Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Příjmy Nvidie z GeForce už nedosahují ani 10 % příjmů z AI akcelerátorů

ty cisla jsou zisk ci obrat ? ... dle textu : ziskala ..... by to byl cisty zisk

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

snad nedostanu ban kdyz to leaknu z premia..

'' 10 % příjmů ''
'' příjmy společnosti ''
'' Příjmy z AI ''
'' příjmy z grafických karet ''
'' příjmy ze všech ostatních segmentů ''
'' celkovém příjmu ''
'' příjmy z GeForce ''
'' k celkovým příjmum ''

clovece.. nejsem ekonom, ale rek bych ze clanek je o prijmech..

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

V zisku vzhledem k výši marží v jednotlivých segmentech bude pozice comsumer divize (podíl na celkovém zisku společnosti) asi ještě více tristní.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no taky bych to tak videl ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

obrat, příjem, tržby, utržit, získat (příjmy společnosti související s prodejem výrobků/služeb)
zisk, profit, vydělat (vydělat na určitém obchodu .. rozdíl příjmů a výdajů s obchodem souvisejících)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak GeForce evidentně nevydělává, proč by do mrtvé větve vlastně měli investovat?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

ved podla poslednej rady gpu ani neinvestuju :)

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Copak investice, ale oni asi již ani neplatí potenciální výrobní náklady .. chybějící výrobní kapacity => omezená dostupnost na trhu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale platí a moc dobře platí TSMC.
Nedostatek na trhu je způsoben přesunutím většiny rezervované výrobní kapacity ve prospěch výroby akcelerátorů. Na herní grafiky prostě není místo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Do nevydělávajících oblastí má přeci investovat konkurence.
... aby vyvolali tlak na snížení cen nVidia karet
... které se nevyrábí (v dostatečném počtu).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No ale tu je problem ze realny vyrobca toho cipu je na celom svete vlastne jeden. A aj keby konkurencia si nieco lepsie vymyslela, tak to proste nema kde vyrobit aby to bolo na rovnakej technickej urovni. nVidia si vybookuje TMSC maximalne a sama sa rozhodne ci pouzije kapacitu na AI alebo GPU. Ak by aj niekto prisiel s nejakym lepsim GPU, tak dost pochybujem ze by prekonal nVidiu pri dnesnom stave ak by to mal na o generaciu alebo niekolko generacii starsom vyrobnom procese, aby sa to dalo vyrobit aj inde. Mozno keby prislo k nejakemu posunu v paradigmu renderingu, a nie Raytracing ale povedzme z aktualneho povrchoveho renderovania na volumetricke (voxely) a konkurencia by mala na to pripraveny hw a technologiu, mohli by narobit nVidii problemy, ale to je nepravdepodobne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to neřešitelné, protože u toho jednoho výrobce si vybookuje kapacitu pro serverová řešení i AMD (v jeho případě EPYC a serverové GPU). A protože ve zbylé kapacitě chce pokrýt co nejvíc hráčů, tak nemůže dělat velké čipy a ty pak binnovat, musí udělat menší čip s velkou výtěžností. Proto pak chybí highend.

> melkor
> Do nevydělávajících oblastí má přeci investovat konkurence.
> ... aby vyvolali tlak na snížení cen nVidia karet
> ... které se nevyrábí (v dostatečném počtu).

Co z toho ten druhý výrobce bude mít? Z toho by těžil jen uživatel, že si může koupit NVidii levněji.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

>> Co z toho ten druhý výrobce bude mít? Z toho by těžil jen uživatel, že si může koupit NVidii levněji.

A o tom to je.
Nejvíce je slyšet křík nV fanoušků, kteří by chtěli pořídit levnější karty.
Mají smůlu. AI trh je ziskovostí ... někde jinde.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No stale drzia tento segment, ale ano bude zaujimave sledovat kedy hodia do toho vidle. Uz teraz to nie je ziaden zazrak a ak sa AI akceleratory nejak diametralne rozidu s GPU potom uz asi nebude mat vobec zmysel udrziavat aj herne GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pořád jsou napřed proti konkurenci, takže si mohou držet těch 97% trhu s minimální prací.

 

Každé malé dítě ví, že grafická karta = NVIDIA a počítač/notebook = Apple

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No to sice je papierovo, novinarsky pravda ale realita je ina. Ako aj rada 40xx tak aj teraz 50xx maju/mali problem s dostupnostou. Problemy s napajanim a taviacimi sa konektormi atd. Ano nVidia je silna znacka, ale uz maju druhu generaciu ktora je vykonnostne nemastna neslana, ziaden skok, prenasleduju ju podobne problemy ako predchadazajucu a aj nejake nove (vypnute TMU a podobne) a zaroven ma mizernu dostupnost a prestrelenu cenu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"""""ale realita je ina. Ako aj rada 40xx tak aj teraz 50xx maju/mali problem s dostupnostou. Problemy s napajanim a taviacimi sa konektormi atd. Ano nVidia je silna znacka, ale uz maju druhu generaciu ktora je vykonnostne nemastna neslana"""""

