Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Powercolor zvětšuje paměť své HD4890 na 2 GB

Z adresovatelného prostoru si 2GB rozhodně nevezme. Však se sami podívejte do správce zařízení kolik vám bere vaše grafika (chce to sice umět odečíst jedno hexadecimální číslo od druhého, to snad ale přinejhorším zvládne kalkulačka).
V mém případě 8800GTX (768MB) pod Vista x64 ukousne cca 304MB.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechci nic říkat, ale víc se mi líbí ten obrázek s 1GB paměti :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

taky nechci nic říkat, ale s největší pravděpodobností to bylo jedno a to samé místo v jinou herní časovou dobu :-P

no, vemu li to z pohledu kolik GB mi nabídne systém využívat, tak s 32bit systémem s mojí kartou (512MB vram) mi ze systému zmizlo přesně půl giga..... stejně tak když jsem si nebyl jistý funkčností mých ram a testoval jsem je u kámoše, takže nevím nevím

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No vidím že na těch dvou obrázcích uvádějí jen pamět na videokartě ale v popisku se zmiňují i o systémové . A pokud si hra zaplácá 1611 MB jen pro grafiku , tak stejně narážíme na obligátní limit adresovatelných 3 GB které v jedné chvíli dokáže 32bitový systém využít - bez rozdílu kterou pamět adresuje. Při kombinaci 4096MB RAM a 2048MB VRAM nám tak zůstanou další 3GB , na které si systém tak jako tak nešáhne .
Jedinou výhodou by měla být vyšší rychlost paměti na videokartě , ale zrcadlení v systémové paměti dokáže udělat své .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kolik lidi vubec jeste pouziva 32-bitovy OS, aby se o tom vubec vyplatilo zminovat? Par lidi mozna ano, ale ti urcite nemaji sestavu, na kterou by se takova karta vyplatila.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak předně 32bit používám stále , protože nemám problémy s tím sehnat funkční ovladače a nemám náladu řešit zbytečné problémy se spouštěním na 64bitu . Při své práci zatím nepozoruji žádný přínos 64bitového systému a hlavně mainstream i u Windows 7 je stále 32bitový .... A nejsem jediný . Stačilo by to takhle ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Windows 7 je standartne 64bitovy dufam (?), tz. ze mi pojde defaultne alokovat viac ako 3,4GB systemovej pamate. vsak? teraz pouzivam WinXP a dufam vo Win7 aby sa konecne zacala vyuzivat cela pamat RAM

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. Nebojte se Win7, XP 64bit - je 100% kompatibilny a rychlost 64bit aplikacii vratane explorera a office10beta potesi

2.
Na core i7, DDR3 1600 3channel, som pouzil 75%-cca1500MB detailov a v pohode to islona 1GB RADEONe 4870, mozno,vdaka dobrej spolupraci 120Gb/s GPU + 25Gb/s RAM

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pro bezne dostupne komponenty neni podle meho nazoru vetsi problem sehnat ovladace. mam rok a pul stare pc, 4gb ram a nasadil sem xp64bit. ovladace ke vsemu jsou k dispozici. jedine co nesezenu, je ovladac na chicony klavesku, ale i tak mi nefunguji medialni klavesy, cert to vem. rozdil mezi 32-64bit systemem subjektivne nevidim. zatim.
presto bych ale mel dotaz, pokud nekdo vite-v jakem poradi se adresuji pameti po bootu systemu? jde se nejakym klicem jako treba cache hdd, vram, cache/interni pameti na dalsich zarizenich, a az pak ram?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

