Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Příběh Half Life 3 by zůstal bez konce, říká jeho autor

"Jinými slovy, pokud by Half Life 3 vyšel, nepřinesl by úplné rozuzlení a oním stále očekávaným dílem by byla čtyřka."
...
...ale prdlačku. Každý autor má v hlavě buď jeden konec, ke kterému jeho příběh směřuje, nebo miliardu konců a rozuzlení když ho prostě něco napadlo a neví... Hlavní roli taky samozřejmě hraje banda kravaťáků z herních velkofarem... pardon... velkospolečností, kteří buď dají, nebo nedají (souhlas/prachy...).

Potívejte se třeba na Mass Effect (na jehož konec se sneslo mnoho nadávek). Třeba ve dvojce, kde potkáte Tali na misi s umírajícím sluncem, autor směřoval (a plánoval) konec celé story jinam, než jak ve finále dopadla. Ta mise tak (vzhledem ke konci příběhu) nedává smysl. Proč ? Autor příběhu byl odejit a přišla "scénáristka", která fandům vzkazovala, že jí závidí, jelikož ona má k**du. Fakt, nekecám :)))
Brilantní příběh, dohledejte si ho - fakt to za to stojí...

Co jsem tím chtěl říct ? Každý autor VÍ, jak bude jeho příběh ukončen. Ano, pokud se jedná o komerční značku, najde se miliarda lidí kolem, kteří mu do toho budou blábolit. Ale autor ví... autor ví, jen nechce říct ;))

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Díky za mínusy, velice rád vidím, že mi je (nepochybně) dávají kolegové literáti. Tak vám kolegové připomenu nejuznávanějšího autora detektivek Sira Arthura Conana Doyla...

http://www.spisovatele.cz/arthur-conan-doyle

... který pronesl, že "píše příběhy od konce" - tedy nejdříve ví, jak a proč to tak dopadne - a podle toho řeší zápletku ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Paní Rowlingová psala Harryho Pottera úplně stejně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak to psala nevím, ale je to po příběhové stránce hrozná slátanina. Na jedné straně je hrozně super číst začátky těch knížek asi tak do tří čtvrtin, které ale nemají s globální zápletkou veskrze nic společného, a pak je tam vždycky jaksi "americky" (vím, je to Britka) na sílu natlačena nějaká epická bitva se zlem. Věkové skupině, které je to určeno, to moc nevadí (nevšimnou si toho), ale já u toho úplně umírám - hrozně promarněný potenciál.

Podobný problém ve své absolutně ryzí formě má i film "Vzhůru do oblak" ("Up"), kde je to celé něco jako suprovní road (air?) movie, ale pak - protože v americkém filmu musí být bitka - se jedna postava začne z ničeho nic chovat zcela iracionálně, začne hrdiny bezdůvodně brutálně ohrožovat a nakonec je shozena ze vzducholodi a pravděpodobně zemře (není vidět). WTF?

Takže Rowlingovou bych jako příklad, jak se to má dělat, rozhodně nestavěl. Buď to neumí, nebo se to tak dělat nemá. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsi vyrostl. Gratuluji.

Říká ti něco "zaměření na věkovou kategorii"? Četl jsi jako děcko Foglara? Zkoušel sis ho přečíst teď po letech? :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zaměření na věkovou kategorii celkem chápu, o tom žádná. Jenomže v době boomu týhle slátaniny mě tím otravovali i moji vrstevníci... Vrcholem bylo, když to hodili do jednoho pytle s Tolkienem. :/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Foglara jsem za mlada nějak přeskočil (kromě komiksů) a právě jím jsme nahradili Harryho Pottera na večerní čtení. S klidným svědomím dodám, že se mi moc líbí i v mém věku a nemám s ním žádný problém. Např. na konci Chaty v jezerní kotlině jsme buleli jak želvy celý pokojíček...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pockej, tys vazne nepochopil proc se dana postava "z niceho nic" zacala chovat iracionalne ? Tak si pust si ten film znovu.

