Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k PowerColor Radeon HD 3850 1GB v testu

podle me by to chtelo testovat na necem, co ta karta upocita, jen je tam vetsi potreba pameti. Tj. treba oblivion s 4k texturami nebo veci s komplexni geometrii apod. Uvedena rozliseni mi taky nepripadaji jako vypovidajici. 1024x768 je dnes vysmech, 1600x1200 bych bral jako zaklad, spis bych uvadel 1920x1200 a 2560x1600.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DTSmaniac: No mě osobně 1024 x 768 stačí, i když je to výsměch.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

souhlasim s maniac-em. Jako 1GB pameti se hodne tezko vyuzije ve hre, kdyz mas rozliseni jen 1024x768. To uz bych asi vic testoval na nejakych GPGPU vypoctech, ktery by chtely mooc pameti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne staci uplne 1280*1024...Skusal som Oblivion na 1600*1200 a ziadny rozdiel od 1280*1024 som nepoznal...ani v kvalite ani rychlosti...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady tato řada grafických karet 38xx od PowerColor má jednu vysoce nepříjemnou vlastnost - větráček nemá regulaci otáček, takže bez ohledu na momentální zátěž jede stále naplno, což znamená, že karta je zbytečně hlučná v momentech kdy počítač není příliš vytížen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi 2/3 lidí (hráčů) používá 19" LCD monitory potažmo rozlišení 1280x1024 nebo 1680x1050. Tak nemůžeš chtít aby byl základ pro testy grafik v rozlišení 1920x1200. On totiž smysl všech těch testů je v tom, aby byly zajímavé a v něčem přínosné pro co možná nejširší skupinu čtenářů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

minuly tyzden som si kupil 24" monitor. ich cena klesla o cca 30% ako stali pred 3-4mesiacmi. Myslim, ze je rozumne, aby testeri mysleli dopredu a testovali i take rozlisenia, kt. sa dockaju dost rychleho a skoreho rozsirenia.
Pochybujem, ze hi-end grafiku si bude niekto kupovat k 19" ku ktoremu staci i middle =)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som podporil DTSManiaca...
1. hrac ktory ma nizke rozlisenie monitoru pravdepodobne nekupi 1GB GK
2. naopak hrac hrajuci na 1920x1200 a viac sa bude pozerat po GK s minimalne 512MB
3. vysledky testov grafik lisiacich sa iba kapacitou pamete by nemali hovorit o tom kolko desatin percenta ta pamet prida k celkovemu vykonu karty (vid vysledky - rozdiely su na hranici presnosti merania), ale o tom, kde (rozumej pri akom nastaveni - rozliseni hry) uz ma vyznam kupit grafiku s vecsou pametou.
Z testu teda podla mna vyplyva, ze pre rozlisenie pod 1600x1200 mi staci 256MB verzia, pre 1600x1200 uz je lepsie 512MB - niektore hry (PT Boats) uz s 256MB nemusia ist. Zial s testu nieje mozne zistit pri akom rozliseni je uz nutnostou kopit GK osadenou 1GB pamete. Je to skoda kedze tento test je zamerany prave na GK s touto kapacitou...
 
PS: vysledok by kludne mohol byt - 512MB bohate staci aj pre 2560x1600...
PS: ale vysledok by mohol kludne byt aj - pre 1920x1200 uz v niektorych hrach 512MB nestaci...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

<sedgar> Myslis, ze pri rozliseni monitoru 1024x768 jsou pouzity ve hrach jine textury nez pri rozliseni monitoru 1600x1200?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pánové, nevím jak vy, ale já si vga kartu nekupuji každý rok a s ohledem na pomalu, ale jistě masivní nástup 22 a 24 lcd, povazuji tuto vga a jim podobne za velmi dobry kup, s trochou stesti a malickym voltmodem dostanete hnedle HD3870 v plne krase a jeste s 1GB ram. Do budoucna supr investice nemyslite?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

myslim ze zmyslom testov GK, kt. sa lisia iba v kapacite pameti by malo byt hlavne "najdenie" limitov pameti GK... pokial bude v testovanych nastaveniach hier kapacita pameti GK vzdy dostatocna bude namerany rozdiel vykonov na hranici presnosti merania...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sedgar: souhlasim, taktez testy AGP 4x vs AGP 8x vs PCI Express ukazal, ze AGP 8x byl jemn marketingovy tah. PCI Express je uz o necem jinem, ale hlasy tech co tvrdili ze grafika na PCIExpress nebude potrebovat pridavne napajeni jsou uz davno zapomenuty.
V kazdem pripade jsem rad, ze takove testy nekdo dela, protoze ne kazdy si muze vyzkouset tlaky obchodniku, ze zrovna potrebujes to a to a zda jsou pravdive.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

qwer: existuje aj triple buffering, vies? :D ten je usadeny prave v RAM grafickej karty. Kazda 32-bitova snimka v rozliseni 2560x1920 ma 19660800 bajtov, - 19.5MB, tri maju asi 60MB. Ostatne nastavenia textur a specialnych efektov v niektorych hrach mozu taktiez neplanovane ubrat z RAM na grafike. Uznavam ze vacsina hier je stavana tak aby sa aj s texturami zmestili do ~440MB pamate grafickej karty, ale nikdy nevies. Kto ma prasulky navyse, nech kupi 1024MB verziu (alebo kto je psycho a vadi mu ze by grafika mala presuvat textury z hlavnej RAM na grafiku a naspat.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Škoda že neuvedly srovnání Crysis DX9 a DX10 , mám tu kartu , sice má jen 512MB ale v DX10 je o minimalne 1/3 rychlejsi /přesněji nastavím tam AAA na plno a vše ostatní na medium/ Nevěřil sem tomu ale je to tak.Myslím si že na 1GB mame ještě rok času.Ne každý na to má a ne každý hraje na 24" monitoru na full detaily.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sedgar: presne tak jak rikas, najit limit obsazeni pameti, jinak jsou testy k nicemu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.