Je to bezvadnej program, jenom je škoda že mi často padal i ve stabilní verzi a hlavně autoři skoro ignorují sony arw. Poslední vere kde arw šlo bylo 2.4 RC (a pak plná když jste hodily knihovnu z rc) a ve 3 verzi už to za neběží.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Forest Jiří https://diit.cz/profil/aiphee
10. 3. 2010 - 11:42https://diit.cz/clanek/rawtherapee-pod-gpl-verze-30-v-priprave/diskuseJe to bezvadnej program, jenom je škoda že mi často padal i ve stabilní verzi a hlavně autoři skoro ignorují sony arw. Poslední vere kde arw šlo bylo 2.4 RC (a pak plná když jste hodily knihovnu z rc) a ve 3 verzi už to za neběží.https://diit.cz/clanek/rawtherapee-pod-gpl-verze-30-v-priprave/diskuse#comment-532987
+
"automatické korekce chromatické aberace, korekce purple firingu" - nic ve zlém, ale to je totéž, purple fringing = chromatická aberace.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Pety https://diit.cz/profil/petyy
11. 3. 2010 - 07:13https://diit.cz/clanek/rawtherapee-pod-gpl-verze-30-v-priprave/diskuse"automatické korekce chromatické aberace, korekce purple firingu" - nic ve zlém, ale to je totéž, purple fringing = chromatická aberace.https://diit.cz/clanek/rawtherapee-pod-gpl-verze-30-v-priprave/diskuse#comment-533067
+
Z hlediska softwarové korekce jsou to zcela jiné věci a ke korekci každého je třeba odlišných postupů. Chromatická aberace se dělí na axiální a laterální - pokud software nabízí korekci CA, je tím z 90% míněna laterální, která se dá snadno korigovat (resize konkrétního barevnéh kanálu). Zatímco axiální formy CA se korigují celkem blbě - zatímco klasickou formu axiální CA způsobuje primárně nedostatečná korekce objektivu (1-2 barevné kanály jsou v ohnisku, zatímco ostatní ne a způsobují okolo ostrého obrazu a v bokehu druhotné barevné - zelené a fialové - kresby), tak purple-fringe bývá způsoben spíš mikročočkami digitálních senzorů (na kinofilmu se při použití apochromatického objektivu neprojevuje, na digitálu ano).
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 3. 2010 - 10:54https://diit.cz/clanek/rawtherapee-pod-gpl-verze-30-v-priprave/diskuseZ hlediska softwarové korekce jsou to zcela jiné věci a ke korekci každého je třeba odlišných postupů. Chromatická aberace se dělí na axiální a laterální - pokud software nabízí korekci CA, je tím z 90% míněna laterální, která se dá snadno korigovat (resize konkrétního barevnéh kanálu). Zatímco axiální formy CA se korigují celkem blbě - zatímco klasickou formu axiální CA způsobuje primárně nedostatečná korekce objektivu (1-2 barevné kanály jsou v ohnisku, zatímco ostatní ne a způsobují okolo ostrého obrazu a v bokehu druhotné barevné - zelené a fialové - kresby), tak purple-fringe bývá způsoben spíš mikročočkami digitálních senzorů (na kinofilmu se při použití apochromatického objektivu neprojevuje, na digitálu ano).https://diit.cz/clanek/rawtherapee-pod-gpl-verze-30-v-priprave/diskuse#comment-533111
+
Diskuse k RawTherapee pod GPL, verze 3.0 v přípravěhttps://diit.cz/clanek/rawtherapee-pod-gpl-verze-30-v-priprave/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Je to bezvadnej program, jenom je škoda že mi často padal i ve stabilní verzi a hlavně autoři skoro ignorují sony arw. Poslední vere kde arw šlo bylo 2.4 RC (a pak plná když jste hodily knihovnu z rc) a ve 3 verzi už to za neběží.
"automatické korekce chromatické aberace, korekce purple firingu" - nic ve zlém, ale to je totéž, purple fringing = chromatická aberace.
Z hlediska softwarové korekce jsou to zcela jiné věci a ke korekci každého je třeba odlišných postupů. Chromatická aberace se dělí na axiální a laterální - pokud software nabízí korekci CA, je tím z 90% míněna laterální, která se dá snadno korigovat (resize konkrétního barevnéh kanálu). Zatímco axiální formy CA se korigují celkem blbě - zatímco klasickou formu axiální CA způsobuje primárně nedostatečná korekce objektivu (1-2 barevné kanály jsou v ohnisku, zatímco ostatní ne a způsobují okolo ostrého obrazu a v bokehu druhotné barevné - zelené a fialové - kresby), tak purple-fringe bývá způsoben spíš mikročočkami digitálních senzorů (na kinofilmu se při použití apochromatického objektivu neprojevuje, na digitálu ano).
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.