Poznám ľudí čo si horko ťažko našetrili na full HD 1920×1080 Tv a určite čakajú že im to aspoň 5, 6 rokov vydrží.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Poznám ľudí čo si horko ťažko
Archvile https://diit.cz/profil/archvile
9. 10. 2012 - 00:13https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskusePoznám ľudí čo si horko ťažko našetrili na full HD 1920×1080 Tv a určite čakajú že im to aspoň 5, 6 rokov vydrží.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633761
+
No, já budu každopádně při výběru nové TV klatě opatrnej ;). Velmi pravděpodobně si dám hodně velkýho majzla na to, aby to už neobsahovalo tuner vůbec.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
No, já budu každopádně při
WIFT https://diit.cz/autor/wift
9. 10. 2012 - 00:17https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseNo, já budu každopádně při výběru nové TV klatě opatrnej ;). Velmi pravděpodobně si dám hodně velkýho majzla na to, aby to už neobsahovalo tuner vůbec.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633762
+
Lucas.. no proto Peter Jackson tocil Hobita (resp. Hobity) radsi v rozliseni 5K (5120 × 270).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Lucas.. no proto Peter
jkjk https://diit.cz/profil/jkjk
9. 10. 2012 - 02:39https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseLucas.. no proto Peter Jackson tocil Hobita (resp. Hobity) radsi v rozliseni 5K (5120 × 270).https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633766
+
9. 10. 2012 - 09:18https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskusetak to bude asi nejširokoúhlejší film na světě :)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633779
+
Ten bude pane tak širokoúhlej, že vám obtočej plátno dvakrát kolem dokola kinosálu a ještě zůstane vzadu dost na mašličku. :)
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Ten bude pane tak
Damel https://diit.cz/profil/damel
9. 10. 2012 - 10:04https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseTen bude pane tak širokoúhlej, že vám obtočej plátno dvakrát kolem dokola kinosálu a ještě zůstane vzadu dost na mašličku. :)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633789
+
No jo, tolik radosti z jedne vypadle nuly. Jinak u Disneye delali 360 stupnove pokryti s pomerem 12:1, takze jenom jeden a pul salu :-)
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
No jo, tolik radosti z jedne
jkjk https://diit.cz/profil/jkjk
9. 10. 2012 - 11:14https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseNo jo, tolik radosti z jedne vypadle nuly. Jinak u Disneye delali 360 stupnove pokryti s pomerem 12:1, takze jenom jeden a pul salu :-)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633804
+
Preto Hobbit vyzera obrazovo ako televizne spravy...a nie ako kinofilm...mna skor udivuje ze sa este dneska predavaju TV z tak malym rozlisenim ze i posratí mobil ma väcsie rozlisenie displaya ako 107 cm plazma z takzvanim malym vysokym rozlisenim (720p)....je to na smiech ze vobec rozmyslaju na 4K alebo dokonca 8K... :-(
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Preto Hobbit vyzera obrazovo
IGOR DURCEK https://diit.cz/profil/yghy
9. 10. 2012 - 04:18https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskusePreto Hobbit vyzera obrazovo ako televizne spravy...a nie ako kinofilm...mna skor udivuje ze sa este dneska predavaju TV z tak malym rozlisenim ze i posratí mobil ma väcsie rozlisenie displaya ako 107 cm plazma z takzvanim malym vysokym rozlisenim (720p)....je to na smiech ze vobec rozmyslaju na 4K alebo dokonca 8K... :-(https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633767
+
Uvědom si, z jaké vzdálenosti se díváš do mobilu a z jaké na TV. Taky je rozdíl v primárním obsahu, na mobilu hlavně čteš a text potřebuje větší rozlišení než reálný obraz (fotky, videa).
Pokud Tě postavím 3 metry od 42" plazmový televize, jedný HD a fullHD, na kterých bude běžet hraný film z fullHD zdroje, tak Ti garantuju, že stejně nepoznáš rozdíl. Naopak tak HD plazma bude mít kvůli větším obrazovým buňkám lepší obraz. Teprve od 50" výš má na televizi smysl FHD rozlišení, u menších ůhlopříček je pro sledování hraných filmů k ničemu.
A nehledě k tomu, že přes 90% lidí nemá žádný zdroj s FHD ani HD rozlišením. Koukají na video v SD rozlišení, takže je jim úplně jedno, jaký má rozlišení TV.
Nenech se oblbnout marketingovejma kecama...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Uvědom si, z jaké vzdálenosti
JeCh https://diit.cz/profil/jech
9. 10. 2012 - 08:35https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseUvědom si, z jaké vzdálenosti se díváš do mobilu a z jaké na TV. Taky je rozdíl v primárním obsahu, na mobilu hlavně čteš a text potřebuje větší rozlišení než reálný obraz (fotky, videa).
Pokud Tě postavím 3 metry od 42" plazmový televize, jedný HD a fullHD, na kterých bude běžet hraný film z fullHD zdroje, tak Ti garantuju, že stejně nepoznáš rozdíl. Naopak tak HD plazma bude mít kvůli větším obrazovým buňkám lepší obraz. Teprve od 50" výš má na televizi smysl FHD rozlišení, u menších ůhlopříček je pro sledování hraných filmů k ničemu.
A nehledě k tomu, že přes 90% lidí nemá žádný zdroj s FHD ani HD rozlišením. Koukají na video v SD rozlišení, takže je jim úplně jedno, jaký má rozlišení TV.
Nenech se oblbnout marketingovejma kecama...https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633772
+
Je to přesně tak, do 82 cm nemá FullHD vůbec žádný rozumný smysl a do 107 cm jen pro některé jedince s orlím zrakem a přemrštěnými nároky. Drtivé většině obyvatelstva s normálním rozměrem televizoru naprosto stačí ke štěstí 480 řádek.
4k bych předpokládal tak pro 3m telestěnu a 8k pro kina.
Kdybych kupoval 160 cm televizor, rozhodně bych šel po snímkové frekvenci a po kvalitě vyhlazování pohybujících se hran. 4/8 k by mě nechalo naprosto chladným.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Je to přesně tak, do 82 cm
Pety https://diit.cz/profil/petyy
9. 10. 2012 - 09:11https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseJe to přesně tak, do 82 cm nemá FullHD vůbec žádný rozumný smysl a do 107 cm jen pro některé jedince s orlím zrakem a přemrštěnými nároky. Drtivé většině obyvatelstva s normálním rozměrem televizoru naprosto stačí ke štěstí 480 řádek.
4k bych předpokládal tak pro 3m telestěnu a 8k pro kina.
Kdybych kupoval 160 cm televizor, rozhodně bych šel po snímkové frekvenci a po kvalitě vyhlazování pohybujících se hran. 4/8 k by mě nechalo naprosto chladným.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633778
+
Petyy, dovolím si nesouhlasit s prvním odstavcem, záleží na vzdálenosti, z jaké se člověk dívá. Mám 40" TV a rozdíl mezi 720p a 1080p poznám. Ale je pravda, že ještě lépe poznám kvalitní zdroj od nekvalitního, bitrate a kodek neošidíš. (A to nemluvím o tom, že třeba koukat se na TV vysílání v SD kvalitě (DVB-T) je většinou utrpení...)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Petyy, dovolím si nesouhlasit
Riman https://diit.cz/profil/riman
9. 10. 2012 - 11:02https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskusePetyy, dovolím si nesouhlasit s prvním odstavcem, záleží na vzdálenosti, z jaké se člověk dívá. Mám 40" TV a rozdíl mezi 720p a 1080p poznám. Ale je pravda, že ještě lépe poznám kvalitní zdroj od nekvalitního, bitrate a kodek neošidíš. (A to nemluvím o tom, že třeba koukat se na TV vysílání v SD kvalitě (DVB-T) je většinou utrpení...)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633800
+
Nerozumim uplne pojmu "kvalita vyhlazovani pohybujicich se hran" . jde o nejaky antialiasing jako u her? Ale prece video je proste zaznam, proc u toho ma TV nejak vyhlazovat hrany?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nerozumim uplne pojmu
rman https://diit.cz/profil/r-man
10. 10. 2012 - 10:48https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseNerozumim uplne pojmu "kvalita vyhlazovani pohybujicich se hran" . jde o nejaky antialiasing jako u her? Ale prece video je proste zaznam, proc u toho ma TV nejak vyhlazovat hrany?https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633885
+
Jde o to, že TV vysílání se zaznamenává prokládaně. Je to trochu dlouhý na vysvětlování, ale pokud zahledáš na internetu, najdeš relevantní odkazy, co to je a proč to je problém.