To že jsme skoro "na konci" je jasné především Huangovi, proto vymyslel "revoluční" MFG..
Ale naprostá většina "konzumentů" nehltá každou zmínku na DiiT a TechPowerUp, vůbec netuší, že jsou nějaké roztavené konektory a blabla milion dalších věcí.
Jednou za 5let chcou "novou GeForcku" a pro děcko "GeForcku" a víc je nezajímá, vyberou něco aktuálního dle peněženky a fertyk.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No tak zákazník počká, pěkně ve frontě jako na banány. A když mu přijde zmetek, tak počká na vyreklamování. Jen minimum si koupí něco jiného, viz data.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je ale riskantní strategie - vsadit vše na jednu kartu, která se aktuálně zdá být nej. Jistě, potenciální zisk je obrovský, ale žádný schody nevedou až do nebe... Až (a otázka není jestli, ale kdy) se zhroutí AI GPU HW poptávka (ať už z jakýchkoliv důvodů), tak začínat v herních GPU skoro odznova nebude jednoduché. IMHO osobně preferuji AND strategii diverzifikace - nikdy nebudou ti nejbohatší, ale mají v záloze plán B nebo C nebo D... A už jim to v minulosti hodně pomohlo...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

AI se bude hardwarem pokrývat ještě mnoho let. To není jako kryptohorečka, co skončila za rok dva.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

I kdyby ano - coz ja osobne za jiste nepovazuju - AZ k tomu dojde, tak se vracet k hernim GPU bude obtizne (a cim dele to bude trvat, tim obtiznejsi to bude), nebo ma nyni nVidia jiny plan B? Grace CPU? (To je ted jen doplnek ke GPU, a nevypada to, ze by do toho masivne investovala... Tegra je v podstate mrtva... Do ceho dalsiho nV investuje? ... Proste nemit v zaloze plan B (at uz jakychkoliv), tim spis kdyz prostredky na vyzkum jsou, je risk... Proto si nemyslim, ze nV vyklidi pole hernich GPU - mozna bude skomirat, ale nemuze ho nechat vyhnit - ledaby si nasla jiny smer "zalozniho" byznysu... A nebo proste "money, money, money" je tak silny, ze opravdu vsadi vse na jednu kartu, bude zdimat, jak to jde - a po tom potopa...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

money, money, money
must be funny
in the Huangs world

money, money, money
always suny
in the Huangs world

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

gimme gimme gimme!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On trh s AI je dost velký a zdaleka to nejsou jen chatboty a generátory obrázků a podobné blbosti. Je to vývoj ve vedě, medicíně, technice. Takže i kdyby to nejvíc vidilelné padlo, bude je to bolet, ale není to konec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V naší firmě např. generujeme přes AI ukázkový CAD/CAM 3D model s požadovanými stavebními prvky. Pro zákazníka mnohem lepší než si filtrovat v databází tisíců examplů a stejně tam nebude ta jeho požadovaná kombinace.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem na mysli jiné obrázky...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak 3D model není klasický (2D) obrázek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toto chápu, ale psal jsem o tom, co obyčejní lidi z AI nejvíc vidí. A zde to byly generované slečny většinou spoři či méně odděné. Dost velký rozdíl, tady to nemusím vysvětlovat. Ale bavit se s někým mimo IT o AI, je někdy dost zajímavé.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale jde o ai v korporatni sfere, kde to setri velke prachy, vede a vyzkumu..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"GeForce tedy přinesla do pokladny pouhých 7 % z toho, co přineslo AI."

No a tak sa NVIDIA ku grafikám aj stavia.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

U AMD je to pro dGPU Radeon patrně ještě méně, celý Gaming segment (GK + APU pro console?) činil pouze 10% z celkového obratu.
https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/1236/amd-reports-fo...
Snad deklarace Jacka Huynha za AMD o cíli získání 40% v současnosti prakticky nenasyceného trhu GK budou výsledky výrazně překonána.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> celý Gaming segment (GK + APU pro console?)
Kolik nových kobzolí bylo uvedeno na trh v letech 2023 a 2024?
S těmi dlouhými dobami mezi verzemi nelze očekávat, že prodeje budou trhat rekordy každý rok.
nVidii v tomto směru velmi, ale opravdu velmi, pomáhájí OEM prodeje karet v tnb.

>> Snad deklarace Jacka Huynha za AMD o cíli získání 40% v současnosti prakticky nenasyceného trhu GK budou výsledky výrazně překonána.
Cokoliv nad 20 % bude úspěch.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Procenta neznamenají nic, pokud celkový objem z něhož se vypočítávají bude zanedbatelný. Dosažených 10% z trhu o 1 000 000 dGPU je větším obchodním úspěchem než podíl 40% z trhu o 100 000 dGPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Furt je 10 % víc než 7 % (diversita portfolia). A křivka prodejů konzolí je v rámci každé generace podobná, takže se výroba dá dobře plánovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Řeč byla o podílu dGPU na celkovém obratu (Radeno/Geforce). V těch deseti % jsou i všechny APU pro konzole, ty se řídí zcela odlišným vývojovým i obchodním cyklem. Pokud se rozhodne AMD pro cut produkce Radeonů tento bude značně nezávislý vůči custom APU (mj. s ohledem na smluvní vztahy s TMSC/MS/SONY/Valve/ASUS).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ani jeden výrobce grafiky nezruší prostě proto, že nechce nechat ani procento podílu konkurenci. Pořád jsou to příjmy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A taky reklama. Něco jako když automobilka má stáj Formule 1.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jistě. Když si uvědomím, z jakého prachu se AMD zvedlo, fakt si někdo reálně myslí, že by ten trh prostě někomu nechalo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když nad tím přemýšlím, tak to nejsou ani karty pro hráče. Protože jediný co udělali, že RTX5000 generuje víc snímků, ale s příšernou odezvou. To hráč opravdu nepotřebuje a bez frame gen je to k ničemu. Takže generace pro benchmarky, kde je sebevětší latence vlastně putna.
Fakt tomu nerozumím. Jednou nvidia reflex a pak DLSS, které jde úplně proti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Soumrak PC gamingu? No, nějak bylo, nějak bude. V "nejhorším" bude výkon grafáren do PC nějakou dobu stagnovat. Stejně asi "nikdo" nechce doma živit "hračku" s příkonem v řádu celých jednotek kW.
Na druhou stranu to také znamená, pokud nedojde za další 2 - 3 roky k zásadnímu obratu, že morální životnost aktuálně přicházející generace karet se značně prodlouží. Nové domácí herní konzole totéž. Uchytí se více handheld konzolí, které výkonem dotáhnou ty domácí. Bude se více optimalizovat SW a celé si to tak trochu sedne. Což by vůbec neškodilo, naopak.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mám pocit, že nás trochu "rozmlsaly" prudké nárůsty počtu jader CPU a jejich čipletové/dlaždicové uspořádání. Příchod čipletů a dlaždic do grafik je očekávatelný. Velké monolity jsou drahé a náročné na výrobu. V PC by se také mohlo stát, že další krok bude více GPU na jedné desce, ve stylu dřívějšího SLI/CrossFire/Hydra... Nicméně stále si myslím, že TDP (TGP) respektive příkon grafické karty nebude možné šponovat přes 500 W u špičkových herních karet. A i to je příliš hodně, podle mě.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> V PC by se také mohlo stát, že další krok bude více GPU na jedné desce, ve stylu dřívějšího SLI/CrossFire/Hydra...

