>Je potřeba mít na paměti, že k popsanému zrychlení dochází v aplikaci, která je limitovaná
>geometrickým výkonem a zároveň sama neprovádí Primitive Culling.
A robia tie hry primitive culling na GPU? Ak to robia na CPU, tak to bude pomalšie ako, keď to bude na GPU - t.j. s vypnutým Primitive Culling na CPU.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
>Je potřeba mít na paměti, že
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
14. 2. 2019 - 12:16https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse>Je potřeba mít na paměti, že k popsanému zrychlení dochází v aplikaci, která je limitovaná
>geometrickým výkonem a zároveň sama neprovádí Primitive Culling.
A robia tie hry primitive culling na GPU? Ak to robia na CPU, tak to bude pomalšie ako, keď to bude na GPU - t.j. s vypnutým Primitive Culling na CPU.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231772
+
Frostbite dělá culling v compute shaderu v batchích po 256 trianglech a generuje indirect draw buffer. Culluje triangly odvrácený, zastíněný, mimo pohled a subpixel triangly. Budoucí primitive shadery a meshlety budou přesně toto, ale jednodušší na použití.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Frostbite dělá culling v
Neithy https://diit.cz/profil/neithy-blacksun
14. 2. 2019 - 12:29https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseFrostbite dělá culling v compute shaderu v batchích po 256 trianglech a generuje indirect draw buffer. Culluje triangly odvrácený, zastíněný, mimo pohled a subpixel triangly. Budoucí primitive shadery a meshlety budou přesně toto, ale jednodušší na použití.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231778
+
Áno menšina herných engine-ov to robí, ale väčšina nie.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Áno menšina herných engine-ov
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
14. 2. 2019 - 12:35https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseÁno menšina herných engine-ov to robí, ale väčšina nie.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231784
+
Jestli jsem to dobre pochopil, tak i Unreal engine tohle umi. Ostatni hlavni enginy jsou asi jen par patchu pozadu.
Tezko si predstavit, ze by nektery vyvojar enginu jen tak mavl rukou nad tim, ze muze svuj engine zrychlit nasobne, coz samozrejme znamena dat vyvojarum her mnohem lepsi moznosti, coz znamena samozrejme mnohem lepsi financni situaci pro vyvojare enginu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jestli jsem to dobre pochopil
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
14. 2. 2019 - 15:08https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseJestli jsem to dobre pochopil, tak i Unreal engine tohle umi. Ostatni hlavni enginy jsou asi jen par patchu pozadu.
Tezko si predstavit, ze by nektery vyvojar enginu jen tak mavl rukou nad tim, ze muze svuj engine zrychlit nasobne, coz samozrejme znamena dat vyvojarum her mnohem lepsi moznosti, coz znamena samozrejme mnohem lepsi financni situaci pro vyvojare enginu.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231811
+
U her nejde o -násobné zrychlení, protože většina her není limitována geometrickým výkonem.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
U her nejde o -násobné
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 2. 2019 - 15:10https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseU her nejde o -násobné zrychlení, protože většina her není limitována geometrickým výkonem.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231814
+
14. 2. 2019 - 15:48https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskusepokiaľ sa nehrá v 16K na ultra detaily...https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231820
+
Geometricky vykon by ale mel byt limitovany siti trojuhelniku a ta byva vesmes pevne dana. Vyjimkou je tessellace, od ktere mi prijde, se prakticky opustilo. Extremne pre-tessellovane modely mohou sezrat geometricky vykon.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Geometricky vykon by ale mel
AndreasCZ https://diit.cz/profil/ondrej-ficner
14. 2. 2019 - 16:03https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseGeometricky vykon by ale mel byt limitovany siti trojuhelniku a ta byva vesmes pevne dana. Vyjimkou je tessellace, od ktere mi prijde, se prakticky opustilo. Extremne pre-tessellovane modely mohou sezrat geometricky vykon.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231823
+
Není to naopak? Čím vyšší rozlišení, tím více polygonů bude viditelných a tím méně jich bude možné ořezat (a tím méně výkonu se ušetří).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Není to naopak? Čím vyšší
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 2. 2019 - 16:20https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseNení to naopak? Čím vyšší rozlišení, tím více polygonů bude viditelných a tím méně jich bude možné ořezat (a tím méně výkonu se ušetří).https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231829
+
Prvne jsem myslel, ze bude porad stejny pomer, takze by to se stoupajicim rozlisenim usetrilo vic polygonu.
