Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Radeon RX 7600 s plně aktivní Navi 33 již 25. května. Může být relativně levný

Pokud nedají agresivní cenovku, tak je to DOA. Nad 300 dolarů je to DOA + kandidát na deep in sh..
Aby to bylo zajímavé, muselo by to krájet aspoň 3060Ti s dostatečnou výkonovou či cenovou rezervou na 4060, protože karta nemá nvidia reflex alternativu ani dostatečný výkon na to, aby nejela při dejme tomu 360fps v cs2, nebo valorantu v kompetitivním FHD nastavení naplno, takže pro esporty, nepoužitelná. Není použitelná ani pro hráče AAA titulů, protože na to nemá zase výkon. Osobně hledám něco na cs2 na 360fps stable pro nakrmení zowie XL2566K za málo peněz, protože moje 3060ka nevypadá podle benchmarků ostatních hráčů, co měli přístup do bety, že by to dávala, horko těžko se plácala na nestabilních 300fps na nízký nastavení, a 4070 je rip off, 3060ti je už stará jebka, údajně i často odcházejí díky špatnému chlazení pamětí, a 4060 není upgrade + bude taky za raketu a AMD karty jsou buď taky za raketu, nebo nemají výkon a lagují v zátěži díky absenci reflexu a musí se tunit ručně, aby nešly nikdy přes 90% zátěže ani v nejtěžší hodince, jinak input lag jde do nebes.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Á, pán naráža na Capsaicin GI

AMD Capsaicin Graphics Framework Out Now, Includes GI-1.0 Real-Time Solution
May 10, 2023 02:24 PM EDT

The most interesting feature by far currently available in the AMD Capsaicin framework is the GI-1.0 real-time global illumination solution,
...
The paper also includes performance figures for GI-1.0. The rendering time cost in AMD's tests ranges from 1.932ms to 3.124ms on an AMD Radeon RX 6900 XT GPU.

GI-1.0 was also implemented as an Unreal Engine 5 plugin so the engineers could compare it with UE5's Lumen renderer

Its core principle includes creating simpler abstractions of common rendering operations so that game developers may focus on writing algorithms instead of having to deal with complex API specifics.

https://wccftech.com/amd-capsaicin-graphics-framework-out-now-includes-g...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel na nic takového nenarážím, s danou problematikou to nemá společného nic. Jde o framework primárně pro nové enginy a lightweight lightning výpočty. S kompetitivním hraním to nemá zatím nic společného, dokud to nepůjde někde ohnout pro tyto potřeby, což nevidím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mám za to že AMD má náhradu za Nvidia Reflex a to AMD Anti-Lag. BTW nechápu jak někdo mohl dřív hrát kompetetivní hry bez Reflexu! Vždyť to muselo být absolutně nehratelný!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AMD má funkci antilag a měli ji v ovladačích tuším dřív než NVIDIA reflex. Byly tady o tom články...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ano a taky videa... Antilag je celkem k ničemu, má to minimální efekt. Stejně jako low latency mode u nvidie, až reflex byl skutečný krok kupředu, a tam u AMD chybí zatím alternativa. Starší relevantní test zde https://www.youtube.com/watch?v=7DPqtPFX4xo Pokud hra má podporu nvidia reflex, není co řešit, u AMD potřebujete vysoký hrubý výkon a doufat, že karta nepojede nad 90 procent vytížení, což reflex řeší sám.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

GPU od AMD většinou mají vyšší hrubý výpočetní výkon než GPU stejné kategorie od nVidia.
Nějaký jiný "důvod"?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu ze potrebujes aspon 360fps v csgo2 tak to vypada ze jsi progamer takže si řekni sponzorovi at ti da 4090 nebo 7900xtx a blahopřeji k výběru monitoru FHD TN v roce 2023 to je lahůdka!!!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Tak si rikam, jestli za prispevkem JFP hledat umelou inteligenci, prirozenou neinteligenci, nebo reklamstinu nektereho z vyrobcu grafik. Nebo ze by prece jen mimozemsky mozek a reflexy supermana?

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Asi nadlidský profi hráč, který těch 360 FPS prostě jasně vidí a když mu to spadne na 300, tak je to pro něj prostě nehratelný!!

Mně se strašně líbí jak se každý honí za každým FPS, za nejlépe nulovým input lagem, protože tohle rozhoduje o tom, jestli jsi dobrý hráč a půjde ti to nebo ne :D :D :D A pak se podíváš na videa lidí, co hrají na bídné detaily, hra jim tam vytlačí asi 90fps a ještě to je hnusné a on tam drtí celé lobby. Tohle můžou dneska vidět třeba fanoušci Warzone 2, co sledují světový šampionát, kam se dostaly i češi... a naposled jsem viděl nějaké kvalifikační video od Peet3rze, který na těch 80-90 fps opravdu hraje, opravdu tu hru nemá moc hezkou, ale prostě mu to jde. Je jedno, že nemá dost výkonný stroj, prostě má talent a ten žádným HW nenahradíš a 360ti FPS taky ne.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Tak ale na dálnici se ti taky bude líp předjíždět v Audi 2.0 TDI než ve fábii 1.0 HTP. Zkrátka a dobře, hw z tebe mistra neudělá, ale bude se ti s tím hrát líp. Jo a 360 fps uvidíš v případě, že máš 360 Hz monitor a v náročných scénách ti to dropuje. Na tvém 2560x1600 60Hz ti to může být opravdu jedno.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Než člověk začne něco komentovat, je dobré si ujasnit pojmy a souvislosti, aby nebyl za blbce.

