Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Radeon Pro Duo jde do světa, nabízíme kompletní specifikace

Škoda, že nevyužili potenciál Fiji s HBM s konzervatívnym vzduchovým chladením + lebo naozaj 27cm karta s vodným chladením + radiatorom 15,4×12×6,3cm s 12cm ventilátorom uff.
Akurát pozerám, že jedna 15,2cm R9 NANO výjde na 531,90 EUR s DPH takže nieje o čom ak by niekto zobral dve do CrossFire.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Snad nejakou prodaj.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Co myslíš - dělají to jen tak na blind a doufají, že se najde někdo, kdo by to mohl potřebovat - nebo vědí, o co je na trhu profi grafik zájem?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Zalezi co je profi grafika.
Minimalne u CAD/MKP aplikaci moc lidi a kartou od amd neznam. Teda... vlastne nikoho.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Převod videa - tam je o pár procent opencl rychlejší jak cuda.
Render grafiky - spousta renderů podporuje Opencl, respektive jej začíná podporovat (například octanerender v3).
U cad asi moc nebude, tam se hraje na kvalitu a hlavně je žádáný, aby to vývojář podporval.

Ale hlavně má nekonkurenční výkon/cena, takže se s ním určitě lidi budou potkávat a začnou si to lidi i kupovat.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

par procent zajima jen nerdy na forech, a jaka mas namysli procenta? jake nastaveni, jake video, tohle vsechno hraje roli ze to jede rychlejc a tamto zase pomalejc, proste zbytecne resit, a to jestli je to OCL nebo CUDA zajima taky jen nerdy na forech, ve studiu se proste resi jen kvalita a to jestli to jde, vse ostatni je pordadne, kreativci nic takoveho neresi, to resi IT s tim kdo stavi pipeline daneho projektu nebo firmy, vlastni HW si resej jen jednotlivci nebo male spolky kde se hresi na fandovstvi a utraci se jejich penize

navic OCL je standard podporovany jak AMD tak Nvidii, OCtane jde smerem k OCL jen proto ze se zacina soustredit na herni enginy, jinak dale spolupracuji s Nvidii ktera OCrane zafinancovala a ostatne na Nvidiich jede lepe nez na AMD, sak my ho ve studiu pouzivame taky

osazujem jen Nvidie protoze k nim je bezvadny supprot pro programatory a je uplne jedno o jaky jde system, u AMD se na odpoved supportu cekalo donekonecna, proto taky karty AMD nenajdes v zadnem vetsim studiu kde se resi vfx a kde si pisou vlastni pipeline

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

"navic OCL je standard podporovany jak AMD tak Nvidii"

Mhmmm ne ze by jste nemel pravdu, ale u Nvidie jde spis o "podporu". Vsem co delaji s OpenCL a GPU je davno jasne ze Nvidia zamerne k*rvi OpenCL na svych produktech. Z jejich pohledu to taky dava smysl - nebudou prece nejak zvlast podporovat neco, co potencialne zpusobi prechod zakazniku ke konkurenci...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

jo jasne a proto puvodni Arion renderer ktery byl prave OCL nakonec presel na Cudu protoze na AMD tehdy temer nejel a prislo se na to ze AMD tehdy nemela plnou podporu OCL a nefungovaly ani zakladni shadery ;) a ze jsem o tom tady psal jiz asi pred 2- lety ;)

od Kepleru je na Nvidiich uplne stejna uroven podpory jakou maji soucasne Radeony, jen s tim rozdilem ze Nvidia aktualizuje ovladace na kazdou uroven a AMD jen na kazdou druhou, a to jsou dohledatelna fakta na strankach obou firem ;) ja s tim delam vpodstate dennodenne neb me grafika zivi profesionalne

a evidentne ma stejnej pohled na vec drtiva vetsina studii, ale nikdo ti nebrani si poridit co chces, muzes si to klidne delat na AMD, v tom ti nikdo nebrani a branit nebude

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"od Kepleru je na Nvidiich uplne stejna uroven podpory jakou maji soucasne Radeony"

LOL... Jop uplne stejnou. OpenCL 2.0 vyslo v 2013, kde mame OpenCL 2.0 ovladac od Nvidie ? ups...

"jen s tim rozdilem ze Nvidia aktualizuje ovladace na kazdou uroven a AMD jen na kazdou druhou, a to jsou dohledatelna fakta na strankach obou firem"

Jestli "urovni" myslite verzi OpenCL, tak "dohledatelna fakta" jsou takova, ze Nvidia vzdy byla *minimalne* o jednu verzi OpenCL pozadu ve svych ovladacich. Jakou verzi OpenCL podporuje Nvidia dnes ? verzi 1.2, kterejzto standard je z roku 2011... takze docela zabavni prohlaseni...