At uz pouzivate 32b Windows nebo ne, v kazdym pripade tam mate (i) jadro pro beh 32b aplikaci, kuprikladu her. Tzn. ve chvili kdy spustite hru, je ji uplne jedno, jestli je system takovej nebo makovej, protoze ona ma k dispozici jenom 32b adresovej prostor minus pamet grafiky a spol. Cili 2GB grafika znamena o to min adres pro zbytek pameti (a potazmo pro tu hru samotnou).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> qee:
Teda sorry, ale to se mi nějak nezdá. Ano, 32bit. aplikace i pod x64 systémem dostane svůj omezený 2-3GB prostor, ale každá taková aplikace dostane takový prostor svůj. A ne, že bych o tom něco věděl, ale myslím, že grafika jí v takovém případě nic neukrajuje. "Aplikace grafiky" je totiž ovladač a ten má zase svůj prostor.
Opravtě mě někdo věrohodně, jestli se pletu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aplikace dostane 2GB user-space, do nej si narve modely objektu, definice pro AI a podobny blbosti, ktery zrovna potrebuje (+treba muziku), vetsinu z tech souboru si muze otevrit i castecne (tzn. v pameti je treba jenom tretich 200MB z 800MB souboru.) a textury si narve do videopameti. Vsechno ostatni uz obstara directx a ovladac grafiky. Zbyvajici 2GB z ramky, ktere nevyuzije, rozdeli os pro ostatni procesy, ktere je dobre nechat v pameti + pro diskovou cache.

popsany postup je samozrejme ilustrativni - zalezi na tvurcich enginu, ale takhle to jde udelat.

jeste se vratim k tem 2ma nevyuzitym GB - aplikace muze vyuzit i 3GB, ale ovlivnuje to nejaky flag, ktery musi byt povoleny primo v danem exe souboru - a vetsinou nebyva. (a nejsem si jisty, jestli to nemusi byt povolene i v tom operacnim systemu - a pokud neni, tak aplikace spadne pri spusteni - coz je prave ten duvod, proc to defaultne povolene neni)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pánové, co se týče 32b systémů a využití paměti, tak jste všichni opět trochu mimo. Někteří více, někteří méně.
Vše lze vygooglit, ale stručně: 32b procesor už od doby Pentia Pro má 36bitovou adresní sběrnici a umí tedy adresovat až 64 GB RAM. Nativní velikost pointeru je ale 32 bitů, proto ten "limit" 4 GB paměti pro proces, z něhož si OS ujme 2 GB pro sebe (nebo jen 1 GB v případě toho zmíněného příznaku, a v případě že je k tomu OS nakonfigurován; v případě 64b OS dokonce 0 GB a aplikace má k dispozici celé 4 GB). Píšu "limit" protože pomocí AWE nebo File Mapping Objektů může proces využít i mnohem více (ale ne současně adresovat)). Není-li OS nastaven, aplikace s tímto příznakem nespadne, jen prostě dostane menší adresní prostor.
Aby systém, resp. ovladače, mohly efektivně pracovat s hardwarem, mapuje se jeho paměť (ne nutně celá, lze udělat "okno" a přepínat) na adresy nad fyzický adresní prostoru (kam je namapována fyzická paměť RAM). Tento celý prostor vidí ovladače. Aplikace z něj vidí jen svou část a přes své pointery se jinam nedostane, proto k přístupu ke grafice nebo zvukovce potřebuje ovladač.
32b XP, Vista a 7 mají tento celkový adresní prostor omezený na 4 GB kvůli problematickým ovladačům. Ty mnohdy dodnes neumí pracovat s adresami nad 4 GB (kam by v případě 4 GB RAM byl normálně mapován hardware). Tak aby průměrný systém vůbec nabootoval, jádro omezí dostupnou RAM tak, aby se všechno pod 4GB hranici vešlo. A protože nelze říct předem, zda nějaký ovladač bude problémový, s XP SP1 byl udělán upgrade a omezeni jsou všichni.
Jen bych ještě dodal, že 32bitové Windows Server toto omezení nemají a celé 4 GB (nebo i více, viděl jsem 16 GB) vám poslušně zpřístupní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Tringi:
Že ještě otravuju - jak je to tedy s tím, co napsal qee? Sebere "memory-hungry" hardware dostupnou paměť i aplikaci pod 64bit. systémem ve WoW64 prostředí?
A pak mě ještě napadá: ovladače pro serverové 32bit. systémy těmito problémy netrpí?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tož nevím, ale já bych do té 2GB grafiky nešel, ta 1GB verze se mi zdá barevně hezčí... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže na té druhé je v pozadí víc jeřábů ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady zase někdo zapomněl, že paměť grafických karet je něco jiného, než paměť systémová...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Georgeek: LOL. No tys to teda rozsekl :-))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nevíte někdo co je to za hru ? pokud to hra je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem zagooglil a zjistil jsem, ze xp 32 bit dokazou vyuzit jenom 3.12GB (se zapnutym PAE neco kolem 63GB?). Pro process je to standardne 2GB (se zapnutym PAE jsou to 3GB).

