Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ne, Radeon RX 6700 XT neboostuje na 2950 MHz

WCCFTech je potřeba vždy brát s rezervou. Nejdůvěryhodnější jsou odkazy na jiné zdroje, to se jim věřit ještě dá :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JayZmu běžela nereference na 2,6+GHz. Dokonce 2,7 ale nevim jestli mu to pak necrashlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale to byla 6800XT. Sorry

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

der8auerovi běžela reddevill 6800xt pres 2.7Ghz na vzduchovem chladici a bez volt mod, default od vyrobce a frekvence 2,7 nesla zvysit, bylo to locknute... https://www.youtube.com/watch?v=dZhpUTmAppY

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pozn. De8auer zmińuje zamknutý max. takt 2,8GHz GPU, hranici kterou se mu nepodařilo navýšit.
https://youtu.be/dZhpUTmAppY?t=230

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka je, či to potrebuje a či nestačí ladiť ovládače

Mesa Now 2~5x Faster For SPECViewPerf Following OpenGL Optimizations
Written by Michael Larabel in Mesa on 1 December 2020
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Mesa-2-5x-Faster-SPE...

A to v openCL boli fakt dobrý
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd-rx6800-opencl&num=1

a je jasné, že na každú úlohu treba iný ovládač
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd-rx6800-linux&num=1

a
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=rx6800-more-performa...

vs
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Radeon-RX-6800-1440p...

Ale potom je jkasné, že primárne je RayTrnacing robený cez openCL resp. vulkan compute,
https://gpuopen.com/radeon-rays/

kde pomáha kompilátor ACO(len pre AMD) od Valve
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RADV-ACO-NN-Win

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady jsou vidět výsledky 6800XT v Pudget System Benchmarku (Davinci Resolve). Je tam vidět i profit ze SAM.
https://youtu.be/-xJc63UK5Yo?t=28

Škoda, že nikdo v daném benchmarku nezkusil dvě 6800(XT).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kratka odpoved: Nestaci

Dlouha odpoved:
Nestaci proto, ze ovladace nemohou vzdy za kazdych okolnosti zlepsit situaci, kdezto zvysenim frekvence se vzdy nejaky bonus dostane. Navic specialne na *nixu plati, ze spis nez zvysovani vykonu nad nejakou drivejsi !dobrou! hodnotu jde o odstranovani bugu a nedokonalosti v navrhu, ktere to brzdili.

Pokud je tedy moznost vytahnout vetsi frekvence za cenu mirne vyssi spotreby, pro kterou se vyrobce nemusel rozhodnout kvuli "reklame", je to vzdy lepsi zpusob, nez cekat ze ovladace zahoji vsechny bolistky a dodaji X procent vykonu (opet zduraznuji, pokud to nebylo zkrypleno drive).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. Frekvencia je skoro nanič,

Nárast frekvencie z 2150 na 2700 MHz teda o 26% prinieslo náasrt výákonu v hrách o 9% pri 6800XT

A spotreba rastie s treťou mocninou frekvencie..

pre CMOS
P=n C U^2 f

a napájacie napätie je priamo úmerné frkevenciu U=kf pre stabilné fungovanie

P= n C k^2 f^3

jediné, čo vás moôže zachrnániť je to,, že C= f(T) a teda podchladenie čipu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mozna by bylo dobre dat zdroj techto rovnic, i presto, ze jsou relevantni.
n predpokladam, ze je nejaka konstanta pokryvajici mnozstvi tranzistoru a jejich vlastnosti.
C je pak kapacita gatu pro kazdy jeden tranzistor, jestli chapu spravne.
Rovnice, co jste popsal se tykaji spinacich ztrat. Ignoruji vodivostni ztraty. Celkova distribuce casu kdy se uplatnuji spinaci a vodivostni ztraty je nejmene 1:1, ale spise jsou vetsi cas uplatnovany vodivostni ztraty. Celkove realne ztraty jsou tedy pak integralem od 0 do T pres aktualni ztraty v danych casech t (prumer okamzitych hodnot). I presto plati, ze spinaci ztraty jsou dominantni.

