podle me by to chtelo testovat na necem, co ta karta upocita, jen je tam vetsi potreba pameti. Tj. treba oblivion s 4k texturami nebo veci s komplexni geometrii apod. Uvedena rozliseni mi taky nepripadaji jako vypovidajici. 1024x768 je dnes vysmech, 1600x1200 bych bral jako zaklad, spis bych uvadel 1920x1200 a 2560x1600.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DTS maniac https://diit.cz/profil/dtsmaniac
4. 2. 2008 - 12:04https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskusepodle me by to chtelo testovat na necem, co ta karta upocita, jen je tam vetsi potreba pameti. Tj. treba oblivion s 4k texturami nebo veci s komplexni geometrii apod. Uvedena rozliseni mi taky nepripadaji jako vypovidajici. 1024x768 je dnes vysmech, 1600x1200 bych bral jako zaklad, spis bych uvadel 1920x1200 a 2560x1600.https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-385998
+
DTSmaniac: No mě osobně 1024 x 768 stačí, i když je to výsměch.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rudolf Dvořáček https://diit.cz/profil/rudidlo
4. 2. 2008 - 12:07https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuseDTSmaniac: No mě osobně 1024 x 768 stačí, i když je to výsměch.https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-385999
+
souhlasim s maniac-em. Jako 1GB pameti se hodne tezko vyuzije ve hre, kdyz mas rozliseni jen 1024x768. To uz bych asi vic testoval na nejakych GPGPU vypoctech, ktery by chtely mooc pameti.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
kaapo (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 12:36https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskusesouhlasim s maniac-em. Jako 1GB pameti se hodne tezko vyuzije ve hre, kdyz mas rozliseni jen 1024x768. To uz bych asi vic testoval na nejakych GPGPU vypoctech, ktery by chtely mooc pameti.https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386004
+
Mne staci uplne 1280*1024...Skusal som Oblivion na 1600*1200 a ziadny rozdiel od 1280*1024 som nepoznal...ani v kvalite ani rychlosti...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 12:38https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuseMne staci uplne 1280*1024...Skusal som Oblivion na 1600*1200 a ziadny rozdiel od 1280*1024 som nepoznal...ani v kvalite ani rychlosti...https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386005
+
Tady tato řada grafických karet 38xx od PowerColor má jednu vysoce nepříjemnou vlastnost - větráček nemá regulaci otáček, takže bez ohledu na momentální zátěž jede stále naplno, což znamená, že karta je zbytečně hlučná v momentech kdy počítač není příliš vytížen.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ma (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 12:40https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuseTady tato řada grafických karet 38xx od PowerColor má jednu vysoce nepříjemnou vlastnost - větráček nemá regulaci otáček, takže bez ohledu na momentální zátěž jede stále naplno, což znamená, že karta je zbytečně hlučná v momentech kdy počítač není příliš vytížen.https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386006
+
Asi 2/3 lidí (hráčů) používá 19" LCD monitory potažmo rozlišení 1280x1024 nebo 1680x1050. Tak nemůžeš chtít aby byl základ pro testy grafik v rozlišení 1920x1200. On totiž smysl všech těch testů je v tom, aby byly zajímavé a v něčem přínosné pro co možná nejširší skupinu čtenářů.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jaruna007 (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 12:50https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuseAsi 2/3 lidí (hráčů) používá 19" LCD monitory potažmo rozlišení 1280x1024 nebo 1680x1050. Tak nemůžeš chtít aby byl základ pro testy grafik v rozlišení 1920x1200. On totiž smysl všech těch testů je v tom, aby byly zajímavé a v něčem přínosné pro co možná nejširší skupinu čtenářů.https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386012
+
minuly tyzden som si kupil 24" monitor. ich cena klesla o cca 30% ako stali pred 3-4mesiacmi. Myslim, ze je rozumne, aby testeri mysleli dopredu a testovali i take rozlisenia, kt. sa dockaju dost rychleho a skoreho rozsirenia.
Pochybujem, ze hi-end grafiku si bude niekto kupovat k 19" ku ktoremu staci i middle =)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tominot (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 13:08https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuseminuly tyzden som si kupil 24" monitor. ich cena klesla o cca 30% ako stali pred 3-4mesiacmi. Myslim, ze je rozumne, aby testeri mysleli dopredu a testovali i take rozlisenia, kt. sa dockaju dost rychleho a skoreho rozsirenia.
Pochybujem, ze hi-end grafiku si bude niekto kupovat k 19" ku ktoremu staci i middle =) https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386019
+
Ja by som podporil DTSManiaca...