Nicmene nechapu, proc by OS mohl vyuzit jenom 3.12, kdyz kazdy proces ma svoje vlastni strankovaci tabulky (leda ze by to bylo tim, ze ta tabulka je taky jenom 32-bitova - je to tak?) a timpadem by se pri prepnuti procesu mela prepnout i tabulka a mel bych se dostat treba na jinou cast pameti.

No a jeste k tomu PAE - je to rozsireni a stara se o to nejaka cast chipsetu a nebo procesoru, ale kazdopadne je to preklad adresy, tzn. sezere to trochu vykonu.

A k tomu prepinaci - ok, nejsem schopen vygooglit puvodni clanek, kde se psalo o tom, ze program spadne - nasel jsem jenom ten, kde se pise, ze proste program dostane min pameti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Wift: ale prd, není. Na tom barevně hezčím obrázku s 1GB je ten jeřáb jen schovaný za bránami nábřeží (nebo co to je). :)
 
 
Osobně si myslím, že tyhle tzv. "srovnávací" obrázky jsou odfláklé. Nechápu, co na tom chtěl Powercolor demonstrovat. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> ViktorN:
A víš proč je schovaný? Protože se nevešel do videopaměti, tak to takhle zakamuflovali ;-)
Ne, teď vážně - taky se mi zdá ten 1GB obrázek na pohled "hezčí" :). Taky mám pocit, že co chtěl PowerColor ukázat, se mu vůbec nepovedlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Wift: jj :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomaio: Podrž na tom obrázku chvíli myš, dozvíš se to ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> WIFT:
qee nemá pravdu, "memory-hungry" hardware adresový prostor procesům samozřejmě nezmenší.
Co se týče ovladačů pro 32b serverové systémy tak se stačí jen podívat jak málo jich je; jen zlomek množství ovladačů dostupných pro normální XP, a to jak na instalačním CD tak z webů výrobců. Zatím jsem na takto problémový ovladač nenarazil, problém je většinou aby vůbec nějaký ovladač existoval. Řekl bych, že pokud už si dají výrobci práci s úpravami ovladače pro serverový OS, tak odladí i schopnost poradit si s adresami většími než 4 Gi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Tringi
A. ak mam 4GBRAM - vie "Program" vyuzit este dalsich 8GB swap (nejde o to, ci potrebuje a ci je to efektivne, ale ci vie!)?
B. Dokaze hra (ak potrebuje a "moze") u XP32b naplno vyuzit 4GB_RAM+2GB_VGA_RAM+8GB_swap?

Ide mi proste o to, ci (v teoretickej rovine) by 1 hra(!) na XP32 mohla vyuzit 4GB_RAM+superrychly swap + 2GB na VGA
Ak ano - existuje v reali hra, kt. to vyuzije? (Nepytam sa na taku, kt. to potrebuje :-D)

Vdaka za vysvetlenie

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> kunderjan

A) Ano a i docela efektivně pomocí AWE. To je něco jako byla v DOSu EMS paměť. Program si alokuje fyzickou paměť a podle potřeby ji mapuje na rezervované adresy. Také lze použít funkci CreateFileMapping k vytvoření "souboru" beze jména zálohovaném ve swapovacím souboru, klidně větším než 4 GB a opět po částech mapovat podobně jako u AWE. Je-li dost fyzické paměťi, nic se obvykle na disk neswapuje. Běžně to používají databázové servery.

B) Na 32b XP nikoliv. Ne že by to technologicky nešlo, ale je to kvůli zadrátovanému omezení které jsem už zmínil. Na 32b Serveru 2003 by to problém nebyl.

O žádné takové hře nevím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.