DirectX 12, který je tu X+ let (jak rád zdůrazňuje Franki) obsahuje i Multi GPU rendering, který na několika příkladech předvedli při jeho uvedení ... a od těch dob na to padá prach.
Dokud to někdo nenarve do nějakého populaárnějšího enginu, tak to vývojáři používat nebudou. Není čas se to učit, implementovat, ladit, udržovat, ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Není možné docílit transparetního multi-GPU režimu, které by umístilo úlohu na všechna dostupná GPU s tím, že by každá z karet by v rámci scény vyprodukovala pouze část z celkového rozlišení obrazu cca odpovídající jejich síle (komplexnosti scény). Informace o době trvání vzniku snímku na zúčastněnách GPU by pak byla zohledněna v rozdělení úloh pro příští snímek?

Tady je k tomu i nějaký paper.
https://www.researchgate.net/figure/Optimization-of-rendering-regions-in...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je právě dost těžké, i kdyby to byly dva identické čipy na jednom PCB. Proto se nakonec skončilo u Alternate Frame Rendering, což v dnešní době AI nahradí framegen (více fps, původní input lag - stejně jako u AFR). PS: I u Voodoo to nebylo tak jednoduché, museli jste nastavit oboum stejný clock, jinak bylo vidět, že některé řádky jsou v části obrazu napřed nebo pozadu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Proč by to mělo být těžké, kompletní složený snímek je zobrazen až je celý hotov (máme dnes G-Sync/FreeSync při vysokých fps), podle úspěšnosti rozdělení náročnosti úloh budou tyto části hotovy ve stejném (podobném) čase. V ideálním případě .. každý další snímek je hotov dříve než při jeho vzniku na jediném GPU, by to na rozdíl od AFR mělo dokonce zlepšit i latenci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To by platilo u direct rendering. Většina her má ale indirect rendering, kdy je desítky render requestů různých částí scény. A některé mohou být vstupem pro další, takže by na sebe GPU čekaly.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud by vše na obou kartách probíhalo paralelně (s jediným rozdílem výsledné části obrazu) nečekaly by na sebe dvě karty kratší dobu, než kdyby vše probíhalo na jedíné kartě? Co je na indirect renderingu neparalelizovatelné?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikdy není jisté, že obě karty budou vytíženy přesně 50/50.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A je to vůbec nějaký problém, copak je pouze dokonalé škálování výkonu jediným přípustným cílem?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když na ty snímky mají navazovat další a když je podmímkou kromě vysokých FPS taky jejich stabilita...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je celková efektivita. Máš dvě karty, ale výkon třeba jen plus třetina. Přitom pro typické situace už jsou techniky, jak je ofakeovat:
- ve VR kreslím pro obě oči současně pomocí multiple render target
- ve VR nastavím nižší kvalitu shaderů pro periferní vidění
- AI upscale
- AI framegen

