Prodej PC je o 5 % lepší, než se čekalo
První místo si stále drží HP a dokonce svůj podíl na trhu ještě zvýšila, za což však mohou hlavně prodeje v Asii, vychází jí agresivní cenová politika u mobilních počítačů. Dell si stále drží pozici jedničky v USA a zarazí-li vás ten pokles v tabulce představující celosvětové prodeje, pak vězte, že paradoxně je na tom finančně lépe on než na záda mu dýchající Acer. Dell totiž úspěšně prodává nejen nejlevnější modely, ale i ty z vyšších cenových hladin, což pochopitelně generuje větší zisky, Acer naopak prodává hlavně nejlevnější počítače a největší nárůst, narozdíl od ostatní konkurence, zaznamenal v Evropě (+21,6 %).
V samotných USA se meziročně prodal téměř shodný počet počítačů (16,4 miliónu), ale zajímavé je, že tam i nadále pokračuje dvouciferný pokles zájmu o desktopy, zatímco mobilních PC se tam prodalo o 20 % více. Dvouciferný pokles pokračuje i v Evropě, když se tu prodalo ve druhém kvartálu jen 20,5 miliónu PC oproti 23,1 miliónu ve stejném období před rokem. Největší propad vykazují země střední a východní Evropy, Rusko například až -30 %.
|
prodeje jsou v miliónech kusů