Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k R420 bude s novým typem komprese

Komprese R3x0 je tam hlavně kvůli antialiasingu (a anizotropnímu filtrování textur). A v tomto případě funguje doopravdy skvěle. Měl jsem FX5200 i FX5600 a nutno říct, že FX5600 Intellisample nijak výrazně nepomáhá, FSAA je na ní skoro stejně nepoužitelné. Teď mam R9500Pro a nijak výrazně se omezovat nemusim, ve starších hrách dávám FSAA 6X, jinak 4X a jede to fajn.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No,chtelo by to jeste upresnit, ceho ze ta komprese tyka...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jo, není komprese jako komprese. Chtělo by to vysvětlit, zda se jedná o kompresi textur nebo o "kompresi" barev, Z popř. stencilu a podobných serepetiček uvnitř pipeline.
Mimochodem na rychlost antialiasingu má vliv obojí - čtení komprimované textury taky šetří pásmo přístupu do paměti...
 

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no na textury tu prece mame uz ztratovou kompresy co umi 8:1.jmenuje se FXT1 a 3dfx ji opensourcovalo uz pred lety ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ztrátová komprese Z-bufferu (W-bufferu) nebo stencil bufferu jaksi neni dost dobře možná. Data v nich uložená musí být přesná a proto přichází v úvahu jedině bezztrátová komprese = tak, jak je to teď. U textur už máme S3TC a DXT formáty, takže na řadu přijdou asi doopravdy ty barvy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DavesMan: Textury jsou sice komprimovane pomoci DXT, ale na floating-point textury se to neda pouzit. Dale volumetricke textury jsou i pri DXT kompresi silene velike ( nekolik desitek MB ), coz je i pri dnesnich 256MB na kartu dost nepouzitelne. Mozna prave na volumetricke ( 3D ) textury uplatnuji nejakou novou 3D kompresi

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ja ted mam jinaci starosti - vyhorela me moje Geforce 4 Ti a ted musim valit s kamosovou TNT 2 a na naky anisotropni filtrovani a antialiasing si muzu nechat zajit chut :(

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.