25. 8. 2011 - 12:38https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseNěkomu se velká paměť může hodit na GPGPU, že :)https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595656
+
.. kdyby aspon do ty nevyuzity pameti slo nakesovat treba swap ci tak neco :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ANDREW https://diit.cz/profil/andrew
25. 8. 2011 - 13:20https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse.. kdyby aspon do ty nevyuzity pameti slo nakesovat treba swap ci tak neco :-)https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595667
+
swap na grafárně můžeš využít, teda aspoň Linux to umí, ale výkon není nic moc a při dnešních cenách RAM (což je asi motivace pro uvedení takovéhle karty) to asi nemá cenu
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan https://diit.cz/profil/jnd
25. 8. 2011 - 19:02https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseswap na grafárně můžeš využít, teda aspoň Linux to umí, ale výkon není nic moc a při dnešních cenách RAM (což je asi motivace pro uvedení takovéhle karty) to asi nemá cenuhttps://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595741
+
pro naprostou vetsinu to bude cim vice prouzku, tim vice...
a to 0.00nic, co to vyuzije, / kdyz bude vedet co s tim / je zanbedbatelne..., takze marketing...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
johnthelittle https://diit.cz/profil/johnn
25. 8. 2011 - 13:28https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskusepro naprostou vetsinu to bude cim vice prouzku, tim vice...
a to 0.00nic, co to vyuzije, / kdyz bude vedet co s tim / je zanbedbatelne..., takze marketing...https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595669
+
No jasne... ja byt nVidií (a AMD), tak na těch čipech prostě zakážu/nepovolím podporu jiných pamětí než DDR5 a hotovo... Připomnělo mi to Sapphire s jeho HD6770 2GB DDR3 :) (na druhou stranu ty měly aspoň 1600MHz)...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Radim Horácek https://diit.cz/profil/hor410
25. 8. 2011 - 18:06https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseNo jasne... ja byt nVidií (a AMD), tak na těch čipech prostě zakážu/nepovolím podporu jiných pamětí než DDR5 a hotovo... Připomnělo mi to Sapphire s jeho HD6770 2GB DDR3 :) (na druhou stranu ty měly aspoň 1600MHz)...https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595738
+
A co takhle Megatexture a technologie z toho vycházející? Myslím, že John Carmack už se nemůže dočkat, až budou tyhle karty rozšířený :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan https://diit.cz/profil/jnd
25. 8. 2011 - 19:06https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseA co takhle Megatexture a technologie z toho vycházející? Myslím, že John Carmack už se nemůže dočkat, až budou tyhle karty rozšířený :)https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595742
+
Koneckonců tam můžou být 2GB a hlásit se to může jako 4... rozdíl nikdo nepozná. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pety https://diit.cz/profil/petyy
25. 8. 2011 - 13:59https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseKoneckonců tam můžou být 2GB a hlásit se to může jako 4... rozdíl nikdo nepozná. :-)https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595679
+
25. 8. 2011 - 14:30https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskusePro fullHD 3D se to může hodit.https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595688
+
a to konkretne jak? ve 3D vam dva snimky alternuji, ne ze by byly renderovany zaroven. tzn. pro vygenerovani obrazu pro kazde oko je potreba stale stejne pameti
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
terrorist https://diit.cz/profil/terrorist
25. 8. 2011 - 17:51https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskusea to konkretne jak? ve 3D vam dva snimky alternuji, ne ze by byly renderovany zaroven. tzn. pro vygenerovani obrazu pro kazde oko je potreba stale stejne pametihttps://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595736
+
co se týče té frekvence pamětí, souhlasím že tohle je prasárna na ntou..... ale zajímalo by mě vlastně jak to s tou propustností pamětí je? frekvence přece není všechno a konečnou propustnost ovlivňuje latence ne?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
mikeczcom https://diit.cz/profil/mikeczcom
25. 8. 2011 - 23:38https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseco se týče té frekvence pamětí, souhlasím že tohle je prasárna na ntou..... ale zajímalo by mě vlastně jak to s tou propustností pamětí je? frekvence přece není všechno a konečnou propustnost ovlivňuje latence ne?https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595769
+
To sice ano, ale u grafiky se v většinou používaj velký souvislý bloky dat (textury apod), takže latence hraje minimální roli. Není to náhodnej ale sekvenční přístup, a latence díky různým burst režimům hraje roli u náhodného přístupu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Logik KarelVomáčka https://diit.cz/profil/logik
28. 8. 2011 - 01:47https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseTo sice ano, ale u grafiky se v většinou používaj velký souvislý bloky dat (textury apod), takže latence hraje minimální roli. Není to náhodnej ale sekvenční přístup, a latence díky různým burst režimům hraje roli u náhodného přístupu.https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-596005
+
Teď mě napadlo - řehtal bych se jako blázen, kdyby si ji někdo koupil a strčil do mašiny se svými vymazlenými Windows XP, které nechce v žádném případě opustit. Pak by zapnul pecko - a ono nic?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pety https://diit.cz/profil/petyy
26. 8. 2011 - 09:14https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseTeď mě napadlo - řehtal bych se jako blázen, kdyby si ji někdo koupil a strčil do mašiny se svými vymazlenými Windows XP, které nechce v žádném případě opustit. Pak by zapnul pecko - a ono nic?https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595814
+
26. 8. 2011 - 10:11https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseTo by si zasloužilo test :-).https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595839
+
Zajímalo by mě jak to bude s 32bit omezením.
- Pro 32bit Windows jsou 4GB na grafice určitě zbytečnost.