Drop v tomhle kontextu znamená snížení, úbytek, propad. Jede o propad FPS výrazně pod běžnou hodnotu. A proti tomu monitor s vysokou obnovovací frekvencí těžko může pomoci. Příčinou propadů je buď nedostatečný výkon karty, nebo (častěji) nutnost dohrát z disku do karty s malou pamětí nějaká data nezbytná pro vygenerování scény. Navíc má pokles snímkové frekvence smysl řešit jen, pokud vede k viditelnému cukání obrazu a nerovnoměrnosti pohybu objektů. Jenže to nastává až u skutečně hlubokých propadů třeba pod 30 FPS.

Mnohem užitečnější, než honit vysokou snímkovou frekvenci, je používat monitor s adaptivní synchronizací (FreeSync), který se přizpůsobí rychlosti generování obrazu kartou. Pak člověk uvidí celý obraz s nejmenším možným zpožděním a tedy i nejplynulejší pohyb objektů. Zároveň vidí vygenerovaný obraz celý najednou a nedochází tedy k "přetržení" pohybujících se objektů způsobeného tím, že horní a dolní část obrazovky ukazuje časově posunuté obrazy s jinou pozicí pohybujících se objektů.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ty jsi chytrý jak rádio, co bychom si tu bez tebe jen počali.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Děkuji, pochvala vždy potěší :-).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

- freesync se na kompetitivní hraní u většiny hráčů vypíná, už jen proto, že vyjma asusu, který už umí oboje naráz (ale blbě), koliduje s dyac/ELMB, kterážto funkce je daleko důležitější, protože řeší daleko víc vadící ghosting při vysoké frekvenci díky nedostatečné odezvě. Navíc freesync i gsync zvyšují input lag, ten celý obrázek se načte sice celý, ale později. Není to nic tragického, drobné ale podstatně menší zpoždění dělá i to zhasínání obrazovky po každém snímku (ELMB/ULMB/DYAC jmenuje se to u každého producenta jinak), ale přínosy jsou u vysokých fps minimální.
- propady FPS jste vyargumentoval tím, že je slabá grafika nebo disk a vítězoslavně jste si nabil na argument, že to vysokofrekvenční monitor neřeší (stejně jako to neřeší třeba čas na vašich hodinkách, no logicky když to spolu nesouvisí).

No a ta rada, že je lepší než mít vysokou snímkovou frekvenci používat freesync a přizpůsobit se rychlosti karty, to je úplný blábol. Ty vysokofrekvenční monitory se kupují kvůli vnímání obrazu v pohybu a ten prostě bez vysokých FPS plynulý nebude nikdy a absence tearingu na tom nezmění nic, pořád tomu chybí fps. Pokud padají fps jen o trochu, tak se samozřejmě nic tak hrozného neděje, ale stačí i víc jak pětina pod obnovovací frekvenci a už je znát, že se to v pohybu rozbleje a začnou se zdvojovat hrany (typicky běžíte okolo rohu baráku a v plný rychlosti se otočíte a při dropech pod cca 260-280fps už ten barák má v pohybu 2 hrany rohu a ne jeden).

Jenže tady fakt nemá cenu se hádat s lidma, co viděli 360hz zowie na obrázku a hrajou AAA benchmarky na 165Hz 2K monitoru na 80fps.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ještě prozraď jaký máš ping na server.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Můžu se zeptat pod jakým jménem hraješ to CSGO, abychom se mohli podívat do žebříčků, jak dobrý jsi hráč? Případně i poslat odkaz na ten žebříček. Pod JFP jsem totiž v oficiálním pořadí CSGO nikoho nenašel. A taky bys nám mohl říct, kdy a z jakého monitoru jsi přešel na ten 360Hz kousek? To abychom viděli o kolik ta změna monitoru zlepšila tvé pořadí.

Jinak mne celkem zaujalo, že když hraješ hru a v plné rychlosti se otáčíš, tak studuješ, jestli jsou hrany domů zdvojené, nebo ne. A jakým způsobem a o kolik to zdvojení hran snižovalo tvé pořadí v CSGO žebříčku? I když pokud jsi musel při hře pořád studovat, jestli tam zdvojení hrany je, nebo není, tak ses mohl v pořadí propadnout docela hodně. Já jsem si zdvojení obrysů, ani roztrhání objektů nikdy nevšiml. A to ani na starém obyčejném 60Hz monitoru při hraní na iGPU s FPS mezi 25 a 45. A nevšiml jsem ho ani v žádném videu, které dávají hráči a testeři na internet. Asi holt budu nadprůměrně tupý jedinec.

Chápu že výrobci potřebují prodávat nové monitory a tak do nich tlačí různé technologické fajnovosti a mají potřebu přesvědčovat lidi, že se bez nich nedá hrát. A fotí detaily objektů zblízka rychlostními kamerami, aby ukázali, že je s použitím jejich technologie v obraze nějaký rozdíl. Jinak by ty drahé hračky možná kupovalo ještě míň lidí, než je kupuje. I když ono je těch co věří, že čím víc proužků, tím víc adidas, možná celkem dost.

Mimochodem jaký 360Hz monitor jsi si koupu, kde a za kolik? A mohl bys nám prozradit, nebo aspoň naznačit, co tě živí ? Podle těch znalostí to vypadá, že jsi buď profesionální hráč, nebo tester. Nebo, že by pracovník (marketingu) nějakého výrobce, nebo prodejce monitorů ;-) ?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ještě díky za tvou inspirativní zmínku o nutnosti technologií omezujících rozmazání obrazu v důsledku nedostatečné odezvy monitoru při krmení snímky příliš vysokou rychlostí.

