Quake 3 na 24 monitorech
Grafické karty, které dokáží přenášet obraz na čtyři nebo i osm monitorů, jsme tu již měli. Známe i krabičku Matrox TripleHead2Go, která vám umožní udělat z jednoho VGA výstupu hned tři. Studentu Andrew Sabtimu z univerzity Virginia Tech se ale podařil husarský kousek. Spojil 12 linuxových serverů tak, aby mohl dohromady zapojit 24 LCD monitorů v „jednolitou plochu“ s celkovým rozlišením 10 240 × 3 072.
Samozřejmě se teď správně ptáte, jak se mu povedlo 12 různých strojů donutit, aby spolupracovaly na zobrazení takto složeného obrazu. Využil programů Distributed Multihead X a Chromium, které právě toto umožňují. První slouží k rozložení obrazu a vytvoření matice z menších ploch (podobně to dělá Matrox TripleHead2Go) a to vše na více počítačích. Druhý z jednoho hlavního serveru rozděluje vykreslování OpenGL mezi ostatní stroje. Andrew se soustředil na hru Quake III, která mu při takto doslova mamutím rozlišení běžela na 15 až 30 FPS, tedy na (nebo spíš pod) hranicí hratelnosti. I když pořízené video ukazuje, že vše běží vcelku plynule.