Tak a teď si můžem 1.5roku zaspekulovat....
Prakticky o čemkoli okolo RDNA5 :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak a teď si můžem 1.5roku
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
30. 12. 2025 - 10:06https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseTak a teď si můžem 1.5roku zaspekulovat....
Prakticky o čemkoli okolo RDNA5 :)https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524835
+
A jak má tedy nakonec vypadat to AT1, vždyť naposled se psalo, že žádné AT1 nebude, byla jen AT0 a pak rovnou AT2. Jestli po tom hypu vydají zas jen nástupce 9070 XT max., tak to bude marketingově pěknej fail, protože AT2 už na žádné vyloženě dělo nevypadá. Jestli to jenom znamená, že nevyjde plná verze a bude to trochu ořezané, to jsem stejně trochu čekal tak či tak, to by nebylo zas takové překvapení, no snad vydají aspoň nějaký high end, min. by to chtělo nějakou konkurenci aspoň pro RTX xx80, když už nic jiného.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
A jak má tedy nakonec vypadat
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
30. 12. 2025 - 11:29https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseA jak má tedy nakonec vypadat to AT1, vždyť naposled se psalo, že žádné AT1 nebude, byla jen AT0 a pak rovnou AT2. Jestli po tom hypu vydají zas jen nástupce 9070 XT max., tak to bude marketingově pěknej fail, protože AT2 už na žádné vyloženě dělo nevypadá. Jestli to jenom znamená, že nevyjde plná verze a bude to trochu ořezané, to jsem stejně trochu čekal tak či tak, to by nebylo zas takové překvapení, no snad vydají aspoň nějaký high end, min. by to chtělo nějakou konkurenci aspoň pro RTX xx80, když už nic jiného.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524847
+
V tom případě to už trochu zavání dalším průserem, další roky bez high endu a hlavně Nvidie bez konkurence v PC gaming segmentu, vypadá to na další smutnou generaci, kdy nás čekají akorát pekelně předražené grafiky, které se ovšem stejně nikam neposouvají, to zas budou peněženky hráčů asi dost plakat a stejně to k ničemu nebude.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
V tom případě to už trochu
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
30. 12. 2025 - 12:46https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseV tom případě to už trochu zavání dalším průserem, další roky bez high endu a hlavně Nvidie bez konkurence v PC gaming segmentu, vypadá to na další smutnou generaci, kdy nás čekají akorát pekelně předražené grafiky, které se ovšem stejně nikam neposouvají, to zas budou peněženky hráčů asi dost plakat a stejně to k ničemu nebude.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524857
+
Priznam se ze jestli neudelaji ty ciplety a nepovede se jim to nebo v to ani nezkusi a zase to odlozi na RDNA 6 tak uz s AMD koncim clovek se nekolik let tesi a pak nevydaji high-end protoze se boji a pritom kdyby vydali 9080tku tak natrhnou envidii totalne prdel ale oni budou prizdi sraci a vybodnou se na to.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Priznam se ze jestli
kell01 https://diit.cz/profil/fgg9mpzvtq
31. 12. 2025 - 03:18https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskusePriznam se ze jestli neudelaji ty ciplety a nepovede se jim to nebo v to ani nezkusi a zase to odlozi na RDNA 6 tak uz s AMD koncim clovek se nekolik let tesi a pak nevydaji high-end protoze se boji a pritom kdyby vydali 9080tku tak natrhnou envidii totalne prdel ale oni budou prizdi sraci a vybodnou se na to.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524922
+
nekde to pred par mesici rozebiral moorelawisdead na ytb a pokud si to dobre pamatuju tak by AT0 mela pokryt top->high end a AT2 high->mid end
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
nekde to pred par mesici
cng https://diit.cz/profil/co-ng
1. 1. 2026 - 16:06https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskusenekde to pred par mesici rozebiral moorelawisdead na ytb a pokud si to dobre pamatuju tak by AT0 mela pokryt top->high end a AT2 high->mid endhttps://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525050
+
Pokud je záměrem vydat to v létě 2027, tak proč by spěchali s tape-outem a definitivně se uvazovali u TSMC. Snad jen, kdyby se extra báli, aby na ně TSMC měla za rok čas, tak už nejspíš mají uzavřenu smlouvu o odběru čipů, čímž možnost vyrábět to u Samsungu padla, ale divil bych se, že by zaměstnanci RTG odjeli teď na půl roku na dovolenou. Pokud bude následující řada grafik opravdu postavená na UDNA, teda už ne zvlášť RDNA a CDNA, tak co jako budou následující měsíce dělat, jestli je UDNA uzavřená záležitost? Budou pracovat na UDNA2, která vyjde někdy 2029? To nedává smysl.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Pokud je záměrem vydat to v
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