Zavislost pak ztrati svoji az kubickou zavislost na frekvenci. Empiracka mereni pak ukazuji spise na kvadraticke chovani.
Pokud dany chip dostaneme na hranici spinaci maximalni frekvence, tak pak uz Vami zminene a nebo mnou zminene uplne prestava platit a system jde nahoru se spotrebou raketove. To uz se ale nebavime o provozovani techto polovodicu v pracovnich oblastech, ale vyrazne za hranou. Vetsina dnesnich chipu je drive limitovana oteplenim a potencialni chybovosti na vysoke teplote nez neschopnosti behu tranzistoru na vysoke frekvenci.

Proto vetsinou spise sedi, ze prikon P je kvadraticky zavisly na frekvenci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

3060Ti jako asi budouci konkurent 6700XT (a soucasne 5700XT) je uz venku. Vykon dobry, cena mohla byt nizsi (jako u vsech) a stejne si ji zase nikdo nekoupi :))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nahodou ta karta vypada fakt super, až teda na tu cenu, ta je prostě napytel :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Cena je myslim naopak dost dobra.

At uz ta MSRP, nebo i "realna" vzata napr. z Neweggu. Realna v uvozovkach, protoze nejsou na sklade, ale alespon ta cena je tam uvedena.

Je to v pomeru cena/vykon lepsi, nez Radeon 5700(XT), ktery byl do tehle doby kralem ~400$.

Ale na Radeon6800 to ztraci docela dost, takze jsem zvedavy az prijde s mainstreamem AMD, kolik nasadi cenu a jestli nVidii vysploucha, nebo si zase prihodi a nebude to takovy terno.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vysvětlím - to bylo myšleno tak, že se mi nelíbí neustále posouvání cen grafik nahoru. Ber to spíš jako takový povzdech.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No komu by se to libilo :D Ale lidi zapominaji na ten posun ve vykonu. Lidi casto mysli, ze kdyz rohliky stoji jeden rok korunu, musi prece stat druhy rok to same (a ignoruji napr. vliv dani na naftu, atp. coz se odrazi ve vyrobni/distribucni cene).

A s HW a specialne grafikami je to jeste horsi. Oni dostanou 20% vykonu navic, kolikrate i mensi spotrebu, ale ocekavaji stale stejnou, ne-li nizsi cenu. 3060Ti vypada jako hooodne velky posun od 2060Super a tu nekteri blazni chvalili!

Ja hral prvne Witcher3 na Radeonu 5870, jeste na 1680x1050 monitoru. A kousalo se to hlavne ve scenach kde byl vyhled do krajiny a efekty mlhy atp. to zatezovali hodne. A zubate to bylo... ale vetsina hry byla v pohode na ~40FPS.

Pak jsem vymenil za grafiku za GTX1080 (uz bylo tesne pred nastupem Turingu a poridil jsem ji levne). Najednou jsem mohl zapnout efekty, AA, hral W3 znovu a kochal se.

Pak jsem vymenil monitor na 4K a znovu jsem pustil W3, na GTX1080 jsem vypnul AA (pac na 4K to nedava smysl) a musel krapetko postelovat detaily, ale znovu to byl visualne posun k lepsimu.

A tedka kdyz nakoupim neco za cenu GTX1080, tak si budu moct zapnout Cyberpunk v pohode, a kdyz krapet zainvestuju, tak i s hezkejma efektama ;)

Nikdo mi nebrani hrat dalsi hry z roku 2015, na ktere jeste GTX1080 ve 4K s postelovanymi detaily staci v pohode. Chci novejsi zazitky? Musim zaplatit :D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Narust ceny nema nic spolecnyho s narustem vykonu, ale tim, ze lidi nevedi co s penezma a tak ty sileny ceny platej.Pamatuju doby kdy highend grafika stala 5000Kc. Takhle bude grafika stat brzo jako auto.
Pritom treba konzole cenu drzej a ten Cyberpunk si zahrajes i na 7 let stary PS4, bez toho abys musel stelovat detaily.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak. Očekávám posun výkonu za stejnou cenu, klidně 10 až 20 procent. O tom je přeci vývoj.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.