zatimco nVidia zatim nema 512MB karty, i v CR uz jsou skladem 512MB verze i "levnejch" Sapphiru X700 s cenou pod pet tisic.
Sice je to uplne na nic, ale nekdo si holt mysli, ze na velikosti zalezi necha se zblbnout. Tak proc nedelat 1024MB karty ?
(pritom driv podobne Radeon 9000Pro s 64MB byla lepsi volba, nez 9250 s 256MB)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 02:03https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskusezatimco nVidia zatim nema 512MB karty, i v CR uz jsou skladem 512MB verze i "levnejch" Sapphiru X700 s cenou pod pet tisic.
Sice je to uplne na nic, ale nekdo si holt mysli, ze na velikosti zalezi necha se zblbnout. Tak proc nedelat 1024MB karty ?
(pritom driv podobne Radeon 9000Pro s 64MB byla lepsi volba, nez 9250 s 256MB)https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-226530
+
mimochodem moje prvni karta mela taky 1024, ale kB.
A pritom byl tenkrat Trident 9440 PCI za nejake snad 3 tisice nadprumernou kartou, kdyz standardem byly VLB a jeste i ISA grafiky. Zato Tsengy, S3 Vision, ATI MACH32 byly drahy, nedejboze takovej Matrox.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
nedelak (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 02:07https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskusemimochodem moje prvni karta mela taky 1024, ale kB.
A pritom byl tenkrat Trident 9440 PCI za nejake snad 3 tisice nadprumernou kartou, kdyz standardem byly VLB a jeste i ISA grafiky. Zato Tsengy, S3 Vision, ATI MACH32 byly drahy, nedejboze takovej Matrox.https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-226531
+
Aby to pak nebylo se sdilenou pameti grafiky v RAM naopak, ze RAM se bude sdilet v grafice. I kdyz ted me napada .. co takhle swap do pameti graficke karty? To by bylo urcite lepsi nez na flashdisk, staci na to vyrobit vhodnou podporu ... ze bych si to nechal patentovat?:-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
HejtmaMa (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 08:22https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuseAby to pak nebylo se sdilenou pameti grafiky v RAM naopak, ze RAM se bude sdilet v grafice. I kdyz ted me napada .. co takhle swap do pameti graficke karty? To by bylo urcite lepsi nez na flashdisk, staci na to vyrobit vhodnou podporu ... ze bych si to nechal patentovat?:-)https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-226548
+
A tou pamětí, a proč ne? Proč by se nemohla využívat paměť grafické karty pro systémové věci pokud ji zrovna ta grafika nepotřebuje?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Joker (neověřeno) https://diit.cz
1. 11. 2005 - 09:23https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuseMoje první grafika měla 512kB ;-)
A tou pamětí, a proč ne? Proč by se nemohla využívat paměť grafické karty pro systémové věci pokud ji zrovna ta grafika nepotřebuje? https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-226560
+
HejtmaMa: Obávám, se že tohle tady už bylo: Kdysi dávno, v dobách, kdy byl dobrý každý megabajt, existoval handler pro AmigaOS, který zpřístupňoval volnou VideoRAM grafických karet CyberVision (osazených čipy od S3) jako standardní a alokovatelnou RAM pro OS :-) jojo, kde ty doby karet a sběrnic Zorro-III (s úchvatnými rychlostmi 50MB/sec asynchronně) jsou... :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
1. 11. 2005 - 09:50https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuseHejtmaMa: Obávám, se že tohle tady už bylo: Kdysi dávno, v dobách, kdy byl dobrý každý megabajt, existoval handler pro AmigaOS, který zpřístupňoval volnou VideoRAM grafických karet CyberVision (osazených čipy od S3) jako standardní a alokovatelnou RAM pro OS :-) jojo, kde ty doby karet a sběrnic Zorro-III (s úchvatnými rychlostmi 50MB/sec asynchronně) jsou... :-Dhttps://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-226563
+
2) Joker ,TyNyT i dalsi: vyuzit grafickou ram by jiste slo, otazkou zustava k cemu. Pro rozsireni systemove RAM to prilis vhodne neni, pokud ma nekdo rekneme 1GB v graficke karte, tak bude mit temer jiste alespon 1GB systemove RAM, a to pro bezne aplikace typu treba MS Office bude asi stacit, pro neco narocnejsiho jako treba 3D hry, je samozrejme lepsi vyzuit gr. RAM pro grafiku samotnou a pro aplikace jako treba databaze (proste serverove veci) je zase asi nesmyl davat do pocitace takovou grafiku. Navic v dobe AGP to byl holy nesmysl, protoze prenosova rychlost z grafiky do syst. RAM (resp. CPU) byla velmi mala s porovnanim s opacnym smerem, nerkuli se systemovou RAM, s prechodem na PCIe se toto sice zlepsilo, ale stale jeste to neni ono. Jedine smysluplne vyuziti, ktere mne napada, je napr. jako diskova read-cache, to muze celkem vyrazne urychlit praci s PC (disk je rozhodne vyrazne pomalejsi, nez gr. RAM), obzvlaste pouzije-li se nejaky rozumny pre-fetch, v pripade, ze bude najednou nutne gr. RAM vyuzit pro 3D grafiku, ulozena data se proste zahodi, takze to nebude cinit zadny problem a implementace do soucasnych OS (konkretne Win) by mela byt rel. jednoducha. Otazkou zustava, zda prinos bude takovy, aby to stalo za tu "namahu" !