30. 12. 2025 - 11:53https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskusePokud je záměrem vydat to v létě 2027, tak proč by spěchali s tape-outem a definitivně se uvazovali u TSMC. Snad jen, kdyby se extra báli, aby na ně TSMC měla za rok čas, tak už nejspíš mají uzavřenu smlouvu o odběru čipů, čímž možnost vyrábět to u Samsungu padla, ale divil bych se, že by zaměstnanci RTG odjeli teď na půl roku na dovolenou. Pokud bude následující řada grafik opravdu postavená na UDNA, teda už ne zvlášť RDNA a CDNA, tak co jako budou následující měsíce dělat, jestli je UDNA uzavřená záležitost? Budou pracovat na UDNA2, která vyjde někdy 2029? To nedává smysl.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524849
+
Řekl bych, že vydávání herních grafik asi nebude jediná jejich starost a pořád lepší být s vývojem popředu než poadu jako třeba Intel.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Řekl bych, že vydávání
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
30. 12. 2025 - 12:52https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseŘekl bych, že vydávání herních grafik asi nebude jediná jejich starost a pořád lepší být s vývojem popředu než poadu jako třeba Intel.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524859
+
Herni trh bude ted stagnovat, ceny PC z duvodu pameti vystrelily nahoru a tim padem dojde k ochlazeni poptavky. Uvadet nove vykonejsi karty v dobe, kdy zbytek vykonu PC nepujde ruku v ruce (preference levnejsich mene vykonych sestav) nebude pro AMD optimalni, hlavne pokud vezmem v uvahu, ze budou muset zdrazit i oni.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Herni trh bude ted stagnovat,
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
30. 12. 2025 - 13:29https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseHerni trh bude ted stagnovat, ceny PC z duvodu pameti vystrelily nahoru a tim padem dojde k ochlazeni poptavky. Uvadet nove vykonejsi karty v dobe, kdy zbytek vykonu PC nepujde ruku v ruce (preference levnejsich mene vykonych sestav) nebude pro AMD optimalni, hlavne pokud vezmem v uvahu, ze budou muset zdrazit i oni.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524868
+
tak ono hry tahne hlavne grafika co si budem povidat. Kdo dneska jeste hraje v 1080p ? A cim vyzsi rozliseni tim na procesor atd mensi vliv na vykon. Tim nerikam ze nemas pravdu uz sem cetl ze se lidi vraceji k DDR4. To je podle me fakt smutny a posouva to cely PC segment zpet a to je sileny.
Pro ukazku dnesni situace moje ramky
---Corsair Dominator Titanium 32GB KIT DDR5 6000MT/s CL30-36-36-76 pred rokem 4 289 Kč a dnes 23 863 Kč
jejich 64GB verze je kolem 45 tisic tohle kdyby mi nekdo rekl tak pred rokem koupil 64 za tech 7tisic co stali.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tak ono hry tahne hlavne
kell01 https://diit.cz/profil/fgg9mpzvtq
31. 12. 2025 - 03:25https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskusetak ono hry tahne hlavne grafika co si budem povidat. Kdo dneska jeste hraje v 1080p ? A cim vyzsi rozliseni tim na procesor atd mensi vliv na vykon. Tim nerikam ze nemas pravdu uz sem cetl ze se lidi vraceji k DDR4. To je podle me fakt smutny a posouva to cely PC segment zpet a to je sileny.
Pro ukazku dnesni situace moje ramky
---Corsair Dominator Titanium 32GB KIT DDR5 6000MT/s CL30-36-36-76 pred rokem 4 289 Kč a dnes 23 863 Kč
jejich 64GB verze je kolem 45 tisic tohle kdyby mi nekdo rekl tak pred rokem koupil 64 za tech 7tisic co stali.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524923
+
Dle Steamu většina, opravdu většina. Další část co má 1440p v 1080p renderuje.
A co je šíleného na tom, že se vracejí DDR4?
Existuje jediné .EXE co by ti na DDR4 nefungovalo? :)
Nebo jsi prostě jen zvyklý, že po “pět” přeci musí být “šest”?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
“”Kdo dneska jeste hraje v
FrankHorigan https://diit.cz/profil/dave-1
31. 12. 2025 - 17:03https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse“”Kdo dneska jeste hraje v 1080p””
Dle Steamu většina, opravdu většina. Další část co má 1440p v 1080p renderuje.
A co je šíleného na tom, že se vracejí DDR4?
Existuje jediné .EXE co by ti na DDR4 nefungovalo? :)
Nebo jsi prostě jen zvyklý, že po “pět” přeci musí být “šest”?https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525012
+
Navíc koupě HighDPI monitoru díky AI upscale nemusí znamenat renderování ve vyšším rozlišení.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Navíc koupě HighDPI monitoru
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
31. 12. 2025 - 17:06https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseNavíc koupě HighDPI monitoru díky AI upscale nemusí znamenat renderování ve vyšším rozlišení.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525014
+
No to, aby grafika počítala scénu v 1080p nebo i menším, stačí zapnout upscaling.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
>> Kdo dneska jeste hraje v
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
31. 12. 2025 - 17:08https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse>> Kdo dneska jeste hraje v 1080p?