Taky pokud rozlišení obrazu je nižší než TV obrazovky, projeví se to nejvíc ne šikmých hranách tak, že budou zubaté.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jde o to, že TV vysílání se
JeCh https://diit.cz/profil/jech
10. 10. 2012 - 12:32https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseJde o to, že TV vysílání se zaznamenává prokládaně. Je to trochu dlouhý na vysvětlování, ale pokud zahledáš na internetu, najdeš relevantní odkazy, co to je a proč to je problém.
Taky pokud rozlišení obrazu je nižší než TV obrazovky, projeví se to nejvíc ne šikmých hranách tak, že budou zubaté.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633898
+
Pro běžného smrtelníka zbytečné rozlišení, pokud se ovšem nedíváte na TV z méně než 30 cm
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pro běžného smrtelníka
De https://diit.cz/profil/drezir
9. 10. 2012 - 08:14https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskusePro běžného smrtelníka zbytečné rozlišení, pokud se ovšem nedíváte na TV z méně než 30 cm https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633771
+
To posoudim, az to uvidim. Zalezi, jestli 8K nabidne i vyssi ostrost nebo to bude totez jen zobrazene vice body. Teoreticky rozhodne v 1080p rezervy vidim, ale asi je to spise omezenim snimaci optiky nez digitalizace.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
To posoudim, az to uvidim.
Erkil Poirot https://diit.cz/profil/erkil1452
9. 10. 2012 - 08:36https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseTo posoudim, az to uvidim. Zalezi, jestli 8K nabidne i vyssi ostrost nebo to bude totez jen zobrazene vice body. Teoreticky rozhodne v 1080p rezervy vidim, ale asi je to spise omezenim snimaci optiky nez digitalizace.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633773
+
Žhavé to nebude a to ne zdůvodu chybějící poptávky , ale z důvodů chybějícího obsahu, žádny z vysílatelů v socialistickém bordelu jménem EU nebude chtít objetovat takový kus vysílací kapacity pro jeden kanál, však v ČR vlastně níkdo an nevyužívá možnosti současný 1080. Věci jako Nova HD a podobně jsou psíše parode na HD vysílání a bez obsahu si asi nikdo kupovat TV nebude.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Žhavé to nebude a to ne
kkkk https://diit.cz/profil/kkkk
9. 10. 2012 - 08:37https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseŽhavé to nebude a to ne zdůvodu chybějící poptávky , ale z důvodů chybějícího obsahu, žádny z vysílatelů v socialistickém bordelu jménem EU nebude chtít objetovat takový kus vysílací kapacity pro jeden kanál, však v ČR vlastně níkdo an nevyužívá možnosti současný 1080. Věci jako Nova HD a podobně jsou psíše parode na HD vysílání a bez obsahu si asi nikdo kupovat TV nebude.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633774
+
Existuje i svet mimo EU, Korejci chteji zkusit vysilat ve 4K uz pristi rok (prest DVB T2) a nacpat do datoveho toku 40Mbit/s.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Existuje i svet mimo EU,
jkjk https://diit.cz/profil/jkjk
9. 10. 2012 - 11:25https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseExistuje i svet mimo EU, Korejci chteji zkusit vysilat ve 4K uz pristi rok (prest DVB T2) a nacpat do datoveho toku 40Mbit/s. https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633805
+
4k podle mě nemá příliš šanci se prosadit, dokud to bude dražší než FHD. Nepřináší totiž reálně už žádný vylepšení v běžných úhlopříčkách. Už FHD je (pokud pominu 65" a větší úhlopříčky) víc než je rozlišovací schopnost lidskýho oka.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
4k podle mě nemá příliš šanci
JeCh https://diit.cz/profil/jech
9. 10. 2012 - 08:38https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse4k podle mě nemá příliš šanci se prosadit, dokud to bude dražší než FHD. Nepřináší totiž reálně už žádný vylepšení v běžných úhlopříčkách. Už FHD je (pokud pominu 65" a větší úhlopříčky) víc než je rozlišovací schopnost lidskýho oka.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633775
+
ale tak do monitoru si to dokazu predstavit. a dnes uz plno lidi kouka na filmy na monitoru, ci sleduje na ni televizi. ja osobne televizni prijimac ani nezapinam. ale vypada to, ze 4K skonci jako takovy prestupen 8K. nejspis se tomu bude rikat 8K ready
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
ale tak do monitoru si to
Michal Hak https://diit.cz/profil/hackoff
9. 10. 2012 - 08:52https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseale tak do monitoru si to dokazu predstavit. a dnes uz plno lidi kouka na filmy na monitoru, ci sleduje na ni televizi. ja osobne televizni prijimac ani nezapinam. ale vypada to, ze 4K skonci jako takovy prestupen 8K. nejspis se tomu bude rikat 8K readyhttps://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633776
+
Já teda mam na monitor a televizi naprosto odlišný nároky. Na monitor koukám z malý vzdálenosti a zajímá mě jeho rozlišení, protože na něm čtu primárně text. Naopak velikost úhlopříčky až tak důležitá neni.
Na televizi koukam z gauče z několika metrů téměř výhradně na hraný filmy. Zajímá mě teda hlavně velikost úhlopříčky, naopak rozlišení je naprosto nepodstatný.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Já teda mam na monitor a
JeCh https://diit.cz/profil/jech
9. 10. 2012 - 10:25https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseJá teda mam na monitor a televizi naprosto odlišný nároky. Na monitor koukám z malý vzdálenosti a zajímá mě jeho rozlišení, protože na něm čtu primárně text. Naopak velikost úhlopříčky až tak důležitá neni.
Na televizi koukam z gauče z několika metrů téměř výhradně na hraný filmy. Zajímá mě teda hlavně velikost úhlopříčky, naopak rozlišení je naprosto nepodstatný.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633790
+
nechapu co furt maj lidi s tema obrima uhloprickama. to je spis jak kdyz si kompenzujou nejakou jinou velikost, jinak si to nedovedu vysvetlit. v predchozim prispevku jsi vlastne poprel sam svuj argument. kdyz se totiz divam na svuj 24" monitor, tak kdyz na nej hodim pres celou obrazovku film, tak by moje dva metry vzdalena televize musela mit uhlopricku 160cm aby zabirala stejny prostor jako monitor na ktery koukam z necelyho metru. ja vim ze lidem s horsi predstavivosti nebo horsimi vysledky v matematice se to blbe vysvetluje. proste a jednoduse. neni nad poradnej monitor.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
nechapu co furt maj lidi s
Michal Hak https://diit.cz/profil/hackoff
9. 10. 2012 - 23:19https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskusenechapu co furt maj lidi s tema obrima uhloprickama. to je spis jak kdyz si kompenzujou nejakou jinou velikost, jinak si to nedovedu vysvetlit. v predchozim prispevku jsi vlastne poprel sam svuj argument. kdyz se totiz divam na svuj 24" monitor, tak kdyz na nej hodim pres celou obrazovku film, tak by moje dva metry vzdalena televize musela mit uhlopricku 160cm aby zabirala stejny prostor jako monitor na ktery koukam z necelyho metru. ja vim ze lidem s horsi predstavivosti nebo horsimi vysledky v matematice se to blbe vysvetluje. proste a jednoduse. neni nad poradnej monitor.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633859
+
Na TV je dobra vetsi uhlopricka napriklad u sportu typu tenis, golf a podobne, kde pokud se divam z gauce na neco jako 24 monitor, tak tam ani neni videt ten micek, zatimco kdyz se divam na Tv, ktera ma tusim 44 palcu(ale ted uz nevim presne, neco pres 100cm, tusim 107) tak tam je to videt perfektne.
