Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Problém není v 8 GB. I 6GB GeForce RTX 2060 umí být rychlejší než 8GB RTX 5060

a tak je to o všem. Náklady rozhodují, takže pokud se vyplatí využívat volnou paměť na úkor práce kolem komprese tak je jasné co se bude dít. Takto tímto stylem je i 8GB na fHD málo v praxi. Ostatně kdo bude provozovat počítač jako tehdy za dob velmi drahých RAM modulů - tedy vypínání všeho okolo a spuštění náročné aplikace.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To není pravda.
Horizon Zero Dawn Remastered vyšla v roce 2024 pro PS5.
Věřím že programátoři věnovali hodně nákladů na to aby hru optimalizovali.
Pro 8 jader ZEN 2 a 16GB VRAM.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Něco z těch 16GB unifikované paměti sežere OS a samotná hra.

Takže 16GB (zatím) není povinné.
Ale více než 8GB tomu lehce pomůže.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V tom testu na TechSpot "blbne" jen tato jediná hra.
Na PS5 je bezpochyby optimalizovaná dokonale, na PC je to údajně také velmi dobrý port.
Někde je jen chyba.

PS: ostatní hry tam škálují podle logiky.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nápověda:
Radeon RX 5500XT 8GB v té hře problém nemá.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A jak to spolu souvisí..?
Ani 5060 v té hře problém nemá - v jiném testu..
Ani 4060 problém nemá.
Problém je to, co změřili teď, proto říkám že je někde chyba.
A nemusí to být zrovna hardware Blackwellu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Se mnou nemá smysl se dohadovat před druhým kafem.
Takže ještě jednou a pomalu ...

Ne, není to první ojedinělý případ.
TPU v rámci testů karet rtx 50xx zaznamenal několik případů, kdy karta nVidia test nedokončila a zárověn Radeon se stejným množstvím VRAM testem prošla.
Což je tak trochu v rozporu se zažitám názorem, že nVidia karty s tou pamětí hospodaří lépe.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale jóó´dobrý, já jen ale nechápu, proč do tohoto konkrétního grafu motáme Radeon..
Řešíme "rychlejší" 2060 vs "pomalejší" 5060 -- to je chyba měření, driveru, hry, tisku nebo kua čehokoli.
Až bude v 10hrách na dvou driverech ve vysokém nastavení 2060 rychlejší než 5060, tak řeknu ANO, ten Blackwell je pokažený....

Ale do té doby nám konkrétně tento článek říká co???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Až bude v 10hrách na dvou driverech ve vysokém nastavení 2060 rychlejší než 5060

Kolik že to bylo her, co použily 32 bit PhysX?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nějak netuším, kam tím míříš....?
Co to má společného s 5060 pomalejší než 2060

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Že se Nvidia prostě tak moc u paměťového řadiče spolehla na sílu HW a tak moc vykašlala na optimalizace, že to škodí celkovému výkonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsou špatné zprávy pro majitele 8GB karet.
A ještě horší pro majitele 4GB karet.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Dekomprese stojí nějaký výkon a čas.
Takže bych kompresy nepovažoval za svatý grál programování. Jak by se z článku dalo pochopit.
Ovšem DX12 mají dnes už všichni hráči.
Ignorování jeho funkcí nechápu.
Snaha o zachování kompatibily s DX10 byla chabá výmluva v roce 2015.
Natož dnes.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Lifrovat textury z vram do ram a zpět taky a řekl bych že déle. Taky bych řekl, že výkon dekomprese textur, se řešila někdy v dobách 3Dfx a S3 Savage a na dnešních moderních grafikách je to HWlevel věc, která bude mít zanedbatelný vliv na výkon. A taky bych řekl (opravte mě kdo dělá v nějakém enginu her), že zapnout kompresi je otázka přepnutí jedno přepínače.
Spíš mi přijde, že se vydavatelé předhánějí v tom, čí hra bude větší...na disku. Protože to zaručená známka toho, že je to kvalita.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

>> na dnešních moderních grafikách je to HWlevel věc, která bude mít zanedbatelný vliv na výkon

A proto přichází "Neurální komprese textur" (NTC), které sežere nějaký ten výkon Tensor cores (kterého levnější karty zas tak moc nazbyt nemají).

