Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Project Cars je díky spolupráci s Nvidií připravený pro 12K na Titanu Z

„Radeon HD 5970 je skutečně monstrózní svými specifikacemi, bohužel i cenou. Pokud přepočteme oficiální cenu 599 USD na české ceny s obvyklou marží a DPH, dostaneme se na částku atakující hranici 14 000 Kč s DPH. Pokud se cena potvrdí (zatím je žádný český obchod neoznámil) bude to znamenat návrat do dob minulých, ani nepamatuji kdy grafika v posledních letech stála tolik. I GeForce GTX 295 při uvedení stála kolem 12 500 Kč s DPH což je i tak vysoká částka.

Zde je vidět diktát trhu a monopolu, který hlavně příznivci AMD/ATI tak vehementně stále podsouvají konkurenčnímu výrobci. Pokud je na špici Radeon tak jsou ceny stejně vysoké jako u konkurenčních karet ve stejné pozici. Zde si nemají ani jeden z výrobců co vyčítat. Update 19.11.2009: Tak obchod Alfacomp vylistoval Asus Radeon HD 5970 za 14 540 Kč s DPH."

Kde ty loňské sněhy jsou....

Docela se těším na GranTurismo optimalizované na PS4, protože když dokázali ze šrotu PS3 vytáhnout to co vytáhli, tak se máme na co těšit a to prosím ta krabička už dnes stojí jen 10 tisíc. Že se Alienware a Nvidia nestydí, protože to hlavně oni vytvářejí falešnou image PCgamingu jako něčeho drahého.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jo, ale kupovat si tu krabičku za 10 tisíc kvůli jedné hry je padlé na hlavu. Taky jsem před pár roky na tu hlavu upadl a koupil si Xbox 360 kvůli série NHL, kterou EA bojkotuje na PC. No z krabičky za pár tisíc je kvalitní lapač prachu. Člověk ke konzolím musí mít blízko, jinak opravdu nekupovat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no zrovna kvuli serii Gran Turismo si ale ten Playstation koupilo nemale mnozstvi lidi, kdesi se dala najit i statistika kde prumerny hrac serie GT u te hry stravil prez 800 hodin rocne, coz je slusnej nasup, a ze par takovich co meli PS prave protoze serie GT znam jen z rad mich kolegu 5 :D zrovna tahle serie proste Playstationu neskutecne pomahala a bude pomahat i nadale, ta hra je proste svatej gral po kterem lacnej i samotne automobylky a delaj kvuli teto hre i koncepty

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

pokud hra nebude exkluzivka pro PS3, Xbox360 a PC tak je Nvidia totálně v ... jelikož pokud hra bude optimalizovaná i pro PS4 a Xbox One tak tvůrci hry musí hru optimalizovat pro grafiky od AMD což může znamenat že vyžší výkon bude na AMD kartách než Nvidia.
A pokud by v Cars byla podpora mantle nebo DX 12 (jestli vůbec se objeví před vydáním hry) tak AMD bude mít lepší výsledky jelikož AMD již má (chyba asi na mé straně podle alfacomp nemají DX12 podporu ale nvidia grafiky mají podporu DX 11,1) na trhu grafiky s podporou DX12 zato jestli Nvidia bude pokračovat svím tempem tak budou jejich grafiky mít podporu DX12 až rok po vydání DX12 (aspoň když vybírám grafiku tak ve stejné cenové relaci má ATI/AMD podporu nového DX dřív).

Možná nvidia má podporu DX12 ale to bude u grafik od 10tisíc.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia bude podporovat DX12 jak na soucasne generaci grafik (Kepler), tak i prechozi (Fermi). Takze neni potreba na nic cekat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Je důležité rozlišovat mezi kompatibilitou s DirectX ve smyslu existence ovladače, který grafické kartě umožní fungování na systému s nainstalovanými DirectX 12 a oproti tomu odlišovat plnou hardwarovou podporu funkcí, které DirectX 12 nabízejí. Z prvního hlediska jsou třeba karty jako Radeon HD 2900 nebo GeForce GTX 880 kompatibilní s DirectX 11, ale z druhého hlediska končí na DirectX 10.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Jsou uz znamy detailni specifikace DX12?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ehm.. a k cemu by byl DX12 ovladac bez DX12 funkci? Nepochybuju o tom, ze soucasny HW bude DX12 podporovat plne. Obzvlast kdyz hlavni cil DX12 je snizit CPU overhead, coz docela dobre funguje uz na soucasnych grafikach (driver 337.50+) a Mantle na CGN.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ovladač pro DirectX 12 nepodporující novinky DirectX 12 je třeba zkrátka k tomu, aby jakákoli grafická karta mohla běžet na systému s nainstalovanými DirectX 12. Je to opět stejné jako se zmíněným Radeonem HD 2900 a GeForce GTX 880. Jde o DX10 hardware, ale díky DX11-kompatibilnímu ovladači jej lze používat i na systémech s DX11. To je standardní postup, který funguje, co DX existují. Jen marketing se nám posunul a někteří výrobci kompatibilitu ovladače vydávají za podporu konkrétní verze DirectX ve specifikacích hardwaru.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Ovladač pro DirectX 12 nepodporující novinky DirectX 12 je třeba zkrátka k tomu, aby jakákoli grafická karta mohla běžet na systému s nainstalovanými DirectX 12."
Sorry, ale tohle je blbost. Spousty grafik s nizsi verzi DX (HW i SW) behaji na novejsich OS. Co treba takova Voodoo3, jakozto DX6 karta s DX7/8 driverem, bez problemu fungujici na win7? A takovych prikladu by se naslo spousty.