No to, aby grafika počítala scénu v 1080p nebo i menším, stačí zapnout upscaling.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525015
+
"Uvazani u TSMC" asi nebude primarni problem AMD. Problem je situace, ktera nastala po zdrazeni pameti, ktere ovlivni a do jiste miry i zmeni dosavadni zvyklosti vydavani atd., pokud se ceny pameti do roka neznormalizuji..
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
"Uvazani u TSMC" asi nebude
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
30. 12. 2025 - 13:26https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse"Uvazani u TSMC" asi nebude primarni problem AMD. Problem je situace, ktera nastala po zdrazeni pameti, ktere ovlivni a do jiste miry i zmeni dosavadni zvyklosti vydavani atd., pokud se ceny pameti do roka neznormalizuji..https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524867
+
Nové generace mohou klidně odložit na neurčito a místo nich vrátit do výroby RX 6600 na levných 6 nm a pouštět ven i zmetky s 6 nebo i 4 GB VRAM, pokud budou. Když jde vývoj špatným směrem, tak přichází do módy retro.
Rád bych se mýlil ve svojí dávné předpovědi, že se z dedikovaných grafik stane předražený druh na vymření, ale všichni zainteresovaní se chovají tak, že to tak chtějí. Kdyby aspoň ta krize vedla k tomu, že se začne upouštět od pájených řešení, ale IMHO nenažranost nepoleví ani tváří v tvář sebezničení.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nové generace mohou klidně
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
30. 12. 2025 - 13:43https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseNové generace mohou klidně odložit na neurčito a místo nich vrátit do výroby RX 6600 na levných 6 nm a pouštět ven i zmetky s 6 nebo i 4 GB VRAM, pokud budou. Když jde vývoj špatným směrem, tak přichází do módy retro.
Rád bych se mýlil ve svojí dávné předpovědi, že se z dedikovaných grafik stane předražený druh na vymření, ale všichni zainteresovaní se chovají tak, že to tak chtějí. Kdyby aspoň ta krize vedla k tomu, že se začne upouštět od pájených řešení, ale IMHO nenažranost nepoleví ani tváří v tvář sebezničení.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524871
+
Treba nas zachrani cinani. Uz vyrabi LPDDR5X, tak treba zacnou i GDDR7
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Treba nas zachrani cinani. Uz
Maor https://diit.cz/profil/abc-cba
30. 12. 2025 - 14:06https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseTreba nas zachrani cinani. Uz vyrabi LPDDR5X, tak treba zacnou i GDDR7https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524875
+
Čínani buď zablokujou, nebo napadnou Tchaj-wan. A pak dedikovaný grafiky budou dělat oni a možná Samsung a možná možná Intel foundry...
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Čínani buď zablokujou, nebo
ST33L https://diit.cz/profil/filip-holan
30. 12. 2025 - 14:28https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseČínani buď zablokujou, nebo napadnou Tchaj-wan. A pak dedikovaný grafiky budou dělat oni a možná Samsung a možná možná Intel foundry...https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524877
+
Ono mezi námi většina těch zaměstnanců TSMC na Taiwanu jsou Číňané, původních Taiwanců moc neni.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ono mezi námi většina těch
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
30. 12. 2025 - 16:45https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseOno mezi námi většina těch zaměstnanců TSMC na Taiwanu jsou Číňané, původních Taiwanců moc neni.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524893
+
To se netýká jen TSMC. Jsou to etnicky Číňané, ale právě proto nechtějí být součástí Číny.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
To se netýká jen TSMC. Jsou
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
31. 12. 2025 - 02:38https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseTo se netýká jen TSMC. Jsou to etnicky Číňané, ale právě proto nechtějí být součástí Číny.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524919
+
Představy o tom, že nás spasí komouši je takový hezký folklor, ale s realitou to má společného pramálo.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Představy o tom, že nás spasí
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
31. 12. 2025 - 08:05https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskusePředstavy o tom, že nás spasí komouši je takový hezký folklor, ale s realitou to má společného pramálo.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524934
+
Často i dneska píšou "Made in China". Vyrobeno na Taiwanu se vidí málokdy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Často i dneska píšou "Made in
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
30. 12. 2025 - 22:09https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseČasto i dneska píšou "Made in China". Vyrobeno na Taiwanu se vidí málokdy.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524909
+
V případě napadení by sice továrny nepoškodili, ale evakuovali by zaměstnance TSMC.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
V případě napadení by sice
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
31. 12. 2025 - 02:39https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseV případě napadení by sice továrny nepoškodili, ale evakuovali by zaměstnance TSMC.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524920
+
Pokud narážíš na případnou speciální operaci námořnictva ČLR, tak to může rychle dopadnout tak, že většina chipů, co půjde na trh, bude made in Samsung.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pokud narážíš na případnou
hajčus https://diit.cz/profil/josef-hajek
31. 12. 2025 - 08:12https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskusePokud narážíš na případnou speciální operaci námořnictva ČLR, tak to může rychle dopadnout tak, že většina chipů, co půjde na trh, bude made in Samsung.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524937
+
Stačí se zamyslet: Daly by západní firmy objednávku Číně? Chtěli by jejich zákazníci čipy vyrobené v Číně? Vyráběla by Čína pro západní firmy?