- Pro 64bit Windows bych řekl, že ještě záleží na
a) Jestli je daná aplikace 64bit(dnes většina her zásadně 32bit i crackovací programy s GPU akcelerací jsou 32bit)
b) Jak ovladač grafiky k paměti přistupuje... jestli opravdu 64bitově. Protože pokud spustíte 32bit hru, i tak jí nemůžete přiřadit 64bit adresní prostor pro paměť.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
junk mail https://diit.cz/profil/junk
26. 8. 2011 - 11:47https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuseZajímalo by mě jak to bude s 32bit omezením.
- Pro 32bit Windows jsou 4GB na grafice určitě zbytečnost.
- Pro 64bit Windows bych řekl, že ještě záleží na
a) Jestli je daná aplikace 64bit(dnes většina her zásadně 32bit i crackovací programy s GPU akcelerací jsou 32bit)
b) Jak ovladač grafiky k paměti přistupuje... jestli opravdu 64bitově. Protože pokud spustíte 32bit hru, i tak jí nemůžete přiřadit 64bit adresní prostor pro paměť.https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-595865
+
- 32bit a 64bit nemá se způsobem přístupu do fyzický paměti (včetně paměti GK) žádnou souvislost. Je to pouze umělý omezení na 64bit windowsech kvůli prasecky napsanejm driverům (a taky proto, aby se prodávaly dražší serverový edice). Není problém mít 32bit OS s využítím více paměti. Spojuješ dohromady nesouvisející věci.
- Paměť grafiky nebejvá mapovaná do paměti celá, u 32bitovejch windowsů diky svejm omezením by to byl problém i s 2GB grafikama.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Logik KarelVomáčka https://diit.cz/profil/logik
28. 8. 2011 - 01:47https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse- 32bit a 64bit nemá se způsobem přístupu do fyzický paměti (včetně paměti GK) žádnou souvislost. Je to pouze umělý omezení na 64bit windowsech kvůli prasecky napsanejm driverům (a taky proto, aby se prodávaly dražší serverový edice). Není problém mít 32bit OS s využítím více paměti. Spojuješ dohromady nesouvisející věci.
- Paměť grafiky nebejvá mapovaná do paměti celá, u 32bitovejch windowsů diky svejm omezením by to byl problém i s 2GB grafikama. https://diit.cz/clanek/point-of-view-chysta-geforce-gtx-550-ti-se-4-gb-pameti/diskuse#comment-596003
+
Někomu se velká paměť může hodit na GPGPU, že :)
.. kdyby aspon do ty nevyuzity pameti slo nakesovat treba swap ci tak neco :-)
swap na grafárně můžeš využít, teda aspoň Linux to umí, ale výkon není nic moc a při dnešních cenách RAM (což je asi motivace pro uvedení takovéhle karty) to asi nemá cenu
pro naprostou vetsinu to bude cim vice prouzku, tim vice...
a to 0.00nic, co to vyuzije, / kdyz bude vedet co s tim / je zanbedbatelne..., takze marketing...
No jasne... ja byt nVidií (a AMD), tak na těch čipech prostě zakážu/nepovolím podporu jiných pamětí než DDR5 a hotovo... Připomnělo mi to Sapphire s jeho HD6770 2GB DDR3 :) (na druhou stranu ty měly aspoň 1600MHz)...
A co takhle Megatexture a technologie z toho vycházející? Myslím, že John Carmack už se nemůže dočkat, až budou tyhle karty rozšířený :)
Koneckonců tam můžou být 2GB a hlásit se to může jako 4... rozdíl nikdo nepozná. :-)
Pro fullHD 3D se to může hodit.
a to konkretne jak? ve 3D vam dva snimky alternuji, ne ze by byly renderovany zaroven. tzn. pro vygenerovani obrazu pro kazde oko je potreba stale stejne pameti
co se týče té frekvence pamětí, souhlasím že tohle je prasárna na ntou..... ale zajímalo by mě vlastně jak to s tou propustností pamětí je? frekvence přece není všechno a konečnou propustnost ovlivňuje latence ne?
To sice ano, ale u grafiky se v většinou používaj velký souvislý bloky dat (textury apod), takže latence hraje minimální roli. Není to náhodnej ale sekvenční přístup, a latence díky různým burst režimům hraje roli u náhodného přístupu.
Teď mě napadlo - řehtal bych se jako blázen, kdyby si ji někdo koupil a strčil do mašiny se svými vymazlenými Windows XP, které nechce v žádném případě opustit. Pak by zapnul pecko - a ono nic?
To by si zasloužilo test :-).
Zajímalo by mě jak to bude s 32bit omezením.
- Pro 32bit Windows jsou 4GB na grafice určitě zbytečnost.
- Pro 64bit Windows bych řekl, že ještě záleží na
a) Jestli je daná aplikace 64bit(dnes většina her zásadně 32bit i crackovací programy s GPU akcelerací jsou 32bit)
b) Jak ovladač grafiky k paměti přistupuje... jestli opravdu 64bitově. Protože pokud spustíte 32bit hru, i tak jí nemůžete přiřadit 64bit adresní prostor pro paměť.
- 32bit a 64bit nemá se způsobem přístupu do fyzický paměti (včetně paměti GK) žádnou souvislost. Je to pouze umělý omezení na 64bit windowsech kvůli prasecky napsanejm driverům (a taky proto, aby se prodávaly dražší serverový edice). Není problém mít 32bit OS s využítím více paměti. Spojuješ dohromady nesouvisející věci.
- Paměť grafiky nebejvá mapovaná do paměti celá, u 32bitovejch windowsů diky svejm omezením by to byl problém i s 2GB grafikama.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.