Jenze pak mi doslo, ze polygonova sit se podle rozliseni nemeni. Nebo alespon verim, ze ne. Na to jsou nastaveni jako "model detail". Ale cela scena bude mit vice pixelu, takze to zjednoduseni, orezani nebude hrat takovou roli na vykon.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Prvne jsem myslel, ze bude
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
14. 2. 2019 - 16:34https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskusePrvne jsem myslel, ze bude porad stejny pomer, takze by to se stoupajicim rozlisenim usetrilo vic polygonu.
Jenze pak mi doslo, ze polygonova sit se podle rozliseni nemeni. Nebo alespon verim, ze ne. Na to jsou nastaveni jako "model detail". Ale cela scena bude mit vice pixelu, takze to zjednoduseni, orezani nebude hrat takovou roli na vykon.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231835
+
Môže byť. Tak ale v ultra môže renderovať celý 360° pohľad a tam sa ušetrí na polygónoch za pozorovateľom..
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Môže byť. Tak ale v ultra
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
14. 2. 2019 - 16:40https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseMôže byť. Tak ale v ultra môže renderovať celý 360° pohľad a tam sa ušetrí na polygónoch za pozorovateľom..https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231841
+
14. 2. 2019 - 21:18https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskusePodľa benchmarkov to pomáha viac pri 4k ako 2k rozlíšeniach
Edit resp. bechmarky z toho ťažia najviac negatívne a tam? kde to pomáha, tam je to extrémna pomoc End Edit
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RadeonSI-Prim-Culling-Testshttps://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231886
+
Ok, nepujde o nasobne. Ale stejne by to melo byt dost poznat.
Ale tohle moderni enginy uz urcite umi vsechny :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ok, nepujde o nasobne. Ale
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
14. 2. 2019 - 16:35https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseOk, nepujde o nasobne. Ale stejne by to melo byt dost poznat.
Ale tohle moderni enginy uz urcite umi vsechny :)https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231838
+
Bude článek o tom, jak se nepovedlo DLSS v BF V? Nepochopil jsem to video od nVidie na youtube, kde TAA "slavné" DLSS válcuje tak, že jsem si říkal, jestli náhodou neprohodili strany a oni to fakt myslí vážně.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Bude článek o tom, jak se
VT https://diit.cz/profil/v-t
14. 2. 2019 - 13:49https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseBude článek o tom, jak se nepovedlo DLSS v BF V? Nepochopil jsem to video od nVidie na youtube, kde TAA "slavné" DLSS válcuje tak, že jsem si říkal, jestli náhodou neprohodili strany a oni to fakt myslí vážně.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231787
+
viděl jsi už tu patlanici v Metro Exodus ale aspoň ve FHD s RTX + DLSS nespadne pod 50 fps (RTX 2080 Ti) :))
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
viděl jsi už tu patlanici v
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
14. 2. 2019 - 14:37https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseviděl jsi už tu patlanici v Metro Exodus ale aspoň ve FHD s RTX + DLSS nespadne pod 50 fps (RTX 2080 Ti) :))https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231802
+
Nejen DLSS, k ničemu je celé RT v Metru Exodus, viz např. rozborka Gamers Nexus zde: https://www.youtube.com/watch?v=-mEP5k_-zso
Kromě toho, že světlé scény jsou ještě světlejší a tmavé ještě tmavší (což negativně ovlivňuje hratelnost), to téměř nic nedělá. A vzhledem ke ztrátě výkonu to hrát v této hře s RT ON může pouze naprostý šílenec trpící duševní poruchou.
Tím neříkám že je RT potenciálně k ničemu, jen prostě další hra a RT opět fail. Současná bilance přínosu RT ve hrách je tedy nula, ehm vlastně mínus vzhledem ke ztrátě výkonu. Rád bych se vzrušil jako ten asiat v koženém oblečku, ale zatím není z čeho, tedy nezbývá se než ptát "kdy", kdy už konečně uvidíme něco, kde to má skutečně smysl???
Ani ve Star Citizenu o implementaci neuvažují https://www.youtube.com/watch?v=C6cZm-Pn5Uw j
Ještě dejme Nv šanci, ale zatím to celé pseudo-RT vypadá že na něm spíše než engineering department pracoval marketing department
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Nejen DLSS, k ničemu je celé
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
14. 2. 2019 - 16:17https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseNejen DLSS, k ničemu je celé RT v Metru Exodus, viz např. rozborka Gamers Nexus zde:
https://www.youtube.com/watch?v=-mEP5k_-zso
Kromě toho, že světlé scény jsou ještě světlejší a tmavé ještě tmavší (což negativně ovlivňuje hratelnost), to téměř nic nedělá. A vzhledem ke ztrátě výkonu to hrát v této hře s RT ON může pouze naprostý šílenec trpící duševní poruchou.