Na pár let by vzniklo vakuum a během toho by se výroba přeorientovala na továrny Samsungu a Intelu. Např nižší mainstream CPU a GPU by stačil i 14+++++ nm aka Intel 7, kterých továren má Intel habaděj a jsou dávno zaplacené. RAMky se půlka snad vyrábí mimo Taiwan už teď a postupné uklidnění po AI výkupu by skrylo vyšší cenu kvůli Číně.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Stačí se zamyslet: Daly by
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
31. 12. 2025 - 13:34https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseStačí se zamyslet: Daly by západní firmy objednávku Číně? Chtěli by jejich zákazníci čipy vyrobené v Číně? Vyráběla by Čína pro západní firmy?
Na pár let by vzniklo vakuum a během toho by se výroba přeorientovala na továrny Samsungu a Intelu. Např nižší mainstream CPU a GPU by stačil i 14+++++ nm aka Intel 7, kterých továren má Intel habaděj a jsou dávno zaplacené. RAMky se půlka snad vyrábí mimo Taiwan už teď a postupné uklidnění po AI výkupu by skrylo vyšší cenu kvůli Číně.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524977
+
>> by stačil i 14+++++ nm aka Intel 7, kterých továren má Intel habaděj a jsou dávno zaplacené.
Povedlo se Vím smotat 3 různé věci.
Intel má více fabů na 14+++ nm (které už si na sebe vydělaly)
Ale Intel 7 je "nové" označení pro 10+++ nm. A ty má snad jen 2.
Intel 4 / Intel 3 se snad dělá jen v jednom fabu.
A18 taky jen jeden.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
>> by stačil i 14+++++ nm aka
melkor https://diit.cz/profil/valter-mayer
31. 12. 2025 - 17:14https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse>> by stačil i 14+++++ nm aka Intel 7, kterých továren má Intel habaděj a jsou dávno zaplacené.
Povedlo se Vím smotat 3 různé věci.
Intel má více fabů na 14+++ nm (které už si na sebe vydělaly)
Ale Intel 7 je "nové" označení pro 10+++ nm. A ty má snad jen 2.
Intel 4 / Intel 3 se snad dělá jen v jednom fabu.
A18 taky jen jeden.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525018
+
Ok, tak 14++ nm aka Intel 10. Ale když by se vědělo, že problém bude roky, tak by Intel upgradoval víc továren na lepší nanometry, které již zvládá s dobrou výtěžností. Konkurence z Taiwanu by se nebál.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ok, tak 14++ nm aka Intel 10.
Ladis https://diit.cz/profil/ladislav-zima
31. 12. 2025 - 17:20https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseOk, tak 14++ nm aka Intel 10. Ale když by se vědělo, že problém bude roky, tak by Intel upgradoval víc továren na lepší nanometry, které již zvládá s dobrou výtěžností. Konkurence z Taiwanu by se nebál.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525021
+
Myslím si, že nákup RX 9070 XT na přelomu října a listopadu (a pamětí v 04/2025) nemohl být načasovaný líp.
Minimálně na 1,5 roku mám doma #AMD #highend. Upřímně… skoro pohádka. A vývojáři se s tím budou muset smířit 😏
Ano, očekávám klasické komentáře fanatiků nVidie, že jejich highend je „někde jinde“. Fajn.
Jenže:
1️⃣ mám finanční priority jinde
2️⃣ nevlastním elektrárnu, abych to živil
3️⃣ za cenu nVidia highendu mám rodinnou dovolenou
4️⃣ konzole běží na AMD HW
5️⃣ Linux, ve kterém žiju přes dvě dekády, má ovladače AMD prostě dál
Takže vzhledem k výše uvedenému…
flamewar vynechávám. Život je krátký a FPS mám dost 😌🔥
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Myslím si, že nákup RX 9070
Wukina https://diit.cz/profil/ww37es7gip
30. 12. 2025 - 21:08https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseMyslím si, že nákup RX 9070 XT na přelomu října a listopadu (a pamětí v 04/2025) nemohl být načasovaný líp.
Minimálně na 1,5 roku mám doma #AMD #highend. Upřímně… skoro pohádka. A vývojáři se s tím budou muset smířit 😏
Ano, očekávám klasické komentáře fanatiků nVidie, že jejich highend je „někde jinde“. Fajn.
Jenže:
1️⃣ mám finanční priority jinde
2️⃣ nevlastním elektrárnu, abych to živil
3️⃣ za cenu nVidia highendu mám rodinnou dovolenou
4️⃣ konzole běží na AMD HW
5️⃣ Linux, ve kterém žiju přes dvě dekády, má ovladače AMD prostě dál
Takže vzhledem k výše uvedenému…
flamewar vynechávám. Život je krátký a FPS mám dost 😌🔥https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524905
+
Tak sama AMD říkala u RX 9070XT, že to highend není. Ono ti nikdo moc odporovat nebude, protože těch hardcore fans, kteří jsou ochotni zaplatit a následně provozovat (s ohledem na výdaje za energie) něco víc než RTX 5070Ti, teda přímého konkurenta RX 9070XT, zase tak moc není.