>> se vydavatelé předhánějí v tom, čí hra bude větší...na disku.
S velikým náskokem vede MS FS 2025.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"S velikým náskokem vede MS FS 2025."
Nevím jak 25, tak se má hodně věcí streamovat, ne? U MFS2020 vím. Tam jsem přes 350GB ALE, v MFS máš celou planetu.

"A proto přichází "Neurální komprese textur" (NTC), které sežere nějaký ten výkon Tensor cores (kterého levnější karty zas tak moc nazbyt nemají)."
Jsem v tomhle skeptickej. Teď musí být všechno AI, aby to mělo správný punc. Dáš na hovno AI...je golden.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> Nevím jak 25, tak se má hodně věcí streamovat, ne?

Přesně.
Mít na disku celou zeměplacku ... by zabralo opravdu hodně místa.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Minecraft seed má 19 číslic a stačí to na celou zeměplacku.
MS ho koupil, tak by to mohli použít pro FS :-)

Vyřeší se tím problémy jako že Slunce zapadá za obzorem a podobný nesmysli z kulatého světa.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono změn u NVidie se udělalo hodně, nakonec i samotný driver je totálně překopán, tudíž logicky bude někde zakopaný pes.
Časem se to opraví, pokud je to softwarové. Tady se NVidia může poučit od AMD, jejíž ovladače zrají jak víno a postupně možná jednou vývojáři AMD všechny bugy odstraní.

Nebo to softwarový nebude, například taková RTX 2060 má sběrnici 192 bit, kdežto RTX 5060 má pouze 128 bit.

Pozitivní na tom je, že si lidi nové grafiky aspoň nemusí kupovat, když jsou na hovno a ušetří. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Lepsi mit rychlejsi 128b sbernici nez pomalou 192b. 5060 ma o 1/3 rychlejsi pameti, takze je schopna prenaset vic dat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

RedMax - ty se ten výpočet celkové propustnosti nenaučíš nidky.
S takovýma polenama jako ty furt omílat základní věci do zblbnutí :-/
5060 má samozřejmě daleko vyšší propustnost a navíc citelně větší cache.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Oturbený 1.0L tříválec vs čtyřválcová 1.5L atmosféra.

Papírové předpoklady a reálné chování nejsou vždy totožné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oturbený 81kw tříválec v rapidu spaceback byl super. Svižný lehký auto. Škoda malého kufru, s kočárkem byl boj.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Měl sis ho nechat dýl, abys poznal, jak se ta malorážka rozpadá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady máš malorážko, ty ses taky zapomněl v devadesátkách asi..

https://youtu.be/z65HyJEMQ8E?si=vOieUEDY7eM1uhU2

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč se pořád ztrapňuješ?
1) V devadesátkách moc tříválců nebylo, protože tak problémovou základní koncepci nedokázali s tehdejšími možnostmi zkrotit do snesitelného stavu. Stačí si projet starší Fabii 1,2 TSI 81 kW a novější Fabii 1,0 TSI 81 kW a každý pozná, že 4válec je lepší volba.

2) Wow, celých sto tisíc km a ještě to funguje!!! Víš proč je v bazarech tak těžké najít 1,0 TSI (i o něco lepší čtyřválcovou 1,2 TSI) s nájezdem 300k+? Protože seš jeliman, co autům rozumí asi jako moje matka.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) Ztrapnujes se ty, v devadesatkach ses zapomnel, protoze pusobis dojmem, ze dvoulitr je asi bezny motor, coz dnes uz opravdu neni..
1.2 i 1.0TSi 81kW v praci mam a oba ty motory opravdu dobre, ale popravde 1.0 rve proste lepe, dela to vetsi obsah jednotlivych valcu..
1.2 je zase o neco kultivovanejsi..

2) Tys to video ani nevidel ze? No funguje, to je snad jasne, ale v jakem je stavu.. 300tis vydrzi samozrejme i 1.0,,, ty delas jako by tam byl nadpozemsky rozdil

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) Nejde ani tak o objem, ale o minimální optimální počet válců a ten je u většiny osobáků na čtyřech.

2) Hoď sem nějaké odkazy na auta třeba s 1,9 TDI. Při tom hledání se něco naučíš.
Těch 300k km nevydrží bez většího problému skoro žádná 1,0 TSI. Většina těch bazarovek 200k+ má to nejlepší dávno za sebou a už žerou olej, mají lehce prasklou hlavu, takže to poznáš až po nějaké době vlastnictví atd. Jezdil jsem i s modernější 1,6 TDI se 450k+ km a ten motor neměl jediný problém.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) """ale o minimální optimální počet válců a ten je u většiny osobáků na čtyřech."""