Tím neříkám že je RT potenciálně k ničemu, jen prostě další hra a RT opět fail. Současná bilance přínosu RT ve hrách je tedy nula, ehm vlastně mínus vzhledem ke ztrátě výkonu. Rád bych se vzrušil jako ten asiat v koženém oblečku, ale zatím není z čeho, tedy nezbývá se než ptát "kdy", kdy už konečně uvidíme něco, kde to má skutečně smysl???
Ani ve Star Citizenu o implementaci neuvažují https://www.youtube.com/watch?v=C6cZm-Pn5Uw j
Ještě dejme Nv šanci, ale zatím to celé pseudo-RT vypadá že na něm spíše než engineering department pracoval marketing department
https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231826
+
osobně RT tak nějak nezatracuji i když zrovna Metro je tak dobře udělané že tam není přínos, který by za to stál , ale co z toho dělá DLSS je krok zpět :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
osobně RT tak nějak
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
14. 2. 2019 - 16:21https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseosobně RT tak nějak nezatracuji i když zrovna Metro je tak dobře udělané že tam není přínos, který by za to stál , ale co z toho dělá DLSS je krok zpět :) https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231832
+
Video jsem videl dopoledne zhruba do pulky a prijde mi, ze celkove bez rtx je nasvetleni v novem Metru na docela dost dobre urovni, takze prinos RT je videt jen nekde. V tmavych scenach pod zemi aby to clovek hledal lupou. Semhle tamhle obcas nejaky povrch nekde neco odrazene ozari. Ale na povrchu je to proste neoddiskutovatelne. Videt je to vsude treba na te scene s vlakem.
Bohuzel aktualni rtx rada si pri tom saha na same dno, takze se nedivim nazoru, ze je to lepsi ozelet a kochat se plynulosti s vypnutym rtx.
Pri sledovani toho videa jsem jsem se neubranil myslence, ze si to radsi zahraju az za rok za dva, az to bude na Steamu a az bude k dispozici hw, ktery to s rtx efekty rozhybe mnohem lepe. Mezitim si radsi prectu knizky.
Celkove si myslim, ze hybridni rt je krok spravnym smerem, ale ze si nvidia ukousla velke sousto.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Video jsem videl dopoledne
Gembler https://diit.cz/profil/tomas-hruby
14. 2. 2019 - 16:59https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseVideo jsem videl dopoledne zhruba do pulky a prijde mi, ze celkove bez rtx je nasvetleni v novem Metru na docela dost dobre urovni, takze prinos RT je videt jen nekde. V tmavych scenach pod zemi aby to clovek hledal lupou. Semhle tamhle obcas nejaky povrch nekde neco odrazene ozari. Ale na povrchu je to proste neoddiskutovatelne. Videt je to vsude treba na te scene s vlakem.
Bohuzel aktualni rtx rada si pri tom saha na same dno, takze se nedivim nazoru, ze je to lepsi ozelet a kochat se plynulosti s vypnutym rtx.
Pri sledovani toho videa jsem jsem se neubranil myslence, ze si to radsi zahraju az za rok za dva, az to bude na Steamu a az bude k dispozici hw, ktery to s rtx efekty rozhybe mnohem lepe. Mezitim si radsi prectu knizky.
Celkove si myslim, ze hybridni rt je krok spravnym smerem, ale ze si nvidia ukousla velke sousto.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231847
+
Vykonnost stranou, ta je horsi a to negativne ovlivnuje hratelnost.
Ale zde se opravdu konecne podarilo udelat neco, co v BF5 chybelo. A totiz poznatelny posun v kvalite. Pamatujete stare hry? Tam bylo vse osvetleno jednolite. Tady v Metru je - a v te rozborce to i zminuji - o vtahnuti do hry. A RTX "ON" vypada v tomhle smeru mnohem lepe. Proc myslite, ze mody jako "dark nights" apod. jsou hodne popularni ve Fallout4? Lidi evidentne chcou realistejsi prostredi.