Co se týká financí, tak konkurence je cca o 1500 Kč dražší, výkonem je v průměru o méně než 5% nad (Windows, na linuxu to může být stejné) a TDP je stejné, tudíž poměr cena/výkon je malinko na straně AMD. Dá se teda říct, že plus mínus plichta pro obě firmy.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tak sama AMD říkala u RX
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
30. 12. 2025 - 22:18https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseTak sama AMD říkala u RX 9070XT, že to highend není. Ono ti nikdo moc odporovat nebude, protože těch hardcore fans, kteří jsou ochotni zaplatit a následně provozovat (s ohledem na výdaje za energie) něco víc než RTX 5070Ti, teda přímého konkurenta RX 9070XT, zase tak moc není.
Co se týká financí, tak konkurence je cca o 1500 Kč dražší, výkonem je v průměru o méně než 5% nad (Windows, na linuxu to může být stejné) a TDP je stejné, tudíž poměr cena/výkon je malinko na straně AMD. Dá se teda říct, že plus mínus plichta pro obě firmy.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524910
+
Díky za ta slova. Ano vím, že z pohledu GPU jde o malinko "nad" mainstream. Ale nic vyssiho u AMD zatím není, tak jsem si dovolil ten vyraz. Presto netrpim a uzívam si za jeste "slusne" penize. V minulých letech by to bylo na polovine nominalni castky.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Díky za ta slova. Ano vím, že
Wukina https://diit.cz/profil/ww37es7gip
30. 12. 2025 - 22:53https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseDíky za ta slova. Ano vím, že z pohledu GPU jde o malinko "nad" mainstream. Ale nic vyssiho u AMD zatím není, tak jsem si dovolil ten vyraz. Presto netrpim a uzívam si za jeste "slusne" penize. V minulých letech by to bylo na polovine nominalni castky.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524915
+
No, já jsem do té RX 9070XT šel taky, trochu si teda stěžuju, páč NVidia měla na Windows o dost lepší ovladač, ale jako docela dobrý no. :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
No, já jsem do té RX 9070XT
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
31. 12. 2025 - 10:16https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseNo, já jsem do té RX 9070XT šel taky, trochu si teda stěžuju, páč NVidia měla na Windows o dost lepší ovladač, ale jako docela dobrý no. :-)https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524958
+
Kde by se tady vzali nvidia fanatici, nedejboze nekdo, kdo by hejtoval dobry kauf 9070 xt? Je to paradni karta, ktera pri soucasnem vyvoji hw vydrzi hodne let.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kde by se tady vzali nvidia
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
31. 12. 2025 - 07:36https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseKde by se tady vzali nvidia fanatici, nedejboze nekdo, kdo by hejtoval dobry kauf 9070 xt? Je to paradni karta, ktera pri soucasnem vyvoji hw vydrzi hodne let.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524931
+
Jednu dobu byla 5070 Ti dost „levná“, byl tam rozdíl třeba jen litr nebo něco takovýho, to jsem sám uznal, že už je 5070 Ti zajímavější, i když je mi AMD většinou příjemnější, ale je fakt, že teď už se ten rozdíl zas trochu zvětšuje (možná už na Nvidii doléhá víc ta krize pamětí, přeci jen s GDDR7 bude asi trochu větší problém, takže AMD bude ve výhodě, jestli se to tak dá nazvat, když sama bude muset nejspíš zdražovat a za chvíli ty ceny nemusí být nic moc lákavého na obou stranách) a ten příplatek trochu přestává dávat smysl, jedině že bys chtěl využít třeba PT, ale jinak se ten příplatek asi moc nevyplatí, min. pro herní účely.
5070 Ti je navíc taky o něco málo rychlejší, takže menší příplatek to ještě v klidu snese, navíc spotřeba je stejná, takže moc nechápu ty narážky na spotřebu, spíš je možná ještě efektivnější, přijde mi, že si to tady pletetou s efektivitou 9070, která už je opravdu lepší, ale už taky znatelně slabší, XT by bylo třeba trochu podtaktovat nebo zkusit aspoň undervolt, abys ji dostal na stejnou úroveň, tím pádem by se ale výkon ve skutečnosti ještě trochu snížil, čili rozdíl ve výkonu by byl ještě o něco větší.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jednu dobu byla 5070 Ti dost
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
31. 12. 2025 - 13:24https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseJednu dobu byla 5070 Ti dost „levná“, byl tam rozdíl třeba jen litr nebo něco takovýho, to jsem sám uznal, že už je 5070 Ti zajímavější, i když je mi AMD většinou příjemnější, ale je fakt, že teď už se ten rozdíl zas trochu zvětšuje (možná už na Nvidii doléhá víc ta krize pamětí, přeci jen s GDDR7 bude asi trochu větší problém, takže AMD bude ve výhodě, jestli se to tak dá nazvat, když sama bude muset nejspíš zdražovat a za chvíli ty ceny nemusí být nic moc lákavého na obou stranách) a ten příplatek trochu přestává dávat smysl, jedině že bys chtěl využít třeba PT, ale jinak se ten příplatek asi moc nevyplatí, min. pro herní účely.