Těch 360Hz znamená, že je mezi dvěma snímky 2,7ms. Během té doby se musí nejen namalovat celý obraz, ale ještě musí zůstat dostatečně dlouho stabilní. Koukal jsem na specifikace 360Hz monitorů a naprostá většina z nich je IPS s odezvou 1ms. Monitory IPS proti těm s TN technologií lepší barvy, ale podstatně horší odezvu.

Jenže ta hodnota 1ms uváděná výrobci je v podstatě vylhaná. Měří se totiž zcela nerealisticky rychlost přechodu mezi plnou bílou a plnou černou se zapnutým přebuzením (overdrive=vyšší ovládací napětí, než odpovídá výsledné barvě), které umožní překlopit obrazový bod mnohem rychleji. Nepříjemným důsledkem jsou ale přepaly, zvlášť na ostrých, kontrastních hranách.

Ovšem v reálném obrazu dochází (téměř) vždy ke změnám mezi neplnými odstíny (šedá na šedou). A při těchto přechodech je rychlost změny buňky mnohem horší, než ty nejlepší rychlosti z technických specifikací. Obraz se tedy v důsledku fyzikálních omezení zobrazovací technologie nestíhá měnit tou rychlostí 360Hz, kterou je z grafiky krmen. Natož, aby vydržel po namalování dostatečně dlouhou dobu stabilní. A bude tedy nutně rozmazaný.

Obnovovací frekvence 360Hz je tedy bohapustý marketing, který nemá smysl nejen fyziologicky, ale ani technicky. A to, že výrobci vymýšlejí další technologie, které to mají řešit, mi připomíná jeden vtip z minulých dob. Sovětský člověk si vytváří neuvěřitelné překážky, aby je pak mohl hrdinsky překonávat ;-).

Ještě pro zajímavost. Před delší dobou dělali hoši z nějakého renomovaného technického serveru slepé testy, kde uživatelé hráli na stejných strojích lišících se jen nastavenou obnovovací frekvencí. Netušili, na kterém hrají, a měli říct, který je lepší. Ty obnovovací frekvence si už přesně nepamatují, ale mám pocit že to bylo 60Hz proti (asi) 120Hz. A ukázalo se, že lidi nebyli schopni ty obnovovací frekvence rozlišit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já se Vám normalně divím. Dát si s ním tolik námahy.

Frustrovaný chlapeček přišel.
Zhodnotil, že všichni jsme letadla.
Nahodil pár urážek, které odněkud zkopíroval.
A dlouhou dobu se tady neukáže.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

melete kraviny, rtings.com najděte si ty skutečné odezvy (zowie má jako JEDINý skutečně lehce přes 1ms odezvu + dyac smaže ghosting při každém refreshi), IPS jsou všechny mázlý (360HZ Alienware trpí ghostingem jako prase, protože má hodně přes 2ms a nemá ELMB/DYAC na smazání obrazu po každém refreshi, v tom jste se v jediném trefil), nebudu se s vámi tady bavit, nerozumíte tomu, argumenty o ničem, jen vám naklikávají plusy podobní "experti".

Běžte (všíchni tady) na blurbusters forum, zkuste tam chvíli tyhle pindy naší mindy a uvidíte, jak rychle odtamtud poletíte s posměchem, protože tam se na nějaké kecy strejce, co vykládá, jak 60hz je perfektně plynulé, nehraje.

Koupil jsem nově zowie 2566K, za 14K, poté, co jsem ho testnul u známého, co ho měl dřív a plynulost a mikroaim lepší než u mě, vlastním ještě na druhý lokaci 280Hz VQ259QM od asusu, což je za ty prachy, 5500kč díky elmb asi druhý nej monitor, všechny 360hz první generace jsou horší než to 259QM a i než některý 240Hz, protože trpí na ghosting. Jo a odhadl jste, že PC mě fakt živí, do práce nechodím, PCčka pracují a já spím. A 3x za den jim zadám práci, toť vše. No a nebo si jdu zahrát, nebo se projít.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Možná bys měl občas zajít mezi normální lidi a ne jen pracovat a hrát. Seš jako majitel RTX 4090 co nedokáže pochopit, že někdo hraje i na iGPU. Zafixovaný na jednom parametru a totálně ignorující všechny ostatní. Né každý opravdu netouží dát víc jak 10 litrů za fullhd a každý nehraje jen ultrarychlé střílečky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi jsem trochu jinej. Naladen 144+Hz hypem jsem zakoupil 165Hz monitor a zjistil jsem, ze je mi uplne jedno, jestli to ma 60 nebo 120fps. Tim netikam, ze tam neni pro nekoho treba rozdil, pro mne je to ale bezpredmetne :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Tak to tě dost lituji, když ten rozdíl nepoznáš. Mezi 60-100fps je znát každý nárust. Nad 100fps se dá říct, že už je plynulost parádní a rozdíly nejsou tak velké ani není potřebné se výše extra honit. Ale osobně beru 144Hz monitory za jeden z největších posunů co se gamingu týče.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Tak to tě dost lituji"
.. cece, to ani moc nemusis. Proste mne je to jedno. U her jako je Hogwards, ProjectCars, obecne pak treba strategie, je mi to fakt sumak. Myslel jsem, ze aspon u ProjectCars budu videt "wow" efekt..nekonal se..
Osobne, bych dneska uz penize specielne do 144+hz neinvestoval. Treba 75Hz (pro klid duse, ta to ma vic jak 60 :)) ) bych povazoval za dostacujici. To uz RT mi prijde zajimavejsi a uzitecnejsi (a to nejsem jeho zadny velky fanousek), nez tohle. Ale mozna nekdo hraje super rychle hry..pak to treba oceni.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Nebudu přesvědčovat, každý to může vnímat jinak. Ale u každé náročné hry, když je náhodou propad fps k 60-ti tak člověk janě pozná rozdíl mezi 60/100/165. To je prostě krásné zvýšení plynulosti a vnímání. Ať už je to Spider man, auta, či střílečky. Navíc plno monitorů má u spodní hranice o dost horší odezvu a excelují naopak při maximu nebo nad 100fps. Osobně už pod 100fps jít nechci. Jinak RT je u nějakých her pecka, např. naposledy Spider man, takový rozdíl snad pozná každý - https://www.youtube.com/watch?v=ZXhU9nLMRVM

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, každý vidí jak trapný je způsob vnucování RT. Každý chodník musí být jak zrcadlo!!! Takhle může vypadat chodník jen při hodně specifickém náledí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hodně záleží na tom, co kdo hraje.