Neni to z niceho nic, jak dokazuji ukazane pozustatky predchozich cestovatelu, ktere dotycny zabil. Par desitek let tam uz je a zabil kazdeho kdo k nemu zabloudil.

Postava nekolikrat duvod opakuje, aby to bylo kazdemu jasne. Napoveda - tyka se to toho ptaka. U tech zabitych predchozich cestovatelu to bylo jasne - paranoia z toho, ze mu prisli vyfouknout jeho objev. Mno a ti posledni meli sebou dokonce zivy exeplar onoho ptaka a nechteli ho vydat..... kdyz po necem patras padesat let, tak se prece nezastavis pred nicim....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale vždyť to je právě to umělé. Mohli ptáka zdokumentovat, nebo přivézt živého, ukázat a zase vrátit. Nebo se domluvit nějak jinak. Ale ne - musela se tam naroubovat bitka a hotovo. (Podobně i Wall-I, u mě taky škoda. Jenom u něj to je aspoň prezentováno spíš jako nedorozumění.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Harry Potter je skvelej, od zacatku az do konce!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mohl by, stačilo by celkem málo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dal jsem ti teda plus, abych to vyrovnal, ale nic o tom nevim. Fakto to bylo, jak pises? Nemel bys teda nejakej odkaz, kde by o tom psali vic?

Jinak mne se zaver Mass Effect 3 libil, ale vim, ze vetsina lidi byla nastvana.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1) Nevyrovnávej nic, buď souhlasíš, nebo ne. Já osobně jsem ti plusy i mínusy vrazil vždycky podle myšlenky/obsahu příspěvku a ne kvůli "sympatiím".
Doufám že děláš totéž...
2) Ty jsi fakt hráč (nedovolím si říct "fanoušek") ME a tuhle storry neznáš ? Hrál jsi tu úplně původní verzi? Bez patchů a "Director Cut" (bo jak se ten free 2GB upgrade jmenoval?) Víš o tom, že za ní netové obchody vracely prachy, protože se to hráčům nelíbilo ?

Pokud tě to fakt zajímá, je to všechno přes strejdu Googla dohledatelné. Já dneska chlastám a čtu/píšu o pauzách (a asi se za chvíli odmlčím - tak sory za hrubky), ale veškerá má tvrzení jsou dohledatelná - rád ti to pošlu, jen se připomeň - Planeo@centrum.cz

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

1. Mne se proste nelibi, kdyz nekdo napise nejakou faktickou poznamku a dostane za ni minusy. Mne to tady delaji casto fanousci AMD, napisu neco faktickyho, vubec ne vlastni nazor a schytam to, protoze se to nekomu nelibi, to mi prijde nesmyslne, takze davam plus v takovym pripade. :-)

2. Neznam. Nehral jsem puvodni verzi, az s rozsirenym koncem, protoze nikdy nehraju hry okamzite po tom co vyjdou a nez jsem byl na konci ME3, tak uz byl venku ten rozsirenej zaver. Lidi ale rikali, ze ani ten tomu vubec nepomohl a je to stale stejne blbe, ale mne se to zdalo zajimavy - originalni.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ale to prece sedi! Autor ma v hlave jasny konec Half Life, ale dobre vi, ze do Half Life 3 by ho nedaval i kdyby ta hra vysla.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Este teda k serii Half-Life: Ja treba bych nikdy Half-Life nehral, protoze mne proste hry se zastaralou grafikou nebavi. Chci se koukat na peknou grafiku a o nejake kosticky proste nemam zajem. Chapu, ze tohle se treba nekomu nebude libit a ze mu kosticky nevadi, ale mne proste jo, nikomu to nevnucuju.

Takze bez Black Mesa bych nikdy Half-Life nehral, ale Black Mesa jsem teda dal, ikdyz jsem slysel, ze tam vlastne chybi zaver Half-Life, nejaka planeta Xen. Takze to jsem nehral. Half-Life 2 jsem jeste nehral, ale chystam se na to, grafika uz je z myho pohledu OK.