Optimální... velmi subjektivní, ale to by přeci boháč mohl říct o šestiválci a Amík o osmiválci.
Máš představu jak směšné pro ty Amíky musí být čtyřválce obecně? Jaképak optimální !!!
Ani náhodou, je to určitým úhlem pohledu ubohost.

2) 1.0 vydrží 300tis naprosto v klidu ty TDi, ti říkám že jsi zaspal a furt mastrubuješ nad 1.8T 20V, jaké to byly časy a tak :) Super doba, ale je to dávno pryč.
PS: Jo a třeba první 2.0 TDi s common-rail byly SUPER plečky pane obecný
Chystej se raději na Čínské elektro, budeš ještě rád házet z paneláku prodlužku abys dojel alespoň na nákup :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozveď to, máš dojem že přes 336GB/s u 2060 projde reálně víc dat než přes 448GB/s u 5060, která má navíc desetinásobnou !! cache?
Oturbený třívalec dnes jezdí nesrovnatelně lépe než 1.5l atmosféra, protože má 200Nm už v 1500ot,
ta atmosféra s ponožkou ve výfuku sotva 145Nm až někde pod 4000... (jezdím v obojím, Fabie3 vs i30, obojí 81kW)

Neřešme věci podle předsudků a "srdíčka" (dědové říkávali objem nenahradíš), ale podle reality.
Ten článek výše je napsaný na základě prapodivného výsledku v jedné hře - který z logiky věci nedává smysl. Někde je jen chyba

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To bych chtěl vidět. V i30 1,5 DPI jsem nikdy neměl situaci, kdy šlapu a ono nic, prostě to plynule zrychlilo a nebyl problém v kopci předjet kamioňáka. Scala 1,5 TSI s turbem tam prostě má díry a chvílema to prostě nejede.
Co je lepší pomalejší ale trvalé zrychlení nebo zrychlení, které je přerušované, byť rychlejší? Za mě teda ta atmosféra bez turboděr.

Edit: Tim nehanim Scalu, rozhodně má lepší převodovou soustavu - manuál. Spojka je přesně tak citlivá, jak má být, tohle bylo v Hyundai na prd.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dám ti moje porovnání. Hyundai Kombi i30 1.4 T-GDI kterou vlastním vs 1.5 GDI kterou mi půjčili když moje byla na kontrole.
Zkrátím to. S radostí jsem jim tu 1.5 vrátil s tím, že je to líná mrcha, kde jsem se bál předjíždět, v připojováku jí dalo velkou práci se rozhýbat na 90 a nad 90 to byla úplná hrůza. Jedinou výhodu to mělo, že to začalo topit po pár metrech.
1.4 T-GDI má standardní turbodíru jako každý turbomotor, pod cca 1250ot. Nad 2500 se to chová jako normální atmosféra a žádný další díry tam nejsou.
Spíš mi přijde, jestli ti do jízdy ve Skále nekecali různí asistenti, protože ty jsem u Škodovky shledal jako obtěžující a musí se pečlivě povypínat (některý po každém startu). Jezdil jsem týden v 147kW Enyaqu (EV) a asistenti mě vysloveně "vadily".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Určitě bys měl srovnávat to turbo / neturbo při stejném max výkonu, což u tebe rozhodně není.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale to ani v RedMaxovim příkladě. :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdy si u auta sáhneš na maximální výkon? Dálnice z Prahy na Brno se jezdí v tom prvním úseku z Prahy rychlostí 30 - 60 km/hod. Následuje posouvání na jedničku a první příležitost se trochu rozjet je v kopci u Votic. Pokud tam člověku někdo nevjede, často ano, tak to tam je o tom, dát v tom kopci co nejvíc kamiónů, které se jinak už nepředjedou. Rozhodně nemůžu říct, že by si tam atmosféra 1.5 DPI té i30 vedla nějak hůř.
No ale jsem rád, že jsem šel do Scaly, mně se to auto opravdu dobře řídí, jen teda výhodu v turbomotoru nějak nevidim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co je tohle irelevantní otázku???
Prostě musíš srovnalvat srovnatelné..
Co řekne srovnání 190kW atmosféry a 90kW turba…???
Že atmosféry jedou líp???
Aha dobrý no