"klidne delat na AMD"
A vy muzete klidne delat s Nvidii, je to vase volba. Jen mi prosim vas nelzete do xichtu, ze pry Nvidia podporuje OpenCL stejne jako AMD...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

OpenCL/Vulcan navíc míří směrem ke SPIR/SPIR-V, což zřejmě odstraní velkou část problémů, které AMD mělo s ovladači, a navíc to uživatelům těchto rozhraní (== programátorům řešení na OpenCL založených) dá k dispozici nástroje, které pokud vím Nvidia nenabízí (PTX je interní formát).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

len dotaz:
ad. a ostatne na Nvidiich jede lepe nez na AMD, sak my ho ve studiu pouzivame taky
tj mate to otestovane? ci len si to myslis - lebo mi pride divne, ze by ste kupili nejake firepro, otestovali, potom quatra, a zistili by ste ze na quatrach to ide lepsie :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

nazacatku se poridili zakladni sestavy s rozlicnym HW, a do pul roku kdy se laborovalo a programator psal pipeline se rozhodlo ze se pujde na Intel+Nvidia, od AMD neprisla na support odpoved po celou dobu cca 6 mesicu, holt smula (jinak prvotni odpoved od Nvidie prisla z Indie do 12 hodin, a kdys se zjistilo ze to operator v Indii precenil, komunikovalo se nasledne se supportem v UK)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak jste mohli zkoušet octanerender s opencl před minimálně půl rokem, když se verze 3 vyvíjí ani ne rok a ještě není venku? Verze 2.x je Cuda only. Příjde mi, že si tak trošku vymýšlíš v určitých věcech ;)

jinak tvoje výtvory jsou pěkné :-) v renderu se evidentně opravdu vyznáš (myšleno tak, že si to necucáš z prstu a toto ti věřím).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ja nekde pisu neco o zkouseni Octane?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

odpovidals na Skavenuv dotaz, který směroval mimo jiné i k octanu. Dále jsi napsal:
"navic OCL je standard podporovany jak AMD tak Nvidii, OCtane jde smerem k OCL jen proto ze se zacina soustredit na herni enginy, jinak dale spolupracuji s Nvidii ktera OCrane zafinancovala a ostatne na Nvidiich jede lepe nez na AMD, sak my ho ve studiu pouzivame taky"

Poté jsi napsal že jste půl roku laborovali a zkoušeli, přitom na octanu nebylo co zkoušet. Sám jsi napsal, že octane jede na NVidiích lépe, jak na AMD :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

my pouzivame nekolik rendereru, jak CPU tak GPU, a projekty se stavej na ruznych k tomu vhodnych rendererech a lidech kteri s nima umej, pouzivame Vray, RenderMan, Indigo, Arion, Octane, Furyball a chystame se i na Coronu

danej projek o kterem jsem psal se tykal tehdy stavby cele pipeline, ne jen rendereru, renderer je jen jedna z mnoha zalozek v pipeline ;) nemuzu za to ze nechapes kontext vet a celeho textu a mixujes jeden odstavec s druhym, jeste muzes prehazet slova v mem postu tak aby ti sedeli jak potrebujes :D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Jaký slova jsem přeházel? Zkopíroval jsem to, co jsi napsal, žádné písmenka jsem v tvé reakci nepřehazoval, proto jsem to taky dal do uvozovek, takže ještě jednou na co jsem mimo jiné reagoval a proto jsem reagoval tak, jak jsem reagoval:

"navic OCL je standard podporovany jak AMD tak Nvidii, OCtane jde smerem k OCL jen proto ze se zacina soustredit na herni enginy, jinak dale spolupracuji s Nvidii ktera OCrane zafinancovala a ostatne na Nvidiich jede lepe nez na AMD, sak my ho ve studiu pouzivame taky"