10. 10. 2012 - 08:56https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseNa TV je dobra vetsi uhlopricka napriklad u sportu typu tenis, golf a podobne, kde pokud se divam z gauce na neco jako 24 monitor, tak tam ani neni videt ten micek, zatimco kdyz se divam na Tv, ktera ma tusim 44 palcu(ale ted uz nevim presne, neco pres 100cm, tusim 107) tak tam je to videt perfektne. https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633868
+
Přesně tak, samozřejmě bych mohl koukat na mobil z 10 centimetrů. Ale já na TV chci koukat z gauče. Mam to 4 metry a na čemkoliv menšim než 42" (to je těch 107cm) neni pořádně vidět puk nebo míček. A ani titulky nejsou zrovna ideální na menší úhlopříčce.
Fakt nehodlam koukat z metru na monitor na film. I když mam 24" FHD monitor, vždycky si na film radši pustim HD TV, co mám vedle.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Přesně tak, samozřejmě bych
JeCh https://diit.cz/profil/jech
10. 10. 2012 - 10:45https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskusePřesně tak, samozřejmě bych mohl koukat na mobil z 10 centimetrů. Ale já na TV chci koukat z gauče. Mam to 4 metry a na čemkoliv menšim než 42" (to je těch 107cm) neni pořádně vidět puk nebo míček. A ani titulky nejsou zrovna ideální na menší úhlopříčce.
Fakt nehodlam koukat z metru na monitor na film. I když mam 24" FHD monitor, vždycky si na film radši pustim HD TV, co mám vedle.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633883
+
Takže ono to defakto u vás není o té úhlopříčce, ale o tom na čem před tím zobrazovadlem sedíte a úhlopříčka se odvíjí až od toho. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Takže ono to defakto u vás
Damel https://diit.cz/profil/damel
10. 10. 2012 - 12:10https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseTakže ono to defakto u vás není o té úhlopříčce, ale o tom na čem před tím zobrazovadlem sedíte a úhlopříčka se odvíjí až od toho. :)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633893
+
Tak to je snad logický, že se úhlopříčka odvíjí od pozorovací vzdálenosti, ne?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak to je snad logický, že se
JeCh https://diit.cz/profil/jech
10. 10. 2012 - 12:33https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseTak to je snad logický, že se úhlopříčka odvíjí od pozorovací vzdálenosti, ne?https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633899
+
Ale to jste poněkud minul pointu sdělení. Psal jsem o sezení NA (čem) ne V (jaké vzdálenosti). :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ale to jste poněkud minul
Damel https://diit.cz/profil/damel
10. 10. 2012 - 12:57https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseAle to jste poněkud minul pointu sdělení. Psal jsem o sezení NA (čem) ne V (jaké vzdálenosti). :)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633902
+
Zajímala by mne statistika kolik lidí přestává TV (jakožto kus elektroniky) sledovat. Osobně mě nenapadá moc důvodů proč ji zapínat krom atletické a hokejové části olympiád, tedy jednou za dva roky a i to lze už dnes sledovat v HD přes internet. Zprávy jsou kvalitněji na netu na specializovaných portálech, 168 hodin a Moravce jakožto humoristické zpravodajství jde sledovat také na netu (a tam i kvalita zobrazení naprosto dostačuje tomu obsahu) a na fotbal se nedá koukat (a naprosto nekoukatelný, resp. neposlouchatelný je i dabovaný seriál TBBT). Filmy raději v kině nebo z BR, ne jako součást TV vysílání, neustále přerušovaných reklamami. Vypnutá televize svědčí i dětem (radší ať jsou venku nebo si staví z Merkuru/Lega nebo čtou, byť HP). Nebo máte někdo jiný názor? Sem s ním.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zajímala by mne statistika
Damel https://diit.cz/profil/damel
9. 10. 2012 - 10:30https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseZajímala by mne statistika kolik lidí přestává TV (jakožto kus elektroniky) sledovat. Osobně mě nenapadá moc důvodů proč ji zapínat krom atletické a hokejové části olympiád, tedy jednou za dva roky a i to lze už dnes sledovat v HD přes internet. Zprávy jsou kvalitněji na netu na specializovaných portálech, 168 hodin a Moravce jakožto humoristické zpravodajství jde sledovat také na netu (a tam i kvalita zobrazení naprosto dostačuje tomu obsahu) a na fotbal se nedá koukat (a naprosto nekoukatelný, resp. neposlouchatelný je i dabovaný seriál TBBT). Filmy raději v kině nebo z BR, ne jako součást TV vysílání, neustále přerušovaných reklamami. Vypnutá televize svědčí i dětem (radší ať jsou venku nebo si staví z Merkuru/Lega nebo čtou, byť HP). Nebo máte někdo jiný názor? Sem s ním.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633792
+
Na tohle se nedá než mlčet :) No, můžu dodat, že výběr mých pořadů je jinačí, trochu tenčí, ale v zásadě to tak je. TV mám jen proto, že 37" FullHD monitor se nedělá (a jestli teď dělá, tak když jsem ji kupoval, tak se nedělal). PS: Projektor pro mě není řešením.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na tohle se nedá než mlčet :)
WIFT https://diit.cz/autor/wift
9. 10. 2012 - 11:02https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseNa tohle se nedá než mlčet :) No, můžu dodat, že výběr mých pořadů je jinačí, trochu tenčí, ale v zásadě to tak je. TV mám jen proto, že 37" FullHD monitor se nedělá (a jestli teď dělá, tak když jsem ji kupoval, tak se nedělal). PS: Projektor pro mě není řešením.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633799
+
Pro mě je taky TV primárně zobrazovadlo připojené k HD přehrávači, resp. přehrávačům.
Ale možnost příjmu TV vysílání bych rád měl zachovanou, prostě pro případ (a taky by mě přítelkyně hnala, kdyby si nemohla pouštět zprávy a diskuzní pořady :-) ).
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pro mě je taky TV primárně
Riman https://diit.cz/profil/riman
9. 10. 2012 - 11:07https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskusePro mě je taky TV primárně zobrazovadlo připojené k HD přehrávači, resp. přehrávačům.
Ale možnost příjmu TV vysílání bych rád měl zachovanou, prostě pro případ (a taky by mě přítelkyně hnala, kdyby si nemohla pouštět zprávy a diskuzní pořady :-) ).https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633802
+
My treba televizi nemame a nemuzu rict ze by me neco chybelo. Jak se pocet kanalu rozrostl kvuli moznostem ktere DVB nabizi, tak sla kvalita obsahu nezpochybnitelne dolu...
Jedina vec co sledujeme, je temer kazdy vecer film - skrze projektor, ty 2m uhlopricky sledovane z 3-4 m jsou ideal :) A z dlouhodobeho pozorovani musim taky rict ze kvalita filmu jde dolu - nemyslim obsahove (tam je to stejne jako byvavalo - zalezi kus od kusu) ale technicky - s digitalizaci proste prisla doba kdy kazde managerske nemehlo ve studiu si mysli ze to znamena jen levnejsi produkci. To ano, ale taky mene kvalitni bohuzel. I v roce 2012 je porad na prvni pohled znat digital a analog :)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
My treba televizi nemame a
danieel https://diit.cz/profil/danieel
9. 10. 2012 - 11:13https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseMy treba televizi nemame a nemuzu rict ze by me neco chybelo. Jak se pocet kanalu rozrostl kvuli moznostem ktere DVB nabizi, tak sla kvalita obsahu nezpochybnitelne dolu...