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Srovnání exaktního elektrického HW počítače s neexaktním spalovacím motorem je nesmysl. Když si vezmeme třeba okruh, kde jsou zatáčky, ale i rovinky, tak bude mít ta atmosféra lepší časy, protože ten motor se prostě chová lépe. U běžné jízdy je to úplně jedno. Ale s HW se to srovnávat nedá - ty 2060/1080Ti/2080Ti apod můžou adorovat jen lidé, kteří v PC neměli v životě žádnou 4xxx/5xxx generaci...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já se spíš bavil o běžné civilní jízdě do penáku nebo na chatu.
Tam je turbomotor proti modernímu (ucpanému) atmosferáku pocitově příjemnější a pocitově i silnější.
Má ten výkon v nižších otáčkách a pokrývá jím skoro celé spekrum.
Není nutné aby to řvalo jak střelené když chci výkon a na dálnici rovněž (delší převody)
Atmosferáky jsou samo fajn, zažívají renesanci, důvod je jednoduchost, spolehlivost.

Nějaké okruhy a zuřivce co naopak chcou aby to řvalo neřeším.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To já zase pamatuju doby, kdy v F1 jezdily oturbené 1,5l. A potom se z bezpečnostních důvodů přešlo na 3,5l atmosféry. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenže ty 1,5 byly minimálně čtyřválce, protože tříválec má nepřekonatelné nevýhody, které se tady někteří snaží zlehčovat. Tříválce aneb z hovna bič neupleteš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zda se, prakticky všichni výrobci je docela v pohodě překonali.
A ne, do formule to určo není..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No v pohodě to moc není a nebýt špatně nastavených eurounijních aj. testů spotřeby a drakonických pokut z nich vycházejících, tak by 1,2 TSI nikdy nebyla nahrazena nesmyslnou 1,0 TSI. Trochu nižší spotřebu má 1,0 TSI jen když jezdíš nesnesitelně pomalu (v praxi tak nikdo jezdit asi ani nemůže), ale při jakékoliv akceleraci to naopak žere víc a hlavně se tomu chce hůř.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, píšu F1... takže minimálně 8 válce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proboha, když víš prd, tak zkus prohlížeč. Jeden z nejvýkonnějších turbomotorů od BMW 1,5 l byl čtyřválec.
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opraví to jen, když budou muset. Je zajímá prodej a zisk, práci si přidají, jen když bude víc nespokojených.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu velice zajímavý a opět velice bulvární článek..
Jediná výsledková abnormalita v původním testu na TechSpot je pávě v Horizon Zero...
Všechny ostatní hry poslušně škálují od 2060 do 5060 dle předpokladů..

To jasně ukazuje na chybu, buď v měření, hře nebo jen v "tisku"...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by jich více, ale po sérii článku/videí ukazujících chování karet s 8GB VRAM se v daném porovnání snažili vyhnout případům, kdy se jim to do VRAM navleze ani omylem.
Viz. test v nastavení High místo obvyklého Very High. Nejvetší změnu ve spotřebě VRAM dělají právě textury.

A pokud se podíváte na TPU a testy grafik rtx 50xx, tak najdete více případů, kde karty nVidia měly problém vůbec test ukončit a Radeon se stejnou velikosti VRAM to sice (hodně) pomalu, ale prošel.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

My tu ale řešíme 2060 s pomalejší a menší VRAM, a 5060 stejné firmy, Radeony není třeba přimíchávat.
Buď je chyba v driveru, nebo zrovna jedna hra nějak záhadně miluje Turing a chybuje u Blackwell.
Nikdo jiný nic podobného nenaměřil..
Až opravdu uvidím více her chovat se stejně, řeknu ta 5xxx je opravdu špatně.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„To jasně ukazuje na chybu, buď v měření, hře nebo jen v "tisku"...“

To je nějaká podivná logika. Pokud se hra na RTX 2060 chová podle očekávání, na RTX 3060 podle očekávání a na RTX 4060 jakž-takž podle očekávání, ale na RTX 5060 se chová anomálně, tak je to chyba hry?

O chybě měření se lze bavit v okamžiku, kdy by výsledek RTX 5060 nekorespondoval s výsledky naměřenými jinými weby. Jenže ona RTX 5060 v této hře propadá i v měřeních jiných redakcí.