1. hrac ktory ma nizke rozlisenie monitoru pravdepodobne nekupi 1GB GK
2. naopak hrac hrajuci na 1920x1200 a viac sa bude pozerat po GK s minimalne 512MB
3. vysledky testov grafik lisiacich sa iba kapacitou pamete by nemali hovorit o tom kolko desatin percenta ta pamet prida k celkovemu vykonu karty (vid vysledky - rozdiely su na hranici presnosti merania), ale o tom, kde (rozumej pri akom nastaveni - rozliseni hry) uz ma vyznam kupit grafiku s vecsou pametou.
Z testu teda podla mna vyplyva, ze pre rozlisenie pod 1600x1200 mi staci 256MB verzia, pre 1600x1200 uz je lepsie 512MB - niektore hry (PT Boats) uz s 256MB nemusia ist. Zial s testu nieje mozne zistit pri akom rozliseni je uz nutnostou kopit GK osadenou 1GB pamete. Je to skoda kedze tento test je zamerany prave na GK s touto kapacitou...
PS: vysledok by kludne mohol byt - 512MB bohate staci aj pre 2560x1600...
PS: ale vysledok by mohol kludne byt aj - pre 1920x1200 uz v niektorych hrach 512MB nestaci...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sedgar (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 13:18https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuseJa by som podporil DTSManiaca...
1. hrac ktory ma nizke rozlisenie monitoru pravdepodobne nekupi 1GB GK
2. naopak hrac hrajuci na 1920x1200 a viac sa bude pozerat po GK s minimalne 512MB
3. vysledky testov grafik lisiacich sa iba kapacitou pamete by nemali hovorit o tom kolko desatin percenta ta pamet prida k celkovemu vykonu karty (vid vysledky - rozdiely su na hranici presnosti merania), ale o tom, kde (rozumej pri akom nastaveni - rozliseni hry) uz ma vyznam kupit grafiku s vecsou pametou.
Z testu teda podla mna vyplyva, ze pre rozlisenie pod 1600x1200 mi staci 256MB verzia, pre 1600x1200 uz je lepsie 512MB - niektore hry (PT Boats) uz s 256MB nemusia ist. Zial s testu nieje mozne zistit pri akom rozliseni je uz nutnostou kopit GK osadenou 1GB pamete. Je to skoda kedze tento test je zamerany prave na GK s touto kapacitou...
PS: vysledok by kludne mohol byt - 512MB bohate staci aj pre 2560x1600...
PS: ale vysledok by mohol kludne byt aj - pre 1920x1200 uz v niektorych hrach 512MB nestaci...https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386021
+
<sedgar> Myslis, ze pri rozliseni monitoru 1024x768 jsou pouzity ve hrach jine textury nez pri rozliseni monitoru 1600x1200?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
qwer https://diit.cz/profil/qwer
4. 2. 2008 - 13:45https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse<sedgar> Myslis, ze pri rozliseni monitoru 1024x768 jsou pouzity ve hrach jine textury nez pri rozliseni monitoru 1600x1200?https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386037
+
Pánové, nevím jak vy, ale já si vga kartu nekupuji každý rok a s ohledem na pomalu, ale jistě masivní nástup 22 a 24 lcd, povazuji tuto vga a jim podobne za velmi dobry kup, s trochou stesti a malickym voltmodem dostanete hnedle HD3870 v plne krase a jeste s 1GB ram. Do budoucna supr investice nemyslite?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
roox https://diit.cz/profil/roox
4. 2. 2008 - 13:47https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskusePánové, nevím jak vy, ale já si vga kartu nekupuji každý rok a s ohledem na pomalu, ale jistě masivní nástup 22 a 24 lcd, povazuji tuto vga a jim podobne za velmi dobry kup, s trochou stesti a malickym voltmodem dostanete hnedle HD3870 v plne krase a jeste s 1GB ram. Do budoucna supr investice nemyslite?https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386038
+
myslim ze zmyslom testov GK, kt. sa lisia iba v kapacite pameti by malo byt hlavne "najdenie" limitov pameti GK... pokial bude v testovanych nastaveniach hier kapacita pameti GK vzdy dostatocna bude namerany rozdiel vykonov na hranici presnosti merania...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sedgar (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 13:52https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskusemyslim ze zmyslom testov GK, kt. sa lisia iba v kapacite pameti by malo byt hlavne "najdenie" limitov pameti GK... pokial bude v testovanych nastaveniach hier kapacita pameti GK vzdy dostatocna bude namerany rozdiel vykonov na hranici presnosti merania...https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386045
+
sedgar: souhlasim, taktez testy AGP 4x vs AGP 8x vs PCI Express ukazal, ze AGP 8x byl jemn marketingovy tah. PCI Express je uz o necem jinem, ale hlasy tech co tvrdili ze grafika na PCIExpress nebude potrebovat pridavne napajeni jsou uz davno zapomenuty.
