Prodej notebooků poprvé překonal desktopy
Třetí kvartál tohoto roku si můžeme zaznamenat do historických análů, bylo to totiž poprvé, co se prodalo více notebooků než desktopů, tedy zatím to platí pouze pro USA. Přesně to bylo 55,2 % notebooků z celkového objemu prodeje počítačů, sděluje IDC. To bylo reprezentováno rovněž rekordním počtem 9,5 miliónu kusů, což je meziroční nárůst o 18 %. Silněji zapůsobila příprava na nový školní rok, než nepříznivé dopady sílící finanční krize, která zatím trh s počítači tolik nezasáhla. Prodeje zvýšily všechny značky. Některé se zabývají výhradně notebooky, jako třeba Toshiba, jiné nabízí i desktopy a ve vlastní produktové skladbě u nich překonal podíl notebooků 65 %, to platí pro společnosti Acer, Lenovo nebo Sony. Vidina zisku na americký trh láká i další značky, své pozice si tam začíná budovat Asus i Samsung a tlak „druhořadých“ prodejců neustále působí na ceny, což stále drží poptávku nahoře a udržuje stálý růst.