Obviňovat někoho, že udělal chybu nebo že je bulvární, můžu ve chvíli, kdy mám pro taková tvrzení podklady. Tvrdit to jen na základě toho, že se mi daný výsledek nelíbí, je hloupý blábol.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proč má ona 5060 zcela zásadní (až nelogicky vypadající) problém v té jedné hře??
Prostě mají problém v konkrétní (jedné) hře..
Naměříl ty samé grafy v Horizon i jiný web??
Jakože v testu 5060 je najednou 5060 pod úrovní 2060..?
To se tím článkem vlastně snažíš říci?
Podle nadpisu se vyjadřuješ tak, že Blackwell nefunguje v jedné konkrétní hře (zbytek her je prokazatelně ok), naprosto není jasné, co je vlastně jádro sděleni.

Jak píšu, někde je chyba, to je jasné..
Ale může to být chyba kdekoli a jakéhokoli charakteru, problém je v jediném grafu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je RTX 50 evoluce RTX 40, očekával bych adekvátní nárůst výkonu. A že někde bude podle optimalizací někde větší a někde menší, to je normální. Ale aby byla 5060 slabší než 2060, to je hodně divné. A je jedno že jen v jedné hře. Neházel bych to na hru, vidím to na ovladače nebo firmware.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen další článek o tom, že pro koncovýho uživatele problém je právě 8GB paměti. Žádný jiný řešení než koupit kartu s více VRAM není.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zůstat na iGPU, které přidělím více paměti ;)
viz. fámy o handheldu (s vysouvatelnou klávesnicí) osazeném AI Max+ (aka Strix Halo se 64GB, kde lze grafice přidělit až 48GB).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Silná iGPU co by použitelně (alespoň na úrovni starší mobilní RTX) zvládly hraní jsou nechutně drahá..
Původně se mi ten koncept líbil, ale cenově to nedává žádný smysl. + nutnost echt rychlé (drahé) RAM.
Promiň :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V jednom máte pravdu. Zatím všechny věci s AI Max+ 395 byly nebídnuty jako "Premium" s premium+ cenami.

>> iGPU co by použitelně (alespoň na úrovni starší mobilní RTX) zvládly hraní
Zatím zveřejněné skóre z 3D Mark Time Spy řadí ten handheld výkonem mezi rtx ntb 5050 a 5060.

Nakonec rozhodne cena.

https://videocardz.com/newz/gpds-gaming-handheld-with-ryzen-ai-max-395-s...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to už ti musí být jasné hned, že iGPU výkonu mobilní 5060 bude nesrovnatelně dražší než mobilní 5060 :)
A nedejbože kdybys to chtěl z nějakého bizarního důvodu používat v desktopu, tam bude poměr cena výkon tragédie.
Je to pro "srdcaře" co se neptají na cenu. Něco jako iPhone PRO MAX ++ :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jop, třeba já čekám na B60 48GB, ale i to mi nebude stačit :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

By mě zajímalo kdo s novými DLSS/FSR modely ještě hraje na nativu... rozdíl prostě nejde poznat (u MFG občas jo, u FG už ne).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U FG/MFG je naprosto klíčová hodnota původní "reál" snímků, takže to nejde říci paušálně.
Rozlišuj upscaler a generátor, to bude asi ideál stav.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jasné, ale GPU s 20tflops, upscalem a frame generation bude mít cca 3x vyšší FPS, než GPU se stejnými TFLOPs.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

FPS ano výkon ne :)
Jde o to najít rozumnou míru "kouzel" aby nebylo poznat, že se kouzlí. (záměrně neříkám podvádí)..
MP3 nebo jakékoli video taky nikoho nenapadne osočovat z podvodu.

Přitom je to velmi podobné, akorát tam je to komprese datová, DLSS je "komprese výkonu".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jojo. Každopádně jde o to, stejně jako už nejedeme s instrukcemi CPU jako u Buldozeru nebo jaká to byla poslední architektura, která jela na brutal-force, že místo té hrubé síly nastoupil čas technologie. Ale nové hry už se umí nastavit samy. U Cyberpunku třeba s každou další GPU, kterou mám musím projít detailně nastavení a odladit si nastavení, aby to bylo hezké a dalo se to hrát. Další věc je AI inference, kódování videa apod. - tam jsou jasné nové karty, např. 5xxx řada je už s těmi Tensor, RT a dalšími HW featurami zase jinde, než konkurence. Každopádně té B60 48GB se nemůžu dočkat... bude to asi SW pain, než to člověk nastaví a použije správné knihovny třeba na tu AI, ale už zeleným a červeným někdo musí hodit vidle do sena.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodně to nemám tak, že bych DLSS/FSR zapínal automaticky. Většina her co hraju to buď vůbec neumí, nepotřebují, nebo mají DLSS/FSR2. To už spíš zapnu AA, protože z UE TXAA je mi na blití.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