Jedina vec co sledujeme, je temer kazdy vecer film - skrze projektor, ty 2m uhlopricky sledovane z 3-4 m jsou ideal :) A z dlouhodobeho pozorovani musim taky rict ze kvalita filmu jde dolu - nemyslim obsahove (tam je to stejne jako byvavalo - zalezi kus od kusu) ale technicky - s digitalizaci proste prisla doba kdy kazde managerske nemehlo ve studiu si mysli ze to znamena jen levnejsi produkci. To ano, ale taky mene kvalitni bohuzel. I v roce 2012 je porad na prvni pohled znat digital a analog :)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633803
+
No to me napada duvodu spousta - pravda je, ze vetsina z nich lezi mimo bezne vysilani a chyta se pres satelit. Takze bych skutecne ani ja tuner v TV nepotreboval, jak uz tu bylo receno vyse, ale zase se obcas hodi, kdyz se clovek chce divat na CT4 na fotbal a manzelka se chce divat na neco ze satelitu...
Obecne - spousta lidi nadava, ze neni na co se v TV divat, no ja mam obcas problem opacny - nevim, na co se divat drive. To mame:
Eurosport/Eurosport2 + Sport 1 + Sport2, CT4 sport + Nova sport
a dale History chanel + Viasat Explorer / History a podobne..
A tam obcas davaji neskutecne zajimave porady...
Abych se dival v TV na filmy, to bych musel bejt fakt divnej, to souhlasim (pripadne to preziju jako pozadi u toho, kdyz na Pc hraju poker a nechce se mi zrovna poslouchat hudba, maximalne :-))
9. 10. 2012 - 12:47https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseNo to me napada duvodu spousta - pravda je, ze vetsina z nich lezi mimo bezne vysilani a chyta se pres satelit. Takze bych skutecne ani ja tuner v TV nepotreboval, jak uz tu bylo receno vyse, ale zase se obcas hodi, kdyz se clovek chce divat na CT4 na fotbal a manzelka se chce divat na neco ze satelitu...
Obecne - spousta lidi nadava, ze neni na co se v TV divat, no ja mam obcas problem opacny - nevim, na co se divat drive. To mame:
Eurosport/Eurosport2 + Sport 1 + Sport2, CT4 sport + Nova sport
a dale History chanel + Viasat Explorer / History a podobne..
A tam obcas davaji neskutecne zajimave porady...
Abych se dival v TV na filmy, to bych musel bejt fakt divnej, to souhlasim (pripadne to preziju jako pozadi u toho, kdyz na Pc hraju poker a nechce se mi zrovna poslouchat hudba, maximalne :-))
https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633819
+
Rozhodne souhlasim, ze je lepsi kdyz si deti stavi z Merkuru/Lega, nicmene pokud bych mel na vybranou mezi televizi a pocitacem tak radsi dite strcim pred pocitac. I ty nejdebilnejsi hry jsou lepsi nez naprosto pasivni konzumovani televize.
A co se prerusovani reklamama a vhodnosti vysilacich casu tyce, uz dlouho jsem se na film v televizi nedival v "realnem" case ... na druhou stranu se stane, ze si nejakeho filmu vsimnu jen protoze ho uvedou v TV. Uz se mi i stalo (pravda asi jen jednou), ze v televizi bezeli dva zajimave filmy soucasne takze jsem jeden nahraval na DVD rekorder a druhy pres torrent :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rozhodne souhlasim, ze je
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
9. 10. 2012 - 16:09https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseRozhodne souhlasim, ze je lepsi kdyz si deti stavi z Merkuru/Lega, nicmene pokud bych mel na vybranou mezi televizi a pocitacem tak radsi dite strcim pred pocitac. I ty nejdebilnejsi hry jsou lepsi nez naprosto pasivni konzumovani televize.
A co se prerusovani reklamama a vhodnosti vysilacich casu tyce, uz dlouho jsem se na film v televizi nedival v "realnem" case ... na druhou stranu se stane, ze si nejakeho filmu vsimnu jen protoze ho uvedou v TV. Uz se mi i stalo (pravda asi jen jednou), ze v televizi bezeli dva zajimave filmy soucasne takze jsem jeden nahraval na DVD rekorder a druhy pres torrent :-)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633837
+
Já bych jenom dodal, že naše děti (4, 2, 1 rok) televizi vůbec nechápou. Když se chtějí dívat "na ovečky", tak se jim těžko vysvětluje, že když to zrovna nikde nevysílají, tak "ovečky" neuvidí. Když už tam najdou něco zajímavého, tak jim tam během deseti minut přistane dvacetiminutový reklamní blok. Podle nich je televize bez nějakého připojeného přehrávače úplně debilní. Doma nám televize nefunguje - s odchodem analogu nikdo nekoupil set-top box a nikomu ani nechybí. Jinak máme projektor, ten pěkných pár hodin týdně natočí...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Já bych jenom dodal, že naše
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
10. 10. 2012 - 21:02https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseJá bych jenom dodal, že naše děti (4, 2, 1 rok) televizi vůbec nechápou. Když se chtějí dívat "na ovečky", tak se jim těžko vysvětluje, že když to zrovna nikde nevysílají, tak "ovečky" neuvidí. Když už tam najdou něco zajímavého, tak jim tam během deseti minut přistane dvacetiminutový reklamní blok. Podle nich je televize bez nějakého připojeného přehrávače úplně debilní. Doma nám televize nefunguje - s odchodem analogu nikdo nekoupil set-top box a nikomu ani nechybí. Jinak máme projektor, ten pěkných pár hodin týdně natočí...https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633929
+
Aaaaa, zase dalsi ANALyza zname firmicky iSuppli:o) Kdyz jsem si ji dal na cdr vyhledat ....... trefila se tahle ANALyticka spolecnustka vubec nekdy v necem?:o)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Aaaaa, zase dalsi ANALyza
BTJ https://diit.cz/profil/btj
9. 10. 2012 - 10:52https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseAaaaa, zase dalsi ANALyza zname firmicky iSuppli:o) Kdyz jsem si ji dal na cdr vyhledat ....... trefila se tahle ANALyticka spolecnustka vubec nekdy v necem?:o)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633797
+
Z mého pohledu ať si klidně přijdou s 8k, nic to nemění.
TV nemám a mít už nejspíš nikdy nebudu. Ztrácet čas sledováním přímých přenosů čehokoli nehodlám, zajímavých filmů/seriálů stejně moc není a když, tak ve velmi nevhodný čas, nebo v kvalitě horší než z jiných zdrojů.
(A kina jsou pro mne mrtvá taky, počínaje nutností někam jít přes často příliš hlasitý, či jinak zmrvený zvuk ...)
Tedy ne že bych občas nezkouknul nějaký film (občas, co mi půjčí kamarádi, najdu online, nebo koupím), ale cca od 720p výš je mi prakticky jedno v jakém je rozlišení, od cca 1920x1080 už prakticky nejsem schopen rozlišení obrazu při sledování vnímat.
Mnohem víc mne zajímá kvalitní konzistentní příběh, správné výtvarné ladění, správné ozvučení, správný střih atd... prostě kombinace všeho, co dělá film filmem. Prosté navýšení rozlišení je k prdu. To má zhruba stejnou váhu, jako bych řešil jestli je knížka kvalitnější jen proto, že ji vytisknu v 300dpi, 600dpi ... (špatnou volbou písma ... se to dá jen zhoršit)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Z mého pohledu ať si klidně
zx cygnus https://diit.cz/profil/cygnus
9. 10. 2012 - 13:37https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseZ mého pohledu ať si klidně přijdou s 8k, nic to nemění.