Věci na pár tranzistorů a udělá to víc parády.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je ale věc SW a tedy to nemusí být vázáno na jednu HW platformu a APU umí AMD docela slušně. To nejlepší sice nemá grafický výstup, ale 24 jader 3,7 GHz CPU, 14,592 stream procesorů, 3,92 PFLOPs v FP8 nebo 61,3 TFLOPs FP 64 a 5,3 TB/s 128 GB RAM? Když umí toto, 16 jader CPU s 2560 stream procesory pro notebook. Má AMD reálně nějaké omezení mimo zájmu uživatelů? Apple dělá HW především levně na výrobu, aby měli velké zisky, ale nedá se říct, že by nějak posouvali technologické hranice.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V podporovaných use casech posouvá hranice.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jakože mimo Apple vývoj stojí? Elitářství jako prase.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ale to je chyba PC.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ne, to mají nekeří lidé v hlavě. Ať se to někomu líbí nebo ne. Počítače i telefony a tablety jsou jen elektronika, spotřební zboží. Ale jedna skupina lidí z toho má modlu. Cokoliv jde na Apple, je možné i jinde. Jasně jsem lůza, protože mi už pár let k naprosté spokojenosti stačí Motorola za 5 tisíc. Chápu, že pro majitele telefonu za 15-20 tisíc nebo víc je to složitě pochopitelné. Mě nabízí vše, co potřebuji. Je to spotřební zboží, až doslouží, ani nevím jakou značku koupím. Vždy vybírám podle parametrů, které jsou pro mne důležité. Mám svobodu velikévolby. Ovečka vybírá iphone nebo iphone... Případně MacBook nebo jiný MacBook, někdo dokonce stolní Mac. Ale to je vše. Prostě to NUTNĚ MUSÍ mít znak nakousnutého jablíčka. Jako by bez toho nešlo žít. By se krutě ztrapnil něčím jiným. Právě kvůli možnosti výběru mne Apple zatím nedokázal zaujmout. A taky se mi nechce rozčilovat s tím, že si natelefonu bez apky třetí strany ani neuspořádám ikony, jak chci. A takových věcí je tam víc. Ale někomu nemožnost svobody nastavení a výběru vyhovuje. Já sice nevím proč, ale proti gustu. Takže ne Apple není lepší je to jen výrobce, který slušně rýžuje na ovečkách. A to upřímě, taky nechci.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nakousnuté jablko je modla... Androidistů a PCčkářů. Applisti to neřeší.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsi na omylu. Já v nějaké poslušnosti jedné značce smysl nevidím. Pokud si můžu svobodně vybrat a nemusím za totéž platit víc... Ale jen ovečka řekne o někom, kdo nemá to jeho znažku, že je lůza. A to je právě o tom EGU, pocitu nadřazenosti a aroganci. To EGO ti nedovolí koupit něco jiné a to EGO z tebe dělá arogantního.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lůza je jasně definovaná a nesouvisí s Applem. Mluvíš o poslušnosti, ale to tobě nedá Apple spát.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kdokoliv někoho nazývá lůzou, je povýšený a arogantní. Vždy. Nikdo kdo má rád lidi, by ten výraz nepoužil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty máš rád lidi? Máš rád jen svou sociální skupinu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nesoudím nikoho jen na základě původu, pouze podle toho, jak se chová. Ke každému přistupuji přátelsky a světe div se, ono to funguje, ti lidé mi neodpovádají podrážděně. Na úsměv odpoví stejně. A jen naprosté minimum lidí (1 ze 100 možná) do dálky doslova řeve, raději mne obejdi.

Ale kdo rovnou u lidí čeká lhaní, podvod, je nepřístupný, neusměje se. Jidi na to reagují.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tom se shodneme.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Matně si vybavuji nějaké nedostatky a řešení při vykreslování více GPU. Jednak potřeba sdílení VRAM, nebo vysoká nároky na transport dat do dvou VRAM či mezi VRAM 2 karet. Potom poskládání obrazu ze dvou karet do jednoho obrazu, kde se to různě kombinovalo v pruzích svisle, vodorovně, nebo ve čtvercích šachovnicově... No, asi to není tak jednoduché, jak to zvenčí vypadá. Na jedné desce s jednou VRAM, nebo jako čiplety jednoho velkého GPU, by to možná šlo udělat lépe. Tohle fakt nevím.

Renderování 3D scény v nějakém vizualizačním SW je něco o hodně jiného, než "gamming" rendering. Pokud vím, tak třeba v Blendru není problém v enginu Cycles při vysokých nárocích a velkém rozlišení renderovat dlaždicově na více GPU. Nicméně engine Eevee, který je založený na "herním způsobu", se renderuje celý obraz komplet najednou výpočet lze rozdělit jedině po celých framech. Eevee až řádově rychlejší až realtime, oproti Cycles. Zase má jiné mouchy a některé shadery je třeba nastavit odlišně pro Cycles a Eevee... Není to legrace, no. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>>Na jedné desce s jednou VRAM, nebo jako čiplety jednoho velkého GPU, by to možná šlo udělat lépe.

Více nodů < více karet v jednom nodů < více čipů na 1 kartě < více čipletů v jednom čipu < monolit
Z leva doprava roste přenosová rychlost i propustnost a klesají latence.
Ovšem roste i cena a náročnost výroby a klesá výtěžnost (hodně rychle).

Velikost monolitního čipu je zkrátka omezená, tak je použití čipletů nejlepší z kompromisů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mám pocit, že konzole v případě že jim dochází dech (výkon) používají dočasný checkerboard rendering (zbytek obrazu se interpoluje). Takže si představme situaci kdy jedna karta řeší bíle a druhá černé pixely. Vzhledem k tomu, že obě GK řeší prakticky identickou scénu/obraz doby by asi byly podobné.
https://en.wikipedia.org/wiki/Checkerboard_rendering

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už tu bylo a byly s tím problémy. Generování obrazu není jednoduše jen výpočetní zátěž, která jde rozdělit celkem slušně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co z toho "jiného" nejde paralelizovat na straně CPU/IO/GPU?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dnes jsou většina prodaných "PC" notebooky, nikoli desktopy. Pokud se posune běžně dostupný standard iGPU v ntb může se hraní stát rozšířenějším díky nim. Nakonec lidé s pomocí berliček FSR hrají AAA hry i na 780M/890M, dtto samé platí o nasazení APU v mini PC. Jde o to zda je prioritou si zahrát, nebo se kochat rozlišením/detaily dostupným díky dGPU.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, díky notebookům a pomalu ale jistě zlepšujícím se iGPU se zespodu odřezává nabídka dGPU. Už prakticky neexistuje lowend (pokud nepočítám příšerně staré karty).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Příšereně stará RTX 4060 ;)