.. nemuze v tom hrat i role pocet cipu pameti na pcb - pocet ranku(pokud se to tak rozlisuje) ?? ( ze u starsich karet bylo potreba, placnu treba 8 cipu na na 8 GB a dnes staci 4 cipy na 8 GB ci pod ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže už jen zbývá, vysvětlit to těm hloupým hrám, že jim to musí stačit...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nekdy mel clovek hru na jedinem CD nosiči(700MB) a hral ji tydny(byla dlouha, dobre ozvucena, s dobrym pribehem, ovladanim a skutecne/hodne tezka). Dnes ma clovek hru presahujici 80GB / +nenormalni naroky na RAM/VRAM pricemz je prospikovana tuny videi a hrace vodi jak decko za rucicku, jednoduse poradna hra dnes neni.

Kdyz vidim jake vychazi ptakoviny, to se radsi vratit zpet za rok 2010 kdy vychazel poradny narez.

8GiB by s klidem stacilo, jenze dnes nestaci a tak je minimem 12GiB, protoze se na to sere.

Nevim proc vubec vysla PS5 a PS5 Pro, jako hrat PS4 tituly ve 4K, ve vyssich framech a s jistymi grafickymi blbustkami, na to jim seru, chce to poradne PS5 a nativni hry, mit takovyhle vykon vyvojari 15 let dozadu, to by ty hry vypadali(!) a to chteji vydat PS6 na ktere bude zas a znova Sony propagovat hrani PS4 her...

Dnes maji lidi 15 druhu chleba, VW vyrabi 6 druhu SUV, se vsim se plytva, s důrazem na ekologii...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi vyložený morous :))
Tak hrej hry z roku 2000-2010, všechny jsi určitě nehrál.
Mě se líbí, jak ty ses ještě nevymanil z přelomu tisíciletí a co je teď, definuješ jako všechno špatně :)
Hrál jsi někdy Tears of the Kingdom??
To je hra co tě vodí za ručičku? Řekl bys akorát, že je to blbá hra, protože nevíš co tam vlastně dělat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť má pravdu, dneska vychází neskutečné množství odpadu kde 90% času prvních pár pomalu hodin je tutorial, vození za ručičku až to člověka otráví. Několik věhlasných titulů jsem kvůli tomu zabalil, prostě mě ty dialogy, videa a hodinový tutorialy unudily. Naštěstí ne všechno je špatně ale většina je balast.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zaprvé, v 90% her lze vodění za ručičku vypnout (jsem zvědav jak dlouho bys hrál poprvé Zaklínače3 bez "navigace") a za druhé, proč to tedy hraješ?? (evidentně hraješ)...
Buď to nehrej a hrej z dnešního pohledu naprosto nehratelné devadesátky jako Maupiti Island nebo Battlespire a nebo nemruč.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To že má někdo na výběr, absolutně nevylučuje, že má taky pravdu. Herní průmysl kvalitativně upadá už nejméně 20 let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přésňéé. Solidní hry se dělaly pořádně naposledy v 90. a předtím v 80... :)
Jasně, že jde objevovat "skutečné" hry. Akorát, že někdy jde o to prožít si tu výzvu, jindy si vychutnat zážitek. Mám rád arkády. Super hra je Metroid Zero a Fusion z GBA. Zkoušel jsem Castlevanii, je to fajn hra, ale narážím tam na svoje herní skily a to není zdaleka nejtěžší arkáda. Ono když potom jde o to odrazit se na tom správném pixelu tím správným "multihmatem", tak už to je víc fakap, než čelendž. :)
A mám dojem, že tohle je problém spousty her, starých i nových. A můžeme se tu do halelujá hádat, která hra je dobrá, protože to je ta správná výzva, záťěž na bednu, nebo prostě super zážitek, byť je to jenom "stupidní" railroad příběh bez odboček a s průvodcem za ručičku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak najdou se světlé výjimky (třeba KCD nebo Indie projekty) ale pravdou je že většina je dnes balast pro masy které chtějí jednoduchou hru kde tě vodí za ručičku a cpou miliony videí a zbytečných dialogů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dnes jsou tam milióny videí :)
ano říká se to mu cutscény a vykresluje to přípěh v příběhové hře, :) pokud tyhle věci přeskakuješ (můžeš) a ani pak nevíš o čem ta hra je, zapni Důůma a máš to vyřešený.. Pro tebe hry s příběhem nejsou.