5070 Ti je navíc taky o něco málo rychlejší, takže menší příplatek to ještě v klidu snese, navíc spotřeba je stejná, takže moc nechápu ty narážky na spotřebu, spíš je možná ještě efektivnější, přijde mi, že si to tady pletetou s efektivitou 9070, která už je opravdu lepší, ale už taky znatelně slabší, XT by bylo třeba trochu podtaktovat nebo zkusit aspoň undervolt, abys ji dostal na stejnou úroveň, tím pádem by se ale výkon ve skutečnosti ještě trochu snížil, čili rozdíl ve výkonu by byl ještě o něco větší.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524976
+
Moje gainward rtx 5070 ti stala 19 700 v dobe kdy XFX rx 9070 xt stala tusim 19 200. Proto jsem bral rtx. Dnes je ten rozdil v cene enormni.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Moje gainward rtx 5070 ti
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
31. 12. 2025 - 20:30https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseMoje gainward rtx 5070 ti stala 19 700 v dobe kdy XFX rx 9070 xt stala tusim 19 200. Proto jsem bral rtx. Dnes je ten rozdil v cene enormni.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525029
+
U těch levnějších edic by mi akorát vadily ty slabší chladiče, ale spousta lidí hraje třeba se sluchátky, takže to asi až tak neřeší nebo jim to prostě nevadí, čili je to stejně jedno, uchladit se to uchladí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
U těch levnějších edic by mi
Mike123 https://diit.cz/profil/hrhkguapuh
1. 1. 2026 - 18:54https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseU těch levnějších edic by mi akorát vadily ty slabší chladiče, ale spousta lidí hraje třeba se sluchátky, takže to asi až tak neřeší nebo jim to prostě nevadí, čili je to stejně jedno, uchladit se to uchladí.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525052
+
Ten PC je nekolik metru daleko. Lokalne streamuju do laptopu. Ten pak bezi temer pasivne. Ale ani ten PC neni nejak uřvany.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ten PC je nekolik metru
Majklos https://diit.cz/profil/michal-perinka
1. 1. 2026 - 19:18https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuseTen PC je nekolik metru daleko. Lokalne streamuju do laptopu. Ten pak bezi temer pasivne. Ale ani ten PC neni nejak uřvany.https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1525053
+
Tak a teď si můžem 1.5roku zaspekulovat....
Prakticky o čemkoli okolo RDNA5 :)
A jak má tedy nakonec vypadat to AT1, vždyť naposled se psalo, že žádné AT1 nebude, byla jen AT0 a pak rovnou AT2. Jestli po tom hypu vydají zas jen nástupce 9070 XT max., tak to bude marketingově pěknej fail, protože AT2 už na žádné vyloženě dělo nevypadá. Jestli to jenom znamená, že nevyjde plná verze a bude to trochu ořezané, to jsem stejně trochu čekal tak či tak, to by nebylo zas takové překvapení, no snad vydají aspoň nějaký high end, min. by to chtělo nějakou konkurenci aspoň pro RTX xx80, když už nic jiného.
Upravil jsem to. AT1 je nejistá, AT2 potvrzená.
Upravil jsem to. AT1 je nejistá, AT2 potvrzená.
https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524852 +V tom případě to už trochu zavání dalším průserem, další roky bez high endu a hlavně Nvidie bez konkurence v PC gaming segmentu, vypadá to na další smutnou generaci, kdy nás čekají akorát pekelně předražené grafiky, které se ovšem stejně nikam neposouvají, to zas budou peněženky hráčů asi dost plakat a stejně to k ničemu nebude.
Priznam se ze jestli neudelaji ty ciplety a nepovede se jim to nebo v to ani nezkusi a zase to odlozi na RDNA 6 tak uz s AMD koncim clovek se nekolik let tesi a pak nevydaji high-end protoze se boji a pritom kdyby vydali 9080tku tak natrhnou envidii totalne prdel ale oni budou prizdi sraci a vybodnou se na to.
nekde to pred par mesici rozebiral moorelawisdead na ytb a pokud si to dobre pamatuju tak by AT0 mela pokryt top->high end a AT2 high->mid end
Pokud je záměrem vydat to v létě 2027, tak proč by spěchali s tape-outem a definitivně se uvazovali u TSMC. Snad jen, kdyby se extra báli, aby na ně TSMC měla za rok čas, tak už nejspíš mají uzavřenu smlouvu o odběru čipů, čímž možnost vyrábět to u Samsungu padla, ale divil bych se, že by zaměstnanci RTG odjeli teď na půl roku na dovolenou. Pokud bude následující řada grafik opravdu postavená na UDNA, teda už ne zvlášť RDNA a CDNA, tak co jako budou následující měsíce dělat, jestli je UDNA uzavřená záležitost? Budou pracovat na UDNA2, která vyjde někdy 2029? To nedává smysl.