"Jen marketing se nám posunul a někteří výrobci kompatibilitu ovladače vydávají za podporu konkrétní verze DirectX ve specifikacích hardwaru."
To jsi asi trochu zaspal dobu - tohle se delo naposledy v casech GeForce4... a to uz je davna historie.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Sebelepší ovladač Ti do grafiky další tranzistory, které by bylo potřeba pro plnou HW podporu, nedomaluje. A o tom No-X celou dobu píše... jasně, ovladač s podporou DX12 může např. GTX580tce, což je DX11 gk, dovolit používat nějakou novější dx12 funkci kterou se svým čipem zvládá, ale už jen z logiky věci čip který nemá plnou HW kompatibilitu novějšího api nemůže mít plnou podporu, ani kdyby kdokoli napsal sebelepší ovladač....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

predpoklada se ze DX12 bude plne HW kompatibilni s DX11.0, sice nam presnou specifikaci DX12 u Microsoftu nezdelili (nasim programatorum - do cca 4 mesicu jdeme na kickstarter), ale v odpovedi nam v teamu dosla odpoved ze mame vse pripravovat s DX11 a nebudeme mit nasledne zadnou prekazu az prijde DX-C, ano nenazivaji ho DX12, ale interne zatim jen jako DX-C

DX12 by melo byt plne kompatibilni nejen se soucasnyma GPU a CPU (architektury do 3 let stari), ale i HW castecne kompatibilni s ARM od Cortex-A15, tedy u ARM vpodstate od roku 2012 a novejsich, primo nam napsali ktere funkce tyto ARM nebudou podporovat, a vpodstate se jedna jen o multimedialni podpory v oblasti video a zvukovich formatu, ktere ale u her stejne nenajdes ani na PC

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak to uvidíme, jak to dopadne ;-) Nicméně základní myšlenka zůstává.. nemyslel jsem to přímo na dx12 ale obecně... driver s podporou novější verze čehokoli neznamená plnou HW podporu, samozřejmě kromě případu který jsi sám napsal kdy se HW nároky atp. nemění (což není zase tak často)... ono stačí místo GTX580 napsat třeba GTX280, takže dx10 kartu a sme zase zpět u stejného výsledku....

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

nez se vubec dockame oficialnich specifikaci DX12 a nasledne i her s DX12, tak jiz davno budou mit vsichni tri tvurci Intel, Nvidia a AMD v obchodech HW ktery DX12 bude podporovat

ohledne toho tveho prvniho odstavce, je to nesmysl, kdys se dnes zeptas jakehokoliv vyvojare ktery nedela primo jen pro jednu danou konzoli exklusivne jestli nejak optimalizoje hru pro nekterou z novych konzoli primarne tak aby lepe behala na HW od AMD,. tak ti odpovi ze NE, naopak vetsina z nich ti odpovi ze dodnes pouziva utility a nastroje od Nvidie, kterasto techto utilit vydala pro ruzne modelovaci 3D a 2D softy nekolik a vsechny zdarma, ale ani tak je vpodstate nezajima o jaky HW se jedna u koncoveho zakaznika, tedy kupce dane hry, protoze oni nechteji prijit o zadny ze segmentu trhu, optimalizuje se tedy jako pro konzole, tak i pro PC (kde je casto mnohem vetsi nastaveni a moznost nastaveni finalniho vizualu) a vetsina studii ma u svich vyvojaru PC poskladana tak, aby rovnomerne pokryli co nejrozsahlejsi spektrum testovaneho HW, takze mezi vyvojari v jednotlivich teamech najdes PC kde jaou jak procesory tak VGA, pameti a i zvukovky od vsemoznych vyrobcu a specifikaci, specialitkou jsou jen freelanceri kteri si PC proste udrzuji sami, a povetsinou se jedna o konfigurace Intel+Nvidia, protoze tato kombinace poskytuje prone nejekonomictejsi variantu pro jejich celkovou praci ktera casto nekonci jen samotnym modelovanim, texturovanim a treba animovanim a dalsima cinostma beznych u tvorby her, ale i renderingem at us pomoci CPU (drtive dominuje Intel a od i5 vpodstate nema vykonostni konkurenci) nebo pomoci GPU (kde drtive dominuji GPU-RT postavene na Cuda a neni tedy moc na vyber)

ostatne staci se treba prijit koncem zari podivat na Splash, kde se schazi grafici, animatori a podobne zamereni lide a zeptat se jich jaky HW ke svemu freelancovani pouzivaji a z 99% dostanes odpoved ze Intel a cca z 90% ze Nvidii, pred 2 lety z asi 300 lidi zvedli ruku jen 2 lidi ze maji VGA od AMD kdys se nato ptal prednasejici prave od AMD co tam prezentoval CPU od AMD, a tusim 6 zvedlo ruku ze maj CPU od AMD

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Project Cars je díky spolupráci s Nvidií připravený pro 12K na Titanu Z"

Muze mi prosim autor zkusit ten nadpis vysvetlit. Cetl jsem ho nekolikrat a nechapu, co tim autor mysli.
Ze vymenili v sestave GK za jinou? To na to musi byt clanek? Navic autor uvadi, ze jsou pouzity 2 Titany Z (...12k na Titanech Z).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

12K sak to ten predrazeny šrot nerozjede ani ve 4K to neslyseli o AMD Radeon R9 295X2 ktery je levnejsi a vykonejsi boze za reklamu vsecko ubozaci

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud máte jakoukoli otázku ohledně Project CARS, tak se podívejte na http://projectcars.cz

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

prizpiva na tom servru nekdo kdo na CARS dela? pac jen v CR je asi 10 lidi co na CARS opravdu delaji jako freelanceri

me lakali na modelovani backgroudu, ale tohle je hra kterou si chci uzit a nechci si ji skazit tim ze bych nani delal

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na webu pracuji sám, ale v kontaktu jsem s některými tvůrci hry.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.