Lidi si stezuji, ze nevidi "detail" tam kde by ho ani videt nemeli, protoze tam svetlo nijak dopadat nemuze. Tedy pokud neuvazuji, ze hlavni postava je slunko jasne :D A zase skuhraji, ze venku kdyz je vsude namrzly snih, tak je vse svetlejsi. Vylezli jste nekdy za slunecneho dne v zime ven? Proc se asi nosi slunecni bryle? Pac je vsude svetla, diky mnohem vetsi odrazivosti 3 prdele :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vykonnost stranou, ta je
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
14. 2. 2019 - 17:01https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseVykonnost stranou, ta je horsi a to negativne ovlivnuje hratelnost.
Ale zde se opravdu konecne podarilo udelat neco, co v BF5 chybelo. A totiz poznatelny posun v kvalite. Pamatujete stare hry? Tam bylo vse osvetleno jednolite. Tady v Metru je - a v te rozborce to i zminuji - o vtahnuti do hry. A RTX "ON" vypada v tomhle smeru mnohem lepe. Proc myslite, ze mody jako "dark nights" apod. jsou hodne popularni ve Fallout4? Lidi evidentne chcou realistejsi prostredi.
Lidi si stezuji, ze nevidi "detail" tam kde by ho ani videt nemeli, protoze tam svetlo nijak dopadat nemuze. Tedy pokud neuvazuji, ze hlavni postava je slunko jasne :D A zase skuhraji, ze venku kdyz je vsude namrzly snih, tak je vse svetlejsi. Vylezli jste nekdy za slunecneho dne v zime ven? Proc se asi nosi slunecni bryle? Pac je vsude svetla, diky mnohem vetsi odrazivosti 3 prdele :)https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231850
+
Ma to male ale podatatne minus a to je to, ze pak nektere sceny vypadaji mene realne nez bez RT. Typicky lokace uvnitr jako jsou pokoje, ruzne mistnoati s oknama...sice to haze stiny navic, na druhou stranu je to chybne "tmave jako prdel" a s realnou svetelnosti v interieru to nema nic spolecneho. Pokud to nechaji takhle, je to uplny nesmysl. Kontrast mezi bilou a cernou je extremni. Takhle nikdy zadny normalni interier nevypada, maximalne tak nejaky cernobile akty fotek. Venku to ma zase v nekterych scenach se snehem tendenci prepalovat a odrazet jak zrcadlo, coz je taky blbe a nektere stiny to dela cerne bez detailu, jinde zase stiny zadne. Celkovy dojem je dost nevyvazeny. Nekde to podava lepai a zajimavejai vysledek, jinde je to docela katastrofa.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Ma to male ale podatatne
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
14. 2. 2019 - 17:22https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseMa to male ale podatatne minus a to je to, ze pak nektere sceny vypadaji mene realne nez bez RT. Typicky lokace uvnitr jako jsou pokoje, ruzne mistnoati s oknama...sice to haze stiny navic, na druhou stranu je to chybne "tmave jako prdel" a s realnou svetelnosti v interieru to nema nic spolecneho. Pokud to nechaji takhle, je to uplny nesmysl. Kontrast mezi bilou a cernou je extremni. Takhle nikdy zadny normalni interier nevypada, maximalne tak nejaky cernobile akty fotek. Venku to ma zase v nekterych scenach se snehem tendenci prepalovat a odrazet jak zrcadlo, coz je taky blbe a nektere stiny to dela cerne bez detailu, jinde zase stiny zadne. Celkovy dojem je dost nevyvazeny. Nekde to podava lepai a zajimavejai vysledek, jinde je to docela katastrofa.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231856
+
I v tom videu to zminovali. Vypada to pro hrace mene realne, protoze jsou zvykli na ne-realisticky system osvetleni sceny. Konkretni body tam jsou uvedene, napriklad bez RTX je osvetena i bocni a horni strana krytky zarivky. Kde se to svetlo bere? S RTX on to vypada prirozenejc. Odrazem od snehu, tedy jakoby zespoda se okny do vlaku dostava svetlo. S RTX off je tam stin, kterej tam byt nema.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"Mene realne" je zavadejici.
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
15. 2. 2019 - 13:12https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse"Mene realne" je zavadejici.
I v tom videu to zminovali. Vypada to pro hrace mene realne, protoze jsou zvykli na ne-realisticky system osvetleni sceny. Konkretni body tam jsou uvedene, napriklad bez RTX je osvetena i bocni a horni strana krytky zarivky. Kde se to svetlo bere? S RTX on to vypada prirozenejc. Odrazem od snehu, tedy jakoby zespoda se okny do vlaku dostava svetlo. S RTX off je tam stin, kterej tam byt nema.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1232201
+
Tohle je naopak u mne v plusech, kde jsem to zminil jako "lepsi stiny".