Řekl bych, že vydávání herních grafik asi nebude jediná jejich starost a pořád lepší být s vývojem popředu než poadu jako třeba Intel.
Herni trh bude ted stagnovat, ceny PC z duvodu pameti vystrelily nahoru a tim padem dojde k ochlazeni poptavky. Uvadet nove vykonejsi karty v dobe, kdy zbytek vykonu PC nepujde ruku v ruce (preference levnejsich mene vykonych sestav) nebude pro AMD optimalni, hlavne pokud vezmem v uvahu, ze budou muset zdrazit i oni.
tak ono hry tahne hlavne grafika co si budem povidat. Kdo dneska jeste hraje v 1080p ? A cim vyzsi rozliseni tim na procesor atd mensi vliv na vykon. Tim nerikam ze nemas pravdu uz sem cetl ze se lidi vraceji k DDR4. To je podle me fakt smutny a posouva to cely PC segment zpet a to je sileny.
Pro ukazku dnesni situace moje ramky
---Corsair Dominator Titanium 32GB KIT DDR5 6000MT/s CL30-36-36-76 pred rokem 4 289 Kč a dnes 23 863 Kč
jejich 64GB verze je kolem 45 tisic tohle kdyby mi nekdo rekl tak pred rokem koupil 64 za tech 7tisic co stali.
“”Kdo dneska jeste hraje v 1080p””
Dle Steamu většina, opravdu většina. Další část co má 1440p v 1080p renderuje.
A co je šíleného na tom, že se vracejí DDR4?
Existuje jediné .EXE co by ti na DDR4 nefungovalo? :)
Nebo jsi prostě jen zvyklý, že po “pět” přeci musí být “šest”?
Navíc koupě HighDPI monitoru díky AI upscale nemusí znamenat renderování ve vyšším rozlišení.
>> Kdo dneska jeste hraje v 1080p?
No to, aby grafika počítala scénu v 1080p nebo i menším, stačí zapnout upscaling.
"Uvazani u TSMC" asi nebude primarni problem AMD. Problem je situace, ktera nastala po zdrazeni pameti, ktere ovlivni a do jiste miry i zmeni dosavadni zvyklosti vydavani atd., pokud se ceny pameti do roka neznormalizuji..
Nové generace mohou klidně odložit na neurčito a místo nich vrátit do výroby RX 6600 na levných 6 nm a pouštět ven i zmetky s 6 nebo i 4 GB VRAM, pokud budou. Když jde vývoj špatným směrem, tak přichází do módy retro.
Rád bych se mýlil ve svojí dávné předpovědi, že se z dedikovaných grafik stane předražený druh na vymření, ale všichni zainteresovaní se chovají tak, že to tak chtějí. Kdyby aspoň ta krize vedla k tomu, že se začne upouštět od pájených řešení, ale IMHO nenažranost nepoleví ani tváří v tvář sebezničení.
Treba nas zachrani cinani. Uz vyrabi LPDDR5X, tak treba zacnou i GDDR7
Čínani buď zablokujou, nebo napadnou Tchaj-wan. A pak dedikovaný grafiky budou dělat oni a možná Samsung a možná možná Intel foundry...
Ono mezi námi většina těch zaměstnanců TSMC na Taiwanu jsou Číňané, původních Taiwanců moc neni.
To se netýká jen TSMC. Jsou to etnicky Číňané, ale právě proto nechtějí být součástí Číny.
Představy o tom, že nás spasí komouši je takový hezký folklor, ale s realitou to má společného pramálo.
Uvidíme, jestli ty čipy, co půjdou na trh za rok a půl, budou ještě Made in Taiwan, nebo Made in PRC.
Uvidíme, jestli ty čipy, co půjdou na trh za rok a půl, budou ještě Made in Taiwan, nebo Made in PRC.
https://diit.cz/clanek/pristi-generace-radeonu-ma-tape-out-za-sebou-planuje-se-na-computex-2027/diskuse#comment-1524897 +Často i dneska píšou "Made in China". Vyrobeno na Taiwanu se vidí málokdy.
V případě napadení by sice továrny nepoškodili, ale evakuovali by zaměstnance TSMC.
Pokud narážíš na případnou speciální operaci námořnictva ČLR, tak to může rychle dopadnout tak, že většina chipů, co půjde na trh, bude made in Samsung.
Stačí se zamyslet: Daly by západní firmy objednávku Číně? Chtěli by jejich zákazníci čipy vyrobené v Číně? Vyráběla by Čína pro západní firmy?
Na pár let by vzniklo vakuum a během toho by se výroba přeorientovala na továrny Samsungu a Intelu. Např nižší mainstream CPU a GPU by stačil i 14+++++ nm aka Intel 7, kterých továren má Intel habaděj a jsou dávno zaplacené. RAMky se půlka snad vyrábí mimo Taiwan už teď a postupné uklidnění po AI výkupu by skrylo vyšší cenu kvůli Číně.