TV nemám a mít už nejspíš nikdy nebudu. Ztrácet čas sledováním přímých přenosů čehokoli nehodlám, zajímavých filmů/seriálů stejně moc není a když, tak ve velmi nevhodný čas, nebo v kvalitě horší než z jiných zdrojů.
(A kina jsou pro mne mrtvá taky, počínaje nutností někam jít přes často příliš hlasitý, či jinak zmrvený zvuk ...)
Tedy ne že bych občas nezkouknul nějaký film (občas, co mi půjčí kamarádi, najdu online, nebo koupím), ale cca od 720p výš je mi prakticky jedno v jakém je rozlišení, od cca 1920x1080 už prakticky nejsem schopen rozlišení obrazu při sledování vnímat.
Mnohem víc mne zajímá kvalitní konzistentní příběh, správné výtvarné ladění, správné ozvučení, správný střih atd... prostě kombinace všeho, co dělá film filmem. Prosté navýšení rozlišení je k prdu. To má zhruba stejnou váhu, jako bych řešil jestli je knížka kvalitnější jen proto, že ji vytisknu v 300dpi, 600dpi ... (špatnou volbou písma ... se to dá jen zhoršit)
https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633823
+
Ja nechcem ziadne 4k alebo 8k, ja chcem 60fps :) Je to ovela lepsi kvalitativny posun ako 720p na 1080p.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ja nechcem ziadne 4k alebo
x3m https://diit.cz/profil/x3m
9. 10. 2012 - 17:03https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseJa nechcem ziadne 4k alebo 8k, ja chcem 60fps :) Je to ovela lepsi kvalitativny posun ako 720p na 1080p.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633840
+
To je jeste porad malo. Pri PANovani (pro neznale je to stranovy pohyb zleva doprava nebo opacne, kdy se meni cely obsah obrazoveho pole) bych si dokazal jako idealni zaklad predstavit 120fps. Ono je to mnohem vic znat v kine na velkym platne, nez na telefonu, ale kdyz uz mluvit o zaznamu pro budoucnost, tak aspon takhle.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To je jeste porad malo. Pri
rman https://diit.cz/profil/r-man
10. 10. 2012 - 10:57https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseTo je jeste porad malo. Pri PANovani (pro neznale je to stranovy pohyb zleva doprava nebo opacne, kdy se meni cely obsah obrazoveho pole) bych si dokazal jako idealni zaklad predstavit 120fps. Ono je to mnohem vic znat v kine na velkym platne, nez na telefonu, ale kdyz uz mluvit o zaznamu pro budoucnost, tak aspon takhle.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633887
+
Bratrstva Kočičí pracky, Ostřížího oka a Terminátoři se přimlouvají za vyšší násobky 60ti než jen 2x. Aspoň těch 240 fps. :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Bratrstva Kočičí pracky,
Damel https://diit.cz/profil/damel
10. 10. 2012 - 12:14https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseBratrstva Kočičí pracky, Ostřížího oka a Terminátoři se přimlouvají za vyšší násobky 60ti než jen 2x. Aspoň těch 240 fps. :)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633894
+
"Tentokrát totiž nastane zásadní problém: Epizody II a III byly snímané digitálně v 1920 × 800"
toto moudro vzal autor kde? a nemyslim zrejmej prepis misto 1080 na 800, ale takoveto rozliseni?
jestli chces tak se ti muzu primo zeptat cloveka ktery se minimalne na trojce podilel v pobocce ILM v Singapuru, ale predem vim ze takove rozliseni jiste nemeli jako nativni :) toci se na vetsi formaty aby se dal film poustet v kinech a nebylo tam videt bordel, a kor u filmu co je vesmes celej na "greenscreenu"
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"Tentokrát totiž nastane
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
9. 10. 2012 - 17:18https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse"Tentokrát totiž nastane zásadní problém: Epizody II a III byly snímané digitálně v 1920 × 800"
toto moudro vzal autor kde? a nemyslim zrejmej prepis misto 1080 na 800, ale takoveto rozliseni?
jestli chces tak se ti muzu primo zeptat cloveka ktery se minimalne na trojce podilel v pobocce ILM v Singapuru, ale predem vim ze takove rozliseni jiste nemeli jako nativni :) toci se na vetsi formaty aby se dal film poustet v kinech a nebylo tam videt bordel, a kor u filmu co je vesmes celej na "greenscreenu"https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633842
+
Asi to nenapsali uplne presne, ale blizi se to. Pouzite kamery Sony HDW-F900 (a pozdeji HDC-F950) snimaly 1920x1080 pri pomeru 16:9 a pro kina se orezavalo na Panavision/CinemaScope (2.39:1) coz dava tech cca 800 vertikalne.
Nicmene v celem produkcnim retezci se myslim pouzivalo puvodni rozliseni a orezavalo se az nakonec, takze napr. Blu-ray edice by mely byt vydany v puvodnim formatu (nevim jiste, nevidel jsem).
Pozdeji se zacala pouzivat optika pro dosazeni pozadovaneho formatu, ale toto jeste nebyl ten pripad.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Asi to nenapsali uplne
PetrH https://diit.cz/profil/petrh
9. 10. 2012 - 23:36https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseAsi to nenapsali uplne presne, ale blizi se to. Pouzite kamery Sony HDW-F900 (a pozdeji HDC-F950) snimaly 1920x1080 pri pomeru 16:9 a pro kina se orezavalo na Panavision/CinemaScope (2.39:1) coz dava tech cca 800 vertikalne.
Nicmene v celem produkcnim retezci se myslim pouzivalo puvodni rozliseni a orezavalo se az nakonec, takze napr. Blu-ray edice by mely byt vydany v puvodnim formatu (nevim jiste, nevidel jsem).
Pozdeji se zacala pouzivat optika pro dosazeni pozadovaneho formatu, ale toto jeste nebyl ten pripad.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633861
+
Tak se pane zeptejte, nač to odkládat. Takhle to zůstává v rovině "jedna paní povídala". :)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Tak se pane zeptejte, nač to
Damel https://diit.cz/profil/damel
10. 10. 2012 - 12:18https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseTak se pane zeptejte, nač to odkládat. Takhle to zůstává v rovině "jedna paní povídala". :)https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633895
+
ja se zeptal, a odpovedi bylo ze ano, na spousty natacek se poprve pouzili nejake HD Sonky, dale to rozepsal trochu rozsahleji s tim ze ty zabery jsou dostatecne pro to co nakonec ve skutecnem obrazu zaberou, takze kuprikladu to co se natocilo je ve finale jakoby ctvrtina zaberu ktery tvori scena
na otazku jestli by jim tedy delalo problem to prevest do 4k me hodil smajlika a ze teoreticky ano, protoze to delali v celkem blizkem rozliseni
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
ja se zeptal, a odpovedi bylo
SamanCZ (neověřeno) https://diit.cz
10. 10. 2012 - 15:18https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseja se zeptal, a odpovedi bylo ze ano, na spousty natacek se poprve pouzili nejake HD Sonky, dale to rozepsal trochu rozsahleji s tim ze ty zabery jsou dostatecne pro to co nakonec ve skutecnem obrazu zaberou, takze kuprikladu to co se natocilo je ve finale jakoby ctvrtina zaberu ktery tvori scena
na otazku jestli by jim tedy delalo problem to prevest do 4k me hodil smajlika a ze teoreticky ano, protoze to delali v celkem blizkem rozlisenihttps://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633913
+
Společnost DisplaySearch odhaduje, že za 5 let již 22 % prodaných televizorů s úhlopříčkou nad 50“ již bude mít 4K2K rozlišení.