Co mam na mysli je fakt, ze vnitrni sceny pokoju s okny, mistnosti s okny jsou podstatne mene realne i pres "realne" RT oproti beznemu "nasviceni" bez RT. Je tam extremni kontrast mezi svetlymi a tmavymi misty. Neco takoveho je v realu nesmysl. Napr. tady http://www.pcgameshardware.de/commoncfm/comparison/indexb2.cfm?id=151746
Zajdete si do svejo pokoje doma, kde mate okno, a podivejte se, jak je ten pokoj osvetleny. Podivejte se na okno se zdi, podivejte se do koutu, podivejte se ven z te mistnosti, atd. V Metru je to nerealne tmave jako zadek, takhle osvetleni mistnosti vubec nefunguje.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tohle je naopak u mne v
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
15. 2. 2019 - 13:27https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseTohle je naopak u mne v plusech, kde jsem to zminil jako "lepsi stiny".
Co mam na mysli je fakt, ze vnitrni sceny pokoju s okny, mistnosti s okny jsou podstatne mene realne i pres "realne" RT oproti beznemu "nasviceni" bez RT. Je tam extremni kontrast mezi svetlymi a tmavymi misty. Neco takoveho je v realu nesmysl. Napr. tady
http://www.pcgameshardware.de/commoncfm/comparison/indexb2.cfm?id=151746
Zajdete si do svejo pokoje doma, kde mate okno, a podivejte se, jak je ten pokoj osvetleny. Podivejte se na okno se zdi, podivejte se do koutu, podivejte se ven z te mistnosti, atd. V Metru je to nerealne tmave jako zadek, takhle osvetleni mistnosti vubec nefunguje.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1232213
+
Me teda prijde to dole realnejsi, i kdyz bych teda radsi hral to nahore. Prijde mi to realnejsi, protoze je evidentne venku malo svetla a mistnost je sama o sobe dost tmava. Drevene steny, rozpadajici se tmavy strop... to v mistnosti sezere strasnyho svetla. Tezko to porovnavat s vymalovanym pokojem.
Na monitoru to ale vypada neprirozene tmave, to jo.
To je potiz s global ilumination, pokud budem chtit, aby bylo v tmavych mistech vic videt, musime nastrkat vsude svetlejsi materialy, nebo posilit "slunce".
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Me teda prijde to dole
Gembler https://diit.cz/profil/tomas-hruby
15. 2. 2019 - 16:45https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseMe teda prijde to dole realnejsi, i kdyz bych teda radsi hral to nahore. Prijde mi to realnejsi, protoze je evidentne venku malo svetla a mistnost je sama o sobe dost tmava. Drevene steny, rozpadajici se tmavy strop... to v mistnosti sezere strasnyho svetla. Tezko to porovnavat s vymalovanym pokojem.
Na monitoru to ale vypada neprirozene tmave, to jo.
To je potiz s global ilumination, pokud budem chtit, aby bylo v tmavych mistech vic videt, musime nastrkat vsude svetlejsi materialy, nebo posilit "slunce".https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1232351
+
To neni jen tenhle jeden obrazek.. ja nerikam, ze nejsou jine sceny, kde GI RT nevypada zase zajimaveji...celkove ale je to tak pul na pul..nekde lepsi, nekde mimo. Coz mi prijde skoda. Nicmene vykonove to RT momentalne asi na vic nema
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To neni jen tenhle jeden
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
16. 2. 2019 - 08:55https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseTo neni jen tenhle jeden obrazek.. ja nerikam, ze nejsou jine sceny, kde GI RT nevypada zase zajimaveji...celkove ale je to tak pul na pul..nekde lepsi, nekde mimo. Coz mi prijde skoda. Nicmene vykonove to RT momentalne asi na vic nemahttps://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1232453
+
Star Citizen. Už se to nějak posunulo, nebo zase další odklad? Ono už to pár let dojí více než jen pár lidí...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Star Citizen. Už se to nějak
hixaxon https://diit.cz/profil/hixaxon
14. 2. 2019 - 20:19https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseStar Citizen. Už se to nějak posunulo, nebo zase další odklad? Ono už to pár let dojí více než jen pár lidí...https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231880
+