Osobně mi více vyhovuje (více-méně) stabilní i když nižší fps (50+ už je vcelku pohoda), než vyšší fps (120+) se záseky, kde to spadne na 40 fps nebo i méně.

PS: 4k HDR 144Hz monitor, G-Sync, FreeSync

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já mam hladinku kolem 90FPS. Poznám i 120 ale rozdíl nekompenzuje "spotřebu".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to jo :-D Já už se fakt těším až se začnou vyrábět, co já vím, FHD 1000Hz monitory a lidi si budou kupovat grafiku za 100k aby jim to nakrmila a pak budou tvrdit že když to spadne na 800fps, tak to uvidí :-D

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

větší limitace u 200fps+ je u procesorů a ne grafik

jinak já jsem citlivější a pro mě je 60/70fps většinou bída, pro mě je minimum 80/90fps, cokoliv nad 120fps už moc nepoznám rozdíl
dost taky záleží na typu, enginu hry a imput lagu, někdy i 70fps je v pohodě a někdy to musí jít nad 100fps

profi hráči detaily snižujou na co nejméně, aby neměli žádné odlesky a vše co by je rušilo a stěžovalo rychlou reakci, já si pamatuju jak jsem hrál modovanýho Q3A se 180st rybím okem a hráči běhali v růžovém kostýmu, bylo to šílený, ale hrál si líp

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Kámoš neměl problém drtit akční rpg při 18-20 FPS několik hodin v kuse :) Já už po 10 min. div neblil... Když se framerate drží v rozmezí 30-40 FPS, tak už jsem v pohodě.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Nechápu, jak můžeš být tak arogantní a tvrdit mi tady co mám doma? Pro tvou informaci používám 3440x1440 se 144hz a krmím to z RTX4080. Přešel jsem na to z notebooku s RTX2060 a z externího 120hz full HD monitoru, kde mi nešel freesync. Sám jsem byl zvědav, jestli mi to nějak mé herní výkony vylepší - jestli budu lepší hráč.. no paradoxně jsem možná horší :D A je jedno že mám 3x tolik FPS a mnohem nižší input lag. Prostě když je někdo kopyto, tak sebedražší HW nepomůže...

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ano, když jsi kopyto nepomůže ti ani svěcená voda. Proč bych si nemohl vymýšlet co máš doma, když si tu ty můžeš vymýšlet, že někdo nepozná, že mu hra neběží ve frekvenci monitoru.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jak může mít 8 kladných bodů někdo, kdo vyplodí takový blábol... Asi by sem měl někdo napsat, kdo nějaký 360Hz monitor má, a vysmát se vám všem tady. Ne, opravdu si k 360hz monitoru do cska nepořídíte grafiku, co v novym engine těch 360fps stable nedá, a na 80fps csko hrajou dobře tak maximálně cheateři, protože ono to z principu ani dobře hrát nejde, nota bene u stávajícího CSGO, s 80fps z 10 identických pohybů myší jich 10 skončí na 10 různých místech a trefíte kulové /proto se teda taky přechází na novější source 2 engine u CS2/. Zavolejte do Paříže na aktuálně probíhající major, že by měli ty jejich zowiečka vyhodit a hrát na 60hz s 80fps, vždyť lidské oko nemůže vidět víc jak 30fps a všichni jsou tam nejlepší talenti na světě, tak jakých 400fps.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pochop, že tvoje čísla jsou směšná. Já klidně uznám, že profíci z Paříže (taky se účastníš?) nemohou hrát rychlé akce na špičkové úrovni s 80 fps, ale ty uznej, že všem ostatním neprofíkům a profíkům co nehrají rychlé akce stačí stabilních 75-144 fps. Stačí si uvědomit kolik procent her se hraje na stabilních 360 fps a potom si odhadnout tu desetitisícinu procenta herního času za takových podmínek na naší planetě. Hertzový marketing proti tomu nemá šanci, tak ho tolik nežer.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ale tohle je zase jenom kec, poznat 60,144,240 a 360Hz pozná každý, kdo má 2 oči. Stačí udělat prudší pohyb. 60hz je slideshow, 144hz je plynulý jen když sebou moc nevrtíte, 240hz se dá na lepších enginech a 360hz je holt pro csko a valorant zase kvůli tomu, že je to FPS s prudkými pohyby a těch 360hz tam pomáhá. Sweetspot je 280hz, to už je (s elmb/dyac) plynulý, a dá se to u esportů provozovat na mainstreamu, u 360hz to i na csko a valorant chce nadupanou mašinu, u goučka stačil jen silný procesor, u CS2 bude potřeba i grafika aspoň úrovně 3060ti spíše 3070+.
A tady to není o profíkách a neprofíkách, esporty prostě vyžadují 240Hz+ a na 60-144fps a Hz se to hrát nedá, pokud všichni ostatní ty 240hz monitory a fpska mají. Max tak někde na low ranku proti začátečníkům či antitalentům. U CSGO to platilo dvojnásob, tam díky archaickému enginu fpska generují aim, takže když nejsou fpska, tak to prostě ani nemíří, kam má a trhá se míření i pohyb.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Někde jsem četl, že ti nejlepší v nejlepší kondici dokážou ještě poznat něco kolem 230 fps. On hlavně není výkon a občas ani chuť, protože kupovat lowendové fullhd a pak ještě trpět u PC co žere 500 W, to nikdy nebude moc populární.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prosím tě co to meleš? Podívej se na Linus tech tips, kde dělali slepý test od 60hz do 360ti hz na stejných strojích ve stejné hře. Pozvali k tomu X lidí a každý měl určit na jakých hz který monitor běží... a co myslíš... lidí poznají 60hz, ale pak byly celkem v prdeli, protože to prostě většinou už nepoznali.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Linus míří do země a střílí na nohy... Je to relevantní tester gaming monitorů? Není.
Třeba tenhle týpek jako všichni ostatní, narozdíl od zdejších pindalů, co neví, o čem je řeč, viděl rozdíl taky hned... To je ale náhoda, no nemíří na nohy... A narozdíl od vás viděl 360hz monitor a může taky srovnávat. https://www.youtube.com/watch?v=qVOk5_4ABGg