>> by stačil i 14+++++ nm aka Intel 7, kterých továren má Intel habaděj a jsou dávno zaplacené.
Povedlo se Vím smotat 3 různé věci.
Intel má více fabů na 14+++ nm (které už si na sebe vydělaly)
Ale Intel 7 je "nové" označení pro 10+++ nm. A ty má snad jen 2.
Intel 4 / Intel 3 se snad dělá jen v jednom fabu.
A18 taky jen jeden.
Ok, tak 14++ nm aka Intel 10. Ale když by se vědělo, že problém bude roky, tak by Intel upgradoval víc továren na lepší nanometry, které již zvládá s dobrou výtěžností. Konkurence z Taiwanu by se nebál.
Myslím si, že nákup RX 9070 XT na přelomu října a listopadu (a pamětí v 04/2025) nemohl být načasovaný líp.
Minimálně na 1,5 roku mám doma #AMD #highend. Upřímně… skoro pohádka. A vývojáři se s tím budou muset smířit 😏
Ano, očekávám klasické komentáře fanatiků nVidie, že jejich highend je „někde jinde“. Fajn.
Jenže:
1️⃣ mám finanční priority jinde
2️⃣ nevlastním elektrárnu, abych to živil
3️⃣ za cenu nVidia highendu mám rodinnou dovolenou
4️⃣ konzole běží na AMD HW
5️⃣ Linux, ve kterém žiju přes dvě dekády, má ovladače AMD prostě dál
Takže vzhledem k výše uvedenému…
flamewar vynechávám. Život je krátký a FPS mám dost 😌🔥
Tak sama AMD říkala u RX 9070XT, že to highend není. Ono ti nikdo moc odporovat nebude, protože těch hardcore fans, kteří jsou ochotni zaplatit a následně provozovat (s ohledem na výdaje za energie) něco víc než RTX 5070Ti, teda přímého konkurenta RX 9070XT, zase tak moc není.
Co se týká financí, tak konkurence je cca o 1500 Kč dražší, výkonem je v průměru o méně než 5% nad (Windows, na linuxu to může být stejné) a TDP je stejné, tudíž poměr cena/výkon je malinko na straně AMD. Dá se teda říct, že plus mínus plichta pro obě firmy.
Díky za ta slova. Ano vím, že z pohledu GPU jde o malinko "nad" mainstream. Ale nic vyssiho u AMD zatím není, tak jsem si dovolil ten vyraz. Presto netrpim a uzívam si za jeste "slusne" penize. V minulých letech by to bylo na polovine nominalni castky.
No, já jsem do té RX 9070XT šel taky, trochu si teda stěžuju, páč NVidia měla na Windows o dost lepší ovladač, ale jako docela dobrý no. :-)
Kde by se tady vzali nvidia fanatici, nedejboze nekdo, kdo by hejtoval dobry kauf 9070 xt? Je to paradni karta, ktera pri soucasnem vyvoji hw vydrzi hodne let.
Jednu dobu byla 5070 Ti dost „levná“, byl tam rozdíl třeba jen litr nebo něco takovýho, to jsem sám uznal, že už je 5070 Ti zajímavější, i když je mi AMD většinou příjemnější, ale je fakt, že teď už se ten rozdíl zas trochu zvětšuje (možná už na Nvidii doléhá víc ta krize pamětí, přeci jen s GDDR7 bude asi trochu větší problém, takže AMD bude ve výhodě, jestli se to tak dá nazvat, když sama bude muset nejspíš zdražovat a za chvíli ty ceny nemusí být nic moc lákavého na obou stranách) a ten příplatek trochu přestává dávat smysl, jedině že bys chtěl využít třeba PT, ale jinak se ten příplatek asi moc nevyplatí, min. pro herní účely.
5070 Ti je navíc taky o něco málo rychlejší, takže menší příplatek to ještě v klidu snese, navíc spotřeba je stejná, takže moc nechápu ty narážky na spotřebu, spíš je možná ještě efektivnější, přijde mi, že si to tady pletetou s efektivitou 9070, která už je opravdu lepší, ale už taky znatelně slabší, XT by bylo třeba trochu podtaktovat nebo zkusit aspoň undervolt, abys ji dostal na stejnou úroveň, tím pádem by se ale výkon ve skutečnosti ještě trochu snížil, čili rozdíl ve výkonu by byl ještě o něco větší.
Moje gainward rtx 5070 ti stala 19 700 v dobe kdy XFX rx 9070 xt stala tusim 19 200. Proto jsem bral rtx. Dnes je ten rozdil v cene enormni.
U těch levnějších edic by mi akorát vadily ty slabší chladiče, ale spousta lidí hraje třeba se sluchátky, takže to asi až tak neřeší nebo jim to prostě nevadí, čili je to stejně jedno, uchladit se to uchladí.
Ten PC je nekolik metru daleko. Lokalne streamuju do laptopu. Ten pak bezi temer pasivne. Ale ani ten PC neni nejak uřvany.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.