Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Preview ovladač AMD nečekaně zvýšil výkon v Alan Wake 2 o 11-35 %

"ovladač AMD nečekaně zvýšil výkon"

Fakt? U NVidie se to děje pořád, že to v ovladači NVidia vylepší a tím zvýší výkon. Opravdu se to u AMD děje tak výjimečně, že je to nečekané?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

toto, u amd to neocakavame, tam mame zvyseny vykon na 99% od zaciatku :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nie je to skor naopak a tych 99% je na zaciatku u NV? Co je potom to slavne "fine wine" u Radeonov, ktore tak fandovia AMD ospevuju? :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem češtinář IMHO nečekaně velké jsou ty procenta.
Do 10% to je běžné. 35% už vypadá na odstranění bugu.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Pevně věřím, že to oba chápeme správně. Překvapivá je míra zvýšení výkonu, ne fakt samotný.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Třeba "populární" Starfield s 29% kladných recenzí na Steamu, tak ten na NVidii po instalaci nových ovladačů přinesl taky okolo +30%, tak bug a ne jeden, prostě nic výjimečného.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodně není obvyklý takový nárůst.
A někdy to trvá sakra dlouho. Např. u Forza Horizon 4 to nVidii trvalo rok, než srovnala modely karet k výkonu AMD (byly o řadu výkonově níže) 🙂

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Rozdiel vo vykone velky, ale kedze sa to tyka jednej hry, meh. Bude to len nejaky fixnuty bug.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Otázka je, zda je to fix bugu nebo nějaký drát chyby ve hře....

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Je to snad to samé ne? Respektive chápu teoreticky ten rozdíl, ale v praxi ovladače odstraňujou chyby, které nejsou schopní odstranit vývojáři. Ne že by to nešlo, ale vývojáři PC her to často nedávají a bez softwarových týmů výrobců grafik by se neobešli a i v tomto je výhoda na straně NVidie, což je zase pochopitelné, protože výdělky NVidie na poli herních grafik jsou proti AMD mnohonásobné a proto si můžou dovolit větší software tým.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Není. Buď je chyba na straně ovladače, nebo na straně hry. Z pohledu uživatele, který danou hru hraje, to může být jedno. Prakticky to znamená, že při chybě ovladače opravuje výrobce GPU svoji chybu za peníze svých zákazníků. Zatímco při chybě ve hře dělá práci za herní studio, které tím skrytě přesunulo náklady na vývoj na stranu výrobce GPU. Tudíž, za peníze kupců grafické karty se opravuje hra, která tyto zákazníky nemusí vůbec zajímat.
Osobně považuji opravu chyb hry v ovladačích za špatnou praktiku, která zdražuje grafické karty i lidem, které hry vůbec nezajímají, nebo jenom okrajově.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Když ono to z počátku vypadalo jako dobrý nápad ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Cesty do pekel bývají dlážděny dobrými úmysly." :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chyb ovladačů GK je málo, naprostá většina těch chyb je oprava hry, kterou vývojáři hry nezvládli a tak to za ně dodělá výrobce grafiky, protože ani on nechce, aby někdo řekl, že na té grafice to funguje špatně.

Jedná se o herní grafiky, výrobce je tak přímo označuje a míří s nima na hráče. Pokud si někdo koupí herní grafiku, kterou nepoužívá na hry, ale na něco jiného a zlobí se, že výrobce opravuje hry, tak je s prominutím idiot.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

je smutný, že bůchví kolik lidí bůchví jak dlouho musí musí makat na tom aby 1! hra běžela o35% rychleji, evidentně rezervy v optimalizaci jsou velké, ale dělat to takhle per titul je slušné peklo

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

6xxx také nějaký bonus vykonu?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.