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Třeba tenhle týpek jako všichni ostatní, narozdíl od zdejších pindalů, co neví, o čem je řeč"
.. proste jsi nejlepsi. Vsichni tady a jinde na webech jsou kokoti. Doporucil bych ti si udelat diplom, napsat na nej.."Jsem 360" a povesit si ho v detskem pokojicku :)
Zkus pochopit, ze to ze tobe se neco libi a ze ty mas pocit neceho, neznamena, ze jej budou ostatni sdilet s tebou..
Mne staci stabilnich 60fps na FreeSyncu i presto, ze mam 165Hz monitor. Proto preci ti, kteri hraji na 144fps a libi se jim to, nejsou kokoti.. Nicmene, kdyz nekdo tvrdi, ze 144, ve tvem pripade 360 je jedina cesta..tak je kokot.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

+ hlasy na noobit = blábol
- hlasy = vyargumentovaný fakt.

Se podívejte na youtube na review 360hz monitoru od DALSICH lidí, co narozdíl od vás tady je i používaj a jen blbě neplácaj. Viz https://www.youtube.com/watch?v=qVOk5_4ABGg

A vůbec, prdím na vás, jděte si všichni pleskat lagzony na 80fps, v pohybu si užijete brutální plynulost a možná uvidíte jen roztrojené hrany a zdvojený ghosting. A smějte se lidem, co hrajou na ostrém obrazu v pohybu a bez ghostingu, však lidské oko nevidí víc jak 30fps. Na blurbusterech je trochu jiná úroveň, tohle jsou novinky.cz v IT.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To není zdejším webem, ale tebou, protože bys se svými názory pohořel skoro všude. Málokdo hraje při konstantních 165 fps na svém 165 Hz monitoru a ty tady básníš o víc jak dvojnásobku. Všichni jsou blázni, jenom ty seš letadlo. Ty vůbec neargumentuješ pomocí faktů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nad umělou inteligencí ještě stále vítězí přirozená blbost.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Lidská blbost je nekonečná a s věkem pozorovatele často pomyslná laťka stále klesá/zažiješ toho víc.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já už toho moc neočekávám (radši). A nějak už to doklepu.
Ale těch děcek je mi někdy fakt líto.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mozna ma ty dobre vykony i proto, ze nema zapnute zobrazovani technickych udaju a misto sledovani fps i uzasnych grafickych detailu se plne soustredi na hru ;-).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Dokud neznáme TDP, nemá cenu hodnotit. Na tom ta karta bude stát. Zájemci o levnější RTX 4080 si to asi nekoupí. Tohle je karta pro lidi, kteří si chtějí něco nějak zahrát a neslyšet PC, proto je TDP zásadní.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Přesně. Pokud budou splněny tři podmínky:
1. nízká cena
2. nízká žravost
3. rozumný (adekvátní) výkon,

tak se to bude prodávat jak teplé housky. Viděl jsem na Cnews že Honza Olšan už psal o 6500Kč s daní, to by mělo být OK, tak ještě ten výkon a provozní vlastnosti....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

6,5k s daní to být nemůže... V lepším případě to nacení na $299, což je na naše prachy s daní cca 7800Kč (při kurzu 21,5/USD)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No ta cena mi přijde trochu blbost, jak už tu někdo psal, to bude nejspíš poněkud víc a to je ještě optimistický pohled.

Mě třeba mrzí, že tomu už dali taky jen 8GB VRAM... vždyť i kdyby to mělo výkon jen té RX 6700, tak té už dali taky 10GB (o trošku výkonnější XT dokonce 12GB, což je podle mně o dost rozumnější a adekvátnější kapacita pro grafiku tohoto kalibru), tak proč se vracet zpátky jen na 8GB, resp. zůstávat na stejné kapacitě co už měla RX 6600, když už to dělá v náročnějších hrách dost vážné problémy a musíš dělat v grafice docela velké kompromisy... 8GB už je prostě pro low end, tady toto už není moc dobře použitelné na takové nové hry co teď vychází a počítají s více VRAM, takže i ta 300$ MSRP mi upřímně připadá furt poměrně vysoká a moc sebevědomá, osobně by se mi teda nechtělo dávat za GPU 8 a pak si stejně z těch her furt muset dělat nějaké mazanice, jen protože mám málo VRAM a nemůžu si nastavit ani nějakou normální kvalitu textur, takže pak ta hra akorát vypadá jakdyby byla stará 10 let, hlavně že na to mám novou „mainstream“ grafiku.

