vim tak unifikace by mela byt mozna mezi VS a GS, ale zas sem to tak moc nezkoumal, ani nevim kde presne bych to mohl vlastne zjistit :)) Podle me je ta konzervativni taktika chytrejsi v tom, ze jak tvrdis spousta tranzistoru se usetri (a muze to byt opravdu velke mnozstvi), a hlavne existuje nejaka jistota zaruceni vykonu minimalne v takovem pomeru jako v drivejsich implementacich. Naopak ATI nese kuzi na trh a nevi jiste co od toho muze cekat, teoreticky je samozrejme USA vyhodnejsi, ale teorie je jen teorie, praxe muze ukazovat jine vysledky (napr. vlivem zpozdeni pri predavani vysledku, nekolikanasobnem dispatchingu apod.) Rozhodne je jiste ze pokud se ukaze ze USA ma vetsi narust vykonu nez par % oproti non-USA pak ATI ziska nejake to procento trhu navic a pristi serie NVIDIA bude take plne USA s tim, ze NVIDIA uz takove riziko neponese. Pokud by se ale stalo ze aktualni reseni ATI nedopadne dobre (tj. v realnych aplikacich bude pomalejsi nez G80), pak je docela mozne ze ATI se u nekterych GPU (u nekterych se to hodi pro GPGPU jako napr. vypocty fyziky apod.) vrati zpatky k normalni architekture, ale to je opravdu jen spekulace.
Jouda: http://www.3dfx.cz/glossary/slovnicek.htm
Tom: Co je to nVidia ? ;-)
iLAMA: Podle slovniku je to firma, ktera nerada inovace a pokud uz jo tak "nedodelane" ;-) .
nova verze neceho od ms bude rychlejsi nez ta stara ?! :-D a ted tu dalsi pohadku :-D:-D:-D:-D
TOM: Taktiku nV bych nazval "vychcanejsi" ;-). Btw kdes prisel na tohle tvrzeni: "ATI nese kuzi na trh a nevi jiste co od toho muze cekat", dyt pouziva USA uz vic jak rok v Xenosu. Navic podle me nejde ani tak u USA o narust vykonu, ale o celkove vyuziti - efektivitu toho hardwaru. Problem je, ze nV je konzervativni az moc, viz jejich sice prvni, ale neuplna implementace SM3.0 A v navrat k puvodni architekture je uplny sci-fi :-)
Myslim ze je to cele ptakovina, od dlouhe pipeline se u CPU zacina upoustet a optimalizace procesu spracovani dat mnoha procesory se postupne prenechava na systemu a u GPU by to melo byt naopak ? Pro me jako programatora by bylo mnohem zajimavetsi moci si primo ridit "rucne" co ktera jednotka bude pocitat,strojove automatiky jsou neefektivni, vzdycky to tak bylo a bude.
2 Paja666: ATI pouziva USA v Xenosu? Ano mas pravdu, ale nesmis zapomenout ze Xenos nema DX10 (tj. GS, texturova pole, apod.) a tedy nikde nemaji vyzkouseno, ze tak slozita architektura jako DX10, pujde snadno implementovat. USA ma samozrejme budoucnost v GPGPU (tedy vyssi efektivitu), ale rozhodne neni nikde zaruceno ze pro ciste graficke aplikace to bude lepsi. To ze je NVIDIA konzervativni bych tak moc netvrdil, kdybys to sledoval tak bys prisel na to ze je to NVIDIA ktera hodne tahne graficky prumysl dopredu.
Zajímalo by mě kde budou "lidé konzumentní třídy" brát prachy na GK co budou zvládat DX 10. To co si MicroShit vymyslel je jen o tom, že chce zvýšit prodej svých produktů. Jde čistě o tom, jak vyždímat z lidí víc peněz.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.