V kazdem pripade jsem rad, ze takove testy nekdo dela, protoze ne kazdy si muze vyzkouset tlaky obchodniku, ze zrovna potrebujes to a to a zda jsou pravdive.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rudolf Dvořáček https://diit.cz/profil/rudidlo
4. 2. 2008 - 16:45https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskusesedgar: souhlasim, taktez testy AGP 4x vs AGP 8x vs PCI Express ukazal, ze AGP 8x byl jemn marketingovy tah. PCI Express je uz o necem jinem, ale hlasy tech co tvrdili ze grafika na PCIExpress nebude potrebovat pridavne napajeni jsou uz davno zapomenuty.
V kazdem pripade jsem rad, ze takove testy nekdo dela, protoze ne kazdy si muze vyzkouset tlaky obchodniku, ze zrovna potrebujes to a to a zda jsou pravdive.https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386129
+
qwer: existuje aj triple buffering, vies? :D ten je usadeny prave v RAM grafickej karty. Kazda 32-bitova snimka v rozliseni 2560x1920 ma 19660800 bajtov, - 19.5MB, tri maju asi 60MB. Ostatne nastavenia textur a specialnych efektov v niektorych hrach mozu taktiez neplanovane ubrat z RAM na grafike. Uznavam ze vacsina hier je stavana tak aby sa aj s texturami zmestili do ~440MB pamate grafickej karty, ale nikdy nevies. Kto ma prasulky navyse, nech kupi 1024MB verziu (alebo kto je psycho a vadi mu ze by grafika mala presuvat textury z hlavnej RAM na grafiku a naspat.)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jojo2 (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 21:27https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuseqwer: existuje aj triple buffering, vies? :D ten je usadeny prave v RAM grafickej karty. Kazda 32-bitova snimka v rozliseni 2560x1920 ma 19660800 bajtov, - 19.5MB, tri maju asi 60MB. Ostatne nastavenia textur a specialnych efektov v niektorych hrach mozu taktiez neplanovane ubrat z RAM na grafike. Uznavam ze vacsina hier je stavana tak aby sa aj s texturami zmestili do ~440MB pamate grafickej karty, ale nikdy nevies. Kto ma prasulky navyse, nech kupi 1024MB verziu (alebo kto je psycho a vadi mu ze by grafika mala presuvat textury z hlavnej RAM na grafiku a naspat.)https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386262
+
Škoda že neuvedly srovnání Crysis DX9 a DX10 , mám tu kartu , sice má jen 512MB ale v DX10 je o minimalne 1/3 rychlejsi /přesněji nastavím tam AAA na plno a vše ostatní na medium/ Nevěřil sem tomu ale je to tak.Myslím si že na 1GB mame ještě rok času.Ne každý na to má a ne každý hraje na 24" monitoru na full detaily.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Doyl (neověřeno) https://diit.cz
4. 2. 2008 - 23:31https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuseŠkoda že neuvedly srovnání Crysis DX9 a DX10 , mám tu kartu , sice má jen 512MB ale v DX10 je o minimalne 1/3 rychlejsi /přesněji nastavím tam AAA na plno a vše ostatní na medium/ Nevěřil sem tomu ale je to tak.Myslím si že na 1GB mame ještě rok času.Ne každý na to má a ne každý hraje na 24" monitoru na full detaily.https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386278
+
sedgar: presne tak jak rikas, najit limit obsazeni pameti, jinak jsou testy k nicemu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DTS maniac https://diit.cz/profil/dtsmaniac
5. 2. 2008 - 09:44https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskusesedgar: presne tak jak rikas, najit limit obsazeni pameti, jinak jsou testy k nicemu.https://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskuse#comment-386409
+
Diskuse k PowerColor Radeon HD 3850 1GB v testuhttps://diit.cz/clanek/powercolor-radeon-hd-3850-1gb-v-testu/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
podle me by to chtelo testovat na necem, co ta karta upocita, jen je tam vetsi potreba pameti. Tj. treba oblivion s 4k texturami nebo veci s komplexni geometrii apod. Uvedena rozliseni mi taky nepripadaji jako vypovidajici. 1024x768 je dnes vysmech, 1600x1200 bych bral jako zaklad, spis bych uvadel 1920x1200 a 2560x1600.
DTSmaniac: No mě osobně 1024 x 768 stačí, i když je to výsměch.
souhlasim s maniac-em. Jako 1GB pameti se hodne tezko vyuzije ve hre, kdyz mas rozliseni jen 1024x768. To uz bych asi vic testoval na nejakych GPGPU vypoctech, ktery by chtely mooc pameti.
Mne staci uplne 1280*1024...Skusal som Oblivion na 1600*1200 a ziadny rozdiel od 1280*1024 som nepoznal...ani v kvalite ani rychlosti...
Tady tato řada grafických karet 38xx od PowerColor má jednu vysoce nepříjemnou vlastnost - větráček nemá regulaci otáček, takže bez ohledu na momentální zátěž jede stále naplno, což znamená, že karta je zbytečně hlučná v momentech kdy počítač není příliš vytížen.