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
1. 11. 2005 - 13:48https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse2) Joker ,TyNyT i dalsi: vyuzit grafickou ram by jiste slo, otazkou zustava k cemu. Pro rozsireni systemove RAM to prilis vhodne neni, pokud ma nekdo rekneme 1GB v graficke karte, tak bude mit temer jiste alespon 1GB systemove RAM, a to pro bezne aplikace typu treba MS Office bude asi stacit, pro neco narocnejsiho jako treba 3D hry, je samozrejme lepsi vyzuit gr. RAM pro grafiku samotnou a pro aplikace jako treba databaze (proste serverove veci) je zase asi nesmyl davat do pocitace takovou grafiku. Navic v dobe AGP to byl holy nesmysl, protoze prenosova rychlost z grafiky do syst. RAM (resp. CPU) byla velmi mala s porovnanim s opacnym smerem, nerkuli se systemovou RAM, s prechodem na PCIe se toto sice zlepsilo, ale stale jeste to neni ono. Jedine smysluplne vyuziti, ktere mne napada, je napr. jako diskova read-cache, to muze celkem vyrazne urychlit praci s PC (disk je rozhodne vyrazne pomalejsi, nez gr. RAM), obzvlaste pouzije-li se nejaky rozumny pre-fetch, v pripade, ze bude najednou nutne gr. RAM vyuzit pro 3D grafiku, ulozena data se proste zahodi, takze to nebude cinit zadny problem a implementace do soucasnych OS (konkretne Win) by mela byt rel. jednoducha. Otazkou zustava, zda prinos bude takovy, aby to stalo za tu "namahu" !https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-226661
+
RaStr: vždyť jsem napsal, že to bylo kdysi dávno :-)
Na druhou stranu dnes s PCIe by to mohlo být zase aktuální :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
1. 11. 2005 - 21:35https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuseRaStr: vždyť jsem napsal, že to bylo kdysi dávno :-)
Na druhou stranu dnes s PCIe by to mohlo být zase aktuální :-Dhttps://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-226895
+
to RasTr: si optimista. 1GB systemove RAM pre bezne aplikace MS Office bude asi stacit. Ako ich poznam, nebude... :-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Attila Mészáros https://diit.cz/profil/atti
2. 11. 2005 - 09:17https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuseto RasTr: si optimista. 1GB systemove RAM pre bezne aplikace MS Office bude asi stacit. Ako ich poznam, nebude... :-)https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-227000
+
>> xxxxxxx:
Hezký :) To je vychytávka, kterou si na woknech nějak nedovedu představit, i když imho to má fakt valného smyslu až tehdy, když má grafika aspoň to gigo (neboli pazměti nazbyt). Už se těším na nějakou "BFU-friendly" variantu :)
Nicméně spíše než tohle bych uvítal možnost kódování videa (MPEG-4, H.264,...) pomocí grafiky (míněno samozřejmě pomocí nějakých Open Source nástrojů, jako je třeba můj oblíbený Avidemux) - ale to asi chci moc, co? ;-) - jestli se nepletu, tak to musí v první řadě zvládat patřičný kodek, tomu Avidemuxu by to bylo v podstatě jedno, čím to ten kodek udělá).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
3. 7. 2007 - 08:42https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse>> xxxxxxx:
Hezký :) To je vychytávka, kterou si na woknech nějak nedovedu představit, i když imho to má fakt valného smyslu až tehdy, když má grafika aspoň to gigo (neboli pazměti nazbyt). Už se těším na nějakou "BFU-friendly" variantu :)
Nicméně spíše než tohle bych uvítal možnost kódování videa (MPEG-4, H.264,...) pomocí grafiky (míněno samozřejmě pomocí nějakých Open Source nástrojů, jako je třeba můj oblíbený Avidemux) - ale to asi chci moc, co? ;-) - jestli se nepletu, tak to musí v první řadě zvládat patřičný kodek, tomu Avidemuxu by to bylo v podstatě jedno, čím to ten kodek udělá).https://diit.cz/clanek/r520-zvladne-az-1024-mb-pameti/diskuse#comment-342301
+
zatimco nVidia zatim nema 512MB karty, i v CR uz jsou skladem 512MB verze i "levnejch" Sapphiru X700 s cenou pod pet tisic.