Stačí se podívat jak už padá na hubu třeba RTX 3060 Ti, která má taky jen těch 8GB a výkon pravděpodobně stejný, takže to je prakticky de facto podobná grafika jakou bude ta RX 7600 a problémy bude mít nejspíš úplně stejné... hra nehratelná, protože máš plnou VRAM až po strop a narazils na limit... bohužel a pak zjistíš, že kdo si na tom vyměnil paměťové čipy za ty s dvojnásobnou velikostí, takže má pak na tom 16GB, tak najednou to ty hry furt zvládá dobře rozhýbat klidně i na ultra... prostě naprosto zbytečný zabiják a v případě AMD to obzvlášť zamrzí, že to už zas tak škrtí i oni, takže si už nevybereš ani zde...

Prostě tady ten nižší tier segment mi teď tak připadá úplně mrtvý, protože žádnou jen 8GB mrdku bych si osobně dnes již nekoupil, pokud na tom chci hrát i nové hry a nejsem smířen s tím, že pojedou dobře jen ty starší... takže nejnižší grafika co bude mít jakž takž smysl si koupit bude RTX 4060 Ti a to ještě za předpokladu, že se zas trochu urvou jak u 3060 a vydají tu 16GB verzi... jenže ta už zas bude za pořádný randál... smutná realita. Tak ale třeba ještě překvapí a taky vydají to XT s 16, to by pak už asi byla pohoda a nebylo by aspoň třeba připlácet až na 4060 Ti, pokud ti ten výkon jinak stačí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten čip je 128bit, takže tam může být 8GB nebo 16GB. Nic mezi.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť říkám, že čekám, jestli nevydají tu 16GB, nikde netvrdím, že tam mají naroubovat něco jiného, i když u RX 6700 to tak udělali a tu sběrnici ořezali a propustnost snížili, aby místo 12GB mohli dát taky jen 10, to je pak další možnost, ale stálo to pak trochu výkonu. Je pravda, že 16GB to asi trochu prodraží, ale já si teda rači už připlatím, abych pak neměl problémy s VRAM, nevím jak jiní, protože docházející VRAM pak dokáže nadrobit pěknou paseku a spadneš do pěknýho stuttering messu, jak začne docházet a výkon můžeš mít jaký chceš a stejně nepojede.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka je, kdo by si koupil takto pomalou kartu s 16GB VRAM... Stejně ty hry (jasně, jak které) člověk bude muset mít na střední detaily a bez RT a na to 8GB stačit bude. I když asi by se lidi našli, já si kdysi připlatil u HD2600XT na verzi s GDDR4 (standard byl GDDR3). Ale tam to bylo o rychlosti ne o kapacitě :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No já nerad kupuji grafiky co to mají takto na hraně. Už kdysi jsme se rozhodovali zda vzít RX 5600 XT jen 6GB nebo raději připlatit na 5700 a zvolili jsme raději 5700, protože měla 8GB a 6GB už nám připadalo málo a taky se později ukázalo, že to bylo málo... ty karty pak trpěli na dost nepříjemný stuttering, prostě klasické projevy toho, jak už se ti data nevlezou do VRAM a tady toto bude si myslím stejný případ... to máš RX 5700 s 8GB poprvé, následuje stejně výkonná RX 6600 znovu jen s 8GB podruhé, no a teď potřetí ještě o něco výkonnější RX 7600 a máš opět pouhých 8GB... toto už přece nemůže být vůbec futureproof, když si vemeš, že trošku slabší RX 5600 XT (oproti 5700/6600) už tehda nestačilo 6GB., takže bych řekl, že po takové době už by tomu v tomto slušel nějaký posun.

Je pravda, že tady by to bylo blbé v tom, že skok z 8 na 16 už se ti asi prodraží trochu víc než by se ti líbilo na to, že výkon stejně zůstane stejný, to uznávám a 16GB samozřejmě asi už nemáš jak využít s takovým výkonem, ale prostě 8GB bych už teď nechtěl, nevěřím, že to bude i do budoucna dost, takže 16GB by asi bylo přeci jen příjemnějších... ne že bylo potřeba mít 16GB, ale protože 8GB je už prostě málo a chce to podle mně cokoli nad 8GB, aspoň třeba těch 10 z 6700 nebo ideálně 12, ale toto prostě asi holt nedopadne, to by se zas asi musela snížit propustnost a výkon by byl ještě menší a lidi by nadávali ještě o to víc, protože to už by začínala být asi pořádná slabota... no asi holt nezbude opravdu nic lepšího než prostě vzít tu 6700, který má aspoň 10GB a to už je celkem snesitelné nebo zas ještě připlatit rovnou na 12GB XT... RX 6700 a XT je asi něco jako předtím byla ta 5600 XT a 5700... tady aspoň nedostaneš zbytečný overkill.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V téhle době se dělají i paměťové čipy které nemají násobky 2. Tedy může vzniknout i 12GB. 3GB na paměťový čip.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A dělají takové i GDDR? Já myslel že jenom obyč DDR...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oni si jako můžou navěsit na GPU přesně tolik paměti, kolik chtějí? Není tam žádná souvislost se šířkou sběrnice, šířka sběrnice nesouvisí s velikostí čipu a velikost čipu nesouvisí s náklady na výrobu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

8GB je vicemene jen o cene. Podle mne zadny z vyrobcu nebude v low end tieru davat vic jak 8GB, tak aby ta karta byla i zaroven levna. Z toho pohledu je to podle mne ok. Bude rozhodovat jen cena. Pokud to bude stat 10k, bude to pruser. Pokud 9k bude to stale pruser. Pokud 8k tak by se o tom dalo uvazovat a za 7k a mene to bude (na svoji cenu/vykon) dobra volba s tim, ze tady se hold s nejakymi kompromisy musi uz pocitat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně zatím stačí 6GB co je na 5600XT, takže i 8GB bude na pár let dost. Jde o nižší mainstream, tak je na to třeba i takto koukat. 16GB je IMHO neobhajitelných, právě pro tu nesmyslnou cenu.