Vidím, že jste tady co se týče HW nadupaní, to všichni vlastníte NV RTX karty? myslím tím min. řadu 2080? tedy aspoň dle kritiky určitě ano.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Vidím, že jste tady co se
Jensen https://diit.cz/profil/josef-novotny1
14. 2. 2019 - 19:10https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseVidím, že jste tady co se týče HW nadupaní, to všichni vlastníte NV RTX karty? myslím tím min. řadu 2080? tedy aspoň dle kritiky určitě ano.https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231871
+
Tvuj komentar ma asi takovy smysl, jako vycitat renzentovy, ze protoze nevlastni HW, tak nemuze ani napsat recenzi.. Ba co vic, niukdo by ani nesmel zadnou existujici recenzi pouzit, protoze dany HW ani nema.. napsat takovuhle koninu to chce mit talent :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tvuj komentar ma asi takovy
tombomino https://diit.cz/profil/tombomino
14. 2. 2019 - 20:22https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuseTvuj komentar ma asi takovy smysl, jako vycitat renzentovy, ze protoze nevlastni HW, tak nemuze ani napsat recenzi.. Ba co vic, niukdo by ani nesmel zadnou existujici recenzi pouzit, protoze dany HW ani nema.. napsat takovuhle koninu to chce mit talent :)https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231874
+
"Rozmohl se nám tu takový nešvar, děti velice často používají sprostá slovíčka. Zejména pak jedno slovo. Je to slovíčko…NEVLASTNÍŠ"
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
"Rozmohl se nám tu takový
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
14. 2. 2019 - 22:30https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse"Rozmohl se nám tu takový nešvar, děti velice často používají sprostá slovíčka. Zejména pak jedno slovo. Je to slovíčko…NEVLASTNÍŠ"https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231889
+
mne ihned napadlo toto, ked sa na fore spomenie RT, a pride fanboy:
"Tak už nic neřeš, nepřepínej a hlavně - po ničem nepátrej. Ty buď rád, že seš!"
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
mne ihned napadlo toto, ked
skaven https://diit.cz/profil/skaven321
15. 2. 2019 - 07:31https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskusemne ihned napadlo toto, ked sa na fore spomenie RT, a pride fanboy:
"Tak už nic neřeš, nepřepínej a hlavně - po ničem nepátrej. Ty buď rád, že seš!"https://diit.cz/clanek/radeonsi-prinasi-podporu-pro-primitive-culling/diskuse#comment-1231925
+
>Je potřeba mít na paměti, že k popsanému zrychlení dochází v aplikaci, která je limitovaná
>geometrickým výkonem a zároveň sama neprovádí Primitive Culling.
A robia tie hry primitive culling na GPU? Ak to robia na CPU, tak to bude pomalšie ako, keď to bude na GPU - t.j. s vypnutým Primitive Culling na CPU.
Frostbite dělá culling v compute shaderu v batchích po 256 trianglech a generuje indirect draw buffer. Culluje triangly odvrácený, zastíněný, mimo pohled a subpixel triangly. Budoucí primitive shadery a meshlety budou přesně toto, ale jednodušší na použití.
Áno menšina herných engine-ov to robí, ale väčšina nie.
Jestli jsem to dobre pochopil, tak i Unreal engine tohle umi. Ostatni hlavni enginy jsou asi jen par patchu pozadu.
Tezko si predstavit, ze by nektery vyvojar enginu jen tak mavl rukou nad tim, ze muze svuj engine zrychlit nasobne, coz samozrejme znamena dat vyvojarum her mnohem lepsi moznosti, coz znamena samozrejme mnohem lepsi financni situaci pro vyvojare enginu.
U her nejde o -násobné zrychlení, protože většina her není limitována geometrickým výkonem.
pokiaľ sa nehrá v 16K na ultra detaily...
Geometricky vykon by ale mel byt limitovany siti trojuhelniku a ta byva vesmes pevne dana. Vyjimkou je tessellace, od ktere mi prijde, se prakticky opustilo. Extremne pre-tessellovane modely mohou sezrat geometricky vykon.
Není to naopak? Čím vyšší rozlišení, tím více polygonů bude viditelných a tím méně jich bude možné ořezat (a tím méně výkonu se ušetří).
Prvne jsem myslel, ze bude porad stejny pomer, takze by to se stoupajicim rozlisenim usetrilo vic polygonu.