Kazdopadne si vemte, ze po x letech by dejme tomu vysel Half-Life 3 a po dalsich x letech Half-Life 4. No hlavne aby ten nevysel dobou, kdy puvodni hraci Half-Life budou uz pod drnem.

Asi je jasne co tim chci rict, nemam rad roztahle serie her, ktere vychazi treba 20 let. Vim, ze stare dily hrat nebudu a nemam tak ani motivaci hrat dily nove a taky to vetsinou nehraju. Treba dobry bylo zde uz zminene ME1, ME2 a ME3, tam si myslim, ze rozestup mezi jednotlivyma dilama byl tak akorat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Původní série Mass Effect 2007-2012.
...
No dobře, podstatné DLC Citadel (pro 3) 2013...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne se zda, ze ses do toho nejak zamotal a kecas. Citadel nema s koncem ani celkovym pribehem ME3 nic spolecneho. Pro zaver ME bylo dulezity jen DLC Mass Effect 3: Extended Cut a ano, hru jsem hral az s timto DLC, ktere vyslo nedlouho po samotnem ME3.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

KohoŽeToProsím ??? Víš s kým mluvíš ? Citadel je pro každého fandu Mass Effectu nejvýraznější DLC, neb se jedná o důstojné rozloučení se sérií. To free DLCčko, co zmiňuješ byla v podstatě jen hromada doplňujících scének a videí, které "dovysvětlovaly" příběh. Největší dopad na děj samotný mělo DLC Leviathan.
Hochu... z tohohle mě nezkoušej ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A o cem se celou dobu bavime? O roztrpceni hracu z konce Mass Effectu. A meni nejak Citadel konec? Nemeni!

Ano, ja vim, ze jsou to jen doplnujici vysvetlujici scenky, hral jsem to s tim a libilo se mi to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jebu celej Half Life, já chci Portal 3! Existenci Portalu jsem zaznamenal překvapivě teprve někdy minulý rok a musím říct, že lepší hru (obě) jsem nikdy nehrál, ten koncept je úplně božíhodovej.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zkus "The talos principle", je hodně podobný na Portály.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak si zkus to (pravděpodobně dost dlouhé) čekání zkrátit třeba u Quantum Conundrum. Místo šílené umělé inteligence tě tam kibicuje šílený profesor, místo portálů tam máš antigravitaci a zpomalovač času, jinak jsou si ty hry ale koncepčně dost podobné. Portal 2 je sice asi o trošku lepší hra, Quantum Conundrum zas o poznání obtížnější.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cekal nekdo neco jineho ?

Valve ma svuj vejvar uz davno nekde jinde, nepotrebuje utracet miliony za vyvoj her.

Penize se sypou samy, staci vlastnit Steam.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A i kdyby se rozhodli vydat nejakou hru, proc by se meli obtezovat s pribehem? To stejne dneska neni v mode ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja mam taky pocit, ze ked vynde HL3, tak budu poniektory mlady hraci hovorit: Vies to je hra z tej serie, ktoru este hraval kedysi v minulom storoci dedo.... :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zase HL3 :) HL1 jsem dohrál, HL2 hrál dlouho pirátsky, pak se polepšil a zakoupil originálku a zase hrál hrozně dlouho a ...zatím nedohrál. Mise mi přijdou dlouhý občas se zaseknu a nějak mě to nebaví řešit. Engine na svou dobu super (i dneska se dá na to koukat, nemluvě o modech), lokalizace super, příběh tu je taky, ale já to nějak ne a ne dohrát. Co je na tom tak dobrého ?
Přitom Portal a Portal 2 jsem dohrál takřka za sebou a hrál a hrál, dokud to nedopadlo. I tady jsem zakysával, ale bavilo mě prát se s problémem. Fakt je, že mi fest seděl humor, zejména u dvojky. Takže jsem hrál logickou hříčku kvůli humoru ? Určitě. Ale zároveň jsem chtěl vědět co zatím vším je a jak to dopadne. (Je to zkrátka pecka, u Tetrisu bych nikdy nepátral proč z nebe padaj kostky :) Tahle motivace mi u HL2 chybí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.