Je třeba si uvědomit, že cílovka této karty jsou lidé, kterým nedělá problém stáhnout u nejnovějších her detaily o 1-2 stupně dolů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak asi i záleží co hraješ za hry no, třeba teď jak by sis chtěl zahrát zrovna TLOU, tak podle toho jak jsem to viděl, jak se to chová na 8GB, tak si nedokážu představit, co by to dělalo, kdyby se to vše mělo nacpat jen do 6GB, už s těmi 8GB to sotva zvládalo high textury a už na tomto nastavení to někdy vypadalo trošku zvlášně, natož mít ještě něco horší. I když teď jak už proběhly nějaké ty updaty tak koukám, že s tím už možná něco udělali, kvalitu nižšách nastavení údajně zvýšili a nároky snížili, tak už to možná není tak tragické, nevím jak to vypadá teď, každopádně při vydání s tím byl dost problém a na 6GB nevěřím, že se to dalo nějak rozumně hrát... nebo možná ano, ale muselo to vypadat asi dost otřesně, protože jsi byl asi rád, že se to nějak hýbe možná tak na low, ale tos tam měl pak textury snad ještě horší než z té PS3 verze. Prostě mít víc by byla aspoň taková větší jistota, že i takové typy rozbitých her ti pak v rámci možností furt aspoň nějak pojedou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím teď přímo tebe, ale ono se stačí podívat mimo osobní bublinu na čem lidi hrají a jsou těžce happy i když třeba jen z prosté nevědomosti, že to jde i líp.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"16GB je IMHO neobhajitelných, právě pro tu nesmyslnou cenu." <= O jak velkou částku by hypoteticky podražila karta, která má místo 8GB dvojnásobek? Je to opravdu tak nesmyslná částka, třeba plus 1/3 původní (či víc) ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nemá Navi 23 náhodou 64 ROPs ? Proč by nástupce měl jen 32 ?

Revize čipu ve smyslu vyšších frekvencí by teoreticky možná byla, pokud AMD chystá refresh vyšších řad (NAVI31) na dražším výrobním procesu, nemělo by být až tak problematické přijít s refreshem čipu na 6nm. Na druhou stranu to může být i strategie, udržet tyto karty dostupné a za nižší cenu a vyšší příčky osadit ořezaným NAVI32

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taky bych čekal 64, ale VideoCardz dlouhodobě tvrdí, že 32. Ale příliš se mi to nezdá, proto ten otazník.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mne spíš zaráží rozdíl mezi 7600 a 7700XT.
400Mhz v base freq.

Kdo má být cílovkou pro 7700XT?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

takový produkt může oslovit uživatele, které nezajímají karty v cenové kategorii kolem $1000 a zároveň by před nákupem bezmála tři roky starých architektur dali přednost něčemu moderněji vybavenému ...

PRESNE !!!

Cakam na kartu RDNA3 s 8 GB VRAM za 2-3 stovky, ktorou nahradim svoju GCN5 Polaris RX570(bez X) 4GB. A vykon bude aj tak -nasobny. Nepotrebujem 30-35 cm dlhe hovado za 1000-1500 $/€ s 10x vykonom, ponivac nejsom brutalny gejmer.

Wona je tu dnes uz napr. tato RX 6650XT: https://www.alza.sk/asus-dual-radeon-rx-6650-xt-o8g-d7189056.htm, ale ma iba 2048 SP a nie to tych dual SP a je to proste RDNA2 a nie RDNA3, takze vysoko pochybujem ze sa dokaze co i len priblizit k tej buducej RX7600.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Četl jste článek? Výkon se očekává ~10% nad RX6650XT (přinejlepším jako ~RX6700 bez XT).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

6650XT = 2048 normalnych SP, RDNA2
7600 = 2048 dualnych SP, RDNA3 ... a vykon ma byt iba 10% nad 6650XT? WTF? neco tu riadne nesedi - to by sa museli riadne dohnojit vsetky ostatne ROPsy, TMUsy, rychlost pamati, sirka zbernice, frekvencia GPU ... proste vsetko okrem poctu SP by sa muselo dohnojit

osobne by som cakal aspon 30-50% (povedzme 40%) naskok

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vždyť se tu už několikrát psalo, že většina Navi 3x karet je zabugovaná, a tedy nedosahuje plánovaného výkonu. Opravená bude určitě RDNA3+ v APU Strix Point. Možná Navi 32, kdo ví.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Celý lineup Polarys je pokořen už RX 6500XT. Vyjma situací kdy dojde VRAM. Neduhy 6500XT řeší RX 6600 bezXT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RX 6600 je hodně dobrá karta a asi jí i zůstane, jestli se potvrdí, že RX 7600 má TDP nastavené na 200 W.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

7600 s 200W by byl docela prusvih. 175W bude na hrane, 150w by bylo dobry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rozhodně by Měl být relativně levný

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já mam termín "relativně levný" spojený s cenovkou 199 USD. Ale ona inflace co ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Globální inflace v kombinaci se specifiky trhu v ČR ...

a jeden se nestačí divit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli bude u nás stát víc jak 7000Kč tak nechápu pointu vydání.

Pokud by se plánovalo ukončení výroby 6650xt tak asi pochopím, ale to se neplánuje.