Jenze pak mi doslo, ze polygonova sit se podle rozliseni nemeni. Nebo alespon verim, ze ne. Na to jsou nastaveni jako "model detail". Ale cela scena bude mit vice pixelu, takze to zjednoduseni, orezani nebude hrat takovou roli na vykon.
Môže byť. Tak ale v ultra môže renderovať celý 360° pohľad a tam sa ušetrí na polygónoch za pozorovateľom..
Podľa benchmarkov to pomáha viac pri 4k ako 2k rozlíšeniach
Edit resp. bechmarky z toho ťažia najviac negatívne a tam? kde to pomáha, tam je to extrémna pomoc End Edit
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=RadeonSI-Prim-Cullin...
Ok, nepujde o nasobne. Ale stejne by to melo byt dost poznat.
Ale tohle moderni enginy uz urcite umi vsechny :)
Bude článek o tom, jak se nepovedlo DLSS v BF V? Nepochopil jsem to video od nVidie na youtube, kde TAA "slavné" DLSS válcuje tak, že jsem si říkal, jestli náhodou neprohodili strany a oni to fakt myslí vážně.
viděl jsi už tu patlanici v Metro Exodus ale aspoň ve FHD s RTX + DLSS nespadne pod 50 fps (RTX 2080 Ti) :))
Nejen DLSS, k ničemu je celé RT v Metru Exodus, viz např. rozborka Gamers Nexus zde:
https://www.youtube.com/watch?v=-mEP5k_-zso
Kromě toho, že světlé scény jsou ještě světlejší a tmavé ještě tmavší (což negativně ovlivňuje hratelnost), to téměř nic nedělá. A vzhledem ke ztrátě výkonu to hrát v této hře s RT ON může pouze naprostý šílenec trpící duševní poruchou.
Tím neříkám že je RT potenciálně k ničemu, jen prostě další hra a RT opět fail. Současná bilance přínosu RT ve hrách je tedy nula, ehm vlastně mínus vzhledem ke ztrátě výkonu. Rád bych se vzrušil jako ten asiat v koženém oblečku, ale zatím není z čeho, tedy nezbývá se než ptát "kdy", kdy už konečně uvidíme něco, kde to má skutečně smysl???
Ani ve Star Citizenu o implementaci neuvažují https://www.youtube.com/watch?v=C6cZm-Pn5Uw j
Ještě dejme Nv šanci, ale zatím to celé pseudo-RT vypadá že na něm spíše než engineering department pracoval marketing department
osobně RT tak nějak nezatracuji i když zrovna Metro je tak dobře udělané že tam není přínos, který by za to stál , ale co z toho dělá DLSS je krok zpět :)
Video jsem videl dopoledne zhruba do pulky a prijde mi, ze celkove bez rtx je nasvetleni v novem Metru na docela dost dobre urovni, takze prinos RT je videt jen nekde. V tmavych scenach pod zemi aby to clovek hledal lupou. Semhle tamhle obcas nejaky povrch nekde neco odrazene ozari. Ale na povrchu je to proste neoddiskutovatelne. Videt je to vsude treba na te scene s vlakem.
Bohuzel aktualni rtx rada si pri tom saha na same dno, takze se nedivim nazoru, ze je to lepsi ozelet a kochat se plynulosti s vypnutym rtx.
Pri sledovani toho videa jsem jsem se neubranil myslence, ze si to radsi zahraju az za rok za dva, az to bude na Steamu a az bude k dispozici hw, ktery to s rtx efekty rozhybe mnohem lepe. Mezitim si radsi prectu knizky.
Celkove si myslim, ze hybridni rt je krok spravnym smerem, ale ze si nvidia ukousla velke sousto.
Vykonnost stranou, ta je horsi a to negativne ovlivnuje hratelnost.
Ale zde se opravdu konecne podarilo udelat neco, co v BF5 chybelo. A totiz poznatelny posun v kvalite. Pamatujete stare hry? Tam bylo vse osvetleno jednolite. Tady v Metru je - a v te rozborce to i zminuji - o vtahnuti do hry. A RTX "ON" vypada v tomhle smeru mnohem lepe. Proc myslite, ze mody jako "dark nights" apod. jsou hodne popularni ve Fallout4? Lidi evidentne chcou realistejsi prostredi.