Asi 2/3 lidí (hráčů) používá 19" LCD monitory potažmo rozlišení 1280x1024 nebo 1680x1050. Tak nemůžeš chtít aby byl základ pro testy grafik v rozlišení 1920x1200. On totiž smysl všech těch testů je v tom, aby byly zajímavé a v něčem přínosné pro co možná nejširší skupinu čtenářů.
minuly tyzden som si kupil 24" monitor. ich cena klesla o cca 30% ako stali pred 3-4mesiacmi. Myslim, ze je rozumne, aby testeri mysleli dopredu a testovali i take rozlisenia, kt. sa dockaju dost rychleho a skoreho rozsirenia.
Pochybujem, ze hi-end grafiku si bude niekto kupovat k 19" ku ktoremu staci i middle =)
Ja by som podporil DTSManiaca...
1. hrac ktory ma nizke rozlisenie monitoru pravdepodobne nekupi 1GB GK
2. naopak hrac hrajuci na 1920x1200 a viac sa bude pozerat po GK s minimalne 512MB
3. vysledky testov grafik lisiacich sa iba kapacitou pamete by nemali hovorit o tom kolko desatin percenta ta pamet prida k celkovemu vykonu karty (vid vysledky - rozdiely su na hranici presnosti merania), ale o tom, kde (rozumej pri akom nastaveni - rozliseni hry) uz ma vyznam kupit grafiku s vecsou pametou.
Z testu teda podla mna vyplyva, ze pre rozlisenie pod 1600x1200 mi staci 256MB verzia, pre 1600x1200 uz je lepsie 512MB - niektore hry (PT Boats) uz s 256MB nemusia ist. Zial s testu nieje mozne zistit pri akom rozliseni je uz nutnostou kopit GK osadenou 1GB pamete. Je to skoda kedze tento test je zamerany prave na GK s touto kapacitou...
PS: vysledok by kludne mohol byt - 512MB bohate staci aj pre 2560x1600...
PS: ale vysledok by mohol kludne byt aj - pre 1920x1200 uz v niektorych hrach 512MB nestaci...
<sedgar> Myslis, ze pri rozliseni monitoru 1024x768 jsou pouzity ve hrach jine textury nez pri rozliseni monitoru 1600x1200?
Pánové, nevím jak vy, ale já si vga kartu nekupuji každý rok a s ohledem na pomalu, ale jistě masivní nástup 22 a 24 lcd, povazuji tuto vga a jim podobne za velmi dobry kup, s trochou stesti a malickym voltmodem dostanete hnedle HD3870 v plne krase a jeste s 1GB ram. Do budoucna supr investice nemyslite?
myslim ze zmyslom testov GK, kt. sa lisia iba v kapacite pameti by malo byt hlavne "najdenie" limitov pameti GK... pokial bude v testovanych nastaveniach hier kapacita pameti GK vzdy dostatocna bude namerany rozdiel vykonov na hranici presnosti merania...
sedgar: souhlasim, taktez testy AGP 4x vs AGP 8x vs PCI Express ukazal, ze AGP 8x byl jemn marketingovy tah. PCI Express je uz o necem jinem, ale hlasy tech co tvrdili ze grafika na PCIExpress nebude potrebovat pridavne napajeni jsou uz davno zapomenuty.
V kazdem pripade jsem rad, ze takove testy nekdo dela, protoze ne kazdy si muze vyzkouset tlaky obchodniku, ze zrovna potrebujes to a to a zda jsou pravdive.
qwer: existuje aj triple buffering, vies? :D ten je usadeny prave v RAM grafickej karty. Kazda 32-bitova snimka v rozliseni 2560x1920 ma 19660800 bajtov, - 19.5MB, tri maju asi 60MB. Ostatne nastavenia textur a specialnych efektov v niektorych hrach mozu taktiez neplanovane ubrat z RAM na grafike. Uznavam ze vacsina hier je stavana tak aby sa aj s texturami zmestili do ~440MB pamate grafickej karty, ale nikdy nevies. Kto ma prasulky navyse, nech kupi 1024MB verziu (alebo kto je psycho a vadi mu ze by grafika mala presuvat textury z hlavnej RAM na grafiku a naspat.)
Škoda že neuvedly srovnání Crysis DX9 a DX10 , mám tu kartu , sice má jen 512MB ale v DX10 je o minimalne 1/3 rychlejsi /přesněji nastavím tam AAA na plno a vše ostatní na medium/ Nevěřil sem tomu ale je to tak.Myslím si že na 1GB mame ještě rok času.Ne každý na to má a ne každý hraje na 24" monitoru na full detaily.
sedgar: presne tak jak rikas, najit limit obsazeni pameti, jinak jsou testy k nicemu.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.