rtx 4050 Laptop používá stejný (poněkud více ořezaný) čip a stejnou paměť.
8060S (iGPU ze Strix Halo) by mělo mít vyšší výkon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

xx60 už podle čísla není lowend. Je to jen lowend z té řady, ve smyslu ten nejslabší. Ale ne lowend v nabídce GPU obecně. Podobně jako lowend Apple laptop je Air, který odpovídá výkonem a cenou mainstreamu v PC notebookách.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cenou taky není to, co by si lidi představovali pod pojmem Low-End.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To nijak nerozporuju. Byla to spíše taková úvaha. Předpokládám, že většina domácností počítač doma sdílí. Tam má NB výhodu, že si jej aktivní uživatel může "čapnout" a vzít do svého koutku, vyřešit co potřebuje, zahrát si a posunout někomu dalšímu... Výkon na školu, home-office a veškeré internety či videa mají i postarší notebooky dost. Na nové (aktuální, byť ne AAA) hry to chce přeci jenom i lepší GPU, což aktuální notebooky asi splňují (nevím od jaké cenové hladiny).

Sám mám doma jenom notebooky, byť už 2 roky mluvím (píšu) a furt s tím počítám, že chci stavět stroj na doma. Akorát že důvodem je pro juniora 3D grafika na střední škole a na to prozatím stačí relativně nový notebook s RTX 3070m se 6 GB a ZEN3 8jádrovým "HáeSkem" půjčený z práce.

Technicky bych "potřeboval" (považoval za užitečné) garifiku s 16 GB VRAM a co nejlepším renderovacím výkonu, ovšem ne v ceně "ledviny" a 12jádrové CPU ZEN5 či lepší. Ale také je možné, že sáhnu po nějaké grafice z druhé ruky pro začátek, jelikož renderování náročných věcí se dá vždycky hodit na farmu, když na to přijde...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mne by zajímala jiná věc. Jak na tom je poměr GeForce a profi Ada Lovelace což je technicky totéž, ale prodáno s vyšší marží. Protože až z toho lze soudit, zda se jim grafický vývoj vyplácí. Ale pokud to v té tabulce je. Tak potěš koště.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když tak koukám na vaši logiku, radši si ani nepřemýšlejte nad tím, jaké podíly na tržbách AMD mají samotné Radeony. AMD už to radši schovává do "segment gaming".

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ale ten poměr i tak není tak malý jako u zelených.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Gaming segment ~10% z celkového obratu AMD, který zahrnuje jak APU pro konzole tak dGPU proti 7% podílu Geforce u NVIDIA. Jste si jist, že dodávky pro Playstation/XBOX/Steamdeck/ROG Ally atd. neubraly z těch 10% více než 2%, aby se dalo o jakémkoli natož o "ne tak malém rozdílu" vůbec hovořit?

https://ir.amd.com/news-events/press-releases/detail/1236/amd-reports-fo...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Protože není na obzoru žádný nový model. Ale do gaming se profi grafiky nepočítají. Takže reálně těch segmentů, pro které AMD vyvíjí ty architektury je víc. Jen nevím, kolik Radeonů Pro W.. AMD prodá a s jakou marží. I když, ta se podle cen modelů dá odhadnout.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro oba výrobce jsou dGPU popelkou, v opačném případě by tady byla v obchodech dostupná široká konkureční nabídka na aktuálních výrobních procesech v celé škále výkonového spektra výkonově lepší než předchozí generace. Nebudu již psát za dostupnou cenu, reč je o realitě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

radeon mas dneska i v kazdym prodanym procesoru.. ale to se ti moc nehodi do kramu, co?? ((:

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Z hlediska obratu se dá předpokládat, že APU do PC/ntb budou součástí Client segmentu (prodávány jako Ryzen CPU), nikoli Gaming segmentu (custom APU, dGPU).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no prave, cast radeonu je zapoctena v cpu segmentu, zatimco vsechny geforce ma nVidie zapocteny v gpu segmentu.. takze se to neda primo srovnavat.. ale to krali demagogu adamsovi nevadi..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je báječná zpráva, a už jste na něm zkoušeli něco hrát?

Vrazili ho tam ze stejného důvodu jako Intel. Akorát na rozdíl od toho Intelu z nějakého důvodu zůstává v defaultu BIOSu zapnutý, i když tam vrazíte grafiku. Což čirou náhodou pomáhá na Steam Survey u těch, co nevědí, že se to dá vypnout. :D "AMD Radeon Graphics" jsou tam teď nejpoužívanější grafiky AMD.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

'' a už jste na něm zkoušeli něco hrát? ''

predstav si, ze kvuli tomu nVidie prestala vyrabet x08 chipy a pak i x07 chipy, protoze na integrovanejch grafikach amd se hraje lip.. strix point lepsi nez mobilni rtx3050, strix halo lepsi nez mobilni rtx4060 a ultrathin verze rtx4070.. a taky ze zebricku amazonu mizej sroty nVidie jako gt1030, gt710 a gt730, ktery byly jeste pred par lety na spicce:
https://zbase-global.zingfront.com/saasbox/resources/jpg/%E6%98%BE%E5%8D...

ted uz je nejlepsi z tehle srotu na 14 miste.. prakticky nikdo to uz nepotrebuje.. a jo, i na nejslabsim integrovanym radeonu se 128sp toho rozbehas vic nez na gt710 a gt730..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ne, nemluvím o APU, mluvím o těch mnohem početnějších IGP v normálních Ryzenech.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To je to samé. APU běží jak v režimu SoC, tak v režimu desktop, kdy je k němu připojen čipset.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

No, z hlediska výkonu a použitelnost na hry to určitě není to samé :).