Sice je to uplne na nic, ale nekdo si holt mysli, ze na velikosti zalezi necha se zblbnout. Tak proc nedelat 1024MB karty ?
(pritom driv podobne Radeon 9000Pro s 64MB byla lepsi volba, nez 9250 s 256MB)
mimochodem moje prvni karta mela taky 1024, ale kB.
A pritom byl tenkrat Trident 9440 PCI za nejake snad 3 tisice nadprumernou kartou, kdyz standardem byly VLB a jeste i ISA grafiky. Zato Tsengy, S3 Vision, ATI MACH32 byly drahy, nedejboze takovej Matrox.
Aby to pak nebylo se sdilenou pameti grafiky v RAM naopak, ze RAM se bude sdilet v grafice. I kdyz ted me napada .. co takhle swap do pameti graficke karty? To by bylo urcite lepsi nez na flashdisk, staci na to vyrobit vhodnou podporu ... ze bych si to nechal patentovat?:-)
Moje první grafika měla 512kB ;-)
A tou pamětí, a proč ne? Proč by se nemohla využívat paměť grafické karty pro systémové věci pokud ji zrovna ta grafika nepotřebuje?
HejtmaMa: Obávám, se že tohle tady už bylo: Kdysi dávno, v dobách, kdy byl dobrý každý megabajt, existoval handler pro AmigaOS, který zpřístupňoval volnou VideoRAM grafických karet CyberVision (osazených čipy od S3) jako standardní a alokovatelnou RAM pro OS :-) jojo, kde ty doby karet a sběrnic Zorro-III (s úchvatnými rychlostmi 50MB/sec asynchronně) jsou... :-D
2) Joker ,TyNyT i dalsi: vyuzit grafickou ram by jiste slo, otazkou zustava k cemu. Pro rozsireni systemove RAM to prilis vhodne neni, pokud ma nekdo rekneme 1GB v graficke karte, tak bude mit temer jiste alespon 1GB systemove RAM, a to pro bezne aplikace typu treba MS Office bude asi stacit, pro neco narocnejsiho jako treba 3D hry, je samozrejme lepsi vyzuit gr. RAM pro grafiku samotnou a pro aplikace jako treba databaze (proste serverove veci) je zase asi nesmyl davat do pocitace takovou grafiku. Navic v dobe AGP to byl holy nesmysl, protoze prenosova rychlost z grafiky do syst. RAM (resp. CPU) byla velmi mala s porovnanim s opacnym smerem, nerkuli se systemovou RAM, s prechodem na PCIe se toto sice zlepsilo, ale stale jeste to neni ono. Jedine smysluplne vyuziti, ktere mne napada, je napr. jako diskova read-cache, to muze celkem vyrazne urychlit praci s PC (disk je rozhodne vyrazne pomalejsi, nez gr. RAM), obzvlaste pouzije-li se nejaky rozumny pre-fetch, v pripade, ze bude najednou nutne gr. RAM vyuzit pro 3D grafiku, ulozena data se proste zahodi, takze to nebude cinit zadny problem a implementace do soucasnych OS (konkretne Win) by mela byt rel. jednoducha. Otazkou zustava, zda prinos bude takovy, aby to stalo za tu "namahu" !
RaStr: vždyť jsem napsal, že to bylo kdysi dávno :-)
Na druhou stranu dnes s PCIe by to mohlo být zase aktuální :-D
to RasTr: si optimista. 1GB systemove RAM pre bezne aplikace MS Office bude asi stacit. Ako ich poznam, nebude... :-)
Distribuční rada: používáme RAM grafické karty jako swap
http://www.abclinuxu.cz/clanky/ruzne/distribucni-novinky-2-2007
:)
>> xxxxxxx:
Hezký :) To je vychytávka, kterou si na woknech nějak nedovedu představit, i když imho to má fakt valného smyslu až tehdy, když má grafika aspoň to gigo (neboli pazměti nazbyt). Už se těším na nějakou "BFU-friendly" variantu :)
Nicméně spíše než tohle bych uvítal možnost kódování videa (MPEG-4, H.264,...) pomocí grafiky (míněno samozřejmě pomocí nějakých Open Source nástrojů, jako je třeba můj oblíbený Avidemux) - ale to asi chci moc, co? ;-) - jestli se nepletu, tak to musí v první řadě zvládat patřičný kodek, tomu Avidemuxu by to bylo v podstatě jedno, čím to ten kodek udělá).
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.