Rozhodně jsou rendery, které jedou na cudě(nvidia) oproti opencl (amd), to je bez debat, krom toho, je to i černé na bílém, např https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1005/1005.2581.pdf ale to je furt porovnávání nvidia cuda vs nvidia opencl. Škoda, že nemáš nějaké výsledky s porovnáním amd vs nvidia :) zrovna takové amd 290x byli údajně zabíjaci nvidií v těchto výpočetních operacích...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mně z toho tedy nevyplývá, že Šaman psal o testování poslední verze Octane. Co se týče výkonu karet AMD, výrobce může mít sebevýkonnější produkt, jenže to je jen jedna stránka věci... kdo se něčím živí profesionálně, potřebuje jednak vydělávat peníze a ne obětovat hromady času na hraní si s HW a druhak v případě problému nelze čekat půl roku na reakci z helpdesku - ale to jsme zase u těch peněz, které v AMD na podobné věci chybí...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ono je úplně jedno, kterou verzi octanu testoval s AMD, žádná verze octane nepodporuje opencl ;) a jestli se náhodu dostali k nějaké alfa verzi a tu testovali, tak jsou pro změnu padlí na hlavu, protože to nemá ani smysl testovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ironii o prehazovani napisu nakonec a je to to jedine ceho se chytnes :D sakrys tak takhle dlouhe vedeni, pozadame Evropu aby zvedla nohy ne? treba to pomuze

tak mila Evropo, a na povel zvedame nohy do vzduchu, 1....2....3... ted :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Třeba to je tím, že jsem se zbytkem souhlasil a nebylo na co reagovat ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co brání použít tuto grafiku pro VR? Pokud vím výhoda tohoto řešení je že každý čip vykresluje pro každé oko zvlášť. Při tomto konceptu odpadají všechny neduhy dvoučipového řešení. VR je vlastně technologie která dvoučipové kartě vyhovuje vůbec nejvíce.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Problém ale bude ve spotřebě, která je prostě 2x větší.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To prave nevim, ale v profi sfere drti NVidia AMDecko snad jeste vice nez v herni a ze by zrovna posledni 28nm grafika udelala NVidii "caru pres rozpocet" bych nepredpokladal. Za mesic tu bude GF1080 a nejsem si jist, jestli tohohle dualniho Radeona prekona uz ve verzi SLI nebo az triSLI.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Klasika tady, nejakej fanatickej debil co miluje AMD mi da minus, ale aby vysvetlil proc se mu to co jsem napsal nezda, to uz nedokaze. (Taky je AMD muj favorit, jen nejsem idiot a vidim realitu.)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nevim kdo ti dal minus, nicmene mas bohuzel pravdu, na poli profi grafik je prostredi podobne "konkurencni" jako u x86 CPU...

Kazdopadne tohle neni profi grafika, takze asi zbytecne se o tom bavit...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jenze ten Radeon Duo dava smysl jen jako profi grafika, mozna par nadsencu do VR, ale spis si to poridi vyvojari VR, coz zase muzeme oznacit jako profi sfera. PC hrac s naditou penezenkou si za mesic poridi GeForce 1080 nebo pokud je opravdu fanda AMD, tak si pocka do zimy na Vegu. ;-) (Klidne oboji v SLI nebo CROSSFIRE dvojce.)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Quatro lze použít v SLI ?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1)píše se quadro
2)umí SLI :-) ale jaksi u takových grafik je to zbytečné :-D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mají ty dvoučipovky nějakou výhodu oproti Crossfire/SLI? Nebo je to interně to samý? (mířím na tearing, stuttering atd.)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je mi známo,tak vámi zmiňované problémy odpadají u obou konceptů.Pokud si chcete postavit PC aby zvládal i relativně kvalitní VR, tak problém dvou karet spočívá v sekundárních nákladech a většinou i spotřebě. Volba 2 karet znamená volit vybavenější základní desku (rozuměj více slotů PCI-Express) a tedy i dražší, né každý zdroj má kabeláž pro přídavné napájení dvou GK. Musí se brát v úvahu velikost skříně atd. Pokud ale toto již máte a jde o to dokoupit jen druhou GK, tak samozřejmě není co řešit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tearing u CF/SLI?? kde by se tam mel vzit? (:

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

o "poslední 28nm grafický produkt " se zcela jiste nejedna, oba jak AMD tak Nvidia zcela jiste jeste nejake cipy na 28nm do lowendu zrecykluji a vydaji i v "nove" rade

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Asi jo, ale vkrada se otazka, zda 28nm proste tovarny nezapichnou, takze nebude kde recyklovat nebo zda nevyjde nakonec ten 14nm levneji a teda nemaji duvod recyklovat a radsi vytvori novy lowend?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

no prave ze ty dalsi uz budou maximalne tak prejmenovany a ne novy produkty.. tohle fakt vypada na posledni novej model na starym procesu

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

zapletes se do toho, "model" je vzdy novej, at je pod jeho nazvem skovano cokoliv, je to novej model, ano u produktu se to da rici novej produkt neni, tam to muze bejt prejmenovanej produkt

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.