:-D Jeste ze ty analytiky mame....
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Tak a ted si prectete zas
ne ne https://diit.cz/profil/dizzi
10. 10. 2012 - 13:03https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseTak a ted si prectete zas tenhle clanek: http://goo.gl/l5Ouf
Společnost DisplaySearch odhaduje, že za 5 let již 22 % prodaných televizorů s úhlopříčkou nad 50“ již bude mít 4K2K rozlišení.
:-D Jeste ze ty analytiky mame....https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-633904
+
Blu ray trpi prave na to, ze nie je kompatibilny s DVD. Co z toho, ze priniesol vyssie rozlisenie a pripadne 3D? Pri urcitom kodeku a kompresii dokazete to iste natlacit aj do DVD-cka, ani nemusi byt dvojvrstvove. HD-DVD mal podla mna podstatne lepsi potencial a trh s opt. mediami by bol podstatne zivsi. Predalo by sa viac medii, prehravacov...
A samozrejme v suvislosti s jeho premrstenou cenu (hlavne v zaciatkoch) bol jeho nastup prilis pomaly. Uplnou ranou do vazov BR dostalo vdaka vyvoji vysokopacitnych a lacnych flash medii a rapidnemu narastu rychlosti internetu.
Tu je jasne, ze sa malokomu oplati riesit celu platformu na baze BR, ked je to nekompatibilna a prekonana technologia. Zvysenim fullHD na 4k BR-ka nezachrania. A pochybujem, ze nejaka ina metoda prenosu obrazu na principe optickych placiek uspeje. Bude to este horsia tragedia, ako BR.
Jediny potencialne uspesny system vidim v kompletne interaktivnom baliku, kde bude standartom 4k obraz (s volitelnou podporou 3D jednotneho standartu - ale nie tej parodie na 3D ako je dnes) s vysokokvalitnym priestorovym zvukom a interaktivnym obsahom v ramci dat. To znamena ze ak si pustim film, tak si ho pauznem a v ramci obrazu tuknem na nejaku cast (napis, obrazok, predmet) a otvori sa mi ponuka na kupu daneho produktu ci sluzby, prenajom, blizsie informacie... cokolvek. Plus moznost "vstupovat" do deja a vyberat si akym smerom sa pribeh bude uberat a pod. TO by marketingovy uspech malo.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Blu ray trpi prave na to, ze
Magy357 https://diit.cz/profil/magy357
11. 10. 2012 - 15:39https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuseBlu ray trpi prave na to, ze nie je kompatibilny s DVD. Co z toho, ze priniesol vyssie rozlisenie a pripadne 3D? Pri urcitom kodeku a kompresii dokazete to iste natlacit aj do DVD-cka, ani nemusi byt dvojvrstvove. HD-DVD mal podla mna podstatne lepsi potencial a trh s opt. mediami by bol podstatne zivsi. Predalo by sa viac medii, prehravacov...
A samozrejme v suvislosti s jeho premrstenou cenu (hlavne v zaciatkoch) bol jeho nastup prilis pomaly. Uplnou ranou do vazov BR dostalo vdaka vyvoji vysokopacitnych a lacnych flash medii a rapidnemu narastu rychlosti internetu.
Tu je jasne, ze sa malokomu oplati riesit celu platformu na baze BR, ked je to nekompatibilna a prekonana technologia. Zvysenim fullHD na 4k BR-ka nezachrania. A pochybujem, ze nejaka ina metoda prenosu obrazu na principe optickych placiek uspeje. Bude to este horsia tragedia, ako BR.
Jediny potencialne uspesny system vidim v kompletne interaktivnom baliku, kde bude standartom 4k obraz (s volitelnou podporou 3D jednotneho standartu - ale nie tej parodie na 3D ako je dnes) s vysokokvalitnym priestorovym zvukom a interaktivnym obsahom v ramci dat. To znamena ze ak si pustim film, tak si ho pauznem a v ramci obrazu tuknem na nejaku cast (napis, obrazok, predmet) a otvori sa mi ponuka na kupu daneho produktu ci sluzby, prenajom, blizsie informacie... cokolvek. Plus moznost "vstupovat" do deja a vyberat si akym smerom sa pribeh bude uberat a pod. TO by marketingovy uspech malo.https://diit.cz/clanek/podil-4k-televize-1-procento-2017/diskuse#comment-634005
+
Poznám ľudí čo si horko ťažko našetrili na full HD 1920×1080 Tv a určite čakajú že im to aspoň 5, 6 rokov vydrží.
No, já budu každopádně při výběru nové TV klatě opatrnej ;). Velmi pravděpodobně si dám hodně velkýho majzla na to, aby to už neobsahovalo tuner vůbec.
Lucas.. no proto Peter Jackson tocil Hobita (resp. Hobity) radsi v rozliseni 5K (5120 × 270).
tak to bude asi nejširokoúhlejší film na světě :)
Ten bude pane tak širokoúhlej, že vám obtočej plátno dvakrát kolem dokola kinosálu a ještě zůstane vzadu dost na mašličku. :)
No jo, tolik radosti z jedne vypadle nuly. Jinak u Disneye delali 360 stupnove pokryti s pomerem 12:1, takze jenom jeden a pul salu :-)
Preto Hobbit vyzera obrazovo ako televizne spravy...a nie ako kinofilm...mna skor udivuje ze sa este dneska predavaju TV z tak malym rozlisenim ze i posratí mobil ma väcsie rozlisenie displaya ako 107 cm plazma z takzvanim malym vysokym rozlisenim (720p)....je to na smiech ze vobec rozmyslaju na 4K alebo dokonca 8K... :-(
Uvědom si, z jaké vzdálenosti se díváš do mobilu a z jaké na TV. Taky je rozdíl v primárním obsahu, na mobilu hlavně čteš a text potřebuje větší rozlišení než reálný obraz (fotky, videa).
Pokud Tě postavím 3 metry od 42" plazmový televize, jedný HD a fullHD, na kterých bude běžet hraný film z fullHD zdroje, tak Ti garantuju, že stejně nepoznáš rozdíl. Naopak tak HD plazma bude mít kvůli větším obrazovým buňkám lepší obraz. Teprve od 50" výš má na televizi smysl FHD rozlišení, u menších ůhlopříček je pro sledování hraných filmů k ničemu.
A nehledě k tomu, že přes 90% lidí nemá žádný zdroj s FHD ani HD rozlišením. Koukají na video v SD rozlišení, takže je jim úplně jedno, jaký má rozlišení TV.
Nenech se oblbnout marketingovejma kecama...
Je to přesně tak, do 82 cm nemá FullHD vůbec žádný rozumný smysl a do 107 cm jen pro některé jedince s orlím zrakem a přemrštěnými nároky. Drtivé většině obyvatelstva s normálním rozměrem televizoru naprosto stačí ke štěstí 480 řádek.
4k bych předpokládal tak pro 3m telestěnu a 8k pro kina.
Kdybych kupoval 160 cm televizor, rozhodně bych šel po snímkové frekvenci a po kvalitě vyhlazování pohybujících se hran. 4/8 k by mě nechalo naprosto chladným.
Petyy, dovolím si nesouhlasit s prvním odstavcem, záleží na vzdálenosti, z jaké se člověk dívá. Mám 40" TV a rozdíl mezi 720p a 1080p poznám. Ale je pravda, že ještě lépe poznám kvalitní zdroj od nekvalitního, bitrate a kodek neošidíš. (A to nemluvím o tom, že třeba koukat se na TV vysílání v SD kvalitě (DVB-T) je většinou utrpení...)