IGP v běžných Ryzenech je tak na hraní v 720p... s FSR na Performance. Speciálně v řadách X3D to nedává absolutně žádný smysl. Dali to tam jen kvůli statistikám prodaných GPU do výročních zpráv jako Intel.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

'' Dali to tam jen kvůli statistikám prodaných GPU do výročních zpráv jako Intel. ''

dalsi hovadina.. igpu v x3d je proto, ze pouziva stejnej iod jako ostatni ryzeny.. fakt se nevyplati delat kvuli jedny rade jinej navrh..

navic i na x3d to ma smysl.. lidi co reklamujou rtx4090/4080 5090/5080 se spalenejma konektorama nemusej bejt mesic bez pc, ale diky integrovanymu radeonu muzou pc dal pouzivat..

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

A taky na 13" levné žiletce to stačí na Cyberpunk 2077 v 720p60 AI-upscaled to 1080p60, což zvládne i Qualcomm SoC laptop. AMD iGPU má výkon nejméně dvojnásobný a kompatibilitu ve hrách kousek za nVidií, daleko před Intelem, Applem, Qualcommem a co přijde.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je docela demagogie, tvrdit že něco udělala firma záměrně s účelem, který ty v tom vidíš skrze nějakou svoji vlastní optiku. Nevím, jestli AMD uvedla nějaký konkrétní důvod. Pokud ano, není důvod se domnívat, že AMD záměrně lže. Komplikovat si výrobu záměrně kvůli statistikám na Steamu? :D

Já v malých iGPU vidím přínos pro uživatele, kteří dGPU nepotřebují vůbec. Také se to může hodit, při řešení nějakého divného stavu s externí grafikou, kdy se lépe ověří, není-li problém v samostatné grafické kartě. A pro výrobce CPU je jednodušší tam to GPU jednotně mít, než řešit různé varianty a hlídat si "administrativně", aby to někdo náhodou nepopletl a nevyrobily se CPU v jiné konfiguraci...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Super. Proč je to IGP i v X3D? Zabírá zhruba čtvrtinu plochy IO hubu. Proč nemají ke svým modelům alternativy bez IGP tak jako F u intelu? Proč ho vůbec dávali do všech procesorů, když měli mnoho let APU, a kdo chtěl procesor s IGP, si koupil to APU. Proč se automaticky nevypne, když tam člověk strčí grafiku tak, jak to funguje u Intelu? Speciálně když je to aktivní vedle GeForce, je to jenom recept na problémy.

Nemyslím si, že to, že se i při klesajících prodejích grafik dostali z 10% na 20% podíl GPU na trhu, zatímco Intel současně spadl ze 75 na 60 %, je jenom nechtěný vedlejší efekt.

https://www.statista.com/statistics/754557/worldwide-gpu-shipments-marke...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co znamená to "automaticky vypne"? Pokud připojíš monitor na port na desce, tak musí běžet. V dnešní době USB-C docků a monitorů s integrovaným dockem to může být jednodušší, než ostatní zařízení táhnout spolu s videosignálem přes dGPU. A jak tu už někdo vysvětlil, ten I/O čiplet je sdílený s jinými CPU.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Myslím tím to, že když jako lama nebo dělník na lince strčím grafiku do desky a nastavím bios na defaults, a monitor píchnu do grafiky, nenaběhnou mi Windows se dvěma grafikama.

U Intelu je to potřeba vynutit, aby se to tak chovalo, u AMD je potřeba naopak vynutit, aby se to tak nechovalo. Na všech deskách, které jsem zatím pro Ryzeny s IGP zkoušel.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Login screen naskočí vždy. Nastavení BIOSu se týká BIOSu a spouštění Windows.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

>> >> igpu v x3d je proto, ze pouziva stejnej iod jako ostatni ryzeny
v zápětí na to Adamova "ynteligentní" otázka
>> Proč je to IGP i v X3D? Zabírá zhruba čtvrtinu plochy IO hubu.

Adame, dej si pauzu. Dnes není tvůj nejlepší den.

>> Proč nemají ke svým modelům alternativy bez IGP tak jako F u intelu?
1) nemajé tolik vadných iGPU jako Intel
2) mají v nabídce i několik modelů F

>> Proč ho vůbec dávali do všech procesorů, když měli mnoho let APU, a kdo chtěl procesor s IGP, si koupil to APU.
Proč hodně recenzentů vyzdvihovalo intelí iGPU jako výhodu pro použití v kancl strojích nebo krizové využití pro případ havárie dGPU?

>> Proč se automaticky nevypne, když tam člověk strčí grafiku tak .. Speciálně když je to aktivní vedle GeForce, je to jenom recept na problémy.
Jestli to není spíš tím, že ten úžasný nVidia SW není schopen s stím srovnat.
Dle DirectX 12 má Multi GPU fungovat i GPU různých značek.
Zase si někdo zjednodušoval práci.

Nehledě na takovou drobnost, že v případě ntb, ten signál může být směrován skrz iGPU. Jak podotknul kolega výše.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

By mě fakt zajímalo, kdo osazuje desktopovou desku do notebooku, že se to při detekci grafiky ve slotu automaticky nevypíná tak jako u Intelu.