6650xt má identické parametry a jde sehnat 6500Kč.
Spousta z úniků tvrdí že TDP má mít okolo 175W, což opět identické s 6650xt.

Kdoví jestli i ten výkon nebude +- identický, což by dávalo smysl vzhledem ke jménu bez XT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to karta pro majitele 6GB GTX 1060 a 6GB RTX 2060, kteří si za pouhých osm tisíc náramně polepší na 8 GB paměti. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a mozno to je pre majitelov gtx 970 s 3,5GB pamatou, alebo gtx 1060 3GB pamatou, co si polepsia enormne :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ti už si dávno mohli pořídit 6600 nebo 6650xt nebo nejlepší 6700xt

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To sice mohli, ale na RX 7600 XT vydělá AMD víc než na 6650 XT za šest a půl litru, že.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Adams: A ono AMDéčko v té 7600 používá ty vykovpávkové čipy od nVidie, že se tváříš, jako by byl jediný rozdíl v přidání 2GB VRAM ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hele Wagnere, porad lepsi, nez 3070Ti za 20k, ze.. :)
Tady ma nekdo standardne troji metr..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nejlevnejsi 6700XT stoji momentalne cca 9k, 6700 (ktereho to ma mit vykon) se bud uz nevyrabi nebo aspon momentalne nedodava. Takze i kdyby to stalo cca 8k a melo to vykon 6700, tak by podle mne nebyl fail. Za 7k by to samozrejme byla celkem tutovka a nasoucasne pomery skvela karta za tu cenu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale 6700 máš pořád lepší grafiku, už jen protože máš aspoň 10GB VRAM... pak tam máš i lepší propustnost... řekl bych, že 7600 na ni bude mít spíš tendenci něco ztácet než naopak, hlavně v těch extra náročných herních scénách a v minimech, kdy to ta hra pak bude opravdu využívat, tak se ten rozdíl pak bude zvětšovat v její neprospěch, jak se to začne negativně projevovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, urcite to neni karta superman. Ale kdyz vemes treba v potaz, ze by mohla stat 8k a mene, tak to neni spatne. Pri te cene, se uz s kompromisy nejak tak musi stejne pocitat.
Kdyz vemu nasi oblibenou NV, tak takova 4070Ti je pri sve cene s 12GB proti tomu kompletne ojeb :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady bude správné nacenění opravdu důležité, zvláště když i u těchto nižších řad přišli i o tu lepší efektivitu. Spíš to vypadá jako refresh a díky staršímu procesu by tu prostor pro lepší ceny být mohl... Takhle bych asi spíš vydržel na uvedení 4060 teprve pak vybíral, sice v mém specifickém užití dává RDNA lepší výkony, ale jestli NV udrží tak nízké spotřeby jako se teď objevují tak by to mohla být lepší volba...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

8x pice4

nepouzitelny shitfest pro lidi co maji pcie3
- teda naprosta vetsina lidi co by mela zajem o takovouto kartu

a 8gb vram uz neni problem ze ne, u nvidie je, u amd no problemo zejo

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No jo, je hodně trapné, že spousta AMD procesorů v nabídce pořád trapčí na PCI-e 3.

Koupil bych pro určité použití i 3 GB VRAM - to záleží na ceně, ne na značce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsi se dival, jaky je rozdil Pcie3x8 vs Pcie3x16 v tomhle vykonostnim segmentu?

Problem 8GB je prolem ceny, za kolik ji koupis. Zkus aspon jednou pouzit to, co mas prisroubovane na krku..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

8x PCIE3 je pro tuhle kartu naprosto v pohodě. 4090 je na 16xPCIE3 mírně limitovaná u hirefresh her.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nastuduj si ty horka emocni hlavu aspon jednou neco dopredu, nez zase postnes totalni blbost..
https://www.techspot.com/review/2104-pcie4-vs-pcie3-gpu-performance/
..a jen pro kontrolu, vykon 3080 je cca +40-45% vyse nez tahle 7600...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

".. 8gb vram uz neni problem ze ne, u nvidie je, u amd no problemo zejo .."

nVidia prezentuje 4060Ti jako kartu střední třídy pro 2k. Tam to problém je.
U Low end karty Radeon 7600 už ne tak moc.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No zdá sa, že tu máme "Neo Polaris". Tak ako "Polaris" v prvej generácii (RX 4xx), mal problém sa dostať na vyššie frekvencie, tak napriek tomu sa stal veľmi populárnou generáciou...hlavne vo svojej druhej verzii (RX 5xx) sa stal prakticky legendou pre lacné zostavy...samozrejme spolu s GTX 1060....ale Polaris ukázal, že v budúcich hrách mal o niečo viac výkonu a vlastne aj pamäte.

Čip o veľkosti 204 mm2, vyrábaný na 6nm technológii TSMC s podporou AV1 encode/decode, už akou takou podporou RT (na prvé testovanie technológie je to použiteľné), s 8GB GDDR5 18GT/s (16GB verzia zatiaľ nepotvrdená ale ani vyvrátená), s dvojnásobným výpočtovým výkonom ako mal Polaris vo verzii RX580/RX590, alebo herným výkonom o cca 10-20% vyšším ako mal RX 5700XT a to všetko za (zatiaľ nepotvrdených) 249 dolárov. Tak toto všetko sa zhmotní v kartu, ktorú si želá nejeden študent, PC nadšenec s rozpočtovým stropom, či občasný hráč hier...aj keď RX6600XT k tomu mala tiež blízko (ale cena a nepodpora AV1 encode to pokazili).

Nebudem medzi tými čo si túto kartu kúpia v prvých hodinách dostupnosti, ale toto leto bude moja. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.