Máte zjevně ten orlí zrak. :-)
Nerozumim uplne pojmu "kvalita vyhlazovani pohybujicich se hran" . jde o nejaky antialiasing jako u her? Ale prece video je proste zaznam, proc u toho ma TV nejak vyhlazovat hrany?
Jde o to, že TV vysílání se zaznamenává prokládaně. Je to trochu dlouhý na vysvětlování, ale pokud zahledáš na internetu, najdeš relevantní odkazy, co to je a proč to je problém.
Taky pokud rozlišení obrazu je nižší než TV obrazovky, projeví se to nejvíc ne šikmých hranách tak, že budou zubaté.
Pro běžného smrtelníka zbytečné rozlišení, pokud se ovšem nedíváte na TV z méně než 30 cm
To posoudim, az to uvidim. Zalezi, jestli 8K nabidne i vyssi ostrost nebo to bude totez jen zobrazene vice body. Teoreticky rozhodne v 1080p rezervy vidim, ale asi je to spise omezenim snimaci optiky nez digitalizace.
Žhavé to nebude a to ne zdůvodu chybějící poptávky , ale z důvodů chybějícího obsahu, žádny z vysílatelů v socialistickém bordelu jménem EU nebude chtít objetovat takový kus vysílací kapacity pro jeden kanál, však v ČR vlastně níkdo an nevyužívá možnosti současný 1080. Věci jako Nova HD a podobně jsou psíše parode na HD vysílání a bez obsahu si asi nikdo kupovat TV nebude.
Existuje i svet mimo EU, Korejci chteji zkusit vysilat ve 4K uz pristi rok (prest DVB T2) a nacpat do datoveho toku 40Mbit/s.
4k podle mě nemá příliš šanci se prosadit, dokud to bude dražší než FHD. Nepřináší totiž reálně už žádný vylepšení v běžných úhlopříčkách. Už FHD je (pokud pominu 65" a větší úhlopříčky) víc než je rozlišovací schopnost lidskýho oka.
ale tak do monitoru si to dokazu predstavit. a dnes uz plno lidi kouka na filmy na monitoru, ci sleduje na ni televizi. ja osobne televizni prijimac ani nezapinam. ale vypada to, ze 4K skonci jako takovy prestupen 8K. nejspis se tomu bude rikat 8K ready
Já teda mam na monitor a televizi naprosto odlišný nároky. Na monitor koukám z malý vzdálenosti a zajímá mě jeho rozlišení, protože na něm čtu primárně text. Naopak velikost úhlopříčky až tak důležitá neni.
Na televizi koukam z gauče z několika metrů téměř výhradně na hraný filmy. Zajímá mě teda hlavně velikost úhlopříčky, naopak rozlišení je naprosto nepodstatný.
nechapu co furt maj lidi s tema obrima uhloprickama. to je spis jak kdyz si kompenzujou nejakou jinou velikost, jinak si to nedovedu vysvetlit. v predchozim prispevku jsi vlastne poprel sam svuj argument. kdyz se totiz divam na svuj 24" monitor, tak kdyz na nej hodim pres celou obrazovku film, tak by moje dva metry vzdalena televize musela mit uhlopricku 160cm aby zabirala stejny prostor jako monitor na ktery koukam z necelyho metru. ja vim ze lidem s horsi predstavivosti nebo horsimi vysledky v matematice se to blbe vysvetluje. proste a jednoduse. neni nad poradnej monitor.
Na TV je dobra vetsi uhlopricka napriklad u sportu typu tenis, golf a podobne, kde pokud se divam z gauce na neco jako 24 monitor, tak tam ani neni videt ten micek, zatimco kdyz se divam na Tv, ktera ma tusim 44 palcu(ale ted uz nevim presne, neco pres 100cm, tusim 107) tak tam je to videt perfektne.
Přesně tak, samozřejmě bych mohl koukat na mobil z 10 centimetrů. Ale já na TV chci koukat z gauče. Mam to 4 metry a na čemkoliv menšim než 42" (to je těch 107cm) neni pořádně vidět puk nebo míček. A ani titulky nejsou zrovna ideální na menší úhlopříčce.
Fakt nehodlam koukat z metru na monitor na film. I když mam 24" FHD monitor, vždycky si na film radši pustim HD TV, co mám vedle.
Takže ono to defakto u vás není o té úhlopříčce, ale o tom na čem před tím zobrazovadlem sedíte a úhlopříčka se odvíjí až od toho. :)
Tak to je snad logický, že se úhlopříčka odvíjí od pozorovací vzdálenosti, ne?
Ale to jste poněkud minul pointu sdělení. Psal jsem o sezení NA (čem) ne V (jaké vzdálenosti). :)
Zajímala by mne statistika kolik lidí přestává TV (jakožto kus elektroniky) sledovat. Osobně mě nenapadá moc důvodů proč ji zapínat krom atletické a hokejové části olympiád, tedy jednou za dva roky a i to lze už dnes sledovat v HD přes internet. Zprávy jsou kvalitněji na netu na specializovaných portálech, 168 hodin a Moravce jakožto humoristické zpravodajství jde sledovat také na netu (a tam i kvalita zobrazení naprosto dostačuje tomu obsahu) a na fotbal se nedá koukat (a naprosto nekoukatelný, resp. neposlouchatelný je i dabovaný seriál TBBT). Filmy raději v kině nebo z BR, ne jako součást TV vysílání, neustále přerušovaných reklamami. Vypnutá televize svědčí i dětem (radší ať jsou venku nebo si staví z Merkuru/Lega nebo čtou, byť HP). Nebo máte někdo jiný názor? Sem s ním.
Na tohle se nedá než mlčet :) No, můžu dodat, že výběr mých pořadů je jinačí, trochu tenčí, ale v zásadě to tak je. TV mám jen proto, že 37" FullHD monitor se nedělá (a jestli teď dělá, tak když jsem ji kupoval, tak se nedělal). PS: Projektor pro mě není řešením.
Pro mě je taky TV primárně zobrazovadlo připojené k HD přehrávači, resp. přehrávačům.
Ale možnost příjmu TV vysílání bych rád měl zachovanou, prostě pro případ (a taky by mě přítelkyně hnala, kdyby si nemohla pouštět zprávy a diskuzní pořady :-) ).
My treba televizi nemame a nemuzu rict ze by me neco chybelo. Jak se pocet kanalu rozrostl kvuli moznostem ktere DVB nabizi, tak sla kvalita obsahu nezpochybnitelne dolu...
Jedina vec co sledujeme, je temer kazdy vecer film - skrze projektor, ty 2m uhlopricky sledovane z 3-4 m jsou ideal :) A z dlouhodobeho pozorovani musim taky rict ze kvalita filmu jde dolu - nemyslim obsahove (tam je to stejne jako byvavalo - zalezi kus od kusu) ale technicky - s digitalizaci proste prisla doba kdy kazde managerske nemehlo ve studiu si mysli ze to znamena jen levnejsi produkci. To ano, ale taky mene kvalitni bohuzel. I v roce 2012 je porad na prvni pohled znat digital a analog :)
No to me napada duvodu spousta - pravda je, ze vetsina z nich lezi mimo bezne vysilani a chyta se pres satelit. Takze bych skutecne ani ja tuner v TV nepotreboval, jak uz tu bylo receno vyse, ale zase se obcas hodi, kdyz se clovek chce divat na CT4 na fotbal a manzelka se chce divat na neco ze satelitu...
Obecne - spousta lidi nadava, ze neni na co se v TV divat, no ja mam obcas problem opacny - nevim, na co se divat drive. To mame:
Eurosport/Eurosport2 + Sport 1 + Sport2, CT4 sport + Nova sport
a dale History chanel + Viasat Explorer / History a podobne..
A tam obcas davaji neskutecne zajimave porady...