Software nvidie s tím nemá problém. Aplikace mají problém s tím, když detekují zároveň grafiku AMD a Nvidie a nevědí, kterou použít.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dnes neexistuje "automaticky". Je to věc BIOSu a jeho nastavení.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je to věc defaultního nastavení biosu. U intelu se v defaultu vypíná, u AMD zapíná. A u toho AMD musí člověk i docela hledat, aby našel, jak to vypnout.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud někdo má problém se vyznat v BIOSu, tak je možná lepší, že je to zapnuté by default.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Je to nejspíš proto, že dělat pro desktop dvě varianty centrálního chipletu by se jim nevyplatilo. Ta plocha navíc jim tolik navadí.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

>> >> i na nejslabsim integrovanym radeonu se 128sp toho rozbehas vic nez na gt710 a gt730
>> Ne, nemluvím o APU, mluvím o těch mnohem početnějších IGP v normálních Ryzenech.

Aneb ukázka, jak ze sebe Adam dělá vola a ještě to prohlašuje za výhodu.

128 Stream procesorů = 2 CU .. a to je přesně to iGPU v IOD Ryzenů řady 7000 a 9000.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ano, omlouvám se, v hlavě nenosím počty stream procesorů integrovaných grafik AMD, abych to podle nich dokázal identifikovat bez googlování, a na googlování teď čas nemám. :D

Zato mám představu, jaký výkon má grafika v Ryzenu a jaký v APU a nenapadlo by mě, že narazím na někoho, kdo mě bude zároveň přesvědčovat, že na základních IGP v ryzenech dá něco hrát, když zároveň razí myšlénky, jak je nezbytné hrát všehno na plný detaily v nativu. :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

128 stream procesorů není málo. Pamatuju, když dGPU měla třeba 2 pipeliny a na každé 2 texturovací jednotky ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

>> >> radeon mas dneska i v kazdym prodanym procesoru
>> Tak to je báječná zpráva, a už jste na něm zkoušeli něco hrát?

Adame, máš představu kolik "pixlí šejdrem" má taková Intel GMA 945?
2 CU = 128 stream procesorů je proti tomu výkonem .. ohromující.
Na tom inteláckém GPU mám natočeno přes 10 000 hodin hraní.

Ještě nějaká inteligentní myšlenka pro tento týden?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Sice má AMD málo dGPU, ale architektura je stejná jako v konzolích a iGPU. Tedy je to jeden sdílený vývoj a fixní náklady.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No jo, a jak často obměňují grafiku v konzolích.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale zas z poměru vynaložených nákladů na vývoj a prodaných kusů, je to celkem hezké.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toto oznámení jsem nepochopil, asi chybí konec věty, byť je na konci tečka. Třeba: Jak často obměňují grafiku v konzolích záleží na tom, jak odběratelé čipů obměňují generace konzolí. Mezitím pochopitelně AMD stále inovuje, jak vidíme na čipech do grafických karet. :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hrozně by mě zajímalo, proč máte zapotřebí tady rozjíždět takový flame? I kdyby mělo AMD ten podíl zisku z prodejů dGPU ještě menší, tak co? Přijde Vám, že by prodělávali a chtěli to zabalit nebo tak něco? Pořád se jim to vyplatí dělat, prodají toho tolik, kolik asi zvládnou vyrobit... tak o co jde? Potřebujete honem poměřít pindíky a ukázat, že ten u nVidie je větší? Asi to je úplně zbytečné ne?

Vtomhle článku šlo pouze o to, že nVidia jakožto kdysi čistě výrobce grafikých karet se natolik proměnil, že grafické karty už jsou u něj úplně marginální položkou. Je to prostě zajímavé sledovat takový obrat a přeměnu firmy...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ne, jenom se vám pokouším vysvětlit, že kdybyste měli se stejnou metrikou a logikou "Nvidia dlabe na GeForce, protože víc vydělává jinde" posuzovat dedikované Radeony ve vztahu k tomu, kolik AMD vydělává na jiných věcech, tak se z toho musíte nutně podělat.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To je, jako když politici napříč Evropou porovnávají jen s Německem. Víš, co by třetí, čtvrtý výrobce dál za to, kdyby z herních dGPU měl zisky jako AMD?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No tak AMD dlabe na "hi-end", pokud vím. Možná je to škoda, možná se díky tomu bude planeta oteplovat pomaleji. To třeba hodně lidem vadí, protože mají pocit, že kdyby se AMD snažilo více, mohli mít i grafické karty na úrovni RTX 5080. Nevím, třeba by to i vyšlo, leč AMD se rozhodla "hodit flintu do žita" a nesnažit se mít výkon za každou cenu. Doufejme, že si tak šetří síly na UDNA a přijde s nějakou peckou. O čemž pochybuji, spíše jenom ještě více dotáhne výkon v ray-trace a jiných výpočtech. Doufejme, že pokud nezlepší, tak alespoň zachová rasterizační výkon. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> kdybyste měli se stejnou metrikou a logikou "protože víc vydělává jinde" posuzovat dedikované Radeony

Kdybys vylezl ze své sociální bubliny, možná bys zjistil, že ne jenom dedikované Radeony, ale třeba i APU.
A věř tomu, že uživatelé z toho nadšeni nejsou.