Mimochodem WingCommander 3,4 nebo Phantasmagoria ze "zlaté éry", koukni na tuny a kvalitu balastu co je mezi samotným hraním.... .)
A to jsem záměrně vybral ty nejlepší "interaktivní filmy"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Správně, Solitaire a Hledání min nikdo nepřekoná.

...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Piškvorky
Tic-Tac-Toe

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja ti nevim No-X, ale vytahnout z kontextu jednu hru a na ni se snazit dokazat neco, co X jinych testu prokazatelne zneplatni, mi prijde trosku zbytecne :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No úplný maras po ránu...
Tady se jen vymyslí jakýkoli text, který přitáhne klikance, jinak to nedává smysl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak on ma No-X treba pravdu v tom, ze tech faktoru ovlivnujici vykon je vic. Nic to ale nemeni na tom, ze velikost VRAM je ten hlavni i pokud najdes test, kde to zrovna platit nebude :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím, že velikost VRAM není hlavní. Např. na 1080p 8GB stačí. Na 4k už třeba 12GB začíná být nedostačující. Také tu máme 5060Ti 16GB, kde má člověk habaděj VRAM, ale na 4k moc FPS navíc mít nebude, protože je to prostě slabý GPU čip a ani taktování mu nepomůže.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Opět paušální "na 1080p stačí tolik a tolik" na 4k stačí tolik a tolik.
Ty to píšeš jako by na světě byla jediná hra... :)
Samozřejmě že na X her 8GB nestačí, respektive běží, ale má zoufale nízké lowFPS nebo rovnou dropuje popřípadě nevykresluje některé LoD přesto, že máš nastaveno "HIGH"..
Je to opravu hra od hry a do toho milion kombinací nastavení..

ANO máš pravdu, že ad absurdum 8GB stačí naprosto na vše, pokud to nastavíš na MEDIUM a dáš do 1080p, tak stačí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Já myslím, že velikost VRAM není hlavní."
.. samozrejme. Ale v kontextu tech clanku, ktere se tady objevuji a zabyvaji se velkosti VRAM (v ramci stejnych nebo podobne vykonych karet) a jejich vlivu na vykon, to je hlavni faktor :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jednoduše velikost VRAM byl odjakživa zcela podružnej parametr a to přesně do chvíle, kdy vývojáři přestali komprimovat a pokud nemáš 12 GB, tak vůbec nehraješ a ideál je mít 16GB, aby fungovalo načítání textur dopředu.
To že jedna hra komprimuje a problém vzniká jinde situaci neřeší do doby, než ostatní začnou komprimovat, což je zřejmé že nezačnou. :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ony ty data ve VRAM samozřejmě jsou komprimované, ale asi ne na takové úrovni jako by si přáli příznivci 2GB grafik :)
Další důvod je v pokrytí celého spektra velikosti VRAM, už skoro 10let tu máme 16GB modely karet, od RTX 3xxx je 24GB...
A já se ptám, na co tedy takové karty jsou,? pro koho? když tady někteří zuřivě žádají aby na ULTRA MAX hra žrala 5GB VRAM... proč????
Protože debil s přemotorovanou 3070ti ale s malou VRAM narve všechny šavle doprava (protože karta za 30litrů) a pak mrčí že je to neoptimalizované !!
Zajímavé, že v té době nemručel žádný majitel 6800/6800XT.. Fakt divné.

A je to furt dokola a donekonečna, už od dob Ampere a řeší se to i dnes, kdy je rozdíl mezi 8 a 16G kartou je devět stovek..
Připadá mi jak nekonečné dřisty o howně v CZ politice.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten jeden inženýr, který zůstal v oddělění grafik, to nemůže sám zvládat. Všichni ostatní jsou totiž již v (Mexiku) AI oddělení a loupou tam perníček pro Huanga.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.