Abych se dival v TV na filmy, to bych musel bejt fakt divnej, to souhlasim (pripadne to preziju jako pozadi u toho, kdyz na Pc hraju poker a nechce se mi zrovna poslouchat hudba, maximalne :-))
Rozhodne souhlasim, ze je lepsi kdyz si deti stavi z Merkuru/Lega, nicmene pokud bych mel na vybranou mezi televizi a pocitacem tak radsi dite strcim pred pocitac. I ty nejdebilnejsi hry jsou lepsi nez naprosto pasivni konzumovani televize.
A co se prerusovani reklamama a vhodnosti vysilacich casu tyce, uz dlouho jsem se na film v televizi nedival v "realnem" case ... na druhou stranu se stane, ze si nejakeho filmu vsimnu jen protoze ho uvedou v TV. Uz se mi i stalo (pravda asi jen jednou), ze v televizi bezeli dva zajimave filmy soucasne takze jsem jeden nahraval na DVD rekorder a druhy pres torrent :-)
Já bych jenom dodal, že naše děti (4, 2, 1 rok) televizi vůbec nechápou. Když se chtějí dívat "na ovečky", tak se jim těžko vysvětluje, že když to zrovna nikde nevysílají, tak "ovečky" neuvidí. Když už tam najdou něco zajímavého, tak jim tam během deseti minut přistane dvacetiminutový reklamní blok. Podle nich je televize bez nějakého připojeného přehrávače úplně debilní. Doma nám televize nefunguje - s odchodem analogu nikdo nekoupil set-top box a nikomu ani nechybí. Jinak máme projektor, ten pěkných pár hodin týdně natočí...
Aaaaa, zase dalsi ANALyza zname firmicky iSuppli:o) Kdyz jsem si ji dal na cdr vyhledat ....... trefila se tahle ANALyticka spolecnustka vubec nekdy v necem?:o)
Z mého pohledu ať si klidně přijdou s 8k, nic to nemění.
TV nemám a mít už nejspíš nikdy nebudu. Ztrácet čas sledováním přímých přenosů čehokoli nehodlám, zajímavých filmů/seriálů stejně moc není a když, tak ve velmi nevhodný čas, nebo v kvalitě horší než z jiných zdrojů.
(A kina jsou pro mne mrtvá taky, počínaje nutností někam jít přes často příliš hlasitý, či jinak zmrvený zvuk ...)
Tedy ne že bych občas nezkouknul nějaký film (občas, co mi půjčí kamarádi, najdu online, nebo koupím), ale cca od 720p výš je mi prakticky jedno v jakém je rozlišení, od cca 1920x1080 už prakticky nejsem schopen rozlišení obrazu při sledování vnímat.
Mnohem víc mne zajímá kvalitní konzistentní příběh, správné výtvarné ladění, správné ozvučení, správný střih atd... prostě kombinace všeho, co dělá film filmem. Prosté navýšení rozlišení je k prdu. To má zhruba stejnou váhu, jako bych řešil jestli je knížka kvalitnější jen proto, že ji vytisknu v 300dpi, 600dpi ... (špatnou volbou písma ... se to dá jen zhoršit)
Ja nechcem ziadne 4k alebo 8k, ja chcem 60fps :) Je to ovela lepsi kvalitativny posun ako 720p na 1080p.
To je jeste porad malo. Pri PANovani (pro neznale je to stranovy pohyb zleva doprava nebo opacne, kdy se meni cely obsah obrazoveho pole) bych si dokazal jako idealni zaklad predstavit 120fps. Ono je to mnohem vic znat v kine na velkym platne, nez na telefonu, ale kdyz uz mluvit o zaznamu pro budoucnost, tak aspon takhle.
Bratrstva Kočičí pracky, Ostřížího oka a Terminátoři se přimlouvají za vyšší násobky 60ti než jen 2x. Aspoň těch 240 fps. :)
"Tentokrát totiž nastane zásadní problém: Epizody II a III byly snímané digitálně v 1920 × 800"
toto moudro vzal autor kde? a nemyslim zrejmej prepis misto 1080 na 800, ale takoveto rozliseni?
jestli chces tak se ti muzu primo zeptat cloveka ktery se minimalne na trojce podilel v pobocce ILM v Singapuru, ale predem vim ze takove rozliseni jiste nemeli jako nativni :) toci se na vetsi formaty aby se dal film poustet v kinech a nebylo tam videt bordel, a kor u filmu co je vesmes celej na "greenscreenu"
Asi to nenapsali uplne presne, ale blizi se to. Pouzite kamery Sony HDW-F900 (a pozdeji HDC-F950) snimaly 1920x1080 pri pomeru 16:9 a pro kina se orezavalo na Panavision/CinemaScope (2.39:1) coz dava tech cca 800 vertikalne.
Nicmene v celem produkcnim retezci se myslim pouzivalo puvodni rozliseni a orezavalo se az nakonec, takze napr. Blu-ray edice by mely byt vydany v puvodnim formatu (nevim jiste, nevidel jsem).
Pozdeji se zacala pouzivat optika pro dosazeni pozadovaneho formatu, ale toto jeste nebyl ten pripad.
Tak se pane zeptejte, nač to odkládat. Takhle to zůstává v rovině "jedna paní povídala". :)
ja se zeptal, a odpovedi bylo ze ano, na spousty natacek se poprve pouzili nejake HD Sonky, dale to rozepsal trochu rozsahleji s tim ze ty zabery jsou dostatecne pro to co nakonec ve skutecnem obrazu zaberou, takze kuprikladu to co se natocilo je ve finale jakoby ctvrtina zaberu ktery tvori scena
na otazku jestli by jim tedy delalo problem to prevest do 4k me hodil smajlika a ze teoreticky ano, protoze to delali v celkem blizkem rozliseni
Zajímavé, děkuji. :)
Tak a ted si prectete zas tenhle clanek: http://goo.gl/l5Ouf
Společnost DisplaySearch odhaduje, že za 5 let již 22 % prodaných televizorů s úhlopříčkou nad 50“ již bude mít 4K2K rozlišení.
:-D Jeste ze ty analytiky mame....
Blu ray trpi prave na to, ze nie je kompatibilny s DVD. Co z toho, ze priniesol vyssie rozlisenie a pripadne 3D? Pri urcitom kodeku a kompresii dokazete to iste natlacit aj do DVD-cka, ani nemusi byt dvojvrstvove. HD-DVD mal podla mna podstatne lepsi potencial a trh s opt. mediami by bol podstatne zivsi. Predalo by sa viac medii, prehravacov...
A samozrejme v suvislosti s jeho premrstenou cenu (hlavne v zaciatkoch) bol jeho nastup prilis pomaly. Uplnou ranou do vazov BR dostalo vdaka vyvoji vysokopacitnych a lacnych flash medii a rapidnemu narastu rychlosti internetu.
Tu je jasne, ze sa malokomu oplati riesit celu platformu na baze BR, ked je to nekompatibilna a prekonana technologia. Zvysenim fullHD na 4k BR-ka nezachrania. A pochybujem, ze nejaka ina metoda prenosu obrazu na principe optickych placiek uspeje. Bude to este horsia tragedia, ako BR.
Jediny potencialne uspesny system vidim v kompletne interaktivnom baliku, kde bude standartom 4k obraz (s volitelnou podporou 3D jednotneho standartu - ale nie tej parodie na 3D ako je dnes) s vysokokvalitnym priestorovym zvukom a interaktivnym obsahom v ramci dat. To znamena ze ak si pustim film, tak si ho pauznem a v ramci obrazu tuknem na nejaku cast (napis, obrazok, predmet) a otvori sa mi ponuka na kupu daneho produktu ci sluzby, prenajom, blizsie informacie... cokolvek. Plus moznost "vstupovat" do deja a vyberat si akym smerom sa pribeh bude uberat a pod. TO by marketingovy uspech malo.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.