A teď zkus porovnat pokrok mezi:
- RTX 2060 (01.2019) a RTX 5060 (2025 ... Q2?) .... +3 generace
- RX 5600 XT (01.2020) a RX 9060 XT (2025 .. Q2?) ... +3 generace

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jak schovává? Copak Radeony nejsou gamming segment?
V tom gammingu jsou i semi-custom obvody pro konzole a nejspíše i APU pro handheldy. To je podle mě správně.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Schovává ve smyslu, že už snad ani nezveřejňuje, jaký podíl na obratu AMD mají samostatné Radeony.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proc by to mela rozlisovat? vydela na tom at proda samostatnej nebo integrovanej..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Minimálně od střední třídy výš na těch integrovaných spíš prodělává než vydělává, kdyby tam to IGP nebylo, tak si ušetří kus křemíku a lidi ty procesory nekupují o nic míň.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že AMD má vlastní analýzu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Od střední třídy výš AMD žádné GPU hlavně nedělá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mluvím o střední třídě procáků.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To jako mají ten křemík z centrálního IOD odlamovat? A nebylo by to naopak dražší? Nebo jako si to v AMD neumí spočítat, co se jim ve výrobě vyplatí víc? Bože!! :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

>> kdyby tam to IGP nebylo, tak si ušetří kus křemíku

1) O kolik fyzicky menší by mohl být ten čip bez iGPU být, když možnosti zmenšení jsou limitovány velikostí všech PHY?
2) Ušetřili by na tom křemíku více než jsou fixní náklady na masku pro jiný čip?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nemusí být druhá maska, může být třeba 1/3 masky jeden čip(let) a 2/3 druhý. Ale tam zas firma dojede na tom, že neodhadne podíl čip(let)ů. Z posledních let je známý případ Apple, kdy podcenil zájem o výkonné verze prvních CPU po přechodu na ARM a vyrobil většinu procesorů v base (základní) verzi. Dodnes snad Alza s velkou slevou nabízí MacBook Air M1 a M1 byl cpán i do iPadů. Zatímco na Pro a Mac lidi čekali ve frontě.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ladisi, nevím v čem jsi fakt dobrý, ale drž se toho, protože hardware to zjevně není. Dělat dvě varianty téhož se vyplatí jen tehdy, když ten kousek křemíku, co odebereš ušetří výrobu druhé varianty a nejen to, taky interposeru a samozřejmě další linku, kde tuto variaktu budou dávat dohromady. A to těch pár mm čtverečních fakt neudělá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Právě proto varianty Apple Silicon jsou velikostí x2. Aby to mělo smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže propojit CPU chiplety není problém. U GPU je potřeba minimálně 10x víc spojů a tím se to komplikuje. Apple herní grafiky jaksi nevyrábí, takže tím se nedá argumentovat. A samozřejmě i u toho AMD by výsledek byl spíš víc než 2x větší, protože v jednotlivých chipletech musí být i logika toho rozhraní, která u monolitu není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže Apple Silicon, vyšší verze než base, jsou z většiny právě ta GPU. Takže propojování čipletů je problém. Až takový, že to Apple už po dvou generacích vzdal (M2 byl spíš takový M1-refresh).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale Aplle nedělá herní grafiku, je to zaměřené víc na výpočetní výkon, což není takový problém. To je jasně vidět na chipletových Instinct MI. Jenže herní grafika je náročná nejen na datovou propustnost, ale taky na nízké latence. Takže chiplety naražené na sebe, což navíc pomáhá udržet na uzdě spotřebu těch rozhraní. Takže pouzdření je výrazně náročnější na přesnost. V laboratoři to asi jde. Ale hromadná výroba je něco jiné. Určitě to časem půjde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Apple Silicon je právě i herní grafika. Ještě řekni, že na Macách se nehraje. Kdyby byla jen na výpočty, tak mohl zůstat u čipletů. Koneckonců v posledním x86 MacPro byl Radeon spojený dva dohromady můstkem InfinityFabric.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale není primárně herní. Navíc udělal někdo přímé srovnání s čímkoliv současným ze světa PC? Apple se tomu dost brání jak u CPU tak u GPU.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Apple se tomu nebrání. PC pro něj není konkurence, takže ho ignoruje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud chtějí přetahovat zákazníky? Apple se nebrání, ale nedělá to. Divné.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přetahovat koho? Apple nechce lůzu, potřebuje punc něčeho lepšího.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jakože na PC nejsou i lepšolidi? To je už jasná známka toho, že je tady někdo ovečka. Už je to věc stylu a postavení, mít Apple, Android a PC jsou fujky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

I na PC jsou lepší lidi. Ale i lůza. Tu Apple nechce.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Někdo bere lůzu podle majetku a značek a někdo zas podle morálního - spíš amorálního smýšlení o své nadřazenosti. Přitom takoví lidé jsou často arogantní až agresivní vlivem gigantického EGA.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Applistům je to jedno. To PCčkáři se furt čílí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

iProletáři všech zemí, vyližte mi... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

EGA byla svého času docela dobrá grafika...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Njn, bohužel musím souhlasit. Taky proto to v segmentu herních GPU vypadá, jak to vypadá. Trochu doufám, že to nějak zkoriguje UDNA, pokud by byla koncipovaná podobně jako čiplety u CPU. Jinak mám už jen plán B - Magic DosBox pro Android na tabletu. :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ze sa vykakali na stary physx to este pochopim, aj ked je to blbe -ked si pustim staru gamesu
ale ze sa vykakali na napajanie stavy do karty? a je im jedno ze ti to zhori -to uz je hlboka ignorancia zakaznika +a aj dalsie veci ako chybajuce vypoctove jednotky :)
tak tie herne ai karty 5000 nemali robit vobec, ai lag fake artefakt obrazky si ja aj tak nikdy nezapnem -zbytocne to tam je a zbytocne to budem platit, a mohli robit len zopar 4090 -a ked nechcu tak ani tie nie no :)
vsak im ta ai bublina splasne a potom uvidime ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.