Lidi si stezuji, ze nevidi "detail" tam kde by ho ani videt nemeli, protoze tam svetlo nijak dopadat nemuze. Tedy pokud neuvazuji, ze hlavni postava je slunko jasne :D A zase skuhraji, ze venku kdyz je vsude namrzly snih, tak je vse svetlejsi. Vylezli jste nekdy za slunecneho dne v zime ven? Proc se asi nosi slunecni bryle? Pac je vsude svetla, diky mnohem vetsi odrazivosti 3 prdele :)
Ma to male ale podatatne minus a to je to, ze pak nektere sceny vypadaji mene realne nez bez RT. Typicky lokace uvnitr jako jsou pokoje, ruzne mistnoati s oknama...sice to haze stiny navic, na druhou stranu je to chybne "tmave jako prdel" a s realnou svetelnosti v interieru to nema nic spolecneho. Pokud to nechaji takhle, je to uplny nesmysl. Kontrast mezi bilou a cernou je extremni. Takhle nikdy zadny normalni interier nevypada, maximalne tak nejaky cernobile akty fotek. Venku to ma zase v nekterych scenach se snehem tendenci prepalovat a odrazet jak zrcadlo, coz je taky blbe a nektere stiny to dela cerne bez detailu, jinde zase stiny zadne. Celkovy dojem je dost nevyvazeny. Nekde to podava lepai a zajimavejai vysledek, jinde je to docela katastrofa.
"Mene realne" je zavadejici.
I v tom videu to zminovali. Vypada to pro hrace mene realne, protoze jsou zvykli na ne-realisticky system osvetleni sceny. Konkretni body tam jsou uvedene, napriklad bez RTX je osvetena i bocni a horni strana krytky zarivky. Kde se to svetlo bere? S RTX on to vypada prirozenejc. Odrazem od snehu, tedy jakoby zespoda se okny do vlaku dostava svetlo. S RTX off je tam stin, kterej tam byt nema.
Tohle je naopak u mne v plusech, kde jsem to zminil jako "lepsi stiny".
Co mam na mysli je fakt, ze vnitrni sceny pokoju s okny, mistnosti s okny jsou podstatne mene realne i pres "realne" RT oproti beznemu "nasviceni" bez RT. Je tam extremni kontrast mezi svetlymi a tmavymi misty. Neco takoveho je v realu nesmysl. Napr. tady
http://www.pcgameshardware.de/commoncfm/comparison/indexb2.cfm?id=151746
Zajdete si do svejo pokoje doma, kde mate okno, a podivejte se, jak je ten pokoj osvetleny. Podivejte se na okno se zdi, podivejte se do koutu, podivejte se ven z te mistnosti, atd. V Metru je to nerealne tmave jako zadek, takhle osvetleni mistnosti vubec nefunguje.
Me teda prijde to dole realnejsi, i kdyz bych teda radsi hral to nahore. Prijde mi to realnejsi, protoze je evidentne venku malo svetla a mistnost je sama o sobe dost tmava. Drevene steny, rozpadajici se tmavy strop... to v mistnosti sezere strasnyho svetla. Tezko to porovnavat s vymalovanym pokojem.
Na monitoru to ale vypada neprirozene tmave, to jo.
To je potiz s global ilumination, pokud budem chtit, aby bylo v tmavych mistech vic videt, musime nastrkat vsude svetlejsi materialy, nebo posilit "slunce".
To neni jen tenhle jeden obrazek.. ja nerikam, ze nejsou jine sceny, kde GI RT nevypada zase zajimaveji...celkove ale je to tak pul na pul..nekde lepsi, nekde mimo. Coz mi prijde skoda. Nicmene vykonove to RT momentalne asi na vic nema
Star Citizen. Už se to nějak posunulo, nebo zase další odklad? Ono už to pár let dojí více než jen pár lidí...
Vidím, že jste tady co se týče HW nadupaní, to všichni vlastníte NV RTX karty? myslím tím min. řadu 2080? tedy aspoň dle kritiky určitě ano.
Tvuj komentar ma asi takovy smysl, jako vycitat renzentovy, ze protoze nevlastni HW, tak nemuze ani napsat recenzi.. Ba co vic, niukdo by ani nesmel zadnou existujici recenzi pouzit, protoze dany HW ani nema.. napsat takovuhle koninu to chce mit talent :)
"Rozmohl se nám tu takový nešvar, děti velice často používají sprostá slovíčka. Zejména pak jedno slovo. Je to slovíčko…NEVLASTNÍŠ"
mne ihned napadlo toto, ked sa na fore spomenie RT, a pride fanboy:
"Tak už nic neřeš, nepřepínej a hlavně - po ničem nepátrej. Ty buď rád, že seš!"
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.